Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Tanzim satışı Sakarya'da olacak mı? İşte cevabı

Türkiye'nin konuştuğu "tanzim satış" projesi 2 ilde sürüyor. Peki tanzim satış nedir ve Sakarya'da hayata geçirilecek mi? İşte bu soruların cevabı haberimizde...

14:32   |   12.02.2019
Haber Resmi
MEDYABAR.COM/Özel Haber
 
İSTANBUL VE ANKARA PİLOT OLDU
Enflasyonla Mücadele kapsamında uygun fiyatlara sebze ve meyve alışverişinin yapılabileceği tanzim satış noktaları kuruldu. 
 
Tanzim satış noktaları için "pilot" olarak seçilen iller İstanbul ve Ankara oldu. İstanbul Büyükşehir Belediyesince 34 ilçedeki 50 ayrı noktada ve Ankara Büyükşehir Belediyesince 15 nokta "tanzim satış noktası" kuruldu. 
 
Başta belediyeler olmak üzere Tarım Kredi Kooperatifleri de çalışmalara destek oldu. 11 Şubat Pazartesi onlarca satış noktasının hizmet vermeye başladı, bundan önce de önce mobil araçlar tanzim satışlarına başladı. Tüm bu gelişmeler ardından farklı sorular gündeme geldi. Tanzim satış nedir ve Sakarya'da hayata geçecek mi?
 
TANZİM NEDİR?
Türk Dil Kurumu'nun verdiği bilgide, tanzim kelime olarak sıraya koyma, sıralama, düzene sokma, düzen verme, yoluna koyma, düzeltme, düzenleme anlamlarını taşıyor.
Tanzim Satış mağazalarının temeli ise 1970'li yıllara dayanıyor. 1977 yılında Ankara Belediyesi'nin başını çektiği toplumcu belediyeler, üretime doğrudan katılmak yönündeki girişimlerin yanında, temel gıda malzemelerinin fiyatlarını düşük tutabilmek ve karaborsa ile mücadele edebilmek için tanzim satış mağazaları kurdu. 
 
SAKARYA'DA OLACAK MI?
Tarım ve Orman Bakanlığınca yürütülen "Tanzim satışı" projesinin Türkiye'nin diğer illerinde de hayata geçirilmesi planlanıyor.
Satışların Ankara ve İstanbul'da hayata geçmesinin ardından Türkiye'nin bir çok büyük şehrinde gözler belediyelere çevrildi. Sakarya Büyükşehir Belediyesi ise bu konuyla ilgili bakanlıktan bir talimat olmadığı için henüz bir çalışma yürütmüyor. Ancak talimatın verilmesi durumunda Sakarya Büyükşehir Belediyesi ve Sakarya İl Tarım Kredi Kooperatifi'nin gerekli çalışmayı yürütmeye hazır olduğu belirtiliyor.
 
SEÇİMDEN ÖNCE SONLANACAK
Tarım Kredi Genel Müdürü Fahrettin Poyraz, sebze ve meyve fiyatlarını düşürmek amacıyla kurulan tanzim satış noktalarıyla ilgili 2 buçuk ay sürecek olan bir planlama yapıldığını açıkladı.
Poyraz, "4 milyon insan kamu kurumlarında çalışıyor. Bir kısmı tek öğün, bir kısmı iki öğün yemek yiyorlar. Kamu hizmeti gereği günde üç öğün yemek çıkaran yerler var. Piyasadaki dalgalanmaları önlemede devreye girecek bir organizasyon yapısına sahip olmamız gerekir. Kamunun gıda alımları da enflasyonist baskı oluşturuyor. Hastaneler, cezaevleri, bunların hepsi gıda temini noktasında ihaleler yapıyorlar. Kamuoyundan binlerce gıda çekiyorlar. Ama ben tedarikçi olarak ihale aldığım zaman, ürünü cuma günü vereceksem cuma gününe kadar piyasadan temin etmek zorundayım o an fiyatına bakmam." dedi
Bu açıklamaya göre, tanzim satışları yerel seçimlerden kısa bir süre sonra sonlandırılacak.




Medyabar Youtube Kanalı

Kategori : Güncel

Medyabar.com bugun 49880 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 22138 kere okundu
YORUMLAR 51 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
Mühendis
14.02.2019 08:09
Bu kadarına da pes gerçekten. Meyve sebze fiyatlarında satıcılara ayar vermek için yapılmış muazzam bi iş. Hadis karıştıran mı ararsın, yağ tüp kuyruğuna benzeten mi ararsın. Siz iyi misiniz ya? Her şey çok pahalıydı devlet işe el attı. Mallarının ellerinde kalmasını istemeyen satıcı ve aracılarda fiyatları düşürecek. Biraz kaliteli muhalefet olun
taseron işçi
13.02.2019 17:28
BİZ DİYORUZ DEVLET TAAHÜD SÖZÜ TÜM TASERONA AYRIMSIZ GAYRIMSIZ KADRO SÖZÜ VERİLDİ FAKAT SEÇİM SONRASI KANDIRILDIK KADRO KAPSAMDIŞI DENİLEREK KADRO VERİLMEDİ .REİS DE ............. HERALDE KADRO VERDİK YA DAHA NE İSYOSUNUZ DEYİP MİLLETLE KAFA BULUYOR. YA KADRO VERİLSE KAPSAM DIŞI TASERON 5 İNDE MAAŞ VERİLMESİ GEREKİRKEN HASTANELERDE AYIN 20 Sİ OLDU HALA MAAŞIMIZ VERİLMİYOOR ARAŞTIRIN GELİN GÖRÜN KAPSAM DIŞI TASERONLARIN HASTANEDEKİ DURUMLARINI GELİN HODRİ MEYDAN EVDE PEYNİR YOK EKMEK YOK TANZİM AÇSANIZ NE OLCAK MAAŞ ALLAMIYOZ MAAŞ EYYYY SARAY.
Dogrucu Davut
13.02.2019 17:27
Suriye liler bedavadan maas kuyrugunda, Türkler domates,biber,patlican kuyrugunda...Beyin yok, dert yok= yahudi projesi akp ile sürünmeye devam....
SAKARYALI
13.02.2019 16:27
Gülermişim aglarmisin dustugumuz hale bak suclu ureten satan halk
İŞSİZ
13.02.2019 16:26
meslek liseliyede İŞKUR TANZİM KAMU ALIMI YAPSIN .. ÜLKE GENELİNDEKİ ALIMLARDA SADECE ŞEHİR BAZINDA 2 KİŞİ 3 KİŞİ ALINMASI DALGA GEÇMEKTİR YAHUU EYY İŞKUR AYIPTIR GÜNAHTIR VEBALDİR. YAŞ SINIRLAMASI İKAMETGAH KOYARAK İŞSİZE TERÖR UYGULUYORSUNUZ DARBEDİR BU İŞSİZE DARBE. İŞSİZE DARBE YAPAN ZİHNİYET EYYYYYYYYYYYYYYYYYYY...
MAĞDUR CIFTCI
13.02.2019 15:08
BELEDIYENIN IŞI MEYVE-SEBZE SATMAK DEYİL. FAHİŞ FİYATLA SATAN ARACILARI KOMUSYONCULARI DENETLEMEK.KÖYLÜ CIFTCIYE YER GÖSTERİNDE BAHCESINDEN ÇIKAN MEYVE-SEBZELERI KENDI SATSIN...BAKIN FIYATLAR NASIL DÜŞÜYOR. HEM KÖYLÜ HEMDE VATANDAŞ KAZANSIN.
Maksudiyeli
13.02.2019 15:04
Trenin gelmesi artık sakarya'da sadece bir seçim sloganı olarak kalmıştır. Bunlar tren garını sebze satış yeri yaparlar... dün yurt dışından bir arkadaşım geldi 100 euroya ben almanya 'da 1 haftalık mutfak alışverişimi yapabiliyorum dedi burada bir market'e girmiş 100 lira ile 1 poşet kahvaltılık bile alamadım dedi. (100 euro-100 tl mukayesi yapacaklar için diyorum biz de 1 tl nasılsa onlarda da 1 euro 1 tl'dir) inanın hâlâ bize nasıl döşüyorlar diye kendime kızıyorum. Başa kim gelirse kendini ihya ediyor. Bizler ancak anlatır dururuz...
Yunus E.
13.02.2019 13:07
Devlet fabrika mı işletir deyip, bütün fabrikaları sattılar. Peki koca devlet niye manavlık yapıyor? görün lütfen. ALLAH rızası için açın şu gözlerinizi! Seçim olmayacak olsa bunların hiç biri olmayacaktı. ALLAH ın adaleti şaşmadı. Yıllarca eski türkiye de şöyle kuyruk olurdu böyle kuyruk olurdu diyenler. şimdi insanları patlıcan domates sırasına mahkum etti! domates be abi domates !!!! İnanmayın artık !
Efes Amca
13.02.2019 12:54
Bira icinde tanzim satis noktalari kurulmasini istiyoruz bi bira 10tl cok pahali olmaz boyle devlet bizide dusunsun
barbaros
13.02.2019 12:24
tanzim satışını eleştirenler, fiyatlar düşer ve bundan hükümete vuramayız diye yırtınıyorlar. bu çok normal, muhalefet muhalefetliğini yapacak. tanzim satışları başladıktan sonra marketteki sebze meyve etiketlerini basından öğreniyoruz. hayırdır ne olduda fiyatlar birden yarı yarıya düştü. tanzim satışın adı bile yetti. bu psikolojik bir hamledir ve bunu ancak reis düşünür. büyük insanlar böyledir. gözünü para hısrsı bürümüş,zalim satıcı, aracı, komisyoncunun hakkından böyle gelinir. şimdi sıra sakarya'da. sakarya'da tanzim satış olsun. millet ucuz sebze meyve yesin. daha dün katlıpazarda adam arkadan çürük portakalı bana yuttrumaya kalktı.
Jack Daniels
13.02.2019 12:06
RAKI alamıyoruz RAKI. Fiyatlar aldı başını gitti. Haftalık bi 100 lük hakkımız olsun. Valla iki tane istemeyiz. Haftalık bir kota koyun. En son evde kendi imkanlarımızla boğma Rakı yapicaz yani. Duyun sesimizi.
Vatandaş
13.02.2019 11:44
Bu ülke Soğan satarak, tank palet fabrikası kurdu. Şimdi tank palet fabrikasını satıp, ithal soğan alacak hale geldi.
3.dünya ülkesi vatandaşı
13.02.2019 10:57
Yeni havalimanı da cepten beş kuruş vermeden kuruldu dendi ama ne hikmetse ortaklar kaçıyor THY ortak olcak mecburen deniyor. Tabi mecbur vatandaşa ödetmeye o borcu. Felaket senaryolarına göre 2050 ya da 2070 e kadar borç bitmeyebişilir. İnş kötü niyetlilerin beyanıdır. Korkarım ki doğrudur. Köprüde de aynısı olmadı mı?. Bari ucuz yapın herkes geçsin borçlar geçemeyenden de çıkıyor.
yerli
13.02.2019 10:19
DİĞER İLLERDE TANZİM SATIŞLARI BELEDİYELER ORGANİZE EDİYOR SAKARYADA BELEDİYE OLMADIĞI İÇİN SATIŞ DA YOK TABİ... ADAY GÖSTERİLMEYEN BLD BAŞKANLARI SANKİ ÖNCEKİ SEÇİMLERİ KENDİLERİ ALMIŞ GİBİ TİRİPLERE GİRDİLER ÇOK BECERİKLİYSENİZ ÇIKIN BAĞIMSIZ ADAY OLUN HADE
Erhan
13.02.2019 10:10
Sakaryada oylar zaten tavan %70 tanzimli satis yapsa ne olur yapmasa ne olur tanzimli egitim bilgi dagitsinlar sikiysa
her şey bir yana
13.02.2019 09:50
yıl 2019 . Tarım ülkesi bir memlekette devlet halka sebze satıyor. tüm partizanlıkları bir kenara bırakıp ekonominin ne halde olduğunu ve daha kötü günlerin yolda olduğunu görmesi gerekiyor.
Gerçek Şu ki:
13.02.2019 09:48
İşin aslı tanzim noktalarının kurulma sebebi halka ucuz sebze temin etmek değil birilerini zengin etme teşebbüsüdür. devletin imkanları sayesinde gittiler çiftçiden sebzeyi ucuza aldılar yine devlet araçlarıyla taşıdılar vergisiz kirasız satışa sundular. Siz ucuza aldınız tamam ama tonlarca sebze meyve satışından asıl karı kim yaptı onu düşünün. Bir ay sonra da ilk bahar. Hepsi ucuzlayacak ama o zaman da bizim tanzim satışlarımız sayesinde herşey ucuzladı diyecekler.
Karslı mı Marslı mı.
13.02.2019 09:15
...YAPRAK DÖKER BİR YANIMIZ...BİR YANIMIZ BAHAR BAHÇE...
ÜLKÜCÜ
13.02.2019 09:11
Köprülerde yapılırken devletin cebinden 1 kuruş çıkmayacak denmişti bitince gördük ki bütün maliyet devletin tanzim satışdaki fiyat farkı bir süre sonra vatandaşa yüklenirse şaşmayalım
uqur_54
13.02.2019 09:00
15 Temmuz gecesi memleket bombalanırken; -banka kuyruğuna koşanlar -insanlar tankların altında can verirken marketleri boşaltanlar -ilkokul seviyesinde bir kitap için sabahın erken saatlerinde 2500 tl lik kuyruğa koşanlar; halkın ucuz sebze alması için girdiği kuyrukla alay ediyorlar.
şaka gibi
13.02.2019 08:23
hayaller tank ve uçak gerçekler domates biber ve palıcan nasıl mutlumusunuz biz zamanında uyardığımızda vatan hayini deniz bize siz vatan sever olarak ülkeyi getirdiğiniz durum ortada sağ olun var olun
Mert tan
13.02.2019 08:21
DÜN SERDİVAN BELEDİYESİNİ ARADIM GĞNDEMİMİZDE TANZİM SATIŞI YOKMUŞ. PATATES SOĞAN SATSALAR İYİ OLURDU
Tik,tak,tik,tak,tik,tak...
13.02.2019 06:40
ECEVİTE YAZAR KASA ATILIRKEN,ADAMA AĞZINDAN SALYALAR ÇIKIP HAKARET EDEN HACI HOCA TAKIMI NEREDESİNİZ...HİNDİ GİBİ ÖTÜYORDUNUZ ECEVİTE KARŞI...ŞİMDİ TIK TOK...
Nadirbaki
13.02.2019 02:59
Büyük tüccarlar ankarada vekillik yapıyor bunların yaptığına bakın. Sanki esnafmı yükseltti fiyatları ...... akp nasıl bir şerefsizleri barındırıyorsun içinde. Allah sorsun bunları size inşallah
Vatandaş
13.02.2019 02:26
Yurt dışı bizi kıskanıyor. Bu kafayla devam durmak yok yola devam.
SAKARYALI
13.02.2019 00:09
2020 YILINA GIRERKEN TURKIYENIN AYIBI. HANI CAG ATLAMISTIK. TASIMA SUYLA DEGIRMEN DÖNMEZ ATÂ SÖZÜ BURADA AKLIMA GEDI.TAZIM SATIŞ YERLERINDE SATILAN SEBZE VE MEYVEKER YURT DISINDAN GELMIYOR..DEVLETIN DENITIM MEMURLARI VAR.CIFTCI KÖYLÜ VATANDAŞ BIR SEPET BAHCESINDEN TOPLADIĞI SEBZE MEYVESINI SATMAYA GETISE ZABITA BAŞINA DIKILIYOR.ALLAH BU VATANDAŞIN YARDIMCISI OLSUN..TANZIM SATIŞ YERLERINDEKI SATIS ELAMANLARI MARKETLERI PAZAR YERLERINI DENETLESELER BU DURUMA DUSMEZDIK.
Vatandaş
12.02.2019 21:22
Devlet basma, don, gömlek satmaz diyerekten Sümerbank satıldı. Şimdi hıyar satıyoruz hayırlısı. Tanrı Türkü Korusun.
Vatandaş
12.02.2019 21:18
Devlet basma, don, gömlek satmaz diyerekten Sümerbank satıldı. Şimdi hıyar satıyoruz hayırlısı. Tanrı Türkü Korusun.
sakaryalı
12.02.2019 21:00
Eskiden tüp kuyrugu olurdu şimdi ise meyve sebze kurugu oluyor aglayacak halimize bide guruduyuyo muş gibi ballandıta balladıra haber yapıyolar nere gidiyo bu türkiye eygidi devlet bırak başka ülkeyi savunmayı kendi ülkene insanlarına bak günden güne daha kötüye gidi yor millet artık coluk cocuğunun yüzüne bakamaz oldu borclar dan yeter artık..
Hasan
12.02.2019 20:47
Ak parti iktidarında hayaller degil kabuslar gerçek oldu
VATANDAŞ
12.02.2019 20:09
Hani başkanlık gelince herşey düzelecekti uçacaktık hani şimdi laf söylediğimiz kuyruklar yine geldi bu tanzim satış işi bile bugün açıkladılar 2,5 ay sürecek bu sstışlar ee sonra yine soğan biber mafyasıyla başbaşa mı kalacaz
Cafer
12.02.2019 19:52
Tanzim dedikleri yurtdisindan gelen ama piyasada kendine yer bulamayan urunlerin belediyeler eli ile millete gazlanmasidir. Yoksa hangi ureticiden bu kadar kisa zamanda hangi parayla elde edilmis ve illere dagitilmis bu tanzim urunleri de satisa cikmis. Gercekler acidir. Herkese afiyet olsun.
Bulent
12.02.2019 18:55
Devletin görevi ucuz domates biber satmak değil çiftçinin ürün maliyetini düşürmek olmalı şu şehir için patates tarladı denirdi şimdi karneyle patates hadi bunları tanzim satışla çözdümüz benxin mazot elektrik doğalgaz köprüler otoyol kısacası hayat pahalı herşeye tanzim satış mı açacaksınız
mustafa uzun
12.02.2019 18:19
Fırsatçıya dur diyen bu uygulamayı doğru bulmayanlar hala siyaset yapma derdindeler..nolacak fırsatçının küpünü doldurmaya devammı edelim..? Kuru siyaset uğruna doğruyla eğriyi göremeyip zırvalayanlara yazıklar olsun..Şunu unutmayın bu halk yanında olanı yada olmayanı çok iyi görüyor...! Yapılan işe sahip çıkmak size değer katar..aksi kaybettirir..unutmayın..! Şu veya bu partili olmanız onu ilgilendirmez..o yanında olana itibar eder..unutmayın...!
JackDaniels
12.02.2019 18:04
Tanzim rakı bira satış noktaları bekliyoruz.Artık rakı alamıyoruz ve mağduruz
VATANDAŞ
12.02.2019 18:02
Satacak fabrika kalmadı domates biber patlıcan ülkeye bak öğündüğümüz köprü otoyol havaalanı özel sektörün devlet domates biber satıyor
SabriZ.
12.02.2019 17:59
Tarim bakanligi aciklama yapti bugun tanzim satiş 2 ay sürecekmiş.. Yani seçime kadar. :)
Osman
12.02.2019 17:58
Tanzim satiş noktalarini kurulması akp icin tam bir hezeyan oldu.. çevremde ne kadar insan varsa ekonomik kriz e inanmayan çadirlarin önundeki uzun kuyruklari görünce ikna oldular.. Malesef ülke artık yönetilemiyor bunun tokatıni yiyor şuan toplum..
ÜLKÜCÜ
12.02.2019 17:57
Dış güçler (merkel trump macron) toplantı halinde tanzim satış açıyorlarmış ne yapacaz şimdi diye kara kara düşünüyorlar
Yusuf
12.02.2019 17:53
Apple Ipone tanzim satiş noktaları da bekliyoruz belediyelerimzden.. Dış güçler tir tir titresin insallah.
Sakarya
12.02.2019 17:51
Birkilo domateze Birkilo soğana gidti oylar yine sorsanıza oy verenler dün domatez 9 TL idi bugün nasıl 3 TL oluyor yapabiliyordunuzda bizi sömürdükten sonra niye yapıyorsunuz baştan yapmıyorsunuz ama seçimvar herşey yapmak sevap acaba merak ediyorum sadtıgınız domatez poşetlerinden para alabiliyormusunuz yada maliye bizi takip edtiği gibi sizide kontrol ediyormu dicem ama sizi kontrol etmez siz namuslusunuz devlet malında gözünüz yokturya
Jack Daniels
12.02.2019 17:47
Gel 31 Mart gel.
mustafa enes
12.02.2019 17:38
8 yil evvel reis sakaryada yag seker kuyrugu istiyorsaniz chpye oy verin demisti. chpye oy vermedik yine de kuyruklari gorduk. herkes konusur akparti yapar. durmak yok yola devam. bu arada 2.5 katrilyonluk makam ucagina verecek paramiz var hala zengin ülkeyiz hamd olsun. itibardan tasarruf edilmez..
Hafız 54
12.02.2019 17:03
insallah ucuza meyve sebze yemek nasip olacak reis sayesinde. Cok guzel birsey her mahallede olmali sira oluyormus kuyruk oluyormus diyorlar olacak tabi yiyecek bu hemen öyle kolaya alismayin dunyanin hangi ulkesinde boyle ucuza tanzim satisi var? Kiymet bileceksiniz. Sebze meyve fiyatlarinin artmasi posetlerin parali olmasi sebebi ise buyuk zincir marketlerdir ve onlarin müdürleri chpliler ve disguclerdir. o yuzden hersey cok pahalandi yiyecek alamaz olduk. Reis o işide halledecek vatandas ucuza karni doyacak tanzim sayesinde. Allah reisten binlerce kez razi olsun insallah
Driver
12.02.2019 16:33
Bir zamanlar yağ kuyruğu gaz kuyruğu vardı diye eleştirenler, o günlerin zorluğuna ve şartlarına bakmadan acımasızca eleştirenlerin, şu dönemde içine düştüğü durum bana şu hadisi hatırlattı ?Rasulullah (sav): ?Kardeşinin başına gelene sevinme! Allah ona rahmet eder ve senin başına verir!? buyurdu.? Tirmizi 2621
MERDA
12.02.2019 16:25
KONUT FİYATLARI UÇMUŞ ÜLKEDE A SKERİ ÜCRETLİ OLARAK KİRALARDA HAYATLARIMIZ KARARDI YILLARCA İSTİKRAR GELCEK DİYE UYUTULDUK DURDUK.. KONUTTA DA TANZİM SATIŞŞŞ BEKLİYORUZ. DAR GELİRLİYE PEŞİNATSIZ...
Arif
12.02.2019 15:42
bir siyonist israel kadar olama dık ona üzülüyorum..domatesin fiyatı bir ara biraz artmştıda hemen Ülkemizden anında domates ithal edip fiyatlara müdahale et mişlerdi.. bizde ise aylar geçi yor müdahaleyi bırakın halkın tepkisi olmasa kimin eli kimin cebinde belli değıl..hey gözünü sevdiğim SEÇİM SEN NELERE KADİRSİN..demedende geçemiyeceğim
BEYTULLAH TÜRKOGLU
12.02.2019 15:40
Allah Nasıp ederse Sakaryayada gelecek.Artık gelsinde ALAMAYAN Bir suru ınsan var en azından eve sebze meyve sokabılsınler.Allah sebep olanlardan razı olsun.
hendekli
12.02.2019 15:36
insan iddiasıyla sınanır yağ kuyruğu tüp kuyruğuu noldu şimdi salatalık kuyruğu domates kuyruğu bu mudur şahlanmak bu mudur dünyanın bizi kıskanması ülkenin geldiği hale bak devlet manav olmuş kuyruktaki insanlara zerzevat satacak.Birde bunu sevinçle bekleyeceğiz öyle mi bir gidin artık ya bir düşün milletin yakasından
Ali pinzikli