Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Sendikanın 'Tank Palet' çığlığı: Bu sese kulak verin!

Türk Harb-İş Sendikası Şube Başkanı Yaşar Yavuz, Tank Palet Fabrikasının özelleştirilme sürecine ilişkin kaygılarını bir kez daha anlattı

12:50   |   11.02.2019
Haber Resmi

Türk Harb-İş Sendikası Şube Başkanı Yaşar Yavuz, Tank Palet Fabrikasının (1. Ana Bakım Komutanlığı) özelleştirilme sürecine ilişkin tepkisini dile getirmeye devam ediyor. 


Özelleştirme sonrasında fabrika çalışanlarının mağdur olacağını ifade eden Yavuz, iktidar partisi temsilcilerinin çalışanlardan kaçtığını belirtti. 






Yavuz'un açıklamasının tamamı şu şekilde: 


BU SESE KULAK VERİN! TANK PALET ÇALIŞANLARI NET ve KESİN BİR AÇIKLAMA BEKLİYOR.


 20 Aralık 2018 tarihinde yayınlanan 481 sayılı kararname ile Fabrikamız olan Tank Palet Fabrikası çalışanları olarak İlimizde İktidar kanadından ne İl Başkanı ne de 4 tane Milletvekili olarak bu insanların çektiği sıkıntıları hiç biriniz dinleme ihtiyacı bile duymadınız. 

Sayın Cumhurbaşkanı her defasında "işçi tasfiyesi olmayacak, özlük haklarında bir kayıp yaşanmayacak" dedi. 


İŞ KANUNUNDA YAZAN... 
Ancak 4857 sayılı İş Kanunun 6. Maddesi açıkça yazıyor; "işyeri ve işyerinin bir bölümü hukuki bir işleme dayalı olarak başka birine devredildiğinde devir tarihinde işyerinde veya bir bölümünde mevcut olan iş sözleşmeleri bütün hak ve borçları ile birlikte devralana geçer. Devralan işveren işçinin hizmet süresinin esas alındığı haklarda işçinin devreden işveren yanında işe başladığı tarihe göre işlem yapmakla yükümlüdür" der.

 Buradan da anlaşılacağı üzere kanun Bizleri otomatik olarak fabrikamızı alacak olan firmaya devredebiliyor. 

Halbuki burada çalışan biz değerli emekçi işçiler olarak yasa gereği Kpss'den yüksek puan alarak bu fabrikaya Kamu İşçisi olarak işe alındık ama yasa bizi Taşeron İşçi statüsüne atabiliyor. 

Bizler bir kere yasalar tarafından mağdur ediliyoruz. "Burada bir mağduriyet yoktur" demek doğru bir ifade değildir. 

Kaldı ki Sayın Cumhurbaşkanımızın veya Savunma Bakanımızın mağdur edilmeyecek derken çalışanların Milli Savunma İşçisi olarak kalacak demesi gerekiyor. 


İNSANLARDAN KAÇARAK...
Belkide bunu demek istiyor ama bunu bize ilimizden seçilen iktidar Milletvekillerinden veya İl Başkanlığı tarafından anlatılması lazım. Bu insanlardan kaçarak bir yere varamazsınız.


800 ÇALIŞAN HUZURSUZ 
 Sakarya İlimiz küçük bir şehir, bu Fabrikada çalışan 700 İşçi ve 100 Memur olmak üzere toplam 800 kişi 50 gündür huzursuz, gergin ve tepkilidir. Bugün bizleri arayıp sormayanlara sesleniyorum, Her seçim dönemi Sakaryamızda FIRTINA OBÜS' lerini İlimizde biz ürettik diye övündünüz. O övündüğünüz FIRTINA OBÜS' lerinde bu 800 kişinin emeği var.


KATAR ORDUSU 
 Bir Sendikacının ana görevi işçisinin hak ve menfaatlerini, aynı zamanda ülke menfaatlarını korumak ve kollamaktır. Türk Harb-İş Sendikası olarak yaklaşık 50 gündür, böyle stratejik önemi olan silah fabrikamızın Katar Ordusunun ortağı olan bir şirkete verilmesinin, Ülkemizin geleceği ve bekâsı için ileride çok büyük sıkıntı yaratacağını söyledik ve söylemeyede devam edeceğiz. 


KORUMAK ZORUNDAYIZ 
 Ancak aslî görevimiz olan çalışan işçi arkadaşlarımızın haklarını da korumak zorundayız. Dolayısı ile bir an önce İlimizin İktidar Partisi yetkililerinden, çalışanlar olarak içimizi rahatlatacak ve Şehrimizdeki bu gergin bekleyişi sonlandıracak bir açıklama yapılmasını bekliyoruz.

             
 





Medyabar Youtube Kanalı

Kategori : Güncel

Medyabar.com bugun 40599 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 6164 kere okundu
YORUMLAR 40 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
fesli KADİR
12.02.2019 10:54
Seboş koç.senin mesleğin ne...mali musavirmi yoksa işveren vekilini.sana ne işçinin aldığı para..ben devletin yönettiği fabrikalarda çalışma sistemini beğenmem.bu dünde öyle bügunde böyle..BIZDE SENIN BENIM YAPTIĞIM GIBI HER ŞEYE MAYDONOZ OLUYORUZ.FUTBOLDAN ANLARIZ.EKONOMIDEN ANLARIZ.SIYASETTEN ANLARIZ..ASLINDA HİC BIR SEY BILMIYOZ..YA BIR SECIM VAR.FABRIKA OZELLESTILIYOR..SEN BEN O DUSUNMEMIZ LAZIM BU ÜLKE TEK..BIRLIK OLMALIYIZ.YAPICI OLMALIYIZ.SEN SEBO HER HABERIN ALTINA FETO.PKK.PYD.DHKPC YAZIYORSUN.YA BENMI SENMI BU ORGUTLERI BAŞIMIZA BELA ETTIK..ABD.ISRAIL.2+2=4.BITTIMI SEBO..SEN KAÇ PARAN VAR..PARAN VARSA ÇAK ÇAK OTME.SANA NE ISCININ ALDIĞI.HA SENIN TASIN DOLUYORSA ###ARTANLARINI HAYVAN BARINAKLARINA GÖTÜR.
SAKARYALI
12.02.2019 10:50
sahte54sahte..ŞUNU BILESIN.EN KÖTÜ BIR SENDIKA.SENDIKASIZLIKTAN IYIDIR..BAK BURADA SENDIKA BAŞKANI CIRPINIYOR.BIRTANE MILLET VEKILI DESTEK VERIYORMU.HEPSI SESSIZ.SENDIKA OLMASA BU ISCIYI KOM SAVUNACAK.??
sahte54sahte
12.02.2019 10:35
SENDİKA... sendikalar bu ülkenin kanburudur. Bana bir tane sendika söyleyin işçi yada memur çalışmayan işçiye tepki koysun sendikadan atsın yada çıkarsın yada çalışan işçinin hakkını çalışmayan işçiden sorsun. yok abi yok sadece koltuk davası rant limitsiz harcama ve maaş hiç bir denetleme yok . daha ne olsun bal kaymak. 2014 yılında sendikaların mali yapılarına denetleme getireceklerdi ne olduysa hayal oldu.neymiş sivil toplum örgütüne devlet müdehalesiymş. götürrr. bu topragın altıda var.
Sendika işçisi
12.02.2019 10:15
Sabahattin koc...sen TANK paletin muhasebecisimisin calisan emekcilerin aldigi paranin hesavini yapiyorsun.oyle bir gun gelirki seninde hesabını yaparlar.
Hasan Erdoğan
12.02.2019 08:48
İnsan niyeti ile nasip arasında bir çizgide yaşar. Rabbim niyetimizi salih, nasibimizi hayır eylesin.
sakaryalı
12.02.2019 08:14
ALAN ALMIŞ SATAN SATMIŞ VAGONDA SATILSIN İŞÇİLERİN MAĞDUR OLMAMASI İÇİN TANZİM SATIŞLARDA PATİES SOĞAN SATSINLAR. SENDİKA PAZARCILAR SENDIKASI OLUR BELKİ ORDA BİŞEYE YARAR
Onur
12.02.2019 08:01
Kimse ihale diye bir şey duydumu. Resmen fabrika peşkeş çekiliyor. Herkes takılmış şukadar maaş alıyorlar, adama iş verirsen yapar, üret dersen üretir. Sonrada yattıkları yerden para alıyorlar oluyor. Böylesine kilit bir fabrika nasıl olurda özelleştrilir?
Sabahattin koc
12.02.2019 01:26
Brut 8450 tl net 7 bin tl
Vatan..
12.02.2019 01:02
Sabahattin koc bin isci idi uc bin yazdin simdide kirkbin isci yqzdiklarindan hep bir tereddut yasiyorsun oda calisanlarin maasini sen mi kesiyorsun benim cebime neden 3.300 giriyorr sekiz senelik calisanim birde burda maas konusulmuyor HEE BU ARADA O FABTRIKATYA BEN VE BENIM GIBI CQLISAN ISCILER KPSS ILE GIRIYOR ORNEGIN BEN CALISTIM CABALADIM KPSS DEN 90 aldimda girdim... milli savunma konusuluyor MILLI SAVUNMA BU ULKENIN NAMUSUDUR...ASKERI FABRIKALAR BU ULKENIN KALESIDIR...
Sabahattin koc
12.02.2019 00:56
Brut 8450 tl net 7 bin tl
send işçi
11.02.2019 23:28
bi kere olsun hesabınızı oy verdiklerinize sorun samimiyetinizi görelim. sendika tarafı koltuk sıcak geliyor dimi ?
Adapazarli
11.02.2019 22:44
Sabahattin koc. Bir önceki yorumunda 7000 tl.maas yetmiyormu yaziyorsun.ikinci yorumunda 8500tl.yaziyorsun.kendi yazdiklarina sen imanmiyorsun.
Sabahattin koc
11.02.2019 22:28
Gencler asgari ucrete is ariyor bunlar brut 8500 tl mass aliyor bozgunculuk cikariyorlar
sangarius
11.02.2019 21:43
40 Bin işçi alınacakmış işte ne kadar güzel bu herkes ekmek yesin nedir bu açgözlülük yok öyle yatarak maaş almak reisimizin izindeyiz.
Mert korkmaz
11.02.2019 21:34
Sendika yöneticileri bu işçiler aslında umurunuzda bile degil,bu adamların sırtından yıllarca para alıp zevk içinde sefa sürdünuz ................. ama artık deniz bitti birazda mercedeslerden bmw lerden audilerden inin yerli arabalara binin.Sizin korkunuz kesinlikle bunlar.İşçiler umurunuzda bile değil.
Gokhan bayrak
11.02.2019 21:27
Bu fabrika tabiki önemli ama;memlekette sanki bir tek bu fabrika var yakın bir zamana kadar ürettiğimiz ruyamizda bile göremeyeceğimiz yerli silahları kimse gözardı etmesin.Memleket bu konuda çalışıyor.Bazı alcaklarin işine gelmesede.YOLUNA KURBAN REİS
SAKARYALI
11.02.2019 21:12
Sabahattin koc..herşeye MAYDONOZ sun...bir kere de MAGDURDAN YANA OL.
Sabahattin koc
11.02.2019 20:42
7 bin tl maas yetmiyormu 20 bin tl mi istiyorlar sadece siz calisin naska kimse ekmek yemesin....40 bin isci alinacak......zorunuzami gidiyor
Dervişoğlu
11.02.2019 20:33
Herşey şeffaf olmalı! Hiç kimse, çalışanları diken üstünde bir bekleyişle bekletmemeli! Kimse mağdur olmayacak deniliyor ama yetkililer de detaylı açıklama yapmıyor! Astından üstüne, gerekli kişilerin detaylı bir açıklama yapıp çalışanlara artık nefes aldırması lazım diye düşünüyorum...
sahte54sahte
11.02.2019 16:29
hiç samimi değil kamuda üretilen ve ihraç edilen ülke ekonamisine katkı yapılan bir ürün söylermisiniz. yok yok birilerinin derdi koltuk kavgası birilerinin derdi garanti iş afrinde gördük küspe m48-m60 tanları amerikan hibesi alman leopar başka elde var sıfır almanya afrin harekatında tehtid etti bizim tankarın kullanmayacaksınız yoksa yedek parça ve modarnizasyon asla yok. biz bu güne kadar tank palet olarak ne ürettik. elde var sıfır ha fırtına motoru bile yerli değil ihracat bile yapamıyoruz ayrıca o ülke motor vermezse her halde traktörle çekeriz.samimi olalım yumurta deliğe geldi şimdi üreteceğiz. yok abi
Yunus
11.02.2019 15:35
Ağzına sağlık baskan iscilerin icindeki sıkıntıyı net bir sekilde ifade etmissin. Ama her kez kulaginin ustune yatmis durumda.
Paletçi nuri.
11.02.2019 15:26
Sakaryada bir ismuş var biliyorduk meğer ne çok peker görünümlü ismuş varmış.. Allah onların canlarını kuru etmeğe muhtaç etmeden almasın... Sayın sayfa yöneticisi , çalışanları tahrik eden olumsuz yorumları yayınlıyorsun umarım bunuda yayınlarsın
Paletçi nuri.
11.02.2019 15:22
Sakaryada bir ismuş var biliyorduk meğer ne çok peker görünümlü ismuş varmış.. Allah onların canlarını kuru etmeğe muhtaç etmeden almasın... Sayın sayfa yöneticisi , çalışanları tahrik eden olumsuz yorumları yayınlıyorsun umarım bunuda yayınlarsın
Sakarya
11.02.2019 15:20
Evet net bir açıklama bekliyoruz insanların pisikolojisi darmaduman tehlikeli tezgahlarda çalışıyor Allah korusun başlarına kaza gelse hesabını kim verecek hayatın her alanında yolda trafikte evde gerçekten piskoljik olarak kötü durumda olanlar var Bir an önce birileri birşeyler söylesin işe maaş bazında bakanlara gelince hiçte öyle rakamlar yok keşke ülkemin tüm insanları hayatlarını güzel bir şekilde idame edecek maaş alsa temennimiz odur
Ömer Faruk Arslan
11.02.2019 15:12
Çalışan üreten ve son on yılda milli prodüktüve merkezi tarafından 3 defa en verimli işyeri seçilen stratejik önemi olan bu fabrika niçin bu duruma geldi? Türk Ordusunun Fabrikası Katar Ordusuna Devredilemez. Bu durumu kabullenmek mümkün değil. Türk Subayı, Astsubayı yönetiminde tam bir disiplin ile İşçisi Memuru, Mühendisleri ile çalışan FIRTINA OBÜSÜ ve Poyraz Mühimmat ikmal aracı üreten bir fabrika hangi akılla Katar Ortaklı bir firmaya işletme devri adıyla verilir?
Gokhan bayrak
11.02.2019 15:11
Uğurcum insallah darısı tuvasasin başına bundan sonra yatmak yok hadi göreyim sizi Uğurcum..
Hasan Erdoğan
11.02.2019 15:09
Kimsenin vicdanına sinmeyen bu işletme hakkı devri, tekrar gözden geçirilecektir bu yanlıştan dönülecektir diye ümit ediyorum .
Hasan Erdoğan
11.02.2019 14:53
Kimsenin vicdanına sinmeyen bu işletme hakkı devri, tekrar gözden geçirilecektir bu yanlıştan dönülecektir diye ümit ediyorum ..
Recep AYDIN
11.02.2019 14:41
Bu milletin değerleri tek tek satıldı, sıra yerli ve milli ordumuza geldi.Kesinlikle özelleşmesine karşıyım.Yazık, bunca emeğe tecrübeye yazık
Uğur CANAÇ
11.02.2019 14:35
Başkanımızın dediği gibi kısa ve net bir soru MSB çalışanı olarak kalacakmıyız... İktidar bu basit soruya cevap bekliyoruz
Kenan Yılmaz
11.02.2019 14:34
İnsanlar 20 sene sonra kaybettiklerini değerini anlayacak fakat çok geç olacak.aynı kapatılan uçak fabrikası gibi
Cengiz ÇETİN
11.02.2019 14:27
Hangi özelleştirme ülkeye bir fayda getirmiş bri anlatsın .Yıllar önce Bakan Enis Öksüz Türk telokom özelleştirme yapılacağında karşı çıkmıştı.Ülkenin en önemli kurumları özelleştirilmemeli deyip istifa etmişti.Evet sonuna kadar mücadeleye devam sonuna kadar milli savunma milli kalacak rabbim bizlere ve bizimle mücadele edenlere yardım etsin
Osman boylu
11.02.2019 14:26
Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor lütfen daha sonra tekrar rahatsız etmeyin
Emekçi
11.02.2019 14:26
Yapılan açıklamalarda çalışan işçiler mağdur edilmeyecek ve özlük haklarında eksiklik olmayacak deniyor ancak yasada özlük hakları = kıdem ve ihbar tazminatıdır.Mağdur edilmeyecek sözünün altı da boş bırakılıyor.Hiçbir yetkili, mevcut koşullarınız ile Savunma Bakanlığı bünyesinde çalışmaya devam edeceksiniz demiyor.Yetkili ağızların bir an evvel açıklama yapması gerekiyor...
Ömer AKKAYA
11.02.2019 14:24
20 Aralık sabahı çıkan Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile içimizde kopan fırtınanın ateşini dindirmek adına önümüze resmi bir yazı sunulamaması biz Tank Palet çalışanlarını umutsuzluğa sürüklemektedir.Hükümet edenlerden isteğimiz ve beklentimiz Her koşulda mesai mefhumu gözetmeden ülkemizin her köşesinde ve sınırlarımız ötesinde görev yapan bu vefakar işçiye vefasını göstermesi ve yüreğine su serpecek yazılımı bir an önce hazırlamasıdır.Biz Tank Palet çalışanları TSK ne çalışmaya devam etmek istiyoruz.Gözümüzden sakındığımız bilgi beceri ve askeri bilgilerin Katar Ordusunun eline geçmesini istemiyoruz.
Erkan Tavlı
11.02.2019 14:22
Tank palet fabrikası nın özelleştirilmesi nin yanlış olduğunun bir çok akp li siyasi,akademisyen,muharrir ve iş adamları da farkında ama gel görelim konuşamazlar çünkü kimisi koltuğundan kimisi de işinden olur.
sangarius
11.02.2019 14:16
Devlette saftı zaten tayin olayını en fazla 2 tane hatırı sayılır şef alır. Ne kadar tatlıymış çift maaş zıp zıp zıplıyorlar bir de kpss ile girmişler yersen :)
Davut UTLU
11.02.2019 14:13
Evet bir açıklama bekliyor insanlar. Sayın vekillerimizi Fabrikamıza işçinin dertlerini dinlemek için davet ediyoruz...
Murat Aydın