Siz tarih profesörüsünüz ve bu paylaşımı yaptınız! Gerçekten yazık..

Bu yazıyı okumaya başlamadan önce bu hatırlatmayı hatta bu uyarıyı yapmak istiyorum..

‘Sakın bu yazıya sert yorumlar yapmayın..’

Sakın ha..

Çünkü bu yazının merkezindeki isim Prof.Dr. Ebubebikr Sofuoğlu hakkında çıkan haberlere gerek yayın organı veya sosyal medyadaki yorumlarla ilgili olarak anlaştığı bir avukat ile ciddi tazminat davaları açıyor..

Bu nedenle gözünüzü seveyim. yorum falan yapmayın..

Yaparsanız da ‘eleştiri sınırları’ içerisinde kalarak yazın..

Önce  Prof. Dr Ebubekir Sofuoğlu kimdir ondan bahsedeyim..

Prof. Dr. Ebubekir Sofuoğlu Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nde görevli akademisyen.. Bir tarihçi..

İnternette Wikipedi Sofuoğlu’nu şöyle tanımlıyor..

Türk akademisyen, tarih profesörü, sosyoloji araştırmacısı, televizyon programcısı, yazar ve Sakarya Üniversitesi öğretim üyesi.

Şimdi gelelim Profesör Sofuoğlu’nun bugün tartışmaya açacağım sözlerine..

İki gün önce 101nci yılını kutladığımız ‘ Adapazarı’nın Düşman İşgalinden kurtuluş yıldönümü’ nedeniyle paylaşım yapan Sofuoğlu ‘İşgal olmadı ki kurtuluşu kutlayayım’ diyerek şunları söylüyor..

''Yunan, Sakaryanıın Batı kıyısında, o da 87 gün kalabildi. Buna işgal mi denir?
Ayrıca 3 5 Yunan palikaryasının ezilmesi mi kutlanırmış? Barcelona, amatör bir kulübü yendiğinde kutlama yapar mı?
Biraz Onur!
Ecdadın kemiklerini sızlatmayın!

Tarih Profesörü Sofuoğlu’na göre  Adapazarı’nın kurtuluşunda durum böyle..'

Ona göre kurtuluş falan yok..

Hatta Kurtuluş yıldönümünü kutlayanları da 'onursuzlukta itham ediyor..

Yazdıklarından yorumluyorum..

Sofuoğlu'na göre ; Bizler büyüklerimiz atalarımız 101 yıldır da boşu boşuna’ Yaşasın biz kurtulduk.’ Diyerek te her 21 Haziran tarihinde kutlama yapıyoruz..

Tekrar diyorum akademisyen değilim.

Tarih bilgimde o kadar iyi değildir.

Ancak bir akademisyenin kendisine de tarihçi denilen bir kişinin çıkıp  bu sözleri sarfetmesine Sakarya Üniversitesi adına üzüldüm..

Dediğim gibi tarihçi değilim.

Ancak Adapazarı’nın 87 gün Yunan esareti yaşadığı o günleri, Atatürk Araştırma ve Eğitim Merkezi’nin 1999 yılında yayınladığı  Cilt 15, Sayı 45’de mahalle mahalle anlatılmış..

Yunan zulmü Aziziye Mahallesinden Yenicami’ye kadar sülale sülale tek tek anlatırken aşağıdaki kaynaklardan da alıntı yapılmış..

Hatta medyabar.com'da Yunan zulmünü yazarken zulme uğrayan ecdatlarımızın bugünkü torunların rahatsız olmasın diye sülale isimlerine haberde yer vermedi..(Kurtuluşun 101nci yılında yunan zülmü haberini okumak için lütfen tıklayın)

Hocanın 'Buna işgal mi dediği'  o yılları anlatan kaynaklar..

  • Ali Fuat Cebesoy, Milli Mücadele Hatıraları, İstanbul 1953, s. 376; ay¬rıca bk., Tarihte ve Günümüzde Sakarya, Sakarya Valiliği Yayını, Tarihsiz, s. 47-48.
  • Rahmi Apak, İstiklal Harbinde Garp Cephesi Nasıl Kuruldu, Ankara 1990, s. 113.
  • Adnan Sofuoğlu, Kuva-yı Milliye Döneminde Kuzeybatı Anadolu (1919-1921), Ankara 1994, s. 336-337. Rahmi Apak, Aynı eser, s. 157.
  • İstiklal Harbi Gazetesi, Milliyet Gazetesi Yayını 1968, 24 Eylül 1919 tarihli nüshası.
  • Rüknü Özkök, Düzce-Bolu is¬yanları, İstanbul 197
  • Adnan Sofuoğlu, Aynı tez.
  • Cumhuriyetin 75 nci Yılında Sakarya Vilayeti, Sakarya Valiliği Yayını, Sakarya 1998, s. 30. Cumhuriyetin 75 nci Yılında Sakarya Vilayeti, s. 31-33.
  • ATAŞE Arşivi Türk İstiklal Harbi Fonu, Kls: 1072, Ds: 520, F: 59.

Tüm bunlarda gördükten sonra şimdi soruyorum

Sayın Sofuoğlu sizin bu yukarıda ‘Biraz Onur’ diye bahsettiğiniz Yunanlıların 87 günlük işgalini yok saymak,  devletin televizyonu TRT’de ‘Hazreti Nuh, tufanda oğluyla cep telefonuyla görüştü’ diyen İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Yavuz Örnek’ten ne farkın kaldı?

Gerçekten yazık..

Bir ilin manevi değerini itibarsızlaştırmak, yunan zulmüne uğrayan bu halkın ecdatlarına yapılmış bir hakarettir Sayın Sofuoğlu..

Bu arada Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Savaşan’ın da bu rezalete sessiz kaldığı içinde eleştirdiğimi belirteyim..

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Editör'ün Yorumu - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

104

Osman - Adam cesur. En azından ismi belli. Cismi belli. Sen gazetenin editör başlığına yaslanmışsın. Sen de cesur ol dürüstçe yaz adını. Çık kripto dünyandan editör.

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 24 Haziran 20:58
98

Adalet - pek ala insanları tahrik edip ve bunda davalar açarak para kazanan kişilere karşı hiç mi bu ülkede vicdan sahibi avukat yok bunları niye savunmayor yada dava açmıyor neden sesi çıkan ve parsı olan üste çıkmak zorunda

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 16:38
94

metink - bunun gibi tipleri çok ciddiye almamak lazım...

Yanıtla . 13Beğen . 4Beğenme 23 Haziran 15:24
93

Sümi - hocanın söyledikleri bazıları için acı verici sarıldıkları değerler alt üst oluyor tutunacak bir dalları kalmıyor o yüzden ısırırlar

Yanıtla . 7Beğen . 21Beğenme 23 Haziran 14:46
105

Sakaryalı - @Sümi 93 nolu yoruma cevabı: sen hadi yaALLAH yunanistan yada ermenistana

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Haziran 07:58
96

Garip - @Sümi 93 nolu yoruma cevabı: hadiyin yallah arabistana, ne işiniz var bizim kutsal topraklarımızda? boş boş yazıp adamın canını sıkmayın

Yanıtla . 8Beğen . 3Beğenme 23 Haziran 15:49
92

Eski Mhpli - Bazı akademisyenler yandaşlık yapınca , Atatürk'ü eleştirince nedense rütbesi arttırılıyor. Tam tersi durum olunca en ufak bir eleştiride diğer tarafa hakaret davaları açılıp işlerine son veriliyor. Nasıl eşitlik bu.

Ayrıca Cem Küçük, Fatih Tezcan, Rasim Ozan Kütahyalı, Nagehan Alçı gibiler neden Türkiye'de hiç yargilanmaz. Bunlar yıllarca fetoyu, konjektür değişince apoyu açılımı övmediler mi. Şimdi hepsi Milliyetçi oldu. Güler misin Ağlar misin. Böyle 10 yüzlü insanların olduğu yerler bana hiç samimi gelmiyor artık

Yanıtla . 15Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 14:38
91

Hulusi Özi̇l - Semerciler Mahallesi Rodi Pizzanın orada oturan Annemim öz dedesi Saatçi İsmail Efendi (ALDİNÇ) Cevat Beyin Köşkünün Önünde Çark Caddesinde ortasında Kurşuna dizmişler Novi pazar dan Osmanlı Rus Savaşında Yugoslavya'dan göçmüş (93 Harbi 1878) bi sürgünü daha kaldıramayacağı için baş kaldırmış Yunan mezalimine.

Sakarya Barosu destek verirse, işgal olmadı diyen akademik personele (80 yıl sonra pkk yoktu 35 bin şehit mağdur bi oka darda gazinin yakını için çıkacak olan zevatlar için gerekçe çeliğinden) anladıkları hukuki yollardan mücadele edilmelidir. Hulusi ÖZİL 05357497467

Yanıtla . 18Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 14:25
102

Hulusi Özi̇l - @Hulusi Özi̇l 91 nolu yoruma cevabı: Say ada pazar türk ve dünya tarihini aile tarihime kadar küçüldüğünü hayretle düşürmekle birlikte 1878 yılındaki 93 harbinin rusların egemnelik alanının amerikaya olan birbolgeye kadar olmadığını bilmek beni şaşırtmadı (alaska bkz.)

93 harbinin savasdan yenik ayrılan osmanlının ve ayaklanan sırpların baskısıyla 1878 sonunda osmanlı ve müslüman ahaliyi balkanlardan novi pazarda dahil itmeye ve sürgüne başladılar.

Dedemler adapazarina yerleşmişler 25 Mart tarihinden, 21 Hazirana kadar 3 ay 21 Haziran 1921 arasında saatçi Ismail efendide çark caddesi cevat bey köşkünün önünde şehit edildi. Arapzade cevat bey köşkünün yapım tarihine tapu kaydından sor.

Senin adın hala Adapazar kaldıysa ve island pazar değilse tarihi sofuglu gibilerden ogrenmediğimiz içindir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 19:26
99

Ada Pazar - @Hulusi Özi̇l 91 nolu yoruma cevabı: Sn Özil aile tarihinizi tekrar gözden geçirin.Osmanlı Rus Harbi değil Avusturya Macaristan İmparatorluğu Bosna'yı işgaliyle Yugoslavya'dan değil Osmanlı Devletinin işgal edilen topraklarından Bosna'dan gelmiş olmaları gerekir.Yeni Pazar'dan yani bugünün adıyla Novipazar'dan değil.Yunan işgali denilen tarihte Cevat Bey'in köşkü denilen binada sanırım daha yapılmamıştı.Allah tüm şehitlere rahmet eylesin.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 17:24
97

Garip - @Hulusi Özi̇l 91 nolu yoruma cevabı: bunların yüzlerini tükürükle boğsan bile utanma arlanma olmaz dostum ne yazık ki. hepsinin ortak özelliklerinden biri de bu

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 15:50
90

Fen-edebiyat - Onursuzluk ifadesi bir akademisyenin dili asla olamaz.

Medyabarın haberleştirmesinde de ne beis var anlayamadım.

Yanıtla . 5Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 13:47
88

Üniversiteli - Sayın prof, tarih bilgisi olmayan bir vatandaşımız yunanlılar Serdivan Kafeler Sokağına çay içmeye geldiler demiş olsa ondan kısa süre kalmışlardır der mi der!

Sanki bir öğretim tekniği olarak en uç noktadan konuşma/yazma usulüyle insanların tarih merakının artırılmasını sağlıyorsunuz desem; bu kadar keskin bazen kırıcı ifadeler uymuyor bu tekniğe.Kafa karıştırmak kimi zaman ayrıştırmak bilimsel bir üretim değil olsa olsa duygusal siyasal yaklaşım olur.Bence daha sakin daha yapıcı olmalısınız.Onursuzluk demişsiniz.Mutlu Işıksu bey, kurtuluş gününü kutlarken onursuzluk mu yapmış oldu.Merhamet Sayın Prof.

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 13:45
87

Üniversiteli - Sayın prof, tarih bilgisi olmayan bir vatandaşımız yunanlılar Serdivan Kafeler Sokağına çay içmeye geldiler demiş olsa ondan kısa süre kalmışlardır der mi der!

Sanki bir öğretim tekniği olarak en uç noktadan konuşma/yazma usulüyle insanların tarih merakının artırılmasını sağlıyorsunuz desem; bu kadar keskin bazen kırıcı ifadeler uymuyor bu tekniğe.Kafa karıştırmak kimi zaman ayrıştırmak bilimsel bir üretim değil olsa olsa duygusal siyasal yaklaşım olur.Bence daha sakin daha yapıcı olmalısınız.Onursuzluk demişsiniz.Mutlu Işıksu bey, kurtuluş gününü kutlarken onursuzluk mu yapmış oldu.Merhamet Sayın Prof.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 13:45
78

Halil Yavşan - Toplum için en büyük tehlikedir bu tip insanlar.esir olmadık diye işgal edilmedik anlamına mı geliyor,3 ay gavur,topraklarimizda turizm amaçlı mı kaldı? Gündemde kalabilmek için saçma sapan aciklamalar, mültecileri istismar eden filmler,İslam-Ataturk-kurtulus savaşıyla ilgili absurd açıklamalar...bunlar toplumu resmen kendi cikarlari uğruna yanlış yönlendiren zehirli yılan...

Yanıtla . 13Beğen . 4Beğenme 23 Haziran 13:10
77

Sedat Dagkesen - Sofuoglu unv de adam ogretim gorevlisi,bos yapmayacagina eminim hatta bir dayanagi vardir.Onemli olan hocadan bunlari dinlemek...

Sofuoglu hocamiz daha evvelde unv etrafindaki evlerden bahsetmisti ve bircok kisi adama ates puskurdu.ADAM HAKSIZMIYDI ARKADASLAR...

ADAM DOGRU SOZ SOYLEMISTI ! ISTE MILLETCE BIZIM BIR HATAMIZ VAR,ARASTIRMIYORUUUUUUUZZZZZZZZZZZZ...ARASTIRMADIGIMIZ ICIN KABULLENIYORUZ...

EBUBEKIR HOCAYA SELAMLAR...

Yanıtla . 16Beğen . 21Beğenme 23 Haziran 12:55
103

Sedat Dagkesen - @Sedat Dagkesen 77 nolu yoruma cevabı: garipmisin nesin cakma isimlerle burada ahkam kesmeyeceksin ! ADAM UNV CEVRESINDEKI EVLERIN

NEREDEYDE 4 TE 2 SININ FUHUS EVI GIBI KULLANILDIGINI VE TOPLUM DUZENINE AYKIRI OLDUGUNU SOYLEMISTI IYI HATIRLA YALANMI SOYLEDI ??? BURADA YAZIYORSAN ADINLA SOYADINLA INSAN GIBI YAZACAKSIN !!!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 24 Haziran 03:47
79

Garip - @Sedat Dagkesen 77 nolu yoruma cevabı: ne anlatıyon olm sen sedattt? sana bir hocana iki. hayırdır ya bu röntgencinin yalakaları mı bastı burayı noluyoruz???

Yanıtla . 8Beğen . 9Beğenme 23 Haziran 13:25
75

SakaryaspoR - Bende editöre soruyorum; yazinda belirttigin 8 tane kaynak kitabin kac tanesini okuyarak bu yaziyi kaleme aldin? Adam ortaya bi iddia atmis siz karalama yazisiyla itibar lekeme isine girmissiniz..

Yanıtla . 13Beğen . 16Beğenme 23 Haziran 12:38
74

Yetkili Değil - bırakın adamı demokrası var istediğini söylesin özgürlük bumu görüşüne söyleyene hakaret etmek mı

Yanıtla . 10Beğen . 14Beğenme 23 Haziran 12:22
83

Gerçekler54 - @Yetkili Değil 74 nolu yoruma cevabı: Demokrasi onlara var bize yok

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 13:32
72

Gi̇rdap - Vay arkadaş editör resmen fatih beye Ebubekir için işlem yap diyor. Avukat bunu görmeli bence.

Yanıtla . 3Beğen . 7Beğenme 23 Haziran 12:12
70

Recep Buğra Yiğit - Akledenler için Çelişkiler var. Türk milleti esarete direndi. Esir edilmedi. İstiklal kurtuluş savaşı değil büyük direniş ruhu ile mücadele verdi.

Gavur'un şımarık köpeği yunan saldırdı. TUTULMADI. İZMİRDE AMERİKA VE İNGİLİZ ABİLERİNİN HAZIR GEMİLERİNE BİNDİ GİTTİLER.

Yapılan gavurun fino köpeği ile yapılan bir küçük mücadele o kadar!

Ama büyük bir senaryo! Kahramanların adı yok! Sanki Osmanlı'da başka kahraman yok! Varsa neden anılmadı. Yalan yolda gerçek neden gizlendi.

Yanıtla . 3Beğen . 6Beğenme 23 Haziran 12:03
69

sss - NE KADAR DA ÇOK TARİHÇİMİZ VARMIŞ YA. BU TARİHÇİLERİMİZ VARKEN BİZİM SIRTIMIZ YERE GELMEEZ!!!!!! HERKES BOL KESEDEN ATIYOR. SANKİ KADİR MISIRLIOĞLU MEHMET AKİFE KÜFREDERKEN YANINDAYMIŞ GİBİ KÜFRETMİŞ MİŞ. MİŞ TE MİŞ MİŞŞ. MİŞLE MIŞLA İŞ Mİ OLUR YA. SİZ NE BİÇİM İNSANLARSINIZ.

Yanıtla . 2Beğen . 4Beğenme 23 Haziran 11:44
67

Ebuzer Dayı - Özgür düşünceye tahammülünüz yok.biryerlere mesaj gönderme peşindesiniz..

Yanıtla . 9Beğen . 10Beğenme 23 Haziran 11:23
66

MollA - Yahu hoca, Skarya'da gidip gerçekleri kendisine sorarak öğrenmek yerine masabaşından ahkam kesmeyin bari...

Yanıtla . 10Beğen . 4Beğenme 23 Haziran 11:22
65

Misafir - Carpitmayin hocam doğruları konuşuyor uyanın artık yüz yıldır uyudugumuz yeter

Yanıtla . 14Beğen . 17Beğenme 23 Haziran 11:21
64

Murat - memlekette bilende bilmeyende yorumcu olmuş prof denilen adamı eleştiriyor.Gidin işinize bakın para kazanın. Sonra ekonomiye sarıyorsunuz.

Yanıtla . 6Beğen . 10Beğenme 23 Haziran 11:16
80

Garip - @Murat 64 nolu yoruma cevabı: niye senin hocan milletin evini röntgenleyip başka bir iş yaparken iyidi de millet yorum yapınca mı kötü oldu a yalakalar sizi!

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 23 Haziran 13:27
62

Atatürk Gençliği - Kadir Mısıroğlundan Tarih öğrenenlerin vah haline. Bu akıl hastası Keşke Yunan galip gelseydi demiş. Mehmet Akif Ersoy'un annesine küfür etmiş.

Yanıtla . 13Beğen . 15Beğenme 23 Haziran 10:40
106

Sakaryalı - @Atatürk Gençliği 62 nolu yoruma cevabı: rahatsız herif o deli dediğin adam kaç tane dil biliyor ? hiçbaktınmı .o size aklını zekatını verseydi sen ve senn zihniyetindekilere bir ömür yeterdi o bilgi ve aklı

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Haziran 08:03
60

Kuvayı Milliye - Abdulhamid zamanında suanki Turkiyenin 4 katı büyüklüğünde toprak kaybetmişiz. Bakın buraya yazayım Osmanlı 1302de kuruldu. 1790larda yıkıldı anlayın artık. İran'la 50-60 sene savaşlar sürmüş. Yeniçeriler ehli keyf olmuş. Sırp Hırvat çocuğu padişahlar annelerinin etkilerinde kalmış. Nerede Osman Bey, Nerede Orhan Bey, Nerede 1.Murat , Nerede 2.Murat Nerede Fatih Nerede Kanuni , Yavuz. He bu arada Yıldırım Beyazıt yerine Cem Sultan gelseydi belki daha uzun yaşayabilirdi. Ya da Kanuni Şehzade Mustafa'yı Boğdurdu. Sarı Selim haremden cikmadı, katıldığı savaş yok..ayrıca Osmanlı'da Hacca giden ilk şehzade Cem Sultandır

Yanıtla . 11Beğen . 7Beğenme 23 Haziran 10:39
73

Alihan Yiğit - @Kuvayı Milliye 60 nolu yoruma cevabı: Kuva!

Abdülhamid Hamid zamanı yada millî mücadele öncesi toprakları şimdiki cumhuriyet toprağı ile bir kıyasla! O büyük kahramanlar ne yapmış! Anlattığın Osmanlı iyisi kötüsü ile 700 yıl adaletle hükmetmiş! İnsan varsa iyi kötü vardır. Kötü hata çok olunca çöküş muktedir dir.

Bak daha 100 yıl olmadan ahlak ve maneviyat ucubesi neslimiz! Son 20 yıla kadar batıla kul köle öz kimliğe ihanetimiz! Sokaklar yatak odası! Utanma sı kıt çağdaş neslimiz. Başta örtü altta tayt göbek açık maneviyatı yoz bırakılmış neslimiz!

Şu yasaları ile gavura entegre kuvveti üstün tutan mazlumu ezen vahşi KAPİTALİST sistem hediyeli dinsiz cumhuriyet!

Yarım yamalak dini bilgili herkese göre fetvacı hoca. Bu yüce milleti yozlaştıran ların cehennemi bol olsun.

Bir kıpırdama bir kıyam var. Öze Müslüman kimliğe dönüş Hızlanmalı. Hakkı üstün tutan nizam İslâm dır. İnsanlığın kurtuluşu adalet ve refahın reçetesi buradadır.

Yanıtla . 3Beğen . 7Beğenme 23 Haziran 12:19
68

İzmitli Tatangalar - @Kuvayı Milliye 60 nolu yoruma cevabı: Yildirim beyazit ile cem sultan aynı dönem yaşamamış,2. Beyazid demek istediniz galiba

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 11:42
56

Kocaali - Sofu oğlu arkandayiz medya bar seninde rengin belli oldu adam sapına kadar haklı bu dakikadan sonra bu haber sitesini takip etmiyorum bunlar batı taklitcisii .. kimse ipsiz recepten bahsetmiyor mesela tarihimizi iyi bileleim biz sizin yazdıklarınızı değil atalarimizn anlatkliranina inaniyoruz

Yanıtla . 16Beğen . 21Beğenme 23 Haziran 10:30
82

Garip - @Kocaali 56 nolu yoruma cevabı: siz kimsiniz olm? nerede örgütleniyorsunuz da alayınız geldi çöktü buraya? şuraya bak ya memleketteki tipleri kes kafayı yiyecem!

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 13:32
55

Z Generation - Yıllarca bize tarih diye okutulanların ne kadar doğru olduğu zamanla ortaya çıkıyor, zaten bilen biliyordu. "Keşke yunan galip gelseydi" diyenlerin bile ne dediğini anlamayanlar gün gelince anlayacak, umarım geç olmaz.

Yanıtla . 12Beğen . 17Beğenme 23 Haziran 10:29
54

Multikulti54 - canım Erdoğan efendi enflasyon yok diyor, kimseden ses çıkmıyor, buda işgal yok desin, ağalar bizimle eğleniyor, olsun başkanımız ve prof vardır bir bildikleri

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 23 Haziran 10:29
48

Ismail Ilgar - Makedonyadan dostlarımız aradı, ciddi rahatsızlık duymuşlar, şunu soruyorlar, TİKA kuruluşunda görev yaparken reşit olmayan bir kıza taciz yapan ve alel acele Türkiyeye gönderilen soysuz kimdir diye soruyorlar. Orada her kez bu soysuzu biliyor, Üzerine alınan çıksın açıklasın. ( SÜ Rektörü senin kulağınada böyle ithamlar geldimi acaba, bize ismini sölemediler, sen biliyormusun, merak ettik.). Aaaaaa itiraz gelirse, Üsküp adli mercilerinde kayıt var, göndeririz diyorlar

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 09:59
47

Sekerusta - Yorumlara bakıyorum akp kiler hemen kendini belli ediyor 15 temmuz gibi kendi beceriksizlik ten olan bir kalkismayi meydan muharebesi kazanmış gibi anlatanlar tabikide imkansızlıklara yapılan kurtuluş mücadelesini hafife almaları normaldir

Yanıtla . 11Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 09:56
46

Soru Yorum - sayın editör söyledigin gibi tarihci degilsen ne diye konusuyorsun?

Yanıtla . 6Beğen . 10Beğenme 23 Haziran 09:56
71

Adapazarlı - @Soru Yorum 46 nolu yoruma cevabı: Tarihleri söyledıklerıni söylüyor

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 12:05
45

Ali - Yunanistan'ı amatör takıma benzetiyor. Balkan savaşında o amatörler neredeyse İstanbul' ı alacaklardı.Bunlar akademisyen falan değil. Kabahat bunlara kürsü verenlerde.

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 09:54
44

Uğur54 - Sn Editör; Sofuoğlu doğru söylüyor. Senin katliam dediğin olayları ermeni çeteleri yaptı yani bu ülkede yaşıyorlardı. Adam tarihçi sen bir gazeteci olarak tarafsız olup adamla bir konuş neye dayanarak bunları yazıyorsun diye sonra bu haberi yap ve okurlarınıda bilgilendir. Bizlerde kıyaslayabilelim. Ayrıca ülkede tek bir kahraman yaratılmak için o kadar çaba harcanmışki ve internetin medyanın olmadığı dönemde halkada yutturulmuşki şimdi bu mecraların gelişimiyle yaratılan bu kahramanlık efsaneleri tek tek çöküyor. Bu millet hala Kurtuluş savaşının baş komutanının Atatürk olduğuna onun osmanlı ordusunda 72. sırada, sıradan bir yüz başı olduğunu bile bilmiyor. Sadece onlarca cepheden birinde komutanlık yapmış birinden kahraman yaratıp diğer kahramanları tarihten silmek etik değil. Atatürk ordudan istifa ettikten yanılmıyorsam 2-3 yıl sonra birşeyler oluyor ve milli mücadele başlatıyor ülkede savaşa destek veren ermeniler vs.. kalırken savaşın kazananı Osmanlı ülkeden kovuluyor. Bu mu tarih? bu mu adalet? bu mu kahramanlık? Bu ülkede tarih doğru şekilde yazılmadığı sürece bu kutuplaşmalar yüzyıllarca sürer.

Yanıtla . 25Beğen . 40Beğenme 23 Haziran 09:45
101

Gerçekler54 - @Uğur54 44 nolu yoruma cevabı: B) Yalova'daki çiftliğinde iki özel iskele ve liman tesisatı,

C) 3'ü Ankara'da, 2'si İstanbul'da olmak üzere 5 adet satış mağazası,

D) Orman Çiftliği'nde kanalizasyon, sulama, telefon ve elektrik tesisatı, küçük beton köprüler, özel yollar, içme ve su dağıtım şebekesi; Yalova ve Tekir çiftliklerinde de benzer tesisat.

E) Orman Çiftliği'nde çiftlik müzesi ile ufak çaplı bir hayvanat bahçesi tesisatı.

Listenin en ilginç kısmını ise canlı hayvanlar oluşturuyor. Buna göre Atatürk'ün,

A) Kıvırcık, merinos, karagül, karaman cinslerinden 13.100 baş koyunu,

B) Simental, Hollanda, Kırım, Jersey, Görensey, Halep ile yeni üretilen Orman ve Tekir ırklarından 443 baş sığırı,

C) İngiliz, Arap, Macar ve yerli ırklardan 69 adet koşu ve binek atı,

D) Legorn, Rhode Island ve yerli ırklardan 2.450 adet tavuğu varmış.

Liste bitmedi henüz. Son olarak sıra cansız demirbaşlarda.

Atatürk'ün cansız mal varlığı arasında 16 traktör, 13 harman ve biçerdöver makinesi ve o günün fiyatlarıyla 66 bin lira değerinde (bu rakam önce yazılıp sonra karalanmış) "bilumum" ziraat alet ve edevatı, 35 tonluk bir adet deniz motoru (Yalova Çiftliği'nde), 5 adet kamyon ve kamyoneti, 2 adet binek otomobili ile 19 adet çiftliklerin servislerinde çalıştırılan binek ve yük arabası bulunuyormuş.

Özetlersek Atatürk'ün 154 bin 729 dönüm araziye; belgede 51 yazıyor ama benim hesabıma göre 91 binaya; 6 fabrika, 5 imalathane, 1 değirmen ve 1 çeltik fabrikası ortaklığına; 2 tavuk çiftliğine, iki özel iskeleye, 5 mağazaya, çeşitli sulama vs. tesisatına, köprülere, müzeye ve hayvanat bahçesine; binlerce koyun, sığır, at ve tavuğa; traktör, deniz motoru, kamyon, kamyonet, otomobil ve servis araçlarına sahip olduğunu görüyoruz...

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 18:42
100

Gerçekler54 - @Uğur54 44 nolu yoruma cevabı: Şimdi tarih diyorsun ya sana tek bir soru soracam. Hangi ülkede bir ülkeyi kurtardığı iddaa edilen bir kahraman kanunla kendi halkından korunur ve o doğru dediğini iddaa ettiğin tarihi belgeler devletin ve askeriyenin arşivlerinden halka ve gazetecilere açılmaz. Ama bak açılan belgelerden biri bu Atatürkün mal varlığı.A) 582 dönüm meyve bahçeleri,

B) 700 dönüm fidanlık (650 bin adet fidan),

C) 400 dönüm Amerikan asma fidanlığı (560 bin adet kök bağ çubuğu),

D) 220 dönüm bağ (88 bin adet bağ kütüğü),

E) 375 dönüm sebze bahçesi (Fethi Naci'de 370 çıkmış),

F) 220 dönüm zeytinlik (6.600 ağaçlık),

G) 1.654 ağacın bulunduğu 17 dönüm portakallık (F. Naci 27 dönüm demiş),

H) 15 dönem kuşkonmazlık, 100 dönüm park ve bahçe ile 2.650 dönüm çayır ve yoncalık,

İ) 1.450 dönüm orman, 148 bin dönüm tarıma elverişli arazi ve meralar.

Sonra bina ve tesisler geliyor. Buna göre 51 adet binanın sahibi olduğunu yazıyor Atatürk.

A) 45 adet yönetim binası ve ikametgâhı,

B) 7 adet 15 bin baş koyun kapasiteli ağıl,

C) Aydos ve Toros yaylalarında kurulan 6 adet mandıra, 8 adet at ve sığır ahırı,

D) 7 adet ambar, 4 adet samanlık ve otluk, 6 adet hangar ve sundurma,

E) 4 adet lokanta, gazino ve eğlence yerleri, lunapark, 2 adet fırın, 2 adet sera.

3. kısımda fabrika ve imalathanelerini sıralıyor. Belgeden Atatürk'ün birer adet bira, malt, buz, soda ve gazoz, deri, tarım aletleri ve demir fabrikası ile biri Ankara'da, diğeri Yalova'da olmak üzere 2 adet modern süt fabrikası bulunduğunu öğreniyoruz. Ayrıca yine Ankara ve Yalova'da birer geniş yoğurt imalathanesi, yılda 80 ton şarap üretme kapasitesine sahip bir şarap imalathanesi, elektrikli bir değirmeni, İstanbul'daki bir çeltik fabrikasında yüzde 40 hissesi, her biri 15'er ton kaşar, 1.000 teneke beyaz peynir, 600 teneke tuzlu yağ yapmaya elverişli 2 imalathanesi faal haldeymiş.

"Umumi tesisat" başlığı altında şu bilgilere yer verilmiş:

A) Ankara ve Yalova'da iki tavuk çiftliği,

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 18:41
85

Garip - @Uğur54 44 nolu yoruma cevabı: Uğur54 sen kimsin de onaylıyorsun dediklerini??? karar merci onay merci sen misin kamil??? Atatürk'ü çekemeyen bir tarafına çift çanaklı uydu anteni taksın! sizin yobaz hocalarınızın bi taraflarından uydurdukları hikayeleri gerçek sanıp burada kendinizi rezil etmeyin!! kendi tarihinizde yazılanlara inanmıyorsanız gidin diğer ülkelerin tarihinde neler yazılmış onları okuyun KAMİLLER!

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 13:38
81

Gerçekler54 - @Uğur54 44 nolu yoruma cevabı: Savaşı Türk ordusu kazandı kısaca Osmanlı imparatorluğu. Atatürk savaşı diğer komutanlarla kazandı. Baş komutan değildi başkomutan ittifak kurduğumuz Almanyanın komutanı Liman von sanders'ti. Atatürkü bir cephe için diğer başka bir paşa önerdi başka cephede aldığı hezimetten dolayı gözden düşmüştü fakat emirlere itaat ettiğinden ve o günkü ihtiyaçtan dolayı cephede komutanlık görevine verildi. Savaş kazanıldıktan sonra Atatürk istifa etti dernek başkanlığı gibi görevler yaptı. İngilizler enver paşadan korktukları için ve nefretlerinden Atatürk'e samsuna gitmesi için üzerinde ingiliz devletinin mührü olan vizeyi verdi ve yaklaşık 22 kişi samsuna milli mücadele başlatmak için yola çıktı.

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 23 Haziran 13:31
63

Erhan - @Uğur54 44 nolu yoruma cevabı: tarıhı yunan ve ıngılız hayranı feslı kadırden ogrenenden baska bır zeka urunude beklememek gerek.

Yanıtla . 17Beğen . 5Beğenme 23 Haziran 10:42
57

Laz Ziya - @Uğur54 44 nolu yoruma cevabı: Sevr antlasmasini arastir derim, gercek bu ..

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 10:31
51

Nörolog - @Uğur54 44 nolu yoruma cevabı: Yanılıyorsun, Atatürk ne 72. sıradır, ne istifa ettikten 2-3 yıl sonra olmuştur, ne de sadece bir şeyler(!) olmuştur. Şimdi senin elinde internet ve medya var ya, aç da oku bakalım neler olmuş. Saçma sapan argümanlarla karşımıza çıkmayın, çıkacaksanız adam akıllı okuyun ondan sonra yazın. Osmanlı kazanmışmış, o dediğin Osmanlı hükümeti Beşiktaş'tan ötesini göremiyordu. Savaşı anlı şanlı Türk ordusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşları önderliğinde kazanmıştır.

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 10:11
50

Rüya - @Uğur54 44 nolu yoruma cevabı: ne yedin ne içtin bizede söyle :)

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 10:08
49

Hürmetli - @Uğur54 44 nolu yoruma cevabı: Ulan helal kardeşim ya e artık okumuş insanlardan bazıları çıkıp kral çıplak demeli bundan rahatsızlık duyan doğruları hazmedemeyen her duyduğunu haber yapan medyabara hiç şaşırmiyor senin yorumundan başka yorum okumayada gerek duymuyor seni de tebrik ediyorum

Yanıtla . 0Beğen . 4Beğenme 23 Haziran 10:08
43

Mağdur - Adam güzel söylemiş.çünkü bunların kuyruk acıları var.Atatürk bunların ve bunun gibilerin ..................................................... ne güzel avrupalı olacaktı.bunlarda belki şu an pariste londrada atinada doğacaktı.adamlar Atatürkün yüzünden Anadoluda Türk olarak kaldılar.ah Atatürk ah adamların istikbali ile oynadın.

Yanıtla . 14Beğen . 20Beğenme 23 Haziran 09:40
61

Haydee Yallah - @Mağdur 43 nolu yoruma cevabı: Ah sofuoğlu ve onun gibiler Ah.Atatürkün yüzünden yunanlı dededen oldu oldunuz.şimdi ne güzel yunan adalarında tatil yapıyordunuz.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 10:40
42

Pamukovalı - Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın Sakarya’nın Kurtuluşunun Yıldönümü Münasebetiyle Kutlama Mesajı;

Sakarya İlimizin Düşman İşgalinden Kurtuluşunun yıldönümünde vatandaşlarımıza tebriklerimi iletiyorum.

İstiklal Mücadelesi, vatanı canlarından üstün tutan, kahramanlıklarıyla tarihe mal olan tüm şehitlerimizin ve gazilerimizin emsalsiz fedakarlıkları, Aziz Milletimizin bağımsızlığına ve özgürlüğüne sahip çıkma kararlılığı sayesinde zaferle neticelenmiştir.

Böyle kutlu bir anlayışla kadim medeniyetimizin mirası üzerine kurulan Cumhuriyetimizi kazanımlarıyla korumak, yaşatmak, muasır medeniyetler seviyesinin üstüne çıkarmak, yeni başarılarla daha da güçlendirmek suretiyle geleceğe taşımak için büyük bir azimle çalışmaya devam ediyoruz.

Bu inançla, İstiklal Savaşımızın bütün kahramanlarını saygı ve rahmet anıyorum.

Sakarya’nın bu gurur gününü tekrar kutluyor, tüm vatandaşlarımızı en kalbi duygularımla selamlıyorum.

(Sayın Cumhurbaşkanımızın Şehrimizin Kurtuluşunun 98. Yıldönümü Münasebetiyle 2019 yılında Vali Ahmet Hamdi NAYİR’e Gönderdiği Kutlama Mesajı-Valiliğimizin sitesinde yer almaktadır.)

Yanıtla . 5Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 09:40
41

Erkan - Konudan bağımsız. Hem adama prof diyorsunuz hem beğenmiyorsunuz. Prof olan sizsiniz anlaşılan.

Yanıtla . 14Beğen . 16Beğenme 23 Haziran 09:38
40

Halkın Düşüncesi - böyle halka böyle profesör hahahhahaha

Yanıtla . 28Beğen . 8Beğenme 23 Haziran 09:37
38

Muhammed - böyle ........ ............. öğretim görevlisi nasıl olabiliyor ULAN KURTULUŞ SAVAŞI KAZANILAMASAYDI SAKARYA ŞU AN NET YUNAN TOPRAĞIYDI FİTNECİ SOFU, O DÖNEMİN ŞARTLARI VE PARÇALANMIŞ BİR İMPARATORLUĞUN SON EVRESİNDE TÜRK MİLLETİNİN VAROLMA MÜCADELESİNİ KÜÇÜMSEYEN KONUŞMALARINA RAĞMEN SANA SAHİP ÇIKAN SAKARYA ÜNİVERSİTESİ YÖNETİMİNE VE SANA O ÜNVANI VERENE ALLAH BİN BELA VERSİN İNŞALLAH VATAN .........

Yanıtla . 12Beğen . 12Beğenme 23 Haziran 09:35
86

Garip - @Muhammed 38 nolu yoruma cevabı: başlarım sana da profösor hocana da şimdi. gitsin o serdivandaki apartları gözetlesin bedavadan anlatmasın!!

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 13:41
53

goralı - @Muhammed 38 nolu yoruma cevabı: Çok cahilsin.! Adam kurtuluş savaşı yok demiyor ki . Sakarya işgal edilmedi diyor. Konuşan TARİHCİ PROFESÖR. Kime inanacaksınız bilmem ki . Bir de BEDDUA etmişsin.

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 23 Haziran 10:17
37

Gazanfer - Sevgili Sakaryalılar; olayları farklı yerlere çekmeyelim, kişisel, grupsal çıkarlar üzerine yorumlarla, bir siyasi görüşe, bir ideolojik gruplaşmaya hoş görünmek için yorum yapmayalım. Sultan Abdulhamit Han da bizim, Atatürk de bizim, AKP de CHP de, İYİ PARTİ de MHP de ve diğerleride bizim. Biz bu ülkenin evlatlarıyız, İngilizler (Birleşik Krallık) kraliçelerinin doğum gününü kutluyorlar hala! nedeni kültür, eğitim ve ülke olarak birbirlerine saygılılar. LÜTFEN bizde birbirimize saygılı olalım kendimizi geliştirelim futbol takımı tutar gibi siyasi partilerin uşağı olmayalım, bir yere gelmek için yalakalık yapan konuşanları kaale almayalım, kendimizi hiçbir tarafa kullandırmayalım. Elhamdülillah Müslümanız Müslüman bir ülkede özgürce yaşıyoruz, lütfen temelinde İSLAMİ AHLAK olmayan Müslümanlardan olmayalım. Canı gönülden dinine bağlı düzgün insanları ayrı tutarak Din elden gidiyor diye fitne fesat peşinde olan, dinimizi siyasete, ticarete, herşeye kasıtlı olarak karıştırıp ülkemizde kardeş kadreşe kavga çıkarmaya çalışan insanlara itibar göstermeyelim. Ülkemizde iç savaş çıksa Yunan medyası Rum medyası Avrupa medyası ne der "Yesinler birbirlerini barbar müslümanlar barbar Türkler" derler. LÜTFEN SAĞDUYU LÜTFEN bu yazının konusunu oluşturan zat-ı muhterem ya farkındalık yaratmak istiyor, ya birilerinin uşağı, yada zavallı cahil. yada düşünmeden yazmış olabilir. Neticede bu onun şahsi düşüncesi adamı zorla farklı düşünmeye itemeyiz, ona küfür edersek hakaret edersek o amacına ulaşmış olur belki bir provokasyon'a alet olmuş oluruz değilmi NOKTA.

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 09:34
58

Doğan54 - @Gazanfer 37 nolu yoruma cevabı: mükemmel yorum tebrik ediyorum. keşke bu bilinçte olan insanlarımız çoğalsa....

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 10:33
33

%100 - Bu adam, bu kaçıncı hiçbir yetkili yok mu.......

Yanıtla . 8Beğen . 5Beğenme 23 Haziran 09:29
32

Hasan - Altında yunan hayranlığı yatan milli mucadeleyi küçümseyen spesifik bir tinsel refleks

Yanıtla . 13Beğen . 6Beğenme 23 Haziran 09:29
30

Muhammed - ...... sofu ........ ........ kaşıntısı var belliki

Yanıtla . 3Beğen . 6Beğenme 23 Haziran 09:26
27

!!! - Bir ak parti profunun bunları söylemesi gayet doğal. Çünkü bir ak partilinin asli görevi Türk'e düşmanlık vatana ihanettir.

Yanıtla . 17Beğen . 9Beğenme 23 Haziran 09:15
26

Hasan Ay - Adam haklı, dağılın beyler, en ufak olaydan bi efsane bi kahramanlık hikayesi çıkarmakta üzerimize yok türk halkı olarak, barcelona amatör takım örneği de cuk oturmuş ;)

Yanıtla . 14Beğen . 28Beğenme 23 Haziran 09:01
25

Çoook Az Bilen - aslında doğru söylüyor tarihimiz bir kahraman yaratma adına hep yanlış yalan la dolu tek parti chp döneminde 40 yıl tarihi onlara bırakmak taaa menderese kadar ironi komik olmuş . değilmi ki chp li vekil islam bizi geriletiyor din değiştişrelim diye önerge veren...

atatürk iyi bir asker osmanlı tecrübesi olduğu kadar tam tersine inanılmaz bilgi yoksunu kanun ve inkilap yapmada onlarca asırlık bir milletin harfini bir gecede kaldıracak kadar konulardan bihaber alkolun tatlı dünyasına dalmış liderimiz

Yanıtla . 10Beğen . 37Beğenme 23 Haziran 08:50
89

çoook az bilen - @Çoook Az Bilen 25 nolu yoruma cevabı: azınlık olduğumuz hayali ile uyu sen

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 13:47
84

çoook az bilen - @Çoook Az Bilen 25 nolu yoruma cevabı: biz de ulu olan ALLAHTIR ..AMA ÇAKMA TARİHÇİLER dediğimiz gibi ulu kelimesini atatürke koyarak dine saygısızlık yapmış tır değil mi ki mekkeye giren peygamber ilk iş putları yıkmıştır biz ne yaptık chp zihniyeti dini değiştirmeyi teklif edip başaramayınca laiklik adına atatürkün putlarını her yere dikerek bu milleti islam dan ayrı göstermeye çabalamıştır. özde olmasada sözde başarmışlardır. ve bunda atatürk ün izni ve oluru yoktur ...bu arada savcılar göreve derken senin çağırmanla gelmez ler ben çağırmam lazım kıt zeka

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 13:33
59

Doğan54 - @Çoook Az Bilen 25 nolu yoruma cevabı: Konunun muhatabı sözde prof' a yapılan yorumlar suç oluyor da Atatürke yapılan suç olmuyormu. Buradan suç duyurusu yapıyorum bu yorumcu ulu önder Atatürke alenen hakaret etmektedir. Cumhuriyet Savcılarımız gereğini yapınız......

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 10:38
52

Nörolog - @Çoook Az Bilen 25 nolu yoruma cevabı: Keşke Yunan kazansaydı di mi? Sizli fesliden öğrendiklerinizle ahkam kesmeye çalışın bakalım. Size laf anlatılmaz, siz azınlıksınız ve sizin düşüncelerini/ideolojilerinizin hepsi bir gün çöp olacak.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 23 Haziran 10:16
39

İ.ilgar - @Çoook Az Bilen 25 nolu yoruma cevabı: Pontus çocuğusun sen, açık adını yazda atalarının akibetine uğra

Yanıtla . 12Beğen . 5Beğenme 23 Haziran 09:35
36

İ.ilgar - @Çoook Az Bilen 25 nolu yoruma cevabı: Sanıyorum sen o yunan zulmünde ............................................................... Belliki genlerin çekiyor. Ama muhtemelen ...............

Seni tatangalara havale ediyoruz.

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 09:33
35

Kenan - @Çoook Az Bilen 25 nolu yoruma cevabı: Feto vari hareketler

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 09:32
31

Mehmetçik - @Çoook Az Bilen 25 nolu yoruma cevabı: kurtuluş mücadelesinde 2 dedem şehit oldu ah keşke gelipte önümde kursan ya bu cümleleri şehit dedelerimin kanı hakkı için ağzını burnunu zevkle dağıtırım senin

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 09:27
28

... - @Çoook Az Bilen 25 nolu yoruma cevabı: Kullanıcı adınla baya uyumlu olmuş yazdıkların :))

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 23 Haziran 09:19
24

Kazancı Bedih - Bu adam! Konusunda tek suçlu SAÜ

Başka söze gerek yok.Buyuk NOKTA

Yanıtla . 15Beğen . 6Beğenme 23 Haziran 08:49
23

1insan - Şimdi bu şehirden bir tane ADAM çıkıp bu hadsize haddini bildirmezse; bu şehir komple bitmiş demektir!

Yanıtla . 17Beğen . 9Beğenme 23 Haziran 08:47
22

H.k. Osmanbey'li - Kurtuluş günü şenlikleriymiş.Vur patlasın , çal oynasın.Sonra Hoca konuşunca eleştir.Oldu canım...

Yanıtla . 10Beğen . 25Beğenme 23 Haziran 08:41
21

Abdullah - Medyabar Hoca ya takmış, bu yazıda anormal olan ne, batı işgal edildi, kısa süreli, zaten yunan a karşı zafer kazanıldı demek bizim kalitemizi düşürür onlar kim ki demiş.

Yanıtla . 8Beğen . 21Beğenme 23 Haziran 08:39
20

Çark - Bu kişi bu cesareti nereden alıyor onu sorgulamak gerekir

Yanıtla . 17Beğen . 8Beğenme 23 Haziran 08:36
19

Sakaryali Ülkücüler - Atatürk ve ecdat düşmanlığı ile gündemde kalmaya çalışan bu torpilli şahıs elbet bir gün yargılanacak ve nasıl özür dilediğini herkes görecektir. bu şahıs için üniversitede diğer hocaların nasıl yorumlar yaptığını keşke herkes duysa....ama ferman dönecek ve elbet bir gün hesap verme vakti gelecektir.

Yanıtla . 12Beğen . 10Beğenme 23 Haziran 08:29
18

Eğitimci - Bir kasapın Beyin Cerrahını eleştirmesi gibi olmuş bu yazı..

Yanıtla . 13Beğen . 9Beğenme 23 Haziran 08:25
16

Edit - adam için Türk akademisyen, tarih profesörü, sosyoloji araştırmacısı, televizyon programcısı, yazar ve Sakarya Üniversitesi öğretim üyesi deniyor sen kimsin adamı eleştiriyorsun editör

Yanıtla . 16Beğen . 34Beğenme 23 Haziran 08:09
29

Cabir Yazıcı - @Edit 16 nolu yoruma cevabı: nebatide ekonomi profesörü halimiz ortada

Yanıtla . 8Beğen . 4Beğenme 23 Haziran 09:23
15

Ağzı Olan Konuşmasın - Ben çok fena şeyler yazıcamda editör uyarmış avukatı var çok fena dava açıyor eleştiri sınırları içinde yazın demiş....yorumumu okuyanlardan sadece şehit düşenlere bir Fatiha okumalarını istiyorum ruhları şad olsun....ve gerçekten utanıyorum bu varlık yüzünden şehitlerimizden özür diliyorum....

Yanıtla . 25Beğen . 7Beğenme 23 Haziran 07:50
14

Hava Kalitesi - onun ben ecdadını ............ kimmiş bu ecdat ecdat dediği..

Yanıtla . 15Beğen . 9Beğenme 23 Haziran 07:46
13

Göktürk - GERÇEKTEN YORUM YAZMAYA DEĞMEZ.CIDDİYE ALMAMALI.

Yanıtla . 16Beğen . 9Beğenme 23 Haziran 07:43
12

Osman - Ee doğru diyor adabazar işgal edilmedi ki ayrıca Medyabar da bunu yıllar önce haber etmişti yine saü hocadan adapazarı işgal edilmedi diye asıl fikrini medyabar değiştirmiş hatta eskiden adapazarı kurtuluşu diye kutlamalar bile yoktu son 10-15 senedir kutluyorlar protokol

Yanıtla . 10Beğen . 18Beğenme 23 Haziran 06:14
10

send işçi - keşke yunan galip gelseydi diyen fesli vardı. noldu ona ya ? öldü heralde bayadır göremiyorum.

Yanıtla . 19Beğen . 9Beğenme 23 Haziran 04:29
09

Vahdet Kuru - o dönemde Kocaeli vilayetinin Adapazarı ve Geyve kazaları var. Adapazarının düşman işgalinden kutuluşu deyince bugün Sakarya ili anlaşılmakta. halbuki Geyve Boğazına kadar hem Hilafet ordusu hem de onların ardından Yunan ordusu bugünkü Alifuatpaşa'ya kadar ilerliyorlar.

bir diğer konu ise bilinenın aksine Adapazarı yanılmıyorsam 4 kez el değiştirmiştir. en uzun süreli işgal ve son kurtuluş halk tarafından bilinmektedir.

ben zurnanın son deliği 34 yıllık bir tarih öğretmenıyım. anlı şanlı prof.ların yanında tabi ki bize söz düşmez. ama 2 yıl önce üniversite mezunu olmuş eski bir öğrencimin bana söylediklerinden ülkemin üniversiteleri adına utandım koltuklarım kabarması gerekirken öğrencim demişti ki, " hocam sizin lisede öğrettiğiniz bilgileri üniversitedeki akademişsyenler bilmiyor." ben kendimle gurur duyamadım üniversitelerimiz adına üzüldüm. ki beyefndinin perde arkasındaki güçleri de sakarya halkı bilir. saü'nün akademisyen(!) alma koşulları da bilinmektedir. o yüzden reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığından ötürü çok da kaale almanın gereği yoktur. ülkemize elbet bir gün de bilimsel tarih anlayışı ve bilim ile ilgilenen akademisyenler gelecektir inşallah

Yanıtla . 32Beğen . 5Beğenme 23 Haziran 03:13
07

Fuat Çakar - Hoca haklı. Editör boş yapma tarihçi değilim bilgim yok diyorsun yorum yapıyorsun. Eveleyip gevelemiş tüm cahillerin bilgileriyle ortaya karışık bir şey yazmışsın. Herkesi şuurlu olmaya davet ediyorum.

Yanıtla . 13Beğen . 28Beğenme 23 Haziran 02:44
06

cahil - bunun cibiliyetini bileniniz varmı ak....... bilse bilse sizler bilirsiniz aynı ekipsiniz bi yardımcı olun bu seferlikte hayrına bi iş yapın olmazmı niye ha illaki parmaklar oynasınmı diyorsunuz tamam tamam siz bahşiş almadan bişey yapmazsınız cahillihimme verin o ....... hayrını görün.

Yanıtla . 4Beğen . 5Beğenme 23 Haziran 02:41
05

Vatan Evladı - Benim büyük babaannemin yaşayıp anlattıkları tarih sayfalarında geçenlerle birebir aynı. O zulmü buradan yazmaya yürek dayanmaz. Kuldan utanmıyorsunuz Allahtan da mı korkmuyorsunuz?? Her kelamınıza Allah'ın adını alet edersiniz! Allah yaptığınız her kötülüğün, söylediğiniz her yalanın karşılığını öyle güzel verecekki! Allah inancı olan, vatan sevdası olan bir insansanız inanmayın ne olur bu gafile. O kadar belli ki bir yerlere hizmet için çalıştıkları....

Yanıtla . 11Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 02:40
04

Xx - ya abicim bu saçma kişi, bu şekilde saçmalayarak hep gündeme gelme derdinde. yoksa anlattıklarının tutarsız olduğunu, deli saçması olduğunu o da biliyor. daha öncede bu sekilde gündeme geldi. reklamın iyisi kötüsü olmaz hesabında. araştırılsın akpartinin torpille yaptığı sözde proflarından. waterproof ayakkabı bundan daha donanımlıdır.

Yanıtla . 16Beğen . 9Beğenme 23 Haziran 01:40
03

Adalı - Bu şahsı kale almaya gerek yok 3 - 5 öğrencisinin ve trollerin yorumları ile de destek alıyor görünen bomboş birisidir. Boşu boşuna günaha girmeyin :)

Yanıtla . 21Beğen . 10Beğenme 23 Haziran 01:32
08

cahil - @Adalı 03 nolu yoruma cevabı: ben günaha girecem bu hak ediyor allah af eder inşallah girdim bile

Yanıtla . 6Beğen . 2Beğenme 23 Haziran 03:08
02

... - Bir tarihçi olarak "Tarih biliminde yaşanan olaylar mutlaka o günün şartları içinde değerlendirilir." ilkesini bilmiyor/unutmuş olması ne kadar vahim. İşgalin süresi az ise kurtuluş kutlanmaz, ancak şöyle üç beş yıl olmalıydı herhalde kutlamak için. O zaman onurlu olabilirdik... Halbuki aynı üniversitenin değerli tarihçilerinden aldığım dersleri hatırlayarak ne büyük bir onur ve gururla yazıyorum şu anda... Tarih yazanlar, yapanlara sadık kalmazsa değişmeyen gerçek insanlığı şaşırtacak hale böyle geliyor demek ki. Atatürk'ün ileri görüşlülüğünü bize bir kez daha kanıtladığı için kendisine teşekkür ediyorum. Naçizane bir de kitap tavsiyem olacak: Edward Hallett Carr/Tarih Nedir?

Yanıtla . 14Beğen . 8Beğenme 23 Haziran 01:27
01

cahil - sizce bu adammı bunun gibiler pror. bunun gibiler doç. bunlara bir nesil emanet edildi halishane duygularla niye bu haldeyiz heyyyy ak koyunlar bu sizin eseriniz bu kaçıncı ..... yemesi halen görevde emir eriniz olmuş tümü.

Yanıtla . 15Beğen . 11Beğenme 23 Haziran 01:02
11

Yusuf54 - @cahil 01 nolu yoruma cevabı: Cahil oldugunu yazmisin zaten.herseyi koyuna baglayan sigirsin cahil.

Yanıtla . 4Beğen . 10Beğenme 23 Haziran 05:10


Anket Bugün bir seçim olsa Sakarya’da hangi isimleri milletvekili olarak görmek istersiniz?