Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

SAÜ'lü akademisyen o paylaşımı için ne dedi?

SAÜ'lü öğretim üyesi Bünyamin Bezci'nin sosyal medyada 'Sakarya' ile ilgili yaptığı paylaşımla ilgili medyabar.com editörüne konuştu..

16:01   |   28.11.2017
Haber Resmi

   Sakarya Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü Öğretim üyesi ve SAÜ Diaspora Araştırmaları Merkezi Müdürü Doç. Dr. Bünyamin Bezci, geçtiğimiz günlerde twitter hesabından 'Sakarya kimliği' ile ilgili bir paylaşım yaptı. 

 

Büyükşehir Belediyesi ile SAÜ ortaklığındaki 'Sakarya Sempozyumu'ndan bir kaç gün önce yapılan bu paylaşım, 'Sakarya' şehrini, ismini ve tarihini küçümsediği iddiasıyla tartışıldı. 

 

 

Tepkilerin odağındaki Doç. Dr. Bezci, bugün yine twitter hesabından bir paylaşımda bulunarak o sözlerine açıklık getirdi. 

 

BEZCİ: 'BEN SAKARYALIYIM'

 

Sosyal medya hesabından Sakarya ile ilgili yaptığı paylaşım tartışılan Sakarya  Üniversitesinde görevli Bünyamin Bezci sözleriyle öz eleştiri yaptığını söyledi.


 'Ben Sakarlıyım' diyen Bezci, medyabar.com editörüne şunları söyledi


 '' Ben Sakaryalıyım. Sakaryalı olarak özeleştiri yaptım . Benim için önemli olan şehrin geleceğidir. Sakarya kimliğini gelecekler kurulur. Benim anlamadığım bu sözlerimi Sakarya Sempozyumu ile ilişkilindirilmesi.. Ben Sakarya'da yaşıyorum. Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanın danışmanlığını da yaptım. Hendekliyim..


Bana yazanlardan daha çok Sakaryalıyım. Bunları neden yazdığıma gelince; Siyaset bilimciyim. Zaman zaman Sakarya ile ilgili yazılar yazıyorum.. Bu ne ilk ne de son yazım..Bunu görüşlerimi yazmak için bir sebep gerekmiyor'

 

 Bezci 'Bütün kariyemi bu şehirde devam edecek biri olarak yazdım' diyerek sözlerini şöyle sürdürdü

 

 'Benim hikayem bu şehirde..Çocuklarım için geçmişi konuştuğum gibi geleceği de konuşmak istiyorum. Sakarya yaşanabilecek bir şehir olacak mi? Sakarya yaşanabilir bir kent olmaya devam edecekmi..Bununla ilgili endişelerimi paylaştım. Çünkü ben bütün kariyerimi burada devam ettirecek biri olarak bunları yazdım'





Kategori : Arka Kapı

Medyabar.com bugun 105166 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 11395 kere okundu
YORUMLAR 17 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
arda
01.12.2017 14:39
Ey bezci sen bir akademisyensin. gençler yetiştiriyorsun ,ne konuştuğuna niçin dikkat etmiyorsun. Sakaryalıların. öğrencilerinin, idarenin ve siyasi camianın gözünde küçüldün. bu yanlışını zor telafi edersin gibime geliyor. sonucuna katlanır,kendim ettim kendim buldum de kimseyi suçlama
Melik Nazır ESİRCİ
01.12.2017 13:54
Bilgisinden ve entelektüel birikiminden faydalandığım birisi olarak sizin, Sakarya'da, böyle herkesin anlamayacağı, anlasa da yanlış anlayacağı, konuştukları kelime sayısı 100'ü geçmeyen insanların çoğunlukta olduğu bu şehirde, ileri düzeyde kültür ve anlayış gerektiren bu tür tespit/yorumlarn uluorta paylaşılmayacağını bilmenizi beklerdim. Allah sabırlar versin.
fatih
01.12.2017 09:28
akodimesyan arküdaşın necip fazılın sakarya adlı şiirini ezberlemesine karar verilmiştir.
Sakaryalı
30.11.2017 22:49
Bünyamin hoca Sakaryaspor sadece bir 3.lig takımı değil ulke futbolu için önemli bir değerdir bu bir. Ayrıca yazı dilin ve ifadelerin akademik kaliteni gösteriyor bu da iki. Son olarak sehrin geleceğini kurmak için geçmişini küçümsemen şart değil bu da üç.
Orhaneddin SAKARYAVİ
29.11.2017 12:22
Hocanın paylaşımında geçen "....illaki manavlar..." kısmını tam anlayamadım. Manavları övmüş mü, manavlara laf mı sokmuş tam çıkaramadım. Anlayamadığım konuda yorum yapıp ortalığı karıştırmak istemem. Eyyy medyabar takipçileri lütfen yardımcı olun. "...illaki manavlar..." diyen hoca biz manavlar hakkında olumlu mu konuşmuş yoksa olumsuz mu? Hocanın paylaşımında yer bulan "..illaki manavlar..." kısmı olumsuz manada kullanıldı ise Yerel Kültür Derneği hocayı açıklama yapmaya ve özür dilemeye davet eder diye düşünüyor, hepinizi bilaistisna sevgi, saygı ve hürmetle selamlıyorum.
Ahmet
29.11.2017 10:59
Siyaset Bilimci olan Bünyamin hoca Kıbrısta Hukuk derslerine giriyor mu. Girişimcilik dersi veriyor mu.
Aydın
29.11.2017 10:56
Bünyamın beyin Pelikancılarla bir ilişkisi var mı?
Ali veli
29.11.2017 08:56
Sakarya'ya böyle insanlar değer katar. Yoksa bu kadar omurgasız, yokluk ortamında yönetici olmuş kişilerle hiçbir halt olmaz. Hocam ağzınıza sağlık. Sizi tanımıyorum ancak, bütün hislerime tercüman olmuşsunuz. Sakarya'da iş kazası oranı, trafik kazası oranı, yaralama, uyuşturucu kullanımı Türkiye oranlarının üzerinde. Ve biz hala yeni stadın çatısı akıyor mu, bilet paraları falan gibi, gündem işleri ile çalkalanıyoruz. Uyumak güzel de, çok uyuyup uyanınca, baş ağrısı oluyor. Artık fark etme zamanı bence. Hocam bir ışık göstermiş, inşallah devam ederiz.
Cemal KARAAĞAÇ
29.11.2017 01:54
Hey gidi hey!Sakarya Sempozyumu olmaz çünkü tarihi olan Adapazarı'dır...Akademik bir fiyaskodur Sakarya adıyla bir sempozyum düzenlemek...Üstelik Adapazarı yokken, İzmit Mutasarrıflığı'na bağlı Sapanca vardı sadece...Sempozyum bildiri konuları incelendiğinde Sapanca adının hiç geçmemesi de manidardır gibime geliyor...İlimizde tarihsel cehaletin çıtası çok yükseltilmiştir, çok!Bunu aşabilmek bilimsel bir sıçrayışla olanaklı olabilir,sakın bunu unutmayın ilgili akademik zevat ve komedyayı düzenleyenler...
Vatandaşa cevap
29.11.2017 01:04
Vatandaş hocanın bilim adamlığı nerden geliyor? Yarısından fazlası asistanlar tarafından yazıldığı halde ismini eklediği yayınlarından mi? Bilmem hangi üniversitede verdiği hukuk derslerinden mi? Bilmem hangi üniversite verdiği sosyoloji derslerinden mi? Bilmem hangi üniversitede verdiği siyaset derslerinden mi? Yoksa bilmem hangi üniversitede verdiği girişimcilik derslerinden mi? Sahi hocanın alanı neydi. Maşallah çok interdisipliner!!! Siyaset mi desem, hukuk mu desem, felsefe mi desem, isletme mi desem... bakmayın siyaset bilimciyim demesine, o tevazudan.
Muslim Ak
29.11.2017 05:00

Beyler, Bünyamin Hoca SAU için önemli bir değerdir. Ondan ders alanlar bilir. Buradaki yorumlar talebeleri tarafından değil, onu kıskanan, ona düşman olan sözde akademisyen meslektaşları tarafından yazılmış bence. Bünyamin hocadan sosyoloji dersini aldım 3 yıl önce. Hoca adam gibi hoca. Şimdi adamlığın (bilim adamlığının) ne olduğunu bilmeyen makam ve para düşkünlerine bunu anlatmak çok zor. Lafı kaz anlayanlara bir şey anlatmak zor. Bünyamin hoca Hendeğin gururusun. Her sene aynı dersi anlattığı halde yine de ders anlatamayan ee ee dyip duranlardan değilsin. Yüksek lisansta hocam olursun inşallah. Hocam rahat ol biz seni seviyoruz, mesai arkadaşların (sözde) seni ısırmaya çalışşsada.

TEPEKUMLU TATANGALAR
29.11.2017 00:24
Hoca mı ne Hocası , fısss...
Vatandaş
29.11.2017 00:06
Bünyamin hocanın entelektüel ve bilimsel bilgi kapasitesini kabullenemeyen ve bilmeyenler ayrıca hocayı tanımayanlar art niyetli düşünüp yorum yaparlar hoca düşünsel ve bilimsel manada cok kişiyi bu camiaya kazandırmıştır.
Tatanga
28.11.2017 20:10
Hoca neden korktun bu kadar uzun uzun açıklama yapıyorsun yahu
hamasetçi
28.11.2017 19:52
yahu hoca bırak takiyyeyi, "sempozyumla alakası yok". kargalar bile güler. sen desene beni çağırmadılar ben de aklımca eleştirdim diye. herkese çatmayı, bol keseden sallamayı entelektüellik olarak zannediyorum desene. ne oldu dün böyle bir şehir yok derken bir anda hemşehrisi oldun. adamın başına ne gelirse dilinden gelir. boşuna demezler bin düşün bir söyle diye.
Sempozyummu olmuş?
28.11.2017 17:10
Sakarya sempozyumu mu desek yoksa fiyaskosu mu desek. halkın içerisinde olmadığı sempozyumdan hayır mı gelirmiş. neden ring düzenlenmedi ve ilgililer taşınmadı? ya da neden bildiriler ile ilgili haberler basına servis edilmedi? ya da neden basın götürülmedi? kendileri çalıp kendileri söylediler... Sakaryalı duayenleri de listelerde göremedik.
Ethem
30.11.2017 02:27

Benim memleketimden bi halt olmaz.Bir üniversite hocası objektif bir yorumda bulunmuş ama herkes adama karşı çıkıyor,neden?Çünkü cellatlarına aşık olmuşlar ve hak ettikleri şekilde yönetiliyorlar.Akp'li olupta çok güzel hizmet eden belediyeler yok mu?Bu memlekete o hizmetler niye gelmez?Bırak gelmesini olan güzel hizmetler niye kaldırılır?Karasuya şehrin ikinci raylar sistemler fab. açılacak ama şehirde metro yok.Şehir merkezindeki tren neden trafik bahanesi ile iptal edilir?Mevcut belediye başkanı hiç yurt dışına gitmedi mi?Oralar da görmedi mi?Şikago'da trenler şehirin içinde nasıl geziyor, bi zahmet baksın.Hizmet etmek istedikten sonra burada yapılacak çoook iş var.Eğer yapamıyorsan hiç olmadı yapanları taklit edersin.Vesselam.

Online Ziyaretçiler