Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Toyota Sakarya'da rekora imza attı

Toyota'nın Avrupa'daki üretim tesislerinden Sakarya'daki Toyota Türkiye fabrikasında, üretim, ihracat ve istihdamda rekora imza atılıyor.

11:28   |   09.12.2017
Haber Resmi
Haber Resmi
  1. Haber Resmi
  2. Haber Resmi

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdürü ve Üst Yöneticisi (CEO) Hiroshi Kato, yakaladıkları başarıyı ve hedeflerini AA muhabirine anlattı. 


Kato, geçen yılın kasım ayında 400 milyon avroluk yatırımla Türkiye'nin ilk hibrit ve SUV modeli Toyota C-HR'ı üretim bantlarından indirmelerinin ardından üretim, ihracat ve istihdamda rekorlara imza attıklarını belirtti. 






Toyota C-HR ile 3 vardiya üretim sistemine geçilmesiyle fabrika kapasitesini iki katına çıkararak 280 bine yükselttiklerini ifade eden Kato, "İstihdam ettiğimiz çalışan sayımız da kapasitemizle paralel olarak artış göstererek 5 binden fazla kişiye ulaştı. Üçüncü modelimizle Japonya dışında ilk Toyota Yeni Global Platformu (TNGA) modeli üreten fabrika olma özelliğine sahip olduk." dedi.


Kato, Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin şu anda Avrupa'daki Toyota üretim tesisleri arasında en yüksek üretim kapasitesine sahip fabrika olduğunu vurguladı.


100 ülkeye ihracat


Fabrikada yıl sonuna kadar 280 bin araç üretip 248 bin araç ihracatı yapmayı hedeflediklerini aktaran Kato, şöyle devam etti:


"Yılın 11 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 102 artışla 254 bin 928 araç üretirken, ihracatımız ise yüzde 159 yükselerek 224 bin 906 adede ulaştı. 2018 yılında da ana odağımız tam kapasiteyle üretim faaliyetlerimizi sürdürmek olacak. Kuruluşumuzdan bu yana 2,3 milyar dolar yatırım yaparak 25 milyar dolarlık ihracata imza attık. Sakarya'nın, Türkiye'nin en çok ihracat yapan illeri arasında 7'nci sıraya yükselmesine yaptığımız katkıdan dolayı gurur duyuyoruz. Sakarya'da yüksek kalite standartlarında ürettiğimiz modelleri yaklaşık 100 ülkeye ihraç ediyoruz. İhracatımızın yüzde 74'ünü Avrupa, yüzde 20'sini Kuzey Amerika, yüzde 6'sını ise Ortadoğu, Kuzey Afrika ve diğer ülkelere gerçekleştiriyoruz."


Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye olarak 2016 yılında gerçekleştirdikleri 155 bin adet üretim ve 116 bin adet ihracatla İSO 500'de 6'ncı, TİM 500'de ise 7'nci sırada yer aldıklarını anımsatan Kato, kapasite artışıyla bu yılın sonunda planladıkları 280 bin adet üretim ve 248 bin ihracat hacmiyle ülke ekonomisine katma değer sağlamaya devam edeceklerini kaydetti.


1990'dan 2017'ye üretim süreci


Arifiye ilçesinde Temmuz 1990'da Toyotasa olarak kurulan Toyota Türkiye fabrikasının temeli, 1992'nin mayıs ayında atıldı. Eylül 1994'te 7. Nesil Corolla Sedan üretimi başlayan fabrikada 2000 yılında 100 bininci araç üretimi gerçekleştirildi. Aynı yılın ekim ayında yeniden yapılanma ve Toyota Türkiye'nin kurulmasıyla üretime hız verilen fabrikada, 2002 yılının şubat ayında ihracat başladı.


2003'te 2 vardiya üretimine geçilmesi, Şubat 2004'te yıllık kapasitenin 100 binden 150 bine çıkartılmasıyla hızla büyüyen fabrika, Aralık 2005'te 500 bininci araç üretimine ulaştı.


Mart 2009'da 1 milyonuncu aracı üreten fabrika, Eylül 2016'da 3 vardiyaya geçti. Ekim 2016'ya gelindiğinde ise Türkiye'de üretilen ilk crossover ve ilk hibrit araç olma özelliği taşıyan Toyota C-HR'ın seri üretimine başlandı.


Eylül 2017'de 2 milyonuncu aracını banttan indiren ve Toyota'nın Avrupa'daki en yüksek kapasiteye sahip üretim tesisi olan Toyota Türkiye fabrikasında, Corolla, Verso ve Toyota C-HR modelleri tüm dünyada alıcılarıyla buluşmaya devam ediyor. 





Medyabar Youtube Kanalı

Kategori : Ekonomi

Medyabar.com bugun 126834 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 7905 kere okundu
YORUMLAR 14 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
birisi
11.12.2017 11:22
bu kadar şikayet ediyorsanız arkadaşlar neden çalışıyorsunuz o zaman ? maaşlar brütten yatıcak hiç bir haksızlık geçmicek mesailer maaşlar zamanında ödenicek sosyal haklar sağlanıcak, bayramlarda okulların açıldığı ilk hafta sosyal yardım yapılacak , ÖZEL SAĞLIK SİGORTASI YAPILACAK, yıl sonu bonus vericek yıl sonu bir maaş ekstradan vericek, her şey düzenli disiplinli olacak, bunları toplayıp on iki aya böldüğümüzde acaba aylık maaş ne kadara denk gelicek? biz cebimize girene bakıyoruz. dışarda bi yerde çalışsak acaba bu hakların hangilerini sağlarlar?
R.toyo
12.12.2017 13:35

Birader sen kalitede yada masa basında calıştıgın ıcın zor anlarsın senin maas bonus bolunce 5 bını dusmedıgı ıcın daha cok konusursun.sen oturmaktan altım agırdı dıye hastahaneye gıderken mıllet el kol bel icin gıdıyo bıraz adam ol da kendı kazandıgından degıl mılletın maasını bılerek konus by birisi

birisi
11.12.2017 11:17
bu kadar şikayet ediyorsanız arkadaşlar neden çalışıyorsunuz o zaman ? maaşlar brütten yatıcak hiç bir haksızlık geçmicek mesailer maaşlar zamanında ödenicek sosyal haklar sağlanıcak, bayramlarda okulların açıldığı ilk hafta sosyal yardım yapılacak , ÖZEL SAĞLIK SİGORTASI YAPILACAK, yıl sonu bonus vericek yıl sonu bir maaş ekstradan vericek, her şey düzenli disiplinli olacak, bunları toplayıp on iki aya böldüğümüzde acaba aylık maaş ne kadara denk gelicek? biz cebimize girene bakıyoruz. dışarda bi yerde çalışsak acaba bu hakların hangilerini sağlarlar?
birisi
11.12.2017 11:03
bu kadar şikayet ediyorsanız arkadaşlar neden çalışıyorsunuz o zaman ? maaşlar brütten yatıcak hiç bir haksızlık geçmicek mesailer maaşlar zamanında ödenicek sosyal haklar sağlanıcak, bayramlarda okulların açıldığı ilk hafta sosyal yardım yapılacak , ÖZEL SAĞLIK SİGORTASI YAPILACAK, yıl sonu bonus vericek yıl sonu bir maaş ekstradan vericek, her şey düzenli disiplinli olacak, bunları toplayıp on iki aya böldüğümüzde acaba aylık maaş ne kadara denk gelicek? biz cebimize girene bakıyoruz. dışarda bi yerde çalışsak acaba bu hakların hangilerini sağlarlar?
Bakimci
10.12.2017 01:01
Arkadaşlar 2015 'ten beri çalışıyorum bakımciyim ve lanet ediyorum , her mesaiye geliriz çolugumuzu çocuğumuzu görmeyiz ama aldığımız maaş 2000, asgari ücretten fazla veriyoruz derler ama hakkin olanı vermezler . Tamam bir sürü insan ekmek yiyor ama nedense bu ceo tarzı koltuk sevdalilari işçiye değer vermez. Bütün otomotiv sektörü ortak maaş veriyor kimse kimseden üstün maaş vermiyor yoksa işçi kaybediyor. Burda suç aslında bizim imkan vermeyecen . Vermeyeceksinki işçi hakettiğini alsin . Sadece şu tarz arabaların ötv si için nerden baksan 28 ay çalışıyorsun. Devlette düzenleme getirmesi işçiyi yabancı yatırımcılara ezdirmemesi gerekiyor Saygılar sevgiyle kalın
Fatih
09.12.2017 21:52
Orası otomobil fabrikası değil, sakat insan fabrikası!! İşçinin hakkını verin, hatasız araba değil sakatlanma olmayan fabrika yapın, başarı odur...
Analizci
09.12.2017 21:28
Arkadaşlar 6 ay çalışmışsınız ve kurtulmuşsunuz bu batakhaneden.yaa ben ne yapayım 14 yıl çalıştım.allahıma şükürler olsunki 14 yılın sonunda kurtuldum.kadroya almadılar diye üzülme ey Türk gençliği.1500 tl için sakat kalmanın psikolojini bozmanın anlamı Yok.
Bir dost
09.12.2017 15:28
Bu sene 6 aylık sözleşmeli olaraka çalıştığım bir fabrika bana verilen bütün görevleri eksiksiz yerine getirdim 1 gün dahi devamsızlık etmedim bütün mesailere katıldım iş güvenliği kurallarına sürekli uydum bir işe ihtiyacım olduğunu bildikleri halde beni kadroya almadılar fakat aynı benim ile girmiş bir iş arkadaşım vardı adam en az ayda 5 gün devamsızlık yapıyordu iş güvenliği kurallarını çiğniyordu gittiler onu kadroya aldılar söylenecek birşey yok böyle bir fabrika işte ne demişler her yerde bir dayın olacak bizim dayılarımız yok diye böyle oluyor hep
İşini iyiyapmanın hiçbir anlamı yok.
09.12.2017 17:18

Üzülme kardeş.Kadroya girememişsin ama büyük tecrübe kazanmışşsın.Toyota artık senin gibi işini yapan dürüst insanların çalışabileceği bir yer değil.Emin ol kadroya kalsaydın daha çok üzerlerdi seni. Allah yolunu açık etsin inşaAllah çok daha iyi bir iş bulursun. ''İşini iyi yapmanın hiçbir anlamı yok'' Ben bu lafı bir şef liderden duydum.

sakinadam
09.12.2017 14:56
?Çalışmadan, yorulmadan ve üretmeden, rahat yaşamak isteyen toplumlar; evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.? Mustafa Kemal Atatürk.ikinci dünya savaşından çıkan japonya ve almanya nın durumu orta da.Dünya çapında lider olduğumuz kaç sektör var dolayısıyla çalışmak zorundayız.5000 kişi ekmek yiyor yan sanayilerle birlikte bu en az 10 bindir aileleriyle beraber 30 bin ve üstü.Başka kaç seçeneğimiz var ?
MERDA
09.12.2017 15:16

Birazda işçiler yesin ama değilmi çalışan işçiler yiyen koltuk da keyif eden veya yorulmayanlar işçi kuru yeri kuru deliği kalmıyor amma hakka gelince çekirdek iş yapmayana gelince ciplerle geziyorlar koltuktaki keyfciler..hımm?alın terinin değeri kalmadı ülkede ..sendikalar bu hale getirdi işçiliği..benim yaptığım araca adam 4 lastik yapıyor benim aldığımın 4 katını 1 seferde cebde maaş alıyor..

Personel
09.12.2017 14:46
Ah birde maaşları yüksek verseniz yaptıgımız işe göre çok az para alıyoruz ceo maaşlarada bi el atılsın artık
isimsiz
09.12.2017 13:27
2016 yılında Toyota Fabrikasında 6 aylık bir deneyimim oldu. Sözleşmeli olarak. Arkadaşında anlattığı gibi kölelik. Hatta kölelikten daha fazlası. nefes alacak vaktiniz olmuyor. 77 saniye de bir araba geliyor. hiç durmuyorsun. sürekli hareket halinde olmanız gerekiyor. ve bi süre sonra iş hastalıkları başlıyor. Ve aldığınız üçret içler acısı. Hele bir de sözleşmeliysen. Ben bu yüzden işten ayrıldım. Yapılan işin emeğin karşılığını alamayınca insan ister istemez ben köle miyim diye soruyor kendine.
merda
09.12.2017 12:26
MESLEK LİSESİ AMELELİK MESELESİ KOSKOCA FABRİKALAR KOSKOCA DEV ŞİRKETLER 2000 TL YE MİLLETE ARABA TOPLATIYOR EN KRALI 2500 TL ALIYOR AVRUPADAKİ İNSANLARDA BİZİM ÜLKENİN ÜRETTİĞİ ARABAYI 4 AYLIK İŞÇİLİK ÜCRETİNLE BİNİYOR BİZ KÖLELİKLE ÜRETİYOZ AVRUPALI İNSANLAR BİNİYOR BİZ KÖLELİKLE ÜRETİYOZ AVRUPALI İNSANLAR 4 AYDA BİLEMEDİN BEŞ AYDA BİR ARABA MAAŞINI ALIYOR BİZ KÖLELİKLE ANLATABİLDİMMİ TOYATA TÜRK TRAKTÖR OTOKAR TOFAŞ RENULT GAZ HYUNDAİ HONDA AŞ ANLATABİLDİMMİ YETKİLİ İŞÇİ SENDİKALARI ANLATAMAM ÇÜNKÜ KOLTUKLAR OHHHH BE YA.
Online Ziyaretçiler