Meğer vaka sayısının en çok azaldığı 2'nci il değilmişiz!

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın geçen haftaya göre 100 bin kişi başına düşen vaka sayısının en çok azaldığı iller paylaşımının Sağlık Bakanlığı'nın geçen hafta paylaştığı verilerle uyuşmadığı ortaya çıktı. Açıklanan rakamlara göre Sakarya Türkiye genelinde en çok vaka sayısı düşen 2'nci il gözüküyordu. Bu şok haberin ardından şimdi Sakarya'nın gerçek değerlerinin ne olduğu merak konusu oldu.

Serhat Yılmaz
SICAK GELİŞME Serhat Yılmaz Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Sağlık Bakanlığı'nca dün açıkladığı ve vaka sayısının en çok azaldığı 10 ilin yer aldığı tabloda şehir isimlerinin sevhen yanlış yazıldığı ortaya çıktı.

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın geçen haftaya göre 100 bin kişi başına düşen vaka sayısının en çok azaldığı iller paylaşımının Sağlık Bakanlığı'nın geçen hafta paylaştığı verilerle uyuşmaması sonrası bu yanlılık oraya çıktı. 

Sağlık Bakanlığı verilerine göre vakaların en çok Çanakkale'de azaldığı görüldü.

Bakan Koca, dün yaptığı paylaşımda ise İzmir'de 100 bin kişi başına vaka sayısının 399,78 azalarak 439,11'e düştüğünü belirtti. Ancak Sağlık Bakanlığı'nın haftalık vaka haritasına göre bu ilin İzmir değil, Çanakkale olduğu görüldü.

Öte yandan Sağlık Bakanı Koca'nın paylaştığı listede Türkiye'de en çok vaka sayısının azaldığı ikinci il olarak görünen Sakarya'nın verilerinde aslında gerçeği yansıtmadığı anlaşılmış oldu.

Aslında Sakarya olarak verilen vakaların ise İstanbul iline ait olduğu anlaşıldı. Verilerde İstanbul yerine Sakarya'nın, Giresun'un yerine Adana'nın, Yalova yerine Kırşehir'in, Tekirdağ yerine Kars'ın, Bayburt yerine Tokat'ın, Kocaeli yerine Batman'ın, Sinop yerine Nevşehir'in, Kırklareli yerine Manisa'nın yazıldığı anlaşıldı. 

Verilerde ismi doğru yazılan tek şehir ise Zonguldak oldu.

Bu yanlışlık sonrasında Sakarya'nın vaka sayılarında ki durumu konusunda ise yeni bir açıklama yapılmadı. Yeni açıklanan 10 ilin bulunduğu listeninde dışında kalan Sakarya'da vaka düşüş hızının Türkiye ortalamasında olması bekleniyor. 

Öte yandan Sakarya Valisi Çetin Oktay Kaldırım'da bugün Sakarya'nın günlük ortalama vaka sayısını 250, Sağlık Müdürü ise aynı gün için 300 civarında olduğunu açıklamıştı. 

Bu çelişkili açıklamaların ardından Sakarya'da gerçek vaka sayılarının ne olduğu merak konusu oldu. 

06 May 2021 - 14:55 Sakarya/ Adapazari- Sağlık --- Okunma

Muhabir Serhat Yılmaz

medyabar.com son bir ayda 2.783.958 kez ziyaret edildi.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

04

Pürüz - Açın cadde bostan sokaklari....sürü ile bagisiklanalim.....

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 06 Mayıs 20:42
02

Karaman Li - Neyiniz doğru isiniz gücünüz yalanlarla günü kurtarmak yalan makinesi bile bu kadar yalanı yapamaz bi hiçsiniz bu millet sonunda anladi hiç oldugunuzu

Yanıtla . 16Beğen . 0Beğenme 06 Mayıs 19:09
01

Gülesim Geldi - Geçenki habere yorum yapmıştım.bazen bunlara inanasım geliyor diye.sonradan vazgeçiyorum.çünkü bunlar sahtekar yalancı beceriksiz.beni yine yanıltmadılar.

Yanıtla . 26Beğen . 4Beğenme 06 Mayıs 16:38



Anket Covid-19 vakalarının arttığı Sakarya'da sizce ne yapılmalı!