Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Bayırbucaklı Türkmen aileden Sakarya'ya teşekkür

Sokaklarda yaşarken SATSO'nun yardım eli uzattığı Bayırbucaklı Türkmen aile yeni evlerine kavuştu

13:24   |   12.09.2018
Haber Resmi
Haber Resmi
Haber Resmi
Haber Resmi
Haber Resmi
  1. Haber Resmi
  2. Haber Resmi
  3. Haber Resmi
  4. Haber Resmi
  5. Haber Resmi

Suriye'deki iç savaştan kaçan Bayırbucaklı Türkmen aile, Adapazarı ve Serdivan sokaklarında yaşarken, SAÜ öğretim üyesi Doç. Dr. Fatih Karadağlı'nın paylaşımlarıyla gündeme gelmişti. 


Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası (SATO) Başkanı A. Akgün Altuğ, haberlerin ardından Medyabar'a yaptığı açıklamayla aileye yardım sağlanacağını duyurmuştu. 






SATSO ve Doç. Dr. Fatih Karadağlı öncülüğünde başlayan kampanyaya, 62. Hükümetin Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı eski Ak Parti Milletvekili Doç. Dr. Ayşenur İslam, Ak Parti İl Başkanı Fevzi Kılıç, Adapazarı İlçe Milli Eğitim Müdürü Ziya Cevherli ve şehirde yatırımları bulunan 22 iş insanı dahil oldu. 


Türkmen aile, Şeker Mahallesi Nazlı Sokakta hayırsever ev sahibi Hikmet Dizay'ın evine yerleştirildi. 


Evin temel ihtiyaçları ve ailenin gıda ihtiyaçları da karşılandı. 


 Ailenin reisi baba Hüseyin Cuma, hayırseverlere teşekkür ederken; 
"Savaş bizi bir cam bardak gibi kırıp dağıttı. Kardaşlarımız, anamız, babamız gözümüzün önünde öldüler. Evlerimiz varil bombalarıyla yıkıldı. Biz çok ezildik, tekrar kalkması çok zor. Bizi hayata geri getiren tüm kardeşlerimizden Allah razı olsun. Bizi yabanda bırakmadılar. Allah onların tüm muradlarını kabul eylesin. Allah onları muhafaza eylesin. Çok çok teşekkür ederiz.
Bugün  bir evimiz, eşyalarımız, erzaklarımız mevcut olup, okula gidecek çocuklar okula kaydettirilmiş, çalışma durumunda olan delikanlılara iş bulunmuş, ve hasta olan bireylerimiz tedavi ettirilmiştir.  
Önümüzdeki günlerde Sakarya'dan tek beklentimiz, ara sıra kapımızı çalıp ziyaretlerinde bulunmaları, yalnızlık ve gurbet acımıza biraz ortak olmaları , moral verecektir.. Tekrar teşekkür ederiz"
ifadelerini kullandı. 


BU HABERLE İLGİLİ






Medyabar Youtube Kanalı

Kategori : Yaşam

Medyabar.com bugun 20050 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 2250 kere okundu
YORUMLAR 12 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
F K
13.09.2018 19:25
Bu ailenin resmi güvenlik soruşturması, göç idaresindeki durumları, eski komşu ve ev sahibi ile olan ilişkileri, çocuklarının okuldaki durumları hassas bir şekilde araştırılmış, ve gerekli müzakereler yapılarak yardım yapılması uygun görülmüştür. Ayrıntılı bilgi almak isteyen kardeşlerimizin bana ulaşmalarını istirham ederim. Fatih 0. 534. 277 74 05.
F K
13.09.2018 13:05
Aileye yardım eden tüm hayırseverlerden Allah razı olsun. Ailenin camili'de kaldığı evi (1510 Ada 6. Blok No.1) araştırdık. Ev sahibi 'annem çok hasta ve burada kalacak' şeklinde bir sebeple bu aileyi evden çıkarmış, ve böylece sokağa düşmüşler. Sonra aynı ev, afganlı birilerine yine kiraya verilmiş. Yan komşuylada görüştük, ve durumu teyid ettik. Yan komşu bu ailenin iyi insanlar olduğunu, ve komşuların şikayetçi olmadığını ifade etti. Çocukların gittiği okulun yönetici ve öğretmenleriyle görüştük. Okuldaki diğer tüm öğrenciler arap olup, arapça bilmeyen tek öğrenciler bu çocuklarmış. Bu nedenle azınlıkta kalmışlar kendilerini ifade edememişler. Camilideki evden çıkarılınca okula da gidememişler.
a b
13.09.2018 14:49

Anlayamadığım için soruyorum. Camilide çocukların gittiği okulda eğitim arapçamı veriliyor? Öğretmenler arapcamı konuşuyor? Okulda Türkıye vatandaşı Türkçe konuşan çocuk yok mu?

Semih Mercan
12.09.2018 17:17
Ve bu aileye yardım edenler olarak haberi üzüntüyle okuyoruz. Yaptığımız herşeyi Allah rızası için yaptık fakat enayi yerine koyulmak bizi derinden yaralıyor. Ayrıca yaptığımız herşey fotoğraf video ve whatsapp grup mesajları olarak kanıtlıdır. Bu ailenin derdi ne neyi amaçlıyorlar anlamış değiliz. Tekrar yardım edenlerden Allah razı olsun fakat bizde olduğu gibi tekrar evi kullanılmaz hale getirip getirmeyecekleri belirsiz. Biz mahçup olarak kaldık. Gerek ev sahibine gerekse yardım talep ettiğimiz tüm hayırseverlere. Karşısındaki insanın vicdanından beslenen herkese yazıklar olsun Allah herkesin yardımcısı olsun diyorum...
Semih Mercan
12.09.2018 17:10
Ve bu aileye yardım edenler olarak haberi üzüntüyle okuyoruz. Yaptığımız herşeyi Allah rızası için yaptık fakat enayi yerine koyulmak bizi derinden yaralıyor. Ayrıca yaptığımız herşey fotoğraf video ve whatsapp grup mesajları olarak kanıtlıdır. Bu ailenin derdi ne neyi amaçlıyorlar anlamış değiliz. Tekrar yardım edenlerden Allah razı olsun fakat bizde olduğu gibi tekrar evi kullanılmaz hale getirip getirmeyecekleri belirsiz. Biz mahçup olarak kaldık. Gerek ev sahibine gerekse yardım talep ettiğimiz tüm hayırseverlere. Karşısındaki insanın vicdanından beslenen herkese yazıklar olsun Allah herkesin yardımcısı olsun diyorum...
Semih Mercan
13.09.2018 11:24

Aile hakkında yazdıklarım bundan ibaret. Kanıt isterseniz kanıtta elimizde mevcut. Ben şahsım adına kullanıldığımızı düşünüyorum. Seferber olan onlarca kişi öğrenci anne baba işsiz. Bunun karşılığında biz bu aileyi sokakta buluyoruz. Çocukları dilenirken görüyoruz. İsterseniz birgün kalkıp beraber gidelim ben peşimde yardım eden herkesi getireyim. Bunun sebebini siz yardımseverler ve bizim yüzümüze karşı açıklasınlar herşef şeffaf olsun. Sosyal medyadan adımı aratarak beni bulabilirsiniz

Ömer tüccar
12.09.2018 21:51

Semih bey sizinle yakından tanışmak isterim bizde aileyle ilgileniyoruz yanlış bi durum varsa kullanılmak istemeyiz.

Semih mercan
12.09.2018 17:03
Bu aileyi yaklaşık bir yıl önce kocaelide çöp karıştırırken bulan bi ablamız durumu bize iletmişti. Biz bu aileyi izmitten alıp camilide bir eve yerleştirdik. Aklınıza gelebilecek her türlü yardımı yaptık. Dişimizden tırnağımızdan ayırıp bu aile için harcadık. Çocukları okula çalışabilecek olanları işe yerleştirdik. Aileye kaymakamlıktan maaş bağlattık. 6 ay kirasını peşin verdik tüm faturalarla birlikte. Ve bu aile yerleştirdiğimiz evin duvarlarını kırdı. Çocuklar çalışmadı işten kaçtı. Okula gidenler okulu bıraktı ve onlara aldığımız tüm eşyaları sattılar. O zamanlar bu aile reisleri ortalıkta yoktu. Bizim tüm iyiliğimiz insanlığımız istismar edilmiştir.
Murat Turgut
13.09.2018 02:11

Haberi ilk okuduğumda şok oldum benim gibi diğer arkadaşlarda öyle çünkü ciddi anlamda bir kısmı öğrenci bi kısmı işşiz bi kısmı çalışan kesim olarak çok uğraştık ve sonrasında gelen şikayetler ve bu tablo bizi üzdü.ALLAH rızası için yaptık tabiki ama yalanla olacak iş değildi ailedeki erkeklerin şehit olduğunu söylemişlerdi vs.vs yani demem o ki biz kendı çabalarımızla bıseler yaptık şükür bu kadar reklam olmadı kim yardım ettiyse bizden sonra ALLAH razı olsun ha bire paylaşıp çok büyük bi olaymış gibi lanse etmeyin artık bu insanlar gibi neleri var bu ülkede herkes iyiliğini kendine saklasın gördükçe şahsım olarak söylüyorum kandırılmış hissediyorum.

Kolus
12.09.2018 21:18

Öncelikle selamun aleyküm aile hakkında hemen ön yargı ile yaklaşmak İstemiyorum bu aile için ben dahil çevremdeki bir çok kişi seferber olduk. İşin Aslı astarı hakkındaki iddialar için yorum yapmıyorum fakat gönlünüz rahat olsun bizler her birimiz bu işi Allah rızası için yaptık Allah kabul eylesin yüce yaradan herşeyi görüp biliyor lakin bu aile bunuda istismar ediyor ise vebali çok büyüktür sadece yardımda bulunanların vebaline girmeyerek, gerçek ihtiyaç sahibi insanlarında vebaline girmiş bulunmaktadırlar. Sevgili yardım severler sizler Allah rızası için yaptığınız için gönlünüzü ferah tutunuz gerçek ihtiyaç sahiplerine yardımlarınızı esirgemeyiniz pireye kızıp yorgan yakılmaz Allah c.c. Yapmış ve yapacağınız yardımları kabul eylesin.

Semih Mercan
12.09.2018 17:56

Bizde bu aileyi camiliye yerleştirmiştik. Bir kadın 4 çocuk. Kadının adı zeynepti bize dedi ki eşim babam abim Türkmendağında şehit oldu. Apartman sakinleri yan komşular Allah razı olsun bize yardımcı oldular aileye de aynı şekilde. Ama sonradan abisi babası kocası herkes piyasaya çıktı. Bizim insanlarımızda vicdan oldukça bu insanlar bu memlekette daha çok at koşturur. Bu çocuklara o kadar yardım yaptıktan sonra dilenirken bulduk biz. Ayıp günah bu aile çocuklara utanmadan dilencilik yaptırıyor. Ne desek boş. Allah ıslah etsin

Mert ERTAN
12.09.2018 17:45

Semih Bey, maalesef bu ailelerden camili1 de çok var. Biz de çok şikayetçiyiz, ne sesleri bitiyor ne gelen gidenleri, apartmanımız çöplük içinde.Balkondan çöp atanlar mı dersiniz, maaş alıp ta otomat parası ödemeyenler mi dersiniz, adamlar her akşam balkonda nargile sefası yapıyorlar. İlk geldilerinde 4 kişilerdi şimdi 12 kişiler her hafta polis çağrıyoruz, eşlerimiz kızlarımız apartmandan çıkmaya korkuyorlar, pis bakışlı insanlar bunlar. Ev sahibine sorarsan garibanlar idare edin diyor, al o zaman kendi apartmanına göreyim nekadar dayanacaksınız.

Online Ziyaretçiler