Tabelalardaki yabancı isimlere tepki

SAÜ Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Mehmet Mehdi Ergüzel, bir konferansta yaptığı konuşmada, Serdivan'daki kafelerin isimleri ile ilgili sert ifadeler kullandı

Sakarya Üniversitesi Öğrenci Konseyi tarafından 'Türk Dilinin Güzelliği ve Önemi' isimli bir konferans düzenlendi.

Hukuk Fakültesi Konferans Salonu'nda düzenlenen etkinliğe konuşmacı olarak Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Mehmet Mehdi Ergüzel katıldı.

Türk dil bilinci hakkında konuşan Prof. Dr. Ergüzel,milliyetçiliğin sanıldığı gibi eski kafalılık ve moda bir şey olmadığını söyledi.

Prof. Dr. Ergüzel, "Bugün Batı Trakya'da 200 bin civarı Türk var, çünkü Türkçe var. Yunanlılar başa çıkamıyor. Türk dememek için siz Müslümansınız diyorlar.Müslümanlığımızdan ziyade Türklüğümüz onları rahatsız ediyor" diye konuştu.

Türkiye'nin yoğun nüfusa sahip olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Ergüzel, "Önemli bir potansiyele sahibiz. Bu potansiyelin çok güzel işler yapabileceğine inanıyoruz. Dini ve milli bilince sahip olunması gerekiyor. Sakarya'nın en işlek yerlerinden birisi Mavi Durak. Buradaki bazı tabelalardaki yabancı isimlerinin değişmesi gerekiyor. Sözlükte yüzbinlerce Türkçe kelime var. Kelime mi bulamamışlar da o saçma, yabancı isimleri yazıyorlar" şeklinde konuştu.

02 May 2016 - 13:20 - Güncel --- Okunma

medyabar.com son bir ayda 2.781.623 kez ziyaret edildi.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

27

fer - yahu yakup kardeş sen ne değişik adamsın. bunun konuyla ne alakası var şimdi :D

Hadi arkadaşlar haberdeki hocanın

ünvanı Türkçe değilmiş sorun çıkarmadan dağılıyoruz mu dememizi bekliyorsun :D

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
26

fer - şu yabancı sözcük özentiliği başımıza bela oldu bizim. olmaya da devam ediyor.

Dilimiz kimliğimizdir. Dilimize sahip çıkalım. Caddelerde sokaklarda dolaşıyorum ülkemin. Bu ne diyorum ya, bu rezalet nedir ? Sömürge ülkesi miyiz biz? Ben bunu atalarımıza vefasızlık hatta açık söyleyeyim ihanet olarak görüyorum.

Her Türk vatandaşının bu konuda duyarlı, bilinçli olması gerekiyor.

millî şuur, millî benlik... bunlar hayatî önem arz eden konular. aman diyeyim.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
25

ALİ AKDOĞAN - Hocamızın dediğine tamamen katılıyorum. Yabancı kelimeleri kullanma hastalığından kurtulmak gerekir.Bir yunan ,İngiliz ve Alman vb.vatandaşları kendi işyerlerine Türkçe isim vermiyorlar. Biz neden veriyoruz? Akıl alr gibi değil.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
24

kampüslü - bazı konularda evet biz nasıl türküz nasıl müslamınız sehrimizn turislik bölgesi olan sapancada tabelalr hep arpca biz cahil insanlar degiliz örnegin sapancada 500m kare arsayı 1.000 mülyona sattılar tabelelar arpca oldu cogu ögrencimizde yapancı onlarada yazmaları gerekir insan ayrımı olmaması gerekir tamamen ticarete döküldü hersey bizim ülkemize geln herkez bizm misafirimizdir

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
23

mir polat - Milli düşünmek sadece lafla olmaz örf adet ve geleneklerimize sahip çıkmakla olur. Malesef özenti bir topumuz. İnsanlarımız havalı yabancı isimli mekanlara gidince kendini daha üst seviyede sanıoyor. işletmelerde bunun farkında olduu için isimleri abuk subuk yapıyorlar. Kahveci demek yerine Coffee bilmem ne demek daha havalı hem gençlerimizde havalı ve özenti böyle tabelaların asılı olduğu mekanları tercih ediyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
22

Mehmet Güler - Kendi yakınları RAMSEY diye marka kullanıyor , önce kendilerine baksınlar

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
21

eymen - Mehmet güler ramsey yerli bir markadır. Bu konuda hocama destek veriyorum..millileşelim.özümüzle değerlerimizle mark olalım.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
19

Gokhan Sayer - Çözüm basit.belediyeler yabancı isimli tabelalardan yüzde elli daha fazla tabela vergisi alsin bak bakalım her yer türkçe olmuyormu..ben serdivanda tek yere giderim o da sehri sefa dır.tek türkce isletme orasi bildigim..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
18

kemal - mavi durak deyil sanki istanbul nişantaşı 10 yıl önce orası bomboş arazilerle doluydu şimdi ise milyon dolarlar konuşuluyor allah sonumuzu hayretsin lüks lüks arablar kahveler ağzına kadar erkek kız dolu nolacak bizim bu halimiz binmişiz bir alamete gidiyoz kıyamete allah sonumuzu hayretsin

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
17

yakup - Sayin hocam o zaman sende unvanini kullanma profesor kelimeside turkce degil sen ilk once kendine bak sonra baska islerine burnunu sok

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 02 Mayıs 13:20
16

yakup - Ve son lafim hocam senin kendi adin dahi turkce degil " mehdi " arapca kokenli bir isim :) yani saga sola laf soyluyorsun ama aynaya bakmadan ahh ahh birde profesor olmussun yazik ki ne yazik

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 02 Mayıs 13:20
15

fer - Vay arkadaş, şehr-i sefa ismine de Türkçe diyen çıktı ya ne diyeyim ben.

Şehr-i Sefa bir kere kesme işaretiyle i ayrılmış. Hangi Türkçe sözcükte gördünüz böyle kesme işaretiyle ek ayrıldğını.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
14

macuncu - bakıyorumda herkez yine konuşmuş olmak için konuşmuş :) kardeşim siz kendiniz marka çıkarın birde tutturun başkalarıda sizi taklit etsin.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
13

Sult4N - Haberin içeriği, yapılan yorumlar bir yana, asıl dikkatimi çeken Türkçe konulu bir haberde bu derece yorum yapılması oldu. En dikkat çekici yorum ise Levent Bey'in tabii ki. Hem yalın ve düzgün bir Türkçe ile yazılmış, hemde can alıcı noktaya dikkat çekmiş. Dil ne tarafa kayarsa kültür onu takip eder. 2+2=4 Dilimize, kültürümüze sahip çıkmalıyız, yoksa yok oluruz.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
12

Gokhan Sayer - Bre ... imla kurali anlatacagina meselenin ozunu animsa.varsayalim farsca ne olacak.sehri sefa kaptanı derya her neyse. ... icinde boncuk arama.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
11

temel çatalbaş - sayın purofosöre aynen katılıyorum .bır ıngılız antalyaya gelmış bakmış butun tabelalar ıngılızce ..aynen şunu demış ben turkıyeye gıttım ama sandım ıngılteredeyım ıkı kelıme turçe oğrenmeden ulkeme doneceğım.çok haklı ıngılız.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
10

x - Öncelikle "kampüslü" isimli vatandaşın sözlerinde cahil insanlar değiliz diyerek müslüman yerine "müslamın" , milyon yerine "mülyon" ve herkeS yerine herkeZ yazması gerçekten bu başlık altında güzel bir ironi olmuş.

Yorumların geneline baktığımda çoğunun kampüslü den aşağı kalır yanı yok. Yabancı dile karşı olduğumuz için global pazarda başarı elde edemiyoruz çocuklarımızı eğitenler yabancı dile yeteri kadar önem vermiyor yetişen bireyler üniversite diploması aldıktan sonra yalnızca ailesini geçindirmek ve arabasını yenilemek için çalışıyor yinede tabelalar konusunda karasızım ben o tebalalar Türkçe olsa şehirde ya da ülkede ne değişecek yıllık ihracatımız 30 milyar$ olur mu değiştirsek? (Dip not:En güzel öneri Gökhan Sayer'in tebrikler)

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
09

fer - gökhan kardeş meselenin özünü senden öğrenecek değilim. bu konuda yeterli bilgiye sahibim zaten.

ben sana yanlışını gösterdim yanlışını kabul edecek bir erdeme sahip değilmişsin demek ki saçmalamaya devam etmişsin yine.

Bir Türk için İngilizce Farsça ayrımı yoktur. İki dil Türkçe'ye yabancıdır.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
08

hakan an - MUHTEMELEN ... PROF TUR BU ADAM cafelerın ısmının yabancı olmasından neden rahatsız oluyorsa ... bızı yonetenler coluğu cocuğuyla ... yapıyolar kumar masallarından kalkmıyolar onlara tık yok al sana ensar vakfı bak yabancı deıl ısmı ama tacızden gecılmıyor zavallılar

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 02 Mayıs 13:20
07

cafer - o prof hocamızın ogrencılerıne sorun bakalım haftada kac saat derse gırıyormus ve derslerınde neler anlatıyor mus bı sorun ogrencılerıne emınım derslerın bos gectıgını yada asıstanını yolladıgını soylerler ama 4 saatlık ek dersten 540 lırayı cukkalarlar ama ....ne verdıysen ogrencılerıne o cıkıyor karsına hocammm

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 02 Mayıs 13:20
06

Eural - Dil milli bir meseledir. Ne olacak ki canım herkes kendine baksın denilmeyecek kadarda ciddidir. Milletlerin var olma sebebi şüphesiz dildir. Sömürge dili İngilizce hayranlığından vazgeçip, Türkçenin kıymetini bilmelidir. Sayın hocam M. Mehdi Ergüzel bu konulara kendisini adamış bir bilim insandır. Sözleri yabana atılmayacak kadar milli ve değerlidir. Kendisine şüphesiz katılıyorum.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
05

fazıl - zafer çağlayan neden 250 tl lik nacar marka saat almaz.illa yabancı olacak.nacar yazsa toplumda küçülmezsin .

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
04

yakup - Fer misin ser misin bir insan birsey soyleyecekse ilk once kendine bakacak sonra bazi seylerin degismesini isteyecek kendini bilmeyen adam kalkmis turkce degilmis senin adin bir kere turkce degil insan ilk once kendini duzeltecek fer sende klavyede bosluk tusu kullanmiyorsun ama beyninde kocaman bosluk var biraz doldur harflerle onu

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
03

Kübra - İnsanlar hakkında konuşmak ne kadar da normal hale gelmiş. Sayın yargılayan insanlar, sanırım siz TÜRKÇEnin ne kadar değerli bir dil olduğunun farkında değilsiniz. Sayın diyorum çünkü biz saygıyı sevgili Mehmed Mehti Ergüzel hocamızdan öğrendik. Bunun yanında elbette dilimizin önemini ve değerini de öğrendik. Öncelikle makalelerini okuyun ve öyle eleştirin. Bedavadan konuşmak cahillerin işidir. Beklenilen şey, dilimize sahip çıkılmasıdır. Bu güzel ülkede yaşayan bizler dilimize sahip çıkmazsak, vay halimize!

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
02

LEVENT - Bir toplulugu kendi değerlerinden uzaklaştırmak için önce yaşam şeklini değiştirir kültürünü ve dilini unutturursunuz. O sebepten sömürgeci ülkeler ilk önce işe başlarken sömürgelerine kendi dillerini empoze ederler. Bakın Fas'a Fransızca bakın Güney Afrika'ya İngilizce özetle milli dil önemlidir. Avrupanın çingenesi Bulgaristan bile çok değil 25-30 sene önce oradaki Türkler'e Türkçe konuşma yasağı getirip Türk isimlerini değiştirdiler. Bunun farkına varmamış adamlar aşağıda işin mi yok adın bilmemnece diye saçmalamışlar.Önce açın okuyun bir konuda iddiada bulunacaksanız donanımlı olun da sizi ciddiye alsınlar son olarak hocayı tanırım 6 sene önce mezunum derslerde de bize Türkçe'nin önemini anlatırdı sonuna kadar hocaya katılıyorum.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20
01

LEVENT - Bir toplulugu kendi değerlerinden uzaklaştırmak için önce yaşam şeklini değiştirir kültürünü ve dilini unutturursunuz. O sebepten sömürgeci ülkeler ilk önce işe başlarken sömürgelerine kendi dillerini empoze ederler. Bakın Fas'a Fransızca bakın Güney Afrika'ya İngilizce özetle milli dil önemlidir. Avrupanın çingenesi Bulgaristan bile çok değil 25-30 sene önce oradaki Türkler'e Türkçe konuşma yasağı getirip Türk isimlerini değiştirdiler. Bunun farkına varmamış adamlar aşağıda işin mi yok adın bilmemnece diye saçmalamışlar.Önce açın okuyun bir konuda iddiada bulunacaksanız donanımlı olun da sizi ciddiye alsınlar son olarak hocayı tanırım 6 sene önce mezunum derslerde de bize Türkçe'nin önemini anlatırdı sonuna kadar hocaya katılıyorum.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 02 Mayıs 13:20



Anket İlerleyen hayatınızda memleketinize (köyünüze) yerleşmek gibi bir planınız var mı?