Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi

Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Trenin gara gelmesini Zeki Başkan mı istemiyor?

18.08.2017 15:54
Bildiğiniz gibi Adapazarı Ekspresi yakın zaman sonra Mithatpaşa Garına gelecek.
Adapazarı Tren garı artık kullanılmayacak.

Bunun bazı nedenleri var ve toplumun farklı kesimlerinde farklı konularla gündeme geliyor.

Bu gündemi oluşturan ve konuya dikkat çeken kuruluşlardan biri Sakarya Sivil Toplum Platformu yani kısa adı ile SASTOP.

SASTOP Adapazarı Ekspresinin tren garına gelmesi için bir süredir gündem oluşturuyor.
Kampanyalar düzenleyerek konuyu kamuoyunda sıcak tutuyorlar.

Ben yerel demokrasilerin güçlenmesi açısından SASTOP'un yaptığı bu çalışmayı önemsiyorum.

Sivil toplum kuruluşları şehir ile ilgili konularda böyle girişimlerde bulunmalı.
Katılımcı bir yönetim anlayışı için bu son derece önemli.

Şehirler güçlü STK'lar ile daha da güçlenir.

Bu açıdan da SASTOP'un çalışması dikkate değer ve önemli olarak görüyorum.



SASTOP'un bu konuda ki kampanyasına geçmeden önce konu ile ilgili kendi görüşümü söyleyeyim.

Bir kere bu konuda gündemde kullandığımız isim yanlış.

''Tren Şehir Merkezine gelsin'' ne demek?

Tren şehir merkezinden alınmıyor ki?

Dünya metropollerinden örnekler vermeyi bırakın lütfen.

20 dakika yürüme, 5 dakika taşıt mesafesinde olan bir yerde kurulacak olan yeni gar nasıl şehir merkezinde olmaz?

Bu tren Arifiye'ye gitse kabul ederim.

Ancak ilçe bile değiştirmiyor.

Taşındığı yer Adapazarı ilçesi sınırlarında.

Ben 31 yaşındayım ve hafif hiperaktif biriyim.

Adapazarı tren garından Mithatpaşa'ya 15 dakikada yürüyorum.

Bu kadar kısa mesafede bir taşınma işlemi için ''Tren merkezden alınıyor'', ''Dünyada tüm metropollerde trenler merkezdedir'' savunmalarına bunun için katılmıyorum.

Trenin Mithatpaşa'ya taşınması şehircilik için bir fırsat diye düşünüyorum.

Yeni gar Adapazarı ve Serdivan sınırında. İki metropol ilçenin kesişme noktasında.
Şehir merkezinin kalabalık ve karmaşasına alternatif üretmek için bir fırsat olarak görüyorum.

5-10 sene sonra, Mithatpaşa daha cazibe merkezi olacak.

Serdivan'ın arazileri, tepeleri, kuytu yerleri gözümüzün önünde metropole evrildi.
Önümüzde bu hızlı değişim varken, trenin mevcut yerinden 20 dakikalık yürüme mesafesi bir yere taşınmasına ''Tren merkeze gelsin'' demek mantıklı değil.

Ben kişisel olarak katılmıyorum bu görüşe.



Neyse konumuza dönelim.

Yani SASTOP'un kampanyasına.

SASTOP'un bu kampanyasında dikkat etmediği bir konu var.

En başından beri SASTOP, sanki Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu trenin gara gelmesini istemiyor gibi bir dil kullanıyor.

Trenin yeniden gara gelmemesinin Zeki Toçoğlu ile bir alakası yok.

Ki Toçoğlu bu konuda 2-3 yıldır fikrini açıkça beyan ediyor ve trenin Adapazarı Garına gelmesini istediğini söylüyor.

Konu ankara gündemine defalarca getirildi.

Bakanlık düzeyinde görüşmeler yapıldı lakin yer alına alınması konusu maliyetinden dolayı gerçekleştirilemedi.

Durum böyle iken Toçoğlu isterse tren gelir demek ne demek?

SASTOP neden bu kampanyayı Zeki Başkan'ı konunun sorumlusu gibi göstererek yapıyor?

Toçoğlu'nun böyle bir yetkisi yok.

TCDD hemzemin geçitlerle ilgili kısa süre önce bir kanun çıkardı.

Şehir merkezlerinde hemzemin geçitlerde bariyer uygulamasını sona erdiriyorlar.

Bariyer gereken yerler trafiğe kapatılacak.

Trenin Adapazarı Tren Garına gelmesi için 3 geçidin trafiğe kapanması gerekiyor.

Ve kapanacak geçitlerin başka alternatifi yok. Telafisi mümkün değil.

Trenin yer altına alınması konusu ise yüksek maliyetinden dolayı mümkün gözükmüyor.

Yani şu an Mithatpaşa'dan başka alternatif yok.




SASTOP üyeleri madem bir kampanya yapıyorlar.

Madem bu konuda gündem oluşturuyorlar.

Ben kendilerine soruyorum.

1'inci, 2'inci ve 3'üncü geçitlerin trafiğe kapatılmasına evet diyorlar mı?

Yeter ki tren gara gelsin, gerekirse bu geçitler kapansın mı diyorlar?

Hatta ben genel olarak bu köşeden Sakaryalılara soruyorum?

3 geçidinde trafiğe kapanmasına değecek mi trenin 2 kilometre yakınımıza gelmesi.

Sizce geçitler kapatılsın ve tren Adapazarı Garına mı gelsin?

Medyabar.com bugun 28863 kez ziyaret edildi. Bu yazı ise 3991 kere okundu
YORUMLAR 18 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
cengiz yılmaz
22.12.2017 10:40
slm arkadaslar herkeze gunaydın TAMER adlı admıne gercı bazı admınlerın yazılarına katılıyorum BU SAFA ARKADASIMIZ HİPERAKTİF YAA HERSEY HİPER OLMS FAKAT AKTIF OLMAMIS TAMER ARKADSIMIZIN DEDIGI GIBI COK HİPER Kİ MERKEZLE GARV ARASI 15 DAKIKAYA GİDİP GELIYOR SANIRIM EVNDE YASLI BIR AILE FERDI YOK SAFA COK AKTFSIN BEEE KONY YHT GİBİ O YOLDA BI GOREMEDIK SENI :))) iyoniyi bırakalımda yazık gunah tarıhı garımızı zekı baskan gercekten ıstemıyor adaray kompleksınden kurtul baskan sakarya adaexpresını aldgın gıbı gerı ver 5 sene oyaladınız bızlerı ısteseydınız yaprdınınz gecıt duzenlerını herkeze saygılar
sorumlu
21.08.2017 17:22
Mithatpaşa cazibe merkezi olacakmış... Ismarlama yazı belli. Serdivana yapsaydınız orası cazibesini biraz daha artırırdı.
ADALI ALİ
21.08.2017 14:50
Siz gazeteciliği bırakın toptan yağ ticaretine başlayın.Bu gün 31 yaşındasın. ......... geziyorsunda yarın ne olacak onuda bir düşün. yaşlanacakmısın, hastalanacakmısın yoksa engellimi olacaksın. bunlarıda düşün.
Sami
21.08.2017 14:04
Kocaeli belediyesi şehrin trafiğini tıkanırmış diye düşünmeden tramway hizmeti getirdi. 2 senedir şehrin en işlek ara sokaklarında inşaat var. Siz burada şehre tren girmesin propagandası yapıyorsunuz. Yazık çok yazık. İtalya'da hızlı tren rotasındaki şehir merkezlerinin içine kadar girip 5-10 dakika yolcu indirmesi bindirmesi yapıyor. Almanya'yı veya diğer o ekoldeki ülkeleri anlatmaya gerek bile yok. Adapazarı ekspresinin değil hızlı trenin bile Gar meydanına kadar gelmesi gerekiyor. Bahsettiğiniz geçitlerde zaten şu anda da trafik iptal durumda. İnsanlar ışıklara uymadığı için geçitler ve 4yol ağızları tıkanıyor. Sinyalizasyon ile bu iş çözülür. En iyi çözüm treni şehre sokmamak diye düşünülüyorsa halka hizmet düşünülmüyordur.
serdar kaan
20.08.2017 21:00
bu yazının sipariş bir yazı olduğu her halinden belli. şehir merkezinden en az 6-7 km içeride olan bir yere "iki kilometrelik" mesafe diyen ve koşarak ancak yarım saatte gidebileceğiniz mesafeyi yürüyerek 15 dakikada bitirdiğini iddia eden biri, halkın değil, kendisine siparişle yazı yazdıran elitlerin yanındadır. bu yazı tepeden tırnağa ısmarlama bir aklama yazısı. bu arada, trene binmekten de nefret ederim. özellikle de seçkinlerin trenine. bilmem anlatabildim mi sayın yazar.
Dürüst
20.08.2017 01:08
Bu yazıyı yazan arkadaş bizle eğleniyor herhalde. Yazıyı okuyan eminim çok şaşırmıştır. Ayrıca TCDD kanun çıkarmışmış. Ayet midir bu kanunlar, ihtiyaca göre düzenlensin; merkezdeki trenimize, ADARAY'ımıza dokunmayın.
Gerçekçi Olalım..!
19.08.2017 20:34
Ben anlamıyorum nasıl olurda Başkanın hiç kabahati veya yapacağı birşey yok ne demek.Bu tren hattı seneler önce bakım nedeni ile kapatılacağını ve tekrardan hizmete gireceğini kendisi söylemişti.Şimdide deniyorki bu şekilde olmaz geçitlerden dolayı yapamıyoruz.Daha önceden geçitmi yoktu ADARAY'a gelirken sıkıntı yok trene gelince trafiği engelliyo bizde bunu yedik.Madem geçit olan yerler kapatılıyo Mithatpaşa'da geçit yokmu inanın orası tren geçtiğinde daha çok tıkanıyo.Birde herkesi kendin gibi 31 yaşında hiperaktif görmeyeceksin.Bunun yaşlısı var,engellisi var,yağmuru,karı,soğuk havası var.Bavullu olanları saymıyorum bile.Yazık güzelim SAKARYA'yı kendi ellerimizle yok ediyoruz.Vatandaşı otobüslere mahkum etmeyin gelin bu yanlıştan dönün..
çetin
19.08.2017 15:58
mithatpaşa-istasyon arası yapılan proje bile hazırmıs ve başkan bu projeyi güçlü şekilde duyurdu. sayın başkan halkın görüşlerine önem verdiğini iştişarenin sünnet olduğunu çokca hatırlattı bizlere defalarca.esnafa kıymet verdiğini onlarını görüşlerini hep önemsediğini biliyoruz. bu konu büyük bir konu halka sorulması gerekir. halk oylaması yapın .ondan sonra güçlü bir şekilde ne çıkarsa onu yapın sayın başkan.siz de böylece risk almamış olursunuz.
Tamer
19.08.2017 14:07
Sabah akşam aynı yolu yürüyen bir insan olarak bu hiperaktif arkadaşla hiç karşılaşmadım daha
sakaryalı
19.08.2017 13:56
Sayın Cumhurbaşkanımız Erdoğan ne diyordu "Halkın gücünden başka güç tanımam" halkın büyük çoğunluğu ada treninin merkezden kalkmasını istediği halde Sn.Toçoğlu' nun halkın bu isteğini umursamaz olması ve dikkate almamasını anlayabilmiş değilim. Birde Sn.Erdoğan ilk seçimlerde defolu yöneticilere görev vermeyip partiden uzaklaştıracağını çok sık söylemeye başladı. Sn. Toçoğlu kendisini defoluların arasına koydurmak çaba sarf ederse hem kendisine hem AKP,ye zarar vermiş olur. Ak Parti Sn Erdoğan'ın ve diğer arkadaşlarının belediyelerdeki mükemmel başarıları sonucu iktidara geldiler ve günümüze kadar ülkemize iyi hizmetler yaptılar. Sn. Toçoğlu gibi belediye başkanları yüzünden iktidardan düşerse ülkemize yazık olur...
arıfiyeli
19.08.2017 13:07
Garın değil,motorlu araçların merkeze girişinin engellenmesi gerek. Adapazarının her yerine raylı sistem olmadığına göre bunu yapmak imkansız. Belki günün belli saatinde merkezi sadece ticari araçların,belli saatinde ise özel araçların,belli saatinde ise hepsinin ortak kullanması gibi bir uygulama düşünülebilir. Şu haliyle:ister garı mithatpaşaya alın, ister kent parkın oraya alın bir şey ifade etmeyecek, garın sağında ve solunda olan yollar sebebiyle, geçitleri kaldırsanız dahi yerlerine ışıklı kavşak koymak zorunda kalacaksınız, trafik yine ayni şekilde sıkacaktır zaten bariyerler inmese dahi sıkışıyor. Bu durumda Garı tamamen kaldıracaksınız yıkacaksınız ona göre yeniden sıfırdan yapılaşmaya açmadan, yeni bir trafik düzeni kuracaksınız.
arıfiyeli
19.08.2017 12:52
Garın değil,motorlu araçların merkeze girişinin engellenmesi gerek. Adapazarının her yerine raylı sistem olmadığına göre bunu yapmak imkansız. Belki günün belli saatinde merkezi sadece ticari araçların,belli saatinde ise özel araçların,belli saatinde ise hepsinin ortak kullanması gibi bir uygulama düşünülebilir. Şu haliyle:ister garı mithatpaşaya alın, ister kent parkın oraya alın bir şey ifade etmeyecek, garın sağında ve solunda olan yollar sebebiyle, geçitleri kaldırsanız dahi yerlerine ışıklı kavşak koymak zorunda kalacaksınız, trafik yine ayni şekilde sıkacaktır zaten bariyerler inmese dahi sıkışıyor. Bu durumda Garı tamamen kaldıracaksınız yıkacaksınız ona göre yeniden sıfırdan yapılaşmaya açmadan, yeni bir trafik düzeni kuracaksınız.
hüseyin varlı
19.08.2017 11:36
Araştırmadan öğrenmeden yazılan yazılara gazeteci olunmuyor.Zeki başkan en büyük engeldir bunu tüm sakaryalılar biliyor.50 bin imza toplandı siz önce onların hakkını arayın.Yorulanlar ayrılsın dedi Cumhurbaşkanımız neyi bekliyor Toçoğlu?Belediye TCDD den benim,senin,çocuklarımızın toprağını hangi bütçe ile satın alacak?Yaşam alanının içinde ne var?Kaç kere SASTOP toplantılarına katılıp fikir beyan ettiniz,gazetecilik yaptınız?şehrinde vagon fabrikası olup rayları sökmeye kalkan kaç şehir gördünüz?Cumhurbaşkanımız 2023 hedeflerine giderken 'ülkeyi demiryolları ile donatacağız'demişti.Böylemi ulaşacağız bu hedefe?.Ucuz ulaşıma ihtiyacımız var,içinde ne olduğu belirsiz rant projelerine değil. Zeki başkana oy yok.
Rapsody54
19.08.2017 11:09
''Ben 31 yaşındayım ve hafif hiperaktif biriyim.'' şair burada herkesi 31 yaşında sanıyor...iyi uykular...
muhittin oktay
19.08.2017 10:43
Hali hazırda geçitler Adaray için zaten kapanıyor o zaman trafik sorun olmuyor mu? 15 dk da yürüyormuş sen 60 yaşındaki insanı elinde valiziyle yürüt bakayım kaç dk da yürüyor M.paşaya.TRENİMİZİ GERİ İSTİYORUZ. +şu 1 yıl önce yıkılan Sakarya MYO nun yerine Diş Hekimliği Fakültesi ne zaman yapılacak esnaf mağdur burda o nu da bi yazıver yetkililer uyudu galiba
mcr54
19.08.2017 09:35
günün sorusu şu. neden treni yer altına almaya çalışıyoruz? araç yollarını battı çıktı yapılabilir (ankaraya gezmeye gidenler inceleyebilir) ve trafik dahada rahatlar.
Hayri
19.08.2017 02:52
Ya yazarken biraz mantıklı yazın. Mithatpaşanın cazibe merkezi olması mümkün mü.. bir tarafta vagon fabrikası diğer tarafta yerleşik mahalle.. Birde hiperaktif arkadaş.. yaşlıları eşyalı insanları düşünmüyorsun galiba. Ya Mithatpaşa ya toplu ulaşım bile yok. Trenden inen o kadar insanı nasıl dagitacaksin..
SAKARYA54
18.08.2017 16:34
Kaç yıldır Adapazarın 'da yaşıyorsunuz? Biz bu Şehirde doğduk büyüdük. Şehirleirn simgeleri vardır. Sakarya'nında simgesi Adapazarı Tren garıdır. Yoksulun dostudur. Merkezde binersiniz ,sabah işe , İstanbul 'da hastaneye yetişirsiniz. Sorun sadece trene nerede bineceğiniz değildir. Emin olun Sakarya Üniveristesi bu kadar büyüdü ise bunun en büyük sebebi Adapazarı Tren garıdır. Haydarpaşanın kapanmasıda , Adapazarı Garının Kapanmasıda karşıyım. Bizler Trene binip Kadıköy de inmeyi özledik. Dünya raylı sisteme geçiyor , biz geçitler kapanıyor arabalar geçmiyor onu dert ediyoruz. Böyle Belediyecilik olmaz. Adapazarı Tren garına o tren gelmez ise , artık Sakarya'nın elinde birşey kalmaz. Bizler Sakarya'yı seviyoruz peki siz kimi seviyorsunuz
Online Ziyaretçiler