Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

MHP'li Açba: Tek tipe karşıyım failler idam edilsin

12 Eylül sonrasında yıllarca Mamak askeri cezaevinde yatan ve tek tip mahkum kıyafeti giymemek için açlık grevi bile yaptığı söyleyen Açba, "Tek tipe karşıyım, 15 Temmuz failleri idam edilsin" dedi.

22:02   |   26.12.2017
Haber Resmi

KHK ile ilgili olarak bazı suçlardan yargılananlara tek tip kıyafet uygulamasına da MHP'den de tepkiler gelmeye başladı.


MHP Sakarya milletvekili Zihni Açba, 12 Eylül darbesinin ardından açılan MHP ve ülkücü kuruluşlar davasında 3 yıl hapis yatmış sonra da beraat etmiş bir isim.






Türkiye Gündemi adlı haber sitesinin editörlerine konuşan Zihni Açba, Mamak cezaevindeyken darbecilerin zorunlu tuttuğu tek tip elbiseyi giymemek için açlık grevleri yaptıklarını ve direndiklerini anlattı.


Açba bu nedenle sadece güvenlik gerekçesiyle bazı tedbirler alınabileceğini ancak tek tip giysinin çözüm olmadığını söyledi.


Zihni Açba son KHK'nın hem iktidar hem de muhalefet tarafından işlerine geldiği gibi değerlendirildiğini söyledi ve "Ama 15 Temmuz faillerinin her türlü cezalandırılmasını isterim. İdam dahil. Açıkça söyledik. İdamı getirin onları idam edelim" diye konuştu. 





Medyabar Youtube Kanalı

Kategori : Siyaset

Medyabar.com bugun 19806 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 3795 kere okundu
YORUMLAR 18 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
Mega(Keskin dil)
29.12.2017 00:00
İdam hükmünün kalktığını sade vatandaşlar bile en ince teferruatına kadar bilirlerken.bu AÇMA mı ,AÇBA mı denilen şahıs bilmiyormu?... senin liderin değilmiydi birilerinin(!) önüne İP atan?.Siz bittiniz oğlum,ANAP gibi bittiniz.. Başbuğ Türkeş'in ölümünden sonra,MHP nin bitirilmesi için Amerika tarafından görevlendirilmiş ve bir CİA ajanı olduğu deşifre olmuş koltuk değneği,muktedirin himayesine girip gelecekte aklınca kendi sandalyesini garantilerken,siz el etek öpücü alayınızı elinin tersiyle silip atmıştır..Zamanı geldiğinde MHP diye bir parti kalmadığında bunu daha iyi görüp anlayacaksınız..Zaten şu anda seçim olsa MHP %8 ile baraj altında.Reis niye barajı düşürmüyor?işi bitince silkeleyip atacakta ondan.Ahanda buraya yazıyorum.
Mehmet
27.12.2017 08:26
idam devlet bahçelinin imzasıyla kalkmıştı.apo son anda k...... kurtarmıştı
bir dost
31.12.2017 15:56

murat dilek herşeyi yazmışsın ama rahmetli ALİ GÜNGÖR'den hiç bahsetmemişsin,mhp isteseydi idamın kaldırılmasını engellerdi,iş sadece hükümeti yıkmaya bakardı,bohçalı hükümet ekonomik krizden tam düzlüğe çıkacakkan iktidarı akpye teslim etti,ali güngör'ün efsane konuşmasını merak eden buradan baksın https://www.youtube.com/watch?v=l7c58sGwQvU&t=99s

murat dilek
27.12.2017 11:29

Bu oylamadan sonra T.Erdoğan Akp Genel Başkanı olarak Hürriyet gazetesine verdiği demeçte: Bu çok büyük bir basarıdır". "Ben, burada özellikle TBMMyi takdir ediyorum, alkışlıyorum demiştir. Kanunun tamamının oylanmasında da MHP milletvekillerinin dışında HAYIR diyen olmamıştır. Ardından idam cezasının kaldırılmasına ilişkin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 6 nolu protokolü AKP hükümeti tarafından imzalanmış ve 17/Eylül/2003 tarih, 25232 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmıştır. Bundan sonra da 07.Mayıs.2004 tarihinde yani AKP hükümeti işbasında iken 5170 sayılı kanunla ?TERÖR, SAVAŞ VE ÇOK YAKIN SAVAŞ SUÇLARINA IDAM CEZASI VERILMESI hükmünü kaldırılmıştır.

murat dilek
27.12.2017 11:26

Bu oylamadan sonra T.Erdoğan Akp Genel Başkanı olarak Hürriyet gazetesine verdiği demeçte: Bu çok büyük bir basarıdır". "Ben, burada özellikle TBMMyi takdir ediyorum, alkışlıyorum demiştir. Kanunun tamamının oylanmasında da MHP milletvekillerinin dışında HAYIR diyen olmamıştır. Ardından idam cezasının kaldırılmasına ilişkin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 6 nolu protokolü AKP hükümeti tarafından imzalanmış ve 17/Eylül/2003 tarih, 25232 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmıştır. Bundan sonra da 07.Mayıs.2004 tarihinde yani AKP hükümeti işbasında iken 5170 sayılı kanunla ?TERÖR, SAVAŞ VE ÇOK YAKIN SAVAŞ SUÇLARINA IDAM CEZASI VERILMESI hükmünü kaldırılmıştır.

murat dilek
27.12.2017 11:22

Evet diyen milletvekili sayıları AKP : 41 Evet ANAP : 76 Evet DSP: 55 Evet DYP : 65 Evet SP: 22 Evet YTP : 50 Evet Bağımsızlar : 11 Evet.

murat dilek
27.12.2017 11:20

(TBMM tutanakları) Akp parti grubu adına Bülent ARINÇ: ?Ölüm cezasının kaldırılması konusu, geldiğimiz noktada, bir zaruret ifade etmektedir?. (01.Ağustos.2002) Akp parti grubu adına Mehmet Ali Şahin: ?Ölüm cezasının kaldırılmasını parti olarak, grup olarak biz de istiyoruz?. (01.Ağustos.2002) Böylece 03.Ağustos.2002 tarihinde yapılan idam cezasının kaldırılması için yapılan oylamada 320 milletvekili ?EVET? oyu verince 4771 numaralı kanunla idam cezası kaldırılmıştır.

murat dilek
27.12.2017 11:20

ve ana dilde eğitim-öğrenim ile TV. Yayını yapılmasına imkan verilmesidir. Bugün dayatılmak istenilen üç konu ile Kıbrıs konusunda karsımıza çıkartılan denklemi, MHP?nin bugünkü konjonktürde kabul etmesi hiçbir şart altında mümkün değildir?. D.Bahçeli bunları söylerken 03.Ağustos.2002 tarihinde gazetelerde ilan yayınlatan Avrupa Hareketi-2002, ? kendilerine AB?ye üye olmak için her türlü çalışmayı yapacaklarını sözünü veren Genel Başkanların sözlerini kamuoyuna duyuruyordu?. Bu genel başkanlar T.Erdoğan, B.Ecevit, İ.Cem, M.Yılmaz, T.Çiller ve R.Kutandı. Apoyu idamdan kurtaranlar, İdam cezasının kaldırılmasına kim EVET oyu verdi?

murat dilek
27.12.2017 11:17

Fakat idam cezasının AB önünde engel olduğunu söyleyerek kaldırılması ile ana dilde örgenim ve televizyon yayınını içeren uyum yasası hakkında 07.Haziran.2002 tarihinde Cumhurbaşkanının başkanlığında liderlerin katıldığı bir AB zirvesi toplanmıştır. Bu zirve sonrası MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli düzenlediği basın toplantısında aynen şunları söylemiştir. (07.Haziran.2002) ?Geldiğimiz bu noktada, 10 ila 12 yıl sürecek bir müzakere sürecinin başlatılması için bir tarih verilmesinin bile, Ulusal Programın çerçevesinin dışında kalan bazı konularda ilave adımlar şartına bağlandığı görülmektedir.Ön şart olarak dayatılan bu talepler, idam cezasının bu safhada terör suçlarını da kapsayacak şekilde kaldırılması

murat dilek
27.12.2017 11:15

u karar su demektir: 1) İdam cezasının değişmesi mümkün değildir. 2) Süreç tamamlandığında dosya, idamın infazı için meclise gönderilecektir. 3) Bu karar terör örgütü tarafından Türkiye aleyhine kullanılırsa AİHM kararı beklenmeden infaz sürecine derhal geçilecektir. Ve bu karar Apo?nun idamdan kurtulamayacağına dairdir. MHP?nin hükümet ortağı olduğu dönemde terör, savaş ve çok yakın savaş suçlarına ölüm cezası verileceği hükmü kondu. Buna ilişkin Anayasa değişikliği 03.Ekim.2001 tarih ve 4709 sayılı kanunla gerçekleştirildi.

murat dilek
27.12.2017 11:14

Koalisyonu oluşturan DSP, MHP ve ANAP?in genel başkanları, o zaman başbakanlıkta yaptıkları toplantıda, AİHM?in A.Öcalan hakkındaki kesinleşmiş idam cezasının infazının bir süre ertelenmesine ilişkin ihtiyati tedbir kararını ayrıntıları ile değerlendirmişlerdir. Bilindiği gibi Türkiye?nin de yargı yetkisini kabul etmiş olduğu AİHM?nin Türk yargısınca verilmiş kararları değiştirmesi hiçbir şekilde söz konusu değildir. Anayasamızdan ve uluslararası taahhütlerimizden kaynaklanan süreç tamamlandığında dosya, gereği için ivedilikle TBMM?ye gönderilecektir.

murat dilek
27.12.2017 11:12

1997 yılında ise Refah Partisi-DYP koalisyonu döneminde AiHM?ne bireysel başvuru hakkının tanınması, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 11 nolu protokolünün 1997 yılında kabulüyle mümkün kılınmıştır. 1997 yılında kabul edilen bu protokolle AiHM?nin yargı yetkisi daimi olarak kabul edilmiştir. Bu protokol 20/06/1997 tarihli 23025 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmıştır.Ve bu protokolün altında o dönemde Devlet Bakanı A.Gül ile Maliye Bakanı A.Şener?in imzaları vardır. AIHM ise 30/Kasım/1999 tarihi itibari ile başvuruyu incelemeye aldığını ve mahkeme iç tüzüğünün 39'uncu maddesi gereğince aşağıda belirtilen ihtiyati tedbire karar vermiştir.

Mustafa ARSLAN
27.12.2017 10:49

Yıl olmuş 2017 hala daha ......... kurtaran Devlet Bahçeli'ye şükretmek yerine laf söylüyorsun. Karakter yoksunluğuna hiç lüzum yok kardeşim. İdamı terör, savaş ve yakın savaş haricinde kaldırılmasına imza attı Devlet Bey. İdamın tamamen kaldırılması 2004 yılında Akepe hükümeti tarafından oylanmış ve kabul edilmiştir. İdamın tamamen kaldırılmasını reddeden TBMM'deki tek grup ise MİLLİYETÇİ HAREKET PARTİSİ'dir.

Mehmet uslu
27.12.2017 01:19
15 temmuz failleri idam edilsin ama ya PKK zihni bey ? Yaptığınız konuşmalarda yada başına verdiğiniz denemelerde Birazda da konusun lütfen.
mehmet uslu
27.12.2017 02:49

basına verdiğiniz demeçlerden demek istedim

sakaryali
26.12.2017 23:57
AKP li 5 CHP li 1 vekile rağmen çıkıp tek başına idam gelsin diyen yiğit vekilim sonuna kadar yanındayız bunu lütfen mecliste de dile getirin devlet bahçeli ye selam olsun
Rifat
26.12.2017 22:51
Neden hapse girmişti?
Ellidört sakarya 54
26.12.2017 22:50
EVETT evet evet...idam için bir referandum gerekli benim seçilmiş başkanım halkın iradesine herzaman saygı duymuştur....İdam gelsinkii ülkemin üzerindeki karabulutlar kalksınnn...Tek tip değil tek ip yeterrr...yüreğine sağlık Zihni AÇBA vekilimm
Online Ziyaretçiler