Okullar açılacak mı? MEB o teklife karşı çıktı

Milyonlarca öğrenci ve veli bekliyor. Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı harekete geçti. Okulların 31 Ağustos'ta açılıp açılmayacağı merak konusu.

AÇILACAK MI?

Okullar 31 Ağustos’ta açılacak mı? Merak edilen o sorunun yanıtı için dün Sağlık Bakanlığı'nda çok önemli bir toplantı yapıldı. Sağlıkçılar ve eğitimciler bir araya geldi. Ve o toplantıda okulların açılmasına ilişkin formüller ele alındı. Sağlık Bakanlığı’nda gerçekleştirirken toplantı 2 saat sürdü.  Toplantıda okulların açılma formülleri tartışıldı. 5 model üzerinde duruldu.

TARTIŞILAN 5 MODEL

1. Model, okulların tüm kademelerde tam zamanlı açılması.

2. İkinci model tüm okulların tam zamanlı kapalı olması uzaktan eğitimin sürmesi.

3. Model ise, hibrit modeli yani yarı zamanlı okul ve uzaktan eğitimin bir arada olması. 

4. Model ise şehir bazlı açılma yani virüsün etkisinin az olduğu il ya da ilçelerde okulların açılması. 

5. Model ise aşamalı geçiş. Aşamalı geçiş modeli; kurul üyelerinin önerisi anasınıfı bir, ikinci sınıfların okula başlaması. Durum değerlendirmesi yapılıp ardından diğer sınıflara kademeli olarak geçilmesi. İlk olarak bu yaş grubunun okula başlama sebebi ise, yapılan araştırmaya göre bu yaş grubunda virüsün bulaşma oranının düşük olması sadece evden bulaşma riskinin bulunması.  

ŞEHİR BAZLI AÇILSIN  

4. ve 5. Model yani şehir bazlı açılma ve aşamalı geçiş bilim kurulu üyeleri tarafından önerildi. Ancak milli eğitim bakanlığı yetkilileri, şehir bazlı okulların açılmasına sıcak bakmıyor. Bu durumun "eğitimde fırsat eşitliği" ne aykırı olduğu gerekçesi ile mevcut şartlarda da bilim kurulu tavsiyesi olarak kademeli geçiş formülü öne çıktı. Yapılan toplantı sonrası tespit ve önerilerin yer aldığı raporlar sağlık bakanı ve milli eğitim bakanına sunulacak. Bakanlar da Cumhurbaşkanı Erdoğan'a aktaracak ve okulların açılıp açılmayacağı ve hangi model ile açılacağına nihai karar verilecek.    

TAKVİM BÖYLE AÇIKLANMIŞTI 

MEB, 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı çalışma takvimini 81 ile gönderdiği genelgeyle duyurmuştu. Buna göre, eğitim ve öğretim yılının birinci dönemi 31 Ağustos 2020 Pazartesi günü başlayacak. Okul öncesi eğitim ile ilkokul 1'inci sınıfa başlayacak öğrenciler için 31 Ağustos-4 Eylül 2020 arasında uyum eğitimleri gerçekleştirilecek. Birinci dönem ara tatili 16-20 Kasım 2020'de yapılacak, 22 Ocak 2021 Cuma günü sona erecek. Yarıyıl tatili ise 25 Ocak 2021 Pazartesi günü başlayacak 5 Şubat 2021 Cuma günü sona erecek.  

BAKAN TWİTTER'DAN UYARDI

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Koronavirüs önlemleriyle ilgili uyarıda bulundu. Bakan Selçuk, "Dışarıya adım atan herkes, 18 milyon öğrencinin sorumluluğunu omzunda hissetmek zorunda" dedi. Bakan Selçuk, Twitter'dan paylaştığı mesajında “Okullar açılmasın.” demek; maskesiz sokağa çıkmak, mesafesiz yaşamak ve hiçbir tedbiri umursamamak kadar basit. Dışarıya adım atan herkes, 18 milyon öğrencinin sorumluluğunu omzunda hissetmek zorunda... Lütfen, tedbir alalım.'' ifadelerini kullandı.  

11 Ağu 2020 - 10:33 Sakarya- Eğitim --- Okunma

medyabar.com son bir ayda 3.297.334 kez ziyaret edildi.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

212

Sude Şeker - Ben 7.sınıf öğrencisiyim ve hocam gruba bir tablo attı sadece okula 1. 2. 3. 4. 5. 8. 9. 12. Sınıflar gidecek 6ve 7ler gidemeyecek o yüzden çok üzgünüm

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 13 Ağustos 15:10
207

Beren 6c - Ben bir öğrenci olarak okullar açılırsa söz veriyorum matematik dahil tüm ödevlerimi yapacam fen mat sos tr hocalarıma sesleniyorum söz birdaha sandalyelerinize raptiye ve hocaların odasını sprey boya ile boyamayacağıma söz veriyorum ???

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 12 Ağustos 21:22
206

Öğrenci - Bu sene 12 oldum ve önümde bütün eğitim hayatımı belirliyecek bir sınav var artık açın geleceğimle oynamayın

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 12 Ağustos 20:55
205

Sonsuzluk - Benim kızım 3sinifa başlıcak Ben acilsada yollamayi dusunmuyorum bana kimse garanti vermiyor kiii benim kizim dikkatsizdir her yeri eller kalemi agzina sokar yanimdayken bile maskeni kaldir burnunu kapat demekten yoruluyorum

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 12 Ağustos 20:48
204

Ayşe - Bende bir anne olarak okularin açılmasını istemiyoruz ne hallerle büyütüyoruz oncesagliklari bizim için önemli sonra da egitim

Yanıtla . 10Beğen . 4Beğenme 12 Ağustos 20:16
201

Seyit Ömer Kumru - Bence açılmasın o kadar tatil yerleri açıldı ve virüs patlaması yaşandı okulların açılması doğru olmaz

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 12 Ağustos 18:08
199

Öğrenci - Bence ilk okular açılmasından çünkü onlar bazı şeyleri kavrayamıyrlar ama ileri ki bu guruplar kavraya bilir

Yanıtla . 9Beğen . 5Beğenme 12 Ağustos 17:41
197

Ayfereray - millet tatillere giderken virüs yokta okullar acilirkenmi virüs var artık çocuklar bile bununla yaşamayı öğrendi bazı velilere uğraşmak zor geliyor okullar acilsinki dersler tam görülsün çocuklar eba üzerinden hiç bir şey yapamıyor yıl sonu sonuç ne olacak düşünen yok yazık oluyor çocuklara okullar tertemiz siz çocuklarınıza temizliği öğretirseniz problem çıkmaz

Yanıtla . 43Beğen . 5Beğenme 12 Ağustos 14:02
194

Öğrenci - Bence gerekli tedbirler alınarak okullar açılmalı seneye sınavım var

Yanıtla . 26Beğen . 5Beğenme 12 Ağustos 12:21
193

Bir Anne - Hepimiz bir an önce herşey yoluna girsin istiyoruz.2 oğlum var biri 4. Sınıfa diğeri 2. Sınıfa geçti. Tedbirler alınsa dahi bu yaş grubundaki hangi çocuk kendini koruyabilir sarılıp oynamayı maskeyi bırakın bunların korunması bir yana ya okulda normalde bile mikrop kapıyorlar. Keza bunu domuz gribi olduğunda gördük hemen hemen bütün okul domuz gribi olmuştu. Oğlum resmen yürüyemedi hasta olduğunda. Bende isterim eğitimi okulda devam etsin diye. Ama en basiti kalemi yere düşürüp o kalemle yazıyorlar sonra ellerini ağzına yüzüne sürüyor çocuklar. O bastıkları ayakkabıyla okul tuvaletine girip çıkıyorlar. Sonuç mikrop. Ben dışarı çıkmıyorum tatile gitmiyorum çocuklarımı da çıkarmıyorum. Eğer okullar açılacaksa bilinçli olabileceklerini düşünerek daha büyük yaş grupları için önce açılmalı. Ve açılmadan önce toplumda daha sıkı önlemler aldıracak yaptırımlar olmalı. Yoksa ne vakalar azalır ne normale dönülür. Ben şu ortamda gitmesini istemem ne emeklerle büyütüyoruz. Kusura bakmasın kimse evlat elden gittikten sonra eğitimin önemi olmuyo.şu hayatta herşeyden öte sağlık en önemlisi.daha güçlü tedbirler alsınlar vakalar azalsın okullar açılsın.

Yanıtla . 55Beğen . 3Beğenme 12 Ağustos 11:46
202

Tugba - @Bir Anne 193 nolu yoruma cevabı: Sana katılıyorum okyllarin acilmasi su sutec icinde dogru. Deil virus tamamen bitmeden sehirler arasi seyahetleri actilar ofa yetmedi avm ler acildi tatil yerleri acildi biz ilk zamanlarsi kisitlamalri uygulamsi olsaydik belki simdi vorus olayi yok olmstu kendi ellerimizle bunun cogalmasina sebep olduk tatile gitmedim avm ye gotmedim ailemi zitarete gitmedim ama sen sen sen disardayk n benim sadece evde kalmamin hic bir faydasi yokmus cok uzgunum cocuklarimz adina tabbim yez zamanda hakkiyla kurtarsin bizleri bu beladan son olarak okullar acilmasin once. Saglikkkkkk

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 12 Ağustos 18:28
200

Baba - @Bir Anne 193 nolu yoruma cevabı: Bravo agzınıza saflık kimse çoçugunu Yold bulmaxı

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 12 Ağustos 17:56
196

Sultan - @Bir Anne 193 nolu yoruma cevabı: Aynen bende aynı düşünüyorum çok doğru bende yollamam

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 12 Ağustos 13:36
191

Büşra Kuş - Açılmasını doğru bulmuyorum çocukları ne kadar engelleyebiliriz herşeyi elliyecekler çocuklarımızı bile bile tehlikeye göndermek istemiyorsun benim çocuğunda çok çabuk hasta olan bir çocuk

Yanıtla . 20Beğen . 4Beğenme 12 Ağustos 11:02
190

Nur - Okullar açılsın nolur ya seneye sınavım var başkaları yüzünden bizim geleceğimiz gidiyor

Yanıtla . 24Beğen . 12Beğenme 12 Ağustos 11:01
189

Tamer Adıyaman - bakanlar vekiller önce çocuklarını onlar göndersin okula sonrada biz gönderelim herkesin çocuğu kendine kıymetlidir

Yanıtla . 23Beğen . 3Beğenme 12 Ağustos 11:01
195

Okullar Hemen Acilsin - @Tamer Adıyaman 189 nolu yoruma cevabı: Evet sorunda bu zaten o kesim cocugunun geri kalmis egitimini destekleyebilir toparlayabilir ama birde alt ve orta gurubu dusunun onlarin cocuklari ne olacak ozel ders alabilecekmi eksik yonlerini tamamlayabilcekmi suan bu cocuklar heba oluyor okullar kapatildiginda hersey yeniydi tedavi bilinmiyordu ama artik bir yol izleniyor ne olmasi ve olmamasi gereken seyler cogunlukla biliniyor kurallar belirleniyor okullar terbiye talim yeridir ve inanin o cocuklar orada sizden bizden daha bilincli olur farkindalik olusturur aillerinide bilinçlendirir bir tedavi uygulaniyorken egitimi ertelemek gelecegi yok etmektir bizlerde fedakarlik yaparak egitimi baslatmaliyiz gerekirse olusabilecek heryer okul olmali ama egitim devam etmeli bu virustede anladikki egitim cok onemli degilmi bizim bu genclere ihtiyacimiz var onlar bu ulkenin gelecegi ve suan yarinlari heran yok oluyor lutfen bunlarida dusunu kimse cocugunu basindan atmak istemez ama herkes okusun vatana millete hayri dokunsun ister egitim herseydir

Yanıtla . 5Beğen . 2Beğenme 12 Ağustos 13:15
188

Şeyma - Eğer okular açılacaksa sadece 8 ve 12 lere açılsın diğerleri uzakatan eğtime devam etsin

Yanıtla . 29Beğen . 10Beğenme 12 Ağustos 10:52
208

Unkown - @Şeyma 188 nolu yoruma cevabı: Bence sadece liselere açılmalı ama her lise değil son 2 lise ortakuldakiler daha elini yıkamayı bilmiyor

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 12 Ağustos 21:22
203

A.a - @Şeyma 188 nolu yoruma cevabı: Açılcaksa bütün sınıflar gitsin

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 12 Ağustos 19:36
192

Cinar Ve Ecemin Annesi - @Şeyma 188 nolu yoruma cevabı: Kesinlikle katılıyorum cok mantikli

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 12 Ağustos 11:27
185

Vatan - Çocuklarla tatile gitmek sakıncasız okula göndermek sakıncalı

Yanıtla . 36Beğen . 9Beğenme 12 Ağustos 08:17
184

Eğitim Şart - Herşeye cumhurbaşkanı karar veriyorsa bu kurumlara bu bakanlara ne gerek var boşuna kalabalık yapmasınlar

Yanıtla . 14Beğen . 8Beğenme 12 Ağustos 08:15
183

Ben Bir Öğrenciyim - Ben bu sene 8. Sınıf oldum ve eğer okullar açılmazsa lgs ye adam akılı hazırlanamayacağım zaten uzaktan eğitimlede ne kadar anladığımız belli ve o maskesiz çıkanlar ve tatile gidenler yüzünden benim ve benim gibi öğrencilerin gelceği tehlikede yani siz maskesiz çıkanlar tatile gidenler bana bir şey olmaz diyenler sizin yüzünüzden bizim gelceğimiz gidiyor anladınız mı!!

Yanıtla . 35Beğen . 7Beğenme 12 Ağustos 07:26
210

Bir Muvahhid - @Ben Bir Öğrenciyim 183 nolu yoruma cevabı: Sen ders calışamazsan diğer öğrencilerde çalışamayacağı için yine eşitlik oluyor

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 13 Ağustos 02:50
180

Okullar Açılsın? - İnşallah açılır evde sıkıldım artık

Yanıtla . 15Beğen . 11Beğenme 12 Ağustos 03:24
179

Sule - Ben tatilde beldesinde yasiyorum ve disari cikmiyorum kızımida cikarmiyorum o kadar kalabalikki anlatilmaz bize yazik degilmi tertemizdi ilcemiz suan hastalik yayildi okula nasil gonderirim kizimi birde alerjik astimi var cocuklar nasil korur kendilerini

Yanıtla . 26Beğen . 2Beğenme 12 Ağustos 02:15
178

Bende Bir Orenciyim - Bence okulların açılması hiç ama hiç doğru değil ama eğer okullar açılırsa ikinci dalga olur ve bu dünyayı gerçekten çok sarsar

Yanıtla . 18Beğen . 7Beğenme 12 Ağustos 01:34
177

Çağrı Dikmen - Yeter lan Çalışmaktan bıktım artık açılsın yaa zorla çalıştırıyorlar ailemden bıktım yaa

Yanıtla . 16Beğen . 9Beğenme 12 Ağustos 00:50
176

Ben Anneyim - Okulların acilmasi bence dogru degil benim cocugum hipoglesimi risk gurubunda bu ortamda virus artacak acilnasin milyonlarca cocugumuz var yazik gunah

Yanıtla . 30Beğen . 6Beğenme 12 Ağustos 00:37
174

Hly01 - Tatile gidenlere oh iyi yaptınız orda virüs yok demiyoruz zaten ama şu da bir gerçek okullar virüsün üst seviyede yayılmasına sebep olacak ortamlardan sayılıyor.Keyfi için tatillere gidenlerin cefasını benim çocuklarım çekemez. Bu çocuklar deneme tahtası değil benim çocuğum 2.sınıfa geçti bu şartlarda göndermeyi düşünmüyorum

Yanıtla . 29Beğen . 5Beğenme 11 Ağustos 23:43
173

Mustafa - OLAYIN CİDDİYETİNDEN UZAKLAŞTIĞIMIZ BU DÖNEMDE OKULLARIN AÇILMASINI DOĞRU BULMUYORUM

Yanıtla . 33Beğen . 7Beğenme 11 Ağustos 23:34
172

Okullar Açılsın - bayramda tatile gidenleri gördük.millet sahilleri doldurdu maske yok mesafe yok orada virüs bulaşmıyorda okullar açılıncamı virüs bulaşacak bırakın bu işleri okullar açılsın

Yanıtla . 32Beğen . 27Beğenme 11 Ağustos 23:26
171

R.d. - Yabancı ülkelerde okul acilsin diye bazi yerler kapatilirken turkiye acilip acilmamasi hakkinda dusunuyor ve hâla egitimden bahsediyirsunuz okullarin acilmasi sart bir cok kisinin 1 senesi yandi egitimi yarim kaldi acilsin mi acilmasin mi diye dusunmek yerine okullari actirin arik.

Yanıtla . 26Beğen . 22Beğenme 11 Ağustos 23:25
170

Necip - Dershaneler açık, bazı okullarda kurslar çoktan başladı. Okulları kapatmak işin kolayına kaçmak. Aynı psikolojiyle devam eder, toplum. Okullar açılınca bir süre sonra daha hassas davranmaya mecbur kalır, insanlar. Hepimizin çocuğu var ve onları seviyoruz. Okulların açılması toplumu eğitmek için önemli ve gerekli.

Yanıtla . 25Beğen . 13Beğenme 11 Ağustos 23:18
169

Insanlar - Insanlar maske takmayacak,halay çekecek, kucak kucağa,yanak yanağa gezecek sorun yok.Cocuklardan ne istiyorsunuz?Benim babam tek akciğer ile yaşıyor.Iki bayramdır elini öpemiyorum.Evine giremiyorum.Ayni şekilde annemin de elini öpemedim.Bizim günahımız ne?Annemin ,babamın bu kadar sıkılması etraftaki bencilce dolaşan insanlardan ötürü.Ne günahları var bu insanların?Normalde en küçük bir boğazımız ağrısa ,burnunuz aksa annemin evine gitmezdik.Sirf onlar hasta olmasın diye.Bu ne bencillik.

Bu sene küçük oğlum lgs sınavına girdi.Karantina dönemimiz ve sonrasını hiç anlatmak ,hatta hatırlamak istemiyorum.Oglumun akıl sagligini nasıl korumaya çalıştım,neler yaptım bir ben bir de Allah bilir?O kadar çok sıkıldık ki.Bu okullar açılmalı.Turk halkı da biraz sıkılmalı. 65 yaş üstüne dikkat etmeliyiz.Disimizi sıkmalıyız.LUTFEN.....

Yanıtla . 24Beğen . 7Beğenme 11 Ağustos 23:15
168

Noname - Şehir bazlı açılma MEB'in beş senaryosu arasındaydı, bilim kurulu tarafından teklif edilmedi. Haberciliği düzgün yapın lütfen

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 11 Ağustos 23:14
167

Delipoyraz - bu durumda inanın cocuklarımızı fazlasıyla riske atiyoruz insallah uzaktan eğitime devam edilir isterim açılnasını ama sonu hiç iyi olmiycak bence

Yanıtla . 13Beğen . 6Beğenme 11 Ağustos 23:12
166

Mustafa Sarıkaya - Elbet herkez okulların açılmasını ister ama şu an heryerde virüs var ben doğrusu okulların açılmasını doğru bulmuyorum ben konya da yaşıyorum ve haritaya baktığım zaman her bölge çok riskli kısacası okulların açılması doğru değil

Yanıtla . 32Beğen . 8Beğenme 11 Ağustos 23:02
165

Zeynep - Gerekli gereksiz her yerin açılmasına izin vermişler geleceğin doktorlarının mühendislerinin yetişeceği okulların açılmasına izin yok.Virüs çarşıda pazarda avm de yeterince bulaşıyor okulların açılması pek birşeyi değiştirmez

Yanıtla . 17Beğen . 12Beğenme 11 Ağustos 22:48
164

Okullar Açilmali...!!! - Arkadaşlar herkes okulların açılmasına karşı biz her gün evde oturup okulların açılmasını 4 gözle bekliyoruz tatil yapanlar maskesiz sokağa çıkanlar biraz dikkatli olun ya tedbirlere uyun artik bizler sizlerin yuzunden eğitimsiz kalamayiz OKULLAR AÇILMALI, MASKELER TAKILMALI , TEDBIRLERE UYULMALI

Yanıtla . 19Beğen . 10Beğenme 11 Ağustos 22:47
163

Elif - Bir kızım 11'e bir kızım 4.sınıfa geçti. Taviki eğitim önemli ama. SAĞLIKDAN DAHA ÖNEMLİ DEĞİLDİR! Eğer açılırsa ben göndermemeyi düşünüyorum. Hadi büyük kızım neyse de küçük kızım ve onun yaşıtları. Nerden bilecek sosyal mesafeyi.

Eğitim yerine gelir. Ama CAN, SAĞLIK, yerine birdaha GELMEZ!

Yanıtla . 37Beğen . 5Beğenme 11 Ağustos 22:46
162

Nur - Kademeli geçiş bir nebze daha mantıklı görünüyor, ilk aylar uzaktan eğitimle başlanabilir, vaka sayisi 500 'ün altına dusen iller ve hiç vaka tespit edilememiş yerler kademeli olarak acilabilir boylelille kontrollu olunur, ayrıca okul bahcesinde bahçe alanı geniş yerler tente ile acik hava eğitimi olusturulabilir o da bir secenek

Yanıtla . 3Beğen . 4Beğenme 11 Ağustos 22:43
161

Çok Bilgili Bir Insan - Okkulsr açılacak vefat dayısı artacak yeniden kapanacak

Yanıtla . 19Beğen . 5Beğenme 11 Ağustos 22:38
160

Bir Öğrenci - Okullar açılmalı açılmazsa parası olan tatillerde bunu telafi eder ama geriye kalan ne olacak herkes gönlünce gezerken istediğini yaparken okulların açılması tehlikeli mi oluyor 1 yıl nasıl telafi edilecek kaybettiğiniz paranız eğlenceniz geri gelir ama geleceği belirleyecek 1 yıl bunun telafisi çok zor olur ?

Yanıtla . 14Beğen . 12Beğenme 11 Ağustos 22:34
158

Anne - Dershaler açık 2 aydır çalışıyor onlara laf yok ya gidemeyen çocuklar napsın

Yanıtla . 21Beğen . 8Beğenme 11 Ağustos 22:22
157

Serdar - Okullar açılır insanlar ölmeye başlayınca yeniden kapanır. Canınızı sıkmayın.

Yanıtla . 32Beğen . 8Beğenme 11 Ağustos 22:14
156

Neco - Bu salgın bitmeden okulun açılması doğru değil kimse çocuğunu yolda bulmadı kesinlikle açılmasın

Yanıtla . 47Beğen . 15Beğenme 11 Ağustos 22:07
198

Yaşım 34 - @Neco 156 nolu yoruma cevabı: Bu hastalığın çaresi yol grip gibi herkes geçirecek kimi zor kimi kolay

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 12 Ağustos 15:18
154

Sınavcı - Burada düşünülmeyen şey sınava girecekler .Bir senemiz çöp oldu geri kalan hayatımızı da mı çöp edeceğiz.Bence düşünülmeli umarım dusunuluyordur.

Yanıtla . 21Beğen . 7Beğenme 11 Ağustos 21:57
151

Pandemi - Çoğu çocuk sokakta tatilde pilajda avm de kafede çarşıda pazarda buralarda korona yokda okuldamı var el insaf. onlayn eğitimle olmuyor bunu gördük benim kızımın hedefi tam yapmaktı lgs de 5 yanlış çıkardı kuzum konsantrasyonu bozuldu yüz yüze eğitim şart herkes üstüne düşeni yapacak tedbirlerle okullar açılacak.

Yanıtla . 38Beğen . 20Beğenme 11 Ağustos 21:49
149

Srhnn - Her yer açıkken bunun bu derece tartışılması canımı sıkıyor..herkes bir şey yokmuş gibi yaşıyor..tatilde,plajda avmlerde..kimse çıkıp bunları tekrar kapatalım demiyor da okullar açılırsa vakalar artar deniyor.. virüsü okula sıkıştırmışlar sadece.Uzaktan eğitim denen saçma sapan şeye de güvenmeyin bi gram faydası yok.. üniversitesi öğrencisiyim hocalar PDF atıp duruyor oysa benim labaratuvarda uygulamalı ders görmeliyim..bir şey öğrenmeden mezun olacak ve hastalarde çalışacağız..her yeri nasıl tedbir alarak aciyorsanız ( sözde tedbirler,hicbiri uygulanmiyor.) Buna da bişiler bulup açmanız gerek.. böyle ilerlemez.

Yanıtla . 31Beğen . 8Beğenme 11 Ağustos 21:44
147

Hem Öğretmen, Hem Anne - Ne zor bir haldeyiz... Bir tarafta sağlığımız diğer tarafta evlatlarımız. Bir oğlum var Fen Lisesi 12. Sınıf ona bakinca okullar en kısa zamanda açilmalı diyorum belli bir rutinde düzeni sağlayabilmesi ve motive olabilmesi için.Yıllarca sınif ögretmenliği yapan biri olarak diğer tarafta mini mini birler, küçük ilköğretim öğrencileri kendilerini ne derece koruyabilirler. Neresinden tutsan elinde kalıyor. Lakin 12. Sınıflar nasıl hazırlanacaklar önlerindeki sınavlara onlar için ayrıcalıklı birşeyler yapılmalı...

Yanıtla . 31Beğen . 2Beğenme 11 Ağustos 21:35
159

Samsunlu Öğrenci - @Hem Öğretmen, Hem Anne 147 nolu yoruma cevabı: Ve 8. sınıflar.

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 22:30
145

Serdar Kocaboz - Maçlar taraftarız oynanıyor öte yandan okullar açılıyor. Minibüslerde ceza kesiliyor, uçaklar dopdolu. Ben bu mücadeleden bir şey anlamadım.

Yanıtla . 38Beğen . 3Beğenme 11 Ağustos 21:28
144

Tekirdağ - Ben okulların açılması taraftarı değilim. 4 aydır oğlumu bırakın parkı avmyi evin önünü dahi çıkarmadım tek çıkabildiği yer evin balkonu oldu. Küçücük çocuklar ne anlasın sosyal mesafeden maske takmaktan. Hangi çocuk başka bir çocuğu gördüğünde temasta bulunmuyor oyun oynamıyor. Valla ben çocuğumu sokakta bulmadım. Eğitim telafi edilebilir ama ya sağlık çocuğuma birşey olsa bunun telafisini yapabilecek mi okulları açmak isteyen sayın bakan. Varsın bir yılı çöp olsun ama benim oğlum sağlıkla yanımda olsun......

Yanıtla . 51Beğen . 15Beğenme 11 Ağustos 21:25
152

Gürkan - @Tekirdağ 144 nolu yoruma cevabı: Arkadaşım çoçuğunu obazite ve kalp damar hastalıkları bekliyor. Hareketsiz bir yaşam ve 25 milyon kişi tehlike altında, o sağlıksızlığı ne yapacaksın.

Yanıtla . 7Beğen . 14Beğenme 11 Ağustos 21:52
143

Hem Öğretmen, Hem Anne - Perişanlık içerisindeyiz, 12. Sınıfa geçen oğlum bütün motivasyonunu kaybetmiş, neyi nasıl yapacağını bilmeden kendini kaptırmış gidiyor. Uzaktan eğitim onun için hikaye, belki başkalarında etkili olabilir ama benim oğlumda asla etkili olmadı.Tam tersine uzaktan eğitim deyip bilgisayarın başına oturup oyun oynadı, gereksiz videolar izledi veee bu çocuk Fen Lisesine derece ile giren bir çocuk. Tek başına bir erkek çocuk yetiştiren bir anne olarak perişanları oynadım bu yıl. Gerekli önlemler alınıp evlatlarımız okula gitmeli...Sadece 3 kelime, "Yüzyüze eğitim şart."

Yanıtla . 30Beğen . 11Beğenme 11 Ağustos 21:23
182

Fisun Guldas - @Hem Öğretmen, Hem Anne 143 nolu yoruma cevabı: Siz cocugunuza anne olarak agirlaginizi koyamiyorsunuz diye bir cocuk astimli cocuk okula basladiklarinda neler yasayacaklar sizin bindan gaberiniz carmi sizin oglumuz bideo oynamiycak laf dinlemeyecek sizin gibi dusunen anneler cocuklar yuzundende bir cok cok hastaliga yakalanma riskiyle yaşayacak yazik sizin gibi insanin anneligine

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 12 Ağustos 04:40
142

Hilal - Aşırı derecede, erkenden normalleşilerek; turizm, eğitime tercih edildi. Bunun sonucunu iliklerimize kadar hissedeceğiz ne yazık ki.

Yanıtla . 32Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 21:21
140

Hüseyin - Yorum yazarken sadece kendi çocuğunuz üzerinden yorum yapmayın okul açıldı diyelim Fen ve Sosyal Bilimler liseleri yatılı ya yatılı bölge okulları servisle giden çocuklar sadece okul ders değil bu da düşünülmeli

Yanıtla . 16Beğen . 4Beğenme 11 Ağustos 21:10
139

Hande - Okulların tamamen kapanması çok saçma kafeler restorantlar sahiller avmler her yer açıkken okullar neden açılmıyo zaten en önemli olan şey egitim hiçbişy ögrenmeden geçiyoruz ben meslek lisesinde okuyorum 11.sınıfa geçtim ama hala meslegimle ilgili bişyler ögrenemiyorum bu gidişlede ögrenemicegim bence okullar en azından kademeli açılmalı bence

Yanıtla . 14Beğen . 9Beğenme 11 Ağustos 21:06
138

Cansu - Valla bir toprağın altına giden bir daha geri gelmiyor..geç olsun ama sağlıklı bir karar olsun ..benim kızım 7 yaşında her ne kadar yasam temizlik kurallarini öğretmen de cocuk dikkatli değil o olsa arkadaşları olucakmi..zor bir süreç herkesin sabırlı olması lazım...

Yanıtla . 15Beğen . 3Beğenme 11 Ağustos 21:02
133

Zeynep - Ben yeni 9 oldum 8 bizim için önemli bi seneydi ama korono 'dan ne kadar verim aldık tartışılır ki bu bütün öğrencilere geçerli okular açılmalı yetişkinler için sınırlama olmalı çünkü bizim bi geleceğimiz var onun için okullar açılmalı bence

Yanıtla . 10Beğen . 5Beğenme 11 Ağustos 20:46
132

~öğrenciii~ - 9 sınıfa yeni başliycak bir öğrenci olarak okulların açılmasını istiyorum nedeni uzaktan eğitimin o kadar çabaya rağmen bir işe yaramaması emek veriyor hocalarımız sizler teşekkür ederiz ama bi faydası olmuyor kurallara uyulduğu maske ve sosyal mesafe korunduğu sürece allah'ın izniyle bişey olmaz diye düşünüp okulların açılmasını istiyorum eğitimsiz ya da uzaktan eğitimli bir hayat oldukça güç yorumlarımızı göz önünde bulundurursunuz umarım :)

Yanıtla . 10Beğen . 7Beğenme 11 Ağustos 20:42
127

Ebrar - Bence okullar açılsın çünkü baya geride kaldık o kadar insan dışarıda gezip tozuyor maskesiz bide biz maskemizi takıp,kolonya yanımızda taşısak bence güzel olur o yüzden lütfen okullar açılsın...

Yanıtla . 3Beğen . 9Beğenme 11 Ağustos 20:14
125

Beren - bence orta son ve liseler açılmalı fakat bazi günler gidilmek şartıyla. küçük cocuklar ne kadar akıllı uslu birisi dahi olsa bilinçli olmalari bizler kadar dikkat etmeleri mumkun degil. (liseler icin obp cok onemli acilmali yoksa asiri haksizliga ugrayacaklar ayrica egitimden uzak kalircaklar televizyondaki eba ile okula gitmek kesinlikle ayni sey degil. üniversite sınavına online derslerele hazırlanmak mumkun degil. kimseye basari getirmez)

Yanıtla . 3Beğen . 6Beğenme 11 Ağustos 20:00
124

Fatih - Ben bu sene 8. Sınıfa başlayacağım bir öğrenci gözüyle bakıldığında Sayın Ziya Selçuk'un görüşü çok mantıklı birde ben birşey ekliyorum 4. Sınıfı bitirmiş 5. Sınıf öğrencilerini bu yükü kaldırmayabilir. Çünkü nasıl onlar da ilk okulu sayılır hem kalabalık sınıflar için yedek sınıf olmuş olur hem de sıra sayısı çoğalır.

Yanıtla . 10Beğen . 10Beğenme 11 Ağustos 19:49
121

Ayşe - Çocuklarınızın sağlığını bu kadar çok mu düşünüyorsunuz parklardan gezmelerden geri kaldınız mı acaba bakanımız devletimiz çocuklarımızı en az bizim kadar düşünüyor çok şükür milletimiz herşeye muhalefet olmayı seviyor malesef benimde iki çocuğum var ikiside okulda çok başarılı ama uzaktan eğitim malesef yüz yüze eğitim gibi değil bildiklerinide unuttular okulun açılması şart

Yanıtla . 57Beğen . 21Beğenme 11 Ağustos 19:45
128

Canan - @Ayşe 121 nolu yoruma cevabı: Katılıyorum aynı şeyleri şuan bende yaşıyorum

Yanıtla . 1Beğen . 4Beğenme 11 Ağustos 20:24
118

Yks - Ya okul açılmasın demek kolay.18 milyon öğrencinin eğitimi ne olacak?O kadar normalleşmeden bahsederken okulların tamamen kapatılması çok saçma.

Yanıtla . 38Beğen . 30Beğenme 11 Ağustos 19:30
117

Hakan - Ne yapılacaksa okullar açılmadan netleşmelidir. Ben çocuğum için yüksek ücret ödeyip evde online eğitim almasını istemiyorum.

Yanıtla . 21Beğen . 16Beğenme 11 Ağustos 19:25
155

Tijen - @Hakan 117 nolu yoruma cevabı: Size katılıyorum. Bir sürü parayı online eğitim için mi veriyoruz. Kaldı ki kızım 12..sınıf, nasıl olacak bilmiyorum...

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 11 Ağustos 22:00
150

Emrah aydın - @Hakan 117 nolu yoruma cevabı: Insallah yuksek ücret ödersin, çünkü sen sadece cebini düşünen, diğer cocukları velileri düşünen biri değilsin. Ülke batsa da sen sadece ödeyeceği parayı düşünen bencil birisin bence

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 21:45
136

Lgs 1.si Çoban - @Hakan 117 nolu yoruma cevabı: Bu kadar tokatlanmak istiyorsan ben tokatlarım "yüksek ücret ödemek istiyorum" ne demek :D(eğitim para olmadanda olur para da eğitim olmadanda olur yani bu konularda ücretin yüksek olması önemli degil)

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 21:00
116

Arzu Metin - Öğrencisini okula bırakıp saatlerce orada bekleyen veliler var onlardan yayılmayacağı ne malüm veliden çocuklara çocuklardan diğer öğrenci ve evlere okulların açılması çok zarar verici ve üzücü sonuç doğuracaktır

Yanıtla . 28Beğen . 13Beğenme 11 Ağustos 19:24
141

Anne - @Arzu Metin 116 nolu yoruma cevabı: Sizin okula giden çocuğunuz var mı?

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 11 Ağustos 21:18
106

İzmir - Sayın Ziya selcuk okulların acılması demek çocukları ölüme göndermek demek bu nasıl bir anlayıştır ki bunu göze alırsınız size saygım sonsuz ama yanlış şahsen ben çocuğumu sokakta bulmadım kimsede bulmadı buna karşı hazırmısın ız ilk okul çok yanlış orta öğretim ve lise ler acılmalı çünkü onlar kendilerini bilir ama ilk okul örençisine anlatamazsınız bizim okulda zaten herşey yanlış düzen yok (izmir tepecik zeytinlik mimar Sinan ilkokulu) gelin de bu okulla ilgili araştırma yapın okul eksik yarım yamalak bir okul

Yanıtla . 49Beğen . 29Beğenme 11 Ağustos 18:55
181

Harika Arı - @İzmir 106 nolu yoruma cevabı: Siz ortaokul ve lise olunca büyük oldukları için söyleneni yapıyor sanıyorsanız aldanıyorsunuz.. Tam tersine karşı çıktıkları bir konuda söz bile dinlemeyip herşeyi bildiklerini sanıyorlar ve laf geçiremiyorsunuz.. Üstelik yorumların içinde ora açıldı , bura açıldı , herkes ortalıkta dolaşıyor diyenler var , bu keyfe kalan çıkışlarla bile Hastanelerde doluluk oranı %67 oldu diyor sağlık bakanı.. Üstelik bir çok corona olana evde karantinaya alın kendinizi diyip eve gönderdiklerini söylüyorlar ..Keyfi davranan insanların , kendi kararı ile sokağa çıkan insanların var olduğunu bilen bir kesim de sokağa adım atmıyor .. bu dengede bile keyfiyet yüzünden %67 doluluk varsa hergün zorunlu eğitime katılmak için sokağa çıkmak sokağa hastane açacak hale gelmek demek .. bir tek okuldan içeri giren herkes hergün en az 9 bin kişi ile kesinlikle muattap olacak.. ( toplu taşımada, sokakta gezecek , okuldan kaçacak olanlar tüm gün orda burda gezip , yemeğe gidecek , Avm ye gidecek , ertesi gün okula gelecek , Sonra Bütün sınıflara öğretmenler girecek sonra öğretmenler odasında buluşacak 10 dk da birbirine bulaştıracak sonra tekrar sınıflara girecekler .. Bu bir döngü ve her gün 1600 kişilik okulda bir araya gelmesi yetmezmiş gibi dolaşı yaptıkları da gözönüne alınmak zorunda.. sirkilasyonda kimin kime ne taşıdığı bilinmeyen ortamda tüm Türkiye bir anda hasta olacak .. Sağlık sistemi çöker bile demiyorum.. Çaresizlik ve pişmanlık en kötüsü olur.. Ben korkmuyorum.. Korkaklar hergün , cesurlar bir kez ölür.. Ama ölenin arkasından gelen kaybın telafisi yok ve geride kalanlar suçluluğu ömür boyu üzerinden atamaz.. Asıl cehennemi geride kalanlar yaşar.. Ya bu talihsiz kişi okula giden çocuğunuz olursa.. Kalan ömrünün bir anını bile mutlu yaşıyamaz .. Çok ince düşünülmesi gereken bir dönemden geçiyoruz ve ben yetkililerin vereceği karara uyulması gerektiğini düşünüyorum.. Tüm toplumu onlar yönlendirecek ve aldıkları sorumluluk çok büyük , Allah yar ve yardımcıları olsun . Can pazarı.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 12 Ağustos 03:53
146

Ebru - @İzmir 106 nolu yoruma cevabı: Sizin çocuğunuz ilokul öğrencisi bu nasıl bir mantıktır ilkokul açılmasın lise açılsın benim oğlum lise öğrencisi yani sizinki yaşasın benim ki ölsün yuh diyorum kendine müslümanlıkta master olmak buna denir herhalde

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 21:31
119

Yagmur - @İzmir 106 nolu yoruma cevabı: KeeşkKeeşke çoçuğunuza bir sorumluluk verseniz bence bu çocukların kendilerini kanıtlamaları için bir şans

Yanıtla . 9Beğen . 14Beğenme 11 Ağustos 19:32
105

Kübra - Benimde bu sene 1.sınıfa baslıcak bı oglum var tabii egıtım onemlı ama saglıgımız daha onemlı cocuklarimız hijyeni daha tam olarak bilmiyorlar hangi birinin basında durcaklar acılmamasından yanayım

Yanıtla . 30Beğen . 16Beğenme 11 Ağustos 18:54
126

Admin - @Kübra 105 nolu yoruma cevabı: Aynen oyle katılıyorum bazı kisiler okullar açılsın dıye yazıyor onların hepsı cebını düsünmen ögretmense tayfası bizim çoçukları ız onların umrundamı herkezın evınde İnternet var ogretmenler gurup kursun ogrencılerr vıdeo konferans sıstemıyle ders versınler

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 11 Ağustos 20:11
103

Alper - Eğer okulları açılacaksa 8. 12. Ve üniversite öğrencileri için açılmalı.

Yanıtla . 49Beğen . 17Beğenme 11 Ağustos 18:54
130

Gülse - @Alper 103 nolu yoruma cevabı: Üniversiteler açılsın evet ama yurtta kalan öğrenciler için nasıl bir çözüm düşünüyorsunuz. Devlet yurtlarında aynı odada kalan kaç tane öğrenci var .Tuvaletler ve duşlar ortak kullanımda

Bence en risk altida olan grup Üniversite öğrencileri olur

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 20:29
102

Alper - Eğer okulları ülkede açılacaksa sadece 8. 12. Ve üniversite öğrencileri için açılmalı

Yanıtla . 31Beğen . 19Beğenme 11 Ağustos 18:53
100

Hülya - Öğretmenlerimiz tüm velileri arayıp ikna ediyor. Sınıfın yarısı göndermeyi düşünmüyor. Bunun cezasının olduğunu eğitim hakkının elinden alınmaması gerektiğini söylediler.İleride yaştan dolayı iş bulmada sıkıntı yaşayabileceklerini belirttiler. Peki ya bize ne olacak hastalığı kapıp eve getirecekler. Olan bizlere de olacak çocuklarımıza da. Bu sefer hiç okula gidemeyecek kimse.

Yanıtla . 21Beğen . 10Beğenme 11 Ağustos 18:52
97

Mrtgndz - ACİLMASİNDA NEREYE KADAR .AİLEDE HASTA BULUNANLAR MEB SAHSİ DİLEKCE YAZİP BU SUREC BİTENE KADAR OKUL A GONDERMESİN MUAF OLSUN .

Yanıtla . 12Beğen . 9Beğenme 11 Ağustos 18:52
94

Hülya - Okulların açılması bir süre daha ertelenebilir.Bahara kadar gidişata bakılır. Ne bu acele? Zaten Eylül Ekim ayında patlak verecek bu virüs. Sağlık daha önemli biz çocuğumuzu sokakta bulmadık. Virüsü kapıp eve getirse bizlere birşey olsa bunun sorumlusu kim olacak? Bu ne saçmalık? Tatile, avmye giden maskesiz gezen ailelerle benim çocuğum bir mi şimdi? O kadar sağlıkçılar boşa emek vermiş olacak.

Yanıtla . 79Beğen . 14Beğenme 11 Ağustos 18:48
113

Reyyan - @Hülya 94 nolu yoruma cevabı: Bunların yanı sıra evde olup ögrendiklerimizi unuttuk resmen ve git gide egitimden uzaklasıyoruz söz konusu bu eğitimle devam edebilecek geleceğimiz. Uzaktan eğitimle devam etse de ıyi olmaz cünkü yeni başlayanlar okul degistirenler vs bu öğrenciler nasıl canlı yayınlara katılıp hiç bilmediği bir ortam a uyum yapacaklar?

Yanıtla . 9Beğen . 9Beğenme 11 Ağustos 19:08
112

Bilmeye Gerek Yok - @Hülya 94 nolu yoruma cevabı: Çok istiyosan çocuğunu yollamayabilirsin sonuç olarak bir sürü çocuk eğitimsiz kalacak değil uzaktan eğitimden de doğru düzgün birşey anlamıyorlar

Yanıtla . 6Beğen . 7Beğenme 11 Ağustos 19:08
111

Eda - @Hülya 94 nolu yoruma cevabı: Birde şöyle bakmak lazım, lise son sınıf öğrencilerinin daha bitirmesi gereken çok konu var ve bu konuları hocaları ile bitirmeleri gerek yoksa YKS sınavında başarılı olamayabilir, tüm emekleri boşa gidebilir.

Yanıtla . 14Beğen . 8Beğenme 11 Ağustos 19:03
88

Baba - Önümüz kış hastalıklar solunum yoluyla daha fazla olacak, vücut bu tür hastalıklarla mücadele ederken daha çok hastalığa açık hale gelebilir. Hijyen konusunda öğrenciler çok iyi değiller korku, stres, gevşeme, kaygı, kışın kapalı ortamda ders vs vs vs. Öğrenciler de öğretmenler de risk altında okacak. 1 kişide çıkınca pandemi ilan edildi okullar kapandı. Tamamen bitmedikçe okullar açılmamalı, kimse bu riske girmez, evladını düşünen ebeveynler bence okula çocuğunu göndermez, avm ye gitmez, piknik alanlarına kalabalığa düğüne cenazeye gitmez, insanlar maskeyi ağzına değil koluna takıyor, toplum olarak insanlar sorumluluğunu almalı, okullar açılır yine yeterki sağlıklı bir gelecek olsun.

Yanıtla . 52Beğen . 7Beğenme 11 Ağustos 18:27
87

Anne - benim 3 çocuğum var bi kızım 5.sinifa başlayacak 1 kızım 7. Sınıf oğlumda lise 1 kizlarimda nefes darlığı var alerji var ikiside ilac kullanıyor bende astim var bu hastalık tamamen geçmeden bende acilsin istemiyorum hasta olmaktansa 1 yıl kaybı olsun zorunlu olmadığımız sürece dışarı cikmiyoruz çocuklarım benim yanımdayken bile maskeyi zorla takıyorlar nefes alamiyoruz diyorlar okulda birbirlerinden kalem silgi alacaklar bi şekilde yayılacak yine

Yanıtla . 46Beğen . 9Beğenme 11 Ağustos 18:27
109

Mrtgndz - @Anne 87 nolu yoruma cevabı: Meb e dilekçeyle başvurup çocuklariniz için muafiyet isteyin

Yanıtla . 4Beğen . 8Beğenme 11 Ağustos 18:58
84

Dogan - Okulların açılmasına karşıyız

Biz öğrenciler taşıyıcı birer unsur haline geliriz

Uzaktan eğitime devam etmek istiyoruz.

Yanıtla . 37Beğen . 18Beğenme 11 Ağustos 18:24
137

..... - @Dogan 84 nolu yoruma cevabı: 8 ve 12 ler napsın peki ilk dönemden online başlamak onlar için zor olucaktır bide bu yandan düşünmek lazım

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 11 Ağustos 21:00
93

Muhalif - @Dogan 84 nolu yoruma cevabı: Tabi alıştınız tablet elinizde yatmaya ekmek elden su gölden

Yanıtla . 25Beğen . 31Beğenme 11 Ağustos 18:42
82

Mine - Virus bu haldeykn bitmez fakt suan herkes tatilde biz evlerdeyiz ve onlmlerimizle markete s gidiyruz tatilden glecekler ertsigun okula bulasmiycgi ne malum ama eylulde ilden cikmak yasakln8rsa kim hastysa ortaya cikar ve ona gre iyilesim sureci baslr ekimdede okullar acilir

Yanıtla . 19Beğen . 5Beğenme 11 Ağustos 18:19
134

Gülşen - @Mine 82 nolu yoruma cevabı: Size katılıyorum. Şehirlerarası yolculuklar yasaklanıp okulların açılması 1 ay ötelenebilir. Böylece hasta olanlar ayıklanır ve tadavi olur. Ben de okulların açılmasından yanayım. 12.sınıfa geçen bir oğlum var. Uzaktan eğitimin hiçbir faydası yok çocuklara. 1 aylık bit öteleme ile okullar açılmalı...

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 20:47
80

Cilek - Arkadaslar ben de lise ogrencisiyim ve yurtta kaliyorum bi karar verilecekse bunlar da dusunulsun

Yanıtla . 17Beğen . 3Beğenme 11 Ağustos 18:17
79

Mert Bozoğlu - Okullar acilmasin lutfen youtubeden PROF DR SERDAR SAVAŞ ı takip edin neden acilmasin dedigimi daha net anliyicaksiniz

Yanıtla . 20Beğen . 6Beğenme 11 Ağustos 18:14
108

Albayrak - @Mert Bozoğlu 79 nolu yoruma cevabı: O hala duruyor mu ya? Yks yapılınca binlerce çocuk ölecek diyordu, yüzbinlerce insana virüs buluşacak sınav ertelensin diyordu hani nerde?

Yanıtla . 8Beğen . 6Beğenme 11 Ağustos 18:58
76

Mine - Okullar 1 ay sonra acilsa ama il disi yasaklnsa kim hasta kim degil belli olsa yoksa olan olmayana bulastrcak aylardir korunduk korunmaynlarin yuzunden hasta olmak istmiyruz il cikisi yasaklansin eylulde herks evlerine glsin ekimdede okullar acilsin lutfen

Yanıtla . 16Beğen . 4Beğenme 11 Ağustos 18:04
72

Serdar 22 - Ya açılsın ya açılmasıln burada garibime giden şehirlerin hastasayısına göre okulun açılması farz edelim edirne artvin muş niğde gibi 65 il eğitime başladı istanbul ankara diyarbakır kayseri gibi 16 ilde eğitime araverilsin ozaman bu çocukların hayatlarını çalmış olmuyormusunuz 2019 2020 yılı 5 ay kayıpları oldu bu yılda okula gidemediler diyelim ne olcak ozaman devlet bunu telafi edecekmi

Yanıtla . 7Beğen . 4Beğenme 11 Ağustos 17:55
66

Sabahattin - Okullarımız, geç açılsın ama sağlıklı kalalım. İnsan hayatından daha değerli ne olabilir. Sağlık olursa okul da olur, iş de olur, aş da olur. Ne bu okul telaşı?

Yanıtla . 75Beğen . 17Beğenme 11 Ağustos 17:49
114

Upeuk - @Sabahattin 66 nolu yoruma cevabı: Sorun şu, ben seneye lgs sınavına gireceğim ve online eğitimden hiçbir şey anlayamıyorum. Acele etmiyoruz, olması gereken bu. Önemler gerçekten doğru bir şekilde alınırsa hiçbir sıkıntı çıkmaz. Ben nasıl doğru bir şekilde anlayacağım online eğitim olunca diye gün içinde başımın etini yiyorum, empati...

Yanıtla . 5Beğen . 4Beğenme 11 Ağustos 19:12
89

Kerem Epekinci - @Sabahattin 66 nolu yoruma cevabı: Helal olsun çok doğru bir laf

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 18:30
81

Kolpa Işler - @Sabahattin 66 nolu yoruma cevabı: Tatil yaramış ;)

Yanıtla . 1Beğen . 4Beğenme 11 Ağustos 18:18
91

Rabia - @Clever Girl 65 nolu yoruma cevabı: Okullar açılsın lütfen evde çok sıkılıyoruz bnm 8 yaşında kardeşim var o bile okumayı unuttu yani gerçekten

Yanıtla . 2Beğen . 9Beğenme 11 Ağustos 18:39
62

Ece - okula başlayan çocukların hepsine covid testi yapılmalı okulların girişine ateş ölçer konmalı ve düzenli test ve önlemlerle okul açılmalı

Yanıtla . 35Beğen . 18Beğenme 11 Ağustos 17:41
122

Salih - @Ece 62 nolu yoruma cevabı: Konuşacak bu işlemleri,öğretmen mi,idareciler mi onların canı yok mu...

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 19:47
85

Muallime - @Ece 62 nolu yoruma cevabı: Düğüne kimse gelmez diyen kaynana gibi, covitli olduğum bilinirse çocuğumu okula almazlar diyen veli olabileceğini nereden bileceğiz?

Yanıtla . 17Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 18:25
83

Sevinç - @Ece 62 nolu yoruma cevabı: Buyukler dayanamazken o teste cocuklar nasıl dayansın okullar acılmasın yasaklar gelsın cıkana para cezası uygulansın 7 den 70 e

Yanıtla . 12Beğen . 3Beğenme 11 Ağustos 18:20
61

Aysenurpehlivan - Bence acilmali bazilari acilmasin virus gelcek diyo ama her yer acildi virus gelmedin okular acilincami gelcek bence acilmali acilsin okulu ozledim okulun ne kadar ayribbir yani oldugunu anladim A-Ç-I-L-S-I-N?

Yanıtla . 19Beğen . 34Beğenme 11 Ağustos 17:40
95

Alper - @Aysenurpehlivan 61 nolu yoruma cevabı: Sanırım okulların açılmasının ciddiyetini anlamamışsınız okul zorunludur bir sınıfta 30 kişi ders görür sosyal mesafe olmaz maske takmayan denyolarda olacak. çocukların çoğu olayın ciddiyetini farketmiş durumda bile değil. solunum yolu rahatsızlıkları olanlar eğer okul açılırsa büyük risk altında ben kaç aydır evden çıkmıyorum okul açılınca tatile gidenler ile aynı ortamda bulunacağım ne anladım ben bu işten astım bronşit hastasıyım maske takmak zaten yeterince zor birde o sıcak sınıflarda iyice bunalacağız mevsim geçişi ise hep sıkıntı çocuk grip mi nezle mi soğuk algınlığımı yoksa covid mi

Yanıtla . 14Beğen . 2Beğenme 11 Ağustos 18:48
78

Blablaa - @Aysenurpehlivan 61 nolu yoruma cevabı: Kesinlikle hak veriryorum heryer açıldı ve herkes her yerde bi tek okul mu açılmayacak

Yanıtla . 4Beğen . 11Beğenme 11 Ağustos 18:13
60

Çetin - Ogrencileri iki gruba ayırıp birinci grup 15 gün okulda yüzyüze ders görürken ikinci grup uzaktan eğitim görebilir, onbesgun sonrada diğer grup okulda yüzyüze eğitim görürken diğer grup evde uzaktan eğitim denenebilir. Bu denenebilir sonuçta: sınıftaki ve okuldaki öğrenci sayısı yarıya inecek, sosyal mesafeye daha rahat uyulacak, eğitimde eşitlik olacak. Milli eğitim bakanligimiz uygun gorursede tüm öğrencileri servisler ile evlerinden alıp evine birakarak pandemi sürecinden çocuklarımızı az da olsa koruyabilecegiz diye düşünüyorum...

Yanıtla . 11Beğen . 7Beğenme 11 Ağustos 17:39
96

Alper - @Çetin 60 nolu yoruma cevabı: Bu dediğiniz uzaktan eğitim sürecimiz başarılı olsaydı bir nebze yapılabilirdi ama bu altyapı ile imkansız

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 18:51
55

Lea - her nasıl olacak ise (sınıflar yarıya bölünerek vs.) okullar mutlaka açılmalı. 12. sınıf oldum ve üniversite sınavına gireceğim, her ne kadar kendim çalışsam da etkisi elbette okul gibi olmuyor. anaokullarının ilk önce açılma düşüncesi çok saçma, onlar okula gitse ne olur gitmese ne olur. en azından 11 ve 12. sınıflar okula başlasın artık bizim en önemli yılımız bu yıl.

Yanıtla . 36Beğen . 23Beğenme 11 Ağustos 17:21
74

Öğrenci - @Lea 55 nolu yoruma cevabı: Benimde durum aynı :((

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 11 Ağustos 17:58
73

Öğrenci - @Lea 55 nolu yoruma cevabı: Benimde durum aynı

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 17:57
67

Mehmet - @Lea 55 nolu yoruma cevabı: Açıklamayı iyi okursan ana okulların neden okula gitmelerini anlarsın

Yanıtla . 6Beğen . 2Beğenme 11 Ağustos 17:49
59

Anne - @Lea 55 nolu yoruma cevabı: Bu arada ölmemeliyiz ve sağlık çalışanlarını da riske atmamaliyiz. Ölü olursak gideceğimiz üniversitenin bir önemi kalmaz

Yanıtla . 12Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 17:33
53

Veli - Okullar bence 3 gün okul 3 gün uzaktan eğitim olmalı. Eğitim olmazsa nolcak evde interneti akıllı telefonu bilgisayarı ya da şebekesi çekmeyen bir sürü çocuk var. Okullar yarı zamanlı açılmalı.

Yanıtla . 18Beğen . 12Beğenme 11 Ağustos 17:17
52

Uzaktan Eğitim Olmasın - Uzaktan eğitim olmasın hiçbirşey anlamıyorum ne zaman not alacam ne zaman konuyu anlaycam hic bilmiyorum lütfen uzaktan eğitim olmasin

Yanıtla . 25Beğen . 12Beğenme 11 Ağustos 17:13
77

Zeyna - @Uzaktan Eğitim Olmasın 52 nolu yoruma cevabı: Dersleri saati saatine takip eder ve kafa yorarasan anlarsinda notta alirsin YETERKI UÇINDE GERÇEKTEN OKUMA AŞKI OLSUN!!!!Anlamadiginda ise kitaptan internetten araşturacaksin....tekrar yapacaksın.. ..

Birde dogudakileri düşün bakalım ne şartlarda okumaya calisiyorlar

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 11 Ağustos 18:11
49

Arf Yvz - Uzaktan eğitim de fırsat eşitliğine aykırıdır. Herkesin evinde gerekli donanım yoktur. İnternet yoktur. Günlük ders saatleri azaltılıp pandemi bitene veya aşısı bulunana kadar ana dersler bazında dersler okullarda verilmelidir.

Yanıtla . 56Beğen . 11Beğenme 11 Ağustos 16:46
90

Hasan Çavuş - @Arf Yvz 49 nolu yoruma cevabı: Onu zamanında herkesin evine getirecekler di, gitsinler bi avrupa'ya baksınlar

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 18:34
51

Göksel Aydoğan - @Arf Yvz 49 nolu yoruma cevabı: Çocuktan sıkıldım her halde ben kalp ve akciğer hastasıyım kızım bu sene ilkokul 4 sınıfa gidecek ne kadar tedbir alınırsa alınsın bunlar çocuk ne maskeyi sağlıklı takarlar nede her kurala uyarlar kızım Allah gecinden

versin ya koronaya yakalandı hiç bir berilti vermese hep benimle ders yapıyor bana bulastirsa ne olacak ondan sonra kızım babasız kalsa 1 sene okumasa dunyanin son gelmez ama okursa büyük ihtimalle babasız kalir hangisini yapmalı

Yanıtla . 18Beğen . 4Beğenme 11 Ağustos 17:03
47

Rumuz? - sabahçı ve öğlenci sistemi geri getirilmeli,okulda ki ders ve teneffüs süreleri de azaltılmalı. bunlarla beraber 3. modül uygulanırsa en az zararın olacağını düşünüyorum

Yanıtla . 24Beğen . 13Beğenme 11 Ağustos 16:38
45

Fetem - Okullar açılırsa birlerinin maskelerini takan yere düşen maskeyi tekrar yüzüne takan birbirleriyle araç gereç alışverişi yapan öğrencileri unutmayın okulların açılması için öncesinde en az 10 gün yasak koyulmalı

Yanıtla . 39Beğen . 2Beğenme 11 Ağustos 16:34
43

Çocuk Bu - Okul açılsın diyenlerin çoğu evde çocuğundan sıkılmış kurtulmak istiyor. Ne yazık ki velilerin çoğu okulu bu şekil görüyor. Çocuk yetişkin gibi düşünemez ve hareket edemez. Değil yarı yarıya bir sınıfta 2 öğrenci olsa bile risk vardır. Çocuklar birbirlerinden uzak duramıyor tuvalet temizliğinde hijyen kurallarına dikkat etmiyor. Ne kadar uyarırsanız uyarın

Yanıtla . 74Beğen . 9Beğenme 11 Ağustos 16:32
148

Anne - @Çocuk Bu 43 nolu yoruma cevabı: Çok doğru benim kızım hemşire kovit de oldu zor bir dönem di herkes tatil de biz evde sürekli ders etkinlik 2. Sınıfa geçen kızımla dolu dolu geçirdik sanki ev okul du öğretmen veli çok güzel organize oldu dışarı sayılı çıktık zor mu zor ama sağlık herşey den değerli tatile giden gezen utanmadan nispet yapar gibi paylaşan duyarsız veliler bunlar varken çok zor 15 gün sokağa çıkma yasağı ve bahara kadar il yasağı ekimde yarı eğitim yarı ev en doğrusu bu ama

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 21:37
68

Kardelen - @Çocuk Bu 43 nolu yoruma cevabı: Çok doğru açıklama..Gerçekçi .çocuklarımızın sağlığı herşeyden değerli.

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 17:49
57

Anne - @Çocuk Bu 43 nolu yoruma cevabı: En mantıklı yorumu birtek siz yapmışsınız.Aynen çocukları resmen vaşlarından atmak isteyen veliler var

Yanıtla . 15Beğen . 3Beğenme 11 Ağustos 17:23
42

Sıla - Şu an da okulların açılması çok saçma okula gitmek istemedigim için demiyorum bunu benim gibi nefes darlığı gibi bir çok hastalığı olan çocuk var ve biz uzun süre maske takamiyoruz kendi adıma konuşmak gerekirse 10dk taktıktan sonra nefes alamayıp panik atak geçiriyorum tabi bazı insalar için bu yarım saatlik bir süreç ondan sonra geçiyor deniyor ama değil öldüğüm zannediyorum bu basit bir şey değil hadi onu geçtim teneffüs olduğunda herkes yanyana sevgililer sarmaş dolaş olucsk ozmn bu virus bulasmiycak mi öğretmenler ne kadar engelleyen birlirki bunu bir çok insan durumun ciddiyetine değil ve virüsün bir oyun olduğunu düşünen çok fazla cahil var biz bu cahiller yüzünden ölmek istemiyoruz.

Yanıtla . 44Beğen . 6Beğenme 11 Ağustos 16:31
40

✓✓ - Her yer açılabiliyorsa okullarda açılmalı bu sefer de çocuklar evde kaldıkça AVM , seyahat ve tatil okul olmasına rağmen devam edecek, çoğu öğrenci online derelere girmek istemeyecek. Bu açıkça ortada . Bence önlemler alındıkça okullar açılabilir

Yanıtla . 20Beğen . 30Beğenme 11 Ağustos 16:21
35

Jmjk9597 - Okullar kesinlikle açılmalı her yer açık sadece okullar kapalı eğer ki virüsü çok önemsiyorlarsa dışarıya çıkmasınlar avmleri kapatsınlar okulları açın lütfen

Yanıtla . 66Beğen . 63Beğenme 11 Ağustos 15:55
104

58 - @Jmjk9597 35 nolu yoruma cevabı: aynen katılıyorum her yer açıkken okul kapanmaz

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 18:54
64

Kardelen - @Jmjk9597 35 nolu yoruma cevabı: Okullar kesinlikle açılmamalı..Okullar her yer değil. Yavrularımızın sağlığı her yerden değerlidir.

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 17:46
33

Yasemin Bakır - Okul saatlerinde işe gidenler hariç yasak uygulaması yapılmalı

Yanıtla . 38Beğen . 7Beğenme 11 Ağustos 15:53
32

Angie - Ben çocuğumu aylardır ne avm ye ne parka götürdüm.resmen izole ettim ve bu şekilde korudum.şimdi okul açıldığında benim çocuğumla avm de gezen hiç tedbir almayan ailenin çocuğu bir sınıfta olacak.o zaman benim bunca zaman dikkat etmemin ne anlamı kalacak?günde 1000 vaka üzeriyken okulun açılması yanlış.çocuklar kendilerini asla koruyamazlar.mesele sağlıksa geri kalan her şey onun bir adım gerisindedir.telafisi mümkündür ve vardır.

Yanıtla . 159Beğen . 18Beğenme 11 Ağustos 15:47
115

Anne - @Angie 32 nolu yoruma cevabı: Bencede açılmasın ben çocuklarımı aylardır izole ediyorum misafir kabul etmiyorum ve şimdi maske takmayıp sokaklarda gezen çocuklarla bir araya gelecek maskeye dışarda anca 10 dakika dayanıyorlar bence uzaktan geçtikleri sınıfın derslerini yapsınlar seneye de aynı sınıfa devam etsinler yani 6 başlayan uzaktan 6 'nın derslerini çalışsın seneye de 6. sınıfa gitsin 1 sene kayıpları olur ama sağlam bir temelle 6. Sınıfı bitirirler geçmiş seneden zaten kayıpları var ve bir şekilde tökezliycekler bu gidişle eğitim hayatları biticek çok korkuyarlar ben nasıl o kalabalıkta kendimi koruycam nasıl karnımı doyurucam nasıl su içicem diyor ve çok korkuyorlar

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 19:17
86

Tulay - @Angie 32 nolu yoruma cevabı: Yorumunuza sonuna kadar katiliyorum bende siz gibi cocugu u bu sekilde korudum ne bir gezme ne bir tatil ne bir avm ye goturdum evde gecirdik fakat okulllar acildiginda 40 kisilik sinifta cocuklar ayni havayii ayni mekani paylasacak benim yaptigim ozveri bu kadar caba bosa mi gidecekk saglik herseyden daha onemli bir sene kayip kayip degildir telafii edebilirler ama sagligini yasamin hayatin telafisii olmaz yapilamazz

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 18:26
75

Mert - @Angie 32 nolu yoruma cevabı: Bende oğlumu ne avm ne tatil, hic bir yere götürmedim. Çocuğum kronik astım hastası, maske ve dezenfektan çocuğu zora sokuyor. Hic izole olmamis, sabahı akşam etmiş cocuklarla benim çocuğum nasıl aynı sınıf ortamını paylaşacak? Okulların açılacak olmasını hiç makul bulmuyorum. Cok ciddi bir endişe halindeyiz ailece

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 17:59
58

Anne - @Angie 32 nolu yoruma cevabı: Aynen bende ülkemizde vaka görüldüğünden beri dışarı çıkartmıyorum çocuğumu.Nasıl vijdansızca bir göze alınış bu.Göndermekistemiyorum kesinlikle.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 17:27
50

Birsel Güven - @Angie 32 nolu yoruma cevabı: Kesinlikle katılıyorum. Bende avm değil parka dahi markete dahi çıkarmıyorum. Ben bü kadar ilgilenirken. Avm avm dolasanlarin çocukları ile birlikte eğitim görmesini istemiyorum. Eğitim derken sagliklarindan olacaklar.

Yanıtla . 21Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 16:58
46

Angel - @Angie 32 nolu yoruma cevabı: Kesinlikle katiliyorumm size

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 16:35
44

Yonca - @Angie 32 nolu yoruma cevabı: Kesinlikle katılıyorum okulların açılmasını Hepimiz istiyoruz, ama bunun için yasakları kaldırmamaları gerekiyordu, herkes dıyor ki heryer açık, okullar kapalı, ama ben o heryere gidenlerin gittiği hiç bir yere gitmedim, 4 aydır alışverişimi bile sanal marketten yapıyorum, oğlum aylardır evin içinde tek başına, eee şimdi niye katlandık onca sıkıntıya, sorumsuz insanların cezasını biz çekicez, sanki denize girmek, avm ye gıtmeseler ölüceklerdi, vebali kurallara uymayanlarındır

Yanıtla . 25Beğen . 4Beğenme 11 Ağustos 16:32
37

Okullar Açılsın - @Angie 32 nolu yoruma cevabı: Egitim in bu şekilde devam etmesi mumkun degil o zaman cocugun uzaktan eğitime devam etsin ne kadar biseyler kapabilecek ki

Yanıtla . 15Beğen . 14Beğenme 11 Ağustos 16:03
36

Deniz - @Angie 32 nolu yoruma cevabı: Aynı şekilde bizde marttan beri dışarı çıkmıyoruz bakkal dışında.simdi okulu açacaksınız avmye gidip dışarda maskesiz gezenle aynı sınıfta okuyacak çocuğum

Yanıtla . 35Beğen . 2Beğenme 11 Ağustos 16:02
29

Okul Lütfen Açılsın Ar - Evet ilk öncelikle sağlığımız tabii ki ama eğitimi göz ardı edemeyiz böyle bir şey katiyen kabul edilemez uzaktan Eğitimin ne kadar yetersiz olduğunu herkes biliyor okulda yüz yüze anlamadığımız birçok şeyi bu yapılan canlı derslerle nasıl sağlayabiliriz özellikle üniversiteye hazırlanan liseler için herkesin hayalleri hedefleri var Okulun bir de açılıp kapanma ihtimali de varmış ki büyük ihtimalle böyle olacak artık bir çözüm yolu getirip okulların tümünü açalım bu şartlarda uzaktan eğitimle eğitimle evden olacak şey değil öğrenci anlamadı birçok soruyu canlı ders üzerinden soramıyor bile Lütfen buradan sesleniyorum Milli Eğitim bakanına okullar açılmalı güvenlik ve sağlıkta sizden sorulmalı

Yanıtla . 21Beğen . 33Beğenme 11 Ağustos 15:41
41

Örgü - @Okul Lütfen Açılsın Ar 29 nolu yoruma cevabı: Canlı derse katılmak da sıkıntı. Kiminin telefonu yok kiminin İnterneti. İnternet olsa bile hiçbir şekilde yetmez yine fırsat eşitliğine aykırı olmuş oluyor her türlü. Keşke 2 hafta adam akıllı yasak koysalardı kimse adım atmasaydı bunların hiçbiri yaşanmazdı. Kimse de batmazdı 2 hafta evde durunca. Hala yurtdışından gelenler var ne tedbir var ne karantina. O kadar zaman bizi tıktılar içeri de ne oldu dışarıdan gelenler her türlü getiriyor virüsü. Eminim Eylül ekim döneminde tekrar bir karantina durumu olur. Vaka sayılarına da güvenmiyorum hiç. Çok daha fazladır belki de Eylül ekime saklıyorlardır. 2. Dalga diye yutturacaklar bize. Zaten ne ara bu korona zatürreye dönüştü onu da anlamadım ben. Madem zatürre o zaman neden tabloda korona yazıyorlar hala. Kafalar bulanık ama cevap veren yetkili yok ne yazık ki. Bir işler dönüyor da bakalım hayırlısı artık.

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 16:28
27

Kemal Damar - Bence tatiller, awmler, v.b yerler kapanıp insanların bazen sokağa çıkma yasağı verilip. Okular açılması lazım okular açıldı da ise ders saatlerini yarıya indirilmesi lazım öğrenciler okulda olduğu zaman sokağa çıkma yasağı getirilip dersler bittikten sonra sokağa çıkma yasağı kaldırılsın er gün böyle yapılırsa daha iyi olacaktır e önemli dersleri daa uzun ve çok önemli olmayan dersleri is daha düşürme bilirsiniz bu daha iyi olucaktır.

LÜTFEN BUNU BİR GÖZDEN GEÇİRİN.

Yanıtla . 13Beğen . 10Beğenme 11 Ağustos 15:38
69

Batuhan Arıcı - @Kemal Damar 27 nolu yoruma cevabı: önemli olmayan ders diye bir şey yoktur beden dersleri sporcular. görsel ve müzik dersleri ise güzel sanatlar için önemlidir. Her ders önemli bunu unutmayın ben 11 e geçtim en çok okulun açılmasını isteyenlerdenim benim için çok önemli bir yıl çünkü.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 17:50
26

Veli - Çocuğumuz evde eğitim alamıyor bu virüs belki hiç bitmez nereye kadar uzaktan egitim baska cozum bulunmali

Yanıtla . 22Beğen . 23Beğenme 11 Ağustos 15:38
25

Kardelen - Okullar mutlaka açılmalı. Uzaktan egitim, yuz yuze egitim kadar etkili degil. Ilkokul ogrencisi evde disiplinli calismiyor. Anne baba, çocuğun öğretmeni kadar etkili olamıyor EBA ya oturtup ders dinletemiyor. Her evde internet, akıllı telefon yok., çocuk eba nedir bilmiyor. Bazı velilerin okuma yazmasi yetersiz , çocuklarına verilen ödevleri, anlatmakta sıkıntı yaşayabiliyorlar.

EGITIM, MUTLAKA OGRETMENLE YÜZ YÜZE OLMALI.

Yanıtla . 34Beğen . 41Beğenme 11 Ağustos 15:33
34

Uyarı - @Kardelen 25 nolu yoruma cevabı: Bunu Diyen Kardelen Okulların Açıldığı Hafta Çocuğundan Covid Kapar.

???

Yanıtla . 23Beğen . 6Beğenme 11 Ağustos 15:53
22

Bayan Öğretmen - Tatile git, keyfine bak, boy boy fotoğraf paylaş. Sonra da okul açılmasın, peki nereye kadar?

Yanıtla . 56Beğen . 25Beğenme 11 Ağustos 15:14
70

İrem - @Bayan Öğretmen 22 nolu yoruma cevabı: Kesinlikle doğru. Virüs varda insanlar neyden geri kaldılar ki? Her türlü kalabalığa karıştılar. Doya doya tatillerini yaptilar, bol bol fotoğraf paylaştılar. Sıra en gerekli olan eğitime gelince okullar açılmasın çocuğumu göndermem vs..

Göndermeyin kardeşim, tatile götürün siz.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 17:51
21

Melih - Eyer okullar açılırsa covid 19 sayısı artar bence okullar açılmasın

Yanıtla . 45Beğen . 31Beğenme 11 Ağustos 15:14
20

Dürüst yorum - Önce şunda bir kesinleselim tatile denize sokağa markete avm ye parklara gidebilen çocuk okula da gidebilir önemli olan çocuklarımızın nereye gittiği değil kurallara ve mesafeye ne kadar dikkat ettiği biz ailelerin çocukları nasıl bilinclendirdigi hepimiz çocuklarımızı gözümüzden sakınıyoruz o muhakkak ama eğitimde olmazsa olmazımız ben böyle düşünüyorum

Yanıtla . 53Beğen . 16Beğenme 11 Ağustos 15:11
38

Yeliz - @Dürüst yorum 20 nolu yoruma cevabı: Ne tatile ne alış veriş merkezine gitti çocuğum bağışıklığı zayıf ilkokul öğrencisi nasıl okul da mesafesini koruyacaklar o kadar öğrenci soylermisiniz her gezen tatile çıkan okula gelip virus bulastiricak sonra çocuklar hasta olucak aileler okulnyine yarim kalıcak hiç bir şey çocukların sagliklarindan önemli değildir lütfen bu kadar vaka varken içiniz nasıl rahat edicek eğitim önemli tabi sağlık olmazsa eğitimde olmaz hastalandiktan sonra hiç bir şeyin kıymeti yok büyükler mesafeye uymazken çocuklar nasıl uysun okullar açılmasın.

Yanıtla . 20Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 16:09
19

İşsiz46 - Bütün eğlence merkezleri, plajlar açılıyor ve bütün çocuklar orda eğleniyor virüs kapmıyorda eğitim yuvasında mı kapıyor? Bu yüzden bütün okullar açılsın eğitim olmazsa insanlıkta olmaz.

Yanıtla . 43Beğen . 15Beğenme 11 Ağustos 15:09
18

Veliyim - Lise ve ortaokul 8. Sınıflar açılmalı. Daha küçük yaş grupları ister istemez sosyal mesafeyi koruyamayacaktır.

Yanıtla . 32Beğen . 12Beğenme 11 Ağustos 15:02
30

Melek - @Veliyim 18 nolu yoruma cevabı: Hiçbir alakası yok sonuçta onlarda yakın olucak arkadaşlarına ve şöyle bir şey var eğer ilkokul açılmazsa okuma yazmayı nasıl öğrenecekler ve bundan dolayı 1 seneleri okula gitmeseler çöp olacak. Eğer bu ilkokulu öğrencisi virüs ün ne kadar tehlikeli olduğunu biliyorsa zatwn kendisi yaklaşmak istemiycek ve bide şu var. Her koridordan 2 tane nöbetçi öğretmen oluyor onları uyarabilirler.

Yanıtla . 5Beğen . 8Beğenme 11 Ağustos 15:44
28

Xckdi - @Veliyim 18 nolu yoruma cevabı: Gerizekalı ister istemez onlarda uyamıcaklar okulların açılmaması gerek

Yanıtla . 17Beğen . 9Beğenme 11 Ağustos 15:39
16

Deli - Madem herkes okulun acilmasina karsi ozaman dışarı nedençıkıyorsunuz marketede gitmeyin madem sanki cocuklariniz hic disari çıkmıyordur kesin hep evde otururlardir cocuklar hep sokakta aksama kadar eve bile girmiyorlar acilsin okullar

Yanıtla . 56Beğen . 21Beğenme 11 Ağustos 14:56
23

Hülya - @Deli 16 nolu yoruma cevabı: Ben çocuklarımı aylardır dışarı çıkarmıyorum, sadece 2_3 kez hava alsınlar diye çıkardım. Sağlık herşey den önemli..

Yanıtla . 30Beğen . 8Beğenme 11 Ağustos 15:15
15

At8ke - Bu hepimizin sorumlulugu.ben ailecek mumkun oldugünca sokaga çik.amaya.toplu tasıma kullanmamaya calişıyorum.lütfen cok dikkat edelimde kurtulalim artik bu virüs denilen illetten

Yanıtla . 19Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 14:53
14

Öğretmen - Okulların açılması ile çocuklar denetim altına girer zira çocukların başıboş parklarda kafelerde sokaklarda dolaşmaları daha büyük tehlike barındırır.

Yanıtla . 49Beğen . 20Beğenme 11 Ağustos 14:51
71

Anne - @Öğretmen 14 nolu yoruma cevabı: Parklara kafelere sokağa çıkmayan çocuklar ne olacak.Tabi siz önce kendinizi düşünün.Maaşınız kesilir diye korkuyorsunuz değilmi?Kendi çıkarlarını düşünenleri her kesimdekileri Allah bildiği gibi yapsın.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 17:53
13

Zzz - Plajlarda boy boy fotoğraf paylaşanlar ,okullar açılmasın diye birlik olmuş .Şaşkınlık içinde evimde oturdum izliyorum.Biz tatil yapmadık,parkta gezmedik çocuklarımızla avm,park ,market hiç bir yere gitmedik .şimdiden maskelerini ,yedek maske kutularını ,minik kolanya şişelerini hazırladık ,ne yapması gerektiğini aşıladık .Okullar tabiki açılacak 1900 lü yıllarda atlatılan bu durum Şimdide geçecek ama bilinçli olursak .Çocuklarımızın eğitim alması için biz evimizde oturacağız ,onlar okula gidecek 1 yıl gezmeyin ölmezsiniz.Evde eğitim işini çözen varsa bilmem ,ben beceremedim .Okul şart.

Yanıtla . 53Beğen . 14Beğenme 11 Ağustos 14:51
98

Muhalif - @Zzz 13 nolu yoruma cevabı: Aaaaa niye öyle diyosun kardeşim Aşk olsun.

Düğünlerde göbek atıp,Avm lerde fast food yiyip,plajlarda güneşlenip evlerde tablete kulaklığı takıp yan gelip yatmak varken kim kalkıp servis saatine kahvaltı hazırlayıp,çocuk giydirip okula gönderecek?Uzaktan eğitim olsun tabiiki de eba ennn fazla 3 öğrenci girsin diğerleri kusura bakmayın hocam evde internet sorunumuz var desinler sınavsız sınıfı geçsinler.

Yaaa işte böyle kardeşim.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 18:52
12

Açmayın - Artık okula öğrenmeye değil virüs kapmaya gideriz nede olsa 1 vaka varken kapanan okul binlerce vaka varken acılıyo yaşca küçük olan öğrenciler laf dinlemezler illaki teneffüs olucak o zaman mesafe falan hikaye genede bakan bilir ne de olsa onlara bulaşmaz rahatlar ??

Yanıtla . 42Beğen . 13Beğenme 11 Ağustos 14:49
11

0 - kardeşim çoçuğunu markete, oyuna gönderiyorsun, okula mı göndermeyeceksin

Yanıtla . 44Beğen . 27Beğenme 11 Ağustos 14:38
39

Anonymous - @0 11 nolu yoruma cevabı: Markette 7 saat mi kalıyorsun? MARKET DİYORUM AVM DEĞİL

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 16:10
09

Pandemi - Normal zamanda bile çocukların bakımından kaçmak için keşke okullar hafta sonu da olsa diyen veliler var şimdi çocuk bakmaktan sıkılmışlardır benim çocuğum sadece sınav için evden çıktı kaç aydır evde okul açılırsa ve benim çocuğuma bulaşırsa bunun hesabını kim verecek ben çocuğumu yolda bulmadım

Yanıtla . 78Beğen . 13Beğenme 11 Ağustos 14:14
120

Samet - @Pandemi 09 nolu yoruma cevabı: Katiliyorum size ister lise olsun oster ilk orta olsun butun cocuklarimiz bizlerde tehlikedeyiz vuris sogukta kendini kuvvetlendiriyor zaten okullar hic acilmasin ben cocugunun bir yil okula gec gitmesine raziyim ama ojullarin acilmasina razi deilim bizim turk zihnimiz nekadarda cahil hic gelistiremedik kendimizi herkes kendini disunuyor benim cocugum kucuk bilmem ne cocuk cocuktur liseye gidecek oglum daha 15 bile girmedi eski 4+4 olduktan sonra okula giden butun cocuklarimiz kucuk eski versiyon yaşlarda deiller bunu bi kafaniz alsin yeter eski lise ogrencileri yuzunde sakal simdiki lise ogrencisine bakinca süt cocugu daha kucukler yuzlerinde tüy bile yok nasil bir zihniyet bu kafayi yiycem senin benim diye bisey yoktur hepsi bizim evladimiz fikir ayriligi kimse yapmasin

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 19:44
54

Necati Kaya - @Pandemi 09 nolu yoruma cevabı: Bu sene okullar açılmasın, bahara doğru durum değerlendirmesi yapılsın...

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 17:18
07

Yaman Senkul - Okulları bu durumda açmayı düşünmek vakaları körüklemektir.

Yanıtla . 74Beğen . 8Beğenme 11 Ağustos 14:05
06

Adabazaar - Engelli eğitim merkezlerini açmak ve kontrol etmemek nedir kardeşim. Zaten önlem falan alınmıyor. Kurum sahibi bile maske takmıyor. Güya sıkı denetim yapılacaktı. Oyun hamurları bir kullanimlikti. Her çocuktan sonra dezenfekte uygulanacakti hepsi hikaye oldu. En son açılması gereken kurumları açtılar ama denetim yok

Yanıtla . 29Beğen . 5Beğenme 11 Ağustos 14:04
04

Sakaryalı - Okullar açılsın açılmasın diye tartışırken engelli çocuklarımız için özel egitim merkezleri haziran ayında açıldı. Otistik çocuklar maske takamıyor. Down sendromlu çocuklarımız bağışıklıķ sistemi çok zayıf olduğu için en tehlikeli durumda olanlar zaten onlar. Özel eğitim kurumlarının birinde 2 öğretmen karantinaya alınmış diye duyumlar var. Bunlarda bizim çocuklarımız değil mi? Bu korona tehlikesi bu kadar büyükken buna neden bir tedbir alınmıyor. Engelli çocuklarımızın sınıf ortamında eğitim almalarının aciliyeti canlarını hice saymaktan daha mı önemlidir?

Yanıtla . 41Beğen . 5Beğenme 11 Ağustos 12:04
02

Sıkı(yorum) - İnsan çocuğunu denek olarak kullanmaz... Kimse çocuğunu şu durumda okula göndermez. Okullar açılsa bile millet çocuğunu okulla yollamayacak ve uzaktan eğitime karar verdik diyerek ten göz boyamaya çalışacaklar.

Yanıtla . 42Beğen . 9Beğenme 11 Ağustos 11:59
24

Hasan111 - @Sıkı(yorum) 02 nolu yoruma cevabı: peki ne yapmamız gerekiyor

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ağustos 15:22
05

Doğalyeska - @Sıkı(yorum) 02 nolu yoruma cevabı: Birincisi çocuğunu denek olarak kullanan veli olmaz, ikincisi eğitim uğruna tatili yasaklamadılar eğitimi hiç durduramazlar. İnsanların ruh hali kalmadı artık. Bir senedir lgs stresini çekiyoruz daha tercih sonuçları yeni açıklandı ama yaz bitti. Eğitimi de bu şekilde bitireceklerse sizin gibilerin fikrinin bir önemi olmaz kusura bakmayın. Eğitim denek değildir.

Yanıtla . 19Beğen . 5Beğenme 11 Ağustos 13:55
01

Gecmis Zaman - Ben buradan seslenmek istiyorum o okullari acin ve hatta yatili yapin cunki millet cocugunu tumgun sokaga saliyor,geziyor tozuyor evde duran yok bari egitim devam etsin yeter yahu

Yanıtla . 44Beğen . 14Beğenme 11 Ağustos 11:39
175

Cceylinden - @Gecmis Zaman 01 nolu yoruma cevabı: Okulları açmasını biliyorlar ama vestel manisa fabrikasını kapatmasını çalışanları karantina altına almasını bilmiyorlar şuan orda çalışan 15 bine yakın kişi vürüs tehlikesi altında birçok çalışan da bu hastalık var ama tebbir yok

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 11 Ağustos 23:55
17

Deli - @Gecmis Zaman 01 nolu yoruma cevabı: Haklisiniz size katılıyorum

Yanıtla . 3Beğen . 7Beğenme 11 Ağustos 14:58
10

Kudretcan - @Gecmis Zaman 01 nolu yoruma cevabı: Yatılı yap diyorsunda her öğrenci her çocuk ailesinden uzak duramıyor ve bu çocuklar için dram olur...

Yanıtla . 5Beğen . 3Beğenme 11 Ağustos 14:37
08

Net - @Gecmis Zaman 01 nolu yoruma cevabı: Çocuğuna sahip çıkamayan üremesin. Okullar yatılı olsun demek bilinçsizliktir.

Yanıtla . 17Beğen . 4Beğenme 11 Ağustos 14:13
03

Sıkı(yorum) - @Gecmis Zaman 01 nolu yoruma cevabı: Kaç çocuğun var? Bol kese den atma

Yanıtla . 12Beğen . 9Beğenme 11 Ağustos 12:01



Anket Sakaryaspor'un yüzde 49 hissesinin satılmasını destekliyor musunuz?