Fındıkta el freni aniden çekildi

Türkiye’de üretilen fındığın yüzde 80’lik kısmını kendi bünyesine alan İtalyan Ferrero şirketinin son 3-4 gündür fındık alımı durdurduğu ve serbest piyasada gerileme trendine giren fındık fiyatının biraz daha düştüğü belirtiliyor.

Fındık piyasası zor günler yaşıyor. Türkiye’de üretilen fındığın yüzde 80’lik kısmını kendi bünyesine alan Ferrero şirketi son 3-4 gündür fındık alımı durdurdu. Ani olarak düşen alımlar nedeniyle serbest piyasada zaten düşük olan fındık fiyatları daha da düştü. Bu müdahalenin fındık fiyatlarını daha da düşürmek için yapıldığı iddia ediliyor.

ALIM DURUNCA DÜŞÜYOR

Türkiye’nin bir numaralı fındık alıcısı Ferrero fındık üreticileri tarafından birçok suçlamayla karşı karşıya. Bunlardan birincisi fındık fiyatlarıyla istediği gibi oynaması. En büyük fındık alım şirketi olduğu için alımları durdurduğunda piyasada otomatik olarak fiyatlar düşüyor. Bu nedenle üreticiler, milyonlarca üreticinin dünyanın en büyük kuruyemiş şirketi, Ferrero’nun insafına terkedildiği görüşünde.

EL FRENİ ANİDEN ÇEKİLDİ

Karasu’da fındık alan bazı tüccarlar fınd7ık piyasasındaki ani düşüşün piyasanın en büyük alıcısı olan Ferrero’nun fındık alımını durdurmasından kaynaklandığını belirterek, “Piyasa açıldığında fındığı kilosu 25 liradan almaya başlamıştık. Ne oldu da fiyat birden bire 23 liraya düştü. Çünkü Ferrero depolarını doldurdu. Bunun böyle olacağı biliniyordu ama maalesef herkes seyretti” değerlendirmesinde bulundular.

ÜRETİCİ KAYBEDİYOR

Dünyanın önde gelen ilk 100 firması arasında ilk 20’de olan Ferrero’nun fındığı ucuza kapatmak için türlü oyunlar sergilemesine mutlaka müdahale edilmelidir diyen uzmanlar, “Bu fiyat oyununun sonucunda fındık üreticisi kaybediyor, Ferrero kazanıyor. İktidar da olup bitene seyirci kalıyor, üreticinin mağduriyeti önemsenmiyor. Her haftaya umutla giren fındık üreticileri bu yılda umduğunu bulamazken, fiyatların artması kısa vadede beklenmiyor” değerlendirmesinde bulundular.

21 Eyl 2021 - 16:46 Sakarya/ Karasu- Ekonomi --- Okunma

medyabar.com son bir ayda 3.069.369 kez ziyaret edildi.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

94

Fındığın Sesini Açın - @Cemko833 - 92 No.lu yoruma cavap. 20 dönüm fındık bahçesi için TMO'nun bize ayırdığı fındık kotası 1950 kg olarak belirlenmiştir. Bu araziden en çok fındık aldığımız sene 1700 kg fındık toplanmıştır. 170 kg toplandığı sene de olmuştur. Bu durumu hava şartları belirler. Fındıkta gelir ve fiyat tespiti 10 yıllık verim ortalamasına göre yapılır. Kaldı ki biz 300 yıldan beri fındık yetiştiriciliği yapmaktayız. Giresun kalite denen yağlı fındık köklemelerinin kaynağı bizim fındık bahçelerimizdir. Giresun Yağlıdere, Keşap, Trabzon Çarşıbaşı, Düzce Akçakoca ve daha birçok fındık alanlarının yağlı fındık köklemeleri vaktiyle çevremizden oralara yerleşen ya da bize fındık toplamaya gelen kişiler tarafından bizim fındık bahçelerinden sökülerek alınmıştır. Biz 1963 senesinde bir ay boyunca, 32 dönüm fındık bahçesinden, 30 kişiyle davullu zurnalı, 11, 8 ton fındık topladığımız da oldu. O dönemlerde Türkiye'nin toplam fındık rekoltesi 15 -20 - 30 bin ton aralığında değişmekteydi. Yine aynı dönemlerde fındığın adını duyup fındık dalını tanımayanlar burada fındık verimi maliyet hesapları yapmasın. Biz fındığın ne olup ne olmadığını en ince ayrıntısına kadar bilmekteyiz. Yıl 12 ay bizim evden gafgallanacak fındık BURASI (Fındığın kurumuş yeşil dış kabuğu) eksik olmazdı. Muhacirlik yıllarında Trabzon Giresun ve Ordu toprakları büyük çoğunlukla tütün, buğday, mısır ve sofya tarlalarıyla kaplıydı. O dönemde 300 yıl öncesinden beri atalarımızdan bize bölünerek kalan toprakların önemli bir bölümü fındık bahçeleriyle kaplıydı. Biz kadimden beri fındık bahçelerindeki fındık ocaklarının dallarından fındık topluyoruz. Siz hangi dallardan kendini satanları topluyorsunuz? Kişi başına taban alış fiyatını açıklarsanız, sizi herkes tanır ve ne iş yaptığınızı hangi tür ticaretle uğraştığınızı öğrenmiş olur.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Eylül 13:58
85

Terme 'li Murat - Selamünaleyküm, arkadaşlar millet olarak birbirimizin canını, malını kollamamız sahip çıkmamız gerekirken söylemlerinize bakın! Fındık üreticisi fındığını 50 TL. ye satsa diğer arkadaşların ne zararı olacak veya 5 TL. ye satsa ne karı olacak.Bu insanlar onca emek harcıyor, masraf yapıyor, Allah nasip ederse (iklim şartları uygun giderse) karşılığını alıyor veya alamıyor bunuda en iyi şekilde değerlendirmek istiyor. Bunu suçmuş günahmış gibi yorumlamanız, iftira atmanız, zanda bulunmanız hayret verici. Herşey toprağa dayanıyor, onu işleyenlere saygı duymalıyız. "Köylü milletin efendisidir."

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 23 Eylül 11:16
82

Ertuğrul Kalkuz - Kime neden oy verdiğini düşünmezsen seni yemeye italyanı da çağırırlar yunanı da.Çok ve pek sayın halkımız düşünmeyi unutup inanmaya geçince kendisi aç kalıp siyasetçiyi besleyerek dünyaya hava atıyor.

Yanıtla . 8Beğen . 7Beğenme 23 Eylül 10:33
93

Kenan - @Ertuğrul Kalkuz 82 nolu yoruma cevabı: Nerde alıyor TMO ya git bakalım verebiliyorsunuz tüccarlar ceplerine para koyuyor onlar da randıman vs düşük diye almıyor tüccara götürüp veriyorsun aynı gün tüccar götürüp TMO ya senin almadığı fındığı veriyor yaaa bu işler böyle

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 24 Eylül 17:23
90

Fuat Demir.. - @Ertuğrul Kalkuz 82 nolu yoruma cevabı: Fuat Demir

Ne alaka siyaset ile TMO fındık aliyormu alıyor Devlet açıkladığı fiyattan alıyor mu alıyor serbest piyasa var isteyen istediği yere satsın.. siyasetçiyi karistirmanin ne alakası var.....

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 23 Eylül 16:50
81

Findik Kurdu - Siyasiler ve patronlar adeta ureticiden cikan herseyi bedavaya getirip ortak tuketmeye basladi

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 23 Eylül 08:58
79

Yüzde 30 - Yorumları okudum benim fındık bahcemde yok yorumcuların çoğu hakli fakat tek bir konuyu dile getirmemisler.hasat yapılan findigi tüccara teslim ettikleri surece emanete verdikleri surece findiktan bir gelir beklemesinler. Boşa emek vermiş olurlar

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 23 Eylül 00:17
88

Koray28 - @Yüzde 30 79 nolu yoruma cevabı: Emanet falan bahane,ozamanda soğan patateste olduğu gibi bir durum olmazmi,şu bu gerekçe olmadan madem bunun bir taban fiyatı var,ona göre tüccarları denetleyip gerekli yaptırımları yapmış olsa yetkililer,hiç böyle olmaz,bu cay ürününde aynı,, sorun depo yada Ferrari değil sorun yoneticilerde,

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 23 Eylül 14:09
78

81 - Malesef ki bu ülkede emeğinin karşılığını kesinlikle alamıyorsun. Sorun hükümetin politikası, fındığı yandaşa hırsıza peşkeş çekiyorlar. Çiftçi, italyanın insafına kalmış. Yazıklar olsun.

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 22 Eylül 22:44
72

Akcaabatlı. - Fındığın bu duruma düşmesinin tek sebebi yöneticilerimizdir..Ben yönetici olsam dünyanın % 70 ni karşıladığımız bu ürün için.

1-Fındık bakanlığı kurarım.

2-Fiskobirliği açarım veya eş değer birim kurarım.

3-Bütçeden fındık rekolte tutarı kadar para ayırırım.

4-Üretiye yetiştirdiği ürün karşılığı avans veririm.

5-Talep doğrultusunda üreticiden alıp gerçek fiyat doğrultusunda pazarlarım.

Not. Yok ormanlar kırıldı yok tarım arazileri dikildi

söylemleri boş laf.25 yıl önce dünya nüfusu neydi şimdi ne.

Yanıtla . 11Beğen . 6Beğenme 22 Eylül 19:20
84

Meric - @Akcaabatlı. 72 nolu yoruma cevabı: Yıllardır çayınız ve findiginiz hep garanti altindaydi devlet tarafindan oysa bizim sam fistigimiz hep tüccarlar tarafindan dolandirildi az bile findik cumhuruyeti kurun tüm butceyi çay ve fındığa ayırmak lazım anadolu sürünsün

Yanıtla . 5Beğen . 4Beğenme 23 Eylül 10:45
69

R. O / Hendekli̇ - Yorumları baştan sona okudum kimisi hükümeti suçlamış kimi TMO ni, kimi tüccarı, kimi 20 dönüm bahçesine 137 gün (4,5 ay ediyor çalıştığını yazmış. Herhalde günde iki üç saat yata yata çalışmış) fındığın en zor tarım olduğundan bahsetmiş ( bu arkadaş tütün tarımı yapmamış bilmiyor yada yaşı çok genç. Bilse hangisi zormuş anlar) kimi yorumcular da birbirlerine uygunsuz kelime kullanacak olmuş.

Burada Fındıkda ki en temel mesele bizim Türkiye olarak fındığı ençok bizim yetiştirmemiz. Bizde dağlar devlet ormanları açma açılarak fındık yapıldı hatta 1980 yılından sonra tütün tarlaları, Akova Puna köyleri ovalara bile fındık dikildi.

Bu fındık üretimini para etmesi için yarı yarıya düşürmemiz gerekir, başka birşey değil vesselam...

Yanıtla . 10Beğen . 8Beğenme 22 Eylül 16:03
91

R. O / HENDEKLİ - @R. O / Hendekli̇ 69 nolu yoruma cevabı: 1- Siz kend yazdığınız yorumu bir daha okuyun, acaba anlayarak mı yazdınız yoksa salladınız mı?

2- İstanbul, Karadeniz fındık ve mamulleri ihracatçıları birlikleri (yani Türkiye'deki fındık alıcıları, yerli, yabancı tüccarlar diyelim) "Her yıl fındık rekoltesi tahmini yaparlar ve o yıl ürün don, kuraklık vs. Gibi sebepten, gerçekten az olacaksa bile daima yüksek gösterirler neden acaba cevap verir misiniz?"

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 24 Eylül 07:19
87

Kaptan - @R. O / Hendekli̇ 69 nolu yoruma cevabı: Aynen katılıyorum madem fındık ferrolinin elinde bu hükümet neden çıkıp fındık fiyatı açıklıyor onuda anlamış değilim

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 23 Eylül 13:21
86

Findikci - @R. O / Hendekli̇ 69 nolu yoruma cevabı: Rekolteyi yarı yarıya düşürurseniz fındığı satacak yer ararsınız. Türkiyede fiyat tartışmaları olsa da vatandaşın kapısından alınacak hale gelmiş olması dünyadaki arzın çoğunun bizde olmasından. Sizin pazar payınız %50 nin altina düştüğü an alıcılar diğer üretici ülkelere yonelecektir. Sorun tekelciliktir. Bunun onu fiskobirlik operasyonuyla adeta hazırlanmıştır. Cogu kisi fiskobirlik yöneticilerini suçlayabilir haklı yönleri de olabilir ama suçlu bulunan siyasi parti yöneticilerinde 'parti kapatmak yanlış kişiler cezalandırılmalı 'yaklaşımı neden üretici kuruluşunda dusunulmedi. TMO nün findik alımı falan yapmasına gerek yoktu ki. Fiskobirligi düzene sokarsınız (ki bunu yapabilecek güçte olduğunu hepimiz biliyoruz ) denetlersiniz olur biter. Tekellesmenin önüne geçmiş olursunuz. Ya da bu ülkenin en büyük findik ihracatçısı satılırken onun yabanci bir şirkete (tekellesmeye sebep olacağı belliydi) satışını onleyebilirdiniz. Araba üretecek yiğit bulan ülke tarımına sahip çıkacak yiğit neden bulamaz ???

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 23 Eylül 11:19
68

Fındığın Sesini Açın - 20 dönüm fındık bahçem var. Bu sene 804 kg fındık oldu. Bu fındığı TMO ya satarak 21960 TL'lik fındık geliri elde etmiş oldum. Bu gelire karşılık, 2 gün gübre taşıyıp ekme işçiliği, 2 gün ziraat kireci taşıyıp ekme işçiliği, 13 gün motorlu testereyle ot, çayır biçme işçiliği, dönüm başına birer günden 20 gün boyunca oçak dibinden çıtır alma işçiliği, her gün azami 30 40 ocaktan toplam 560 için 15 günlük fındık ayıtlama (bahçeleme) işçiliğini üç yıla bölersek yıllık ortalama 5 gün ayıtlama işçiliği, enaz yıllık ortalama 10 gün kesilen fındık dallarını derip toplayıp uç dallarını cırpararak ortadan kaldırıp taşıma işçiliği, her beş dönüm için bir günlük olmak üzere her yıl toplam 5 günlük fındık ocğı diplerindek dikenleri söküp kopartma işçiliği, her yıl 10 günlük ocak çevresini kazarak toprağını kağşatma işçiliği, her yıl 10 günlük, ocak aralarındaki ot kesintilerini ve düşen kuru yaprakları (Gazelleri) tırmıklayarak temizleme işçiliği, orta değerde bir fındık hasatı için 60 günlük fındığı daldan toplayıp harmana taşıma işçiliği, 2 gün harmanlama işçiliği 8 günlük seçip kurutma işçiliği olmak üzere toplam 137 günlük emek harcanmaktadır. Bunu 2021 yılı Ağustos ayı fındık toplama işçiliği olan, 175 TL ile çarparsak 23975 TL yapar. 20 dönüm alandaki otların biçilerek temizlenebilmesi için 40 litre benzin 350 TL, 50 TL motor, 15 TL gres yağı, 280 TL misina, 100 TL döner başlıkla ortalama, 300TL spiral çelik tel, spiral hortum balata ve yayı toplamı olan 1095 TL eklendiğinde gider toplamı 25070 TL'ye ulaşır. Bu işçilik değerine 500 TL gübre, 500 TL tarım kireçi, 150 TL kireç nakliyesi, 150 TL gübre nakliyesi, 200+150 = 350 TL satış noktasına ulaştırmak için nakliye ücreti, 300 TL Patoz parası olmak üzere, toplam 1950 TL daha eklersek, genel giderler toplamı 27020 TL olur. Bu gideri topladığım 804 kg fındığa bölersek, Fındığın en düşük kg maliyetinin 33,6069651741TL yaklaşık 34TL olması gerekir. Fındık fiyatı 10 TL olsun diyene seslenilir. Burayı iyi okusun.

Yanıtla . 29Beğen . 15Beğenme 22 Eylül 14:39
89

Hendekli 1954 - @Fındığın Sesini Açın 68 nolu yoruma cevabı: Biimde fındığımiz var 800 kilo findiği tek basima 1 haftada toplarim ben 800 kilo getirisi olan bir tarla cok büyük olmasa gerek ha bende 30 lira b3kliyodum ama bunada şükür diyorum ben

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 23 Eylül 15:12
83

Fındık Kurdu - @Fındığın Sesini Açın 68 nolu yoruma cevabı: Sen harbi süzme aptalsın toprak toprak olsa o adam en az 8 ton fındık alır say toprakta fındık ancak 850 kg olur aptal geri zekalı her yeri siyah badem toprakmi sandın

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 23 Eylül 10:38
76

Baybars - @Fındığın Sesini Açın 68 nolu yoruma cevabı: 20 dönüm yerden 800 kg fındık aldıysan sen boş adamsın..çünkü yazdıkların çok sacma

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 21:29
75

Mustafa Aydin - @Fındığın Sesini Açın 68 nolu yoruma cevabı: 20donumdrn 850klo fındık aldıysanız. Fındığa bakmiyorsun orayı kes at

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 21:18
73

Köksal Şen - @Fındığın Sesini Açın 68 nolu yoruma cevabı: kardeşim 20 dönümden 800 kg fındık çok az ki yaptığın hizmete göre dönüm başı en az 150 kg alman gerekir,hadi diyelim dönüm başına 100 kg almış ol .o zamanda en az 2 ton fındık almış olman gerek.fındık fiyatı yüksek olsun tabi de ama senin hesap yanlış kardeşim.bu arada bende üreticiyim

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 19:31
70

Gerçeğin Peşinde - @Fındığın Sesini Açın 68 nolu yoruma cevabı: 56 ocak fındık var bahçemde 230 kg fındık aldım, en genç ocak 6 yaşında.

Sen nasıl bir 20 dönüm den bahsediyorsun ki 800 kg fındık almışsın!

Sallarken biraz daha tutarlı sallayın lütfen.

Ucuz propagandaya gerek yok

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 17:02
67

Fındığın Sesini Açın - 20 dönüm fındık bahçem var. Bu sene 804 kg fındık oldu. Bu fındığı TMO ya satarak 21960 TL'lik fındık geliri elde etmiş oldum. Bu gelire karşılık, 2 gün gübre taşıyıp ekme işçiliği, 2 gün ziraat kireci taşıyıp ekme işçiliği, 13 gün motorlu testereyle ot, çayır biçme işçiliği, dönüm başına birer günden 20 gün boyunca oçak dibinden çıtır alma işçiliği, her gün azami 30 40 ocaktan toplam 560 için 15 günlük fındık ayıtlama (bahçeleme) işçiliğini üç yıla bölersek yıllık ortalama 5 gün ayıtlama işçiliği, enaz yıllık ortalama 10 gün kesilen fındık dallarını derip toplayıp uç dallarını cırpararak ortadan kaldırıp taşıma işçiliği, her beş dönüm için bir günlük olmak üzere her yıl toplam 5 günlük fındık ocğı diplerindek dikenleri söküp kopartma işçiliği, her yıl 10 günlük ocak çevresini kazarak toprağını kağşatma işçiliği, her yıl 10 günlük, ocak aralarındaki ot kesintilerini ve düşen kuru yaprakları (Gazelleri) tırmıklayarak temizleme işçiliği, orta değerde bir fındık hasatı için 60 günlük fındığı daldan toplayıp harmana taşıma işçiliği, 2 gün harmanlama işçiliği 8 günlük seçip kurutma işçiliği olmak üzere toplam 137 günlük emek harcanmaktadır. Bunu 2021 yılı Ağustos ayı fındık toplama işçiliği olan, 175 TL ile çarparsak 23975 TL yapar. 20 dönüm alandaki otların biçilerek temizlenebilmesi için 40 litre benzin 350 TL, 50 TL motor, 15 TL gres yağı, 280 TL misina, 100 TL döner başlıkla ortalama, 300TL spiral çelik tel, spiral hortum balata ve yayı toplamı olan 1095 TL eklendiğinde gider toplamı 25070 TL'ye ulaşır. Bu işçilik değerine 500 TL gübre, 500 TL tarım kireçi, 150 TL kireç nakliyesi, 150 TL gübre nakliyesi, 200+150 = 350 TL satış noktasına ulaştırmak için nakliye ücreti, 300 TL Patoz parası olmak üzere, toplam 1950 TL daha eklersek, genel giderler toplamı 27020 TL olur. Bu gideri topladığım 804 kg fındığa bölersek, Fındığın en düşük kg maliyetinin 33,6069651741TL yaklaşık 34TL olması gerekir. Fındık fiyatı 10 TL olsun diyene seslenilir. Burayı iyi okusun.

Yanıtla . 2Beğen . 5Beğenme 22 Eylül 14:31
92

Cemko833 - @Fındığın Sesini Açın 67 nolu yoruma cevabı: Adama orası ile gülerler, sen kendini kaça sattın bu hükümeti kötülemek için ondan bahset

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 24 Eylül 09:54
61

Erhan - Fındığın fiyatı üreticiyi yaptığı emeğe değecek fiyatta olsun. Geçenlerde Giresunda fındık alayım dedim kilosu 40 liraya satıyor köylüler yol üstü hepsi aynı fiyat.. Dönüşte tosyadan Prinç alayım dedim normal pirinci baldo fiyatına satıyorlar benim de anlamadığım bu nerede sıkıntı?!

Yanıtla . 6Beğen . 4Beğenme 22 Eylül 12:47
58

Trabzonlu - 10 liraya şu çuvalı şuradan şuraya taşı desek taşımazsın. Nereye 10 lira olmalıymış fındık git yap o işçiliği de gör. Cahil cahil konuşma konusunda ülkem insanı profesör maşallah. Git gör bakalım o fındık tezgaha gelene kadar neler çekiyor o millet. Ne omuzlarda ne kollarda ne dizde derman kalıyor. Çimeni dikeni fındığın dibindeki küçük dalları biçilir. Onlar taşınır fındıklık temizlenir. gübresi tozu parayla alınır. 3000 lira fındıktan aldık 750 tl ye gübre aldık o gübrede tek tek köklere paylaştırılır. Rahat koltuğunda oturup 10 liraya fındık yiyemediğin için üzülmeye devam.

Yanıtla . 19Beğen . 6Beğenme 22 Eylül 12:09
57

Trabzonlu - Ya madem bilmiyorsun konuşma yorum yapma. 10 liraya sana gel şu çuvalı 10 metre ileri götür desem yapmazsin. Be cahil nereye atıp tutuyon. Fındığı dalından toplamak yere düşeni toplamak nasıl bir dert sen bilir misin onu çekene sorucan. 1 hafta daldan asıldık, kol,omuz, dizler perişan oranın insanının. Toplamakla bitmez çimenini,dikenini, fındığın diplerini orakla kesersin. Ağlıyor annem işleri yapmazsak olmaz buralar meşelik olur Fındık nereye alıyon bakmazsan. Fındığı sattık 3000 lira gübreye verdik 1000 tl. Hamallık başka birşey değil ama başka iş bilmezler yeri işte mecbur bakacak.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 12:00
54

Halıco - Bu hükümet kime hizmet veriyor nerde bunlar bukadar hainlik olmaz bu çiftçilerin yüzü nezaman gülecek nezaman alınterinin karşılığını alacak

Yanıtla . 10Beğen . 6Beğenme 22 Eylül 11:46
77

Salıpazarı Li - @Halıco 54 nolu yoruma cevabı: TMO da kota var hepsini satamiyor herkes

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 22:02
66

Fındık faresi - @Halıco 54 nolu yoruma cevabı: Tamamen ideolojik yaklaşımlar. Benim fındığımin randımanı geldi 54, 5. Sattım 29,5 TL ye devlete (TMO). TMO alım yapmasa neyse de. Satmayın siz de tüccara

Yanıtla . 5Beğen . 4Beğenme 22 Eylül 14:11
60

Recep - @Halıco 54 nolu yoruma cevabı: Ne zaman biliyor musun kendi zahmetle ürettiği ürünü kendi pazarladigin da.pazarlamacilik sıfır köylerde.elin hollandaki köylü brezilya ya çiçek satıyor. Bizim koylulerimiz daha Sakaryadan ülke içine satamiyor.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 12:34
53

Mehmet Karaca 52 - Ayçiçeği yağını 30 TL'den 85 TL'ye çıkaran 15 TL'lik yumurtayı 35 TL'ye çıkaran el yakışından faiş fiyatlardan ötürü market ürünlerini kafasına göre yükselten kan emici vanpirleri görmeyen körler üreticinin el emeğine yorum yapıp yok orman ürünü yok emeksiz diyorsa yazıklar olsun başka diyecek söz yok

Yanıtla . 15Beğen . 2Beğenme 22 Eylül 11:45
48

Yüzde 30 - Fındık fiyatının düşmesinin tek nedeni kilictaroglu dış güçlerle birlikte fındığın fiyatını düşürdü. Ey kilictaroglu fındığın fiyatını derhal yukselt...

Yanıtla . 26Beğen . 5Beğenme 22 Eylül 11:16
42

Adapazarlı - Zamanında Erbakan hocayı dinlemedik. Fındığın fiyatını ferrero değil bizim belirlememiz lazım. Fındık fiyatı 4 dolar kardeşim ister al ister alma. Almıyor mu gerekiyorsa çikolatayı da kendin yap. Fransızın eline çiftçini bırakmayacaksın.

Yanıtla . 31Beğen . 3Beğenme 22 Eylül 10:39
74

Kandıralı - @Adapazarlı 42 nolu yoruma cevabı: Ferroro italyan kardeş italyan

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 19:40
64

Laf Ola... - @Adapazarlı 42 nolu yoruma cevabı: O kadar şey yazılmış bir tek fransa sözünü mü düzeltmek gereği duydun?

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 13:54
62

Bi garip yolcu - @Adapazarlı 42 nolu yoruma cevabı: İtalya ....Fransa diill

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 22 Eylül 13:41
59

Ufo Gören Masum Köylü - @Adapazarlı 42 nolu yoruma cevabı: Ferrari değil Ferrero firması namı diğer nutella adı

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 22 Eylül 12:30
56

Akyazılı - @Adapazarlı 42 nolu yoruma cevabı: Ne fark ediyor

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 11:59
52

Ahmet - @Adapazarlı 42 nolu yoruma cevabı: Ferrari fındık almıyor ferrero firmanın adı

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 22 Eylül 11:44
44

Hayati - @Adapazarlı 42 nolu yoruma cevabı: Ferrari İtalyan şirketi

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 10:52
37

Necati Aydoğdu - Hükumet olduğunu sanmıyorum sadece rat için çalışan bir sistem var eğer bu sisteme dur denmese yakında ürünümüz elimizde çürür zate kimse si yok üreticinin yirmi yıl dır peşkeş çekildik 7 liraya olduğu zaman 3, 50findik satik unutmuyorum

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 22 Eylül 09:34
33

Sadettin Yıldız - Temoya fındık verdim 26500 den 800 TL sıtopaz kestiler 7 kilo dara kesti fındık geldi 25 şe zaten dışarıda 26ya peşin veriyordum yazıklar olsun diyorum bundan sonra kesinlikle vermem

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 09:05
32

Gercekci Olun? - Köylü biter se şehirli hastaneden oda kiralasın kendine nerden geldigi belli olmayan ürünleri yemekle köy kahvaltısına hasret kaldınız ama gercek köylüyü korumadınız

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 08:23
30

Nalan - Fındık ve zeytin 10 lira olmalı. Fazlası haramdır.

Yanıtla . 4Beğen . 45Beğenme 22 Eylül 04:34
71

Send Lsci - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: nalan kendisine sert yorumlar istiyor...

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 17:56
63

Çotanak28 - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Nalan sen hiç fındık bahçesi gördün mü hayatında 10 lira olmalıymış ey yavrum eyy 650 liraya biçmeye adam 200 liraya toplamayaadam bulamıyorsun

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 13:46
55

Vatandaş - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Bunların nasıl toplandığını biliyormısunuzda konuşuyorsunuz

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 11:50
50

Köylü - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Nalan sen hayatında fındık topladın mi. Yada maliyeti kac para biliyon mu . Kg başına 12 liraya yakın maliyeti var. Sana çok pis söverdim ama dua bana ayı dedin . Yoksa ben senin .....

Yanıtla . 13Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 11:30
47

Sistem Hatasi - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Size sövsem suclu olurmuyum acaba ?

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 11:14
46

Metin - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Hadi ordan kendini bilmez

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 11:07
43

Vatan Sever - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: 10 sen fındık yetiştirmenin ne kadar zahmetli olduğunu biliyormusunda konuşuyorsun bende isterim MİLLET uygun fiyata yesin binlerce fındık ocağını bahceliyecen. Gübresi için para verecen ilaç layacaksın elemana ücret ver,otunu biçecen benzin yakacan,fındık toplayana para verecen

Yanıtla . 8Beğen . 4Beğenme 22 Eylül 10:50
41

Liberty Farmer - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Seneye gel topla topladigin senin olsun ben findikciyim zeytincide aynı düşünür eminim

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 10:32
40

Erdal Erdoğdu - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Seneye gel beraber findik toplayalim helallalesmenin cozumunu buluruz

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 09:54
39

Carsambali - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Yalancı ne olsun

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 09:48
36

Fındıkçı - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Ne boş yorum yaw

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 09:33
35

Kuzey - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Evt maliyeti 20 TL olan fındığın 10 TL satış fiyatı olmalı, sporsorda siz olmalısınız!!!

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 09:18
34

Fiziklerin Efendisi - @Nalan 30 nolu yoruma cevabı: Et ve peynir ne kadar olmalı müftüm?

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 09:08
26

Randıman - Her sene aynı hikaye . Hükümet resmen Fındığı tek firmanın eline bırakıp çekildi. Sakın TMO Fiskobirlik demeyin piyasada hiçbir karşılığı yok .

Yanıtla . 15Beğen . 2Beğenme 21 Eylül 23:00
25

Mehmet 55 - Arkadaşlar bazihaddini bilmeyenler yorum yapıyor gidip ekmeğin kaç para olduğunu bilmiyor babasının cebindeki parayı yiyor işnedir para kazanmaktır nedir bilmiyor ama yorum yapıyor ve fındık işçiliği veya maliyetinin ne olduğunu bilmiyor bazı kendini bilmeyenler hadisler yorum yapib şu kadar çok bu kadar çok senin gibileri babasının cebimdeki parayla konuşuyor

Yanıtla . 15Beğen . 1Beğenme 21 Eylül 22:32
45

Yorumkralı - @Mehmet 55 25 nolu yoruma cevabı: Adam baba parası yese çok az umrunda olmazki kendi kazaniyoki çok diyo ama haksız olduğuyer 10 lira olmali demesi önce maliyeti düşmeliki 10 lira olduğunda herkes kazanmalı

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 10:53
24

Kövlü - Neoliberal kapitalist sistemin hiç de masum olmadığını tamamen çok uluslu şirketlerin çıkarlarına hizmet ettiği, bu şekilde ülkelerin fakirleşip borçlandığı, dünyayı yöneten elitlerin vahşi kapitalizmin sömürü sistemi (Türkce meali EFENDİLER ve KÖLELER düzeni) Olaya

fındık boyutundan bakmak cok dar bir bakış olur.

Soru şu:Şeker pancarını yerini ne aldı? Çiftci üretici kimin vatandaşıydı ?

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 21 Eylül 22:31
22

Sakarya - Burda ne kadar yaboz varya bilip bilmeden atip yaziyolar geri kafalilar

Yanıtla . 6Beğen . 2Beğenme 21 Eylül 22:08
20

TEPECIKLI YAKAMOZ - FINDIKLARI SATIN YOKSA KIŞIN ODUN KÖMÜR NİYETİNE YAKARSINIZ ELLER HAVAYA GELMESİN KIŞIN PARAYI KARASUDA GAZİNODA YE TÜCCARDAN BORÇ AL ŞİMDİDE ALMIYO PARA ETMİYO GERİZEKALI FALAN KOŞUN TOPRAK DOYURSUN HEPİNİZİ 5 LİRA OLSUN FINDIK ÇILDIRINNNNNNNNN....

Yanıtla . 8Beğen . 19Beğenme 21 Eylül 21:50
07

Hadi Orda - Allahın dağına dik fındığı 30 yıl maliyetsiz en yüksek satmaya bak ssde bizim.mahallede bi aile 11ay yatıp 1ay fındıktan gelen le.geconio ne maliyeti varmis tut amele hicbiseye dokunmadan cukka cebe ondan sonra herkes findikci ulkede findiktan bol ne var muz ekin kivi ekin ülke neye ihtiyacı varsa onu ekin kolay yoldan herkes kazanma.pesinde ülke kimin umrunda

Yanıtla . 18Beğen . 54Beğenme 21 Eylül 18:23
65

Maide - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: Doğru. Çocukluğumda o dağlarda yemyeşil ağaçlar vardı. Hava kararmaya başladığında yangınlar çıkardı. Sonra devletin o yanan ormanlarının yerine benim akıllı vatandaşlarım finduk ekti. Şimdi de fiyatları beğenmiyorlar diyenler var aramızda...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 14:04
51

Köylü - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: Birsen bu mala ne anlatıyorsun. Allah bile bu arkadaş makarna yiyor çay içiyor ve kömürle isisiniyordur.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 11:35
49

S - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: Kardeşim fındık Giresun Ordu trabzonun bir kısmı samsun bir kısmı uretse bu sorun olmaz arz fazlası var Bitlis'te fındığın ne işi var Batı Karadeniz fındık uretirse böyle mağdur olursunuz başka yerde aramayin

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 11:19
38

Birsen - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: Dağ kendi kendine fındık vermiyor insana. Bunun ilacı gübresi bahçelemesi ışkın alması ot biçmesi toplama yevmiyesi harmanda kurması harmana taşıması patozu tekrar çecinin kurutulması bu arada havanın sürekli yağıp o kadar emeğin çürüme korkusu sonra bir şekilde temize çıkarıp satarken harcadığın onca parayı geri alamamak var. Bu mu ? dağda fındık yetıştiripde bedava ya mal etmek sorarım size

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 09:45
31

Çiftçi - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: Sen çok Türk filmi izliyorsun galiba işin içine girde ondan sonra konuş

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 06:06
29

Cahil Avcısı - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: Sen de ek kardeşim, hakkını iste ya da kudurun fesatlığınızdan

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 22 Eylül 02:17
28

Cehalet Akıyor - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: Fındık her sene para kazandırmaz 3 yılda bir olur bazen çok fazla etkileyen durumu vardır. Millet kendi tapulu yerine fındığı ekiyor bu kadar kolaysa git kendin ek kardeşim... Kivi, muz dediğin kısımı ise biraz coğrafya oku ve çevrende olan ziraat mühendisi olmasa bile ziraat ile uğraşan kişiye sor neden olmazı anlatsınlar tane tane anlayacağın seviyede...

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 22 Eylül 02:15
27

Aziz Temiz - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: Boş laf adam olanı bozar boş yapma gelde gör o kadar kolay mı diye

Yanıtla . 5Beğen . 4Beğenme 21 Eylül 23:01
23

Mustafa Çetinkaya - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: siz fındığın maliyetsiz olduğunu nerden biliyorsunuz fındık kendi kendine mi oluyor sanıyorsunuz tam tamına 25 çeşit bakımdan sonra fındık satışa hazır hale geliyor bilip bilmeden yorum YAPMAYIN şu anki fiyatla hesaplarsanız fındıkçı zararda

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 21 Eylül 22:29
21

Sakarya - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: Bos konuşma findigi oyle bi anlattinki gidip toplamadigin belli torba dolsun diye konusma

Yanıtla . 18Beğen . 1Beğenme 21 Eylül 22:06
19

Ramazan Tatar - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: Türkiyede tarım da ve hayvancılıkta nelerin döndüğünü bilmediğin bir bu yazdıklarından belli.Üreticinin elinden malı kelepir almaya alışmışlar.Senin gibi çömezlerde hemen çözümü buldunuz

Yanıtla . 14Beğen . 2Beğenme 21 Eylül 20:58
16

Gariban - @Hadi Orda 07 nolu yoruma cevabı: adamsın kardeşim.ormanları açıp açıp ektiler hepimizin hakkı var oralarda.yüz kere hacca gitseler yinede kul hakkı var hepsinin üstünde

Yanıtla . 11Beğen . 15Beğenme 21 Eylül 20:41
05

Ali Al - Bu iş TMO işi değiiiilllll !..

Tmo nun findik isine girmesi esyanin tabiatina aykiri.

Düşünsene fiskobirlik misir buğday aliyor

Yanıtla . 4Beğen . 6Beğenme 21 Eylül 17:32
02

TEPECIKLI YAKAMOZ - 26 27 lıraya fındık satacak oldu yokya 10 lıra cok bıle malıyetı ne kadar ıstersen hıc satma dısardan alırlar vıtrıne koyarsın sakla fındıgını

Yanıtla . 11Beğen . 34Beğenme 21 Eylül 17:06
18

Gariban - @TEPECIKLI YAKAMOZ 02 nolu yoruma cevabı: yapma ozaman

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 21 Eylül 20:54
14

E52 - @TEPECIKLI YAKAMOZ 02 nolu yoruma cevabı: Allahın cahili seni bi boktan haberiniz yok bari yorum yapıp milletin kafasını bulandırmayın fındık kadar zahmetli bir iş yok dünyada ne fiyat verilir ne değer yıllarca yok fiyatına sattı millet hala da satıyor senin gibi aptal o çocukları 1 2 avuc findik yiyecek diye 10 tlden findik mi satılacak gel topla bakayim fındığı yagmurda çamurda kurut bakalım karadenizin hava koşullarına rağmen oturduğunuz yerden yazmak ne kolay be yazık kafaniza

Yanıtla . 26Beğen . 4Beğenme 21 Eylül 20:32
12

Gariban - @TEPECIKLI YAKAMOZ 02 nolu yoruma cevabı: senenin 11 ayı boyunca yat bir ay çalış sonra fındık para yapmıyor.tepecikli kardeşim haklı 35 lirada yapsa yaranamaz bu hükümet size.ak parti iktidarı varda fındıkçının eli biras para gördü ama yaranazsın.doyumsuzlar.R.T.E Sevdalısı

Yanıtla . 7Beğen . 17Beğenme 21 Eylül 20:20
11

Gariban - @TEPECIKLI YAKAMOZ 02 nolu yoruma cevabı: katılıyorum kardeşim

Yanıtla . 3Beğen . 5Beğenme 21 Eylül 20:17
10

Mrt - @TEPECIKLI YAKAMOZ 02 nolu yoruma cevabı: Siz kaç ton fındık üretiyorsunuz kaç gün fındık bahçesinde çalışıyorsun

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 21 Eylül 19:50
06

arkadaş - @TEPECIKLI YAKAMOZ 02 nolu yoruma cevabı: BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ NASIL OLUNUR YUKARIDAKİ YORUMDA GÖSTERMİŞ ARKADAŞ.

BURAYA YAPILAN YORUMLARA KISITLAMA DÜZENLEME FALAN GETİRİLMELİ !

Yanıtla . 10Beğen . 6Beğenme 21 Eylül 17:42
04

TEPECIKLI YAKAMOZ - @TEPECIKLI YAKAMOZ 02 nolu yoruma cevabı: amele tut canın yanmasın

Yanıtla . 3Beğen . 7Beğenme 21 Eylül 17:31
03

sürmeneli - @TEPECIKLI YAKAMOZ 02 nolu yoruma cevabı: sen ne biliyosun da anlatyon mal üreticinin canı cıkıyo gerizekalı seni

Yanıtla . 15Beğen . 3Beğenme 21 Eylül 17:23
01

TEPECIKLI YAKAMOZ - almasın daha ıyı suan pahalıya alıyor zaten 10 lıra cok bıle fındıga

Yanıtla . 7Beğen . 33Beğenme 21 Eylül 17:03
80

Mehmet Temel - @TEPECIKLI YAKAMOZ 01 nolu yoruma cevabı: Ferrero nün depolarindaki fındık bitene kadar bekleyin, sizin fiyatiniza mecbur gelecek.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Eylül 00:38
17

Gariban - @TEPECIKLI YAKAMOZ 01 nolu yoruma cevabı: sel vururda havadan para beğenmemek neymiş görürsünüz

Yanıtla . 2Beğen . 6Beğenme 21 Eylül 20:43
15

E52 - @TEPECIKLI YAKAMOZ 01 nolu yoruma cevabı: Yazık kafana senin gibi mallar da oy kullanacak

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 21 Eylül 20:33
09

Arifiye - @TEPECIKLI YAKAMOZ 01 nolu yoruma cevabı: Yakamoz sende beyin var mı lan kot kafali

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 21 Eylül 19:17
08

Biri - @TEPECIKLI YAKAMOZ 01 nolu yoruma cevabı: Bu işler kahve köşesinde oturmayla olmuyor işin içine gir sende isyan edersin . Bide nöroloji uzmanına git beynine bakarsın yerindemi

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 21 Eylül 18:34



Anket Aşı karşıtlarına soruyoruz? Neden aşı olmak istemiyorsunuz?