Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Sapanca'da imar kaosu! Herkes bunu konuşuyor

Sapanca Belediyesi tarafından Kırkpınar sahil kıyısında bulunan bazı kafelerin ve restoranların yıkım kararları sonrasında ilginç gerçekler ortaya çıktı.

23:14   |   07.11.2017
Haber Resmi

Belediye Başkanı Aydın Yılmazer hatırlanacağı üzere geçen hafta sahildeki restoranlar ve bazı yapılar ile ilgili yıkımların yapılacağını açıklamıştı.

 

Bu açıklama sonrasında Sapanca'da 1999 depremi sonrası hasar görmüş ve yıkım kararı kesinleşmiş binalar, Sapanca sahilinde daha önce ki tarihlerde yıkım kararı verilen alanlar ve işletmeler dururken ilçede kişiye yada işletmelere özel 'göstermelik' alınan yıkım kararları polemik konusu oldu.
 
BASKI ALTINDA MI?

Edinilen bilgilere göre; İlçe genelinde yıkım gerektiren 40'a yakın alan bulunuyor. Bu alanlar arasında sahil kıyı kenar çizgisi sınırında kalan kafe-restoran,  ilçe genelindeki bina ve bazı kaçak betonlaşmalar yer alıyor. Başkan Yılmazer ise ,'Görevimi yapmak zorundayım' diyerek ilçe de kendisine yönelik oluşan baskıları hafifletmek istemesi dikkat çekiyor.


Yıkım kararlarının uygulanmasında karar tarihlerine göre sıralama yapılmaması ve  yıkımların keyfi olarak tarihlendirildiği iddiaları, "Bu konu da çifte standart mı var?" sorusunu akıllara getiriyor.


Ayrıca Danıştay süreci devam eden bazı yapılar ile ilgili bile yaptırım kararları alındığına,hukuk sürecinin beklenmediğine vurgu yapılıyor.

 

TESİSLER-OTELLER
 Yıkım kararı verilen yerler arasında Fenerbahçe Teknik Direktörü Aykut Kocaman'a ait ev, bazı ünlü kafe restoranlar ve otelde yer alıyor. 

 

İmar ve sahil kıyı kenar çizgisi gerekçe gösterilerek alınan kararların adil olarak uygulanması halinde göl kıyısında kafe ve restoran ile tüm otelleri kapsaması gerektiğine vurgu yapılıyor. Gölü korumak amaçlı alınan kararların, göl kıyısında oteller ve büyük tesisler için neden uygulanmadığı merak ediliyor. 


Gelirlerinin büyük bir kısmını turizmin teşkil ettiği ilçede ki ilginç imar uygulamaları potansiyel yatırımcıları da tedirgin ediyor.

KANUN ÖNCESİ-SONRASI

İçme suyu havzasını ve gölü korumak amacıyla imarlaşmayı önleyen Göl kıyı koruma kanunundan önce yapılan restaurantlar, oteller, Evler, siteler ve çeşitli tesisler ile ilgili herhangi bir işlem yapılamıyor.


Amaç içme suyunu ve gölü korumaksa bu sorular cevap bekliyor 

 

1-Bu yapılaşmalar göle zarar vermiyor mu?
2-Bu yapıların göl ile olan ilişkisi nasıl denetleniyor?
3-Bu yapılar kanun öncesi durumunda mı, yoksa tadilat adı altında geliştirilmelerine göz mü yumuldu? 

 

Bilmeceye dönen yıkım kararlarında yeni gelişmeler merakla bekleniyor.





Kategori : Arka Kapı

Medyabar.com bugun 13956 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 9041 kere okundu
YORUMLAR 13 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
ah sakarya ah
14.11.2017 12:40
'merda' ve 'gerçekler acıdır' kullanıcıları çok güzel açıklamış. hukuk herkese eşit olmalı. ama öyle bir pasta var ki adamlar kıblelerini şaşırıyor. gölü bilen biliyor da şu dağlardaki villalara ne demeli?? oralar tapulu yerler mi acaba?. mahvettiler doğayı. eğer muhtar tapulu yerler ise vay halimize. 80 milyonun hakkı haram olsun. oralara izin veren herkes vebal altında.10 sene sonra Maltepe gibi beton görüntüsü olur orada.(Maltepe şehiriçi , benzetme olarak söylüyorum).o yapıları yapanlar izin verenler nasıl buraları bozduk oh süper oldu gibi bir keyif mi alıyorlar acaba.. yok yazmıyorum yeter çok öfkeleniyorum, yazık bu doğaya..
vahıt leylak
09.11.2017 13:44
ben aynı uygulanın kocaeli esmede sahıt oldum lıman sokakta vıllalar kımseyı gol kenerında oturtmayı gole gırmeyı ıstemıyor neymış benım ıskelem var orası benım gıremezsınız koca yaz gectı halacekınoyoruz bir tatsızlık olmasın sukur sezon bıttı beyler gıtttı sen artık rahat gır gırebilirsen bir agac ıskele vardı onuda her halde beledıyeye yıktırdılar ınsallh kocaelı beledıyesı bu feryadımızı duyar seneye ınşallah vıllacılar ıle pıknıge gelenler birbırını yemezler
Black wihite
08.11.2017 19:07
Kim ne derse desin herkez pirince gidiyor bulguru beğenen yok sapanca esnafı araplara bağlamış umutlarını sapanca halkını unutmus. Kimse unutmasın ki feryadı önce komşun duyar birgün o araplar gider o sapanca vatandasına kalırsın Sonra kimse bağırmasın sapanca halkı esnaftan alışveriş yapmıyor izmite adapazarına gidiyor diye...konu çok uzun da en basitinden bahsedeyim dedim ...ben sapanca yı ve insanını çok sevdim kimse toprağını arazisini elin arapına vermesin inşallah düzelir kazanan sapancanın o güzel insanı olur..
OPERASYONCULAR
08.11.2017 16:54
AYKUT KOCAMAN'IN RUHSATLI EVİNE YIKIM KARARI ZAMANLAMASI FENERBAHÇE'YE 3 TEMMUZ KUMPAS ZAMANLAMASI İLE AYNI. KENDİNİ DEVLET YERİNE KOYANLAR HUKUKU KEYFİ UYGULAMALARINA OYUNCAK YAPANLAR BEDELLERİNİ ÖDÜYORLAR ŞİMDİ.. MAHKEME SÜRECİNDE OLAN BİR OLAYI NASIL YIKACAKLARMIŞ..! ALEYHİNE KARAR VEREN TÜM MAHKEME ÜYELERİ FETÖ TERÖR ÖRGÜTÜNDEN HAPİSTE ŞU AN. EN YAKINDAN BU KUMPASIN SAKARYA AYAĞIDA AÇIĞA ÇIKACAĞINA EMİNİM...
Türküm, doğruyum, çalışkanım..
08.11.2017 13:22
İyi birşey yapmak istiyorsan, denetleme mekanizması kurarsın, işini sıkı tutarsın. Zarar varmı, varsa kim ne kadar zarar veriyor, ne yapılmalı, düzeltmek mümkün mü, denetler, raporlar bakarsın. Millet aya çıkıyor, yaya yürümenin anlamı yok. Dünya bu işi nasıl çözüyor bir bakarsın. Bu kadar ekonomik kriz varken insanlar işsizken, yapılanı yıkmadan, hem ülke, hem bölge ekonomisine nasıl kazandırabilirim bakarsın.Turizmi, yatırımcıyı, iş adamını baltalamaz, teşvik edersin. Doğaya değer katacak kaliteli, güzel ve hatta ulusal markalarla, Sapancayı, Sapanca Gölünü, Kırkpınarı ülke genelinde bir marka yaparsın. Bölgede turiztik ve ekonomik anlamda bir güç olursun. Yıkmak çözüm değil. Çalışınca olur. Yeterki çalışalım..
teknolojiks
08.11.2017 13:12
Gölün kenarından yol geçiyor bir kere, asfaltın içinde binlerce çeşit kimyasal ve ağır metal var bu ne olacak? Gölün kıyısına BETON DÖKMÜŞ, GÖLÜN SUYUNU ÇALAN fabrikalar, tesisler, oteller, konutlar var bunlar ne olacak? Göl bizim evet adam gelmiş rastoran tesis açmış diyorsunuz da, gölün suyunu çeken onlarca fabrika bizim suyumuzu bize para ile satıyorlar yıllardır buna ne diyeceksiniz? Göl suyu çekildi kuruyor diye strese giriyoruz her yıl, bunun sebebi hangisi, yıkılmak istenen restoranlar mı? göl kenarındaki konutlar villalar mı? yoksa oteller, fabrikalar mı? Durup düşünmek gerek. Yıkacaksan hepsini yıkacaksın.
teknolojiks
08.11.2017 12:56
Düne kadar atıl, batak, kimin gelip gittiği belli olmayan yerler şimdi güzelleşiyor, temizleniyor, kaliteli mekanlar açılıyor. Hem bizler, hemde diğer illerden burayı görmeye, güzelliklerinden faydalanmaya, keyifli vakit geçirmeye gelen insanlar var. Buradaki yapılar eğer risk teşkil ediyorsa, yeni yada eskiden yapılmış olması birşeyi değiştirmez. Risk varsa hepsinden dolayı var. Aksini düşünmek aptallık olur. Ayrıca yıkıp dökme gayreti neden anlamak mümkün değil. Hangi devirde yaşıyoruz, teknoloji var, çöpünüde öğütebiliyorsun, atığınıda çevreye zarar vermeden depolayıp, imha ettirebiliyorsun. Bunları araştıran, denetleyen mekanizma kurarsın, göle etkisi ne, zararı varmı, yokmu bakarsın. Zararı olanı kapatır, düzelmiyorsa o zaman yıkarsın.
Engin
08.11.2017 12:35
En son bisiklet ve yuruyus yoluna vi olta balikciligi diye bi ucube dikmisler
idris
08.11.2017 12:33
zeki başkan serdivan arifiye kıyılarını yıksın önce
Gerçekler acıdır
08.11.2017 11:28
Sapanca belediye başkan yardımcısı Osman Gür'ün sahip olduğu Özkum'unda iskelesi yıkılacak mı? Ya da Satso üyesi Murat Ağırbal'ın sahip olduğu Maja'nın iskelesi yıkılacak mı? Ya da Sasa harmanlık'ı yıkmaya gücü yetecek mi belediye'nin? Greenblue restauranta girmeye korkan belediye çalışanları nasıl yıkacak orayı? Gölevine? İskele Restauranta? Aydın Yılmazer ... açıklasın. Hiç bir şey yıkamaz o. Belediye'nin gücü yetmez.
MANSUR
08.11.2017 09:58
Eğer buralar özel mülkiyet ise ve yapılar inşa edildiği zamanki mevcut mevzuata uygun olarak yapıldıysa, Belediye kıyı kanununda bahsi geçen kıyı kenar çizgisini ( 0-50 metre) gerekçe göstererek yıkımına karar veremeyeceği kanaatindeyim. Fakat özel mülkiyet değilse Hazine malıdır. Tasarrufu Milli Emlak' a aittir.Halkın serbest yararlanmasına açık olmalıdır. 17/04/1990 yılında Resmi Gazeteda yayınlanan Kıyı Kanunu'na göre ise kıyı çizgisinden 0-50 metre arasında özel mülkiyet olsa bile yapılaşma yasağı var. Hiçbir yapı,duvar, çit, telörgü, hendek vb. yapılamaz. Bu durumda Belediye veya Valilik müdahale eder.
SinanK
08.11.2017 09:15
istediğinizi yıkıp istediğinizi açabilirsiniz artık o sahilde hem belediye hem esnaf olarak yerli müşteriyi kaybettiniz bütün tabela ve müzikler mezdeke artık ne diyim bi 10 yıl sonrada gelin de verirsiniz araplara ama para gelsinde ne önemi var değilmi bugünler geçer elbet
merda