Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi

Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

İslam Aleminin Yüzkarası

10.02.2017 15:42
İndirilen Dinde olmadığı halde uydurulan dinde İman esasları gibi algılanan ve uygulanmasıyla İslam aleminin yüz karası olan RECM ( zina edenin taşlanarak öldürülmesi) olayını ele almak istiyorum bu gün.

Dinin kurucusu Allah cc olduğuna göre, Adem as dan Peygamberimize kadar gelen din aynıdır ve adı İslam dır.

Önceki Peygamberler ve ümmetler için konulan dinin Peygamberimiz için de konulduğunu ve geçerli olduğunu Yüce Yaratıcı şöyle açıklar:

شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى وَعِيسَى أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ

"Allah, Nuh'a buyurduğunu sizin için bu dinin şeriatı yapmıştır. Sana vahyettiğimiz, İbrahim'e, Musa'ya ve İsa'ya emrettiğimiz şudur: Dini ayakta tutun, o konuda ayrılığa düşmeyin..." (Şûrâ 42/13)

Kur'an'da eski kitaplarda var olan bazı ayetler var olduğu gibi yeni âyetler de vardır. Bunlar, öncekilerde olan hükümleri hafifletmişlerdir.

Kur'an âyetlerinin büyük bir bölümü, önceki kitaplarda olan âyetlerle aynı hükümleri taşımakta, bir kısmı da hafifletici hükümler içermektedir. Hafifletmeye zina cezası örnek olabilir.

Tevrat ve İncil'de zinanın cezası ölümdür. Bunu Peygamberimiz de bir süre uygulamıştır. Kur'ân o hükmü önce müebbet hapse çevirmiş daha sonra da 100 değneğe indirmiştir. Şimdi bu konu ile ilgili neshin Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'daki seyrini izleyelim.

Nesih sözlükte, iki şeyi yan yana getirip birindeki yazıyı diğerine aktarma anlamına gelir. Bir şeyi uygulamadan kaldırıp yerine başka bir şey koymaya da nesih denir. Bir âyetteki hük-mün başka âyetle hafifletilmesi böyledir. Birinci âyete mensuh ikincisine nâsih denir.

Buna göre bir kişinin, yazdığı bir yazıyı bir başka yere aktarması nesihtir. Bu kişi o yazının bir bölümünü çıkarır, bir bölümünü değiştirir, büyük bir bölümünü de aynen aktarır. İkinci yazı birinciyi nesheder ve onun yerine geçer. Allah'ın son Kitabı, öncekilerin yerine geçmek üzere indirilmiştir. Allah, öncekilerde olan hükümlerin bir kısmını son Kitab'ına almamış, bir kısmını daha iyisi ile değiştirmiş, büyük bir bölümünü de aynen aktarmıştır. Allah Teâlâ şöyle buyurur:

TEVRAT'TA ZİNA CEZASI

Levililer Bap 20'de şu hükümler yer alır:

10 Biri başka birinin karısıyla, yani komşusunun karısıyla zina eder-se, hem kendisi, hem de zina ettiği kadın kesinlikle öldürülecektir.

İNCİL'DE ZİNA CEZASI

Yuhanna 8. bölümde de zina edenin öldürüleceği yazar.

RECM CEZASININ KALDIRILIŞI

Nisa Suresindeki âyetlerle recm, yani taşlayarak öldürme cezası, kadınlar için ev hapsine çevrilmiş ayrıca kadın ve erkeğe, kendilerini düzeltinceye kadar eziyet edilmesi, hükme bağlanmıştır. Allah Tealâ şöyle buyurmuştur:

وَاللَّاتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِنْ نِسَائِكُمْ فَاسْتَشْهِدُوا عَلَيْهِنَّ أَرْبَعَةً مِنْكُمْ فَإِنْ شَهِدُوا فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّى يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللَّهُ لَهُنَّ سَبِيلًا. وَاللَّذَانِ يَأْتِيَانِهَا مِنْكُمْ فَآَذُوهُمَا فَإِنْ تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُوا عَنْهُمَا إِنَّ اللَّهَ كَانَ تَوَّابًا رَحِيمًا.

"Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin. Eğer şahit-lik ederlerse onları evlere kapatın. Bu, ölüm canlarını alıncaya, ya da Allah onlara bir yol açıncaya kadar böyle gitsin.

İçinizden bu suçu işleyen çiftlere eziyet edin. Eğer tevbe edip kendilerini düzeltecek olurlarsa bırakın. Allah tevbeleri kabul eder, ikramı boldur." (Nisa 4/15-16)

Bu âyetler hem Tevrat'taki recm, yani taşlanarak öldürme cezasını kaldırmış, hem de bekârlara verilen 100 değnek ve sürgün cezasını hafifletmiştir. Bakire bir kadının bir yıl sürgünde kalması, yeni bir âyetle önünün açılmasına kadar evinde kalmasından zordur. Burada evli - bekâr ayrımı da yapılmamıştır.

Birinci âyette geçen, "...Allah onlara bir yol açıncaya kadar..." ifadesi, cezanın daha da hafifletileceğini gösterir. Hafifletme Nur Suresinin ikinci âyetiyle olmuştur. Allah Teâlâ şöyle buyurur:

الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِئَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْكُمْ بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآَخِرِ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ.

"Zina eden kadınla zina eden erkekten her birine yüz değnek vurun. Eğer Allah'a ve o son güne inanıyorsanız, Allah'ın verdiği cezayı yerine getirirken onlara karşı yumuşamayın. İnananlardan bir takım da onlara yapılan azabı gözleriyle görsün." (Nur 24/2)

Bu âyet, kadın-erkek, evli-bekâr ayırımı yapmadan zina cezasını 100 değnek olarak hükme bağlamıştır. Bu ceza, Nisa suresinde geçen, ölünceye kadar ev hapsinden ve kendini düzelttiği kanaati doğuncaya kadar eziyet görmekten hafiftir.

Kur'ân, Tevrat'ta yer alan, Peygamberimizin de bir süre uyguladığı zina ile ilgili hükümleri neshetmiştir. Peygamberimizin önceki uygulamalarına bakarak Nur Suresinin, bekârlara verilecek cezayı düzenlediği, Kur'ân'da evlilerle ilgili hüküm olmadığı, onlara recm cezası gerektiği kanaatine varanlar olmuştur. Halbuki üç âyette, evlilere verilecek cezanın da 100 değnek olması gerektiği açıkça gösterilmiştir.

Recm cezasının Peygamberimiz as tarafından bir Yahudi kadına uygulandığını ifade eden rivayetler olsa olsa recm uygulamasının Nur Suresi'nin inmesinden önce olduğunu göstermektedir:

Eş-Şeybânî dedi ki; Abdullah b. Ebî Evfâ'ya "Allah'ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem recm cezası uyguladı mı?" diye sordum. "Evet" dedi. "Nur suresinden önce mi, sonra mı" dedim. "Bilmiyorum" dedi." (Buhârî, Hudûd, 21.)

Bir erkek zina itirafında bulunmuştu. Allah'ın Elçisi sopa istedi. Kırık bir sopa getirildi. "Daha iyisi olsun" dedi. Yeni bir sopa getirildi, budakları yontulmamıştı. "Bundan hafif olsun" dedi. Düzgün, yumuşak bir sopa getirildi. Allah'ın Elçisi emretti, adama sopa vuruldu. Sonra şöyle dedi:

"Ey insanlar! Artık Allah'ın koyduğu sınırlardan kaçınmanızın zamanı geldi. Kim bu pisliklerden bir şey yaparsa Allah'ın örtüsüyle örtünsün (tevbe etsin). Çünkü bize yüzünü gösterene Allah'ın Kitabını uygularız." (Muvatta, Hudûd, 2/12.)

Burada evli, ya da bekâr olduğuna bakılmaksızın, suçluya 100 değnek vurulması, sonra Allah'ın kitabının uygulandığının söylenmesi, bütün şüpheleri kaldıracak mahiyettedir. Çünkü Allah'ın Kitabı'nda 100 değnek dışında bir ceza yoktur.


EVLİ CARİYELERİN ZİNASI

فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ.

"? ellerinizin altındaki mümin cariyeler? Evlendikleri zaman fahişelik yaparlarsa hür kadınlara verilen o azabın (el-azab) yarısı gerekir..." (Nisa 4/25)

Evli hür kadınların cezası recm olsa, taşlanarak öldürmenin yarısı nasıl olacak? Çünkü bazıları tek taşla ölür, bazıları için çok sayıda taş gerekir. Yarıya bölünebilecek olan, sadece yüz değnektir, o da 50 sopa demektir.

Sonuç olarak zina suçunun tek cezası 100 değnektir. Bu kadar açık delillerden sonra bunun aksi iddia edilemez. Zaten Allah'ın Elçisi şöyle demiştir: İmkan buldukça şüphelerle had cezalarını düşürün. Bu kadar açık delil varken şüpheli delile dayanarak recm cezası savunulamaz.

Böylece Kur'ân, zina cezası konusunda hem Tevrat'ı, hem de İncil'i neshetmiş olmaktadır.

Allah Teâlâ şöyle buyurur:

اتَّبِعْ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ.

"Rabbinden sana ne vahy olunuyorsa ona uy. Ondan başka ilâh yoktur. Sen o müşriklere bakma." (En'am 6/106)

يَٓا اَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّـغْ مَٓا اُنْزِلَ اِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَۜ وَاِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُۜ

"Elçi, Rabbinden sana indirileni duyur. Bunu yapmazsan O'nun elçiliğini duyurmamış olursun. ALLAH seni halktan koruyacak. ALLAH inkârcıları doğru yola iletmez" ( 5/ Maide 67).

Peygamberler hüküm koyma yetkisine sahip değiller.

Onlar da Kitaba uymak zorundadırlar.

Ayetler açık seçik ortada iken rivayetlerle dini değiştirenlere yazıklar olsun!

Gelneksel dine inananlar, recm cezasının aslında var olduğunu, Kuran nüshaları toplanırken deri üzerine yazılı olup Hz. Fatımanın evinde bulunan recm ayetini keçilerin yediğini iddia ederler.

Keçilerin yediği ayet güya şu ayetmiş:

الشيخ والشيخة اذا زنيا فارجموهما

"şeyh yaşlı) erkek kadın zina ederlerse onları recm edin".

Bu, Allaha iftiradır.

Zira Allah cc. Kuranın korunmasını bizzat üzerine almış ve şöyle demiştir.

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

"Elbette bu uyarıcı mesajı indiren Biziz; onu koruyacak olan da kesinlikle yine Biz olacağız, Biz! (Hicr 9)

Bu zavallıların iddiasına göre Kuran noksandır.

Bu iddiaya dayanan Kuran düşmanları Kuranda daha nice eksiklikler var olduğunu iddia etseler ne diyeceksiniz.

Rivayet Müslümanları, Allah sizi ıslah etsin! 10.02.2017

Medyabar.com bugun 141718 kez ziyaret edildi. Bu yazı ise 2679 kere okundu
YORUMLAR 0 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
Online Ziyaretçiler