Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi
Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi Firma Tanıtım Resmi

Medyabar'da Ara

'da Ara

Arama yapmak istediğiniz kelimeyi girin ve robot olmadığınızı onaylayın.

Eski Bakan Taranoğlu ile şehre dair... (1)

21.08.2017 22:29
Eski Orman ve Spor Bakanı Ersin Taranoğlu ile Sakarya'daki son gelişmeler hakkındaki görüşlerini belirtmek için telefonla uzun bir görüşme yaptık.

Söze "Çark caddesinin trafiğe kapatılmasını söyleyen ilk kişi bendim. Fabrikaların özelleşmesi gerektiğini söyleyen yine bendim" diye başlayarak şöyle devam etti:

Şehirler için 3 M çok önemlidir.

1-Meydan

2-Metro

3-Müze

Meydan, Demokrasi demektir.

Metro, Sosyal Adalet

Müze, bir ilin tarihidir.

Sakarya'da bunların hangisi var?

Hiç biri yok...

"Meydan var ya abi" dediğimde...

"Hangi meydan, öyle meydan olmaz" cevabını aldım.

Sayın Taranoğlu, özellikle son günlerde tartışma konusu olan Gar'ın kesinlikle şehir dışına taşınmasını savunurken, ortaya koyduğu tezler şunlardı.

"Bunu yıllar önce de söyledim. Yine söylüyorum. Gar kesinlikle taşınmalıdır. O bölgeyi E 5' e kadar bulvar yaparım. Taşımacılığı hafif raylı sistem ile yer altına alırım. O bölgenin trafik sorununu bu şekilde çözerim. Bugün yapan biri çıkmazsa yarın mutlaka birileri yapacaktır."

İkinci tezi ise Bulvarı araç trafiğine kapatmak:

"Yeni Camii'den Orhan Cami bölgesine kadar tüm trafiği yer altına alır, çok daha geniş bir bulvar yaparım.

Zaman içinde şehir içi trafiğinin bu yükü çekmesinin mümkün olmayacağını göreceksiniz.

Bunu da zaman içinde birileri mutlaka yapacaktır."

Üçüncü tezi ise;

Hafif raylı taşımacılık...

Arifiye-Kuzey terminali, Serdivan-Güneşler ve yeni yerleşim bölgesine hafif raylı taşımacılığı getirirseniz ancak Büyükşehir olursunuz.

Bunları kim yapacak dediğimde ise;

Tayyip beyin önüne bu projeler konsa, ben hayır diyeceğini sanmıyorum.

Yeter ki, gerekli fikir tartışmaları yapılsın ve projeler Tayyip beyin önüne konsun.

...

(DEVAM EDECEK)

Medyabar.com bugun 158955 kez ziyaret edildi. Bu yazı ise 7333 kere okundu
YORUMLAR 13 Yorum
Yorum yaptığınız taktirde Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
×
750 Karakter Kaldı
Göndermiş olduğum mesajın sorumluluğu şahsıma aittir
Dürüst
23.08.2017 02:32
Metro ve bulvar trafiğinin yer altına alınması yıllardır halk arasında konuşuluyor. Çok doğru hamle olur. Fakat eldeki ADARAY'ın bile kaldırıldığını düşünürsek bahsi geçen hizmetleri beklemek koca bir hayalden ibaret...
sakaryalı
22.08.2017 22:41
Serdivan lobisi sinsice çalışıyor,amaç merkezdeki canlılığı ortadan kaldırmak merkezi serdivan a doğru kaydırmak,başaramayacaksınız,2019 yılından sonra inşallah yeni Büyükşehir başkanıyla Adapazarı tekrar eski güzel günlerine geri gelecek...
Mustafa
22.08.2017 14:07
Sayın eski Bakanının tüm söylediklerine katılmakla beraber, Sakarya bu hizmetleri hangi belediye başkanı yapacak?
Abuzittin
22.08.2017 13:57
Yorum -2 Meydan boş düz beton yığını olsun ne halta yarar. Koyun gibi insanları topla sıraya diz o işemi yarıcak. O meydana bi figürler bir şehir tarihi dokusu kazandırırsın , emydana gelen o şehri biraz anımsar. Bu sakarya ne kadar boş bir şehir oldu. Her arızalı sıkıntılı şeylerin taşın altından da giderek sakarya çıkmaya başladı. Bu şehir bi değişti eski sakarya değiş sanki.. Bi coştu bişeylerin peşinden gidiyo..Nereye gittiğini kendide bilmiyo. Ver coşkuyu elbet sakaryalı hesab etmeden koşar....
Abuzittin
22.08.2017 13:57
Yorum -2 Meydan boş düz beton yığını olsun ne halta yarar. Koyun gibi insanları topla sıraya diz o işemi yarıcak. O meydana bi figürler bir şehir tarihi dokusu kazandırırsın , emydana gelen o şehri biraz anımsar. Bu sakarya ne kadar boş bir şehir oldu. Her arızalı sıkıntılı şeylerin taşın altından da giderek sakarya çıkmaya başladı. Bu şehir bi değişti eski sakarya değiş sanki.. Bi coştu bişeylerin peşinden gidiyo..Nereye gittiğini kendide bilmiyo. Ver coşkuyu elbet sakaryalı hesab etmeden koşar....
Abuzittin
22.08.2017 13:55
Yorum -1 İstanbul boğazının altından tüp geçit yapılabiliyor bütün dünya bunu biliyor bi sakarya yerin altından geçit yapılırmı kafası şarj etmiyor. At gözşüğü devam. Haif raylı system hem dakikası belli ne zama kalktığı ne zaman vardığı, siz neyin kafasındasınız hala. Dolmuşun otobüsün ne zaman kalktğığı ışıklarda ne kadar beklice, nerede yolcu alıp bindireceği belli değil kardeşim, ne akıldasınız hala.
sakaryalı
22.08.2017 18:47

haberi iyi oku abuzittin yer altına geçitten bahsetmiyor bulvar yeni cami trafiğini yeraltına almaktan bahsediyor

sakaryalı
22.08.2017 10:37
Sakarya nın altı yumuşak toprak trafiği nasıl yeraltına alacak
sorumlu
22.08.2017 11:41

Suya tüp geçit yapılıyor Yumuşak zemine neden yapılmasın.

kertenkele
22.08.2017 10:03
Arifiye'li kardeşimiz'e katılıyorum.Dadaşlar...Dadaşlar....İş'in içine para girince tavırları değişti.Hele şöförler bir alem. Arifiye'de alternatifleri olmadığı için şımararak müşteri'ye eziyet çektiriyorlar.Adaray ve belediye otobüsleri geri gelsin.Zaten mithatpaşa-pendik arası bir ray hattı vatandaş'a yaramaz.Sadece göz boyama bir iş olur.Şahsen ben istanbul'a tren ile gitmem.Pendik'te çoluk çocuk ne işim var?Pendik'te in,bostancı,kadıköy'e vs gitmek için araç değiştir,dur..Saçma sapan iş..Otobüs'e talim bundan böyle..
ADALI
22.08.2017 09:36
Ada trenini şehir merkezinden kaldırmak isteyen zihniyetten ne kendisine fayda gelir nede memlekete .Sakarya halkı zamanında bunların .........
ahmet
22.08.2017 09:07
bul ülkede eski bakana değil, sokakta kime sorsanız şehir merkezinde(beşiktaş, kadıköy,üsküdar, adapazarı) trafiği yer altına alıyor, hadi sokaktaki insan bunun maliyetini ve teknik açıdan neler gerektirdiğini bilmiyor ya siz?
Arifiyeli
22.08.2017 03:40
ADARAY GERİ GELSİN ARİFİYE OTOBÜSÇÜLERİNDEN BIKTIK MADEM KALDIRILDI HAKKIMIZ OLAN BELEDİYE OTOBÜSLERİNİ İSTİYORUZ.
Online Ziyaretçiler