Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Müteahhitlere kredi şoku...

Ekonomideki dalgalanmalar üzerine bankalar müteahhitlere kredi kısıtlamasına gitti. İlimizdeki müteahhitler kredi almakta zorluk yaşamaya başladı

11:32   |   05.07.2018
Haber Resmi

MEDYABAR.COM - 

Ekonomideki kötü gidişat, bankaların kredi politikalarını gözden geçirmesine yol açtı. 






'Batık' oranının en yüksek olduğu sektörlerden inşaat sektöründeki firmaları inceleyen bankalar, müteahhitlerin kredi limitlerinde değişikliğe gitti. 


Zaman zaman müteahhitlerin battığı haberleriyle gündeme gelen ilimizde, müteahhitlerin kredi limitleri yüzde 30'a varan oranlarda azaltıldı. 


Yaptıkları konutları satamayan, inşaat maaliyetlerinin artmasıyla zor günler geçiren bazı müteahhitlerin, istedikleri kredileri alamamasından dolayı daha fazla sıkıntı yaşaması bekleniyor. 


Bankalar, müteahhitlere çek verilmesinde de daha hassas davranmaya başladı. 


 

BU HABERLE İLGİLİ





Kategori : Güncel

Medyabar.com bugun 11167 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 8338 kere okundu
YORUMLAR 26 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
Y Y Y
06.07.2018 10:32
vermesinler kredi falan sakaryadaki inşaat sekötrüni özetliyim katlı pazarda peynirci cebine 3 kuruş girer müteahit kesilir turşucu 2 lira para görür cebi müteahit olur dönercisi öyle çorapçısı öyle herkez baksın işine bu işi mühendisler yapsın yarın oburgun deprem oldumu yaptıgınız bınalar çökerse sizi kurtaracak kımse kalmaz
ahmet seri
11.07.2018 10:25

Binayı peynirci yapmıyor, projeleri zaten mühendisler yapıyor denetleyen yine mühendisler onayı veren yine mühendisler peynirci sadece parayı verir yani işin finans kısmındadır peynirci olur nalbur olur öğretmen olur farketmez ama Bina çürükse burda peynirciyi değil kalemini , diplomasını, yetkisini satanlar suçludur...

send işçi
06.07.2018 09:09
banane ben hep 50 tl lik alıyorum
sektör içi
06.07.2018 04:46
sektör içinden biri olarak daire almayın . ıyı - kotu bırbırınden ayrılsın . borca gıren vatandasın canını yakıyor . bır sure beklemek sıze daha cok para kazandıracak aldıgınız dairede . arkadasın dediği dogru parayı cevırebılmek ıcın yaptıkları yerı yarıda bırakıp hemen baska yere baslıyorlar. boylece kampanya dıyıp yenı yerden para topluyorlar gıbı gelıyor bana . işçiliklerde yeteri kadar iyi değil sanırım . bence beklemek en dogrusu acele etmeyın . bence bır yıl bekleyın . bır yıl verecegınız kıra sıze 1 yıl sonra kat ve kat daha fazla gerı donecek. araçla , ofisle , giyimle puan toplama peşinde olanlar bu kafayla yapılan ısten bence bı hayır gelmez
Cengizcengiz@hotmail.com
05.07.2018 23:09
Murat bayrak a başkanımız a bu kısıtlama galiba
Alice
05.07.2018 16:46
3 kat sınırı nedeniyle ,Sakarya da zaten ev fiyatları yüksekti ! Ankara Keçiören de 160 bin liraya işçilik 10 numara ,3+1 sıfır daire alan akrabam var... Müteahhit arkadaşlar sıkıntı yapmasın fiyatlar makul seviyeye inince işleri düzelir.m2 fiyatı tercih edilmeyen bölgede bile 2000 lira ve üstü.Düşür 1500 liraya ,herkes mutlu olsun.
Alice
06.07.2018 08:39

Hayal filan değil kardeşim ,gerçek .Sakarya da ev fiyatları çok yüksek.İscilik de maalesef iyi değil ama insanlar evin dışı ile ikna oluyorlar... Müteahhit in malını zorla almaya çalışan yok .mevcut fiyatlar yüksek zaten diyorum. Bu fiyatlardan alan varsa alır zaten sıkıntı olmayacaktır...Senin hesaba göre tüm maliyetler ile M2 1600-1700 diyorsun.100m2 lik evin tüm maliyeti 170 bin civarı. yani sana göre 3 katlı 6 daire 1 trilyona mal oluyor.Belki Serdivan kafeler caddesinde bu olabilir .arsa fiyatları filan...ama lütfen birader ,300 bin lirası olan müteahhit oldu .Senin hesaba göre bir ev alıp oturması lazımdı ...o iş senin anlattığını gibi değil yani.

Gerçekler
05.07.2018 21:10

Alice ancak hayalinde alırsın 3+1 daireyi Ankarada 160a Sakarya'da bile inşaat maliyeti arsa payı herşey dahil 1600-1700 lerde. Satılsada satılmasada 2000-2200 ün altında daire satışı olmaz.Batan müteahhitin malını haraç mezat alma fırsatını yakalarsan o başka ki onada ağlayanın malı güldürdürmez derler.

Ayarcı
05.07.2018 16:05
Muteahhitler niye bankaya muhtaç. Nakit sıkıntılari olunca altlarındaki arabaları satsalar yeter. Düdükleyecek milleti bulamayacaklar onun icin bu kivranmalari
onnman
05.07.2018 13:27
Müteahhit başkanı hemen bir açıklama yapar :))) Zaten şimdiye kadar verilmesi çok saçmaydı . Arkadaşım cebinde 200 bin tlsi olan hemen inşaata gireyim Kredi çekeyim 80 mal edip 160 a satayım diye düşünürse olacağı budur. Neyse D e v a m :D
Cafer
05.07.2018 12:56
Daha bir ay öncesine kadar müteaahitlerin başındaki adam bas bas reklam yapıyordu. hemen alın evler pahalılanacak diye. nooooolduuuu kardeş. işler tıkırında iken milyonluk araçları çektiniz altınıza şimdi banka kapılarında sürünüyorsunuz. şimdi o 150 binlik olupta 300 bin e sattığınız evleri 100 bine satın sonra da lüks araçlarınızı satın. bozuk asfaltlarda terör estiren dolmuşlara hele binin.
Cabbar
05.07.2018 12:24
Ben mi DEVAM dedim, beton ekonomisi patlamaya mahkumdur,Rant ekonomisi patlamaya mahkumdur, bu halk betonun yenmedigini yaşayıp öğrenecek başka yolu yok
Laz ziya
05.07.2018 12:13
Balon er ya da gec P A T L A Y A C A K...üc bes sene paranizi tutun ev mev almayin 300 000 tl olan daireyi 150 000 tl alacaksiniz...hepsi borclu mütahitlerin mecbur satacaklar...
Laz ziya
06.07.2018 06:28

Zamaninda 80 000 tl mal edip 220000 tl satarken iyidi..o zaman firsatci olunmuyor da bekleyip batan geminin malina talip cikinca mi kötü oluyor..yine söylüyorum sektor patlayacak daire mayre almayin...3 te 1 fiyatina alacaksiniz mecbur kalacaklar...onlar kazanirken iyidi...tuglanin arasina harc koymayip siva tutar mantigiyla calisan mütaihitlere mi acicam..bakin söylüyorum almayin bekleyin ..

Ahmet
05.07.2018 13:49

Yorumda mantık hatası var, nakit sıkıntısı çeken müteahhitler ellerindekini uygun fiyattan çıkarıyor zaten ve ellerindeki stok bittiğinde finansmanı güçlü olanlar enflasyon oranında artışa gidecekler. Sonuç önümüzdeki 6 ay alın sonrasında ciddi anlamda pahalılanacak, bazı müteahhitler de çoktan batmış olacak.

kısa mesaj
05.07.2018 13:25

bana dokunan bir şey yok,sektörle de zaten alakam yok.ama fırsatçılık hiç güzel bir şey değil.hele ki parası olup zamanı geldiğinde zora girmişe parasıyla fırsatçılık yapana lafım... müteahhite fırsatçı diyorsan almazsın kendin yaparsın zaten.

kısa mesaja
05.07.2018 13:10

çakal gibi satarlarken bir şey yokta millet yorum yazınca mı çakal oluyor? ucu sana dokunuyor belli ki, umarım ucu değil tamamı dokunur kurni seni not: çakal yazdığın yorumu da yazan ben değilim bu arada

kısa mesaj
05.07.2018 12:40

çakal gibi bekle diyorsun yani...

Gorus
05.07.2018 12:03
ZERRE ACIMIYORUM NEDEN MI? ONLAR DA BIR YUVA KURAYIM DIYENLERE ACIMIYOR. BURASI SAKARYA ARKADAŞ YA 60 70 BIN E TAŞ CATLASIN YAPTIKLARI EVI 350 400 E SATIYORLAR YANI INSAFSIZLIK V3 TICARI MANADA AHLAKA VE IZANA UYMUYORLAR O EVLER TEK TEK ELLERINDE KALINCA 350 400 KAÇA INECEK NASİPSE HEPIMIZ GORECEGIZ
AytacS.
05.07.2018 22:07

Sen daha cok beklersın.. git kapının önune b baraka yap bakayım kaç paraya mal edıyorsun.. Anlat Biz Dinliyoruz Seni..

Osman Paşa
05.07.2018 17:35

Müteahhit mesleği kadar zor bir meslek yok, yalnız sektördeki çatlak müteahhit firmaları yüzünden vatandaş bütün hepsine beddua ede ede hep bir sorun hep bir sıkıntı icindeler. Hala doğalgazı baglatamayan müteahhit var, iskanı söylemiyorum bile. Bir proje bitmeden hop daldan Dala. Ya işi bilene bıraksınlar ya da yapmasinlar. Görüntü kirliliği oluyor sadece.

Adam
05.07.2018 17:08

Tctc tebrik ediyorum seni hem merkezde oturayim hem orta kat olsun diyen vatandaslar 70-80 bin liraya amaj istekleri evin maliyeyini bilmemekte surada yorum yazip ahkam kesenler faize yatirdiklari paralarini piyasaya soksalar ekonomide problem kalmaz bu insanlara yaranamazsin dolar olmus 4.5 euro olmus 5.5 gelmisler burada 80 bin tlye ev yapip 100 bin tlye satiyorlar biraksinlar bu isleri

meriç kaan
05.07.2018 16:00

Dolandırıcılığın adını müteahhitlik yapmışlar. 4 ay önce daire aldım. Hala eksikleri yapacaklar iskan yok bişey yok. Adam telefonları açmıyor. Gördüğüm yakaladığım yerde abi yapacam diyip kaçıyor. İsmini vermiyim Orta garajın karşısında ikinci katta koca tabelası olan sözde bir inşaat firması.

Gorus
05.07.2018 12:55

SENIN KENDI EVIN IÇIN ALDIĞIN TEKIL MALZEMEYI MUTEAHHIT TOPTAN ALDIĞI IÇIN MALIN MALIYETI DÜŞER AYRICA SEN KENDI EVINI YAPTIRDIGIN IÇIN MALZEMENIN EN KALITESINI KULLANAYIM DERSIN KALDI KI HER MUTEAHHIT SENIN GIBI TITIZ OLMAYABILIR O YÜZDEN MUTEAHHIT DEGILSEN LAFIM ZORUNA GITMESIN BAHSETTIGIN 100 M2 EVLERI 450 DEN AŞAĞIYA SATMIYORLAR YANI ISTANBULLA YARISIYOLAR AMA BURASI SAKARYA HABERLERI YOK YA DA ISLERINE GELMIYOR

Eyüp İktisatçı