Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Meslek Odaları Genel Kurulu'nda 'Serbest Kart' polemiği

Sakarya Esnaf ve Sanatkarlar Odası Birliği Meslek Odaları'nın 2018 Olağan Genel Kurulu Hasan Alişan başkanlığında ve AK Parti Milletvekillerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

18:06   |   01.01.2018
Haber Resmi
Haber Resmi
Haber Resmi
Haber Resmi
  1. Haber Resmi
  2. Haber Resmi
  3. Haber Resmi
  4. Haber Resmi

Şeyma SUNGURLU- Caner ÖZKOÇ'un haberi...


MEDYABAR.COM- Sakarya Esnaf ve Sanatkarlar Odası Birliği Meslek Odaları'nın 6. Olağan Genel Kurulu Hasan Alişan başkanlığında ve AK Parti Milletvekilleri Ali İhsan Yavuz, Recep Uncuoğlu Ak Parti İl Başkanı Fevzi Kılıç Ak Parti Adapazarı İlçe Başkanı Mustafa Ak, Serdivan Belediye Başkanı Yusuf Alemdar ve Büyükşehir Belediye Başkan Yardımcısı Erol Aydın'ın katılımıyla Sakarya Esnaf ve Sanatkarlar Odası Binası'nda gerçekleştirildi. 






Düzenlenen genel kurulun ilk gününde  Fırıncılar Esnaf Ve Sanatkarlar Odası, Sandalyeciler ve Mobilyacılar Esnaf ve Sanatkarlar Odası, Bakkallar ve Bayiler Esnaf Odası ve Minibüsçüler Esnaf Odası bir araya gelerek başkan seçimleri gerçekleştirildi. İlk gün toplanan odaların hepsi tek listeden seçime girerken Bakkallar ve Bayiler Esnaf Odası seçimi ertelendi.


Fırıncılar Esnaf Ve Sanatkarlar Odası Başkanı Halil İbrahim Balcı, Sandalyeciler ve Mobilyacılar Esnaf ve Sanatkarlar Odası Muhittin Kılıç ve Minibüsçüler Esnaf Odası Başkanı Ali Bektaş tek listeden çıkılan seçimlerde yeniden başkanlıklarını sürdürdü.


Katılım gösteren oda üyelerinin söz alarak serbest kart konusunda sitem etmeleri üzerine konuşmalarında buna değinen Minibüsçüler Esnaf Odası Başkanı Ali Bektaş ve SESOB Başkanı Hasan Alişan polemik niteliğinde açıklamalarda bulundu.


Başkan Alişan'ın Serbest Kart ile ilgili söylemlerinden sonra kurulu izleyen bir çok oda üyeside Alişan'ın bu ifadelerine karşı tepki gösterdi.


Minibüsçüler Esnaf Odası Başkanı Ali Bektaş;

"Devlet sosyal politika yapması lazım bunda sorun yok. Bizde Sayın Cumhurbaşkanımızın arkasında dimdik gideriz. Boynumuz da kıldan ince kimsenin de bu konuda kimsenin şüphesi olmasın ama devlet sosyal politika yapacaksa kendisi yapsın. Arkadaşlarım bana diyor ayda 3-4 bin liralık yolcu taşıyorum devletin bana verdiği 750 lira. En az 20-25 kalem bedavacı insanlar var. Ben şimdi nasıl dolmuşla minübüsü birleştireyim. 


Minibüslerde bedava yok arkadaşlar. Minibüslerde dolmuşlarda bedava yok. O bedava sistemine de bu şartlarda geçmek istemiyoruz. Bunuda buradan belirtmek istiyorum."


SESOB Başkanı Alişan;

"Dolmuşa da minibüse de bu sistem gelecek. bende istemiyorum ama sistem gidişat öngörü budur. Türkiye'de her önüne gelen herkes istediğini yapamıyor. Siz ne derseniz deyin ama bizim görevimiz şu öngörümüzü düşüncemizi gelecekteki hedefleri göstermektir. Beğenilmeyebilir doğrudur. Hazırlıklı olun birlikte olun beraber olun.  Minibüsçülük yapanlara biz saygınlık kazandıracağız. Diyoruzki biz mesleki yeterlilik belgesi olmak zorunda. Niye?. Altınızda, sandalyenin altındaki haydarlık çıkarma dönemleri bitti artık. Birbirinizin kafasına geçirme önüne kırma dönemleri bitti artık barışık bir düzen getireceğiz. "


"Birilerinin isteği değil toplumun istediği doğrultuda hareket edeceğiz. Bizlerin görevi şu yanıltmak değil doğruları söylemek elbette bugün yanılabilir kırılabilir ama yarın dediklerimiz doğruysa herkes tedbirlerini alsın."





Medyabar Youtube Kanalı

Kategori : Güncel

Medyabar.com bugun 130307 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 13806 kere okundu
YORUMLAR 28 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
Vatandaş
03.01.2018 00:43
Ya tutturmuşlar tramvay ya siz nerde yaşıyor sunuz ulan adapazarı 'nda ne düzgün yol mu var birde tramvay diyor sun nerden geçecek cahil cahil konuşmayı bırakın yok dolmuş 'lar kalksın yok minibüsler kalksın neyle gidecek sın evine işine 5 dakika beklemek zor geliyor birde burada sallıyor herkes
Ali KANDAZ
02.01.2018 19:44
Toplu taşıma sisteminin modernize edilmesi ile SERBEST KART uygulamasının hiçbir alâkası YOKTUR, Demagoji yapıyorsunuz sayın ALİŞAN !. Sosyal Devlet, KAMU HİZMETLERİNDE her alanda istisnâî ihtiyaçları bilâkis gözetmelidir. Ancak; kamuya hizmet verse de SİVİL MÜTEŞEBBİS zorunlu olarak böyle bir yükümlülük ile mükellef kılınamaz. Eğer isterse, ancak İLGİLİ MESLEK odası böyle bir uygulamayı sürekli ya da sınırlı bir tanımla uygulamaya sokabilir. CEBREN OLMAZ!. Ayrıca bu; ''APIRSANIZ DA KÖPÜRSENİZ DE....'' tavrı, belki kırk yıla yakın SİVİL TOPLUM LİDERLİĞİ vizyonunuza HİÇ YAKIŞMIYOR !!!.. Nöbetler değişir. Mârifet; KENDİNİZDEN SONRAKİLERE BİR HOŞ SADÂ bırakabilmektir.
CENK
02.01.2018 13:41
Hasan Alişan Başkan haklı.. Toplu taşım bir düzene sokulsun.. Arapsaçı bir ulaşım var. Arkandayız BAŞKAN
Tramvay Gelsin
02.01.2018 12:04
şu şehire allah rızası için biri tramvay getirsin büyükşehir olduk saçma küçücük illerde tramvay var koskoca Sakarya da böyle bir proje bile yok gelsin farklı şeyler gelsin bıktı millet dolmuştan minibüsten
LALOŞ
02.01.2018 11:14
SADECE SUNU SÖYLİYİM SERBEST KARTLARDA DİYORSUNUZ YA YAŞLI ÇOLUK COCUK BEN BUNA HAK VERİYORUM SERBEST OLSUN EVET EFENDİM . AMA YAŞLI AMCA DEDİĞİMİZ AMCA EVİNİN ÖNÜNDEN BİNİP 1 DKİKA ARABA HAREKET ETMEDEN KAHVEDE İNİCEM DİYORSA . 3 ÇOCUGUNU ALIP BAYANLAR BİNİP BİNDİKTEN İKİ ADIM SONRASIN DA ŞU KAPIDA İNDİRİRMİSİNİZ DİYİP GÜNE GİDİYORSA . YAŞLI TEYZELER BİNİP MUALLA BEN BİNDİM DOLMUŞA BİNME BU BELEŞ DİYİP KONUSYORSA ARKADA TELEFONLA . KUSURA BAKMAYIN YÜRÜMEK YERİNE BELEŞE DİYE İNSANLARDA BU KADAR KULANILMAZ YANİ. YAZIKTIR BUNUN GİBİ BİRÇOK ÖRNEK DAHA SAYABİLİRİM
LALOŞ
02.01.2018 11:11
SADECE SUNU SÖYLİYİM SERBEST KARTLARDA DİYORSUNUZ YA YAŞLI ÇOLUK COCUK BEN BUNA HAK VERİYORUM SERBEST OLSUN EVET EFENDİM . AMA YAŞLI AMCA DEDİĞİMİZ AMCA EVİNİN ÖNÜNDEN BİNİP 1 DKİKA ARABA HAREKET ETMEDEN KAHVEDE İNİCEM DİYORSA . 3 ÇOCUGUNU ALIP BAYANLAR BİNİP BİNDİKTEN İKİ ADIM SONRASIN DA ŞU KAPIDA İNDİRİRMİSİNİZ DİYİP GÜNE GİDİYORSA . YAŞLI TEYZELER BİNİP MUALLA BEN BİNDİM DOLMUŞA BİNME BU BELEŞ DİYİP KONUSYORSA ARKADA TELEFONLA . KUSURA BAKMAYIN YÜRÜMEK YERİNE BELEŞE DİYE İNSANLARDA BU KADAR KULANILMAZ YANİ. YAZIKTIR BUNUN GİBİ BİRÇOK ÖRNEK DAHA SAYABİLİRİM
murat koşer
02.01.2018 10:36
Haksız kazanç ortak noktaları MİNİBÜSÇÜ serbest karta geçit yok, bizde bedava yok diyor. ALİŞAN olacak hazırlığını yap diyor. Madem ki bedava yok o zaman haksız kazanç da yok. Zam mı alırken dolmuş yolcu sayısını kaç kişi gösteriyorsanız o sayıda yolcuyu taşıyacaksınız. 14 kişilik minibüslerde 30-32 kişi almak haksız kazançtır. Ama burada sizin suçunuz yok. Trafik ekipleri bu konuda hoş görüden uzak olmalı. Daha geçtiğimiz günlerde ŞÖFÖRLER ODASI BAŞKANI bile fazla yolcu almaktan yakındı. Vatandaş bu çileyi çekmek zorunda mı.
tek çözüm raylı sistem
02.01.2018 10:10
insanları mazlum ettiniz minübüslerle dolmuşlarla trafiği tıkamaktan felç etmekten başka işe yaramıyorlar tramwayın gelmesi artık farz oldu. bi adarayı getirdiler onuda yüzlerine bulaştırdılar başkandan tramway projesini acil bekliyoruz
seçmen
02.01.2018 10:06
bu şehire tramway hattını kuracak olan bir başkana oyumu iki elle verecem şu dolmuş minübüs rezaletinden kurtarın milleti artık Allah bunların gözünü doyursun 300-500 metrelik yere iki lira alıyolar hala konuşuyolar.
burak
02.01.2018 09:51
neydınız ney oldunuz beeee allah ıslah etsın sızı bedavacılar
Hasan
02.01.2018 09:25
bütün minibüs ve dolmuş.ların kalkması gerek.myanmardan bir farkımız olmalı
Cafer
02.01.2018 09:05
Hep diyorduk ya bu dolmuscu ve minibusculeri secerek mi aliyorlar diye. Gercekten de seciyorlarmis anladik. Baligin basi kokuyormus megerse.
vatandaş
02.01.2018 08:22
Allah gözünüzü doyursun dolmuş ve minübüsçüler sanki beş yıldız hizmet veriyorlar bizde meraklıydık sizin kürüstür magrusunuza binmeye
sakaryali
02.01.2018 01:14
Sayın Zeki başkanım yorumları okuyorsunuzdur herhalde çekin şu başkanların kulaklarını Alişan başkan haklıdır bu hakkı devlet verdikten sonra birilerine.ne .....yor yoksa sorunlar az az büyür bir dağ olur örnek güvendiginiz birini görevlendirme yapın minibüsün birine binip yolculuk yapsın size rapor sunsun bakın neler göreceksiniz ama görmeylede.kalmayin gerekeni yapın
Vatandaş
01.01.2018 23:41
Minibüs ve Kırmızı dolmuş nedir ? götürü vergi ile insanları süründüre süründüre götürüyorlar. aldıklarına göre verdikleri vergi nedir ? madem daha fazla destek istiyorsun o zaman söyle yapmalıyız. Sizlerin kalkış gidiş saatinizi belediye belirlesin güzergahlarınızı belediye belirlesin. hepiniz belediyeye tabi olun kart basılsın geliriniz belli olsun verginizi gelirinize göre ödeyin. sonra arabalarınız standart olsun. genişlik koltuk mesafesi vs.. sonra sizlere basılan bedava kadar para ödensin. sen götürü vergi ile götürüyorsun zaten .. üstüne götürü ödediğin vergiden çok para alıyormuşsun devletten birde hala yetersiz diyorsun.
düzen batsın
01.01.2018 22:43
devlet yaşlılara bir hak vermiş doğru . ama yaşlılar ne yapıyor. ekmek almaya bile halk otobüsü ile gidiyor. yazık günah değil mi. bu kadar beleşçilik olur mu. 2 lira vermemek için kırk takla atarlar ondan sonra ekonomi iyi diye köprü yol var diye sevinirler.
Hadi ordan
02.01.2018 08:25

Sende bir gün yaşlanırsın görüşürüz o zaman

Sakaryanın Sesi
01.01.2018 22:18
20-25 Kalem bedavacı insanlar var dediğin vatan için devlet için Türkiye için canını vermiş şehidimin karısı, çocuğu ! Seni ve bu ülkeyi kurtaracak okuyan insanların emekli edilmiş öğretmenleri, gazileri, polisleri ! Kullandığı cümlenin nereye gittiğinin farkında olmayan, minibüslerde, dolmuşlarda bozuk para vermedik diye dayak yemekten beter edildiğimiz, şehirde araba kullanırken insanların dolmuşlardan ve minibüslerden illallah ettiği Sakarya'nın minibüs, dolmuşçu başkanı !
Sakaryalı
02.01.2018 23:44

Yorumları okuyorum dolmuşçulara minübüslere bir küfür etmediğiniz kalmış.Bu araçlar 1 gün çalışmasa neden çalışmıyo dersiniz adamlar sabah 5 ten gece 12 lere kadar çalışıyolar sakarya'dan bu araçlar kalkarsa kaç yüz kişi kaç yüz aile mağdur olur ekmek parasına muhtaç kalır biliyomusunuz veya işsiz kalacaklarını düşünüyomusunuz. O beğenmediğiniz ulaşım araçlarına bir müddet binmeyin de gideceğiniz yere yürüyün bakalım ağlarsınızda ertesi günü tekrar o beğenmedğiniz dolmuşlara binersiniz

MOLLA
01.01.2018 20:53
HİÇ KİMSE KONUYU BAŞKA YERE ÇEKMESİN. HALK OTOBÜSÜ SAHİPLERİ, OTOBUSÜ HATTA KOYARKEN BEDAVA DURUMUNU BİLDİĞİ HALDE NEDEN 65 YAŞ VE ÜZERİ "SERBEST" KARTI BASTIĞINDA YÜZ İFADELERİ DEĞİŞİYOR. YA HATTA GİRME YA DA İNSAN GİBİ DAVRAN VEYA ÇEK GİT.
Esnaf
01.01.2018 22:31

Evet haklısın kardeşim halk otobüsü esnafı belediyeyle anlaşmalı çalışıyor ama Sanki hak etmiş insanlar bindiğinde adama küfür edercesine davrananlar var tamam anladım yalnız sana devlet destek veriyor azdır çoktur işine gelmiyorsa o desteklemeleri almada ondan sonra konuş

Zafertemel
01.01.2018 20:00
Halk otobuscusunun üstünden serbest kart zulmünü kaldırın bu esnafta vergisini veriyor devlete karşı sorumluluklarını yerine getiriyor esnaf devletten sadaka istemiyo hakkı olanı almak istiyor ve biz politikalarınızın aleti olmak istemiyoruz biz bizim arabamıza binenden verdiğimiz hizmetin karşılığını almak istiyoruz. Devletin emekli etmediği engellileri taşımak istemiyoruz önce devlet sahip çiksin özürlü aylığı bağlasın ulaşımı icin gerekeni devlet yapsın yükü bize yuklemesin
Sedat
01.01.2018 19:45
Alişan da gazı yemiş bir yerlerden.Neymiş dolmuşlara da kart gelecekmiş sonra da büyükşehire diyecekmiş ki belediye otobüslerini çek...Hadi len ordan söylediğine kendin inan bari.Bu kartlardan rantı kimin götürdüğü belli milletin huzurunu bozmayın.Milletin cebine göz dikenlerin sözcüsü olma esnafın sözcüsü ol
Kimlere kaldik
01.01.2018 19:44
Sakaryaya bir kiside tramvay kuralim her yerede gitsin demiyor.ne adamlara kaldik yazik ettiler bizlere .sakaryaya .kendilerine .imkanim olsa birakip giderim artik topragim gibi hissetmiyorum
Gökhan
01.01.2018 19:16
Şu dolmuşları minibüs leri kaldıracak bi babayiğit yok mu arkadaş.
Minibüs soforu
02.01.2018 01:22

Kardeş kimsin nesin bilmiyorum ama o minibüsler dolmuşlar kalkarsa sen rahat edersin belki ama o kadar ekmek yiyen insan ac kalır. En iyisimi konuşmadan önce bir kere daha düşün derim ben sana. Toplu taşıma araçları olmazsa 2 liraya esir alacak kimsen kalmaz.

Hakan
01.01.2018 18:53
Milleti nasıl yolarız derdine düşüyorsunuz ne oldu zorunuza mı gitti devletin verdiği kart ile insanların üç beş kuruş ucuz seyahat etmesi? Siz önce şöför yetiştirin kasap değil. Eline tesbih alıp sakal bırakıp direksiyona geçeni şöför yapıyorsunuz birde devletin vatandaş için yaptığı hizmeti eleştiriyorsunuz. ( Vatandaşa ve Ekmeğine saygılı hareket eden şöför kardeşlerimiz hariç )
Murat
01.01.2018 20:01

Devlet o kartı bedava mı veriyor?Belediyenin otobüslere getirdiği karttan kaç para topladığını biliyor musun? O bahsettiğin serseri tipli şoför konusunda haklısın.Ama kim kimi yoluyor bir daha düşün

Online Ziyaretçiler