Üniversitede başıboş köpek krizi! Teknoloji üretmesi gereken kurumun başı köpeklerle dertte...

Sakarya Üniversitesi kampüsü içerisinde sayıları gün geçtikçe artan başıboş köpekler öğrenci ve çalışanlara korku dolu anlar yaşatıyor. Teknoloji üretimiyle Sakarya'ya değer katan Teknokent de köpek sorunuyla baş etmeye çalışıyor...

Video için play'e tıklayın

MEDYABAR.COM -

Sakarya genelindeki başıboş sokak köpeği sorunu, Serdivan'da bulunan Sakarya Üniversitesi Esentepe kampüsünü de esir almış durumda...
Üniversite kampüsü içerisindeki ağaçlık alanda barınan, geniş caddelerde koşuşturan başıboş köpekler öğrencilere ve çalışanlara korku yaşattığı gibi kampüs içi trafiğinde de tehlikeye sebep oluyor.

KIZ ÖĞRENCİLER AĞLIYOR

Geçtiğimiz günlerde Teknokent önünde çektiği görüntüyü MEDYABAR'a gönderen bir çalışan, "Burası ve kampüsün her yerinde onlarca köpek koşuşturup duruyor. Öğrencilere ve bizlere saldırıyorlar. Yoğun trafikte araçların önüne atlıyorlar. Kız öğrencilerin ağladığını görüyoruz. Kampüsün bazı bölgelerinde tek başına yürümek bile imkansız... Bu soruna çözüm bulunmalı" ifadelerini kullandı.

TEKNOKENT'İN BAŞI KÖPEKLERLE DERTTE 

Bu gibi şikâyetlerin giderek arttığı SAÜ Kampüsündeki sorunla ilgili Sakarya Teknokent'ten dikkat çeken bir hamle geldi.
Teknoloji üretimi ve bünyesindeki firmaların başarılarıyla Sakarya'ya değer katan Teknokent, önceki gün çalışanlarına ve bünyesindeki firmalara bir mail atarak başıboş köpeklerin beslenmemesini istedi.

"BESLENMEMELERİ GEREKMEKTEDİR"

Teknokent'ten gönderilen mail şu şekilde:
"Sayın firma yetkilisi;
Sakarya Üniversitesi Kampüsü ve Teknokent alanı içerisindeki başıboş köpekler çalışanlar ve öğrenciler için tehlike oluşturmaktadır. Çalışanlar ve öğrenciler tarafından Teknokent yönetici şirketimize, Sakarya Üniversitesi Rektörlüğü ve Büyükşehir Belediye Başkanlığına sürekli şikâyetler iletilmektedir.
Hayvanlar için Teknopark bina etrafına ve otopark alanlarına Teknopark etrafında çoğalmalarını ve ayrılmamalarını sağladığından; su, süt vb. yiyecek - içecek bırakılmamalı ve beslenmemeleri gerekmektedir.
Konuyu personelleriniz ile paylaşmanızı ve dikkate almalarını sağlamanızı önemle rica ederiz."

# SOKAK KÖPEKLERİ İLE İLİŞKİLİ:

25 Kas 2021 - 11:36 Sakarya/ Serdivan- Güncel --- Okunma

medyabar.com son bir ayda 3.266.440 kez ziyaret edildi.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

108

Yorgun - Kıratlı, N. Ben bir köpektaparım! İflah olmam yayınları. 2021

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Aralık 10:00
107

Nursel Kıratlı - Babayiğit Y., 2020. Hayvan Hakları Hukuku. Adalet Yayınevi

https://www.adaletyayinevi.com.tr/hayvan-haklari-hukuku-9786257088862

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 30 Kasım 18:12
103

Valla Öyle - Teknoloji üretmesi gereken kurumun başı köpeklerle dertte... gerçekten öyle çok pis köpeklerle uğraşıyoruz.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 27 Kasım 23:30
96

Kırık54 - Barınakla falan olmaz bu iş para yetmez Öldürmekle de olmaz bu iş vicdan bırakmaz. En azından köpeklerin genlerini bozmayın beslediğiniz cins köpekleri sıkılınca sokağa atıyorsunuz. Sonra bu köpek dediğimiz hayvan tilki-çakal-kurt ile akraba el ile beslenmeye ihtiyacı yok o bulur. Çok istiyorsanız orman içlerine yiyecek içecek bırakın apartman önüne olmaz bu aldatma olur komşular hayır sever görsün olur. Sonra şu pitpul kesinlikle ruhsatsız ve ehliyetsiz verilmemeli ağzı açık gezdirilmemeli otomobil- şoför ilişkisi kursu açılmalı rahatsızlara verilmemeli. Apartmanda evin içinde köpek besleyen kardeşim sana sesleniyorum benim çocuğum ses yapıyor ya köpeğinin havlamasına, gürültü yapıyor ya köpeğinin orayı burayı tırmalamasına 3 çocuğun var 1 köpeğim var diyeceksin onuda köpeğinin kokusuna say. Şu çok mühim her kim ki nefsi müdafaa koşulları(öldürmeye mecbur) hariç art niyetle kasıtlı olarak bir hayvana(canlıya) kötü muamele ediyorsa inşallah aynısını yaşar.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 27 Kasım 02:20
95

Nursel Kıratlı - Stray dogs have the natural ability to understand human gestures

https://www.nationalgeographic.com/animals/article/stray-dogs-communication-rabies-health

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 26 Kasım 23:06
106

Meçhul - @Nursel Kıratlı 95 nolu yoruma cevabı: Boş işleri bırakalım.

https://www.ensonhaber.com/3-sayfa/ankarada-kucuk-enes-kopek-saldirisindaagir-yaralandi

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 30 Kasım 03:35
100

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 95 nolu yoruma cevabı: Sayenizde Ahmet Bey, yayın paylaşsam mavi ekran görüntüsü elde edeceğimi anladığım için popüler bilim haberini paylaşıyorum.

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 27 Kasım 09:53
99

Ahmet Turan1 - @Nursel Kıratlı 95 nolu yoruma cevabı: https://www.bbc.com/news/science-environment-47062959

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 27 Kasım 09:46
97

Ahmet Turan1 - @Nursel Kıratlı 95 nolu yoruma cevabı: Vay vay hocam google dan araştırmayı öğrenmiş

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 27 Kasım 09:39
91

Sakarya - Bu Kıratlı ailesine çok yüz verildi.Çok şımartıldı.Fakat bu sefer personel iyi had bildirmiş.Tebrik ederim.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 26 Kasım 19:48
94

Nursel Kıratlı - @Sakarya 91 nolu yoruma cevabı: Sayın Sakarya, siber zorbalık suçunu duydunuz mu? Dijital izden haberiniz var mı?

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 22:09
93

Nursel Kıratlı - @Sakarya 91 nolu yoruma cevabı: Sayın Sakarya, bana istediğiniz zaman had bildirebilirsiniz. Fakat benim konum, sokak hayvanları idi. İlave olarak gerçek kimliğinizle yaşama cesaretiniz olmadığına göre size de ilahi had mi bildirilmiş oluyor acaba? (Benimki küçüçük önemsiz bir soru sadece siz canınızı sıkmayın.)

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 21:28
92

Nursel Kıratlı - @Sakarya 91 nolu yoruma cevabı: Sayın Sakarya, bana istediğiniz zaman had bildirebilirsiniz. Fakat benim konum, sokak hayvanları idi.

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 21:10
76

Nursel Kıratlı - Bu konuda bilimsel çözüm üretmek isteyenlere çağrı: Çalıştay yapalım ve bu çalıştaya Bakanlık, Ünv. Belediye, Veterinerler, Hayvan severler, Hayvan sevmezler, Öğrenciler de dahil olsun. Çıkan sonuca göre de çözümler yapılsın.

Yanıtla . 2Beğen . 5Beğenme 26 Kasım 12:29
72

Nursel Kıratlı - Kaynak Tavsiyesi:

Odum, E ve Barret, G. 2016. Ekoloji’nin Temel ilkeleri, Palme Yayıncılık

Foltz, R.C., Denny F.M, Baharuddin, A., 2007. İslam ve Ekoloji Bahşedilmiş Bir Emanet, Oğlak Bilimsel Kitaplar

Yanıtla . 2Beğen . 4Beğenme 26 Kasım 12:20
105

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 72 nolu yoruma cevabı: Sizin dersinizi alamadım ya haberim yoktu bu arama motorunun kabiliyetlerinden. ben öyle gri mi siyah mı bir literatürden bahsediliyor. onlarla işlerimi çözüyordum.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Kasım 00:56
104

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 72 nolu yoruma cevabı: Fikri Bey, konu burada ben değilim. Sokak hayvanları... Mutlu olacaksanız bana ahlaksız da diyebilirsiniz, hakaret de edebilirsiniz :)

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Kasım 00:26
102

Fikri Sağlamaz - @Nursel Kıratlı 72 nolu yoruma cevabı: Birde sanırım nezaket zannettiginiz aşağılama huyunuz var ki bu da sizi antipatik edepsiz hatta ahlaksız yapabilir. Sanırım siz öyle değilsiniz ama yazdıklarınız sizi öyle göstermiş olabilir degilmi hocam buna da bir cevap verme nezaketini gösterirseniz.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 27 Kasım 19:23
98

Ahmet Turan1 - @Nursel Kıratlı 72 nolu yoruma cevabı: Hocam google arama motoru vasıtasıyla İnternetten dunyadaki universite, bilimsel araştırma kurumları, kütüphanelerin bilimsel içerik ve yayınlarina erişebilirsiniz haberiniz olsun

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 27 Kasım 09:42
84

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 72 nolu yoruma cevabı: Doğa, denge üzerine kuruludur. Cahil olarak ben, sadece bunu öğrenebilmişim. google araştırma da yapmayı bilemediğimden o sizin bilinç düzeyine erişebilmem için eğitime ihtiyacım var.

Yanıtla . 1Beğen . 4Beğenme 26 Kasım 12:56
81

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 72 nolu yoruma cevabı: Ahmet Bey, google bilgisi ile bilim yapmak huylarım arasında yoktur. Referanslarımı çok ince eleyip sık dokurum. Ama sizden ders alma talebimi yineliyorum ben. Sonuçta bilim google haberleri üzerinden yapılmıyor. Orada da mı cahil kalmışım acaba? sizden öğrenecek çok eksiğim var onu anladım

Yanıtla . 1Beğen . 4Beğenme 26 Kasım 12:45
79

Ahmet Turan - @Nursel Kıratlı 72 nolu yoruma cevabı: Siz de google "başıboş köpeklerin yaban hayata zararları" yazın da çıkan sonuçları bir inceleyin belki biraz bilgi sahibi olursunuz. Ayrıca köpek evcil hayvandır yaban hayvanı değildir önce bu temel bilgiyi öğrenmekle işe başlayabilirsiniz

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 12:37
68

Kutay Yılmazçoban Saü - Birileri köpektapar kitle, yazmış! Saçmalamışsın diyerek başka ithamlarda bulunmuş. Senli, benli hitaplar, bu kişilerin kendi tarzını ortaya koymuş zaten!

Batı medeniyeti gerçekten de İslam ve Türk toplumundan almıştır. Orta Çağ da ilimle uğraşan insanları cadı olarak niteleyen, engizisyonla insanları barbarca yakan ve işkence eden toplumlar, haçlı seferlerinde insan yavrusu, yeni doğan bebekleri yiyebilecek kadar yamyamlaşan, Kudüste haçlı seferinde Müslümanları ve dahi tüm Hristiyanları katledip dize kadar sokaklarda kan akıtan, günümüzde, göçmenlere (insan diyorsunuz ya) ait botlara ateş edip batırarak onları öldüren, tüm silahları üreterek üçüncü dünya ülkelerindeki savaşları çıkartan ve kaynaklarını halen aç gözlülükle sömüren, kendi sebep oldukları zulme karşın ülkelerine gelen göçmenlere bozuk paralar fırlatarak eğlenen, kendi çıkarlarına olmadı mı, tüm dünyayı katletmekten çekinmeyen (Avusturalya' da, Afrika'da, Amerika' da milyonlarca yerliyi soykırımla yok eden), günümüzde de bunları her coğrafyada tekrar eden, sefiller sürüsü ve kaosun sahibi emperyalist Avrupa medeniyeti mi temsil ediyor? Takım elbise giyip zulmettikleri ülkelerden çaldıkları ile kurdukları zorba topluma medeniyet denildiğini de nereden uydurdunuz! Bir ABD'de ve Avrupa'da yaşayanların kendinden olmayanlara uyguladıkları ayrımları görseydiniz ki yıllarca ABD'de yaşadım ve Avrupa'nın çok ülkesinde de bulundum, çok şaşırdınız demeli miyim? Bu olayları zaten TV den seyretmiyor musunuz? Batılı Ülkeler denilen, ama medeniyeti tariften çok uzak bu gösterişli ülkeler, pandemi dönemi biraz maske çalabilmek için birbirlerinin gırtlağını sıktı, hatta tüm bakıma muhtaç yaşlılarını ölüme terk etti. Lüks arabalarda, güzel sokaklarda gezen şık insanların sarı yelekli olaylarındaki vandallıklarını unutmayalım. Hayvanları uyutmak adı altında öldürmek. Allahtan korkun! Medeniyet bu değil! Osmanlı ise tüm hayvanlara barınak sağlardı. Bizde uygun yerlerde tam da bunu yaparak herkesi memnun etmeliyiz.

Yanıtla . 2Beğen . 6Beğenme 26 Kasım 11:37
101

Ahmet Turan1 - @Kutay Yılmazçoban Saü 68 nolu yoruma cevabı: Kutay hoca bu yorumları medeniyetsiz batının icadı iphone telefonundan yazdı,

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 27 Kasım 09:56
90

Kutay Yılmazçoban Saü - @Kutay Yılmazçoban Saü 68 nolu yoruma cevabı: Tabi ki temsil etmiyor. Akademisyen olmak cahil olunmadığı anlamına da gelmez. Dünyanı en iyi akademisyen ve hocaları ile MIT, California vb. yerlerde de hem tanıştım, hem çalıştım. Bizim Türkiye'de bir şey bilmeden anlattığı dersten haberi bile olmayan tonla adam biliyorum, farklı okullardan. Akademisyen ile alim çok farklı şeylerdir. Bizim düsturumuz ise alim olmaktır. Eğer siz bir akademisyen iseniz tüm yazdıklarınıza baktım. Böyle akademisyen çok fazla var. Lâfı güzaf. İnsanlara saçmalama vb. yakışıksız şekilde konuşmanız da zaten şahsiyetinizi ortaya koymuştur. Ama bahsi geçen tarz akademisyenlerin ülkeye faydası olmaması ve çalışmalarının SCI'nın tozlu raflarında çöp olması da manidardır. Memlekete elle tutulan katkıları neredeyse hiç yoktur. Ama Elhamdülillah ilimle iştigal etmek ve buna göre davranmak başkadır. Siz yazdıklarınızla kişilerle muhatap olmaya çalışıp fikrinizi empoze etmeye çalışıyorsunuz maalesef. Diğer fikri okumak ve anlamaya çalışmak gibi bir gayenizin de olmadığı açık. Norveç' te de kaldım, "Akademisyen" ve Çalıştığım merkezin adı ise :"det norske veritas". Bir öğrenin! Milli gemi projesi için Firkateyn deneylerini yaparak modernizasyonunu gerçekleştiren tasarım ekip lideriydim. Müslüman çocuklarını zorla ailelerinden alır, sonrada Hollanda ve Almanya gibi ülkelerinde uyguladığı şekilde siz çocuklarınıza bakamıyorsunuz. Bu yüzden Hristiyan olarak onları yatılı okullarda yetiştireceğiz derler. Geçin bu yozlaşmış Avrupa hayranı lafları. Ayrıca bu pislik ülkeler (içlerinde özellikle Norveç, Hollanda, Fransa, İngiltere ve diğer bir çok Avrupa birliği ülke üyesi var) , yıllarca PKK'ya IŞID vb. birçok terör örgütüne maddi (para ve silah desteği) alenen sağladılar ve hâlâ sağlıyorlar. Katiller! Sevmedikleri insanları katledecekler, tüm yer altı-üstü zenginliklerini çalacaklar ve medeni olacaklar. KOMİK. Tek bir kelime ile barbardırlar. Temel bilgilerin tamamından yoksun, Batı hayranı ve kendini havada görenlere de yeryüzünü hatırlattık, şükür.

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 17:25
82

Nursel Kıratlı - @Kutay Yılmazçoban Saü 68 nolu yoruma cevabı: Holografik evrende yaşadığımızın kanıtı adeta...

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 26 Kasım 12:47
78

Ahmet Turan - @Kutay Yılmazçoban Saü 68 nolu yoruma cevabı: Tabi tabi Avrupa medeniyeti temsil etmiyor!!! Medeniyeti temsil eden ülkeler: haiti Angola zambia sudan, Medeni olmayan ülkeler ise, Finlandiya norvec İsviçre... . Bunu yazan da bir "akademisyen"

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 12:32
74

Ayşe - @Kutay Yılmazçoban Saü 68 nolu yoruma cevabı: Her toplumun sapığı, iyisi, kötüsü var. Sadece bunların oranları bazı toplumlarda fazla, bazılarında az.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 12:27
66

Tepekum. - Bidakka, Ekrem bey, Gabak evi, Süt evi, Çay evi yapyor. Mutlu bey, kendi reklamını bütün bilboardlar yapıştırıp Show yapıyor. siz kalkmış köpekler ısırıyo diyorsunuz, biraz mantılı olun lütfen.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 10:43
65

Belirsiz - 2 hafta yüzüne erenlerde başıboş köpekler sabah işe giderken eşime saldırdı ve eşim korkudan çocuğumuzu düşürdü ben napmalıyım belediye napmali

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 26 Kasım 10:34
64

Ahmet Turan - Bu nasıl yorum platformu. Yanıtlar hatalı yerlere gidiyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Kasım 10:15
62

Ayşe - Sadece ilin belli bölgelerinde değil Sakarya'da sokak köpekleri şehrin her yerinde. Nasıl Hindistan'da inekler kutsalsa Sakarya'da da sokak köpekleri kutsal herhalde...

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 09:36
85

Nursel Kıratlı - @Ayşe 62 nolu yoruma cevabı: Ahmet Bey, cahil olarak çıkarımda bulunuyorum. Siz, istediğinizi yapınız. Benden onay mı istiyorsunuz? gerek yok ki. Bu Dünya' da hırsız var, caniler var... Var da var... bi şeylere tapanlar (inek olur, köpek olur) vaar, bu ortamlarda caps locku açık kullan cahiller vaar.. Ben ise sıradan kulum. Sizin hesabınızı ben kesmeyeceğim için bana bi şey ispat etmenize gerek yok.

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 26 Kasım 13:14
80

Ahmet Turan - @Ayşe 62 nolu yoruma cevabı: Bütün canlılar için hayat kutsal ise, neden lokantada tavuk şiş , kuzu kavurma sipariş verip marketten sivrisinek ilacı alıyorsun o zaman cevap ver bakalım

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 12:43
71

Nursel Kıratlı - @Ayşe 62 nolu yoruma cevabı: Hayat kutsaldır. Köpek, inek, böcek, sinek, yılan, fare, sizin gibiler, benim gibiler... Bunların hepsi can taşır ve kutsaldır. Bunların açılımlarını merak ederseniz bir mailinizi paylaşın Kanıta dayalı verileri sizinle paylaşayım. Ayrıca Ünv mail şifresi ile ulaşabileceğin online veritabanları var Üniversitelerde... doğru anahtar kelimeleri yazarsanız 1 saniyede binlerce çalışmaya ulaşırsınız. Günün mottosu: KALİTELİ BİLİMSEL YAYINLARI OKUYUNUZ, OKUDUĞUNUZU ANLAMAYAYA ÇALIŞINIZ VE ÇEVRENİZE YAYIN OKUTUNUZ... (caps look açık yazdım pardon Ahmet Bey)

Yanıtla . 2Beğen . 4Beğenme 26 Kasım 12:09
61

Teknokent Çalışanı - Genel bir konuşma yazıp sonlandıracağım...Burada sinirler çok gergin siz tabi anlayamazsınız hanımefendi öğretim üyesi bayan. Kimse kimseye burada hakaret etmedi siz olayları çarptırıyorsunuz. Önce insanlara saygınız olsun önce insana değer verin sonra Köpeklere. Ayrıca çok üstten konuşmalarınız var. Bu hiç hoş değil. ben de Üniversite mezunuyum.Siz herkese kalkmış Cahil muamelesi yapıyorsunuz. Şuan da bile burda her an köpekler birbirine giriyor..Her an bu görüntüler mevcut önümüzfe oluyor. Insanlara saldırayı geçtim kendi kendılerine bile kavga ediyorlar. Boğazından yara alan köpek var. Acilen almaları ve bakmaları gerekir bu hayvanlara burada yazık. Biz canlı öldürün demiyoruzzzzz ÖZET BU DEĞİL. Ortamları burası değil. 12 KÖPEK KİMSEYE SALDIRAMAZ BURDA..BUYRUN SİZ GELİN BİR GÜN MİSAFİRİMİZ OLSUN BİR GÖZLEM YAPIN. Bu ağalayan öğrencilerin hesabını kim verecek? Sizin yakınınız 12 köpek kovalasa bir de BEBEK BEKLEYEN BİRİSİ OLSA. Ne yapacaksınız ?? Kim verecek hesabını ...öyle bir şey yok burası iş yeri 12 köpek insana saldıramaz bu vahşiliktir....Ayrıca benım BABAMDA YILDIZ TEKNİK MAKİNE MÜHENDİSİDİR burda kimse havalara girmesin. Kimse kimseyi aşağılayamaz. Sinirler gergin burada 3 gün arayla köpeklerin saldırısına ugramıs hamile bir bayan olarak konusuyorum...Oyuzden daha bunun üzerine yazmayın.

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 09:22
70

Nursel Kıratlı - @Teknokent Çalışanı 61 nolu yoruma cevabı: Sayın Teknokent Çalışanı, ben o ortamda çalışıyorum. Kime neyi anlatıyorsunuz? Babanızın Makine Müh. olması ile olayların alakası ne? cahilliğime verin anlayamıyorum. Sizi rahat ettirecekse ben kendimi "cok cahil" buluyorum zaten. Bu konular, benim cehalet seviyemi anlayınca cözülmüyor. Ben, sadece fatura hayvanların aleyhine kesilmesin diye işi gücü bıraktım burada herkese laf yetiştiriyorum.

Yanıtla . 1Beğen . 5Beğenme 26 Kasım 11:56
60

Teknokent D Blok - Hepimiz hayvanları seviyoruz ama aranızda Teknokent'te mesaiye kalan ve gece çıkmak zorunda kalan arkadaşlar varsa bu köpeklerin bize ne kadar zor anlar yaşattığını bilecektir. Birkaç defa giriş kapısından çıkamadığım oldu saldırganlaşanlar köpekler yüzünden. Allahtan arkadaşımı aradım da kapıdan gelip arabasıyla aldı, yoksa ofise kalacaktım.

Velhasıl kelam, 1.5 yıldır onlarca kez şikayet etmemize rağmen çözüm odaklı bir adım atılmış değil belediye tarafından. Bu konu tamamen belediyenin sorumsuzluğudur nokta.

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 09:14
63

Teknokent Çalışanı - @Teknokent D Blok 60 nolu yoruma cevabı: O kadar haklısınız ki. Dün sabah bende yaşadığım için elim ayağım titriyordu.. Ama malesef anlamıyorlar. Ancak kendileri yaşarlarsa anlarlar bu durumu. Her dakika bir olay var burada. Çarpıtıyorlar herşeyi .

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 09:56
53

Ahmet Turan - Bilinçsiz köpektaparlar yüzünden kontrolsuz bir sekilde üreyen başıboş köpekler bir müddet sonra tümden itlaf edilmek zorunda kalınacak. Nasıl Inektaparlar Hindistani inek cenneti yaptıysa ülkemizdeki köpektapar kitle de turkiyeyi başıboş köpek cenneti! Yapmak üzere

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 08:17
51

Bir Akademisyen - Açılın....bu konuyla ilgili bilirkişi geldi:) arkadaşlar rektörlükte çalışıyorum...bu konuyla ilgili sayısını bet olaraktan şuan hatırlamadığım kadar Serdivan belediyesi ve büyükşehir belediyesine yazılar yazdık ve hatta hicbir yaziya olumlu veya olumsuz cevap alamadık... rektörlüğümuz bu problemin farkında ama bu konuyla ilgilenme görevi belediyelerde ve belediyeler bu konuyla maalesef ilginmesi gerekirken ilgilenmiyor...

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 26 Kasım 00:33
54

Nursel Kıratlı - @Bir Akademisyen 51 nolu yoruma cevabı: Sayın Akademisyen,

madem Belediye işini yapmıyor bu duruma çözüm var aslında. Üniversite olarak hayvanların düzenli beslenebilmeleri için Kampüs alanlarında besleme noktaları (akıllı geri dönüşüm otomatı iyi bir çözüm) yapın ve mama koyun. Köpekler, tehtid algıladıklarında, sıkıldıklarında ve aç kaldıklarında toplanır. Yoksa beraber durmazlar. Ve hepsinin bölgesi vardır. Siz onları ordan atarsanız dışarıdan yenileri gelir. Bu da bir çözüm değildir. Ayrıca yeni kanun gereği hayvanların Doğal yaşam alanlarına dokunulamaz. Yani bu konuda Üniveriste sadece kısırlaştırma ve beslenme noktaları oluşturma işini halletse bile sorunun büyük kısmı halledilir. Şikayet edenler de dahil herkes elini taşın altına koyarsa sorun çözülür. Üniversiteye de yakışan ekosistem sağlını destekleyen çözümler üretmektir. Ayrıca sıfır atık projesi kapsamında da bu konu değerlendirilebilir. Sürdürülebilir Kalkınma amaçlarına da destek olursunuz ve SAÜ vizyonuna da yakışan çözümler üretmiş olursunuz.

Yanıtla . 5Beğen . 7Beğenme 26 Kasım 08:20
49

Nursel Kıratlı - Medeniyet, inceliklerde kendini gösterir... Medeniyet, Leylekler için düşkün evi kurmaktır. Örneğin: Gurabahane-i Laklakan, Medeniyet: kuşlar barınsın diye 'Kuş Sarayları' yapmaktır, Medeniyet: kuduz aşısını sokak hayvanlarına uygulatan bir düşünce biçimidir, Medeniyet: böcek yaşamını desteklemek için böcek oteli yapmaktır. Medeniyet: görevi pestisit sıkmak olan Belediye görevlisinin insanlar zehirlenmesin diye derdine düşüp elinden geleni yapma çabasıdır. Medeniyet: bilinçtir. Medeniyet: ekosistem sağlığını entegre düşünecek ve uygulatacak yöneticileri seçmek için gerekli bir farkındalık seviyesidir. Medeniyet: yok etmek değil yaşatmaktır... Medeni olmak: insana en yakışan davranış biçimidir.

Yanıtla . 6Beğen . 9Beğenme 25 Kasım 22:22
87

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 49 nolu yoruma cevabı: Ablanız değilim Ayşe Hanım. Ben uzayda yaşıyorum. Siz nerde yaşıyorsunuz? Eğer siz uzayda yaşamıyorsanız nasıl irtibattasınız benilme? ben metaverse diye bir şeyler duyuyorum son zamanlarda ama anlayamıyorum bu ortamları pek. Siz ordan mı iletişime geçtiniz? kafak çok karışık

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 13:39
77

Ayşe - @Nursel Kıratlı 49 nolu yoruma cevabı: Abla sen uzayda mı yaşıyor sun.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 12:31
47

Yaren - Dünyada sokak hayvanlarını koruyan yasa bir tek hindistanda ve türkiyede var. Onlar ineğe tapıyorlar bizimkiler de köpeğe.. Köpek beni ısırdı diyorum, keşke mama verseydin ısırmazdı diyorsunuz. Allah size akıl fikir versin..

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 25 Kasım 21:36
56

Nursel Kıratlı - @Yaren 47 nolu yoruma cevabı: Aynı köpekler beni de koşarak sevmeye geliyor. Fark burada :)

Yanıtla . 3Beğen . 6Beğenme 26 Kasım 08:31
42

Ahmet Turan - Size bilimsel bir çözüm: başıboş köpekler toplanır. Bir süre barınakta bekletilir. Makul bir sürede sahiplendirilemez ise güzelce bir şekilde uyutulur. Medeni bütün ülkelerde yapılan uygulama budur. Kısırlaştırma diye boş ise yaramaz çözümleri hiç onermeyiniz. Bir batinda 12 yavru yapabilen, yılda iki kez yavrulayabilen ve iki yaşında doğurganlığa geçebilen bir türü Kısırlaştırma ile nüfusunu kontrol edemezsiniz. Yok biz Medeni değiliz sokakta caddede başıboş köpek beslemeye devam ederiz diyorsanız başka

Yanıtla . 10Beğen . 4Beğenme 25 Kasım 20:28
69

Nursel Kıratlı - @Ahmet Turan 42 nolu yoruma cevabı: Ahmet Turan Bey, zaten Hologram evrende yaşadığımıza dair görüşler var...

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 11:38
55

Ahmet Turan - @Ahmet Turan 42 nolu yoruma cevabı: "Batıda medeniyet yoktur" cümlenizi okuduktan sonra gerisini okumaya gerek görmedim.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Kasım 08:20
48

Nursel Kıratlı - @Ahmet Turan 42 nolu yoruma cevabı: Medeniyet kelimesi Medine'den gelir. Batıda medeniyet yoktur. Bilimsel metotlara gelince hangi metottan bahsediyorsunuz bilmem ama tüm Dünyayı yok edecek teknik de geliştirirebilirsiniz canlı refahına dair de sistem geliştirirsiniz... Ayrıca bir Biyolog olarak diplomamı bakkaldan almadığımın da altını çizmek isterim. Dekanımın elinden diplomamı alırken ettiğim yeminim gereği olarak da aldığım eğitimi kötüye kullanmamaya dikkat etmeye çalışırım... Bu arada Dünya' da canlıları 'uyutmak' adı altında katl eden katiller de var... bu bir seçim.

Yanıtla . 4Beğen . 6Beğenme 25 Kasım 21:59
41

Kutay Yılmazçoban Saü - Ben Sakarya Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünden Kutay Yılmazçoban. Yaklaşık 96 yılından bu yana bu üniversitedeyim ve 21 Yıldır hocalık yapıyorum. Bu ortamda seviye maalesef beklenenin altına inmiş. Biz dünyanın her yerinde ve buralarda da elbet, insanlar olarak hayvanların mekanlarını gittikçe azalttık ve onlara sürekli daha da az bir bölgeye ki insanlardan uzak olsun, aç-tok önemli değil hapsettik. sonra da onlar bize sıkıntı yaratıyor diyoruz! Daha ileride ne olacak merak ediyorum. İnsan eşrefi mahlukattır , ama yaratıcının koyduğu kurallara da riayet eder ve düşünür. Rabbim der ki: "Hayvanlar benim sessiz kullarımdır". Ordunun güzergahını hayvanları rahatsız etmemek için değiştiren bir Resulullah 'tan epey uzaklara gelinmiş maalesef. Önce üslup diyerek üslubun gerektirdiklerinin tam tersini icra eden bu Üniversite çalışanımızı (Teknokent Çalışanı) da merak ettim açıkçası. Rumuz kullanmak yerine, şahıslar kendi isimlerini vermeli ve uygun bir dil ile sadece fikirleri tartışmalıdır. "Ben haklıyım", "sen haksızsın" diyebilmek için ithamlar ve çirkin sözler kullanmak hiç uygun olmamış! Neticede hayvanlar candır, ama bu sıkıntı da zarar vermeden giderilerek kimse mağdur edilmemelidir. Hayvanların beslenebileceği, birilerinin ezmeyeceği ve şiddet uygulamayacağı bir şeklide de memnun edilmelidirler. Yoksa hesap vardır!!!

Yanıtla . 9Beğen . 12Beğenme 25 Kasım 18:53
73

Nursel Kıratlı - @Kutay Yılmazçoban Saü 41 nolu yoruma cevabı: Ahmet Turan Bey, Hangi binadasınız? Ekoloji Dersinizi gelip dinleme arzusundayım. Bilimsel tartışma yaparız üstelik ...

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 12:24
67

Kutay Yılmazçoban Saü - @Kutay Yılmazçoban Saü 41 nolu yoruma cevabı: Hem Türkiye'de hem de yurt dışında ben işe ve okula yıllarca yürüyerek gittim geldim. Ve hâlâ da arada kampüse böyle ulaşım sağlıyorum. Yani sizlerle aynı ortamlarda bende yürüyorum. Dediklerinizde gerçek payı var tabiki. Lakin burada iş herkesin bu hayvanları buradan atında ne olursa olsun düşüncesi. Bu hayvanlarda neslin başlarından beri mevcut sayılırlar. Her canlı birbirine saygı duyacak. Onlara güzel bir yer tahsis edilip bakılmaları gerekir. Ama herkes sorunu bir başkasının çözmesini bekliyor. Belediye yapsın vb. laflar sorunu çözmüyor, çünkü onlarında bir şey yapmaya niyeti yok. Sadece göstermelik yapılıyor bu işler. Yani sonuçta kişilerin bir araya gelip ne yapılır düşünmeleri gerekir.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 10:57
57

Ahmet Turan - @Kutay Yılmazçoban Saü 41 nolu yoruma cevabı: Hocam siz öncelikle yaban hayvanı ile evcil hayvan arasındaki farkı bile bilmiyorsunuz. Bu nedenle yorumlarınızın hiç bir bilimsel dayanağı bulunmuyor. Köpekler yaban hayvanı değil evcil hayvandır. Bu nedenle "onların yaşam alanlarını işgal etmişiz" gibi saçmalıkları bir yana bırakınız. Sokakta parkta kampüste başıboş köpeğe hiç bir Medeni ülkede izin verilmez. Boşuna duyar kasmayın.

Yanıtla . 6Beğen . 4Beğenme 26 Kasım 08:33
50

Korkuyorum54 - @Kutay Yılmazçoban Saü 41 nolu yoruma cevabı: Hocam sizin üniversite okuyan çocuğunuz var mı? Sen okula arabanla gidiyorsun biz ise yürümek zorundayız. Ben ve pek çok arkadaşım köpeklerden korkuyoruz. Bu hayvanlar saldırıyor, havlıyor ve arabaların peşinden koşuyor. Ben derse tedirgin ve korkarak gitmek zorunda mıyım? Bu mekanlar insanlara (öğrencilere) mı ait hayvanlara mı? Benim korkum hiç mi umurunuzda değil. Medyabar!a çok teşekkür ediyorum bu konuyu gündeme getirdiği için. Bu büyük bir sorun.

Yanıtla . 10Beğen . 3Beğenme 25 Kasım 23:08
40

Kutay Yılmazçoban Saü - Burada Maalesef Üslup kalmamış! Kendi haklılığını savunmak yerine birbirine "Cahil, kendini bir şey zanneden" ve daha bir çok yakışıksız laf sarf edilmiş. İnsanlar hayvanların yaşam alanlarını elinden alarak maalesef onlara yer bırakmadı. Sonrada burada bize rahatsızlık veriyorlar diyoruz. İyide onların yaşadığı yerlerdi buralar. Ben 96 yılından beri buralardayım ve 21 yılı aşkın Makine Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. Burada çalışanların belli bir kısmının da hayvanlardan haz etmediklerini de iyi bilirim. Mesele hayvanlara zarar vermeden kişilerinde sorununa çözüm bulmaktır. Bu arada merak ettiğim, "Teknokent Çalışanı" şeklinde bir rumuz ile İsmini veremeyen kişi kimdir! Üslup demiş, ama kendi söylemlerine hiç dikkat etmemmiş! Önce CANLI!!!. Rabbim derki: "Hayvanlar benim dilsiz kullarımdır". İnsanlar istediğini yapmakta da hür değillerdir. Çünkü hesap günü onlar insanlardan da haklarını alacaklardır. Kanuni Sultan Süleyman Han'ın ağacı saran karıncalara karşı tedbir almak için Ebussuud Efendi'ye yazdığı mektubu ve karşılığını da okumak anlamak icab eder. Hayvanları rahatsız etmemek namına Ordunun yönünü değiştiren Resulullah' tan epey uzaklara gelinmiş maalesef!

Yanıtla . 4Beğen . 7Beğenme 25 Kasım 18:36
39

Gari̇p - YENİKENT HASTANESİ DE AYNI.. GEÇEN ARABAMA ZOR BİNDİM EN AZ 10 15 KÖPEK SALDIRDI. BUNA BİR ÇARE BULUN ARTIK...

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 25 Kasım 18:10
33

Teknokent Çalışanı - NURSEL KIRATLI BAŞ BİLENE YORUM ;Entellektüel cümle kurup daha ahlaklı çalışan olunmuyor. Siz İlk insanlara saygı duymayı öğrenin sonra hayvanlara Saygı duyarsınız. Modern zihniyette gözüküp aslında Cahilsiniz. Mesele hayvanlara şiddet uygulansın açık bırakılsın değil. Onları insanlardan daha uzak daha güvenli bir ortamda vergilerimizi Ödediğimiz belediyenin bakmasını rica ediyoruz. Algılamada lütfen zorluk yaşamayın çok net yazdım. Toplumumuzda bir adım ilerleyemememizin tek sebebi sizin gibi kendini bir şey zanneden Egolu insanlar. Her seferinde ülkenin her sıkıntısında vatandaşını her problemini Her zaman başka yere çeken kavgacı zihniyetsiniz. Umarım bir gün Egonuzu bir kenara koyar empati kurmayı öğrenirsiniz.

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 25 Kasım 16:14
83

Ahmet Turan - @Teknokent Çalışanı 33 nolu yoruma cevabı: Cevap yanlış yere konulmuş

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Kasım 12:50
59

Ahmet Turan - @Teknokent Çalışanı 33 nolu yoruma cevabı: Sen önce caps lock tuşunu kapatmayı ögren

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 26 Kasım 08:36
38

Nursel Kıratlı - @Teknokent Çalışanı 33 nolu yoruma cevabı: Tespitlerinizi dikkate alacağım.

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 25 Kasım 16:47
37

Nursel Kıratlı - @Teknokent Çalışanı 33 nolu yoruma cevabı: Tespitlerinizi dikkate alacağım.

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 25 Kasım 16:38
36

Üni̇versi̇te Çalişani - @Teknokent Çalışanı 33 nolu yoruma cevabı: TEKNOKENT ÇALIŞANI SİZİN ZİHNİNİN BULANMIŞ Bİ ÖNCEKİ YAZDIĞINIZLA SONRAKİ YAZDIĞINIZ ARASINDA UYUM SORUNU VAR EMPATİ KURAMAYAN SİZ KALKMIŞ SAÇMA YORUMLARINIZA DEVAM EDİYORSUNUZ TÜM YORUMLAR OKUNDUĞUNDA USLÜP SIKINTINIZIN OLDUĞI SAYGISIZ OLDUĞUNUZ VE SALDIRGAN BİR KİŞİLİĞE SAHİP OLDUĞUNUZ BARİZ ACİL TEDAVİ OLUN

Yanıtla . 3Beğen . 5Beğenme 25 Kasım 16:32
32

Teknokent Çalışanı - NURSEL KIRatlıya cevabımmm....ÖNce insan !!! havvayla ademden dünya ya geldik köpekten değil!! Bir hayvan insana zarar verıyorsa kımse onu alkıslamaz sen alkıslıyorsun resmen!! Kovalayamazzzzzz 12 köpek bırden ınsanları. Aklı bile gıdebılır ınsanın gece olsun gündüz olsun! sızın cocugunuz yok heralde köpeğe kedıye mı tapıyorsunuz???!! Bellı oluyor.. Sıızn cocugunuz burda öğrencı olsa 12 köpke kovalasa cogunuzu bırakıp köpeklere alkıs tutacaksınız heralde akıldan yoksun olan sizsiniz..ÖNCE İNSAN!! KÖPEKLERE ZARAR VERMIYORUZ AKİSNE BESLIYORUZ BİZ DE !!! SONUC!! GELİP BENI BURDA KOVALAYACAKLARSA ZARAR VERECEKLERSE BURDA BULUNAMAZLAR!!!! BURASI İŞ YERİİİİİ ! NOKTAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

Yanıtla . 15Beğen . 3Beğenme 25 Kasım 16:08
28

Üni̇versi̇te Çalişani - BU NASIL BİR YORUM SAYFASI YAZILAN YORUMLARI BAŞKASINA YAZILMIŞ GİBİ DEĞİŞTİRİYOR

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 25 Kasım 16:01
13

Mekan54 - Serdivan Belediyesinde bulunan Çözüm masası bu konuda çok pasif 12 yıldır başkan olan Yusuf beyin olanlardan haberi yok, başkanın bu çözüm masasına bir el atması lazım, bende esentepe mahallesindeki köpekler için defalarca gittim bir sonuç alamadım belediyeye söylüyorum Üniversite bize yazı yazsın diyor. Üniversiteye söylüyorum bizimle alakası yok diyor, şaka gibiler iki kurumda sırf haber olmamak için konudan uzak duruyor fakat bir gün birinin başına bişey gelirse nasıl hesap verecekler çok merak ediyorum.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 25 Kasım 15:03
46

Öğrenci - @Mekan54 13 nolu yoruma cevabı: Belediyenin yapabileceği tek şey bunları toplayıp kısırlaştırmak ve sonra "ALDIĞI YERE GERİ BIRAKMAK". Peki neden? Hayvan yasası bunu emrediyor. "Böyle bir yasa Avrupa'da bile yok" diye tüm partilerin el ele geçirdiği yasa... (7332 Madde-13)

O yüzden kısırlaştırmaları vs. yapılmışsa boşuna belediyeye başvurmayın.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 25 Kasım 20:54
12

Gezgi̇n - Belediyenin bir an önce bu köpeklerin barınağa alması ve bakımlarını üstlenmesi gerekmektedir. 75.000 öğrencinin olduğu kampüs de başı boş bu köpekler tehlike oluşturmaktadır.

Yanıtla . 13Beğen . 4Beğenme 25 Kasım 14:55
31

Teknokent Çalışanı - @Gezgi̇n 12 nolu yoruma cevabı: Nursel KIRATLII!!!ÖNce insan !!! havvayla ademden dünya ya geldik köpekten değil!! Bir hayvan insana zarar verıyorsa kımse onu alkıslamaz sen alkıslıyorsun resmen!! Kovalayamazzzzzz 12 köpek bırden ınsanları. Aklı bile gıdebılır ınsanın gece olsun gündüz olsun! sızın cocugunuz yok heralde köpeğe kedıye mı tapıyorsunuz???!! Bellı oluyor.. Sıızn cocugunuz burda öğrencı olsa 12 köpke kovalasa cogunuzu bırakıp köpeklere alkıs tutacaksınız heralde akıldan yoksun olan sizsiniz..ÖNCE İNSAN!! KÖPEKLERE ZARAR VERMIYORUZ AKİSNE BESLIYORUZ BİZ DE !!! SONUC!! GELİP BENI BURDA KOVALAYACAKLARSA ZARAR VERECEKLERSE BURDA BULUNAMAZLAR!!!! BURASI İŞ YERİİİİİ ! NOKTAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 25 Kasım 16:07
24

Nursel Kıratlı - @Gezgi̇n 12 nolu yoruma cevabı: Gördüğüm sürece dikkat etmeye calışırım. bilirim ki karıncayı topluluğundan uzaklaştırırsan onu diğer topluluklar kabul etmez ve ölür o. Doğanın dengesine ve gizemine hayranım. Doğaya el uzatana da sabrım ve tahammülüm yok. Kimse yoksa bu canları savunacak ben avazım çıktığı kadar haykırırım... beni tanıyan bilir ne için yaşadığımı...

Yanıtla . 4Beğen . 9Beğenme 25 Kasım 15:42
17

Hasan Terbasan - @Gezgi̇n 12 nolu yoruma cevabı: Çok üst dereceden yorum!!!ekosistemda benim görevim karıncayı dahi incitmemek..sizde buna dikkat ediyormusunuz..

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 25 Kasım 15:21
14

Nursel Kıratlı - @Gezgi̇n 12 nolu yoruma cevabı: Belediye her canlıyı barınağa alsın ve problem halledilsin diyorsunuz... aklıma çeşitli sorular geliyor... Örneğin: sizin bu Dünyada ki göreviniz nedir? İnsan etrafındaki yaşamdan, ekosistemden sorumlu değilmidir? Bu sorumlulukların hepsi, Belediye ye, Ünvirsiteye kısaca devlete mi aittir? devlet kimden oluşuyor? vb.. soruların cevapları sizde sanırım.

Yanıtla . 2Beğen . 15Beğenme 25 Kasım 15:07
10

5454 - Hayvanlar genel olarak durup dururken kimseye saldırmıyor fakat tabiki çok olması bazı çalışan arkadaşları ve öğrenci kardeşlerimizi tedirgin ediyor , tedirgin olmaları normal çünkü toplu gezdikleri için zaman zaman kaçan insanlarada havlıyorlar buda beraberinde istenmeyen durumlara sebebiyet verebilir .. hayvanların sevilmesi bakılması tabiki doğru ama yerleşim alanlarında çalışma ortamlarında insanları rahatsız etmeyi beraberinde getiriyorsa daha uygun yerlerde beslenmeli ve bakılmalılar. Yetkili kişiler hayvanlarada eziyet etmeden kampüs içindeki bu duruma en doğru çözümü getirmeliler ama üstüne basarak sölüyorum hayvanlara eziyet çektirmeden!

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 25 Kasım 14:51
27

Teknokent Çalışanı - @5454 10 nolu yoruma cevabı: ÖNce insan !!! havvayla ademden dünya ya geldik köpekten değil!! Bir hayvan insana zarar verıyorsa kımse onu alkıslamaz sen alkıslıyorsun resmen!! Kovalayamazzzzzz 12 köpek bırden ınsanları. Aklı bile gıdebılır ınsanın gece olsun gündüz olsun! sızın cocugunuz yok heralde köpeğe kedıye mı tapıyorsunuz???!! Bellı oluyor.. Sıızn cocugunuz burda öğrencı olsa 12 köpke kovalasa cogunuzu bırakıp köpeklere alkıs tutacaksınız heralde akıldan yoksun olan sizsiniz..ÖNCE İNSAN!! KÖPEKLERE ZARAR VERMIYORUZ AKİSNE BESLIYORUZ BİZ DE !!! SONUC!! GELİP BENI BURDA KOVALAYACAKLARSA ZARAR VERECEKLERSE BURDA BULUNAMAZLAR!!!! BURASI İŞ YERİİİİİ ! NOKTAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 25 Kasım 16:00
26

Nursel Kıratlı - @5454 10 nolu yoruma cevabı: Bu konularda yeterli bilginiz olmadan ahkam kesmemenizi öneririm. Antropojenik etki ile av-avcı ilişkisi farklı konulardır. Çok merak ediyorsanız dersime buyurun. Yüksek lisansa da devam ediyorsanız biraz bilgi seviyenizi arttırın ki cevabınızın bir etkisi olsun ... .) yoksa Ülkemizde çok sayıda YL, Doktora vb ... ünvanlı kişiler mevcut....

Yanıtla . 1Beğen . 8Beğenme 25 Kasım 15:57
22

Saçma - @5454 10 nolu yoruma cevabı: Saçma sapan konuşuyorsunuz. Köpeklerin hayvanın doğal yaşam alanı yoktur. Dünyanın neresine koyarsan koy insan faktörü olmadan 10 gün yaşayamaz. Ayrıca insanda bir hayvandır. Nasıl ki bir Aslanı geyik avlıyor diye suçlamıyorsanız kendine yeni yaşam yerleri oluşturan bunu yaparken diğer türleri yok eden insanıda suçlayamazsınız. Bu konuda bile duyar kasmayın. Gece yüksek lisans derslerine giderken 2 kere saldırılarına uğradım. Zor kurtuldum.

Yanıtla . 7Beğen . 3Beğenme 25 Kasım 15:37
19

Nursel Kıratlı - @5454 10 nolu yoruma cevabı: Siz merkeze insanı koyuyorsunuz - egosentrik bakış bu... oysa insan doğanın bir parçasıdır - "ekosentrik" yaklaşım olması gereken... Doğa mı kaldı ki bu hayvanlar kendi kendine yaşayabilsin? biz önce onların yaşam alanlarını yok ettik, şimdi de onları yok etmek istiyoruz. aslında kendimizi yok ediyoruz... İyi bir örnek: 'Nuh' un gemisine her hayvandan çift olarak koymak' - ???? anlayana....

Yanıtla . 1Beğen . 9Beğenme 25 Kasım 15:24
05

Teknokent Çalışanı - Ben 15 gündür arıyorum Serdivan Belediyesini ve her gün alacağız diyorlar. Sürekli toplu halde yolsan geçen öğrencileri kovalıyor köpekler. Saldırıyorlar korkan yola kaçan oluyor tam yolu gören Firmadayım. Kaç kez şahit oldum. Artık yeter!!! Bana da bu sabah 9 köpek birden saldırdı kovaladı! Bunları yaşamak zorundamıyız? Yola kaçsak araba çarpsa Hesabını kim verecek?????? İlla biirleri ölsün kaza olsun istiyor Belediye sanırım!! bu ne duyarsızlık!!! Ben hamile bir bayanım bebeğime bişey olursa hesabını kim verecek!!! Artık gerek yapılsın bu köpekler buradan alınsın! illa dayımızla gelmeyelim beledıyeye!!! icraata geçinnnnn şikayetleriii dikkate alın yeter artıkkk yeter !!!!!

Yanıtla . 8Beğen . 3Beğenme 25 Kasım 14:08
88

Nursel Kıratlı - @Teknokent Çalışanı 05 nolu yoruma cevabı: ben "hayvan sever" değilim. Biyolog' um. Mesleğim bu...

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 14:01
45

Öğrenci - @Teknokent Çalışanı 05 nolu yoruma cevabı: hahaha saçmalığa bak. İnsanlar bir yerlerden geçmek için hayvanlara rüşvet vermek zorunda mı? Sevmiyorum. Sevmek zorunda da değilim. Bak kedilerden vs. şikayet eden var mı? yok. Neden? çünkü toplanıp insanlara saldırmıyorlar. Saldırsalar bile öldürme ya da ağır yaralama ihtimalleri yok. Sokaklar köpek çetelerine teslim edilemez. Ayrıca bu zamana kadar köpeklerin öldürdüğü ya da ölümüne sebep olduğu insanların hepsi köpeklere zarar mı vermiş. Daha yeni Adana'da bir çocuk köpek çetesi yüzünden arabanın altında kaldı öldü. Yine İstanbul'da bir adam aynı şekilde kamyonun altında kaldı öldü. Bunların vebali hayvanseverlik adı altında yasa çıkartıp bu köpeklerin toplatılmasına izin vermeyenlerin değilse kimin?

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 25 Kasım 20:46
20

Teknokent Çalışanı - @Teknokent Çalışanı 05 nolu yoruma cevabı: Ben besledim evimde de burda da yeri geldi mi... Ama burada çalışma ortamında bu kadar köpek olamaz anladınız mı siz gidin psiyatriye ihtiyacım yok çünkü ben hayvanlara eziyet cektırmıyorum merhametliyim de . Çok şükür. durup dururken saldıran kovalayan köpekten herkes korkar korkmuyorsan sen de sıkıntı var. Besleme yeri burası değil gidersin uygun ortamda mamasını verirsin..Ayrıca bu köpeklerin uygunsuz görüntülerini burda izlemek zorun değiliz!! he sen bunlardan keyif alıyorsun demek ki rahatsız değilsinn! Burası çalışma ortamı hayvanat bahçesi değil. Git hayvanat bahçesinde yedir içir hayvanları burada değil. İş yerının kapısının onunde değil ! Otoparka inemiyoruz cafeye giremıyoruz.Sen git evıne al bu köpekleri orda besleburda değill nokta!!!

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 25 Kasım 15:28
09

Nursel Kıratlı - @Teknokent Çalışanı 05 nolu yoruma cevabı: Onlardan korkmak yerine onları hayatta tutmaya çalışın ve beslemeyi deneyin :). Bu dünyada tek yaşamadığınızı fark ediniz... Dayınızı da Belediyeye gidip hayvanların yerini değiştirmek için değil de size psikolojik destek yapıp sizi normal bir insan gibi davranmayı öğretmesi için kullanınız. Ben de aynı ortamdayım. o köpekler benim de yanıma geliyor, sevgi talep ediyorlar sadece... lafın kısası: çözümü, dışarda değil kendinizde arayın...

Yanıtla . 3Beğen . 10Beğenme 25 Kasım 14:46
04

Nursel Kıratlı - Dünya sadece insanlara ait bir yaşam ortamı değildir. Burada problem: köpekten, kuştan, böcekten korkar hale gelen nesillerdir. Onları yetiştiren ebeveyn ve öğretmenlerdir ve ünv de akademik personel adı altında toplanmış Öğretim Üyeleridir. Egosentrik bakış yerine ekosentrik bakış, her yöneticiye zorunlu eğitim kapsamında öğretilmelidir. Ve en önemlisi personel alımlarında ahlaklı ve merhamet li insanları seçecek sistem geliştirmektir.

Yanıtla . 3Beğen . 14Beğenme 25 Kasım 14:01
89

Üni̇versi̇te Çalişani - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: @Teknokent Çalışanı Teknokent çalışanı BAYAN GERÇEKTEN HAFIZANIZDA SORUN OLUŞMUŞ KENDİ YAZDIKLARINIZI OKUYUN YAZILARINIZDA HAKARET VAR. HAYVANLARI O KADAR DERT ETMİŞSİNİZ AMA ONU BİLE NORMAL USLÜP İLE ANLATAMIYORSUNUZ. CÜMLELER ARASI BAĞLANTI SORUNU VE İÇERİK SORUNU VAR ŞİKAYET ETTİĞİNİZ KONULARLA ARKASINDAN GELEN CÜMLELERİNİZ BU KADAR ALAKASIZ OLABİLİR:)))))))))))))))))))))))))) GÜLDÜRDÜNÜZ

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 14:58
86

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Dünya da insanlar da çok... ne yapmalı?

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 13:33
44

Öğrenci - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Köpekler tarafından parçalanan küçücük çocuklara ne bahane buluyorsunuz gerçekten merak ediyorum. Okuluma, evime, işime gitmek için bu çetelere rüşvet vermek onlarla iyi geçinmek zorunda değilim. Lise biyoloji dersi alan herkes bilir, canlıların iki temel amacı vardır. Beslenmek ve üremek. Bunlara kutu kutu mama verip beslenme sorununu ortadan kaldırdığınız zaman bu hayvanların hayatta yapacağı tek bir uğraş kalıyor. Kutu kutu mamalar alıp sokaklara saçmak hayvanseverlik değildir. Aşırı popülasyon artışına neden oluyor.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 25 Kasım 20:33
43

Ahmet Turan - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Bayağı güzel saçmalamışsın. Söylediklerinin hiçbir mantıklı açıklaması olamaz.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 25 Kasım 20:30
35

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Siz önce kendi isminizle yorumda bulunma cesareti gösterin

Yanıtla . 1Beğen . 5Beğenme 25 Kasım 16:21
34

Üni̇versi̇te Çalişani - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: TEKNOKENT ÇALIŞANI ADINDAKİ KİŞİ DAHA NE KADAR SAÇMA YORUM YAPACAKSINIZ ACABA GİDİN KLİNİKTE TEDAVİ OLUN

Yanıtla . 0Beğen . 4Beğenme 25 Kasım 16:15
30

Teknokent Çalışanı - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Yakında kaza olur burada cok yakın uzak değil.Bayadır gözlem halındeyım kaçan öğrencılerı görüyorum. Yola kosuyorlar korkudan.. Bırılerıne birsey olsun Nursel KIratlı sucludur acık ve net !! ben bıldıreceğim bunu!! cunku ınsanların basına bırseyler gelmesını arzuyla bekliyor kendısı..

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 25 Kasım 16:04
29

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Verdiğiniz cevaplar, sizin akli melekelerinizin ispatıdır...

Yanıtla . 1Beğen . 5Beğenme 25 Kasım 16:02
25

Üni̇versi̇te Çalişani - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Cevapları bile düzgün yayınlamıyorsunuz TEKNOKENT ÇALIŞANI korkunuz nedir?

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 25 Kasım 15:50
23

Üni̇versi̇te Çalişani - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Konuşmayı bilmeyen kendi dışında başka canlı ile yaşamayı bilmeyen tipler Üniversite çalışanı yazık

Yanıtla . 1Beğen . 5Beğenme 25 Kasım 15:40
21

Teknokent Çalışanı - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Sen anlamıyorsun galiba sürüyle köpek dolu burası al kucakla onlarla yaşa!! ısırsın zarar versin ya da kaza olsun istiyorsun orasını anladık zaten once sen insanları öğrencileri koru gelen geçen ınsanların aklı cıkıyor 10 köpek üzerine koşunca sen bunlardan zevk alıyorsun sanırım!! ruh doktoruna basvur hemen! ya da senı köpekli ortama kapatsınlar onlar yaşa daha da yazmayacağım Akıl yoksunu insan !

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 25 Kasım 15:34
15

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Birincisi Sizin Ablanız değilim. İkincisi başınıza meteor da düşebilir bu durumda kime şikayet edeceğiz?

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 25 Kasım 15:14
11

Nursel Kıratlı - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Algınızda problem zaten. Sizin korkularınız var diye Doğadaki canlıları hayvanat bahçesine mi toplayalım? Problem çözümü: herhangi bir fobi varsa insanda tedavi olur. Ayrıca doğada size saldıran hayvan da olabilir. Bu da normaldir. Fakat karşılığı her saldıran hayvan türünü bir yere mi hapsetmektir? İnsanlar da size saldırabilir.. Bu durumda Dünyada siz yaşayın diye tüm insanlığı insan bahçesine mı koyacaz? bir düşünün? daha fazlası için dersime buyurun...

Yanıtla . 2Beğen . 6Beğenme 25 Kasım 14:54
07

İtsiz Sokaklar - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Bir de böyle hümanist modeller var. Abla havlayarak gelen köpeğe “durun ben iyi eğitim aldım” mı diyeceksi? Seni de sabah işe giderken 10 tane köpek köpek kovalasa veya okul dönüşü oğlunu kızını köpekler ısırsa görürüm o zaman senin vereceğin eğitimi.

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 25 Kasım 14:35
06

Teknokent Çalışanı - @Nursel Kıratlı 04 nolu yoruma cevabı: Sana da bir gün saldırsınlar bakalım ne olacak. Ne dediğini bılmıyorsun sen ! Benımde köpeğim vardı hayvanseverİm.Burası yeri değil 1 değil 2 değil tam 12 köpekle calısma ortamı olmaz cok ıstıyorsan al evine besle buraıs hayvanat bahcesi değil!! Korkan ınsanlar var burası besleme yeri değil. git baska yerde besle.

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 25 Kasım 14:20
03

Saü'lü42 - Köpekler konusunda Üniversitenin belirli yerlerinde besleme noktaları mevcut, buraları kullanmak yerine eline mama alıp sırf reklam yapmak için önüne gelen her yere mana bırakan bencil ve bilinçsiz insanlar var bu bencil insanlar yüzünden öğrenciler ve orada çalışanlar mağdur oluyor.

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 25 Kasım 13:48
02

Hakyemez - Hayvanların suçu yok , karne tatil vs diye hediye alıyorlar çocuklara , sonrada giderken sokağa terk ediyorlar , bunu yapanlar asıl hayvan , yoksa köpekler insana en sadık dosttur yanlızlıktan sahipsizlikten sokaklardalar...Buda bazı insanları rahatsız ediyor herkes herşeyi sevecek değil bazıları gerçekten korkuyorlar...çözüm şart ama öldürmeden zehirlemeden insanca.

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 25 Kasım 12:27
01

Teknokentli - Belediyeye yıllardır şikayet ediyoruz ama karşımızda DUVAR var.

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 25 Kasım 11:50
58

Nursel Kıratlı - @Teknokentli 01 nolu yoruma cevabı: Bu vatandaşın İp numarası tespit edilip gerken yapılmalı. Yetkililere duyurulur.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 08:34
52

Menekese1 - @Teknokentli 01 nolu yoruma cevabı: cebinizde mutlaka torpil bulundurun 1-2-3 cüde bırak yanınıza mahallenizi terk ediyorlar öle akıll hayvanlarki tek çare torpil !

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Kasım 03:02
18

Cemil Yigit - @Teknokentli 01 nolu yoruma cevabı: Ufuk Durmazın yorumuna katılıyorum. Hayvanlarında sevildiği bir yerde bulunması adına, sahiplendirilmeleri yönünde bir çalışma yapılabilir

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 25 Kasım 15:22
08

Ufuk Durmaz - @Teknokentli 01 nolu yoruma cevabı: Hakyemez in yorumuna katılıyorum. Onlarda can taşıyor. Bu dünya sadece bizim değil. Korkan insanlarıda anlıyorum o yüzden çözüm şart ama insanca.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 25 Kasım 14:39



Anket Sakarya'ya hayvanat bahçesi yapılsın mı yapılmasın mı?