Okullar 31 Ağustos'ta uzaktan eğitim ile başlayacak

Sağlık Bakanlığı toplantının ardından, ''Yüz yüze eğitim en az bir ay ertelenmeli'' tavsiyesinde bulundu. Ardından açıklamalarda bulunan Bakan Selçuk, uzaktan eğitimin 21 Eylül'e kadar süreceğini açıkladı.

Bakan Ziya Sekçuk'un açıklaması şöyle oldu:

Okulları birlikte açacağız dedik ve sorumluluğu paylaşalım istedik. Okullarımızın güvenle açılması için, sınıfların sosyal mesafeye göre ayarlanması, dezenfektan gibi tüm detayları çalıştık. Hazırlıklarımızı ve standartlarımızı tamamladık.

Uzun süreden beri yaptığımız görüşmeler neticesinde, 2020-2021 eğitim öğretim yılına nasıl başlayacağımızla ilgili kararlarımızı olgunlaştırdık.

Bilim Kurulu'nun tavsiye kararları neticesinde, 2020-2021 eğitim öğretime yılına da başlıyoruz. 31 Ağustos 2020 tarihinde okulları uzaktan eğitimle açıyoruz ve öğretim yılımıza da bu şekilde başlamış oluyoruz.

21 Eylül'de Bilim Kurulu tarafından tavsiye edilen sınıflarda, aşamalı ve seyreltilmiş şekilde yüz yüze eğitimin de başlamasına karar vermiş bulunuyoruz.

Dileyen özel okullar tabii ki 17 Ağustos tarihinden itibaren uzaktan eğitim araçlarıyla eğitime başlayabilecek. Yüz yüze eğitim alamayan öğrenciler eğitimlerine uzaktan eğitim araçlarıyla devam edebilecek.

*Zamanı gelince ayrıntılı biçimde açıklayacağız. Maske tedariği bakanlığımız tarafından sağlanacaktır. Okullarımızın uyması gereken hijyen standartları konusunda kılavuzu hazırlamıştık.

*Bu standartların uygulaması nasıl denetlenecek? Bunlar için de 2 bin denetmenimiz şu anda sahada ve okullardalar ve her okulu gözden geçiriyorlar.

*Öğretmen ve velilerimiz için hazırlanan kılavuzlar devam ettirilecek. Okulun ilk haftasında da özel bir uyum programı ortaya koyacağız. Öğretmenlerle ilgili bir çalışma olacak ama öğrenciler için açıklamalarımız devam edecek.

*Salgın şartları nedeniyle personel sayısında artışa gitmiş bulunuyoruz. Bütün ihtiyaç kalemleri de tek tek çıkarılmış, hangi il ve ilçe hangi okul içerisinde hangi ihtiyaç oluşmuştur bu takip ediliyor.

*Okullarımıza destek sağlamak için gerekli planlarımızı yaptık. İl Eğitim Müdürlerimizle toplantılarımız var tek tek ele alıp inceleyeceğiz ve destekler okullara ulaştırılacak. Bakanlık bürokratlarımız çeşitli illerde gruplar halinde risk analizine katılacaklar. Yani sahadayız.

*Bu çalışmalarla Bilim Kurulu’nu da bilgilendirmeyi ve ileriye ilişkin planları hazırlayacağız. Süreç boyunca okullarda ve sahalarda olacağız. Eğitim öğretim yılını şimdiden kutluyor ve yüz yüze eğitimin bir an önce başlamasını umuyorum.

12 Ağu 2020 - 20:38 Sakarya- Güncel --- Okunma

medyabar.com son bir ayda 3.180.998 kez ziyaret edildi.

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

Çerkezgelini - Tabii tabii avmler, halı sahalar, düğün salonları, oteller açılsın ki ekonomiye birşey olmasın bunlar açıldığı ve vaka sayıları arttığı için okulları açamıyoruz maalesef

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 13 Ağustos 09:47

adapazarmerkez - Bizim vurdumduymazlığımızla bu okullar açılmaz. Size en yakın tarihi yazıyorum OCAK 2021 o da ikinci dalga patlamazsa. Bir ülkenin vatandaşı kendi geleceğini nasıl kemiriyor işte size örneği. Tarih kitaplarında yer alırız artık.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 13 Ağustos 08:19

Ah Be Hayat - Ne güzel oh miss güneş deniz kumsal hiç açılmasın okul, çarşısı var pazarı var avm si cafesi var nişanı var düğünü var ne olur yeni yıl tatiline kadar. Hatta mart ayına kar yağana kadar, çünkü yine kar tatili var lütfen ara tatillere denk gelmesin emi tatiller çünkü ziyan olmasın, sonra milli bayramlar arkası dini bayramlar rica ediyorum yatalım karda kayalım en az iki haftaya bağlayıp dinlenebilelim zira yaz tatili ile kış tatiline geçişte zorlanıyoruz çok çalışıyoruz çoookkkk. Eğitim şart demesin sonra birileri ne olur mars a tren yollarken.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Ağustos 02:11

Anket Sakaryaspor'un yüzde 49 hissesinin satılmasını destekliyor musunuz?