Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Alişan'dan eşitlik çağrısı

Sakarya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Hasan Alişan, sayıları her geçen gün artan yabancı dillerdeki tabelalara dikkat çekti.

18:06   |   12.06.2019
Haber Resmi

Sakarya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Hasan Alişan kendsine ait sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda hergeçen gün birazdaha artan yabancı dillerdeki tabelalara tepki gösterdi.

SESOB Başkanı yaptığı paylaşımla "Eğer serbest piyasa ekonomisi kurallarına her hangi bir aykırılık yok ise eşit şartlar ve eşit imkaanlar sağlanmalıdır. Bu uğurda canı gönülden mücadele edeceğimizi,zor şatlar içerisinde dahi olsa devletimiz ve milletimiz adına hiç bir fedakarlıktan çekinmeyen esnaf ve sanatkarlarımın yanında olmaya devam edeceğimizi bilmenizi isterim" diye yazdı.





Bilindiği gibi 29 Mart 2018 tarihinde TSE Türk Standartları Enstitüsü tabela standartlarını belirleyen kurallar standardı yayınlamıştı. Karara göre; Artık bütün tabelalar Türkçe olacak. Yabancı dilde bir ifade varsa Türkçe ismin dörtte biri ebadında ancak olacaktı.

Son zamanlarda özellikle arap ülkelerinden gelen yabancıların şehirde açtığı tabelaların bir çoğu Arapça, İngilizce gibi yabancı dillerde. 

Hasan Alişan'ın paylaştığı bu yazı sonrasında belediyelerin nasıl bir tavır sergileyeceği ise merak konusu oldu.





Medyabar Youtube Kanalı

Kategori : Güncel

Medyabar.com bugun 199771 kez ziyaret edildi. Bu haber ise 7445 kere okundu
YORUMLAR 14 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
sangarius
13.06.2019 19:20
Hikaye anlatıyorsun dostum sen katlıpazarı açıkla bize bir dükkan 5 kez nasıl el değiştirildi.?
şef 54
13.06.2019 17:53
Bu Ne demek Sakarya da benim yerimi dolduracak kimse yok ben başkanım başkan kalacağım demek.Hey maşallah ne marifetli insanlar var..
Grandbazaar
13.06.2019 15:28
Aciklamalara Gulsek mi yoksa aglasak mi karar veremedik.
MEHMET ALİ
13.06.2019 10:32
Sen kimsin vasfın ne kendini ne sanıyorsun 40 yaşındayım kendimi bildim bileli o koltukta oturuyorsun Bırak bu işleri yeter artık git bürokratlara zenginlere yalakalık yap her zamanki gibi birde kalkmış Ekrem Yüce kendisini bekletmiş de tavır yapıyor sen kimsin ki senle görüşsün yeter artık düşün artık milletin yakasından O koltukta oturuyorsun diye kendini bişey sanıyorsun
cengizcengiz@hotmail.com
13.06.2019 01:29
Hak hukuk eşitlik ten sen bahsetme bari katlı pazarda yediğiniz hak larda seni kimse unutmayacak
Rifat
13.06.2019 00:19
Internette 1 tl olan parcayi almak icin gecen esnafa gittim 10 tl diyor.soyguna hayir su esnaf bi duzelmedi gitti bi adam düşünerek fiyat soluyorsa bilki kaziklicak.
DeliOrmanli54
13.06.2019 00:18
Hasan bey sizden once bu memlekette cumhuriyeti gectim,Osmamli imparatorlugunu gectim beylikler donemi vardi. Siz hagla baskanmisiniz yahu... Sakaryamizdaki bir cok makami gereksiz isgal eden bir cok insan gibi sizinde bu guzelim memlekete bir faydaniz oldumu? Ben gormedimde. Suc sizde degil ama sizi secenlerde yani bizde... Oturun abi koltukta koltuk sicaktir. Sloganimiz belli "COK LAF,AZ IS"
Pazarcı
12.06.2019 23:58
Hasan bey amca siz hala başkanmısınız daha niyenitiniz yok herhalde bırakmaya gidin mavi duraktaki kahvenize takılın artık orda valla sıkıldık artık sizden
Pazarcı
12.06.2019 23:58
Hasan bey amca siz hala başkanmısınız daha niyenitiniz yok herhalde bırakmaya gidin mavi duraktaki kahvenize takılın artık orda valla sıkıldık artık sizden
Mahtur
12.06.2019 21:02
kafamdan aşağı kaynar sular döküldü ...herif fatura vermedi 250liralik bobin arızası 4350tlgeldi hesap da süpap yanık o para çıkar elbet
Mahtur
12.06.2019 21:00
Sayın başkanım sanayicilerden şikayetçiyim bir parca değiştiricen her gittiğim sanayide farklı fiyat ve işçilik ücreti söylüyorlar.hele Atatürk sanayi parçasıyla ortak çalışıyorlar müşteriyi sömüriyorlar 2 sene önce Opel Astra aracımı Opel tamircisini götürdüm tekleme vardı usta bakar bakmaz senin süpap yanık teti LPG de 80000km süpap yanma sorunu varmış kapak elden geçecek dedi kaça çıkar detim 4000tl deti ateşleme bobini olmasın dedim.yok süpap yanık iyi ozaman yapalım?ve yapdi çıkan parçaları göreyim dedim çırak hurdaya attı? 2aysonra aynı arızayı yine yaptı başka ustaya götürdüm senin bobin yan sanayi değişecek nasıl olur aracın ilk sahibiyim öyle deyince usta şu araca kapakta revizyon varmı yok deyince
RECEP ARİF
12.06.2019 19:59
Alişan bey tüm yabancı dillerdeki tabela için diyorsa yerden göğe haklı burası TÜRKİYE DEVLETİN ÖZ DİLİ TÜRKÇEDİR DEĞİŞTİRİLEMEZ..BU ÇAĞDAŞLIK DEMOKRASİ ÖZGÜRLÜK GİBİ İÇİ Adam'ına göre doldurulan yozlaşmaya alet edilemez..
Sanayi
12.06.2019 19:15
Başkan her işi bitirdin şimdi tabela Türkçe değil diye feryat ediyorsun. Kendinin mesleki eğitim verdiğin şirketinin ismi inpec. İlk önce sen Türkçe isim ile şirket kur. Ondan sonra yetkililerden iste. İnandırıcı değilsin. Her ilin kendine ait Birlik binası var. Sakarya da esnaf odaları hala kirada. Nerede bu aidatlar, nerelere harcanıyor, kimin kasasında belli değil. Artık mızrak çuvala sığmıyor.
Gercek
12.06.2019 19:09
Satın Hasan Alişan bu konuda samimiyseniz sadece Arapça tabela mi eşitsizlik yaratıyor bir çıkın serdivan a kafelerin yüzde 90 i ingilizce tabela ya da isimli. Hee sizin maksadınız başka ise onu bilemeyiz. Ingilizce konuşup dükkana isim verince havalı oluyor ama arapça olunca eşitsizlik ya da haksız rekabet doğrudur ya doğrudur haklisiniz siz
Online Ziyaretçiler