Su fabrikaları tepkili! Amerika'da bile...

Sağlık Bakanlığı tarafından açıklanan dolum tesislerinde uygunsuzluklar olduğu iddia edilen 15 firma arasında bulunan Sakarya'daki 6 firma ölçümlere itiraz etti.

Firmalar numune alımlarının aceleye getirildiğini iddia ederek, konuyu yargıya taşıyacaklarını deklare ettiler.

Sağlık Bakanlığı tarafından 81 ilde gerçekleştirilen su dolum tesislerindeki incelemenin ardından 'uygunsuz' olarak nitelenen 15 firmadan 3'te biri, yani 6 tanesinin Sakarya'da olması gözleri içinde 29 su dolum tesisi bulunan kente çekti. Bakanlığın listesinde bulunan 6 firma yaptıkları açıklama ile raporu kabul etmediklerini, konuyu yargıya taşıyacaklarını dile getirdiler. Sakarya'nın Sapanca ilçesinde dolum tesisi bulunan EDK Lara firmasından yapılan "Yeter. Bizi başkalarının günah keçisi yapmaktan artık vazgeçin" başlıklı açıklamada, 3 Ağustos tarihinde firmalarına yönelik yapılan ve aslı olmadığı dile getirilen iddiaların kendilerini üzdüğü dile getirildi. Firma yetkilileri, "Daha yeni Amerika'ya yapacağımız ihracat nedeniyle Amerika'da yapılması gereken analizler yapılmış olup, Amerikalı yetkililerin fabrikamıza gelip kendileri tarafından aldığı numuneler de Amerika'da analiz edilmiştir. Ne hikmetse Amerika gibi sağlığa en büyük önemi veren bir ülkede fabrikamızın suyu mükemmel çıkarken, Türkiye'de içilemez olarak çıkıyor" dedi.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Fabrika tesislerimizde kaynaktan gelen suyumuz, ilk önce ultra filtrasyon sistemi denilen ve birçok firmada bulunmayan her türlü mikrop, bakteri veya insan sağlığına zarar veren elementleri tutan en ileri teknolojili bir sisteme sahipken nasıl oluyor da suyumuz sağlığa zararlı çıkıyor. Birde her ay Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan analizler iyi çıkarken, her nasılsa bu sefer sağlığa uygun olmadığı çıkıyor. Kaldı ki bu şirket sağlıksız olduğu için pet şişe imalatını bile reddedip, cam şişe dolumu yapmışken. Damacanalarımız bile ultra filtrasyondan geçen doğal kaynak suyu ile sıcak olarak en iyi şekilde ilaçlı olarak yedi kere yıkanmaktadır. Sadece bir adet ve bizim gözetimimizde olan bayide damacana suyumuz satılmaktadır. Buradan da kesinlikle bir numune alınmamıştır."
Açıklamada Hıfzıssıhha tarafından yapılan analizin yanlış ve düzmece olduğu iddia edilerek, "Bu yanlışlığın ivedilikle düzeltilmesi için gerekli kanuni işlemlere başlayacağımızı halkımıza duyururuz. Kim olursa olsun, hiç kimse bizi kullanarak markamızı kirletme hakkına sahip değildir. Bu devletin herhangi bir kuruluşu olsa bile" denildi.

Sapanca ilçesinde bulunan Hazar Vox Nida firması da karara tepki gösterdi. Gerekli tüm analizlerin yapıldığını ve dolum tesislerinde tam otomatik makinelerin el değmeden üretim yaptığını söyleyen Nida Su Kalite Güvenlik Müdürü Tuğba Çoban, "Bizi çok şaşırttı. Aylık yapılan enstitü raporlarında tüm raporlar temiz. Şimdiye kadar hiçbir sorunla karşılaşmadık. Benim laboratuarımdaki ölçümlerimle bu sonuçlar paralellik gösteriyor. Açıklamanın bu şekilde yapılmasına üzüldük. Bu kesinlikle beklediğimiz bir sonuçtur. Mahkemeye gideceğiz. Yapılan işlemler bir haftaya sıkıştırıldı. 10 dakikada gelip numune alıp gitmek ne kadar sağlıklıdır. Bu kadar acele yapılan yaptırımlar sakıncalıdır. Bu denetimler zamana yayılarak yapılmalı. Bir haftada tüm Türkiye'de inceleme yapıp açıklamak insanları galeyana getirmektir" dedi.

İsmi uygunsuz sular arasında olan Revan Su ise iddiaları kabul etmediğini açıkladı. Firmadan yapılan yazılı açıklamada, "Revan Su kurulduğu günden itibaren yaşam kaynağımız olan suyun halka arzı için şeffaf yönetim ve denetim ilkeleri benimseyen ve bu ilkeler çerçevesinde üretim, depolama, şişeleme ve sair tesislerini hem düzenli ve sürekli olarak iç denetim yollarıyla kontrol eden ticari çevrelerde saygın ve itibar görmüş köklü bir firmadır. Son dönemlerde halk sağlığını korumak adına yapıldığı inancıyla bir kısım su firmaları hakkında T.C. Sağlık Bakanlığı nezdinde başlatılan denetimlerle ilgili olarak 3 Ağustos tarihinde 'dolum tesislerinde uygunsuzluklar' tespit edildiği beyan edilmiştir. Bu beyanın gerek içerik ve gerekse yayınlanış şekli şeffaflık adına yapılmış olmakla birlikte hukuka aykırı ve gerçek dışıdır. Bir kısım basın yayın organlarında yargısız infaz niteliği taşıyan 'Şampiyonlara da Pis Su İçirmişler' şeklindeki haberlerin gerçek dışı olduğu bizzat T.C. Sağlık Bakanlığı'nca aslında tekzip edilmiştir. Suyumuzun kalitesi ve hijyenik oluşu konusunda kamuoyu nezdinde yaratılan tereddüt üzüntü ile karşılanmış olup, bugüne kadar hiçbir olumsuz bulguya rastlanmayan dolum ve depolama tesisimizi her türlü denetime açık tuttuğumuzu bir kez daha beyan etmek isteriz. Revan Su markasına karşı yapılan bu haksız karalamayı kabul etmiyor ve konuyu kamu vicdanına bırakırken yapılan bu yargısız infazın hesabını bağımsız Türk yargısı huzurunda soracağız" ifadeleri kullanıldı.

İsmi listede yer alan bir diğer firma ise Hendek ilçesinde üretim yapan Kardelen Su. Firma da Bakanlığın açıkladığı listede isimlerinin olmasını kabul edilemez olarak değerlendirerek, Bakanlığın açıklamasının yanılsama olduğuna inandıklarını açıkladı. Kardelen Su Genel Müdürü Mükremin Tosun imzası ile yayımlanan açıklamada, Kardelen Su olarak insan sağlığını tehdit eden bir üretim içerisinde olmadıkları ve isimlerinin böyle bir listede olmasından ötürü gerekli hukuki işlemleri başlattıkları dile getirildi.
Buzdağı firması da iddiaları kabul etmeyerek gerekli tüm hukuki girişimlerin yapılacağını ilan ederken, listede adı yer alan bir diğer firma ise Hünkar.

04 Ağu 2012 - 13:47 - Güncel --- Okunma

medyabar.com son bir ayda 2.793.182 kez ziyaret edildi.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.




Anket Sakaryaspor'un yüzde 49 hissesinin satılmasını destekliyor musunuz?