‘Her gerçek sonunda ortaya çıkar’ diye paylaştı… 10 yıl sonra öğretmene taciz suçlaması

Sosyal medya hesabından "14 yaşında iken öğretmenim ders çıkışı beni sınıfta tutup taciz etmişti" diye paylaşım yapan G.D. adlı genç kızın bu paylaşımı gündem oldu. Medyabar.com’un ulaştığı genç kız "Neden şimdi gündeme getirdiniz?" sorusuna "Hiçbir suç cezasız kalmasın diye yaptım. O yıllarda bunu söyleseydim kimse bana inanmazdı" dedi. Bu olay 3 yıl önce aynı okulda yaşanan sonu ölümle biten bir başka olayı da hatırlattı..

Haber albümü için resme tıklayın

MEDYABAR.COM-ÖZEL:
 ‘’ Sakarya …. Ortaöğretim Okulu’nda Türkçe öğretmeni olan …… beni ve benim bildiğim başka bir kaç kız çocuğunu ders çıkışlarında sınıfta tutup taciz etmiştir. Biz bu konuyu korkumuzdan kendi aramızda bile konuşamadık o zamanlarda. Şimdi korkma sırası onda.’

  Bugün öğle saatlerinde  sosyal medya hesabından bu paylaşımı yapan 24 yaşlarındaki genç kızın bu iddiaları bir anda milli eğitimde gündem oldu. Genç kızın adını isteği üzerine yayınlamıyoruz.


 medyabar.com’un telefonla ulaştığı genç kız bahse konu okulda 2006-2010 yıllarında  eğitim gördüğünü söyledi. Yaşadıklarını ağlayarak anlatırken  ‘Neden bugünü beklediniz?’ sorusuna şöyle cevap verdi..
  ‘’O yıllarda bunları anlatsaydım kimse bana inanmazdı. O nedenle bugüne bekledim. Hiçbir suç cezasız kalmasın. Benim babam kalp hastası, 10 yıl sonra bunu öğrenseydi yıkılırdı. Ancak bunu yapmam gerekiyordu’ dedi.

Genç kız soruşturma açılması halinde ifade verebileceğini de söyledi.

ÖDEVLERİ KONTROL ETMEK BAHANESİYLE

Genç kız yaşadıkları medyabar.com editörüne gözyaşları içerisinde şöyle anlattı:

‘’Ailemle birlikte uzun süre Sakarya’da yaşadık. Daha sonra ailem Bursa’ya taşındık. Sakarya’da yaşarken orta okulu …..Okulu’nda okudum. Türkçe öğretmenimiz derslerden sonra verdiğimiz ödevleri bizi tek başımıza yanına alarak kontrol ediyordu. O yaşlarda bu durum bizim için bir övünç kaynağı gibiydi. Düşünsenize öğretmeniniz yaptığınız ödevleri sizinle özel olarak kontrol ediyor. Fakat bir gün masada otururken beni yanına çağırdı ve kucağına oturtturdu. …. Bu durumdan korkarak sınıftan kaçtım. Benimle birlikte F. İsminde bir sınıf arkadaşımı da zaman zaman yalnız olarak sınıfa çekip onunla yalnız kalıyordu. Şuan 24 yaşındayım, ailemin bu durumdan haberdar olmaması için bunca sene sessiz kaldım. Twitterda #MeToo taciz konusunu görünce o günleri tekrar hatırladım ve böyle bir paylaşım yaptım"

HESABINI KAPATTI...

Adapazarı’nda bir ortaokulda eğitim görürken öğretmeninin kendisine tacizde bulunduğunu iddia ederek sosyal medya hesabından açık olarak paylaşan genç kızın iddiaları sonrasında inceleme başlatılırken genç kız daha sonra sosyal medya hesabını kapattı...

E-OKUL KAYITLARI
Sosyal medya hesabından yaptığı paylaşım sonrasında İstanbul'da yaşadığı belirlenen genç kızın  iddiaları üzerine  okulda e devlet üzerinden araştırma başlatıldı.

ÖĞRETMEN ŞOKTA
Bu arada iddiaların merkezinde olan ve genç kızın tacizle suçladığı öğretmenin ise iddialar karşısında şokta olduğu öğrenildi. Bugüne kadar bir disiplin cezası almadığı öğrenilen öğretmenin yaşananlar karşısında olayla ilgili olarak suç duyurusunda bulunacağı belirtildi.

3 YIL ÖNCE BENZER İDDİA
Sosyal medya hesabından öğretmeninin kendisini taciz ettiğini yazan genç kızın bu iddiaları aynı okulda 3 yıl kadar önce yaşanan sonu ölümle biten bir iddiayı gündeme getirdi. Aynı okulda dersleri zayıf olan bir öğrenci anne babasına öğretmeninin kendisine cinsel tacizde bulunduğunu söyleyince öğretmen gözaltına alınıp yargılanmıştı.

2 AY SONRA ÖLDÜ
Hakkında tacizden dava açılan  50 yaşlarındaki öğretmen duruşmanın ilk celsesinde kendisini tacize suçlayan öğrencisinin ‘ Bana zayıf not verince TV’de gündüz kuşağında yayınlanan kadın programında benzer bir olay görünce bu yalanı uydurdum’ deyince öğretmen beraat etmişti. 2017 Haziran ayında yaşanan bu olaydan 2 ay sonra öğretmen vefat etmişti

 

11 Ara 2020 - 16:28 Sakarya/ Adapazari- Eğitim --- Okunma

medyabar.com son bir ayda 3.085.560 kez ziyaret edildi.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

94

Berk - Daha haberi görür görmez B. olduğunu anladım. Umarım tez zamanda karşıma çıkarsın ve ortaokulda yarım kalmış hesabımızı kapatırız.

Şiddet yanlısı olduğu kadar tacizciydi de kaç kez şahit olduk.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Ocak 20:00
89

Yusuf Berk - Bu öğretmen daha geçen sene benim öğretmenimdi bir kere bile falsosunu görmedim evet nöbetçiyken bağırırdı ama yaramazlık yapanlara, hatta bana 2005 basımı Şu Çılgın Türkler kitabını verdi okul kütüphanesindeki.(hala rafımda) Kızlara öncelik verir ve saygılıydı onlara karşı. Ben burda kronolojik bir hata da gördüm 2006da 14 yaşında uğradığını ifade ediyor ama 2006-2010da malum okulda okumuş 5. sınıfta nasıl 14 yaşında oluyor? Ben B. hocadan asla böyle bir şey beklemem hep benimle teneffüslerde tarih konusunda konuşurdu ondan sonra kurslarda oyunlar oynardık tahtadan elbette kızdığı zamanlar oldu ama kızlara karşı bir agresifliğini de görmedim ama bakıyorum da 10 yıl sonra bir twitter hashtaginden esinlenip yazması ayrı saçma biz geçen sene arkadaşlarla bu cinsel konuları nadir de olsa konuşacak bilecek kapasitedeydik ve kızlar da aynı. O zaman adalet sistemi daha iyi diye hatırlıyorum ailesine veya okul idaresine bildirebilirdi. Ben olmamıştır demiyorum ama vatandaş olarak hakkını araması gerekirdi adamın hayatını karartacak belki de bu yaptıklarıyla zaten iddiayı söyleyen kişinin sonradan sosyal medya hesabını kapatması da cabası. Kısacası okulda B. hocanın asla bir falsosunu görmedim yakalamadım konuları da iyi anlatıyordu lgsde belki de onun sayesinde türkçe 16/4 yaptım. Ancak bakıyorum ki güzel şehrimin güzel, bilgili, imanlı(!) insanları hemen yorum yapmış karar verecek olan varsa o da yargıdır resmi bir teşhis sabıka konulmadan kimseyi suçla itham edemez sadece iddia edebilirsiniz!

Yanıtla . 12Beğen . 1Beğenme 15 Aralık 13:57
91

Yusuf Berk - @Yusuf Berk 89 nolu yoruma cevabı: göreceğiz

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 15 Aralık 17:57
90

Serdivanli - @Yusuf Berk 89 nolu yoruma cevabı: 2006-10 yılında uğradığını değil sadece o yıllar arasında o okulda okuduğunu belirtiyor güzel kardeşim. Kronolojik bir hata yok. Babasinin kalp hastası olduğunu, bu haberi duymasini istemediğini belirtiyor o yüzden de hesabını kapatmış olabilir. Hesabını kapatarak bu olaya maruz kaldığını diğer iddia edenlerden gelecek olan desteği de gözden çıkarmış oluyor. Hocanız geçmişte yaptıklarından pişman da olabilir ama insan 10 sene öncesine geri dönemiyor ve malesef gerçekler elinde sonunda ortaya çıkıyor. Abilerin/ablaların nasıl hocanın şuanki tutumu hakkında yorum yapmıyorsa sen de senin 4 5 yaşlarında olduğun zamanla alakalı büyük iddialarda bulunmamalisin, basina böyle kötü travmalar gelmeden büyümen güzel hayatinin bu güzellikte devam etmesini, basarilarinin devamini dilerim :)

Yanıtla . 1Beğen . 10Beğenme 15 Aralık 15:16
72

engelli çocuk - öğretmenin biri kafamı kalorifere vurdurttu beyin kanaması geçirdim. 92 yılında bende şimdi o öğretmenimi ifşa edeyim. şimdilerde emekli oldu gitti. ben tuvalet gitmek istedim o hayır kalkınca itikledi kafayı kaloriferin kenarına çarptım beyin kanaması geçirdim. yıl 21 e dayandı bendemi öğretmen ceza alsın diye uğaşayaım mı yoksa boşver gitsinmi.

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 14:50
81

Efe54 - @engelli çocuk 72 nolu yoruma cevabı: bence dene

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 15 Aralık 00:20
66

Ya masum değilse - Öte yandan masum değilse en ağır cezayı alsın inşallah.Yetkililer gerekeni yapacaktır.Genç kızımıza da bu travmayı atlatması için Rabbim yardım etsin.Rabbim çocuklarımızı korusun.

Ancak kimse çocuğunun ağzını bilinçsizce kendi aramaya kalkmasın,şüphe varsa bu işin uzmanları var.Çocuğu yaralamadan,kaygı bozukluğuna sebebiyet vermeden gerçeği öğrenip çocuklara yardım ediyorlar.

Eğer bu tacizler bitsin istiyorsak aileler olarak bunun ilk yolu, çocuğa iyi dokunuş ve kötü dokunuş arasındaki farkları öğreteceğiz,başına bir olumsuzluk geldiğinde utanmadan bizimle paylaşmayı öğretip, her şeye rağmen onu daima seveceğimizi hissettireceğiz.

Eğer şüphemiz varsa sabırlı olup,uzman yardımıyla gerçekleri öğrenmeye çalışacağız,çünkü bazen çocukları yanlış sorularımızla yanlış yönlendirebiliriz ve çocuklar dikkatimizi çekmek için bunu kullanabilirler.Veya gerçekten bir sorun varsa yanlış yaklaşımlarımızla çocuklarımıza ömür boyu kaygı bozukluğu yaşatabiliriz. Bazen masum insanların istemedende olsa canını yakabiliriz.

Cesur,kendini tanıyan,hakkını arayan aynı zamanda vicdanlı,ahlaklı bireyler yetiştikçe bu iğrençliklerde inşallah azalacaktır.Ama ne olur dikkat edin çocukları koruyalım derken biz öğretmenlerden soğutmayın,iftiradan sakının.Çocuklara ulaşmamız,eğitmemiz,onlara doğru rehberlik edebilmemiz için onların bize güvenmesine ihtiyacımız var.

Hiç bir evladımız bu travmayı yaşamasın.Rabbim çocukları art niyetlilerden korusun.İşini vicdanıyla,ahlakıyla,doğru şekilde yapan herkeside iftiradan korusun.

Yanıtla . 6Beğen . 8Beğenme 13 Aralık 02:59
73

Tatanga Kadi̇r - @Ya masum değilse 66 nolu yoruma cevabı: ALLAH SİZİN GİBİ ÖĞRETMENLERDEN RAZI OLSUN,SAYINIZI ARTTIRSIN

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 13 Aralık 19:32
65

Ya masumsa.... - Bir önceki yorumum için bir düzeltme yapmak istiyorum.Okul adı haberde değil yorumlarda verilmiş.En azından suç sabit olmadığı için o kısım ya da yorumlar gizlenebilir diye düşünüyorum.Insanlık namına ve vicdanen" Ya masumsa...!" diyerek.

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 13 Aralık 01:13
64

Ya Masumsa.... - Hakkında suç isnadı bulunan bir kimse, savunması için gerekli bütün güvencelere sahip olarak aleni bir yargılama sonunda hukuken suçluluğu kanıtlanıncaya kadar suçsuz sayılır (İHEB md. 11).

Bir suç ile itham edilen herkes, suçluluğu yasal olarak sabit oluncaya kadar masum sayılır (AİS md 6/2).

Suçluluğu hükmen sabit oluncaya kadar, kimse suçlu sayılamaz (AY. Md. 38/4)

Daha önce bir öğretmenimiz de bu şekilde suçlandı.Heryerde çarşaf çarşaf haberi yapıldı.Resmi yayımlanarak ifşa edildi.Kendisi hapse atıldı.Daha sonra aklandı.Ama aklanınca nedense hiç haberi yapılmadı.Adını yazdığınızda hala haberler çıkıyor.Bu öğretmenimize ve ailesine yapılan çok büyük haksızlık ve kul hakkı.Çamur attılar, izi kaldı...

Okul adıda verilmiş haberde ve bu şekilde öğretmeni töhmet altında bırakıyorsunuz.Velev ki doğru.Biraz vicdan sahibiyseniz önce suç duyurusunda bulunursunuz.Suç kesinleştiğinde yaparsınız haberi.Yada yoruma kapatırsınız.Okul adını,madur olduğunu iddia eden yazsa bile (ki madem sessiz kalmak istemedi neden medya hesaplarını kapattı?)siz vermezsiniz.Velevki öğretmen suçsuz.Bu vebali kim ödeyecek.Herkesin bir ailesi var.Kişi suçlu bile olsa ailesi bu yaftayı ailesi hakediyor mu?

Yorum yapanlara ve size sesleniyorum.Elinizi vicdanınıza koyun. Önce suç sabit olsun.

Kişileri tanımam etmem.Ama benimde bir ailem,çocuklarım var ve bir eğitimciyim.Ve artık bu tür haberler cansıkmaya başladı.

Bu suçu işleyen en ağır cezaya çarptırılsın.Sonuna kadar destekliyorum.Kimse susmasın hakkını arasın bunuda destekliyorum.

Maalesef ailesiyle problem yaşayan, öğretmeniyle sorun yaşayan bazı çocuklarımız bu tarz haberlerden cesaret alarak aile fertlerinden,öğretmeninden,müdüründen intikam için iftira atmaya başladı ve daha sonrada iftira attıklarını itiraf ettiler.Artık sevgi dolu birçok öğretmen çocuklara sevgi göstermeye korkuyor.Tabiki çocuklara, haklarını yasalarla aramayı, susmamayı öğretelim.

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 13 Aralık 01:04
63

V.b.l - Bu haberi yapan şahsa/kuruma sesleniyorum; sizin hakkınızda birisi, 10 yıl öncesini kastederek doğruluğu sadece şahıs beyanının doğruluğuna /yanlışlığına dayanabilecek bu tür bir haberi başka bir medya kuruluşunda yayınlatsa, tariflerden güya belli değilmiş gibi yapılıp, aslında tam da çalıştığınız yer işaret edilerek, resminizi de buğulamış gibi yapıp, hem siz tanınacak hem de isminiz okunacak şekilde yayınlasa ve siz öyle bir suç işlemiş/işlememiş olsanız ne yapardınız? Siz savcı mısınız kolluk kuvveti misiniz? Böyle muallak ve hassas bir konuya müdahil olup insanları/kurumları hedef gösterecek şekilde davranıp yastığa başınızı koyup nasıl uyuyabiliyorsunuz merak ediyorum. O kurumu hatta kurumu bilmeyenler için söz konusu edilen başka okullarda da çalışan aynı daldaki öğretmenleri ve oralarda çalışan insanları nasıl töhmet altında bıraktığınızın farkında mısınız? Cevabınız "mağdurun ifadesi çok inandırıcı geldi" den ibaret değildir umarım... Böyle bir olay(lar zinciri) gerçekten yaşandıysa gerçekten sizden özür dilerim, ama benim fikrim sadece beni bağlar; yaşanmadıysa siz bu kadar vebalin bedelini nasıl ödeyeceksiniz? Ha, pardon; siz kamuoyunu aydınlatma görevinizi yaptınız değil mi?

Yanıtla . 27Beğen . 3Beğenme 12 Aralık 23:22
58

Recep Kocamanav - Eğitim SİSTEMİ kökten değişmeli.

Besmele ile başlamalı. Dünyevi ve manevi eğitim beraber verilmeli.

İlkokulda, namaz sureleri elif ba edep adap ve ilmihal dersleri verilmeli. İlk öğretim sonunda Kuran’ı dökmeye başlamalı namaz kılabilmeli.

Lisans mezunu müftü ve İmamlar ek ders ücreti karşılığı vakit arasında ders vererek ek gelir almalı.

Okullarda uygulama mescidi olmalı.

Ana okul bir yıl. İlk öğretim 3 yıl olmalı.

Orta okul 3, lise 3, Yüksek okul 2,lisans 4 yıl

6 yaşında okula başlayan 13 yıl eğitim çocuk 20 yaşında tüm öğrenimlerini bitirmeli.

Eğitim karma olmamalı..

Zina suç sayılmalı.

Çocukları rezil eden bakmayan ana babaya hapis evlenmeme kısırlaştırma cezaları verilmeli.

Çocuk aile de büyümeli..

Yanıtla . 12Beğen . 12Beğenme 12 Aralık 20:34
69

Recep Kocamanav - @Recep Kocamanav 58 nolu yoruma cevabı: Evde eğitimi verecek nesilleri yok eden bir devri yaşıyor toplum.. Herkesin o kadar bilgisi mi var. Aile de öğretir neslini devlette...

Keşke herkes dini ve dünyevi ilmi yeterince almış ana babaya sahip olsa.

Nasipsiz se sokaktan mı alsın ilmi.. Art niyetli din tüccarları dan mı? Kurt giymiş kuzu postuna...

Ortam batıla aşık dizayn edilmiş...

Müslüman Türk kimliği hor ve hakaret görüyor dünya ve geçmişi inkar eden eğitim sistemi...

İyi nesil le iyi toplum oluşur.. Bu toplum çok mu güvenilir... Aklın varsa bir düşün...

Çağdaşlık soyunmak din tacirleri yüzünden Allah tan uzaklaşmak değildir.

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 13 Aralık 11:54
68

Recep Kocamanav - @Recep Kocamanav 58 nolu yoruma cevabı: Sen nerenle anlıyorsun...İslamda böyle şeyler yok... İslam güzeldir. Hoştur. Hata iyi eğitilmeyen insanda dır Müslüman dadır...

Sadece aile verilen din eğitimi sonra ki eğitimler dinsizlik mi olsun..

Nesil, din ve vatansever kisvesi altında sinsi eller tarafından mı asimile edilsin.

Eğitim sistemi neden tek ayaklı kalsın. İnancının gereğini küçükten öğrensin nesil.

İyi öğretirsen hainin sapığın kucağına oturan azalır..

Keşke yok olsa... Uğraş yok etmekten yana olmalı. Ama sınav bu dünya...

Dini konuşunca beyinsiz damgası vuran sapık ahmak gurüh çok..

Geçmiş kimliği inkar ve Gemişe atasına sanki hiç doğrusu yokmuş gibi küfür eden sistemlerin geldiği noktadayız.

İslamı biliniyor kafamıza göre bir din yaşar haldeyiz.

Kötü her zaman o iş olacaktır.Her türlü kisveye girebilir.

Bu batıl hayranlığı! Edep adap bilmeyen çıplak maymunlarla doğru yol alınmaz...

Fikre saygı diyorsun.. Ama beceremiyorsunuz... Mayanıza şeytan girmiş..

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 13 Aralık 11:45
61

Skry - @Recep Kocamanav 58 nolu yoruma cevabı: Yarım aklıyla bi de eğitim sistemi tasarlamış kafasında ya. Biz nasıl zihniyetlerle beraber yaşıyoruz korkunç. Bundan birkaç ay önce Akyazıda ağzından Allahı kuranı düşürmeyen tarikat liderinin 12 yaşında kızı istismar ettiğinden de haberin olsun.

Yanıtla . 6Beğen . 9Beğenme 12 Aralık 22:36
60

Kardeş - @Recep Kocamanav 58 nolu yoruma cevabı: Erkek çocuklarını da taciz ediyorlar kuran kurslarında sorun kızla erkeğin yanyana durması mı sanıyorsun! Müslüman ülkelerdeki ensest tacizlerin çokluğundan hiç haberin var mı? Gavur diye baktığınız ülkelerden daha fazla müslüman ülkelerde yaşanıyor bu olaylar. Eksiklerimiz kadına, erkeğe, insana, ırka, inanca saygı. Ahlak dinden bağımsız bi terimdir. Farklı özelliklerde her kişide olması gerekir.

Yanıtla . 7Beğen . 3Beğenme 12 Aralık 22:23
59

Yallah - @Recep Kocamanav 58 nolu yoruma cevabı: Çocuğu okula gelene kadar aile eğitiyor zaten. Tacizcileri de aileleri eğitiyor(!) Herkes çocuğunu doğru düzgün eğitsin diyemiyorsunuz da bizi birileri kısıtlasın biz beceremiyoruz diyorsunuz. Siz bu kafayla evde çocuğunuza ne öğretebilirsiniz zaten. Tarifinize uygun yerler var yallah Arabistana

Yanıtla . 5Beğen . 5Beğenme 12 Aralık 22:16
55

Gsli - Bu hoca erkek öğrencilere karşı da aşırı sertliğiyle bilinirdi. Baya baya döverdi erkek öğrencileri. Herkes korkardı ondan.8.sınıfa giderken tahtayı silmemi isteyerek tahtaya kaldırmış yerime oturcakken durdurup senin eteğin mi kısalmış demişti gülerek O an donup kalmıştım hiçbir cevap veremedim Karşısında dikiliyordum 5 dakika boyunca bacaklarımı süzdü ve hiçbir şey yapamadım onun karşısında dikilmeye devam ettim. Gülerek bacaklarımı süzmeye devam etti. Yerin dibine girmek istemiştim. O yaşımda değil aileme, bir arkadaşıma bile anlatamamıştım derslerinde yaşadığım tedirginliği, arkamdan uzun uzun bakarken yaşadığım utancı ben çok iyi hatırlarım. Şuanda bunları görüyorsa eğer ben de bu haberleri şuan zevk alarak okuyorum haberin olsun b.ş.

Yanıtla . 7Beğen . 14Beğenme 12 Aralık 18:39
85

Serdivanliii - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: Kardeşim verdiğin örnekle bunun ne alakası var. Ben de o okuldaydım. Adam kimsenin olmadığı boş koridora bas bas bagrıyordu kendi kendine. Zaten herkes içerdryken sadece korkutmak amaclı. Erkek öğrencilere yaptığı psikolojik ve fiziksel şiddetin sınırı yoktu zaten. Bilip bilmeden boş yorumlar atmayın

Yanıtla . 0Beğen . 6Beğenme 15 Aralık 13:01
84

Hakkı - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: koridorun başında durup bas bas bağırdığını ve bir otorite sorunu olduğunu bahsetmişsiniz ama bu husus bence yanlış değerlendiriliyor. Bir gün kalabalık bir yolda yürürken genç ve orta yaşlı kişilerden oluşan grup son derece kötü küfürlerle konuşarak yanımıza yakın olarak yürümeye başlamıştı. O gün orada çok fazla insan olmasına ve rahatsız olmalarına rağmen hepsi ya başını çevirip hiçbir şey söylemiyor yada çok rahatsız edici olmasına rağmen sanki duymamış gibi yollarına devam ediyorlardı. Onların bu konuşmalarını duyar duymaz öğretmeniniz “Siz nasıl konuşuyorsunuz” diye birden bire bağırarak o kişileri ikaz etmesiyle o kötü konuşma önlenmiş oldu. Bunu yapmasının nedeni orada otorite kurmak değildi.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 15 Aralık 01:33
80

S. H. - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: 10 yil sonra ortaya cikmis olmasi kötü evet 10 yildir orada başka öğrenciler olduğu için kötü. Keşke bilinçli bireyler olup Bize inanmazlar/utandırırlar/kızarlar/ailemiz utanır/kanıtlayabileceğim nesnel bi şey yok... vb gibi şeyler düşünmeyip o zaman söyleyebilseydik. Söylemedik, sustuk. Bi hayır varmış ki aramızdan birisi yıllar sonra birilerinin yaptığını görüp kendi de yapmış,içinden bu pisliği ve sorumluluğu atmış.

Yanıtla . 0Beğen . 8Beğenme 14 Aralık 13:13
79

Gsli - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: +gözlerimin kafamın arkasında olmama gerek yok okuduğunuzu anlamaktan acizsiniz. Adamin karsisinda dikilirken bacaklarima bakiyordu, BENİMLE KONUŞURKEN BAKIYORDU YANİ İNŞALLAH BUNU ANLAYABİLİRSİNİZ. Bunu zaten herkesin içinde hiçbir çekincesi olmadan yapıyordu.

Yanıtla . 0Beğen . 5Beğenme 14 Aralık 12:43
78

Gsli - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: Öğrenciyken siz o tarz sorunlar yaşamış olduğunuzu itiraf etmeniz bizim yaşadığımız olayları değiştirmez. Burada birbirinden haberi olmayan belirsiz sayida kiz öğrenci yorumlarda birbirine benzer olaylar anlatıyor ve hocayı (nedense) herkes direk haberi okuduğu gibi tanıyor. Ben size nedenini şöyle belirtiyim okulda o kadar kaliteli ve iyi hocalar vardi ki bu çürükler o hocalar arasında her zaman net hatırlanır. Şuan hala o okulda eğitim veriyor olması da bu halkın çocukları için güven teşkil etmiyor. O yüzden insanlar konuşsun siz de rahatsız olmayın. Çocuklar hepimizin geleceği, yarın bir gün başka haberler okumamak için herkes ko nu şa cak.

Yanıtla . 0Beğen . 5Beğenme 14 Aralık 12:38
77

Gsli - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: Tacizciyi aklamak için bu kadar uzun paragraflar yazmanız gözlerimi yaşarttı. Kullandığım tüm kelimeleri seçerek, dikkat ederek kullandım zaten. Etek boyuna karisilan bir okul değildi, benim eteğim de hiç rahatsız edici boyda degildi. Hadi Kıyafet yönetmeliğine uymadım diyelim benle konusurken bacaklarıma bakarak mı kuralları sağlayacak? Çok boşuna yorulmuşsunuz, kendinizi daha çok geliştirin ve hazırlayın bu adamın bütün tacizlerine bahaneler bulmak için. Çünkü sayıca çok fazla kişi ve olay var. Bu hiç yaratıcı olmamış.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 14 Aralık 12:26
76

Skry - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: Sen ne anlatıyorsun Allah aşkına? Kıyafet yönetmeliğinde etek boyu diye bi kıstas mı vardı? 1 değil 2 değil bu adamın mizacını da tacizlerini de herkes biliyordu erkekler de biliyordu, kızlar da o yüzden boş açıklamalarınızı ciddiye cevap bile verilmemesi gerek

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 14 Aralık 12:17
75

Dnz - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: Ayrıca insanların söylediklerini değerlendirirken kişilik yapılarını da göz önüne almak gerekir. Ben de aslında hocanın huzursuzluğu sevmeyen, aksine sakin ve sükûneti seven, anlayışlı, kibar, öğrencilerine güvenen ve onları seven, genel olarak ta öğrenciler tarafından sevilen bir öğretmen olduğunu söyleyebilirim. Okul dışında da her nerede öğrenciler rastlasa öğrencilerin onunla karşılaştıklarından gıpta edecek kadar çok sevinç ve mutluluk duyduklarına şahit oldum. Ancak disiplin olmadan eğitim olmaz. Bu nedenle öğretmen öğrencileri ne kadar sevse de bazı durumlarda disiplini sağlamak adına onların pek hoşuna gitmeyecek tarzda tutumu olabilir. Hocanın mizacı ve konuşma şekli ya biraz çatık kaşlı ya da güler ya da gülümser gibi. Ayrıca herhangi bir şeyi söylerken kendine mahsus bir tarzda doğrudan bir cümle olarak değil de hafif çıtlatarak, biraz dolaylı ve sanki bazen şaka havasında bir konuşma tarzı da var. Bunun da bazen kişilerde duyarlılığa neden olduğu anlaşılıyor. Mesela bu bahsettiğin durumda öğretmenden kıyafetlerin yönetmeliğe uygun olması gerektiğini belirten düz ve standart bir tavır ve cümle ile söylenmesi beklenmiş olabilir. Ancak kendine mahsus mizacı ve konuşma uslubu nedeniyle konuşma bu şekilde olmuş. Kişilik ve mizacın kişiye mahsus olduğunu ve değişmeyen bir özellik olduğunu unutmamak gerekir. Ayrıca dilimizde özellikle karşımızdakine bir durumu, bazen bir tepkiyi onu kırmadan ifade etmek, bazen de sadece konuşmayı sıkıcılıktan çıkarmak için aynı olayı farklı bakış açısından farklı kelimeler ve anlatımla biraz şaka yollu ifade edip sözümüzü söylemek şeklinde bir tarz zaten vardır. Elbette bu bazan tam anlaşılamamaya da neden olabilir. Öğrenciyken o öğrencilik psikolojisi ile bizim de benzer tarzda sorunlar yaşadığımız durumlar olduğunu hatırlıyorum.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 14 Aralık 00:01
74

Dnz - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: Ben de kendimden katkı yapmak isterim. Biz öğrenciyken sınıfımızdaki erkek öğrenciler biraz gürültücüydü. Zamanla bu durumu farkeden ya da önceden bilerek gelen güzel ders anlatan, tatlı dilli güler yüzlü hoca da olsa sınıftaki gürültüden ders dinlemek zor olduğundan öğretmen de bir müddet sonra özellikle erkek öğrencilere ister istemez bağırmaya çağırmaya ya da daha sert davranmaya başlardı. Kız öğrenciler gürültü yapmadığından onlara karşı doğal güler yüzü ile konuşurdu.

Bir de yorum belirttiğimiz ortam kapalı bir whatsapp grubu ya da kafedeki bir arkadaş grubu olmadığından “5 dakika boyunca” yada arkamdan bana doğru bakıldığı” ibarelerinde duyarlı davranmak yararlı olur. Çünkü genelde biri bize bakmaya başladığında ne kadar bakacak diye saat tutmayız ya da gözlerimiz başımızın arka tarafında olmadığından normal şartlarda arkamızdan bize doğru bakıldığını somut olarak bilemeyiz ancak “hissettiğimiz”ya da “düşündüğümüz” şeklinde ifade edilmesi daha uygun olabilir.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 23:49
71

Skry - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: Bu kadar sakin ve sevilen bi öğretmense nerden tanıdınız? Tarifler dediginiz öğretmenle uyuşmuyor

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 13 Aralık 14:09
70

S. H. - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: Hocanin kendisi yorum yapıyor diycem artik "sakin" de demezsin bu hocaya. Bu hocayi dersine girmeyenler bile taniyor. O dönemde hocalr koridorda nöbetçi olurdu. Bu hoca nöbetçi olduğunda zil sonrasi koridora adimimizi atamazdik. Koridorun başından deli gibi bağırırdı kendi kendine. Bi otorite sıkıntısı vardı.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 13 Aralık 13:04
67

K. - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: Sakin miydi? Beş kez okuldan gönderilip geri getirildi bu adam. Bunu da derslerde ballandıra ballandıra anlatırdı. Ben de dahil olmak üzere kaç arkadaşım bu ve diğer Türkçe öğretmeni olacak şahısın tacizine uğradık.

Yanıtla . 0Beğen . 7Beğenme 13 Aralık 03:41
62

Adapazarı - @Gsli 55 nolu yoruma cevabı: kardeşim banada aynı öğretmen girdi gayet sakindi bizim sınıfta her konuda çok anlayışlı bir öğretmendi ve öğrencilerine güvenirdi genelde okuldaki öğrenciler severdi kendisini.

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 23:07
54

Sakarya Kuşu - bu habere koyduğunuz görsel ile habercilik anlayışınız örtüşmüyor medyabar kaldır o kız resmini..

EDİTOR: KIZIN GERÇEK RESMİ BU... SİZ NASIL BİR FOTOGRAF İSTERDİNİZ?

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 17:39
51

K. - Sabihahanımda okuyan benim ve benden önceki dönemdeki kızlar da erkekler de herkes şahit bu duruma. Tanıyorum diye koruduğunuz hocayı biz de tanıyoduk, salak saçma yorumlar yapmışsınız. İftira olduğunu nereden çıkarıyosunuz da bu kadar kolay yargılıyosunuz? O dönemde ve ondan iki üç alt dönemde okuyan çoğu kişiye sorabilirsiniz. Sadece bu da değil, bir başka Türkçe öğretmeni de vardı. Asıl onun sapıklıklaro daha çok bilinirdi. Sabihada okuyanlar kimden bahsettiğimi anlamıştır bile. Burda hocayı koruyanlar umarım sizin çocuklarınız böyle bi şey yaşamak zorunda kalmaz. Allah korusun böyle bi şey yaşasalar siz onlara da inanmazsınız.

Yanıtla . 8Beğen . 12Beğenme 12 Aralık 16:45
57

S. H. - @K. 51 nolu yoruma cevabı: Birinin ismini kisaca belirttiğim yorumum yayinlanmadi sanirim ismini vermemiz yasak olabilir dava surecinde oldugu icim. Ya da yorumda teknik bir sıkıntı mı oldu daha sonra yayinlanir mi bilmiyorum. Ama okul adı ve hocanın branşı belli google dan minik bi araştırma ile ulaşabilirsiniz bilgilere.

Yanıtla . 0Beğen . 7Beğenme 12 Aralık 19:22
56

AYNEN - @K. 51 nolu yoruma cevabı: katılıyorum sabihahanimdan mevzun olan bir erkek olarak söylüyorum bu hoca her zaman kızları tahtaya kaldırıp onları izliyordu kimi zaman dizine oturtuyordu

Yanıtla . 1Beğen . 6Beğenme 12 Aralık 18:56
53

Adapazarı05470 - @K. 51 nolu yoruma cevabı: İSİMLERİNİ YAZIN ISİMLERİNİ

Yanıtla . 0Beğen . 8Beğenme 12 Aralık 17:04
50

S. - SABİHAHANIMDA OKUYUP DA BENİM VE BENDEN ÖNCEKİ DÖNEMLERİN ÇOK İYİ BİLDİĞİ BİR ŞEYDİ ZATEN BU. BANA ÇOK GÜZEL KOKUYORSUN DİYE PARFÜMÜMÜ SORUP, YAZI YAZARKEN ELİMİZİ TUTARDI. ARKADAŞIMIN DA AYNI DERS SONRASI ÖDEVE BAKMA BAHANESİYLE ARKASINDAN BELİNE SARILMIŞTI SONRA ARKADAŞIM GELİP BUNU BANA ANLATTI. O ZAMANLAR ANLAM VEREMİYODUK TABİ SAÇMA GELİYODU SADECE. AYRICA HİÇ DİSİPLİN CEZASI ALINMADI DENMİŞ AMA BU ADAM BEŞ KEZ OKULDAN GÖNDERİLİP TEKRAR GERİ GETİRİLDİ BUNU DA İLK DERSE GİRDİĞİNDE BİR ŞEYMİŞ GİBİ BALLANDIRA BALLANDIRA ANLATIYORDU. SADECE BU DEĞİL HERKESİN BİLDİĞİ Bİ TANE DAHA TÜRKÇE ÖĞRETMENİ VAR. ZATEN O DA OKULDAN GÖNDERİLDİ. SABİHAHANIMDA ÇOK KALİTELİ HOCALARLA DA KARŞILAŞTIM BÖYLE SAPIKLARLA DA. O YÜZDEN KİMSE TANIYORUM BÖYLE Bİ ŞEY YAPMAZ DEMESİN. HER TACİZCİ ZATEN BİRİLERİ TARAFINDAN TANINIYOR. KİMSENİN İÇİNİ BİLEMEZSİNİZ ASIL TANIYORUM YAPMAZ YERİNE TANIYODUM YAZIKLAR OLSUN DEYİN.

Yanıtla . 4Beğen . 11Beğenme 12 Aralık 16:31
88

Gsli - @S. 50 nolu yoruma cevabı: Taciz için hiçbir iyiliği hayrı hafifletici sebep olamaz ve bizler bunlari yapti diye onu affetmeyiz. Yaptıkları Allah la kendisi arasında.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 15 Aralık 13:24
87

S. H. - @S. 50 nolu yoruma cevabı: Belki de günah çıkarıyordur dediğiniz hayrı yaparak. Emin olabilirsiniz tacizine uğrayan kız çocuğu sayısı yaptığı hayırlardan her türlü daha fazla sayıca. Ben arkadaşım olmamasına, tanımama ragmen bugun burda bu haberdeki kızla aynı fikirdeyim çünkü.

Yanıtla . 0Beğen . 6Beğenme 15 Aralık 13:22
86

Gsli - @S. 50 nolu yoruma cevabı: Doğru söylüyor olabilirsiniz. Bize bunlari yasattigi dönemdeki psikolojisi ne durumdaydi bilemiyorum. Tacizi gerceklestiren kimseler hayatinda tamamen kötü insanlar olurlar diye bir kaide yoktur. İnsanların tanıdığı, bu nasıl yapabilir dediği kişiler yapabiliyor bunları çünkü konumları sebebiyle üst segmentinde bulunduğu insanlara yapıyorlar zaten, herkese degil. Hoca o sınıfa girdiğinde sınıfta bizden ve ondan başka kimse kalmıyordu zaten. Şuanda öğrencilerine böyle şeyler asla yapmıyor da olabilir onu da bilemem. Yaptıklarına çok pişman da olabilir bu bizleri emin olun hiç ilgilendirmez. Üzgünüm ama arkadaşınız yorumlarda anlatılan olayları da haberde anlatılanı da gerçekleştirdi. Bir çocuğun hayatını kurtarmadan önce ya da sonra birden fazla çocuğun hayatında büyük travmalar oluşturdu ve şuanda o çocuklar büyüdü farkındaysanız hakkını arayan birine karşı bu destek yorumlarını kendine görev edindi.

Yanıtla . 0Beğen . 7Beğenme 15 Aralık 13:16
83

Hakkı - @S. 50 nolu yoruma cevabı: Bunun dışında kendi çoluğu çocuğu olmayan bir aile büyüğünün her türlü temizlik, yemek, bulaşık alışveriş, sağlık vb. her türlü bakımını bu kişinin 4 yıl önce vefat etmesine kadar yaklaşık 10-15 yıl süreyle sabah öğle akşam hafta içi hafta sonu haftanın yedi günü doğrudan bir sorumluluğu ve mecburiyeti olmadığı halde kendi insiyatifi ile ve tek basına yaptığını bir arkadaşı olarak söylemek isterim. Bunu yaparken gündelik hayattaki hepimizin yaptığı faaliyetleri de aşırı yorulmasına rağmen aksatmadan yürütebildi. Bugün kendisine birine yaptığın bir iyilik söylermisin diye sorsanız bu durumu hatırlayıp size söyleyemez. Çünkü iyiliği iyilik yapmış olmak için değil “iç”inden gelen doğal bir dürtü olarak farkına bile varmadan yapan biridir. İçi en kolay bilinecek biri olduğunu söyleyebilirim.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 15 Aralık 01:00
82

Hkk - @S. 50 nolu yoruma cevabı: İnsanın içini bilmek zordur gerçekten de. İki şey, birincisi bir arkadaşın nasıl bir arkadaş olduğu, ikincisi de bir insanın içinin nasıl biri olduğu hayatın zor dönemlerinde anlaşılır. Ben bahsedilen öğretmenin içinin nasıl olduğunun olduğunu bilen biri olarak bunun anlaşılması için hayatın sıkıntılı dönemlerinde nasıl bir tavrı olduğuna dair bir örnek vereyim. Deniz kıyısı olan bir yerde olduğumuz esnada rüzgar yüksek dalgalar ve akıntı olan tehlikeli bir suda boğulma olayı olmuştu. Sahildeki onlarca hatta yüzlerce kişi sadece suya bakarken, herkes birbirine çocuğu kurtarın diye konuşurken, bir kısmı şamrel kayık vb ararken, bir kısmı cankurtaranı ararken o öğretmeniniz boğulma olayını anlar anlamaz çocuk boğuluyormuş diyerek ve daha ağzında cümleyi tamamlamadan yerinden fırlayıp boğulan kişiyi kurtarmak için kimsenin cesaret edemediği o tehlikeli suya koşarak giren ve ardından gelen kurtarma ekipleri ekipleri ile beraber boğulan kişinin kurtarılmasını sağlayan o gün o kıyıdaki tek kişi olmuştur. ( Yer Karasu. Denizin fırtınalı havada nasıl olduğunu tahmin edebilirsiniz sanırım. ) Burada aslında kendi canı ne kadar tehlikede girecek olmasına rağmen başka birinin canının kurtarılması için ne yönde karar aldığına ve bu kararı hangi hızda aldığına dikkat çekmek isterim. Normal zamanda oradaki herkes sorulduğunda düşünüp “Tabi hemen boğulanı kurtarmaya çalışırım” falan der ama o gün o suyu görünce ondan başkasının” iç”inden suya girip kurtarmak gelmemişti.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 15 Aralık 00:52
49

Sakaryaspor - Haber burdan başka hiçbir gazetede yok duyarliliginizdan ve gazeteciliğinizden ötürü teşekkürler medyabar.

Yanıtla . 4Beğen . 8Beğenme 12 Aralık 16:27
48

Gazeteci - Tacizi kesinleşmiş kimler ne ceza aldı da bu durum ceza alacak..Geçtiğimiz aylar da onlarca şehirden birçok kurs öğrencisi tacizi

belirlenmesine rağmen mahkemeler devam ediyor..Bu olaylar an itibari ile çözülüp cezalar indirimsiz ve korumasız açıklanmalıki ders olsun..Birde başka şehre sürgün edilenler var ceza olarak bazende maaş düşürmeler..Koca Bir Tiyatro 3 Perde Komedi

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 12 Aralık 15:59
44

Sakarya124 - Allah her iki türlüsünden korusun, hem iftiradan hemde böyle iğrenç bir olaya maruz kalmaktan, inşallah işin doğrusu ne ise ortaya çıksın.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 15:12
32

Köroğlu - Biri yazmış on sene sonra çıkması iyi olmuş diyor.Konunun ne olmadığını bilmeden..Biri çıkıp senin hakkındada bu amca on sene önce taciz etti dese ..? Çamuru yediğinle alnına sürülen kara lekeyle kalırsın ortada.Mahkeme lehine karar verse nolacak?Adın çıkacak tacizciye..Aman ha bu tür söylentilere prim verilmez.Varsa bir durum mahkemeye gidip hakını hukukunu arası.Basında bu konular çözülmez.İnsanların hayatını karartır..

Yanıtla . 26Beğen . 3Beğenme 12 Aralık 12:28
52

Adapazarı05470 - @Köroğlu 32 nolu yoruma cevabı: Yazın ismini ve okulunu, biz de ona göre koruyalım çocuklarımızı.

Yanıtla . 2Beğen . 9Beğenme 12 Aralık 16:55
47

S. H. - @Köroğlu 32 nolu yoruma cevabı: Neden sadece hoca açısından düşünerek yorum yaptınız? Ya o kız bu kadar bilinçli ve güçlü biri haline gelmiş olmasa bir yerlerde sesini çıkarmak yerine kimseye bir şey demeden kendine bir zarar verseydi? Siz belki bilmiyorsunuz tacize uğramak nedir ben malesef çok iyi biliyorum insan kendine bile itiraf etmekte zorlanır bazen. Şuan daha 24 yaşımda ileride olacak çocuklarım için endişeleniyorum bizim yaşadıklarımızı yaşamasınlar diye sesimi çıkarıyorum ve Ben zaten DOĞRUNUN yanında olduğum için mağdur kişinin yanında duruyorum. Keşke tanısaydım, bizzat yanında olabilseydim.

Yanıtla . 3Beğen . 13Beğenme 12 Aralık 15:54
46

S. H. - @Köroğlu 32 nolu yoruma cevabı: Bahsi gecen hocayi tanidigim icin, bildiklerimi söylemek istedim, susamadım. İnsanlar tecrübeleriyle neye güvenip güvenmeyeceğine karar verirler. Söylemlerinizde bahsi geçen hocaya "çamur atılması" nı vurgulamışsınız. Yorumunuz objektiflik içermiyor, rahatsiz edici ve tacizcileri cesaretlendirici.

Yanıtla . 3Beğen . 10Beğenme 12 Aralık 15:27
45

Köroğlu - @Köroğlu 32 nolu yoruma cevabı: Okuduğunu bile algılayıp anlamamışsın.Yorumu bir kaç defa oku,anlatılmak isteneni belki anlarsın."Kimsenin savunulmadığını konunun yanlış yerde zeminde değerlendirildiğini anlatmak istediğimi"..."NAMUSLU OLMAK BİRİLERİNİN YANINDA DURMAKTAN DEĞİL DOĞRUNUN YANINDA DURMAKTAN GEÇER.." Türk adaletine güveneceksin gidip orada hakkını arayacaksın.Böylece doğrunun yanında olacaksın..Gerisi mide bulandıran pis bir dedikodu..

Yanıtla . 17Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 15:12
43

Köroğlu - @Köroğlu 32 nolu yoruma cevabı: Yaptığım yorumu anlamamışsın..Halbuki Türkçe yazdım..Kimsenin arkasında duran bir yorum yapmadım ama algılama sorunun olduğu açık..Şunu iyi bil biz birilerinin değil doğrunun yanında yer alırız..Anlatabildimmi canım kardeşim..! Yinemi anlamadın yoksa..??

Yanıtla . 14Beğen . 4Beğenme 12 Aralık 14:39
39

S. H. - @Köroğlu 32 nolu yoruma cevabı: Haberdeki hocayı tanıyorum. O okulda okuyan, dersine girdiği herkes direk tanır ve bilir böyle biri olduğunu. Face hesabı hala açık adamın arkasında @köroğlu gibi onu körü körüne savunanlar var, bir şekilde yırtacak, rahat

Yanıtla . 3Beğen . 12Beğenme 12 Aralık 14:21
38

Mağdur Olmak - @Köroğlu 32 nolu yoruma cevabı: Adam kucağına aldı çocuğu ama orda ne birisi var ne kamera? Çocuk durumun ne olduğunu anladı, algıladı, ailesine anlattı ve gidip Adliyeye şikayet ettiler. Hani somut kanıt nerede? Maalesef hukuk sistemimiz somut kanıtlarla işliyor. Kanıt olmaması taciz olmadığı anlamına gelmez. Ayrıca taciz çok açık ve fiili de yapılmaz. Öyle türlü yöntemlerle kadınlar, çocuklar, engelliler, hayvanlar hatta erkekler tacize uğruyor ki bazen taciz edildiğinin farkında bile olamıyor ya da bunun açıklanması ifadesi bile zor oluyor. Her söylenen söz tacizcilere güç verebilir lütfen empatiyle yaklaşalım mağduriyetini anlatanlara..

Yanıtla . 6Beğen . 10Beğenme 12 Aralık 14:03
36

Adapazarli - @Köroğlu 32 nolu yoruma cevabı: Sen de konunun ne olduğunu bilmeden yorum yapıyorsun

Yanıtla . 0Beğen . 5Beğenme 12 Aralık 13:56
35

Tw - @Köroğlu 32 nolu yoruma cevabı: Bu insan müsfettesi girip kendini savunmaya kalksa sizin kadar savunamazdı burada. Rahatsız oluyorsunuz küçük çocukların, kadınların, insanların hakkını aramalarından, devranın dönmesinden!

Yanıtla . 4Beğen . 12Beğenme 12 Aralık 13:49
31

Serdivanlı - Bu çok yeni ve çok tehlikeli bir akım. Dün yine bir gazeteci intihar etti bu tür bir tweet yüzünden. Çok dikkatli olunmalı. Özellikle öğrencilerin herhangi bir saikle öğretmenlerine iftira atması çok kolay. Sonuç. Toplumsal yıkım.

Yanıtla . 22Beğen . 3Beğenme 12 Aralık 12:11
41

S. H. - @Serdivanlı 31 nolu yoruma cevabı: Evet hoşgeldiniz 2020 yılına, teknoloji bunun adi suanda onunla tanisiyorsunuz ondandir bu yadirgamaniz. 2006-2010 yillari arasinda elinde akilli telefon olsa belki haberdeki kiz, hocayi cekip yayinlardi ve ancak ikna olurdunuz! Akım diyorsun ya akım oldu adı cünkü o kadar çok mağdur var ki sizin bile aklınız almıyor. İnanamıyorsunuz!!!

Yanıtla . 2Beğen . 8Beğenme 12 Aralık 14:26
40

Adapazarı05470 - @Serdivanlı 31 nolu yoruma cevabı: Intihar eden kişi, pişmanlıktan değil, suçu ortaya çıktığı için ıntihar etti. Yani ifşa olmasa sessiz sedasız devam edecekti insanların hayatıyla oynamaya.

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 14:23
34

Tw - @Serdivanlı 31 nolu yoruma cevabı: İntahar eden kisiler suclarini kabul edip, itiraf edip pismanliktan intihar ettiler siz haberlerin sadece basliklarini okuyorsunuz sanirim? Tamamini okuyun. Bunlar mertebesine güvenip küçücük çocuklara tacizde bulunan insan müsfetteleri. Kimse intahar etsin diye cıkarmıyor ortaya bunlari, sadece artık dokunmasınlar çocuklara. Koskoca adamlar, öğretmen olmuşlar küçücük kız çocuğunun hayatında travma yaratıyorlar.

Yanıtla . 3Beğen . 12Beğenme 12 Aralık 13:47
30

Öyle - Sosyal Media kullanıp dikkat edilmeli. İtiraf çok çabuk bir linç kampanyasına dönüşür ve odağı konusu kişinin hayatı biter...

Doğru olabilir, o zaman cezası ne ise çeksin. Ama ne olur ne olmaz yargısız infaz olmaz. Bu işin doğru yeri mahkeme....

Yanıtla . 20Beğen . 3Beğenme 12 Aralık 11:42
42

Adapazarı05470 - @Öyle 30 nolu yoruma cevabı: İyi hal indirimi :((

Yanıtla . 0Beğen . 5Beğenme 12 Aralık 14:27
37

Adapazarli - @Öyle 30 nolu yoruma cevabı: Bu olay sizin çocuğunuzun başına gelse siz adalete o kadar güveniyor musunuz? Mahkemenin bu hocaya nasil bi ceza vericegini tahmin ederdiniz? Olay zaten mahkemede, haberin alti kizi yuhalayanlarla dolu. Ben de o dönem o okuldan mezunum kiz dogru söylüyor!

Yanıtla . 4Beğen . 7Beğenme 12 Aralık 14:00
29

Ermbey.kavkaz - TACİZE CEZASINI VERECEKSİN.. LAKİNN

10 sene GEÇMİŞ KORKTUK HİKAYE. ÖĞRETMENLERİN %75 Nİ SEVMEM ESKİ YILLARDAKİ BAŞTAN SÖYLEYİM HEPİMİZ OKUL OKUDUK YAZDIKLARIMI İYİ OKUYUN ÖĞRETMENLERİN YANINDA HEP SIINIFIN EN ÇALIŞKANI KIZLAR ZENGİN AİLENİN ŞIMARIK KIZLARI... FAKİR YOKSUL ÖĞRENCİ FİLÜT YOK ÇIK DIŞARI, BEDEN DERSİ SPOR AYAKKABISI YOK GİRME DERSE. YARAMAZLIK YAP DAYAK TOKAT GİT EN ARKA SIRADA OTUR. VALLA BEN ÇOK AGRASİFTİM AMA SIRF ADAM KAYIYOR DİYE ÖĞRETMENLER DEVAMLI DERSTEN ATARTI BİRAZ SEVGİ ŞEFKAT İSTEDİK YA GÜZEL TATLI BİR SÖZ DUYMADIK DAYAK HAKARETTEN BAŞKA.. NE Mİ YAPTIM DIŞARIDAN OKUDUM ÜNİV. BİTİRDİM GÜZEL BİR ŞİRKETTE MÜDÜRLÜK YAPIYORUM. (çocukken sırf dudağımda uçuk çıktı diye sınıf öğretmenim sınıfta bana yaralı böcek diye bağırdı) 40 sene oldu unutmadım

Yanıtla . 7Beğen . 8Beğenme 12 Aralık 11:37
20

Zeki - Biri demiş ki zaman aşımı.cocuk tacizlerinde zaman aşımı yok.ayrica şu an o okuldaki öğrenci velileri cocuklarini korkutmadan sorgulasinlar.

Yanıtla . 11Beğen . 12Beğenme 11 Aralık 23:50
21

Genclik - @Zeki 20 nolu yoruma cevabı: Anlamiyorlar efendim. Adalet yoluyla bir ceza çekmese bile yaptiklarinin karsiliksiz kalmiycagini görmeli.taciz edilen sayisi 5 10 kişide değil çok fazla çocukta travma yaratmıştır. Yorumlarda belirttiğim gibi ben de o dönemlerde o okuldan mezunum. Bu ifşayı yapanı tanımıyorum keşke tanısam da yanında durabilsem. Küçük bi çocuğun bunu yaşaması ne demek bilmiyorlar. Bu insanlar hayatına hiçbir şey olmamış gibi devam ediyor, peki o çocuklar?

Yanıtla . 8Beğen . 11Beğenme 11 Aralık 23:57
18

Genclik - Buraya sacma sapan yorum atanlar siz kendinizde misiniz? Bunca yıl sonra paylasilmasinda ne gibi bir sıkıntı olabilir. Çocuk diyoruz 12-14 yaslarinda ÇOCUK. Nasil bir tepki vermesini beklerdiniz. Aynı okuldan ayni dönemde mezunum. Herkes çıkınca ödevini kontrol etme senaryosu bile aynı bunu birçok öğrenciye yaptı. Ben de şahidim. G.D cesur ve harika bir insansın aslında fark etmeden birçok kişinin hakkını tek başına aramışsın. Dilerim ki Bundan sonraki hayatında hep güzellikler seni bulsun. Adını bilseydim her türlü destekte bulunurdum.

Yanıtla . 15Beğen . 11Beğenme 11 Aralık 23:41
24

Genclik - @Genclik 18 nolu yoruma cevabı: O okulda bir sürü hoca var neden onlardan biri değil de bu hoca diye bi düşünün. O okulda çok kaliteli, mükemmel hocalarımız da çok fazlaydı. 24 yaşımda şuanki bilincimde olsam en azından onlara bildirirdim ama Allah büyük gerçekten umarım bir daha hiçbir yerde kimsenin başına gelmez böyle şeyler.

Yanıtla . 6Beğen . 9Beğenme 12 Aralık 00:38
17

Kri̇mi̇nal - Adalet bu tacizle ilgili net bir düzenleme yapmalı baksanıza aradan yıllar geçmiş günlerden bir gün misali

Adam kafama dokundu-Bacağıma baktı-Flu gözle baktı vs sonuç beni taciz etti?

Tacizde kıstas neye göre bu NET ÇİZGİLERLE BELİRLENMELİ ahali savunmuyorum lakin her insanın izzeti şerefi haysiyeti var

Sizinde başınıza gelebilir dengesizin biri çıkar durup dururken milletin içinde bu adam bana tuhaf baktı beni taciz etti diye bir çığlık atarsa SORUYORUM NAPARSINIZ Kendinizi diğer insanlara nasıl ifade edip İNANDIRABİLİRSİNİZ

Aileniz varsa çoluk çocuğunuz varsa torunlarınız varsa yıllar sonra biri çıkıp bu adam beni taciz etti diye KUYUYA BİR TAŞ ATARSA BUNU KİM ÇIKARACAK

İDDİA DOĞRU ÇIKMAZSA KİŞİYLE NASIL HELALLEŞİLECEK ADAMIN YAŞAMIŞ OLDUĞU ÇEVREDE İTİBARI NE OLACAK vs

Yetkililer TACİZ DÜZENLEMESİNDE AKSAYAN YÖN VARSA BENCE TOPLUMUN HUZURU İÇİN BU HUSUSU ONARMALILAR

Yanıtla . 22Beğen . 5Beğenme 11 Aralık 23:22
22

Zeki - @Kri̇mi̇nal 17 nolu yoruma cevabı: Dokunmayacaksin.ogretmen gibi resmi olucaksin.cocuklar yalan söylemez.

Yanıtla . 8Beğen . 10Beğenme 11 Aralık 23:59
13

Tacizciogri̇stemiyoruz - Ayni dönemlerde orada okudum, haberdeki kiz öğrenci kim bilmiyorum ama ben ve birçok arkadaşım direkt hocayı tanıdık. Biz 5. 6.sınıflarındayken çok sert olmasıyla tanınırdı 6.sınıftan itibaren sapıklaştı. Benim şahsi olarak başıma ileri derecede bi tacizi gelmedi bu adamın ama birçok arkadaşımınkine şahit oldum. Bizim sinifta, benim bildigim kadariyla rahatsiz edici derecede bacaklarimiza bakmasiydi aramizda konusurduk, derste ayağa kalkmaya korkardık. Eteklerimizi toplayıp bacaklarımızı sıranın içine saklardık. Tahtayı sil bahanesiyle ayağa kaldırır bacaklarımıza bakarak hitap ederdi bize. O yaşımızda tabi ki sadece korkardık. Belki de seninle tanışıyoruzdur, bilmiyorum. Desteğimi hissetmeni istedim.

Yanıtla . 17Beğen . 10Beğenme 11 Aralık 21:48
93

Algı - @Tacizciogri̇stemiyoruz 13 nolu yoruma cevabı: Bu yorumu okuyunca bu olayı hatırlattı. Normalde derste sınıf adabı gereği zaten sırada kaykılmadan bacaklar sıranın altında olacak şekilde oturulur. Bu bir saklama değil normalde olması gerekendir. Ders esnasında bacakları sıranın dışına doğru yayarak oturmak hem öğretmene hem de diğer öğrencilere saygısızlık olur. Normalde olması gereken bir durumu bireysel algımız nedeniyle “saklamak” şeklinde ifade etmek uygun olmaz. Ayrıca bir olayı iyi hatırlamadığımızı söyleyip sonra da bununla ilgili bir şeyler söylediğimizde ya olmayan hayali bir şeyi aktarma ya da yanlış aktarma durumu olabilir. Ayrıca bir şeyin dedikodu olduğunu söyledikten sonra bunu anlatırsak gerçekte var olup olmadığı bilinmeyen hatta kötü amaçlı olarak söylenme ihtimali çok yüksek olan bir sözü aktarmakla biz de bu dedikodunun parçası oluruz ve bu artık “Gıybet” olur. Bundan kaçınmak gerekir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 13 Ocak 03:46
92

Algı - @Tacizciogri̇stemiyoruz 13 nolu yoruma cevabı: Geçen hafta işim nedeniyle bir kuruma gittim. Girdiğim odada iki kadın çalışan vardı. İlk masadaki hanımefendiye geliş sebebimi izah edince o da bana kendisi ile ilgili kısım hakkında bilgi verip yandaki ikinci masaya yönlendirdi. Bu masadaki hanımefendiye dönüp yüzüne doğru konuşmaya başlamamla beraber önce eşarbının alın ve yan kısımlarını, sonra yeleğin yakasını ve sonra da eteği aşağı çekme hareketi yaptı ve sonra benim 2-3 dakikalık konuşmam süresince neredeyse dakikada bir aynı sırada bu hareketi tekrarladı. Bu arada zaten hava soğuk olduğu için zaten kıyafet kapalı bir kıyafetti. Çekilen kısım da esneyip tekrar eski yerinde kalıyordu. Bu durum utangaçlık ya da dini sebeple olsa konuşurken genellikle yere bakarak, sosyal sebepli olsa yüzük olan elini yanağına tutma hareketi yaparak konuşurdu. Halbuki ben öteki görevliyle nasıl konuştuysam aynı şekilde konuşmuştum. Bu durum karşısında O kişinin kendi kişiliği, psikolojik durumu ve iç dünyasından kaynaklanan kendine özgü algısı nedeniyle tarafıma normalde olmayan bir niyet atfedilerek hakarete uğradığımı ve aşağılandığımı, bir iş halletme konuşmasına başka bir mana yüklenerek tarafıma haksızlık yapıldığını hissettim.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 13 Ocak 03:45
16

TacizciOgrİstemiyoruz - @Tacizciogri̇stemiyoruz 13 nolu yoruma cevabı: Kizi dava etmis bir de. Bu dünyadan hiçbir karşılık görmeden gitmeyi mi bekliyordun? O adamin taciz ettigi çocuk sayisi 5 degil 10 degil haberiniz olsun benim bu habere rastgeldiğim gibi onlardan birinin daha rastgelmesine bakar çoğalırız. G.D eğer tam ismini öğrenirsem sana biyerde rastlarsam her türlü desteği vermeye hazırım.

Yanıtla . 4Beğen . 9Beğenme 11 Aralık 22:31
15

TacizciOgrİstemiyoruz - @Tacizciogri̇stemiyoruz 13 nolu yoruma cevabı: Çok fazla olay konuşulurdu bu hoca hakkında başka sınıflardan arkadaşlarımızla. Aradan çok sene geçtiği için hatırlayamıyorum. Bu adamın hep bir taciz dedikodusu dönerdi. 12-14 yaşlarındaydık o zamanlar sadece aramızda konuşurduk onca yıl sonra neden diyenlere aşırı derecede şaşırıyorum o yaşlarda bir ÇOCUK ne yapabilirdi en fazla? Sebep olduğu onca travmanın cezasını bu arkadaşımız sayesinde gördü adli olarak cezasını bulmasa da korkusu, uykularının kaçması yeter.

Yanıtla . 4Beğen . 8Beğenme 11 Aralık 22:25
12

Esnaf - Böyle bir habere tık almak için neden "açık kıyafetli" kadın fotoğrafı koyuyorsunuz? Fotoğraf koymak zorunda değilsiniz. Tacizi meşrulaştırıyorsunuz. Taciz denildiğinde aklınıza hemen elbiseli kadınlar mı geliyor? Karma eğitime laf edenlerin de Ensar Vakfı'ndan haberi yok herhalde...

Yanıtla . 30Beğen . 10Beğenme 11 Aralık 20:48
09

cmylmz - ne saçma yorumlar. bırakın yargı karar versin suçlu mu suçsuz mu. size mi kaldı ne zaman şikayet edeceği! size ne?

Yanıtla . 10Beğen . 8Beğenme 11 Aralık 19:59
25

mrtayvazglu - @cmylmz 09 nolu yoruma cevabı: Her yapilan yanlis birgun gun yuzune cikar gerceklerin gun yuzune cikma gibi bir huyu vardir

Yanıtla . 7Beğen . 4Beğenme 12 Aralık 00:45
08

Yusuf - Oldu olacak kalu bela'dan kalma taciz iddiasını da dile getir de belki inanan olur 10 sene önceki olayı olmuş olsa dahi bugün dile getirmen hiçbir şeyi ifade etmez zamanaşımı diye bir şey var Maalesef artık birileri birilerine dur demesireklam yapmak ve ünlü olmak istiyorsan bunun başka yolları var git ablaları sana öğretsin delil yok ispat yok şahit yok böyle saçma sapan iftiralarla nereye varacağını sanıyorsun her şey bir yana o öğretmenin namusu ahlak şerefi yok mu onu etiket etmeyi onu reklamı etmeyi ne hakkın var bence dava

Yanıtla . 20Beğen . 18Beğenme 11 Aralık 18:56
19

Genclik - @Yusuf 08 nolu yoruma cevabı: Ayni okuldan ayni dönemden öğrenciyim. Sizin aileniz, colugunuz cocugunuz muhabbetine hic girmiycem belli ki gözü kapali hala daha bu hocanın namusunu savunan biri olarak anlamazsiniz ne desek. Sizin elestirdiginiz konu sadece bu ifsayi yapan G. D nin travması degil o zaman orda okuyan birçok ÇOCUĞUN travması. Haberiniz olsun.

Yanıtla . 7Beğen . 9Beğenme 11 Aralık 23:48
33

Köroğlu - @Serhat 07 nolu yoruma cevabı: Murtaza O hocaların yanında sende vardın demek bu kadar emin konuştuğuna göre.!Bu seviyesiz aptalca düşünce ne böyle..Senin dürüstlüğünde sorgulanır.İftira atmak senin ahlak kitabının brinci maddesi olmuş..Kursları zaman zaman bende eleştiririm ama bu defa beni savunma durumunda bıraktın..Allah seni ıslah etsin..Zavallı..

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 12 Aralık 13:43
27

Yabancı - @Serhat 07 nolu yoruma cevabı: ensar vakfında çocuklara tecavüz edilirken de konuşma basiretini gösterebilseydin de adam sansaydık, hadi ordan boş yapma

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 03:38
23

Murat Özmen - @Serhat 07 nolu yoruma cevabı: Murtaza haddini bil soytarılık yapma.Aslında karşıma çıkıp bunları yüzüme söylemeni çok isterdim ama sende o poponun olduğunu sanmıyorum vatikanın iti

Yanıtla . 3Beğen . 5Beğenme 12 Aralık 00:23
14

Reis - @Serhat 07 nolu yoruma cevabı: Haddini bil murtaza Hz Kuran’ın mübarek ismini böyle seviyesiz işlerde söyleme derdin varsa böyle konuşma Sana çokkk şeyler söylerdım sen anlatmışındır. Deli arıyorsan deli benim Kuran kurslarına kurban olayım orda okuyan talebelerin ellerını öpeyim

Yanıtla . 3Beğen . 8Beğenme 11 Aralık 22:21
11

Mantık - @Serhat 07 nolu yoruma cevabı: Erkek çocukların hatta yetişkin erkeklerin bile tacize uğramasına ne diyorsun? Baş örtüsü taksınlar mı? Tayt giymesinler mi? Kuyruk sallamış olabilirler mi? Ne dersek diyelim sizlerin zihniyeti kolay kolay değişmez...

Yanıtla . 17Beğen . 4Beğenme 11 Aralık 20:18
10

Deli̇ Murtaza :) - @Serhat 07 nolu yoruma cevabı: KURAN KURSLARINDA KARMA EĞİTİM YOK AMA HOCALAR ERKEK ÇOCUKLARA BİLE TECAVÜZ EDİYOLAR... İŞTE ONLAR VARYA İŞTE HEP SENİN KAFADAKİ TİPLER

Yanıtla . 36Beğen . 12Beğenme 11 Aralık 20:02
06

Tolgas - keşke biraz daha bekleyip 20 sene sonra falan açıklasaydı(!)... bu olayı yaşayan birinin o yaşlarda daha büyük travmalar yaşaması gerekirdi ki kendini bilecek bir yaşta... bu durumun tek açıklaması o zaman söyleseydim bana kimse inanmazdı olamaz diye tahmin ediyorum...

Yanıtla . 13Beğen . 7Beğenme 11 Aralık 18:18
05

Sağduyu - Medyabar keşke bunu haber yapmasaydın. Bunun inandırıcı hiç bir yanı yok. 10 yıl önce bunu korkudan açıklayamayan kıza ne oldu da şimdi cesaret kesildi. Ben de hiç bir tarafı tanımayan vatandaş olarak diyorum ki:Acaba kendisinden ümidi mi kesti. Yazık, çok yazık! İnsanların itibarıyla çok kolay oynanıyor.

Yanıtla . 17Beğen . 12Beğenme 11 Aralık 18:05
28

Tolgas - @Sağduyu 05 nolu yoruma cevabı: Yarın öbür gün biri sana bu kişi beni 5 yıl önce taciz etmişti diye gelirse ne diyecen... ustura dediğin çift taraflı keser... gözle görmediğin kulakla duymadığın herşeye bu doğrudur diye atlamayacan... "zeki" şey seni...

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 12 Aralık 05:37
26

Zeki - @Sağduyu 05 nolu yoruma cevabı: Öküz kız o yaşta tacize uğradığını hissetmiş ama 10 sene önce şimdi ki bilinç yoktu.

Yanıtla . 5Beğen . 9Beğenme 12 Aralık 01:05
04

Deli̇ Murtaza :) - HER İNSAN SUÇU İSPAT EDİLENE KADAR MASUMDUR...

Yanıtla . 14Beğen . 8Beğenme 11 Aralık 17:45
03

Serhat - karma eğitim ile millet doğru dürüst eğitim alamıyor akıl başka yerlerde..

Yanıtla . 5Beğen . 45Beğenme 11 Aralık 17:41
02

Köroğlu - NE OLUP OLMADIĞI BELLİ OLMAYAN..!!!Sosyal medya yoluyla böyle bir konu gündeme getiriliyorsa çok düşündürücü..Bu öğretmenin ailesine yıkmaya yönelik direk bir suçlama gibi geliyor bana..Bu okuldaki önceki yalan senaryo bir öğretmenin ölümüne sebep olmuş..Bu okulda çalışan öğretmenlerin selameti için konun titizlikle incelenmesi mercek altına alınması şart..

Yanıtla . 18Beğen . 6Beğenme 11 Aralık 17:36
01

namık54 - Genç kızlar, dizileri izleye izleye, hayatıda dizilerdeki gibi hainliklerle dolu zannediyorlar ve hayal aleminde yaşıyorlar.maalesef düşünme yetisini kaybetmiş ve kendini kura kura bu hale gelmiş.öğretmene de yazık, bu hale düşmüş kızımıza da yazık.Pişman olacak ama olacaklara yazık.

Yanıtla . 28Beğen . 7Beğenme 11 Aralık 17:09



Anket Sakarya'ya hayvanat bahçesi yapılsın mı yapılmasın mı?