İstanbul Kocaeli ve Sakarya'da deprem olursa ilk 72 saat herkes başının çaresine bakacak

AFAD Sivil Toplumla İlişkiler ve Akreditasyon Dairesi Başkanı Abdulkadir Tezcan, olası depremde ilk 72 saat için vatandaşların kendi çaresine bakması gerektiğini söyledi. İşte detaylar...

Hüseyin Can İğdir
Hüseyin Can İğdir Tüm Haberleri
İstanbul Kocaeli ve Sakarya'da deprem olursa ilk 72 saat herkes başının çaresine bakacak
Haber albümü için resme tıklayın

Olası Marmara depremi Türkiye'nin bir numaralı gündemi olmaya devam ediyor. Trakya Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen “Her Yönüyle Deprem Sempozyumu” için Edirne’ye gelen AFAD Sivil Toplumla İlişkiler ve Akreditasyon Dairesi Başkanı Abdulkadir Tezcan ve AFAD Risk Belirleme ve Önlem Dairesi Başkanı Gökhan Yılmaz öğrencilerin sorularını yanıtladı.

İstanbul Kocaeli ve Sakarya'da deprem olursa ilk 72 saat herkes başının çaresine bakacak

İSTANBUL, KOCAELİ, SAKARYA VE BURSA DEPREMDEN NASİBİNİ ALACAK!

AFAD Risk Belirleme ve Önlem Dairesi Başkanı Gökhan Yılmaz, öğrencilerin sorduğu soruda olası Marmara Depremi'nde  İstanbul, Kocaeli, Tekirdağ, Yalova, Sakarya, Bursa ve kısmen Balıkesir etkileneceğini açıkladı. 

Yılmaz, depremle ilgili çalışmaların en önemli ayağının dirençli kentler oluşturmaktan geçtiğini belirtti.

AFAD'IN YETKİLİ İSMİ NET SÖYLEDİ; DEPREMDE İLK 72 SAAT KENDİ BAŞINIZIN ÇARESİNE BAKIN

Sempozyum sırasında öğrencilerin sorularını cevaplayan AFAD Sivil Toplumla İlişkiler ve Akreditasyon Dairesi Başkanı Abdulkadir Tezcan, bir konuya dikkat çekti. Afet planlamalarında tüm dünyanın ilk 72 saati kabul ettiğini ve bu süre içerisinde vatandaşların kendi çaresine bakması gerektiğinin altını çizen Tezcan şu ifadeleri kullandı;

"İlk 72 saat bütün dünyanın kabul ettiği bu işin profesörü dediğimiz Japonya'nın ilk 10 gün kimse devletten su elektrik beklemesin. Herkes evinde tentesini bulundursun. Yetecek kadar erzak bulundursun. 23 Kasım'da Düzce depremi olmuş bir tane ev yıkılmamış. Akşama diyorlar ki çadırlar nerede?

"KOCA DEVLET BİR ÇADIR VERDİ BİR YATAK VERMEDİ DİYORLAR"

Çadırı veriyoruz, buna battaniye vermeyecek misiniz? Yatak koymayacak mısınız? Soğuk hava Tüp diyorlar. Ev ayakta eviniz yıkılmadı evden al diyoruz. Koca devlet bir çadır verdi içine bir yatak vermedi diyorlar.

Afet olduğunda 72 saat herkes kendi başının çaresine bakacak. Bütün dünyanın kabul ettiği afet yönetimindeki müdahale bu. 72 saat kendinize yetecek kadar yiyecek malzeme o yüzden afet çatası hazır bulundurun diyorlar.

Bunları bulundurun diyoruz, bu sağlık bakanlığı ne iş yapar? Bir tane bana ilaç veremedi diyor." ifadelerini kullandı.

26 Eki 2023 - 12:54 - Güncel --- Okunma

Mahreç  Hüseyin Can İğdir

Son bir ayda medyabar.com sitesinde 10.533.467 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

49

Milliyetçi Genç - 1995'te Japonya'daki Kobe depreminde kentin belediye başkanı şehre 2 gün su verilemediği nedeni ile intihar etti!.. İşte , gerçek görev anlayışı ve onurlu insan olmak budur!..

Bizim yetkilimiz ise daha afet yaşanmadan bizden "72 saat bir şey beklemeyin, başınızın çaresine bakın"... diyor!..

Utanç verici bir durum!..

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 12:59
48

Arama Kurtarma Gönüllü - Siyasi'den devşirme arama kurtarma konularını bilmeyen olaya hakim olmayan yöneticiler sistemin başına getirirseniz elbette ki 72 teorikte söylemde olur, fiili anlamda 3-4 günde ancak ulaşırsınız olay yerine. AFAD il müdürü şayet bir stk'nın başkanı olabiliyor ve ona imtiyaz geçiliyorsa buna diyecek söz bulamıyoruz. Şahit stk'ları halen onursuz etmeye devam ederseniz yarın yalnız kalacağınız anlamına gelir. Yalnız kaldığınızda da bu insanlar size hışmanı ne şekilde göstereceğini de tahmin edebilirsiniz. O yüzden söylüyorum siyaset yapan kişiler değil gerçek anlamda Ehil kişileri AFAD yönetiminde isteriz. Aksi takdirde stk'ların başarısını kendi başarılarıymış gibi göstermeye AFAD devam edecektir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 12:17
50

Dede - @Arama Kurtarma Gönüllü 48 nolu yoruma cevabı: bizim adaf müdürü belediye başkanı olma derdin de.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 13:00
45

Gönüllü - AFAD zaten her zamanki saçma bir açıklama ile kendini belli etmiş. AFAD ilk önce kurumsal olmayı başarabilsin, Kadrolarının İl Müdürlükleri başında bulunanlar konuya hakim kişiler olmalı siyasi olmamalı, Sakarya demişken Sakarya’dan örnek verelim AGAD İl müdürü kim? Eski belediye başkanı, yani konuya vakıf değil siyasi olarak oraya getirilmiş, ayrıca AFAD kabul etmese de bölgede emek veren ve çalışan birisi olarak söylüyorum ve ispat da eder şahitlerini de gerekirse konuştururuz bölgede AFAD falan yoktu sadece gönüllüler ve vatandaşlar vardı kimse boş laf yapmasın, AFAD kendi yapamadığı işi gönüllüler üzerinden yapmaya çalışıyor ama onu bile beceremiyor, gönüllü sayısını artıralım diyor ama artırmak için hiçbirşey yapmadan önde kendisi olsun istiyor gönüllüler sahaya çıkmazsa hiçbirşey yapamaz AFAD iddiaya giren varsa girelim! Gönüllüleri küstürmeye devam edin!

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 11:45
42

Milliyetçi Genç - Bu sözler devletin bir kurumunun başındaki sorumlu yöneticiye ait olamaz!.. Asıl deprem enkazında kalan vatandaşların devlete ihtiyaçları ilk 72 saat oluyor!.. Enkaz altında bağıra bağıra yaşamını yitiren insanları halkımız unutamıyor!.. 72 saatten sonra zaten diğer şehirlerdeki vatandaşlarımız devlete bakmadan kendi başlarına yardım ulaştırıyorlar!.. Bütün görevi afetlerde vatandaşa yardım etmek olan ve bu konuda milyonlarca lira bütçesi olan bir kurum bu sözleri nasıl söyleyebiliyor!.. Dünyanın ucundan gelen yardım ekipleri 36 saat sonra depremzedeye ulaşıyorsa, Tek görevi bu olan ve maaşını verdiğimiz AFAT neden 72 saat sonra geliyormuş?.. Utanç verici bu söylemi yapan yönetici derhal görevden alınmalı, ya da ortaya çıkıp yanlış anlaşıldım özür diliyorum demeli!.. YAZIKLAR OLSUN!...

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 10:51
41

Abdullah - benzin ve mazot fiyatları yükseldi diye ekipler yürüyerek mi gelecekç ankaradan cıkan ekip 3 günde gelebilirç doğru diyor.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 09:58
40

Mulkiyeli - herifteki curete bak,derhal istifa et terbiyesiz.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 09:43
36

Sakarya 54 - AFAD dan fazlasını bekleyen zaten yok. Hatay depreminde gördük zaten adam doğru söylemiş.

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 27 Ekim 08:34
34

Grandbazaar - Sakaryada yaşayan AKUT gönüllüsüyüm.. 6 şubat depreminde AKUT olarak 1.gunde askeri uçaklar ile Adana iline, Adana ilinden askeri helikopterler ile Hatay ili İskenderun ilçesine varılmıştır. Sonuç, depremin 1.günü saat 12.00 civarı AKUT gönüllüleri İskenderun devlet hastanesinde TEKNIK ARAMA KURTARMA faaliyetlerinde bulunuyordu..

Düşünsenize evde uyurken deprem olduğunu dair telefonunuza çağrı geliyor ve en kısa sürede organize olup deprem bölgesine tam teçhizat nakil oluyorsunuz.

Peki bu nasıl olur, eğitim-azim-dayanışma ve kararlılıkla. Bilimin ve fen in ışığında ilerleyerek olur. İyi ki AKUT gönüllüsuyum iyiki insanlığın emrindeyim

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 07:22
44

Hasan - @Grandbazaar 34 nolu yoruma cevabı: 99 depreminde devletin zaten böyle bir kurumu yoktu ki. Eksiği Akut ve diğerleri kapatmaya çalıştı.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 27 Ekim 11:21
43

Milliyetçi Genç - @Grandbazaar 34 nolu yoruma cevabı: Adam doğru söylemiş!.. Bence , sen ukalalık yapma derim!.. Bir AKUT gönüllüsü olarak gururla, en kısa zamanda deprem bölgesinde bulunduklarını söylemesinin neresi yanlış ve magandalık?.. Bu haberde söz konusu olan; Afet bölgelerinde vatandaşa yardım etmek ve hayatını kurtarmak olan bir kurumun başındaki şahıs, 72 saat devletten bir şey beklemeyin diyor!.. Bu yüz yılda kabul edilebilir bir şey mi bu?.. Asıl, doğruları söyleyenleri engellemeye çalışan ve onlara hakaret eden kişiler magandadır!..

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 11:01
39

tt72 - @Grandbazaar 34 nolu yoruma cevabı: akut 99 depreminde ortaya çıktı. hepimiz akut adını o zaman duyduk.çok iyi çalıştılar...

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 09:43
38

Grandbazaar - @Grandbazaar 34 nolu yoruma cevabı: Sizin yaşınızın kat sayısı kadar fakültelerde ders kitabı bitirmişizdir. Öncelikle mesajınızdaki yazım ve imla hatalarını düzeltin sonra çevrenizdeki insanları düzeltmeye kalkın sn. İnternet magandası. Uzatmadan cehaletinizi sosyal mecralarda değil her hafta bir kitap okuyarak yenin, keza cehalet depremden bile tehlikelidir.

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 27 Ekim 09:23
35

Sakaryalı - @Grandbazaar 34 nolu yoruma cevabı: Hani anlamakta kavramakta galiba sıkıntılar var. Boş laf yapmayın 99 depreminde neredeydinz akut olarak insanlar hep kendi imkanlarıyla çıktılar. Adam orada ARAMA KURTARMA FAALİYETLERİNDEN bahsetmiyor. Okuma özürlüsü müsünüz nesiniz anlamıyorum doğrusu. 99 depreminde ne devlet vardı ne akut vardı kapatın çenenizi ayıbınızla oturun.

Yanıtla . 0Beğen . 9Beğenme 27 Ekim 08:15
33

Sakarya54 - Hmmm... şimdi şöyle bi bakalım; AFAD diyor ki, biz AKUT gibi canımızı dişimize takıp kendimizi tehlikeye atmayız. 72 saat sonra; ortalık süt liman olunca çıkar şovumuzu yaparız.' 99 depremindeki Nasuh Mahruki ve AKUT'un özverileri, canhıraş çalışmaları bizi aşar yani. Vay ki ne vay. Allah AFAD'ı felaketlerden korusun. Gözlerim yaşardı.....

Yanıtla . 8Beğen . 4Beğenme 27 Ekim 02:29
31

Yaaa Hakkk - Kardeş Kasmayın kendinizi darlanmayin o kadar biz afadin hangi koşullarda dayilarinla araya girip personel aldığını biliyoruz. Allah korusun enkazdan cikartayim derken öldürursunuz zaten bu millet kendi söküğünü diker size birşey olursa biz geliriz 24 saat sonra keyfinize bakın.

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 27 Ekim 02:10
28

Aykırı - Evimizin yıkılırsa göçük altında ölmezsek 72 saat bekleriz AFAD hazretlerini

Yanıtla . 12Beğen . 3Beğenme 26 Ekim 23:34
26

Çiftçi - sız nıye maaş alıyorsunuz. 72 saat sonra benım sana zaten ıhtıyacım yok. gıt sıcak koltuguna otur sen.

Yanıtla . 13Beğen . 3Beğenme 26 Ekim 23:23
25

Adalı 54 - 99 depreminde yaralandım sabah 7 gibi devlet hastanesine ulaştık ortam karışık camlardan yatakları bahçeye atdılar bahçede yatdık saat 12 1 gibi sabancı nın otobüsleri geldi Allah razı olsun otobüse binebilecek yaralıları Ankara'ya taşıdılar benide saat 4 gibi helikopter ile Eskişehir e getirdiler depremden sonra 12 saat içinde hastanedeyim devlet yoktu diyen yalan söylüyor

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 26 Ekim 22:40
24

Öğretmen - Vay be AFAD ne güzel kurtarma palanı hazırlamış. Sizde de bu beklenirdi.

Aldığınız maaşın karşılığı bu mu?

Yanıtla . 16Beğen . 4Beğenme 26 Ekim 20:32
22

Ali - Kapatın aga o zaman o kurumu. ilk 72 saat kendi başımızın çaresine bakacaksak size ne gerek var.

Yanıtla . 24Beğen . 4Beğenme 26 Ekim 20:09
19

Vatandaş Kız - hariçten gazeldir , düşüncelerimi yazıyorum;

Akut olsa aynı saatlerde yardım geliyordu , olsa oluyordu demek ki..

Akut gönüllüler derneğiydi hiçbir parasal yardım bile almıyordu devletten..

Abiler başa gelince AFAD ı kurdu... her biri ayrı ayrı yerlerden maaşlar bağlandı ve 6 Şubatta ne büyük eksiklikleri görüldü di mi ?

Nasuh Mahruki öyle bir insandı ki Yurtdışına kendi ekibiyle kurtarmaya gidiyordu dernek başkanıydı.. afad'ın başkanını gönder bakalım neyi kurtaracak alla sen şimdi kalkmış derneğin alt başka sivil dernek derneği maaş alanı 72 saat başınızın çaresine bakın diye bir cümle kurabiliyor he?

99 yılında , depremden 4-5 saat sonra askeri birlikler enkaz altına girmeye başlamışlar , yağmalamaları da büyük ölçüde engelliyorlardı. açın bakın 99 depremi görüntülerine askersiz bir tek resim göremezsiniz, her yerdeydiler....

o zmn ki yenicami muhtarı kendi akrabağlarına vermiş diye çadırları , hemen şikayetlerimizi değerlendirip sahip çıktılar bize.. ne yiyeceğimiz, ne suyumuz eksikti ilk saatlerde, şimdi 72 saat he?

açın Nasuh Mahrukinin son depremlerle ilgili söylediklerini izleyin internetten.

öyle insanla AKUT devam etmiş olsaydı 72 saat yerine "max 72 Dakika Dayansınlar Hemen Yardıma Koşacağız Vatandaşlarımızın!" diye bir açıklama yapardı (yazarken bile tüylerim diken diken oldu, gözlerim doldu.. öyle görev bilincinde bir insandı...) diye düşünüyorum kendi kendime...

ama bilinsin ki 72 saat deniliyorsa , x2 ... yani 144 saat beklemeyin kimseyi.. Gazamız mübarek olsun...

Yanıtla . 32Beğen . 2Beğenme 26 Ekim 18:22
29

Vatandaş Galiba - @Vatandaş Kız 19 nolu yoruma cevabı: Kişi reklamı hoş olmamış, 99 depreminde hizmetler tüm yokluğa rağmen elde bulunan imkanlar ile sağlandı. AKUT 'un çok reklamı yapıldı. Bugün AKUT tan daha güçlü ve donanımlı onlarca STK var. Mesela ilimizdeki SAKUT, AKUT tan daha donanımlı bir STK dır. Önemli olan vatandaş olarak kendi elimizdeki değerlere sahip çıkıp desteklememizdir. Bu arada Sakarya UMKE'de görmezden gelinmemelidir. Yurt içi yurt dışı tüm afetlerde yer alıyorlar.

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 27 Ekim 01:06
21

Vatandaş - @Vatandaş Kız 19 nolu yoruma cevabı: ne güzel özetlemişsiniz. Tebrik ederim.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 26 Ekim 19:47
18

KERİM - KONUŞACAK YAZACAK HİÇ BİR ŞEY YOK

İŞTE AFAD

BİZ İSTEMEDİK Mİ

İSTEDİK ŞİKAYET ETMEYE HAKIM VAR MI

BENCE YOK

Yanıtla . 15Beğen . 0Beğenme 26 Ekim 17:35
17

Sakaryali - Deprem icin vergi usrune vergi koyuyorsan 72 saat diyemessin 22 senedir kentsel donusumu neden hizlandırmadın ilk 10 saatte ulkeyi terk edip gidin o zaman aulenin cani nasil kıymetli ise bulundugun mevkide oyle kıtmetli terk edeceksin aaa gorevine devam edeceksin hergun ustune koya koya calisacaksin calistiracaksin bakanlik vali belediyeler ile aciklari tartisacaksin hicbirsey yaomayim basinin caresine bak demekle bu isler olmaz mahalle sokak ilceler koyler tek tek dolasacaksin cadir kentlerin kurulacagibalan belirle konteynir konulacak bolgeleri belirle o alanlara simdiden alt yapiyi hazirla 6 subat deprem bolgelerinden bosalan konteynirlara talip ol cadirlarini acil sekilde kurulacak prefarik yapilar tasarla imalati icin meslek liseleri ile irtibat kur vali ile belediye ile projeyi hayata gecir acil yollari belirle gerekirse ilave yollar icin belediye ile proje yap elektrik alt yapisi dogalgaz alt yapisi icin ne yapiyotsunuz yedek jenaratorler icin ne yapiliyor sagra hastaneleri icin hazirlik var mi 72 saat demek yerine bunlarla ilgili ptoje aciklaman gerekirdi canim ülkem

Yanıtla . 18Beğen . 1Beğenme 26 Ekim 17:17
15

Hendekli - Beter olun sürüm sürüm sürünün bu millete az bile yapıyorlar az

Yanıtla . 17Beğen . 3Beğenme 26 Ekim 16:45
20

Yolcu - @DOĞRU1DİR 14 nolu yoruma cevabı: Sana deprem vurmıcak heralde ?

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 26 Ekim 18:49
13

5461 - Ne 72 saati İstanbul da bir deprem olursa ülkenin kıyameti olur hatta benim görüşüm İstanbul un üzerine uçak ve helikopterler le 1. Günde krec atılıp 3 gün sonra cesetleri toplasinlar

Yanıtla . 13Beğen . 2Beğenme 26 Ekim 14:58
32

Bendeniz - @%52 12 nolu yoruma cevabı: Niye depremi siyasi partilerin yapıyor

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 27 Ekim 02:20
11

3 Vakte Kadar - O vakte ölen ölür kalan kalır saten.. Rabbim vermesin deprem.... Kimseye muhtaç olmayalım...

Yanıtla . 22Beğen . 3Beğenme 26 Ekim 14:35
10

Ceyhan Deniz - Eeee iyiymiş! Toplanan deprem vergileri ne olacak o zaman. Almayın artık vergi o zaman. Kentsel dönüşüm yok, hazırlık yok, başınızın çaresine bakın! siz niye ordasınız o zaman inin aşağı!

Yanıtla . 33Beğen . 4Beğenme 26 Ekim 14:00
09

Ahmet - BİZE BİLDİĞİMİZİ SÖYLÜYORLAR OYSA BİZ BİLMEDİĞİMİZİ ÖĞRENMEK, DUYMAK İSTİYORUZ

Yanıtla . 14Beğen . 3Beğenme 26 Ekim 13:57
08

tt72 - "İstanbul Kocaeli ve Sakarya'da deprem olursa ilk 72 saat herkes başının çaresine bakacak"

Peki o zaman devlet niye var. Vergi toplamak ve 5 yılda bir seçim yapmak için mi?

Yanıtla . 35Beğen . 4Beğenme 26 Ekim 13:56
07

hakan - BU İŞİ BECEREMEDİĞİNİZİ İLAN EDİYORSUNUZ YANİ ...YAZIK

Yanıtla . 26Beğen . 3Beğenme 26 Ekim 13:55
06

send işçi - e o zaman 99 depreminde niye eleştirdiniz eceviti ?

Yanıtla . 38Beğen . 2Beğenme 26 Ekim 13:53
04

aga54 - KENDİ BAŞIMIZIN ÇARESINE BAKACAKSAK SİZ NİYE VARSINIZ ZATEN TÜM OLAY İLK 72 SAATTE OLUR KURTULACAK YADA BASKA SONRA HİÇ UTANMADAN ÇIKIP BUNU SÖYLEYECEKSİNİZ SİZ NİYE ORADA BOŞU BOŞUNA O YERİ DOLDURUYORSUNUZ ARKADAŞ HİÇ UTANACAK YÜZDE YOK SİZDE

Yanıtla . 27Beğen . 2Beğenme 26 Ekim 13:46
03

Güzide Eren - Yorum yazanlar acaba ne yazdıklarını biliyor mu .6 şubat depreminde Turkiyenin yarısı gitti Kış her taraf kar yollar kapandı.Devlet soka girdi çok büyük felaketti.Ama yinede devlet 2 günde oradaydı.99 depremini sakaryada yaşadım sakarya istsnbulun dibinde bir şehir. 8 ay boyunca Ecevit hükumeti sakaryaya uğramadı. İnsanlar bağıra bağıra binaların altında can verdi.. Hiç kimse gelmedi .

Yanıtla . 10Beğen . 37Beğenme 26 Ekim 13:45
30

Vatandaş Galiba - @Güzide Eren 03 nolu yoruma cevabı: Külliyen yalan. Deprem saati sonrası tüm gücümüzle sahadaydık. 3 gün boyunca hiç uyumadan çalışan arkadaşlarımız oldu. Hiç kimse çadır dedinde değil bir can daha nasıl kurtarabilirizin derdinde oldu. Her türlü yardım da geldi. Siyasiler yoktu ama Devletin tüm kurumları vatandaşla birlikte sahada idi.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 27 Ekim 01:16
27

Korucuk - @Güzide Eren 03 nolu yoruma cevabı: 99 depreminde İzmit caddesinde yıkıldı binamız 2 gün sonra cadır kente gectik 1 ay sonra prefabrik ev verildi yani bugünde devlet elinden geleni yapıyor o günde yapıldı siz tam neresinde idiniz Sakarya nın bilmiyorum ama Allah tekrar yaşatmasın kimseye ama deprem bölgesi burası

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 26 Ekim 23:31
23

Psikolojik Deli - @Güzide Eren 03 nolu yoruma cevabı: Sen bu mesajı yazarken hiç utanmadınmı?8 ay boyunca kimse uğramadı haa?Tüh sana yazıklar olsun.Son cümleyi yazarken aklıma geldi ismini soy adını gerine gerine yazdığına göre ya bi makam mevki peşindesin yada ihale alma derdinde.

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 26 Ekim 20:16
02

.*. - Kendi başımızın çaresine bakmamız gerektiğini 6 kasımda gördük. 100 binlerce insanımız günlerce enkaz altında kaldı da onları çıkartamadık. Vatandaş yardım topladı 1000 lerce insan yurdun her yerinden koştu gitti, canla başla insanlarımızı kurtarmaya çalıştılar ama devlet gidemedi. 40 milyar dolar suriyeli araplara harcayan Erdoğan, kendi vatandaşları için iban numarası paylaştı. Suriyelilere bahçeli ev yaptık diye övünen Erdoğan depremde evleri yok olan kendi vatandaşına krediyle ev sattı. Vergi üzerine vergi koydu. Asrın felaketi diye olayı olduğundan daha büyük gösterip kendi becerisizliklerini örtmeye kalktılar. İmar affı diye müjde verdi insanlarımızın saniyeler içinde ölümlerine vesile oldu. Diyeceklerim çok hırsım büyük. Ama elden bir şey gelmiyor.

Yanıtla . 28Beğen . 5Beğenme 26 Ekim 13:30
16

La Fon Ten - @.*. 02 nolu yoruma cevabı: hmmm, iş makinası operatörleri hemen alarma geçirilmiş,

enkazı zamanında kaldırarak büyük iş yapmışlar

vallahi pes :))

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 26 Ekim 16:49
05

Sakarya - @.*. 02 nolu yoruma cevabı: Devlet gitmedi diye bilip bilmeden konuşmayın eşim hafriyat işi yapıyorilk akşam Sakarya büyükşehir belediyesi hafriyatçıların bağlı olduğu bir grup var oraya ulaşarak yardım çağrısı yaptı gitmek isteyen ilk akşam belediye ekipleriyle birlikte yola çıktı yollar kapalıydı güzergah değiştirmek zorunda kaldılar ve hiç uyumadan sabah deprem bölgesine vardılar günlerce uyumadan aç susuz çalıştılar bir kuruş almadılar karayolları genel müdürlüğü yakıt tankerlerini getirip kurtarma yapan iş makinaları a dağıttı bilip bilmeden oturduğunuz yerden sallamayın siz ne yaptınız peki

Yanıtla . 10Beğen . 13Beğenme 26 Ekim 13:52
01

Caner - En önemli 72 saatte ölen ölsün kalanlara o hengamede bakacağız diyorlar.

Yanıtla . 18Beğen . 2Beğenme 26 Ekim 13:27