Türk-İş Başkanı Atalay: İşçiye 4 bin TL'nin altında rakam teklif etmek ayıptır

Halk TV yazarı İsmail Saymaz bugünkü köşesinde Türk-İş Başkanı Ergun Atalay ve TİSK Başkanı Akkol ile yaptığı görüşmeye yer verdi.

Büyütmek için resme tıklayın

TİSK ( Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu) Başkanı Burak Akkol, 3100 lira asgari ücret önerisi verdiklerini yalanlarken, " TÜİK'in açıkladığı resmi enflasyon olan yüzde 21 zammı kafadan vereceğiz. 3500 TL'yi geçtik. Daha fazlası için çalışıyoruz. Teşviktir, vergi indirimidir" dedi.

Halk TV yazarı İsmail Saymaz bugünkü köşesinde Türk-İş Başkanı Ergun Atalay ve TİSK Başkanı Akkol ile yaptığı görüşmeye yer verdi.

Atalay, taleplerine ilişkin olarak, "Alım gücü bayağı düştü. İhtiyaç maddelerindeki fiyat belli bir noktada. Bugün işçinin kırmızı çizgisi 4 bin TL'ye geliyor. İşçiye 4 bin TL'nin altında rakam teklif etmek uygun değildir, ayıptır. Teklif eden işveren de hükümet de işçinin suratına bakamaz" dedi.

Akkol ise, "TÜİK'in açıkladığı resmi enflasyon olan yüzde 21 zammı kafadan vereceğiz. Üstüne "Ne yapılabilir" diye çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.

Saymaz'ın soruları ve başkanların verdiği yanıtlar şöyle:

Türk-İş Başkanı Atalay: TÜİK'in enflasyonu, gerçeğimizi yansıtmıyor

İşçi açısından gerçek enflasyon ne durumda?

Yüzde 35 civarında. 45 senedir her ay açlık ve yoksulluk sınırı araştırması yapıyoruz. Geçen kasımda açlık sınırı 3190 TL'ydi. Yoksulluk ise 3900 TL. Bu bir kişi için.
O halde yoksulluk sınırını ölçü alıyorsunuz. Aynen öyle. Yoksulluk sınırının üstü.

Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nda 3900 rakamını istediğiniz ifade edildi.

Yok, öyle bir şey olmadı. Öyle bir rakam telaffuz edilmedi.

İşverenler asgari ücretin TÜİK'in enflasyon verisine göre belirlenmesini istiyor.

Kabul etmiyoruz. TÜİK'e göre belirlenmez. TÜİK'in yaptığı hesap başka, benim yaptığım başka. Onların rakamı benim rakamına uymuyor. 3900 TL'nin üzeri bizim sınırımız. Ne sınırı? Yaşam maliyeti. Bunun üstüne çıkın. TÜİK'in belirlemesiyle olacak iş değil. Biz masada olmayız o zaman.

TÜİK de diyor ki "Benim üzerime kalıyor."

İstediğimiz rakamı getirsinler, kimsenin üzerine kalmasın.

TİSK Başkanı Akkol: En az yüzde 21 zam düşünüyoruz

Asgari ücret için aklınızdan geçen miktar, 3100 TL mi?

Öyle şey olur mu! İşveren fedakarlık yapacak. İşçiyi enflasyona kesinlikle ezdirmeyeceğiz. TÜİK'in açıkladığı resmi enflasyon olan yüzde 21 zammı kafadan vereceğiz. Üstüne "Ne yapılabilir" diye çalışıyoruz. En az yüzde 21. 3500 TL'yi geçtik. Daha fazlası için çalışıyoruz. Teşviktir, vergi indirimidir.

Ancak TÜİK'e işçiler güvenmiyor.

Onun için "Yüzde 21'i verelim, çıkalım" demiyoruz. Oradan başlıyoruz. Bakın, geçen yıl işçi masada yoktu. İşverenle devlet imzaladı. Yedi puan üzerine çıktık resmi enflasyonun.

10 Ara 2021 - 13:33 - Güncel --- Okunma

medyabar.com son bir ayda 3.152.607 kez ziyaret edildi.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

21

SİYASİLER ve MİLLET - DIŞ GÜÇLER ,,, 7 DÜVELE KARŞI SAVAŞIYORUZ ,, BİR OLCAZ DİRİ OLCAZ DİYE DİYE ,, DÖTTE DON KALMADI İŞÇİNİN ,,, YA MADEM TOP YEKÜN SAVAŞTAYIZ ,,,, SAVAŞ BİRLİKTE OLMAZ MI ??? BAKIYOZ MİLLETİN İŞÇİSİ AC YATIP AÇ KALIKIYOR a SKERİ ÜCRETE AMA BEYEFENDİLER a SKERİ ÜCRETE KURUŞ ZAM YAPCAKLAR AYLARCA TOPLANTI ÜSTÜNE TOPLANTI AMK..... YA VERCENİZ ZAMMI DA YERİN DİBİNE BATSIN ,,,,, HİÇ OLMAZSA 60 MİLYAR MAŞINIZI 50 YE İNDİRİN BİZ ZAMMIDA GEÇTİK TOP YEKÜN YİYORSUNUZ AZİZ MİLLETİİİİİ EYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYcikleRRRRRRRRRRRRRR

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 09:23
19

Yüzde 30 - TISK TEKI BEYLER ENFLASYON KADAR ZAM VERELIMMI DIYOR.TAMAM BEN O BEYEFENDILERE BIR TEKLIF YAPAYIM.BIRAK ENFLASYONU FABRIKALARINDAKI UERETTIKLERI MALLARA 2021 YILINDA NE KADAR ZAM YAPTILARSA ASGARI UCRETEDE O KADAR ZAM YAPSINLAR.EĞER BENIM DEDIGIM GIBI YAPARLARSA MALIYET ARTMAMIS OLUR ZARAR ETMEZLER.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 01:19
17

Murat Alemdar - Sınıf bilinci'ne sahip istisnalar hariç böyle işçiye böyle başkan yakışır...

"Hadi hadi atalım imzaları karışacak buralar" unutulmadı!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 19:57
16

Alican - Neyin çabası bırakın bu işleri... Ne zam verin ne bir şey güdülmeye alışmış koyun gibiyiz işte her gelen güdüyor. Hepsi koltuğunun derdinde kim takar milleti. Hiç birine güvenmiyorum. Hepsi aynı al birini vur ötekine... Yapsanız ne olur yapmasanız ne olur emekçi 1 günde 3 işe gitmiş aç kalmış çok ta umurunuzdaydı sanki... Hiç bir şey düzelmez düzelmeyecekte...

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 18:15
14

Layik - 4 bin TL altı olursa istifa edeceğim desene cesaret varsa. Diyemezsin çünkü her sene aynı oyunu yapıyorsunuz bir şekilde işçiyi satılarak gidip imzayı atıyorsunuz.

Yanıtla . 17Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 16:33
13

54 - REİS İLK GELDİĞİ GÜNLERDE 1 ÇAY 1 SİMİT HESABI YAPARAK GELDİ ŞİMDİ 5 KİŞİLİK BİR AİLEDE CAY SİMİT 3 ÖĞÜN HESAPLA REİS

Yanıtla . 19Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 15:48
11

Adalı - Peki önemli soru ?

3900 lira altına imza atacakmısınız?

Yoksa koltuğunuzdan vazgeçebilecekmisinz

Syn başkan. Her sene konuşup saçma sapan rakamların altına imza atıyorsunuz.

Ama bu sene farklı. Bu sorumluluğu alabilecekmisiniz

Bekleyip göreceğiz.

Ya oturtuğunuz koltuğun hakkını verin.

Ya da sorumlu davranıp istifa edin

Bizde sizi alkışlayalım.

Yanıtla . 15Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 15:26
10

Cemoko - CHP gelecek her şey güzel olacak asgari ücret 5000,yağlar 60,benzin 6 TL her şey daha da güzel olacak merak etmeyin

Yanıtla . 20Beğen . 4Beğenme 10 Aralık 15:13
20

Yüzde 30 - @Cemoko 10 nolu yoruma cevabı: O KADAR KIM TUTAR SENI

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 01:21
09

Rcs - kimin beklentisi 4000 tl.. benim beklentim 5500 tl oda anca geçen seneki gibi yaşarız.. he 5000 tl altı mı verdiniz zaten o zaman siz 2023 ü görün bakalım halk nasıl tepki veriyor

Yanıtla . 23Beğen . 2Beğenme 10 Aralık 15:03
08

DURUM CİDDİ - DURUM CİDDİ aSKERİ ÜCRETLİ GEÇİNEMİİİYOR ERGUN BAŞKAN İŞÇİLERLE EĞLENİYOOOOOOr,,, istiFAAAAAAAAAA

Yanıtla . 18Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 14:28
07

Bıçak Sırtı Akpli - Hadi inandık dış güçler hadi inandı 7 düvele karşı savaşıyoruz hadi diyelim ekonomik kurtuluş savaşı veriyoruz, eğer benim maaşım 4500 tl den bir kuruş aşağı olursa ben bu savaşta sehit mi olucam yoksa niyazi mi. 4500 tl den 1 kuruş aşağı olursa maaş oy moy yok başlarım reisçiliğe falan benim buzdolabım kaç aydır bomboş ulan bomboş

Yanıtla . 25Beğen . 2Beğenme 10 Aralık 14:20
15

ibocan - @Bıçak Sırtı Akpli 07 nolu yoruma cevabı: harbi helal olsun müthiş özet .. :) kesinlikle aynı fikirdeyim.

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 17:01
05

Sakaryalı - Siz hiç duydunuz mu milletvekillerine zam yapılırken pazarlık yapıldığını asgari ücrete 3/5 lira zam yapacaklar 4 sefer toplantı yazık günah bu insanlara

Yanıtla . 22Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 14:02
04

Doncisiloo - Dedi ve 3800 anlaştılar ak nederse onu yaparlar bunlar işçiyi savunmazlar

Yanıtla . 15Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 13:56
06

Halkın Düşüncesi - @Hafız 03 nolu yoruma cevabı: ulan kuş ile aynı düşünce organına sahip arkadaş bak şöyle söyleyim sana ülkede iğneden ipliğe hemen hemen her şey yurt dışından geliyor gelmese bile nakliyatı dövizle olan yakıtla gerçekleşiyor o yüzden maaşın döviz cinsinde karşılığı çooook önemli hafız demişsin ama inşallah kuran hafızı değilsindir çünkü hak etmiyorsun çünkü kuranın bir çok yerinde akıl edin diye ayet vardır sen ve senin gibi zekası yetemeyen hep 50 tl lik yakıt alan tayfa bu ülkeye çok büyük zarar veriyorsunuz

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 14:17
02

Türk-i̇ş - 3900 TL'yi Ergün Atalay'a verin bir ay geçinsin

Yanıtla . 21Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 13:50
01

Rappers - 1 ocak 2020 tarihinde asgari ücret 400 dolar idi hiç zam yapmasalar şuan asgari ücretin 5200 TL olması gerekir !! varsa yüreğiniz dolara endesklesenize asgari ücreti !!

Yanıtla . 20Beğen . 2Beğenme 10 Aralık 13:40



Anket Sakarya'da en başarılı meslek odası birliği sizce hangisidir?