Ya bu deveyi güdün...

Bir süredir güzergahının uygunluğu nedeniyle Büyükşehir Belediyesine bağlı belediye otobüslerini kullanıyorum.

Kullanıyorum dedim ama kullanmaya çalışıyorum desek daha doğru olacak.
Serdivan'a taşındık.

En son ortaokulda kullandığım şehir içi otobüslerini, serdivan ulaşım ağındaki büyük boşluk nedeniyle yeniden kullanmak zorundayım.

Ne yalan söyleyeyim otobüsler olması gereken gibi, hatta sıcaktan kızamık geçirten minibüslerden bana göre kat kat daha konforlu.
Klimalı ve ferah...

Ne var ki;
Ulaşım Daire Başkanlığı; yaptığı ulaşım planı, otobüs saatlerinin laçkalığı, durakların mide bulandıran durumu ile o güzelim otobüslerin karizmasını ayaklar altına alıyor.

Hele akıllı telefonlar için hazırlanan uygulama komik ötesi.

SAKUS adındaki uygulamada otobüslerin anlık olarak nerede olduğunu takip edebiliyormuşuz.
Edebiliyormuşuz diyorum çünkü ben edemiyorum.

Otobüs simgelerinin üzerinde bulunduğu haritanın anlaşılmazlığını bir yana bırakırsak gerçek zamanlı yer gösterimi konusunda büyük sıkıntılar var uygulamada.

Birkaç gün otobüsün içindeyken denedim. Otobüs Serdivan'da iken uygulamadaki otobüs simgesi çoğu zaman kampüste hatta bazen şehir merkezinde gözüküyor.

Hal böyle olunca evinize en yakın durakta hangi otobüsün hangi saatte olacağını bilebilmek tamamen deneme yanılma yöntemi ile size kalmış durumda.

Uygulamada ise sadece kalkış ve varış saatleri var. Yani otobüsün sizin duraktan ortalama geçiş zamanı yazmıyor.
Yaklaşık 1 hafta sonra evimizin önünden geçen otobüsleri ve numaralarını buldum.

Buldum bulmasına ama her gün ortalama saat 8:06 da kapımın önünden geçen otobüs ne yazık ki bir gün hiç gelmiyor bir gün 10 dakika geç geliyor bir gün 6-7 dakika erkenden geçiyor.

Türkiye'de bu işi becerebilen bir belediye var mı bilmiyorum ama Avrupa'da bunun harika örnekleri var.

Hatta Ulaşım Daire Başkanlığı bu işin örneklerini bulmakta zorlanıyorsa teklifimdir.
Bulup gösterelim...

Otobüslerin koordinasyonunu sağlayamayan; hangi durakta hangi otobüsün saat kaçta olacağını hesaplayıp halkına sunamayan bir zihniyetten 1 milyona dayanmış nüfusuyla Sakarya'yı nasıl koordine ettiğine veya edebildiğine zaten değinmeyeceğim bile.

Lafın özü...

Sizin koordine edemediğiniz otobüsler için kimse işine, randevusuna geç kalmak zorunda değil. Ya bu deveyi güdün ya bu diyardan gidin.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Hakan Turhan - Mesaj Gönder 2 Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

23

sami - 7 numaralı hat mezarlığı dolaşacana sakarbabadan direk figen sakallıoğlu istikametine çıksa diye yapmış olduğum yorumdan sonra hattın bu şekilde düzenlendiğini öğrendim halk tan gelen sese kulak veren belediye daha basarılı olur..bu yorumu da paylaşarak eleştiri kadar begenilerinde basında yer verildiği görülür

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
22

merda - İNDİRİM KARTLARI BELEDİYEDE GEÇİYOR ÖZEL DE GEÇMİYOOOOR ÖZEL HER YERE VAR DEVLETİN BELEDİYESİ 3 YERE VAR SONRADA DEMOKRASİ ADALET YALANIII...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
21

samisaminihat muriç baş - serdivandaysan birazda sanslısın otobüslerin çogu o yönde fakat onlarda pek verimli çalışmıyorlar...ulaşım sistemi çok kötü işleyen bir büyükşehirde yaşıyoruz..bu memnuniyetini belirten arkadaşlarında herhalde otobüsler evlerinin önünden geçiyor..7 numaralı hat erenler mezarlığını dolaşacana direk figen sakallıoğlu okuluna dogru cıksa daha iyi olmazmı..zaten 3 nolu hatla özel halk otobüsleri arka arkaya mezarlığın ordan gitmekte..

sami

04.09.2018 14:17

bende sakusu kullanıyorum aynende yazarın dediği gibi..birde bir hatıramı paylaşayım..29 nolu otobüse terminalden bindim ..tüvasaş lojmanlarında inecem...ssk kavşagına geldiğimizde otobüs vagon yoluna dönmek yerine orman işletmesi önünden devam etti..şöföre sorduğumda güzargahın 1 haftadır değiştiğini bu şekilde çalıştığını söyledi...sakusta ise halen eski hat güzargahı yazıyordu..

nihat muriç baş

04.09.2018 13:31

:) memnun olanların evindenmi geçmesi lazım ? kaldıki mevzu memnun olmak değil doğru olanı yazmak ;) ben şahsen memnun olarak değil yazarın yazadığına cvp verdim :) serdivanda nüfus vede hareketlilik acısından dışarıda kalan mahallelere göre daha çok ulaşım imkanı olduğu doğrudur. bununda başlıca sebebi okullar ve oturma alanları ;) tabiki eleştiri olmalı.

açın online hareketi izleyin bakalım bu yazarın dediği gibimi ?

 

bende sakusu kullanıyorum aynende yazarın dediği gibi..birde bir hatıramı paylaşayım..29 nolu otobüse terminalden bindim ..tüvasaş lojmanlarında inecem...ssk kavşagına geldiğimizde otobüs vagon yoluna dönmek yerine orman işletmesi önünden devam etti..şöföre sorduğumda güzargahın 1 haftadır değiştiğini bu şekilde çalıştığını söyledi...sakusta ise halen eski hat güzargahı yazıyordu..

:) memnun olanların evindenmi geçmesi lazım ? kaldıki mevzu memnun olmak değil doğru olanı yazmak ;) ben şahsen memnun olarak değil yazarın yazadığına cvp verdim :) serdivanda nüfus vede hareketlilik acısından dışarıda kalan mahallelere göre daha çok ulaşım imkanı olduğu doğrudur. bununda başlıca sebebi okullar ve oturma alanları ;) tabiki eleştiri olmalı.

açın online hareketi izleyin bakalım bu yazarın dediği gibimi ?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
20

sami - bende sakusu kullanıyorum aynende yazarın dediği gibi..birde bir hatıramı paylaşayım..29 nolu otobüse terminalden bindim ..tüvasaş lojmanlarında inecem...ssk kavşagına geldiğimizde otobüs vagon yoluna dönmek yerine orman işletmesi önünden devam etti..şöföre sorduğumda güzargahın 1 haftadır değiştiğini bu şekilde çalıştığını söyledi...sakusta ise halen eski hat güzargahı yazıyordu..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
19

nihat muriç baş - :) memnun olanların evindenmi geçmesi lazım ? kaldıki mevzu memnun olmak değil doğru olanı yazmak ;) ben şahsen memnun olarak değil yazarın yazadığına cvp verdim :) serdivanda nüfus vede hareketlilik acısından dışarıda kalan mahallelere göre daha çok ulaşım imkanı olduğu doğrudur. bununda başlıca sebebi okullar ve oturma alanları ;) tabiki eleştiri olmalı.

açın online hareketi izleyin bakalım bu yazarın dediği gibimi ?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
18

BÜLENT DOYURAN - Size katılıyorum tamam 3-5 dakika yı anlarım kardeşim 15 dakikada olma yani, bir iki gün değil hergün böyle lütfen bu olaya el atsınlar.... Otobüsler güzel konforlu buna diyecek birşey yok.... Dolmuş ve minibüsler tam bir rezalet...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
17

hayati kat - Kent Meydanından kalkan 19 turnike yapıyor süper bu araç turnike yapacağına aynı karşılıklı sefer yapsa bakkallardan Serdivana 3 nolu dolmuşlara bizi mahkum etmese

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
16

Cem ŞENER - (2)

Belediyeciliklerini gittiğimiz her yerde övünç kaynağı olarak anlattığımız Ak Parti belediyeleri(hizmetlerinden dolayı) üzülerek görüyoruz ki eleştirdiklerimizden daha kötü durumdalar evet bunu kabul etmek bazılarımızın zoruna gidebilir ama gerçek bu ..Sadece şunu sorun başkanlara çoğunun iki hatta üçüncü dönemi.Başkanlığınız sırasında kaç tane özel kalem kontenjanını kullanarak Sakarya dışından insanın KPSS siz memur olmasını sağladınız.Ve Sakarya da özel kaleme layık insan hiç mi yoktu(Eğer dışarıdan gelen arkadaşlar daha donanımlı kadro aldıktan sonra devam ediyorlarsa sorun yok,6 ay sonra kaçana sözümüz)Sakarya da özel kaleme yeterli insan yok ama iş meclis üyeliği ve başkanlığa gelince çok .Herşeyinle seviyorum SAKARYA seni..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
15

Cem ŞENER - (2)

Belediyeciliklerini gittiğimiz her yerde övünç kaynağı olarak anlattığımız Ak Parti belediyeleri(hizmetlerinden dolayı) üzülerek görüyoruz ki eleştirdiklerimizden daha kötü durumdalar evet bunu kabul etmek bazılarımızın zoruna gidebilir ama gerçek bu ..Sadece şunu sorun başkanlara çoğunun iki hatta üçüncü dönemi.Başkanlığınız sırasında kaç tane özel kalem kontenjanını kullanarak Sakarya dışından insanın KPSS siz memur olmasını sağladınız.Ve Sakarya da özel kaleme layık insan hiç mi yoktu(Eğer dışarıdan gelen arkadaşlar daha donanımlı kadro aldıktan sonra devam ediyorlarsa sorun yok,6 ay sonra kaçana sözümüz)Sakarya da özel kaleme yeterli insan yok ama iş meclis üyeliği ve başkanlığa gelince çok .Herşeyinle seviyorum SAKARYA seni..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
14

muhittinmuhittinsami - 8 senedir 29 numaralı otobüsü sabah-akşam kullanıyorum ya 1 ya 2 kez sıkıntı yaşadım.

Bedavadan yazı yazmışsın 5 dk erken çıkarsın evinden olur biter.Otobüs seni değil sen otobüsü bekleyeceksin.

muhittin

04.09.2018 15:08

mart 2010 dan beri kullandığım hattı benden daha mı iyi biliyorsun güzel kardeşim?

sami

04.09.2018 14:19

29 nolu hat ..8 senelik bir hat degil bilgine

 

mart 2010 dan beri kullandığım hattı benden daha mı iyi biliyorsun güzel kardeşim?

29 nolu hat ..8 senelik bir hat degil bilgine

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
13

muhittin - mart 2010 dan beri kullandığım hattı benden daha mı iyi biliyorsun güzel kardeşim?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
11

Cem ŞENER - 10 yılı aşkın zamandır Sakarya dışındayım, maalesef trafik konusunda hala sorununu çözemedi .toplu taşımayı özendirici uygulamalarla dolmuş ve minibüs trafiğini minimum seviyeye getirmeden otobüs saatleri ve halk otobüslerinin keyfi uygulamaları bitmez.Toplu taşımada entegrasyon olayını çözseniz bir çok şey kendiliğinden çözülür bunu diğer icraatlarının bir çoğunu beğenmediğim hatta siyasi görüşümle de ters olan İzmirBŞ yapabiliyorsa sizin bunu çok önceden yapıp uyguluyor olmanız gerekirdi .Hem hizmet olarak hem sosyal belediyecilik olarak.Ama maalesef belediyelerde (tamamı değilse de büyük bir kısmı) şahsi kariyer ve sermaye kapısına döndüğünden bunlar hep gözardı edilir oldu .Örnek verdiklerimizin düştüğü durum içler acısı.. (1)

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
10

nihat muriç baş - yazar kardeş başkanla konuşalım özel makam aracı ayarlasın sana olurmu ?

bende serdivandayım vede her gün en az 2 defa otobüs kullanıyorum. satten bahsetmişsin ;) sen otobüsü tranvay metromu zannediyorsun zamanında gelsin ? yolcusu var trafik var bunları hesap yapamıyormusun ?

netten anlık vermiyor zaten + - 1 veya 2 dakika oynuyor. bukadarda çamur atmana gerek yok ;) ben her baktığımda otobüsü görüyorum nerede olduğunu vede nereye gittiğini ( evet bazen güzergah dışında görünüyor ) oda otobüs saatleri dışında garajda olduklarından o yüzden :)

eleştiri yaparken biraz düşünmek gerek kişiye göre hareket ederse ulaşım bende iş yerime tam saatinde otobüs istiyorum :)

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
09

deniz - 27 nolu otobüs 70 dakikada bir neymiş yolcu yokmuş. 70 dakikada bir olunca otobüs var demiyorum ki ...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
08

Ali Yıldırım - Korucuk'a sadece bu otobüsleri değil kırmızı dolmuş taksileri ve minibüsleri de istiyoruz. Ayrıca Korucuk, Camili, Karaman arasına saatte bir minibüs bırakmak yerine 10 dakikada bir Korucuk Camili, Korucuk Karaman gibi direkt seferler bırakılmalı. 100 binden fazla nüfusun olduğu bir bölgede kendi içinde nasıl adam gibi bir ulaşım hattı olmaz anlamak mümkün değil. Kusura bakma Büyük Şehir ama bu konuda çok başarısızsınız

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
07

vatandaş - Antalya belediyesi bu konuda en güzel örneklerden biridir. Telefonu ulaşım kartı olarak kullanma, kartınıza online para yükleme ve kart kullanım bilgilerini uygulama üzerinden takip edebilme olanağıyla göz dolduruyor. Araçların nereden kaç dk içinden geçeceği hatasız çalışıyor. Diğer ulaşım uygulamarıyla entegre. Var demek için değil gerçekten hizmet için yapılmış uygulamaları var.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
06

cancelik - öncelikle böyle bir noktaya değindiğiniz için tebrik ediyorum. Belediyemiz vatandaşları reklam ve çeşitli yöntemlerle ulaşım noktasında belediye otobüslerini tercih etmeye teşvik etmeli. sakus denilen sistem cidden çok körü google playden indirilen gereksiz oyunlar gibi sürekli reklam vs. Bir Büyük şehirin vizyonuna yakışan bir uygulama değil kesinlikle.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
05

bcb54Sakaryalı - bende Sakus kullanıyorum ama sizin gibi navigasyon sorunu yaşamıyorum. haritalar gayet güzel ve net o biraz sizin bilginize kalıyor çünki. gelmeme konusuna bir şey diyemem ama belli saatler şehir içinden gelen otobüslerin 5 6 dk geç kalması da çok önemsenecek durum değil. o trafikte hatalı park mı dersin ışıkta atlayan mı dersin önüne kıran mı dersin hepsi normal... siz bulunduğunuz güzergahta maksimum bir hafta sonra zaten geçiş hesabı yapıyorsunuz. her durak için geçiş süresi konmasıda çok olası değil , metro değil sonuçta ....

Sakaryalı

03.09.2018 17:11

Her durağa otobüsün kaç dakikada geleceğini yapan belediyeler var neden daha iyi hizmet almayalım ki arkadaşım ya.. Teknoloji çağındayız hala ben otobüsün kalkış saatine göre bizim durağa şu vakitte gelir trafik varsa veya yoksa diye hesap mı yapayım.. Ki bu sistemi yapmak ne maliyet gerektirir ne de zaman.. Sadece halka hizmet düşünen belediyeler böyle onlar için ufak vatandaş için büyük hizmetleri yaparlar.. Fakat bizim belediyemiz her zaman geride..

 

Her durağa otobüsün kaç dakikada geleceğini yapan belediyeler var neden daha iyi hizmet almayalım ki arkadaşım ya.. Teknoloji çağındayız hala ben otobüsün kalkış saatine göre bizim durağa şu vakitte gelir trafik varsa veya yoksa diye hesap mı yapayım.. Ki bu sistemi yapmak ne maliyet gerektirir ne de zaman.. Sadece halka hizmet düşünen belediyeler böyle onlar için ufak vatandaş için büyük hizmetleri yaparlar.. Fakat bizim belediyemiz her zaman geride..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
04

Sakaryalı - Her durağa otobüsün kaç dakikada geleceğini yapan belediyeler var neden daha iyi hizmet almayalım ki arkadaşım ya.. Teknoloji çağındayız hala ben otobüsün kalkış saatine göre bizim durağa şu vakitte gelir trafik varsa veya yoksa diye hesap mı yapayım.. Ki bu sistemi yapmak ne maliyet gerektirir ne de zaman.. Sadece halka hizmet düşünen belediyeler böyle onlar için ufak vatandaş için büyük hizmetleri yaparlar.. Fakat bizim belediyemiz her zaman geride..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
03

Sakaryalı - Bu sistemi Türkiye'de düzgün yapan belediye var Ankara. Sistem o kadar iyi ki otobüslerin anlık nerede olduğunu anlaşılır bir haritadan gözlemleyip durağa kaç dk da geleceğini gösteriyor. Ayrıca nereye gitmek istediğinizi uygulamada belirtip oraya hangi hatlarla gidebileceğinizi gösteriyor. Hatta uygulamadan kent kartınızda ne kadar para kaldığını da öğrenebiliyorsunuz.. Ne yazık ki bizim belediyenin SAKUS denen bu sisteminde bırakın bu saydıklarımı otobüslerin nerede olduğunu anlayana kadar otobüsü kaçırabiliyorsunuz.. Bir tane yazılımcı arkadaş yok mu bu belediyede düzgün uygulama yapacak.. Bu konuyu dile getirdiğiniz için size de teşekkür ederim. İnşallah belediye de dikkate alır bu konuyu..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
02

Hilal - SAKUS'tan çok memnunum. Otobüsün nerede olduğuna bakıp ona göre evden çıkıyorum.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11
01

Ünsal YÜREK - Elinize sağlık, Karaman, Camili 2 ve Yenikent bölgesindeki tüm yerleşim yerleri içinde duygularımıza tercüman oldunuz, aynı konular.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 16:11

Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı parlatın.

0 (264) 273 53 53
Reklam bilgi

Anket Sakaryaspor bu sezon nasıl bir performans sergileyecek?