Seçimlere 1 ay var ve ittifak sınıfta kaldı!

İyi Parti'nin CHP ittifakında yaşanan sıkıntılarla ilgili geçtiğimiz haftalarda bazı haberler yaptım.

Neydi onlar?

İlki Serdivan'da yaşandı.

Bilindiği gibi CHP-İyi Parti ittifakı Serdivan'da CHP Adayı Zafer Kazan'ı desteklemek üzerine anlaştı.

Elbette zor bir anlaşmaydı zira son dakikaya kadar Aydoğan Arslan'ı istedi İyi Parti Serdivan'a.

Bu olmadı ve Kazan'ın desteklenmesine karar verildi.

İlk kriz de bunun ardından çıktı.

İyi Parti Serdivan İlçe Başkanı Okan Çelebi'nin CHP İlçe Başkanını arayarak "Adayınız Zafer Kazan'ı desteklemeyeceğiz" söylemini haber olarak gündeme getirdik.

Çelebi'nin bunu farklı platformlarda dile getirdiğini de yine haberde ekledim.

Hatta konuyu TV 264'te Osman Çapoğlu'nun sunduğu Seçim 2019 programında Zafer Tokuş ve Hüseyin Cumalı ile değerlendirdik.

Çelebi ve İyi Parti yöneticilerine bu iddia doğru değil ise telefonla bağlanın ret edin dedik.

Bağlanan çıkmadı.

Bizim bu iddiamızın ardından İyi Parti sürpriz bir şekilde CHP'ye karşı meclis üyesi listesi çıkardı.

Yani iddiamız zaten otomatik olarak doğrulandı.

Ve bu haberlerden 15 güne yakın süre geçtikten sonra İyi Parti İlçe Başkanı Okan Çelebi bir basın açıklaması yaparak, "Millet ittifakı içerisinde anlaşmazlık olduğu, partilerin ve tabanların birbirlerine destek vermeyecekleri şeklinde çıkan haberler ise açık ve net olarak asılsızdır" dedi.

Tabi bu açıklamadan 4-5 gün önce, CHP'nin meclis üyesi listesine kendi gönderdikleri 4-6ve 8.sıradaki meclis üyesi adaylarının İlçe Seçim Kuruluna başvurarak adaylıklarını düşürdüler.

Kendi partililerine bile operasyon yaptı İyi Partililer.

Siz ittifak yönetemiyorsanız, bunu gündeme getirdiğimiz için biz mi suçluyuz.

Neyse gelelim ikinci olaya.

*** *

İkinci ittifak sıkıntısı ise Karasu'da yaşandı.

Geçtiğimiz hafta İyi Parti İlçe Başkanı Levent Arslan, CHP, Saadet, AK Parti ve MHP İlçe Başkanlarının katıldığı bir toplantıda söz alarak, ""Biz Karasu'da CHP'nin adayını desteklemeyeceğiz. Bunu burada ifade ediyorum. Ayrıca bundan Milletvekilimiz ve İl Başkanımızın da haberi var" dediğini haber olarak işledik.

Yani Arslan'ın alenen ittifaklarını yok saydığını belirttik.

Aynı gece Levent Arslan bir basın açıklaması yaparak "Bu haber tamamen hayal ürünü ve kurgudan ibarettir" dedi.

Yalanladı yani...

*** *

İki ilçe başkanının da yalanladığı haberlerin kaynağı olan isim benim.

Haberleri ben yazdım.

Okan Çelebi'nin asılsız, Levent Arslan'ın ise hayal ürünü dediği o haberleri Adayorum.com'da haber olarak yazan kişiyim.

Köşe yazarı olduğum Medyabar'da bu haberleri alıntı göstererek alarak yayınladı.

Şimdi soruyorum.

Cidden hayal ürünü ve asılsız demeden önce bu haberleri teyit ettirilecek başka kaynaklar olduğunu düşünemediniz mi?

Hadi Serdivan İlçe Başkanının nispeten nezaket kuralları çerçevesindeki açıklamasını geçtim.

Karasu İlçe Başkanının "Hayal ürünü ve kurgu" ifadeleri de ne demek?

Ben oturup siyasi kurgular üreten biri miyim?

Sayın Arslan'ın acemi siyasetinin faturası böyle örtülemez.

At suçu gazeteciye gitsin. Olmaz.

Eğer gerekirse, o konuşmayı şahitleri ile kanıtlamasını da çok iyi bilirim.

Kaç kişinin önünde açıkça dile getirilen bir konu bu...

Sakarya'da ittifak anlamında oturup her türlü siyasi nezaketsizliği yapacaksınız.

İttifak kurulan ilçede bir de üstüne üstlük rakip liste çıkaracaksınız.

Sonra kalkıp bunu gündeme getiren gazeteciye iftira atacaksınız.

Olmaz...olmaz efendiler bu siyaset böyle yapılmaz.

*** *

Sakarya'nın en güçlü ikinci siyasi partisi MHP, ittifak kapsamında sadece 1 belediyede aday gösterdi.

Diğer yerleri AK Parti'ye bıraktı.

İttifakı eleştirirsiniz benimsersiniz o ayrı konu.

Ama AK Parti de MHP de Ankara'nın emirlerini harfiyen yerine getirdiler.

Tepki gösterdi mi MHP'liler? Hem de nasıl gösterdiler. İçlerinde fırtınalar koptu. Üzüldüler.

Ama bunu dışarı belli etmeden, krizi dışa vurmadan süreci geçtiler.

Kriz yaşayan isimler de zaten partilerinden istifa edip, başka partilerden aday oldular. İçeride kalmadılar.

Eğer bir ittifak nasıl olur diyecekseniz AK Parti-MHP ittifakına bakın.

Seçimin en güçlü siyasi oluşumu, dışarıya bir kriz gündemi yansıtmadan anlaştı.

Dediğim gibi ben ittifakların varlığını tartışmıyorum. O ayrı konu. İttifak olmalı olmamalı ayrıca konuşulacak bir konu.

Ama ortada bulunan iki ittifaktan AK Parti-MHP ittifakı alnının akı ile çıkarken, CHP-İyi Parti ittifakı sınıfta kaldı.

CHP'liler ile gezen kaç İyi Partili var.

İyi Partili adayların yanında duran kaç CHP'li var.

Siyasi tecrübesi olmayan bir Büyükşehir Belediye Başkan adayıyla seçime giden İyi Parti, ilçe ittifaklarında da her açıdan sınıfta kaldı.

Belki birlik vurgusu ile AK Parti-MHP ittifakının karşısında son derece güçlü durabilecek bu ittifak, daha seçime 1 ay kala adeta kendi kendini yemeye başladı.

*** *

Neyse...

Sonuç olarak her iki ilçe başkanının açıklamalarının ardından bu köşeyi yazma ihtiyacı hissettim.

Aslında yine gündeme getirmeyecektim ama arka arkaya iki ilçe başkanının siyasi hatalarının faturasının bana ve yaptığımız haberlere ödettirmeye çalışmasına seyirci kalmak istemedim.

İyi Parti'nin siyaset anlamında alması gereken çok uzun bir mesafe var sanırım.

Son olarak

Bu köşe yazısının altına kaynağı belli yerlerden gelen art niyetli yorumlar olacağını ve o yorumların nerelerde yapıldığını da çok iyi biliyorum. Yapmayın. Köşe yazılarına yorum ile siyaset olmaz.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Safa Polat - Mesaj Gönder 11 Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

22

Emre ŞahinGÜNERTozkoparan - Yazıyı yorumlayan arkadaşların birçoğuna katılıyorum. Birileri masa başında pazarlık ederek benim oyumun nasıl pazarlıyor. Ben A partiliyken işgüzar yöneticiler istedi diye hem tabanıma hem tavanıma uymuyacak bir partiye, biz bu partiyle anlaştık sizde buraya oy vereceksiniz de hakkını kim veriyor. Benim partim seçime girmeyecekse kapıya kilidi vursun arkadaş.Saçmalık, danişkalık.Görürsünüzde bakarsınız yapılan hesaplar tutmayacak..

Tozkoparan

18.03.2019 09:08

Kimsenin zorla oy verdiği yok. Desteklediğin parti aday çıkarmazsa sen de gidersin rakip partiye verirsin. Akp nin çıkardığı her aday senin sevdiğin kişiler mi oluyor hep. Sevmediğin kişi olsa bile boş atarsın yine de rakip partiye atmazsınız çünkü siz futbol takımı tutar gibi parti tutuyorsunuz. Koyun sürüsü gibi kalabalık nereye siz de oraya

 

Kimsenin zorla oy verdiği yok. Desteklediğin parti aday çıkarmazsa sen de gidersin rakip partiye verirsin. Akp nin çıkardığı her aday senin sevdiğin kişiler mi oluyor hep. Sevmediğin kişi olsa bile boş atarsın yine de rakip partiye atmazsınız çünkü siz futbol takımı tutar gibi parti tutuyorsunuz. Koyun sürüsü gibi kalabalık nereye siz de oraya

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
21

Tozkoparan - Kimsenin zorla oy verdiği yok. Desteklediğin parti aday çıkarmazsa sen de gidersin rakip partiye verirsin. Akp nin çıkardığı her aday senin sevdiğin kişiler mi oluyor hep. Sevmediğin kişi olsa bile boş atarsın yine de rakip partiye atmazsınız çünkü siz futbol takımı tutar gibi parti tutuyorsunuz. Koyun sürüsü gibi kalabalık nereye siz de oraya

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
20

MANAV - ŞİMDİ SEN BUNU ANLATMAKLA BU ŞEHRİN SORUNLARI MI ÇÖZÜLDÜ? BU MİLLETİN DERDİ ŞU PARTİ BU PARTİMİ SEVGİLİ KARDEŞİM.. BU ŞEHRE İLÇELERE EN DOĞRU HİZMETİ KİM VERECEK KİM NASIL ÇALIŞIYOR BUNLARI ANLATACAĞINA PARTİ İÇİNDEKİ DESTEK AYRILIKLARINDAN BAHSEDİYORSUNUZ.

BU İŞİ MİLLET SEÇECEK..İTTİFAK FALAN HİKAYE İNSANLARIN AKLIYLA DALGA GEÇMEYİN BURASI SAKARYA.

HERKES ÇIKAR HESAPLARINI BAŞKA YERDE YAPSIN İNSANLAR İŞSİZ AÇ BOŞ KONUŞMAYIN..

SORUNLARI ANLATIN Kİ SÖZÜNÜZÜN Bİ ÖNEMİ OLSUN.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
19

Ali Korkusuz - Syn.Safa POLAT kardeşim herşey aynen söylediğiniz gibi,ancak burda şunuda açık yazmanızı isterdim, Millet İttifatında Sakarya ili özelinde şımarık çocuk İYİ parti,2014 yerel seçimlerinden sonra ,2018 yılında bir genel seçim bir cum.seçimi yaşadık ortaya çıkan seçim matematığını bilmiyorlar,Cihan Kolip beyefendi CHP yi umunsamıyor,hiç bir CHP lide ona oy vermeyecektir,söyledikleriniz hepsi doğru,sizi tebrik ediyorum.Saygılarımla

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
18

tarafsız - Adam yaşananları anlatmış işte. İyi Part'nin herşeyini deşifre etmiş nesini eleştiriyorsunuz. madem yalanmış o iddialar neden serdivanda liste çıkarmış iyi parti.

Bu yazıya olumsuz yorum yapan iyi partilidir. Yok AKP propagandası yok bilmem ne. Doğruya doğru akp mhp ilçeleri bölüşürken hiç öyle dışarıda kavga vermedi.adamlar siyaseti biliyor çünkü. hee benden hayatta akpye oy çıkmaz ama helal olsun bi ittifaklarına resmen inanmadıkları ittifaka sahip çıkıyorlar.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
17

merda - İTTİFAK BAŞARILI İŞÇİ KUYRUKLARIDA VARLIKTANMIŞŞ REİS ÖYLE DİYOR VARLIK KUYRUGU İŞKUR ÖNLERİNDEKİLERMİŞŞŞŞ

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
15

hasan demir - Yazım kuralını bilmeyen ilkokul mezunu birinden ne beklenirki. Hep AKP propagandası, borazanlığı

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
14

Yunus k - Bana kalırsa sizde bi kaç gün daha yazın baktınız halen arayan soran yok sizde bırakın bu köşe tutma işlerini ...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
13

tiki şenolKurt Şenol - zaten senın yazdığın tüm köşe yazılarına bakıyorum şimdi hep akp hep akp.. senin ben niye yazılarını okuyacam he !!!! tek yönden ilerleme köşe yazari biraz tarafsız bişeylerde yaz okuyalım

Kurt Şenol

01.03.2019 11:09

Hem yazıyı okumayacam diyon okuyon nasıl olacak bu iş ;) siz ne kullanıyonuz bu kafayı yaşamak için ;)

 

Hem yazıyı okumayacam diyon okuyon nasıl olacak bu iş ;) siz ne kullanıyonuz bu kafayı yaşamak için ;)

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
12

Kurt Şenol - Hem yazıyı okumayacam diyon okuyon nasıl olacak bu iş ;) siz ne kullanıyonuz bu kafayı yaşamak için ;)

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
11

tiki şenolFindik - yazar a bak yazar a... hem yazıyo hem yorumdan korkuyo . yok altına yorum yapacaklar yok bilmem ne sana gülüyorum .... memlekette ne yazarlar var :) yazar mı ?

Findik

01.03.2019 11:11

Aslan adam öyle yada böyle yazıyor sen ne yapıyon ;) para karşılığı klavye başında karalama kampanyası mı yapıyon?

 

Aslan adam öyle yada böyle yazıyor sen ne yapıyon ;) para karşılığı klavye başında karalama kampanyası mı yapıyon?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
10

Findik - Aslan adam öyle yada böyle yazıyor sen ne yapıyon ;) para karşılığı klavye başında karalama kampanyası mı yapıyon?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
09

Semt çocuğu - Semtimizin çocuğu sen buyudunde futbol yorumcusumu oldun koçum benim be :D

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
08

Hasret - Kendi içlerindeki sorunu çözemeyenler birde aday olmuş Sakarya?daki problemleri biz çözecez diye yok reçete yazanımı ararsın belediye başkan adayı yerine konuşan vekil mi ararsın gibi gibi siz önce kendinizi sorgulayın böylesi bir iç kargaşa yaşayanlar koltuk çıkarından başka hedefi olmayanlar yapar YAZIK Ki ne YAzık..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
07

MazlumHanzo Ali - Boşa dalkavukluk yapıyonuz, 50 kusur yaşına kadar hiç sola oy vermemiş ben bile bu seçim beka yalanınıza kanmayıp tercihimi milletten yana kullanacağım varsın beceremezlerse kaybetsinler...Akp li olmayan hain, terörist, vatan haini, gevur da bi siz mi müslümansınız, ........... müslümanların. Müslüman Leh?ine hangi kanunlar çıkmış. Sayenizde herkes deist, münafık oldu . Camiler teravihte bile bomboş, bi camiye bisürü imam - müezzin kadrosu ver, ezanı minareye bile çıkmadan merkezden okut, sonra nöbetleşe Camiye gelen hocaları doldurup haybeye maaş öde. İyi boş camiler birilerinin geçim kapısı olmuş. Başka çıkış yok, yeniden Dibi görmeden müminleri arileştiremeyeceğiz.

Hanzo Ali

01.03.2019 00:20

Bu senin düşüncen Aslan parçası sen ve senin zihniyetin geçmişte başı örtülü diye okullara almadınız camileri ahır yaptınız başı kapalı diye işe almadınız annesi başı örtülü diye askeri yemin törenlerine almadınız akparti geldi böylesi bir sorun kakmadı.!! Akparti geldi SSK Bağkur vs. Gibi hastalar heryerde muayene olabiliyor bıçak parası yok ameliyat için kartvizit uzatan doktor yok heryer çift şeritli yol gibi gibi tabiki eksikleri var ama RTE den başkası yalan !!! Hala inanmadıysan yaz Google?a akpartiden önce Türkiye akparti den sonra Türkiye.. Ölenedek reis gerisi yalan..!!!!

 

Bu senin düşüncen Aslan parçası sen ve senin zihniyetin geçmişte başı örtülü diye okullara almadınız camileri ahır yaptınız başı kapalı diye işe almadınız annesi başı örtülü diye askeri yemin törenlerine almadınız akparti geldi böylesi bir sorun kakmadı.!! Akparti geldi SSK Bağkur vs. Gibi hastalar heryerde muayene olabiliyor bıçak parası yok ameliyat için kartvizit uzatan doktor yok heryer çift şeritli yol gibi gibi tabiki eksikleri var ama RTE den başkası yalan !!! Hala inanmadıysan yaz Google?a akpartiden önce Türkiye akparti den sonra Türkiye.. Ölenedek reis gerisi yalan..!!!!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
06

Hanzo Ali - Bu senin düşüncen Aslan parçası sen ve senin zihniyetin geçmişte başı örtülü diye okullara almadınız camileri ahır yaptınız başı kapalı diye işe almadınız annesi başı örtülü diye askeri yemin törenlerine almadınız akparti geldi böylesi bir sorun kakmadı.!! Akparti geldi SSK Bağkur vs. Gibi hastalar heryerde muayene olabiliyor bıçak parası yok ameliyat için kartvizit uzatan doktor yok heryer çift şeritli yol gibi gibi tabiki eksikleri var ama RTE den başkası yalan !!! Hala inanmadıysan yaz Google?a akpartiden önce Türkiye akparti den sonra Türkiye.. Ölenedek reis gerisi yalan..!!!!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
05

medyabarokuru - Bu iyi parti haberlerini neden hep sefa yapıyor? Kulislerden ses taşıyan diaofonun mu var arkadaş senin.bide yazarın yazdığı gibi madem serdivanda desteklemiyoruz telefonu yalandı o zaman neden karşı meclis listesi çıkardın demezler mi adama?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
04

Zafer - Gayet doğru yazılmış bir yazı zaten dertleri hizmet olmayanlar belli oldu 17-17 Cumhur ittifakı !!!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
03

chpli - ben serdivan seçmeni bir chpliyim.yaşananların bize reva görülmesini kabul etmiyoruz. ilçe örgütünde başkanın bu konuşmaları hep konuşuldu.bu ittifaktan iyi sonuç çıkmaz. koca chp sakaryada iyi partinin gölgesine nasıl girer

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
02

ObjektifÜlküsü Vatan - Ak partili yazar kardeşim tarafsız olamiyorsun o yüzden yorum yapanlara sitem yapmanın anlamı yok.ikincisine gelince MHP ittifakında çatlak yok demişsin o zaman bir Kaynarca ya,karapurcek'e,hendeğe bak ayriyeten basina yansımayan AKP'li ve MHP lilerinn istifaları var belki haberin yoktur he şunu da dipnot söyleyeyim MHP'li ülkücüler kime oy atmış 31 Mart akşamı anlarsin

Ülküsü Vatan

01.03.2019 00:42

Kendi adına konuş gerçek ülkücü hdp ile ittifak yapanlara oy vermez!!!

 

Kendi adına konuş gerçek ülkücü hdp ile ittifak yapanlara oy vermez!!!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23
01

Ülküsü Vatan - Kendi adına konuş gerçek ülkücü hdp ile ittifak yapanlara oy vermez!!!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Şubat 21:23