Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi

Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Allah'ım ben değil, sen yardım et

14.09.2018 11:07

Böyle bir başlığı neden seçtiğimi az sonra izah edeceğim.

Kelimeler tek manada değildir.

Cümlede bulundukları yere göre ayrı manalara gelirler.

 

RAB: Yerine göre Allah, yerine göre ise efendi, mal sahibi manalarına geldiği gibi.

 

Yusuf as: Benim rabbim yerimi güzel yaptı" diye ifade ettiği kişi onun patronu niteliğinde olan kişidir(Yusuf süresi)

SALAT kelimesi de birkaç manaya gelir

 

Salla kelimesi Kuran ölçeğine göre hem çok önemli, önemli olduğunun yanında çok manalıdır.

 

 Salla صَلَّى kelimesi  Saleye صلي veya Saleve صلو kökünden gelmekte olup her iki kelimenin anlamı, yaslanmak, destek olmak demektir.

 جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا

 "Cehenneme yaslanacaklar" (İbrahim 29, Sad 56)

 ثُمَّ اِنَّهُمْ لَصَالُوا الْجَح۪يمِۜ

 " sonra şüphe yok ki onlar cehenneme yaslanacak"(Mutaffifin 83)

 

Bu kelimenin olumlu manası desteklemek,

Olumsuz manası ise azap, azapla buluşmak, azaba uğramak demektir.

Kureanda çok kez geçen bu kelime ve türevlerine her geçtiği yerde NAMAZ manası verilmemelidir.

 

Nasıl derseniz,

Bu kelime özel olarak, tek başına geçiyorsa siyak-sibak, önüne arkasına bakmadan namaz manası vermek asla doğru değildir.

 

Salla, Yusalli صلي – يصلي kelimeleri, Ekame, Yukimu  اقام – يقيم  kelimeleri olmadan geçiyorsa buna namaz manası çoğu yerde verilemez.

Eğer bu iki kelime den birini veya türevlerini ek alarak geçmişse o zaman namaz manası verilir.

 

.. وَيُقِيمُونَ الصَّلاةَ ..

 "...Namazı da kılarlar..." (Bakara 3)

  ... وَأَقِيمُواْ الصَّلاَةَ

 "Namazı kılın..."(Bakara 43) gibi

 

Salatı ikame etmek, namazı kılmak demektir.

Dediğimiz gibi eğer bu ekleri almadan tek başına gelmişse namazı da içine alan geniş bir mana ifade eder ki, önüne arkasına bakarak mana verilmesi gerekir.

 

 Pek çok mealde şu ayete namaz manası verilmektedir.

 أَرَأَيْتَ الَّذِي يَنْهَى

 عَبْدًا إِذَا صَلَّى

 

 "Namaz kılanı men edeni gördün mü"

Bu ayetler Mekke döneminde henüz bizim bildiğimiz namazın kılınmasına yönelik bir emir gelmeden önce inen ayet olduğu gibi, ilk inen ayetlerdir de.

Nebimiz veya ashabı, bu ayet indiğinde müşriklerin görebileceği şekilde namaz kılmıyordu ki men edilme durumu hasıl olsun.

O zaman da müşriklerin en rahatsız olduğu şey, Nebimizin namaz kılması değil, Kabenin yenında Kuran okumasıydı.

 

Mekkenin 9 lu denen çetesi Nebimizin Kuran okumasını istemez, kendileri etkilendiği gibi yandaşlarınında Kurandan etkilenmemeleri için türlü yollara baş vurmuşlardı mesela,

 وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ

  "İnkâr edenler, "Bu Kur'ân'ı dinlemeyiniz. Okunurken gürültü çıkarınız ki duyulmasını engelleyesiniz" dediler." (Fussilet 26)

 

Onun içindir ki Alak süresini verdiğimiz misalde ki صلي kelimesi özelikle mahza namaz manasına alınmamalı ve şu mana verilmelidir:

 

 "Allah'a yönelen bir kulu engelleyeni gördün mü?"(Alak 9-10)

 

Üzülerek görüyorum ki dayanışmayı Sabrı emreden şu ayete, Namaz kılarak ve sabrederek Allahtan yardım isteyin" diye mana veriliyor.

İşte şu iki ayet mesela :

 وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

  "Sabır ve salat ile yardım isteyin! Ancak bu huşu duyanlardan başkasına ağır gelir" ( Bakara 45)

 

Burada SALAT kavramına yalnız namaz manası verilirse fevkalade yanlış olur.

sabır ve dayanışmanın kolay iş olmadığı, herkesin harcı olmadığı ayette beyan ediliyor.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ

 

 "Ey inananlar, (güvenenler) sabır ve dayanışma ile Allahtan yardım isteyin, bu uğurda Allah, sabredenlerle beraberdir" (Bakara 153)

Çoğu mealde olduğu gibi ayete "namaz ve sabrederek Allahtan yardım dileyin" denilirse bazıları adama sormaz mı, bunca İslam alemi namaz kılıyor, her şeye sabrediyor da neden Allah onlarla değil diye.

 

Allah onlarla olmaz zira namaz kılabilkirler ama dayanışma, yardımlaşma, birbirlerine destek olma gibi hayati meseleyi ihmal ettikleri için bir avuç İsraille baş edemiyorlar.

 

Dayanışma içinde olmadıklarından, Allahın nusreti hâsıl olmuyor,

Mezhep, meşrep davası güttüklerinden iki yakaları bir araya gelmiyor ve gelmeyecek de.

 

O halde SALAT kavramı, destek olmak, yaslanmak, o tarafta olmak demektir.

Allahın yanında olmak, onun hoşnutluğunu (rızasını) kazanmak, O'nun dinine destek olmak için yapılan her eylemde SALAT kavramı vardır.

Yani SALAT kavramı ister eylem, ister söylem olsun tevhid-i meseledir.

 

Mesela şu ayetler:

 هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا

"O sizi melekleri eşliğinde üzerinize indirdiği (vahiyle) destekleyip dimdik ayakta tutar ki, bu sayede sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın: zira O, mü'minler için sınırsız bir rahmet kaynağıdır" (Ahzab 43)

  إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا 

 "Şüphe yok ki, Allah ve melekleri, Peygamber'e salât ederler (destek verirler/onun şanını ve davasını yüceltirler). Ey inananlar! Siz de ona çokça salât edin (onun davasına destek verin, onun şanını yüceltin) ve tam bir teslimiyetle ona selam verin!" (Ahzab 56)

 

Allah, يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ  Ey inananlar, Peygambere destek olun diyor,

Biz ise اللهم صل علي محمد ALLAHÜMME SALLİ ALA MUHAMMED "Ey Allahım, sen destek ol" dercesine manasını bilmeden salavat getiriyoruz.

Niyet bu olmasa da bunun gibi bir şey,

Bu ve benzeri ayetleri bazı anlamaz ve anlamak istemezler, eline tesbihi veya tesbihmatik aletini alarak Peygamberimize SALAT-Ü SELAM getirmeyi anlıyorlar.

Ve uyduruk rivayette deniyor ki, kim Peygambere Salat-ü selam getirirse hemen o anda bundan Peygamber haberdar edilir, (çetele tutar) selamı geri iade eder.

Buna inanan adam durur mu hiç,

Nasılsa bedava, ucuz yolla Peygambere ulaşacak, kıyamette Allahdan onu kurtaracak (şefaat yani)

Bu aymazlar şu ayeti okumazlar mı?

 

 يَوْمَ يَجْمَعُ اللّهُ الرُّسُلَ فَيَقُولُ مَاذَا أُجِبْتُمْ قَالُواْ لاَ عِلْمَ لَنَا إِنَّكَ أَنتَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ

 "Allah, peygamberleri bir araya getirip de, "Size ne cevap verildi?" dediği gün de, "Bizim hiçbir bilgimiz yok; gizlilikleri hakkı ile bilen ancak sensin" diyeceklerdir. (Maide 109)

 

 ... وَلاَ أَعْلَمُ الْغَيْبَ وَلاَ أَقُولُ إِنِّي مَلَكٌ....

 ... وَلا أَعْلَمُ الْغَيْبَ وَلا أَقُولُ لَكُمْ إِنِّي مَلَكٌ...

 " De ki ben ğaybı bilemem, size ben meleğim de demiyorum..." (Enam 50, Hud 31)

 

Allah cc. peygamberin ğaybı bilemeyeceğini ümmetine söylemesini emrediyor,

Bizim şaşkınlar ise...

Allah sizi islah eylesin! / 14.9.2018
----------------------------------------------------------

 

NOT:

İlimizde sayıları 15-20 kadar kişi, yazılarıma ayetler müvacehesinde makul bir cevap vermeyip belki de hiç okumadan hakaretamiz yorum yapmaları Müslümana yakışmayan bir davranıştır.

Belli bir cemaate, tarikata vs hiçbir art niyetim olmadığı gibi husumetimin olması asla söz konusu değildir.

Fi tarihinde Mekke Mescidinde az da olsa İhsan Efendi ile ders müzakeresi yapmış, sabah namazı sonrası sohbetlerine katılmış, bir defter dolusu not almış biriyim.

Allah rahmetiyle muamele eylesin İhsan Hoca, kürsüden defaatle adımı söyleyip işaret ederek, içinizden tek Hasan Hoca not alıyor demesini unutamam.

Edindiğimiz bilgilerin üzerine araştırma, gayret neticesinde doğruluğuna inandığım konuları ayetler ışığında siz kardeşlerime aktarmaya çalışan bir Kuran talebesiyim.

Merkeze Kuranı koyarak din-i meseleleri gücüm ölçüsünde anlatmaya çalışıyorum.

Allah ile haşa wc taşını konuşturan,

Peygamberimizle haşa eşşeği konuşturan suçsuz,

Bu saçmalıkları paylaşan, eleştiren bizler suçlu oluyor,

İnsaf, iz'an bunun neresinde?

 

Din konusu olduğu için yer yer sert çıkışlarımın olduğunun farkındayım.

Allahın dinine ilave yapılmasına tahammül edemiyorum.

Herkesin yoğurt yiyişi farklı derler ya, beni de öyle kabul edin.

Herkesin niyetini Allah biliyor ya işte o yeter.

Peygamberimizin haşa cinselliğinin abuk subuk rivayetlerle anlatılmasını ele aldığım geçen haftaki yazıma bir vatandaş: amacınız ney? İslam âlemi bu kadar zulum altındayken bu konulara niye giriyorsunuz? gibi bir yorum yapmış.

Belli ki hala meseleyi kavrayamamış, ifade ettiği İslam âlemindeki olumsuzlukların kaynağının ne olduğunun farkında değil garibim.

İslam âleminin bu günkü durumlara düşmesinin ana nedeni, İslamı Kurandan değil, kurumlardan, Ayetlerden değil, rivayetlerden anlamaları sebebiyledir.

 

Kayıt dışı din'den, KAYITLI DİN'e dönülsün diyedir bunca çabamız,

Anlayana! /14.9.2018

 


Medyabar.com bugun 129946 kez ziyaret edildi. Bu yazı ise 2025 kere okundu
YORUMLAR 29 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
Fatih Çakıcı
19.09.2018 09:54
Kuranda iman edeceğimiz şeyler sayılırken kaderden hiç bahsedilmez. Ancak kader var mıdır, vardır. İnkar eden yok ki! Ancak ille de iman edilecek bir esas değil. Bu kader olgusunu icmacı kaderci arkadaş gibi anlamamak lazım. Bu ebu süfyan ve sülalesi mekke fethedilene kadar hz. peygambere ve kurana düşmanlık etmiş, fetihle birlikte zoraki müslüman olmuş, sonra bi katakulli ile Hz Ali nin elinden idareyi alarak islama en büyük darbeyi vurmuşlardır. Onların zamanında rivayetler dinin esası olmuş, kader inancını akidelerden biri yaparak kendilerine muhalefeti engellemeye çalışmışlardı. Demişler ki Allah murad etti biz halife olduk, bu sizin kaderiniz, kadere karşı gelmek Allaha karşı gelmektir, oturun oturduğunuz yerde. Mantık bu, aynı K.S.İ.K
Fatih Çakıcı
19.09.2018 15:57

Dedim ya sizin için rivayet ayetten üstündür diye. Sayın şeyhülislam, bu amentünün kadere iman şeklindeki altıncı maddesinin Kurandaki delili nedir? Bi söyle de bilelim. Tahrim 3 de ezharahu der (onu zahir kıldı, gösterdi) vahyetti demez. Ayetin son kısmında ise Allaha hamletme vardır, nasıl ki bir kazadan yara almadan kurtuluruz, Allah korudu deriz, o şekilde. Boşver bunları da hatme yapıp tanrıcıklarına ibadet ediyor musun sen? Kurana baktığın kadar hatme duasının anlamına baktın mı hiç sen? Allahı bırakıp ta gavsından medet umuyor musun? Tefekkür, tedebbür edeceğine şıhlarınla meditasyon (rabıta) yapıyor musun? Ahkaf 5.ayetin hilafına Allahın sözünü dinlemeyerek gidip türbelerden (merkad) yardım dileniyormusun? mürid ol, o seni kurtarır

Kur'an Sünnet İcma Kıyas
19.09.2018 12:02

aslında seninle yazışmamak lazım zira küfrün artıyor.Kadere imanı inkardır işte bu ifaden.Amentüyü beşe indirdi yüzyılın müçtehidi f.ç !!. Ebu süfyanın zoraki müslüman olduğunu nereden biliyorsun.Kalbini açıpta baktın mı.Bu nasıl sakat bir bakış açısıdır yahu.Hem Kur'andan başka kaynak tanımam diyeceksin,hemde asrı saadetteki olayları sanki oradaymış gibi anlatacaksın.Niye,çünkü işine geliyor o acem palavraları.Emevi dini diye bir söylem uydurmak için oradan yürümek lazım çünkü.'Mekke?nin fethinden önce ve sonra Müslüman olanların hepsine de,Hüsnayı (cenneti) söz veriyorum.'(Hadid/10) Bak bu Ayet.Buna benzer başka Ayetlerde var ama A'raf 179 a muhattap olan senin gibi gözleri görmeyen kulakları işitmeyen sahabe düşmanları bunları göremez

selim budak
18.09.2018 17:06
/bu keramet ya da mucize diye anlatılan şeylerin hepsi palavra. Hz peygambere isnat edilen şeyler de uydurma/ dedi ve kocaaaa bir müktesebatın 1400 yıllık bilgi birikimin üstünü çizdi attı.bunu yaparken nereye dayandığını merak ediyorum.Namazı nasıl kılacaksın Hadisler olmayınca orucu bozan haller zekatın nisap miktarı haccın şartlarını nereden bileceksin yahu. Bu nasıl bir kafa böyle.Ayetlerin emri gereği Peygambere s.a.v itaat etmek O na uymak O ndan öğrendim demek bu kadar mı zorunuza gidiyor.Çok tehlikeli ve cüretkar ifadeler bunlar.Ahirette çok büyük sıkıntılara düçar olursunuz bu itikadınızla mazaallah.Diyanet dahil herkes yanlış bir siz doğrusunuz yani öylemi.
selim budak
19.09.2018 14:31

Yani bugün her Müslüman Kur'anı açar okur ve Ayetlerden çok rahat bir şekilde hüküm çıkarabilir diyorsun öyle mi? Yahu sen daha Sahabeler içinde bile bazılarının ilminin diğerlerinden fazla olduğunu,mesele İbni Abbas hazterleri nin fıkıh yönünden kuvvetli olduğu ve sahabelerin birtakım meseleleri ona sorup öğrendiklerini bile bilmiyorsun.Bedevilerde anladı diyorsun da o Bedeviler kendi kendilerine mi anladılar,yoksa Efendimize müracaat mı ettiler diğerleri gibi.Birçok kaynakta, Efendimiz Sahabelerine bir şey sorduğunda O nlar ALLAH VE RESULÜ DAHA İYİ BİLİR şeklinde cevap vermiyorlarmıydı. Yani Bu insanlar Peygamberden hiçbirşey öğrenmediler öyle mi ? O zaman Kur'anda neden Resule itaat ve ittiba emrediliyor.Bu konuda birçok Ayet neden var?

Fatih Çakıcı
19.09.2018 09:06

Basit, gayet sarih, net, kuranın tabiriyle mübeyyen bir dini ne kadar da girift, anlaşılmaz, çok katmanlı (zahir-batın) ve üzerinde yüzlerce dalda profesörlük yapılacak garip bir hale getirdik. Neden? Arap bedevilerinin bile anlayabildiği din bugün niye bu halde selim efendi, hiç düşündün mü? Senin bir eşdeğerin daha var. O da kelam diye bi ilim varmış biz anlayamazmışız diyor. Cahil, ümmi bedeviler anladı, cahiliye dönemindeki muhatapları anladı, biz 21.yüzyılda anlayamıyoruz. Kadere iman edecekmişiz, ayete bakıyorsun kadere iman yok, cibril hadisi diye bişey uydurmuşlar onda var. Rivayet Allahın sözünden üstün ya, inanmak durumundaymışız. Allah bildiği gibi yapsın sizi. O zaman Allah murad etti bu müslüman aleminin perişanlığını öyle mi

Fatih Çakıcı
18.09.2018 14:51
K.S.İ.K, ifk hadisesini bilir misin? Hani Aişe anamız ordunun gerisine düştüydü de, ardçı onu bulup getirdiydi. Millet anamızı iffetsizlikle suçladıydı ya hani, işte o vakit hz peygamber de karalar bağlamıştı. Ne vakit anamızı aklayan ayet indi kaç gün sonra, işte o vakit peygamberimizin kalbine sürur doldu. Görüyorsun ki Allahın bildirmesi, ayet ile oluyor. Yani tek görüşme cibril as ın getirdiği vahiy ile oluyor. Yok deven şurada burada diye bişey bana pek sağlıklı gelmiyor. Öyle olacak olsa Aişe annemizin kaybolmasına fırsat bile verilmez idi. Ama boşver sen beni, o mübarek! insanların elini değil ayaklarını öp sen. Onlara hizmet, hakka hizmettir. Sen ne kadar rabıta yaparsan (gözünü kapatıp, onu düşüneceksin) o kadar feyiz alırsın :)))
Kur'an Sünnet İcma Kıyas
18.09.2018 16:11

'Görüyorsun ki Allahın bildirmesi, ayet ile oluyor' demiş f.ç.Yani Kur'an dışından vahy olmaz diyor İslamoğlundan beslenen hocası gibi.Hz adem a.s. babası olduğuna ve Hz Meryem validemizin çift cinsiyetli olduğuna inanan birinden Vahy-i Metlüv-Vahy-i Gayrı Metlüv meselelerini anlayabilmesini zaten beklemiyorum. Bunuda aklına yatmadığı için anlayamadığı için inkar edecek tabiki.İslamı kendi aklınla sınırlıyor cahilce.Tahrim 3, Fetih 27, Enfal 7,Kasas 7 bu ayetlere bakınca Kur'an dışındanda Efendimize vahy edildiği o kadar açık bir şekilde anlaşılıyor ki ama tabii görene işitene kalbi olana.Bu f.ç bu uzuvlarını kullanamadığı için A'raf 179 za muhattap oluyor ve açık ayetlere rağmen görmemeye işitmemeye devam ediyor. Ayetler ve izahları uzun

Fatih Çakıcı
18.09.2018 14:39
Bak ......., bu keramet ya da mucize diye anlatılan şeylerin hepsi palavra. Hz peygambere isnat edilen şeyler de uydurma. O, kendi ifadesiyle kuru et yiyen kadının oğlu, evlenen, unutan, hata eden, karısına küsen, abdullahın oğlu muhammed idi, normal bir insan. Tek bir mucizesi vardı elinde o da vahiy. Geleceğe matuf söylediği ifade edilen şeylerin hepsi de uydurma. Hz Ömer sariye kumandana dağa yaslanın dağa yaslanın demiş de, kendini arkadan Firuz'a niye hançerletmiş acaba? Bu mucize keramet palavralarına sahip çıkarsınız, çünkü kendi şıhlarınızın da kerametleri varmış gibi aldatırsınız garibanları. Başka türlü nasıl tutacaksınız onları etrafınızda? Araf 179 da tarif edilen sensin ayrıca, körükörüne şıhının etekleri altına giren.
Kur'an Sünnet İcma Kıyas
18.09.2018 15:30

Kelam ilminden bi haber olursan,ve kader mevzusunu inkar edenleri dinlersen Hz Ömer neden kendini hançerletti diye Oryantalistlerin bile sormayacağı bir soruyu sorarsın.Allah u tealanın bir şeyi murad etmesi başkadır. o şeyden razı olması başkadır.Kaderinde şehidlik varsa Mevla sebepler yaratır-murad eder.Bunlar çok derin itikadi mavzulardır.Sen caner taslaman gibi aklına yatmayınca yada anlayamayınca inkar yoluna gidiyorsun hemen.dedik ya seviyeniz bu ilimleri anlamaya yetmez.Aklıma yatmadı o zaman herşey uydurma.oh ne ala.Efendimizin tabiki bir insandır.Ama o sıradan insan değildi.O alemlere rahmetti.Sizin edepsizliğiniz O nu sıradan görmeniz ve Ayetleri tefsir hakkını kendinizde görüp utanmadan kullanırken,O nun beyan hakkı yok demeniz.

Kur'an Sünnet İcma Kıyas
18.09.2018 13:51
bak f.ç.senin seviyen anlamaya müsait değil,ki zaten A'raf 179 da belirtildiği gibi ne görür ne işitirsin!.Ama gerçekten anlamak isteyenler için yazayım.Bir kişi, gerçekten Evliyaullah olan birisinin evliya mürşid seyh olduğuna inanmak zorunda değil.Bu iman esaslarından değildir.Burada f.ç. gibilerin ayağının kaydığı yer bu makamları ve kerametleri toptan inkardır.Oysaki hz Meryemin yazın kış,kışında yaz meyveleri yemesi A.İmran 37, Belkısın tahtının getirilmesi Neml 40, gibi ayetlerde açıkça Peygamber olmayanların elinden Allah ın izniyle zuhur etmiş kerametler anlatılıyor.Ama görmek isteyene işitmek isteyene.Bu f.ç. gibilerine değil.Bi'r-i Maune yi anlatır ama Hz Ömerle Hz Sariye kıssasını anlatmaz. Taslaman gibi işine gelmez çünkü.
Kur'an Sünnet İcma Kıyas
18.09.2018 13:22
Bir gün Resulullah efendimizin devesi kayboldu.MÜNAFIKLAR bunu fırsat bilip, (Hani göklerden, Cennetten, Cehennemden bahsediyordu. KAYBOLAN DEVESİNİN YERİNİ BİLE BİLMİYOR) dediler. MÜNAFIKLARIN bu sözü Resulullah efendimize ulaşınca, (Vallahi ben ancak Rabbimin bana bildirdiklerini bilirim. Şu anda Rabbim, bana devemin nerede olduğunu bildirdi. Devem, şu anda falanca yerdedir) buyurdu. Tarif edilen yere gidip deveyi bir ağaca bağlı olarak buldular. BAK BURADA TAMDA SENİN MANTIĞINLA DÜŞÜNENLER İÇİN NE BÜYÜK İBRET VAR.FAKAT BURADA BUNU SÖYLEYENLER MÜNAFIKLAR.ACABA BU SÖYLEMLERİ İLE KİME BENZİYOR BUNLAR. ?!! sen şimdi bu Kur'anda yok uydurma dersin.senin yazdığın kıssa varmı Kur'anda.? Yani Peygamber düşmanlığı işte tamda bu yaptığındır.
Fatih Çakıcı
18.09.2018 12:01
Bir de kalkmış Şeyh Şamilden örnek vermiş, onun şeyhliği senin anladığın gibi süfli hint iran kökenli tarikat şeyhliği değildi. O kuranı ve sünneti doğru anlamış aydın bir müslümandı. Senin yere göğe sığdıramadığın adına mevlana dediğiniz celaleddin efendi ne yapmış konya moğollarca işgal edidiğinde? Şeyh şamil gibi müridlerini toplayıp cenk mi eylemiş yoksa tebrizli şems ile aşk oyunları mı oynamış? Bize bundan bahsetsene. Mesela oğlunu öldürmüş müdür? yazılan çizilen doğru mu? O koca aşk insanı, evrensel insan, moğol çizmesi yalayıp ipliğini pazara çıkaran oğlunu öldürmüş oalbilir mi? Ezberimiz bozulmasın sakın :))
Fatih Çakıcı
18.09.2018 11:08
Kuran sünnet icma kıyas kardeş, höykürmek senin gibi aklını şıhlarına kiraya verenlerin işi. Biz sizin gibi körü körüne bağlanmadığımız için eleştirebiliriz. Bayındır hocaya o konuda katılmadım ama bu onun doğrularını götürmez. Sen bana şunu açıkla. Evliya dediğiniz kerameti kendinden menkul efendilerin hakikaten Allah dostu olduğunun delili ne. Ne diye bu tiranları zengin edersiniz. Gavs ne demek? Kutup ne demek bana açıklar mısın? Bunlar kim ki yetiş ya gavs dediğinizde insanlara yardıma koşabiliyor? Mesela bunlar suriyede sivilleri bombalayan uçakları düşürebiliyor mu? Cübbeli soytarı anlatıyor böyle masallar. O Peygamber ki, bir-i maune faciasını bilemememiş, o sahabilerin yardımına koşamamış, sizin şıhlarınız daha mı yüksek mertebede?
Kur'an Sünnet İcma Kıyas
18.09.2018 14:07

Ayrıca kişi karşısındakini kendi gibi bilirmiş.Ağzından necaset akıtarak hocalara saldırıyor.Adem aleyhisselama baba bulandan daha ala soytarımı olur.Meryem validemiz için çift cinsiyetliydi diyendan ala soytarımı olur.Allah gaybı bilmez diyenden ala soytarımı olur.Peki bu soytarılardan beslenenlere ne denir?.Bunlar konuştukça ortaya karikatür çıkıyor.Tıpkı ebubekir hocamızın karşısında kepaze olan,Sırf Hadisleri inkar için en önemli ibadet olan namaza delili ! yakartoptan getirmeye kalkan taslaman gibi.İşte f.ç. gibilerinin beslendiği Allame lerin İlmi seviyesi.:) Bunlar tam Kur'an düşmanı aslında.Çümkü Kur'anda bir çok ayette Efendimize İTAAT VE İTTABA emredilir.Ama bu tipler bu itaat ve ittibayı reddeder.Sonrada Kur'an aşığıyız derler.

Kur'an Sünnet İcma Kıyas
18.09.2018 13:03

Gargara yapma. Hocan ! tarikat ehli bir Alimin kendisi hakkında söylediklerini gururlanarak ve memnun kaldığını belli ederek anlatıyor.Zoruna gittiyse ki bayağı zoruna gitmiş belli,hocana ! höyküreceksin.Hani körü körüne bağlanmıyorsunuz sorguluyorsunuz ya güya.Hadi sorgula hocanı ! Bayındırın o dediğine katılmıyorum ama doğrularını götürmez dedi ya bide.Vay arkadaş bir insan bu kadar mı cühela olur.Adam ! Allah gaybı bilmez diyor bu f.çakıcı diğer doğrulardan bahsediyor.Yahu doğrumu kaldı geride.Allah gaybı bilmez diyor alooo.Siz işin itikad boyutunda takılıyorsunuz zaten.Ademin a.s. BABASI olduğuna inanan biri a.bayındırın bu cümlesinide olağan karşılar.Bu arada çift cinsiyet ve Adem in babasına hiç değinmiyor hocası gibi bu fat ih.

vermiyor ki Mabud !!!
18.09.2018 12:48

Kendini alim zanneden zavallı.Tarikatlara ve evliyaullaha saldırmak isteyenler, kripto yahudilerin uydurmalarına sarılıp mevlana celaledddin ve muhyiddini arabi hazretleri üzerinden yapıyorlar bu işi.Tıpkı senin gibi.O dönme abilerinden kopya çekerek burada kendin bulmuş gibi caka satma.Tamamı yalan ve iftiradır.O kadar bilgisiz ve kin dolusunki,kendini haklı çıkartmak için çok rahat bir şekilde yalan söyleyebiliyorsun.şeyh şamil nasıl bir şeyhmiş be hey zavallı anlatta bilelim.İcazetini silsilesini bir say bakalım.Hint iran şeyhliğide nasıl oluyormuş ayrıca bizi aydınlat hele :))) Araf 179 u tekrar oku.tarifin orada ! Şeyh şamili örnek veren benim.Başkalarıyla karıştırma.Ama şamar gibi patlayan yorumdan sonra afallaman normal :)

pukay
18.09.2018 10:12
Benim yorumumun altına yorum yapan arkadaş. Siz kula kulluk etmeye onlara iman etmeye davam edin devam edin ben bildiğim yolda devam ederim. Ve Kuranı Kerim Ali İmran Suresi 173. ayette derki: Onlar öyle kimselerdir ki, halk kendilerine, ?İnsanlar size karşı ordu toplamışlar, onlardan korkun? dediklerinde, bu söz onların imanını artırdı ve ?Allah bize yeter, O ne güzel vekildir!? dediler.
adadan
18.09.2018 07:48
şu cümle aslında bazı şeyleri ortaya çıkarıyor. " içinizde tek not alan hasan ..." çok komik kaçmadı mı hoca.Not alsan ne almasan ne anladığın gibi not alıyorsun sonuçta.ha bir de çok mu önemli not almanız ve bu sizi bir yere mi koyuyor?
Kur'an Sünnet İcma Kıyas
17.09.2018 16:51
lahana turşusu ve perhiz rumuzuyla yazan kardeş.Allah senden razı olsun.Muhteşem bir tespit.burada sana kızan nasipsiz zavallılar çakma müçtehidler evvela tarikat mensubu bir alimin, kendisi hakkındaki sözlerinden memnun olduğunu,gurur duyduğunu aleni belli eden bu yazara höykürmeleri lazım.Tasavvuf mensuplarına derler amma kendileri hocalarına (şıhlarına) toz kondurtmazlar onları hatadan yanlıştan beri görürler.Yazdığın gibi onlar Adem aleyhisselama baba bulan,Meryem validemiz için çift cinsiyetliydi ve içindeki erkeklik hormonu dişilik hormonunu dölledi ve İsa ya hamile kaldı diyen ve bir gencin sorduğu soruya Allah senin kiminle evleneceğini ne bilsin evladım diyen abdülaziz bayındırdan islamoğlu ve okuyandan beslenmeye devam etsinler.
murat eryılmaz
17.09.2018 17:29

nasıl yani.adem aleyhisselamın babası vardı diyenmi var.kim diyorki onu.hocamı bunu diyen şahıs.? gerçi bunu kimderse desin ona asla itibar edilmez.fesubhanallah.

Fatih Çakıcı
17.09.2018 11:51
Salih kardeş, doğru tespit etmişsin. O 15-20 kişilik grup Hasan Hoca "Allah birdir" dese, yok hoca sallama diyecek kadar muhalif. Neden? Çünkü Hasan Hoca da, diğer M.İslamoğlu, A.Bayındır ve Okuyan hocalar gibi tarikatçıların ipliğini pazara çıkarıyor da ondan. Vaktiyle aralarında bulunmuş ve nadim olmuş biri olarak söylüyorum; Onlar şıhlarını Allah'ın yardımcıları olarak görüyorlar. aynı peygamber zamanındaki şirk durumu gibi, Kabenin içindeki putçuklar da göktanrı olan Allah'ın yardımcılarıydılar güya... Tarikatçılar anca ellerinde tespih, tefekkür etmeyip Allah'ın adını sayıklayısınlar, peygambere salavat getirsinler. Şıhları da ölüm anında bunları şeytanın kandırmalarına karşı korusun, torpil koyup bunları cennete aldırsın. Yazık!
vermeyince Mabud neylesin ....
17.09.2018 18:03

cahilliğin ve evliyaya kin ve nefretin bu kadarına pes..Şeyh şamil den akşemseddinlere kadar isimlerini buraya yazamayacağımız cenk meydanlarında şehid olan-kılıç sallayan bir çok tasavvuf mensubunu, en son darbe girişiminde hainlere karşı meydanlara akan tarikat mensuplarınıdamı görmedin veya duymadın.Onlar zikirde yaparlar ama yeri geldimide savaşmayıda bilirler.Sendeki nasıl bir göz.nasıl bir kalp nasıl bir kulak. Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.A'raf 179.

lahana turşusu ve perhiz
15.09.2018 14:28
Mahmud efendi hazretlerinin sakarya vekili TARİKAT EHLİ ve Peygamber aşığı rahmetli İhsan efendi üzerinden meşruiyet sağlamaya çalışma.Helede Efendimiz aleyhissalatu vesselama postacı muamelesi yapan birisi olarak.Sohbetlerine gidermişte notlar alırmışmış.O aldığın notlar defterinde kalmış,kalbine zerre sirayet etmemiş.O notların içinde Peygamber s.a.v. dinde delil değildir, Kur'anı açıklama yetkisi yoktur ifadeside varmı.Tekrar ediyorum, EHL-İ TARİK İhsan efendi üzerinden (ki hemen her yazında tarikat mensublarını şirkle itham ediyorsun o da ayrı bir tezat) kendini aklamaya çalışma.Sen,görüşlerini benimsediğin M.islamoğlu,mehmet okuyan, a.bayındır v.s. gibileri kendine referans göster.İhsan efendinin kesip attığı tırnak olamazsın.
Mesut
17.09.2018 11:49

Yahu böyle geri kalmış tarikatçı mezhepçi zihniyetleri buralarada kaale almayın.Yorumları resmen laçka.Bunlar geçmişte birbirlerini kafirlikle itham eden anlayışların, bugünkü temsilcileri değilse nedirler? Önce dinleyip anlayacaksın.Hocaya söverken aslında kendine sövdüğünü bileceksin.Kendini geliştirmekten uzak, meczup müslüman görünümlülerden bu millet çok çekti.Tabi oldukları Şirk kültürüne, tümden müslümanları çekmen için bilerek-bilmeyerek oynadıkları ilizyon, oldukça düşündürücüdür.

salih
17.09.2018 08:28

Hocam; şu yorum yazan zaat da sizin bahsettiğiniz 15-20 kişilik taifeden galiba.Öyle anlaşılıyor.Neyi savunduğu bile belli değil.Adamın fıtratı sevmemişse doğruya bilen yalan diyecek kadar iftiracı biri bile olabilir.İnsanlar dinlemeyi, ilim adamları ilmini ifadeye çalışmalıdır.Herşeye "Turşu" olmak bu ise; vah şu müslümanların haline..Ben bu zihin yapılarından her daim şüphe edinmişimdir.Teşekkürler hocam.

arsivci
14.09.2018 17:15
Allah razı olsun hocam, biz seni gayet iyi anlıyoruz.
pukay
14.09.2018 16:34
Bir ara Azrail'i paçasından tutup dövdüğünü söyleyen hükmü kendinden menkul şeyh ve Fetönün yerini alan menzil tarikatını da yazılarınıza konu eder misiniz?
Hüseyin Andurman
15.09.2018 10:04

Kim olduğunuzu bilmiyorum ama yerinizde olsam bilmediğim konular ve tanımadığım kişiler hakkında olumu ya da olumsuz beyanda bulunmazdım. Biz buna ön yargı diyoruz. Yarın ön yargıyla değerlendirdiğiniz kişilerin belki de hiç öyle olmadıklarını anlarsınız. Hayat hiç beklemediğimiz sürprizleri önümüze sunar da şaşırıp kalırız. Kalın sağlıcakla...

Online Ziyaretçiler