Geyveli İmam yazdığı bu tezle Kara Harp Okulunda öğretim görevlisi oldu

Geyve'de bir camide imamlık yaparken "Zekat Fonu Örneği" başlıklı akademik tezi sonrası iktisat anabilim dalında doktor unvanı alan Niyazi Gümüş, Milli Savunma Üniversitesi'ndeki öğretim görevlisi olarak atandı

Geyve'ye bağlı İnciksuyu Mahallesi Dörtyol Camisinde imamlık yapan, iktisat anabilim dalında lisans ve yüksek lisansı bulunan Niyazi Gümüş, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde "Zekat Fonu Örneği" konulu bir akademik tez hazırladı. Bu çalışmasıyla doktor unvanı alan imam Niyazi Gümüş, Milli Savunma Üniversitesi Kara Harp Okulu Dekanlığı Savunma Araştırmaları Bölümüne öğretim görevlisi olarak atandı.

Yeni görevi için imamlıktan ayrılan Dr. Niyazi Gümüş, Geyve Müftüsü Murat Okuyar’ı ziyaret etti.

Geyve Müftüsü Murat Okuyar; "İlçemiz Dörtyol Camii İmam-Hatibi iken, Milli Savunma Üniversitesi Kara Harp Okulu Dekanlığı Savunma Araştırmaları bölümüne, Doktor Öğretim üyesi kadrosuna naklen atanan, Dr. Niyazi Gümüş'e ilçemizde göstermiş olduğu hizmetler için teşekkür eder, yeni görevinin hayırlı olmasını dilerim" dedi.

Okuyar, hizmetlerinden dolayı Dr. Niyazi Gümüş’e hediye takdim ederek, yeni görevinde başarılar diledi.

İKTİSAT EĞİTİMİ ALMIŞ

Dr. Niyazi Gümüş'ün imam hatiplik görevini sürdürürken 1984 yılında Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi iktisat fakültesinden mezun olduğu, 1999 yılında SAÜ'de iktisat anabilim dalında yüksek lisans eğitimine başlayıp 2001'de mezun olduğu; 2004 yılında İktisat anabilim dalında doktora sınavını kazandığı fakat devam etmediği, 2011 yılındaki öğrenci affıyla da tekrar eğimine başladığı bilgisi yer alıyor.

Dr. Niyasi Gümüş'ün daha sonra da Prof. Dr. Salih Şimşek'in danışmanlığında doktora tezini hazırladığı öğrenildi. Aralık 2019'da SAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsünde kabul edilen tezin tam başlığı, "Yoksulluğun azaltılmasında bir çözüm önerisi: Zekât Fonu Örneği" olarak geçiyor.

TEZİN TAMAMINA ERİŞİLEBİLİYOR

Sakarya Üniversitesi Açık Akademik Arşiv Sistemi'nde Dr. Niyazi Gümüş'ün doktora tezinin tamamına erişilebiliyor.
Tezin özeti ise şu şekilde:
"Yoksulluk dünyada olduğu gibi Türkiye'nin de önemli sorunlarından birisidir. Ülkeler yoksullukla mücadelede etmekte ve bu mücadelelerinde de çeşitli araçlar kullanmaktadırlar. Bu çalışmamızda yoksulluğun tanımı yapılmış olup, iktisadi ekollerde ve İslamda yoksulluk konusu incelenmiştir. Yoksulluk çeşitleri, dünyada, İslam ülkelerinde ve Türkiye'de yoksulluk ve nedenleri ele alınmıştır. Günümüzde İslam ülkelerinde yoksulluğun önemli bir sorun olduğu ve İslam ülkelerinin yoksullukla mücadelede en büyük eksikliklerinden birinin zekât müessesesini çalıştırmamak olduğu belirtilmiştir. İslam'ın yoksullukla mücadelede en temel enstrümanı zekât olmasına rağmen İslam ülkeleri bundan gerektiği gibi istifade edememektedir. Aynı durum Türkiye için de geçerlidir. Yoksulluğun azaltılmasında bir çözüm önerisi: Zekât fonu örneği adlı çalışmamızda bu eksikliğin giderilmesine çalışılmaktadır. Türkiye'de yoksulluk sorunu mevcut olup devlet bu sorunla mücadele etmektedir. Devlet yoksulluğu azaltmak için bazı çalışmalar yapmaktadır. Yoksullukla mücadele için SYDGM (Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü) ve diğer bazı kamu ve özel kuruluşlar aracılığıyla yoksullara çeşitli yardımlar yapılmaktadır. Fakat İslam'ın yoksullukla mücadelede en etkili aracı olan zekât müessesesinden istifade edilememektedir. Çalışmamızda Türkiye'de devletin gözetimi ve denetiminde resmi bir zekât fonu kurulması ve bu fon aracılığıyla zekâtların toplanıp, zekât gelirlerinin yoksulluğun azaltılmasında kullanılmasının önemi ele alınmıştır. İslam dininde zekâtın önemi anlatılıp, tarihte ve günümüzde zekât uygulamaları incelenmiş, bilhassa Hz. Ömer ve Emeviler dönemi halifesi Ömer b. Abdülaziz döneminde zekâtın toplanması ve dağıtılması esasları incelenerek o dönemlerde zekâtla yoksulluğun yok denecek derecede azaldığından hareketle aynı uygulamaların günümüzde de tatbik edilmesi durumunda İslam ülkelerinde ve Türkiye'de yoksulluğun azaltılacağına vurgu yapılmıştır. Türkiye'de insanların zekât bilincini ölçmek, devletin kuracağı zekât fonu hakkındaki görüşlerinden istifade etmek amacıyla Sakarya ili genelinde anket çalışması yapılmıştır. Ankette kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış olup, katılımcılarla yüz yüze görüşülmüş ve anket sonuçları yorumlanmıştır."

06 Ağu 2022 - 17:09 - Güncel --- Okunma

medyabar.com son bir ayda 3.235.310 kez ziyaret edildi.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

78

Kral - Hayır bu tezi bir imamın yazmasını bir imamın doktora yapmasını niye hazmedemiyorsunuz derdiniz oturduğunuz yerden kusmuklarinizi salmak.bu tezi ateist bir devlet memuru yazsaydı dini aşagilasaydi inananlara laf atsaydi yere göğe sığdıramazdınız.hayatında bir kitap dahi okumayan klavye ustaları sadece çamur atıp her şeyi iktidar ve siyaset gözlüğünden bakma cehaletin terk edinnnnn.

Yanıtla . 13Beğen . 14Beğenme 08 Ağustos 23:03
86

Adapazarlı - @Kral 78 nolu yoruma cevabı: Sorun surada , ilk olarak doktora programlarına çok az sayıda, alanındaki parlak öğrenciler kabul edilir; yani o programlara acikogretik mezunu kisilerin kabul edilmesi bile acayip bir durum. İkinci olarak devlette kadro almak o kadar zor ki. Doktorasını bitirdiği ve hatta docentligini aldığı halde Dr. Öğretim üyesi veya docent kadrolarına atanmayan yüzlerce doktorası araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi varken, bu arkadaş vaiz kadrosundayken, daha diplomasını eline almadan bir üniversitede 2. bir kadrolu is ayarlamış. Bu çok normal bir durum mu? Bu imamla aynı dönemde doktora diplomasını eline alanlardan kaç tanesi bu şekilde bir devlet üniversitesinde ise başlamış. Son olarak özel bir üniversitenin sahibi olsaniz kaç taneniz bu kişiyi kadrolu olarak ise alırsınız? Ya da kadrosunda bu sekilde çalışan bir bölüme kaç taneniz çocuğunu okuması içim gönderirsiniz? Kısacası acikogretim mezunu kisilere yüksek lisans ve doktora yaptırılarak (çünkü lisansüstü çalışmalarda merkezi sınav yok, çoğu universite mülakatla aliyor) profesorluge kadar yukseltiliyor, sonra bu kişiler de ben doktora yaptım diye Kasım kasım kasilarak farkli alanlardaki devlet üniversitelerinden kadrolara yerleşiyorlar. O üniversiteye bu imamı Dr ogr üyesi olarak alacaklarına, lisans yüksek lisans ve doktorasını iyi bir üniversitede dereceyle bitiren işsiz genç bir kardeşimizi alsalardı daha isabetli olmaz mıydı? Mesele bunun cevabını verebilmemizde...

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 09:51
81

Fani̇ - @Kral 78 nolu yoruma cevabı: NİYE TÜRK SUBAYLARI DİNSİZ'MI OLMASI GEREKİYOR.ADAM BAŞKA BİR BRANŞ'DA YÜKSEK LİSAN YAPMIŞ TEZİNİ YAZMİŞ ATANMİŞ.GAYET NORMAL.İLAHIYAT DEGİL DE LOBERT KOLEJİ MEZUNU OLSAYDI ÇOK GÜZEL OLUR DU DEGİL Mİ?

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 09 Ağustos 13:37
79

Muhammed - @Kral 78 nolu yoruma cevabı: Tamam, bir imam doktora yapabilir. Bunun da bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Ama bir imamın askeriye ile hiç bir alakası olmayan bir şahsiyetin Türk subayı yetiştirecek bir okulda üst yetkilere gelmesindeki mantık nedir? Madem güzel bir tez yazdı kendi dalında yetkisi olan bir koltuğa yerleşsin. Bunda bir sorun olmayacaktır. Fakat böyle bir durumda kesinlikle sorun olur . Bir kişinin alakası , dalı,öğrenimi olmayan alanda yetkili olmasında ki mantık nedir ?

Yanıtla . 20Beğen . 9Beğenme 08 Ağustos 23:24
77

Rıfkı Kirkalti - Zaten universiteler. Tarikatların elinde. Akademik kadrolar tarikatlar üzerinden belirleniyor. Şaşıracak bir şey yok. Burasi yeni Türkiye. Harp akademisinde iktisat tezinin ve imam kökenli birinin ne işi var diye sormayın. Heryere bir imam olacak. Akıl tutulması yaşayan bir ülkede mide bulandırıcı bu tür uygulamalardan çıldırmamak elde değil.

Yanıtla . 16Beğen . 9Beğenme 08 Ağustos 22:55
83

Saülü - @Rıfkı Kirkalti 77 nolu yoruma cevabı: İslamın 5 şartından biri olan zekatı çalışmayı nasıl tarikat diye damgalıyorsun? İslamın en temel şartlarındandır. Ama İslama karşıyım da tarikat vs ayağına yatıyorum diyorsan o ayrı...

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 09 Ağustos 18:40
75

Hikmetim - Gözlerindeki pırıltıyı görebiliyorum. Ekonomimiz 2023 te uçacak...

Yanıtla . 9Beğen . 11Beğenme 08 Ağustos 14:02
74

Aksakallı - Üzerinde yaşarken şu an olduğu gibi gevezelik yaptığınız bu vatanı, bize din adamlarından güç alan gaziler kazandırdı.

Osmanlı Devleti kuruluşundan itibaren maddi kuvveti, yani askeri ve orduyu sürekli imana ve din adamlarına tabi kıldı.

Cumhuriyet kurulurken Mustafa Kemal Paşa, Ankara Hacı Bayram Camiinde kılınan Cuma namazının akabinde, ulema ve meşayıha dua yaptırdı ve meclisi kurbanlarla açtı. Hem Osmanlı hem de Cumhuriyet arşivlerinde bunlarla ilgili milyonlarca bilgi ve belge mevcut.

Tarih bilginiz yok, akademik hayattan bihabersiniz. Sadece anlık duygularınız ve gareziniz ile işkembeden yorum yapıyorsunuz.

Allah etmesin, milletin ve memleketin başı yine derde girse ilk kapısını çalacağınız yine Müslümanlar ve İslam büyükleri olacak.

Yanıtla . 12Beğen . 19Beğenme 08 Ağustos 13:55
73

Gebzeli - Kıskananlar catlayin patlayin ön yargilarinizla kininizle patlayıp ikiye ayrilin.Hocamizi tebrik ediyor.kendisini prof olarak görmek istiyorum.

Yanıtla . 14Beğen . 13Beğenme 08 Ağustos 13:01
72

Halkın Düşüncesi - bu adamın liyakatını ölçmek için iki soru sorarım

1-Avrupa bizi kıskanıyor mu ?

2-Faiz sebep enflasyon sonuç mu ?

bu 2 sorunun cevabına göre imamlığını bile elinden alabilirim

Yanıtla . 16Beğen . 12Beğenme 08 Ağustos 11:02
70

dereli - Doktora bitirmek ezber işi ne üretmiş ne mucitlik işleri var demekki torpil kuvveti var haaa diyelim SAÜ veya SUBÜ atansa MYO filan birde KHO hiç anlam veremedim. İmam da mucit demekki gençler dururken 1980 yıllarda açık öğretim 2020 doktora 60 yaşlarda öğretim görevlisi ye kürküm yeee nasrettin hoca misali...

Yanıtla . 17Beğen . 16Beğenme 08 Ağustos 10:34
71

Haddini Bil - @dereli 70 nolu yoruma cevabı: İktisat dersine girecek adamın yeni uçak icat etmesini mi bekliyorsunuz

Yanıtla . 16Beğen . 7Beğenme 08 Ağustos 10:50
69

Kızılelma - Bu ülkede bilimin eğitimin defnedildiğinin ilanı gibi haber. Çok değil 20 yıl önce eğitim kalitesi dünya standartları üstündeki TSK nın düştüğü hale bakın. Ölseydim de bu günleri görmeseydim. Türk milleti canlı canlı gömülmeye çalışılıyor. Tenakuza bakar mısınız diyanet değil MSB kadro veriyor.

Yanıtla . 16Beğen . 8Beğenme 08 Ağustos 10:30
82

Fani̇fani̇ - @Kızılelma 69 nolu yoruma cevabı: 20 YIL ÖNCE KALİTELİYDİ DOĞRU. İÇKİ İÇMEYEN;EŞİ BAŞÖRTÜLÜ OLAN;NAMAZ KILAN YANİ MÜSLÜMANLARIN ATILDIĞI BİR TSK. KALİTEYE BAK. ASKERDE ALLAH LAFZINI BİLE HAZMEDEMEYİP YEMEKHANEDE 10-15 KERE TANRŞMİZA HAMD OLSUN DİYE UĞRAŞAN BİR TSK (HAY AYRICA HAMD DA ARAPÇA AMA O KADAR ZEKİYDİKLER ONU BİLE FARK EDEMİYORLARDI. ALLAH DENMESİN YETER Dİ ONLAR İÇİN)

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 09 Ağustos 13:45
68

Vatandaşın biri - Türkiye'nin düşürüldüğü hale bakın!.. İkinci bir Afganistan olma yolunda hızla ilerliyoruz!.. İçinde bulunduğumuz içler acısı halimizi anlatan bu yazıya yapılan yorumları okuyunca , büyük bir yeis içinde kaldım!... Adamın akademik araştırma yaptığı konuya bakın, harp akademisinde yetişecek subay adaylarının bu konuya nasıl bir ihtiyacı olacak?.. Akıl ve bilimden bu kadar uzaklaşılır!...

Yanıtla . 18Beğen . 9Beğenme 08 Ağustos 10:13
66

Hodja - Bilgisi olmadan fikri olan milletiz. Hoca, açık öğretimden lisans sonrasında yüksek lisans son olarak ta doktora yapmış. Bir yere doktor öğretim görevlisi olması da normal. Milli savunma üniversitesinde kara harp taktikleri dersi değil iktisat dersleri verecektir bunu da anlarım. Ancak doktorasını tamamlayan herkesin bir göreve gelemediği bir dönemde, ilana çıkılmadan doğrudan görevlendirme ne kadar doğru, burası konuşulmalıdır.

Yanıtla . 16Beğen . 6Beğenme 08 Ağustos 08:56
61

Hidayet Karaca - Harp okulu ve zekat fonu tezli imam muhteşem ikili olmuş.

Maksat her yere imam atamak, tırışkadan tezle doktora ünvanı almak.

Yanıtla . 30Beğen . 13Beğenme 07 Ağustos 23:00
65

Zekat Farzdir - @Hidayet Karaca 61 nolu yoruma cevabı: Hidayet bey Allah sana hidayet versin.

Senin tırışka dediğin konu İslam’ın şartlarından biri aynı zamanda farz bir ibadet olan zekat ibadeti.

İslam ile ilgili konularda gelişigüzel yorum yapmak, hem yorumu yapan kişinin imanına zarar verir hem de bu dine mensup olanlara büyük bir saygısızlıktır.

Yanıtla . 9Beğen . 8Beğenme 08 Ağustos 08:56
55

Viper 34 - Şimdi ben gideyim, islamiyette uygulanmış inşaat modelleri konusunda bir doktora tezi yazayım ve daha sonra ilahiyat fakültesine dekan olayım ardından, Diyanet İşleri Bakanı olayım. Bunu kabul edecek varsa bir sorun yok bu atamada.

Yanıtla . 30Beğen . 12Beğenme 07 Ağustos 16:44
84

Pamukovalı - @Viper 34 55 nolu yoruma cevabı: sen yapayım dersin adam yapar aradaki fark sen yatarsın sonra da iş yapanı cekemezsin. çok cahil bu toplum. subay yetişen bir üniversitede sadece harp taktikleri vb. öğretiliyor zannedecek kadar cahil ya da İslam düşmanı

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 09 Ağustos 18:54
67

Ne Dersin - @Viper 34 55 nolu yoruma cevabı: tezi yazmakla başla

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 08 Ağustos 09:26
54

Ergün Demirel - Kara Harp Okulu lisans seviyesinde eğitim veriyor. Lisans seviyesinde kadrolu öğretim görevlisi yoktur. Ya usulsüzlük var, ya da haber doğru değil. Keza KHO’nda İLAHİYAT mezunu öğretim elemanının ne işi var?

Yanıtla . 31Beğen . 7Beğenme 07 Ağustos 14:18
85

Pamukovalı - @Ergün Demirel 54 nolu yoruma cevabı: sen ya ……………….. ya okuma yazma bilmeyen bir cahil. yazıda hiç ilahiyat kelimesi geçti mi. İslam düşmanlarının ortaya çıkmasını sağlayan bir haber olmuş. tam tuzak yani

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Ağustos 01:05
60

Şafak - @Ergün Demirel 54 nolu yoruma cevabı: öğretim elamanı ile öğretim üyesi kelimelerini ayırt edememiş yazan arkadas. Öğretim görevlisi öğretim elemanıdır, dr. öğr. üyesi ise öğretim üyesidir. Haberde once öğretim görevlisi yazmış yani öğretim elemanı sonra da dr. ogr. üyesi demis yani öğretim üyesi.

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 07 Ağustos 22:31
59

Objektif - @Ergün Demirel 54 nolu yoruma cevabı: Adam doktora yapmış, sen lisanstan bahsediyorsun. Haberi nerenizle okuyorsunuz?

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 07 Ağustos 21:49
53

Halil Doğan - Hazırladığı Tez ile Kara Harp Okuluna atanmış olması arasında bir ilişki kuramadım .Bence bu hocayı meclise arasınlar ki milletvekillerine şükür etmeyi öğretsin.

Yanıtla . 34Beğen . 5Beğenme 07 Ağustos 13:56
47

Zeyna - Memleketin düştüğü hale bakın, karaharp okulu değil ilahiyat fakültesi sanki...tübitakıda bitirdiniz zaten...

Yanıtla . 44Beğen . 22Beğenme 07 Ağustos 11:10
57

Kbi - @Zeyna 47 nolu yoruma cevabı: Ek olarak İktisattan lisans yüksek ve doktorası var ve oradan atanmış, ilahiyat lisansindan değil, yazıyı nasıl okudunuz acaba

Yanıtla . 10Beğen . 4Beğenme 07 Ağustos 19:03
52

Sedat - @Zeyna 47 nolu yoruma cevabı: adalı adlı yorumcu mevzu din yada imam değil savunma üniversitesine açıköğretim mezunu akademisyen alınması mevzusu ama senin anlaman mümkün değil ama kendin bir işçi çalıştırsan işini iyi yapanı alırsın namaz kılanı değil değil mi

Yanıtla . 19Beğen . 11Beğenme 07 Ağustos 12:41
50

Adalı54 - @Zeyna 47 nolu yoruma cevabı: Zoruna gidiyorsa gavur memleketine defol. Bu topraklar müslüman toprağı. Bundan normal ne var. Çok garipsiniz ya:)) şaka mısınız!!!

Yanıtla . 13Beğen . 48Beğenme 07 Ağustos 11:46
42

İsmail - İnsanların aklına Din Adamları sadece cenazeleri olunca birde savaş zamanı askeri motive etsinler de asker cepheden firar etmesin diye düşünüldüğü zaman geliyor. Din bazılarına göre afyon, bazılarına göre ise gidilen yoldur. İşin aslı din nasihattir, tutmasını anlamasını bilene. Burada ki yorumlara bakınca toplumumuzun pek nasihate ihtiyacı olmadığı anlaşılıyor. Rumlarda güzel bir ata sözü var der ki Laf dinlemeyen karıyı bırak .......köyün imamı....

O misal bu nasihat istemeyenleri papazlara teslim etmek lazım.

Yanıtla . 7Beğen . 33Beğenme 07 Ağustos 10:08
39

Sağlık Personeli - Neden her caddeye kadar imam-hatip okulu inşaa ettiler cevabı bu haberde.. Tarikatçılar bu okullarda yetişip ülkedeki her kurumu yönetecek... Zaten kadroları ele almaya başladılar.. Önceden fetöcü değilsen yönetici olamıyordun, şimdi tarikatçı değilsen şansın yok.

Yanıtla . 45Beğen . 14Beğenme 07 Ağustos 09:45
46

Zeyna - @Sağlık Personeli 39 nolu yoruma cevabı: Aynen öyle, imam orduya şahane mekanik proje desteği yapar...Bide bunu önemli bişey gibi yayınlıyorlar yuh!

Yanıtla . 18Beğen . 9Beğenme 07 Ağustos 11:07
37

Uğur54 - Pkknın ……. don lastiği olmuş partilerin destekçileri burada yorum yazmış imama giydirmişler, giydirmişlerde zaman kaybetmişler ulan gidin partilerinize destek olun don lastiğini dahada sıkın don düşerse sizin oy verdikleriniz rezil rüsva olur sizinde sonra donun altındaki pislikten mideniz bulanır.

Yanıtla . 13Beğen . 59Beğenme 07 Ağustos 08:32
51

Adalı54 - @Uğur54 37 nolu yoruma cevabı: Aynen de öyle. Dinleri olmadığı için müslüman topraklarında gavurluk yapıyorlar. Burası müslüman ülke zoruna giden ........

Yanıtla . 6Beğen . 28Beğenme 07 Ağustos 11:49
36

Güzelsakrya - Sayın hocam görevinizde başarılar. Yorumlarda eleştiri yapmayı bilmeyen bir kitle var doğru. Zira onların karşı olduğu olay sizinle pek alakalı değil. Onlar isminizin başında geçen imam kelimesine yani imam kelimesinin içerisinde bulunan kuran İ kerim, namaz, fıkıh gibi unsurlara karşılar. O yüzden canınız sıkılmasın. Doktora yaptığınız zaman tıp doktoru olduğunuzu sanan bile var bunların içinde

Yanıtla . 14Beğen . 43Beğenme 07 Ağustos 07:23
40

sakarya sevdalı - @Güzelsakrya 36 nolu yoruma cevabı: kardeş senin kafa ya çalışmıyor yada anlamıyorsun. kimse imama bişey demiyor. tabiki doktora yapabilir ne güzel milli savunma bakanlığı savunma araştırmaları ile ne alaka liyakatsızlıpı eleştiriyor insanlar liyakat işin ehli, konu hakkında bilgisi ve ilmi olan kişiye verilmesidir. doktora tezi mezuniyeti ile alakası yok atamanın az biraz okusan araştırsan ne demek istediğimi anlatsın

Yanıtla . 25Beğen . 7Beğenme 07 Ağustos 09:55
35

cemko833 - Tabim insanı MAL eylemesin, yurt dışında bir papaz doktora yapsa bizdeki MAL lar gibi yorum yapan olur mu çok merak ediyorum olmaz heralde onlar bizde ki gibi DİN düşmanı ve beyinlerinin üzerine oturan MAL lardan yoktur

Yanıtla . 9Beğen . 38Beğenme 07 Ağustos 05:58
63

Talha - @cemko833 35 nolu yoruma cevabı: Adam imam olabilir ama iktisat alanında uzmanlık yapmış. MSB de teknik ve sosyal bilimlerde var. Yani özel statü tarzında bir üniversite çeşitli bölümler var.

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 08 Ağustos 00:49
41

Ahmet - @cemko833 35 nolu yoruma cevabı: Arkadaşım olayı bir düşmanlığı olarak görmek bence hatalı olur. Burda düşünülmesi gereken bu doktora tezi ile bu hocamızın MSB üniversitesinde hangi dersi verebilecegidir

Yanıtla . 22Beğen . 7Beğenme 07 Ağustos 09:56
34

Akpgiderseülkedüzelir - Sonra neden gençler yurtdışına kaçıyor derler. Bu ülke de aklı başında biri durur mu? Adaletsiz düzeniniz batsın. Adaletsizlik ve çöküş partisi 2023 te güle güle.

Yanıtla . 34Beğen . 12Beğenme 07 Ağustos 04:43
33

Hakan - Müftülükte ya da daha da ileri gidelim İlahiyat fakültesinde görev alacak adamın Milli savunma üniversitesi ndeki görevi ne olacak? Bu ülke de hiç mi düzgün bir iş yapılmaz ?

Yanıtla . 32Beğen . 12Beğenme 07 Ağustos 04:10
32

Sakaryalı - yakında bu adam diyanet işleri başkanı demedi demeyin

Yanıtla . 12Beğen . 9Beğenme 07 Ağustos 01:29
31

şakir - İmam haklı. İşsizlik sigortası fonu var, ücret garanti fonu var, esnaflar için kredi fonu hazırlığı var. Zekat verecek yer bulamayanlar için de zekat fonu. İHH'nin yaptığın gibi yaparlar. Türk halkından toplar Suriyelilere dağıtırlar.

Yanıtla . 20Beğen . 21Beğenme 07 Ağustos 00:41
30

Sakaryalı - bir imam nasıl oluyorda kara harp okulunda öğretim görevlisi oluyor liyakat liyakat liyakat

Yanıtla . 41Beğen . 29Beğenme 06 Ağustos 23:41
58

Özgün Öz - @Sakaryalı 30 nolu yoruma cevabı: İmamlık yapsaydı daha iyi ve başarılı olmazmıydı veya maliyeye soksalardı anlardım

Da kara hatp okulunda ne işe yarar anlayamadım

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 07 Ağustos 19:37
49

Cm - @Sakaryalı 30 nolu yoruma cevabı: Yazık çok yazık,herkesi bilgi sahibi ve ilgili alanda görevlendirmek varken,bu tür yapılan atamaların amacı nedir ?

Ben KHO mezunu Gazi emekli bir subayım,böyle bir öğretim görevlisi Harbiyeli'ye ne verecektir bilemiyorum.

Bu günlerde elbet geçecektir...

Yanıtla . 15Beğen . 5Beğenme 07 Ağustos 11:35
44

Cem - @Sakaryalı 30 nolu yoruma cevabı: Cehalet örneği ,kara harp okulu başka MSÜ başka ,önce bunu öğren sen samanı ye aklını bu işlerle zorlama

Yanıtla . 7Beğen . 17Beğenme 07 Ağustos 10:37
43

Ordulu - @Sakaryalı 30 nolu yoruma cevabı: Bir imam hatipli Cumhurbaşkanı olabiliyorsa kara harp okuluna neden dekan olmasın

Yanıtla . 5Beğen . 19Beğenme 07 Ağustos 10:10
25

Göktürk - BUNLARIN NİYETLERİ NEDİR?

NE YAPMAK İSTİYORLAR...!

BİR SİYASİ LİDERİN SÖYLEMİYLE " NEREYE VARMAK İSTİYORLAR"

Yanıtla . 21Beğen . 13Beğenme 06 Ağustos 22:14
23

Mahmut Güler - Yine hangi tarikat mensubunu ordunun içine alıyor bu Hükümet. En son fetö ile kardeş gibiydi soktu adamlarını torpille TSK'nın içine. Şimdi de başka tarikatlar... Allah sonumuzu hayır etsin.

Yanıtla . 35Beğen . 17Beğenme 06 Ağustos 21:57
22

Vatandaş.. - Şaşırdıkmı ? ?? bu ülkede hayvanat bahçesi müdürlüğünden Tübitak başkanlığına , imamlıktan müsteşar danışmanlığına , güreş minderinden Banka yönetim kuruluna atanan olmadımı ? ( devam etsem bitmezdi valla ) oldu .. Demekki normal normal ???

Yanıtla . 36Beğen . 15Beğenme 06 Ağustos 21:56
20

Yavuz Gök - İmam efendi hazretleri yoğun olarak savunma yapmaya başlamış bile beğenmediği her yorumun altına farklı isimlerle döşenmiş

Yanıtla . 26Beğen . 20Beğenme 06 Ağustos 21:45
64

Uttin - @Yavuz Gök 20 nolu yoruma cevabı: Adam adam gibi adam bilmedikleri gibi boş konuşuyorlar 2005 de hacda hocam dı kendisi hala görüşüyorum boş yorum yapiyorsunuz mualefet o biçim peki bu ülke müslümansa harp okulunda neden din dersi veremesin çanakkale savaşında bu yorumları yazanların dedeleri yok sanırım benim dedem orda kalmış boşd konuşuyorsunuz ben fanatik değilim fakat zorla insanı konuşturuyonuz adam sigortayı batırdı bu ülkede simdi nerde boş boş konuşmayın ya

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 08 Ağustos 07:35
28

Bilgin - @Yavuz Gök 20 nolu yoruma cevabı: İmam efendi hazretleri yorumları okumakla uğraşmıyordur. Ancak imamlıkla sorunu olanlar gerçeği öğrenmek yerine kendince zeki yorumlar yapıyorlar. Ne diyeyim sivrisinek saz anlamayana davul zurna az...

Yanıtla . 14Beğen . 16Beğenme 06 Ağustos 22:32
24

Mırmır - @Yavuz Gök 20 nolu yoruma cevabı: Tespit doğru...

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 06 Ağustos 22:09
21

Geyveli - @Yavuz Gök 20 nolu yoruma cevabı: Niyazi Bey'in yazışmalardan haberi dahi yok. Yorumları Niyazi Bey'in İkinci üniversiteyi iktisat alanında zorluklara rağmen bitirme geçmişini bilen bir arkadaşı olarak konuyu aydınlığa kavuşturmak için yazmıştım. Tabiki konuyu araştırıp doğru yorum yapmak yada keyfi yorumlara devam etmek size kalmış.

Yanıtla . 16Beğen . 7Beğenme 06 Ağustos 21:54
11

Cahil Biri - Rutbesi general olunca da harp okullari komutani yapalim;)

Yanıtla . 33Beğen . 13Beğenme 06 Ağustos 20:57
48

Zeyna - @Cahil Biri 11 nolu yoruma cevabı: Helal olsun sana...

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 07 Ağustos 11:15
13

Alim - @Cahil Biri 11 nolu yoruma cevabı: Rumuzuyla müsemma cahil biri. TSK ile Milli Savunma Üniversitesi arasında ki farkı bilmeden yorum yapma ki cahilliğin belli olmasın. Üniversiteden general yetişmez ama generallerden medet uman adam bu ülkede her daim olacak maalesef...

Yanıtla . 15Beğen . 18Beğenme 06 Ağustos 21:13
07

Murat Türkyikilmyilmaz - yazik bu ulkeye... nice akademisyenler uzmanlar bu yuzden terk ediyor ulkeyi.. Yazdigi teze bak getirildigi goreve bak..

Yanıtla . 32Beğen . 24Beğenme 06 Ağustos 20:33
14

Geyveli - @Murat Türkyikilmyilmaz 07 nolu yoruma cevabı: Ulusal Tez Merkezi'nden araştırılırsa görülecektir ki, doktorasını din adamlığından tamamen bağımsız şekilde "iktisat" anabilim dalında alanında yapmıştır. Tezi de yoksulluğun azaltılması ile ilgilidir.

Yanıtla . 19Beğen . 11Beğenme 06 Ağustos 21:18
12

Ülkem - @Murat Türkyikilmyilmaz 07 nolu yoruma cevabı: Evet yazık bu ülkeye ki insanlar bilmeden okumadan yorum yapıyor. Ülkesini seven ülkesini terk etmez.

Yanıtla . 17Beğen . 9Beğenme 06 Ağustos 21:07
05

Vakkas - Savunma araştırmaları ve zekât fonu örneği.. birbirine bu kadar yakın bir durum olabilir mi? Neden bu kadar garipsediniz ki? Burası Türkiye

Yanıtla . 21Beğen . 10Beğenme 06 Ağustos 20:19
29

Oku - @Vakkas 05 nolu yoruma cevabı: Karakuş zahmet olmazsa MSÜ sitesine bak. O zaman anlayacaksın yazdıklarımı. Tabi ki önyargılarıdan kurtulabilirsen.

Yanıtla . 5Beğen . 2Beğenme 06 Ağustos 22:36
19

Turabi Karakuş - @Vakkas 05 nolu yoruma cevabı: Oku rumuzlu vatandaş.seni duyanda imam efendi yapay zekâ alanında doktora yaptı zanneder.zekat fonunun savunma araştırmaları ile ne alakası var BRO

Yanıtla . 6Beğen . 7Beğenme 06 Ağustos 21:42
10

Oku - @Vakkas 05 nolu yoruma cevabı: Burası Türkiye. İnsanlar bilgi sahibi olmadan çok bildiğini zannedip yorum yapıyor. Bu üniversitenin hangi bölümleri olduğunu üniversite ismine bakıpta karar vermek yerine sitesine girip baksa anlayacak hangi bölümlerin olduğunu.

Yanıtla . 10Beğen . 5Beğenme 06 Ağustos 20:51
03

Cemil Yazıcı - Çok ilginç olmuş bu durum. Vergi memurunun yazdığı tezle tıp fakültesine aranması gibi bir durum var ortada. Yanlışsa dültin. Burada tezi yazan imam arkadaşa ve emeğine sözüm yok, sadece alakasızlık biraz fazla.

Yanıtla . 41Beğen . 13Beğenme 06 Ağustos 17:51
38

Metashh - @Cemil Yazıcı 03 nolu yoruma cevabı: Kara Harp Okulu Elektrik Elektronik Mühendisliği Lisanslı, İkinci lisansım Kamu Yönetimi, Yüksek lisansımın biri Kamu Yönetimi Diğeri İşletme Ana Bilim Dalında, Doktora İşletme, İnsan kaynakları uzmanlığı, Özel Güvenlik Müdürlüğü dahil Emekli olmak zorunda bırakıldıktan sonra yapmadığım iş öğrenmediğim kanun kalmamış, şimdi gel bana anlat iktisat alanında Cami hocasının tezini. Götür ilahiyat fakültesinde nereye koyarsan koy helal derler. Utanmadan savunuyorsunuz, Askeri düşünce sistemi olmayan bir öğretim görevlisi gelsin bana iktisatı anlatsın. Gülerim.. Yapmayın beyler. Yanlış ya yanlıştır. Yada art niyet vardır.

Yanıtla . 2Beğen . 5Beğenme 07 Ağustos 08:43
26

Mırmır - @Cemil Yazıcı 03 nolu yoruma cevabı: Hocam doğru da kırk yıllık kani olur mu yani. Din adamı din adamıdır. Bilim adamı da bilim adamı. İkisi karışırsa çorba olur, göründüğü gibi. Keşke ilahiyat okusaydınız.

Yanıtla . 4Beğen . 8Beğenme 06 Ağustos 22:15
15

Geyveli - @Cemil Yazıcı 03 nolu yoruma cevabı: Doktorasını iktisat alanında tamamlamış ve kadroya iktisat öğretim üyesi olarak atanmıştır. Atanmasının din görevlisi olmasıyla ilgisi yok.

Yanıtla . 7Beğen . 7Beğenme 06 Ağustos 21:22
09

Okuyucu - @Cemil Yazıcı 03 nolu yoruma cevabı: Yazıcı biraz olsun oku. Okusan saçmaladığının farkın varırsın. Dini argümanlara alerji insanı böyle küçük düşürür. Doktora tezi yapılan bölüm bilmeden yapılan yorum cahilce yorumdur. Biraz olsun oku ve araştır.

Yanıtla . 7Beğen . 12Beğenme 06 Ağustos 20:45
45

Muvali - @Ali Al 02 nolu yoruma cevabı: Üzülme çoğu anlamadan sallıyor maksat dindar dövmek

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 07 Ağustos 10:40
01

Pişkin Akp Li Örneği - İmam olan bir kişi dini konuda yazdığı tez ile Milli savunma bakanlığını üniversitesinde savunma bölümünde Dr ünvanı ile öğretim görevlisi olarak atanması çok manidar olmuş büyük başarı olarak haber yapılması da akp lilerin pişkinliğini gösteriyor

Yanıtla . 40Beğen . 8Beğenme 06 Ağustos 17:27
27

Bilgin - @Pişkin Akp Li Örneği 01 nolu yoruma cevabı: Sayın başkan beynini hakaret için değil güzel ve makul şeyler için kullan. Hadi görelim seni...

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 06 Ağustos 22:29
18

Sayın Başkan - @Pişkin Akp Li Örneği 01 nolu yoruma cevabı: Değişik lakaplar ile cevaplar yazan arkadaş, tabiki tepki gösterirler bu duruma, zira bu millet çok hain gördüğü halde bünyesel alışkanlık gösteremiyor. Sana da tavsiyem kafatasının içinde hafif kıvrımlı bir organ var, beyin diyorlar. Kullan arada sırada bence.

Yanıtla . 6Beğen . 2Beğenme 06 Ağustos 21:40
16

Geyveli - @Pişkin Akp Li Örneği 01 nolu yoruma cevabı: Tez ve doktora dini konuda değil, iktisat alanında ve yoksulluğun azaltılması konusundadır. Atanması da iktisat doktoru olarak yapılmıştır.

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 06 Ağustos 21:25
08

Bilgin - @Pişkin Akp Li Örneği 01 nolu yoruma cevabı: Ham yorumcu. Bu işleri bilmediğini nasıl da belli oluyor. İmam doktora tezi vererek doktorasını tamamlamış oluyor. Yani akademik olarak doktor ünvanını kazanmış oluyor. Doktora konusu çok güzel ve önemli. Biraz olsun araştırın. İmam alerjisi sizi bilgisizce yorum yazmanıza sebep olmasın.

Yanıtla . 13Beğen . 7Beğenme 06 Ağustos 20:41



Anket Sakaryalı gençler, üniversite eğitimi için hangi üniversiteyi tercih edersiniz?