Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Ergün Atalay yeni yılın ilk anlarında seslendi: Bu parayla mümkün değil..

Yeni yıla SAÜ'de güvenlik işçileriyle güren Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay, açıklanan yeni asgari ücretle geçinmenin mümkün olmadığını söyledi. Atalay,"Bu parayla geçinmek mümkün değil. İktidar bu parayla bir ay geçinsin tamam diyeceğiz" dedi.

01:34   |   01.01.2018
  • Haber Resmi

    Azim Çelik'in haberi

    MEDYABAR.COM:- Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay, 2018 yılına Sakarya'da işçilerler birlikte girdi. Atalay, beraberindeki heyetle birlikte ilk olarak Arifiye İlçesinde TCDD işçileriyle bir araya geldi.

     

    Burada işçilere börek ve baklava ikram eden Başkan Atalay, daha sonra Serdivan İlçesinde oluşturulan polis uygulama noktasında emniyet mensuplarıyla buluştu. Uygulama noktasında Vali İrfan Balkanlıoğlu ve Sakarya Emniyet Müdürü Fatih Kaya ile bir araya gelen Başkan Atalay, yine börek ikramında bulunduğu polislerle sohbet etti.

     

    Başkan Atalay, son olarak Sakarya Üniversitesi Güvenlik Şubesi'nde güvenlik görevlileriyle bir araya geldi. Sakarya Üniversitesi Rektörü Muzaffer Elmas'ın karşıladığı Atalay, 2018 yılına burada girdi.

     

    Ziyaret çıkışında asgari ücretle ilgili açıklamalarda bulunan Başkan Ergün Atalay, yeni açıklanan asgari ücret miktarıyla geçinmenin mümkün olmadığını belirterek,"Asgari ücreti Cuma günü bağlandı. Asgari ücret 15 kişilik bir komisyondan oluşuyor Türk İş olarak biz bunun bir tarafıyız, 5 kişi hükümet var. Bu sene biz ilk defa bu 5 kişinin içine bir arkadaşımızı verdik. O da Adapazarlı Ömer arkadaşımızı verdik oraya. Ömrüm yeterse seneye de o masaya 1600 lira asgari ücret alan bir arkadaşımızı otutturacağım. Asgari ücretle nasıl geçindiğini hükümete anlatırlarsa belki daha rahat anlarlar. Asgari ücret az diyor muhalefet, biri diyor 2 bin lira olsun biri diyor 3 bin lira olsun. İş verenler biz bu parayı verirsek batarız diyor. Biz işçiler olarak diyoruz ki bu parayla geçinmek mümkün değil. Bununla ilgili herkesin ağzından çıkanı kulağı duysun." dedi.

     

    Hükümet yetkililerini bu parayla bir ay geçinebilirlerse onay vereceklerini ifade eden Ergün Atalay, "6 milyonun insanın çoluğu çocuğu 20 milyon insan bu ücretle geçiniyor. İktidar diyor ki ben geldiğimden beri bu ücret 9 kat arttı diyor. Bu ücretle geçinmek mümkün değil. Bizim açıkladığımız 1893 liraydı. Bu TÜİK'in resmi rakamıydı. TÜİK devletin resmi bir kurumu. Diyor ki açlık sınırı bir kişi ancak bununla geçiniyor diyor. Böyle bir teklif sunduk maalesef 1600 lira oldu. Geçinmek mümkün değil, buradan sesleniyorum. Bu parayla bir ay bir geçinsinler bakayım. Geçinebiliyorlarsa bizim bir itirazımız yok. Geçinilecek bir ücret değil. İmkanımız olunca bunu yükselteceğiz demiyorlar, diyorlar ki 9 kat arttırdık." diye konuştu.

     

    Atalay, 1 milyon taşeron işçi kadroya girerken kadroya alınayan Kamu İktisadi Teşebbüsü(KİT) çalışanları için çözüm bulunması gerektiğini kaydederek, "1 milyona yakın arkadaşımız kadroya geçti. Bunda emeği olanlara, başta Cumhurbaşkanımıza teşekkür ediyorum. Son 10 yılda her gün iki kelimeden bir tanesi taşeronlar kadroya geçsin. 1 milyon insan kadroya geçerken geçmeyen 50 bin tane KİT var. KİT'te çalışan arkadaşlarımız var. 100 kilometre yol yaparsın, 100 metresini bırakırsın yapılan yolu kimse görmez ama 100 metre bozuk yolu herkes görür. Bununla ilgili Başbakan ve Çalışma Bakanına da geçen ifade ettim. Bu KİT'lerle ilgili sıkıntıyı bir an evvel ülke gündeminden çıkarması gerekiyor. 1 milyonunun olduğu yerde bu kişiler bunların gölgesinde kalıyor. Cumhurbaşkanı ve Başbakan'a da buradan bir daha sizin sayenizde sesleniyorum." dedi.

     

    Başkan Ergün Atalay, açıklamaların ardından üniversiteden ayrıldı.

     

    ATALAY, BÖYLE KONUŞTU





    Kategori : Güncel

    Medyabar.com bugun 11824 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 8672 kere okundu
    YORUMLAR 23 Yorum
    Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
    ×
    750 Karakter Kaldı
    Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
    Şizofren
    07.01.2018 04:41
    Kitlere kadro vermezler kit'lerin olduğu şirketler devlete sözünü geçiriyor demek ki
    gerçek bu
    02.01.2018 07:30
    2019 gereken cevabı verecez başkan rahat ol bunları biz getirdik biz gönderecez
    gerçek bu
    02.01.2018 07:30
    2019 gereken cevabı verecez başkan rahat ol bunları biz getirdik biz gönderecez
    B.SENYUZ
    02.01.2018 00:49
    Varmı Şuan Türkiye'de kitler de çalışan kardeşlerimizin umutlarının çalındığını anlatan sessiz insanların sesi olan.Siz yorum yapanlar acaba o insan kadar olabilirmisiniz. Çekemeyenler. Türkiye de tek tek kafanıza sokun anlamazsınız ama bak biz taşeron işciler gündeme getiren kim. Ergün başkanım ben size dua ediyorum allah razı olsun. Biraz adam olsalardı bu çözulürdü. Bu taşeron işçiler Suriye kimliğimi taşıyorlar.
    Sami Çaktı
    01.01.2018 21:26
    Hak iş kadar olamadın Ergün. Siyasete yakın durdugun kadar gariban işçiye de yakın dur. Zeki Tocoglu aday olsun diye verdiğin uğraşı garibanlara da ver
    Taşeron
    01.01.2018 17:10
    Sendika ve hükümet Bir oldular taşerona kitliyorlar hani 3. Adamsın tras anlat yer bu millet istifa etmelisiniz bir hak iş kadar olamadı iz yazıklar olsun cemal'inide al terk et bu sendikayı
    Osman pekdemir
    01.01.2018 17:58

    Her haberede hep aynı yoruma yapma be yeğenim. 3. Adam 3. Adam. Hani yolla bi linkte bizde görelim nerde 3. Adamım demiş. Artık eski sendikacı Mısın nesin bilmiyorum ama belli kuyruk acın olmuş adamla ilgili

    okuyucu
    01.01.2018 14:55
    ZİHİNLERDE KALANLAR VAR.......SAYIN CUMHURBAŞKANI İLE EVET KAMPANYASINA KATKI VEREN KİMDİ DE BEĞENMİYOR.BAKMAYIN ÖYLE DEĞERLENDİRMESİNE KENDİLERİ NE KADAR MAAŞ ALIYOR ACABA.ASGARİ ÜCRETİ Mİ DÜŞÜNECEK BOŞVERİN.GÖSTERMELİK BU TAVIRLAR. HANİ DİĞER BİR SAKARYALI HOCA VAR...İSTERSE ÖLÜRÜM DİYOR.. MERAK ETMEYİN 1603 ALAN VADANDAŞLARIN ÇOĞUDA MALUM PARTİYE OY VERECEK YARIN.
    Porr
    01.01.2018 13:54
    En düşük memur maaşı 2800 tl.hukumetle ne alakası var asgari ücretin
    Taşeron54
    01.01.2018 13:03
    osmanlı evladı gibi düşünenler bıraksın gücü yalamayı.Biz iki kısımada kızıyoruz fakat kitlere vermeyip kitleyen belli.kimse saf deil
    Taşeron54
    01.01.2018 12:46
    osmanlı evladı gibi düşünenler bıraksın gücü yalamayı.Biz iki kısımada kızıyoruz fakat kitlere vermeyip kitleyen belli.kimse saf deil
    osmanlı Evladı54
    01.01.2018 10:36
    ergün atalay çok boş ve beleş birisin bak diğer sendikalar dediğini yaptırdı sen yaptıramadın kit'leri yanlız bıraktın bırak artık bırak.ama olurmu o saltanatı nasıl bırakırsın tamam sen geçin bakalım 1603 tl ile hadi artistlik yapıyorsun birde Cumhurbaşkanıma Laf sokuyorsun Keşke onun kadar gayret gösterebilseydin bırak git evinde çay iç kahvede gazete oku gençlerin önünü açın AJİTASYON yapma bedavadan...
    Serdivanlı
    02.01.2018 00:31

    Tayyip erdoğan diyorsun ama bu asgari ücreti onayşayan tayyip erdoğanlar çok boş yorum yapmışsın seni kimse kale almaz

    Babacan
    01.01.2018 10:18
    adam gibi adamdır Ergun başkan
    54 sakarya
    01.01.2018 02:14
    Gidip siyasilere yandaslik yapacaginiza 1 kerede iscinin yaninda olun da gorelim.1603 tl yi sendikacilara verin bakalim gecinsinler bu isi bu duruma bu ve bunugibiler getirdi zaten sari sendika bile degil pembe sendika olmussunuz.
    Sakaryalı
    01.01.2018 12:19

    TÜRK İŞ seninle çağ atladı helal olsun Başkan sen Sakarya?nın ve Ülkemizin gururusun işçi dünyasının liderisin,Allah senden razı olsun emekçinin sesi oldun her daim dualarımız seninle.

    Hendekli
    01.01.2018 10:21

    Askeri ucretliler ile girseydi keske. Myo guvenlikleri 3binlira maas aliyor.bizde fabrikada gece gunduz calisalim.

    DÜZEN BATSIN
    01.01.2018 09:40

    ÜLKE ÇIKAR ÜLKESİ. ERGÜN ATALAY I TANIMAM . BELKİ ÇOK İYİ BİRİDİR. AMA KONU ŞU. ASGARİ ÜCRETİ BEĞENMİYOR DOĞRUDUR. ASGARİ ÜCRET ALANDA BEĞENMİYOR. ERGÜN ATALAY ÖNCEKİ KONUŞMALARINDAN BİRİNDE HAYIRLISI YAPACAK BİR ŞEY YOK DİYOR. BUNU DA GEÇTİM C.BAŞKANI DİYOR Kİ BEĞENMEYENLER ELİNE DİLİNE DURSUN DİYOR. BENDE DİYORUM Kİ ASGARİ ÜCRETİ BEĞENENLER İNŞALLAH TEZ ZAMANDA ASGARİ ÜCRETLE GEÇİNECEK DURUMA DÜŞERSİNİZ. SİZ BU SEFER SAF DEĞİŞTİRECEKSİNİZ AMA BEN ASGARİ ÜCRET YÜKSEK OLSUN DİYE YİNE SÖYLEYECEĞİM VE SAFIM AYNI OLACAK

    Serdivanlı
    01.01.2018 03:41

    Hahahah sen sarı sendikadansın belli boş konuşma adam gibi adam ergün başkan

    Ertuğrul
    01.01.2018 02:31

    Evet haklısınız asgari ücret enaz 2000 olmalı. Ancak unutmayın bu hükümet olmasaydı bugün 1000bile olamazdı. Kaldı ki bugün 450 dolara yakın olan bu ücret 120-150 dolar aralığında olurdu. Rabbim hakedilen ücreti görmeyi de nasip eder inşallah.

    Tcdd
    01.01.2018 02:29

    Ben arifiye çalışıyorum. Başkanımız yeni yıla bizle birlikte girdi. Bir sürü sorunumuz var kendisine ilettik. Ama sen kimsin de boş beleş konuşuyorsun. İşçiyi hor görenlerden misin ?

    Güvenlik
    01.01.2018 02:25

    Ben güvenliğim. Adam bizim yanınıza gelmiş. ben mutlu oldum. bu siyasi mi oluyor şimdi. Bilmeden atıp tutuyon? Ne biçim adamsın sen benim adıma konuşuyon?

    Güvenlik
    01.01.2018 02:25

    Ben güvenliğim. Adam bizim yanınıza gelmiş. ben mutlu oldum. bu siyasi mi oluyor şimdi. Bilmeden atıp tutuyon? Ne biçim adamsın sen benim adıma konuşuyon?

    Online Ziyaretçiler