Vekillerin görevi ne?

17 yıllık AK Parti iktidarında Sakarya'da ne gibi değişiklikler yaşandığını sormuştum geçen yazımda...

Diğer illerde olup da bizim şehrimizde olmayan yatırımlardan bahsetmiştim...

Ve bilhassa AK Partili milletvekillerinin şehrin sorunlarına çözüm üretmeleri ve verilen sözlerin yerine getirilmesini sağlamaları gerektiğini belirtmiştim...

Okuyuculardan yazımla ilgili son derece olumlu geri dönüşler aldım...

"Az bile yazmışsın" diyen de vardı....

"Sakarya'nın en büyük problemi şehrin sorunlarıyla dertlenmeyen ve Ankara'da iş bitiremeyen siyasilerdir" diyen de...

Lakin benim dikkatimi başka bir yorum çekti...

Bir okuyucum yazımda sayıp döktüğüm hususların hiçbirinin milletvekillerinin sorumluluğunda olmadığını söylemiş...

Milletvekillerinin görevi TBMM'de yasa çıkarmak ve milletin temsilcisi olarak bu yasaların nasıl olması gerektiğine karar vermekmiş...

Bir şehre yatırım götürmek, hastane-okul yaptırmak, o şehrin yaşadığı bürokratik tıkanıkları açmak falan milletvekillerinin görevi değilmiş!

Bu yorumu okuyunca uzunca bir süre güldüm açıkçası...

Tam da siyasetçilerin yapabileceği türden bir yorum olmuş...

Müthiş bir "topu taca atma" hamlesi yani...

Milletvekillerinin görevi sadece yasa yapmakmış; evet, belki kâğıt üstünde böyledir...

Peki, reelpolitik gerçekler de böyle mi?

Örneğin seçim çalışması yapılırken siyasi parti liderleri birtakım vaatlerde bulunuyor ve milletvekili adayları da her gittikleri yerde bu vaatleri sıralıyor...

Neden seçim kampanyası boyunca sadece "Oyunuzu bize verin, bizler de mecliste sizin için en güzel yasaları çıkaralım" demiyorlar...

Neden Bölge Adliye mahkemesi gelecek, bin yataklı şehir hastanesi yapılacak, yeni yollar ve köprüler açılacak falan diyorlar?

Ya da neden vatandaştan bir talep geldiğinde, "Saygıdeğer vatandaşım. Bizim görevimiz sadece yasa yapmak. Bu talebinizi ben karşılayamam" şeklinde yanıt vermiyorlar...

Bu yorumu yapan okuyucuma şunu da sormak istiyorum:

AK Parti'nin il başkanını, ilçe başkanlarını, yönetim kurulu üyelerini, belediye başkan adaylarını ve belediye meclis üyesi adaylarını belirlemek milletvekillerinin görevi midir?

Görevi sadece "yasa yapmak" olanlar neden bu gibi konularda kanaat belirtiyor ve mesai harcıyorlar?

Falancayı işe sokmak, filancayı bir yere atamak, filan filan kişilere yönetimlerde yer verilmesini sağlamak, birtakım işleri takip etmek gibi ulvi görevleri de var mı milletvekillerinin?

Kimse kimseyi kandırmasın!

Herkes kimin ne kadar yetkisi olduğunu ve gücünün hangi işlere yettiğini çok iyi biliyor bu şehirde...

İşine geldiğinde "Zaten bu benim görevim", işine gelmediğinde de "Bu benim işim değil" deme lüksüne sahip değil hiç kimse!

Yunus Tever ağırlığını koymalı

Milletvekilleri ve belediye başkanlarının sorumluluklarından bahsederken bir kişiyi de atlamamak gerekir...

O kişi de AK Parti İl Başkanı Yunus Tever'den başkası değil...

Sakarya'nın acil çözüm bekleyen sorunları ve eksiklerinin giderilmesi noktasında Yunus Tever'e de önemli görevler düşüyor...

Kendisinden özellikle Cumhurbaşkanı ve aynı zamanda AK Parti'nin Genel Başkanı olan Recep Tayyip Erdoğan'ın seçim döneminde verdiği sözlerin takipçisi olması bekleniyor...

Milletvekillerinin, belediye başkanlarının yetersiz kaldığı noktada devreye girmesi, hatta birtakım yetersizlikler söz konusuysa da bunu genel merkeze rapor etmesi gerekiyor...

İl Başkanı Tever de Sakarya'nın geri kalmışlığından ve sorunlarının çözümsüzlüğünden rahatsız olmuş olmalı ki dün milletvekilleri ve Büyükşehir Belediye başkanı ile bir toplantı gerçekleştirdi...

Umarım bu tür toplantıların sayısı artar ve alınan kararlar neticesinde şehirde olumlu birtakım gelişmeler yaşanır...

Gerek gençliği ve enerjisi, gerekse kamuoyundaki güven verici tavrıyla Yunus Tever'den bu şehir insanı çok şey bekliyor...

Bu güveni ve beklentileri boşa çıkarmazsa siyaseten önü açılır ve daha başka pozisyonlarda da uzun yıllar bu şehre hizmet etmeyi sürdürür...

Şayet beklentileri karşılayamaz ise, Yunus Tever de gücünü ve makamını kaybettikten sonra ismi silinip giden AK Partili siyasetçiler arasında yerini alır...

Kocaeli'nin ilçesi miyiz?

Şehrimiz ezelden beridir en çok komşu Kocaeli ile kıyaslanır...

Kocaeli'nin gelirleri ile şehrimizin gelirleri arasında bariz bir fark olmasına rağmen bu kıyaslama yapılır...

Ben gelir olarak iki şehir arasındaki farkı kabul etmekle beraber en çok da vizyon olarak diğer belediyelerin hayli gerisinde olduğumuzu düşünüyorum...

Örneğin Düzce'nin geliri de bizden daha düşük ama hafif raylı sistem ve nostalji tramvayı gibi çalışmalar yapıyorlar...

Sakarya'da bir türlü yapılamayan yeni adliye sarayı Düzce'de yapıldı mesela...

Kocaeli ile aramızda olan fark da salt ekonomik nedenlerden kaynaklanmıyor...

Kocaeli'deki Seka Park bizim Donatım Park'ın 10 katı büyüklüğünde...

Bizdeki TZDK arazisi park olsun diye insanların göbeği çatladı...

Eski stat arazisi yeşil alan olsun diye nice uğraşlar verildi...

Donatım Park, Şeker Fabrikası arazilerini de içine alarak, hatta Çark Caddesi'ndeki askeri arazi ile enkaz şeklinde duran eski İmam Hatip Lisesi arazileri ile de birleşerek genişlese fena mı olur?

Bunu gerçekleştirebilecek bir siyasi irade var mı sizce bu şehirde?

Seka Park benzeri bir park da Derince sahilinde var...

Geçenlerde gidip gezdim...

Derince bile, Kocaeli'nin bir ilçesi olmasına rağmen gelişmişlik anlamında bizim şehrimizin birkaç yıl ötesinde...

Gerek Derince'deki Harikalar Sahili, gerekse Seka Park, denizin kenarında kilometrelerce yürüyüş alanı seçeneği sunuyor sizlere...

Bir de bizim Sapanca sahilini düşünsenize...

Arifiye'den Kırkpınar'a kesintisiz yürüme şansınız var mı?

Ya da Kocaali ve Karasu sahillerinin uzunluğunu gözünüzün önüne getirin...

İşte bunların hepsi vizyon meselesi, siyasi irade meselesi...

Sadece para değil mevzu olan...

Gidin Kocaeli şehir merkezi ve ilçelerinin yollarının genişliğine bir bakın...

Trafiğin akışına, alt ve üst geçitlerin muazzamlığına bir bakın...

Sakarya'da 4-5 aracın yan yana yol aldığı tek bir yol var mı?

İki araç yan yana zor gidiyor bu şehirde...

Komşudaki yeşil alanların, eğlence merkezlerinin, parkların ve diğer sosyal mekanların sayısına bakın bir de...

Hiçbir şey yapamıyorsanız sadece Korucuk Mahallesi'nden veya Sapanca'dan Kocaeli sınırlarına geçiş yapın; yolların kalitesinden hangi ilin sınırları içinde olduğunuzu anlarsınız...

Bu konuda da bir okur yorumunu paylaşmak istiyorum:

"Şehir Kocaeli'den sadece 'futbol' olarak ayrılmış, bürokrasi ve vizyon hala Kocaeli'nin ilçesi durumunda.
Sakaryalılar AVM'den tutun, bahsettiğiniz misafir gezdirmelerine kadar her şeyi Kocaeli'nde yapıyor.

Bir hafta sonu Kocaeli'de tur atın her yer 54 plakalı araçla dolu...

Kocaeli'nin ilçesi olma durumundan dolayı, 25 dakikalık mesafedeki hastamız, gencimiz, öğrencimiz, emeklimiz Kocaeli'ni tercih ediyor..."

Ne dersiniz bu yoruma sevgili etkili ve yetkili makam sahipleri...

Haklılık payı yok mu sizce?

Eski Adapazarı'nı özlüyoruz

17 yıllık AK Parti iktidarı deyip duruyoruz...

Hadi hızlıca 17 sene öncesine, hatta depremin de öncesine dönelim...

O günlerin Adapazarı mı daha müreffeh ve yaşanılır bir şehirdi yoksa bugünlerin Adapazarı mı?

Kiminle konuşsam "Eski Adapazarı'nı özlüyoruz" diyor...

Daha çok sinema ve tiyatro vardı, şehrin kültürel hayatı daha canlıydı diyorlar örneğin...

Çark Mesire Yeri gibi mekanlarda veriler konserleri anlatıyorlar...

Sayıları bir hayli fazla olan sinemalardan, bu sinemaların yazlık versiyonlarından ve bu sinemalardaki tiyatro ve konserlerden bahsediyorlar...

Daha fazla yeşil alan vardı diyorlar...

Örneğin eski Şemsiyeli Park'ın şimdikiyle kıyas kabul etmeyeceğini söylüyorlar...

Uzunçarşı'nın, Kapalı Çarşı'nın eski hallerinin ve eski günlerinin daha şaşaalı olduğundan dem vuruyorlar...

Adapazarı-İstanbul tren seferlerinin bile sayıca ve işlevsellik bakımından daha fazla olduğunu kaydediyorlar...

Peki nasıl olur da bir şehrin insanları 20-30 sene öncesinin şartları ve ortamının günümüz şartları ve ortamından daha iyi olduğunu ileri sürebiliyor...

Olacak iş mi bu yahu!

Örneğin 30 yıl önce Bölge Adliye Mahkemesi var mıydı bu şehirde?

Ama artık var...

Biraz da yapılan hizmetleri görmekte fayda var diye düşünüyorum...

Etkili muhalefet diri tutar!

Büyükşehir ve Adapazarı Belediye Meclis toplantılarını fırsat buldukça takip etmeye çalışıyorum...

Son meclis toplantılarından edindiğim izlenime göre etkili bir muhalefet yapılacak bu dönem...

Bir önceki dönemde AK Parti ve MHP'li üyelerden mütevellit meclis toplantıları "Al gülüm ver gülüm" şeklinde geçiyordu...

Bu dönem biraz daha farklı olacak...

CHP ve İYİ Partili üyeler kendilerini epey bir hissettirecek...

Özellikle Büyükşehir ve Adapazarı'nın MHP'li meclis üyesi Erbay Kayatürk de dikkatimi çekti...

Kılı kırk yaran, hemen her kararı kamu yararına sorgulayan bir meclis üyesi olduğunu gördüm...

Çok da hoşuma gitti açıkçası...

Bu itibarla MHP'nin de Cumhur ittifakına rağmen etkili bir muhalefet sergileyeceği izlenimini edindim bu dönem...

Etkili ve yapıcı muhalefet hem iktidar partisi için, hem de şehir için bir kazançtır...

Böylesi bir muhalefet belediye başkanlarını da diri tutar ve işlerini çok daha iyi yapmalarına vesile olur...

Umarım AK Partili belediye meclis üyeleri de hiç olmazsa toplantılarda gerek gündemle ilgili, gerekse de gündem dışı söz alıp şehre dair düşüncelerini kamuoyuyla paylaşırlar...

Mevcut görüntü sadece el kaldırıp indiren meclis üyesi profilinin pek fazla değişmediğini gösteriyor çünkü...

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Engin Arapoğlu - Mesaj Gönder 4 Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

13

Danışman - Milletvekiline "şu madedeye nasıl el kaldırdın" diye soran bir yazar bir vatandaş görmedim maalesef. Asıl sorulması gereken budur. Böyle olmayınca vekiller partilerinin grup başkanının işareti ile, neye olduğunu bile anlamadan parmak kaldırıp indiren kuklalara dönüyorlar. Sonra seçim bölgesine gidince de yalandan dert dinleyip not alıyor. Eve gidince de o notları çöpe atıyorlar. Oldu bitti.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
12

Danışman - 1000 Yataklı hastaneyi Cumhurbaskanlığına soracaksınız. İçme suyunun kalitesini büyükşehir belediyesine soracaksınız. Çöp.tenekelerinin bakımını temizliğini ilçe belediyesine soracaksınız.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
11

Danışman - Yasalar gayet açık. Meclisin iki görevi vardır. Yasama ve denetleme. Geçen gün meclis başkanı da aynen bu ifadeleri kullandı. Millegvekili de meclisin bir uyesidir. Halk yanlış biliyor, yıllardır farklı algı var diye gerçekler değişmiyor ki.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
10

Danışman - Engin bey kardeşim. Vekillerin asli görevlerinin bu dediklerin olmadığını sen de kabul ediyorsun. Ancak reelpolitiğin farklı olduğunu ilave ediyorsun. Evet haklısın. Peki reelpolitiğin de olması gerektiği şekline dönmesi nasıl sağlanacak? Bu konuda şehrin bir aydını olarak size görev düşmüyor mu? Hiç değilse bu vesile ile "aslında bunun sorumlusu siz değilsiniz ama, madem ki seçim vaatlerinde bunları söylediniz ben de bunu size sorarım" noktasına gelmiş oldunuz.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
09

Ümit PEKPARLAK - Volkswagen fabrika yeri olarak İzmir'i seçti. Adaylar arasındaki Sakarya bu 4-5 bin kişilik istihdam imkanından ve yan sanayi imkanlarından mahrum kaldı. Bir kaç yıl önce Satso'da Sakarya'nın otomotiv şehri olması için bir kaç toplantıya katıldım. Bu toplantılarda SAÜ, belediye, Valilik gibi şehrin kurumlarına çeşitli ödevler çıkmıştı. Yani Sakarya'ya otomotiv fabrikası kurulmamasının sebepleri tespit edilmiş ve bu sebeplerin ortadan kaldırılması için bu kurumların yapması gerekenler belirlenmişti. Valkswagen burayı es geçtiğine göre ve zaten çıplak gözle de görünen o ki bu kurumlar üstlerine düşen görevleri yapmamışlar. Herhalde bunun kontrolü ve gidişatın takibi de vekillerin görevi değildir.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
08

Ümit PEKPARLAK - Volkswagen fabrika yeri olarak İzmir'i seçti. Adaylar arasındaki Sakarya bu 4-5 bin kişilik istihdam imkanından ve yan sanayi imkanlarından mahrum kaldı. Bir kaç yıl önce Satso'da Sakarya'nın otomotiv şehri olması için bir kaç toplantıya katıldım. Bu toplantılarda SAÜ, belediye, Valilik gibi şehrin kurumlarına çeşitli ödevler çıkmıştı. Yani Sakarya'ya otomotiv fabrikası kurulmamasının sebepleri tespit edilmiş ve bu sebeplerin ortadan kaldırılması için bu kurumların yapması gerekenler belirlenmişti. Valkswagen burayı es geçtiğine göre ve zaten çıplak gözle de görünen o ki bu kurumlar üstlerine düşen görevleri yapmamışlar. Herhalde bunun kontrolü ve gidişatın takibi de vekillerin görevi değildir.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
07

Ümit PEKPARLAK - Volkswagen fabrika yeri olarak İzmir'i seçti. Adaylar arasındaki Sakarya bu 4-5 bin kişilik istihdam imkanından ve yan sanayi imkanlarından mahrum kaldı. Bir kaç yıl önce Satso'da Sakarya'nın otomotiv şehri olması için bir kaç toplantıya katıldım. Bu toplantılarda SAÜ, belediye, Valilik gibi şehrin kurumlarına çeşitli ödevler çıkmıştı. Yani Sakarya'ya otomotiv fabrikası kurulmamasının sebepleri tespit edilmiş ve bu sebeplerin ortadan kaldırılması için bu kurumların yapması gerekenler belirlenmişti. Valkswagen burayı es geçtiğine göre ve zaten çıplak gözle de görünen o ki bu kurumlar üstlerine düşen görevleri yapmamışlar. Herhalde bunun kontrolü ve gidişatın takibi de vekillerin görevi değildir.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
06

Necip - tamamı kapalı türübünlerden oluştuğu söylenen yeni stadın türübünlerinin %75'i yağmurdan etkileniyor, stadın az seyirci alan üst türübünlerin iç iniş-çıkış merdiven kısımları oldukça geniş fakat çok daha fazla seyirci alan alt türübünlerin iç merdivenleri yan yana 2-3 kişinin kullanabileceği şekilde. Şehrin bir çok yeni yapılmış yollarında yağmur ızgaralarının etrafında su biriktirebilme teknolojisi had safhada kullanılmış.Son aylarda zaten kırmızı ışıkta dur, sarı hazırlan, yeşil geç şeklinde dünyanın tamamında uygulanan ve maalesef şehrimizde tam manası ile uyulmayan trafik ışık sistemini yeşil yerine sarı flaşör ile dünyada görülmemiş ve saçma sapan hiç yeşil ışık olmayan, tüm şöförlerin anlamakta zorlandığı bir hale getirildiği yer.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
05

Necip - şehirler zaman içerisinde başında kalın kafalı, vizyonsuz, şehre hiçbirşey katmaya bilgisi ve mecali olmayan yöneticiler dahi olsa halkın küçülen dünyada gördüklerinden dolayı gelişme sağlarlar ki biz bu durumu büyükşehir ve ilçelerde uzun yıllardır yaşıyoruz ve 31 marttan bugüne kadar geçen sürede önceki dönemi dahi aratacak bir sürece girdiğimiz görünüyor maalesef. Bu durumda bizler kadar sizlerinde ciddi vebal ve sorumluluğu var. Bir türlü kral çıplak diyemediniz. Şehrin yapılaşması berbat, trafik berbat, parklanma sorunu had safhada, 2 şerit olan? yolların nerede se hiçbirisi 2 şerit olarak kullanılamıyor, dünyada görülmemiş efsane kavşaklarda hergün çok sayıda kazalar yaşanıyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
04

Necip - şehirler zaman içerisinde başında kalın kafalı, vizyonsuz, şehre hiçbirşey katmaya bilgisi ve mecali olmayan yöneticiler dahi olsa halkın küçülen dünyada gördüklerinden dolayı gelişme sağlarlar ki biz bu durumu büyükşehir ve ilçelerde uzun yıllardır yaşıyoruz ve 31 marttan bugüne kadar geçen sürede önceki dönemi dahi aratacak bir sürece girdiğimiz görünüyor maalesef. Bu durumda bizler kadar sizlerinde ciddi vebal ve sorumluluğu var. Bir türlü kral çıplak diyemediniz. Şehrin yapılaşması berbat, trafik berbat, parklanma sorunu had safhada, 2 şerit olan? yolların nerede se hiçbirisi 2 şerit olarak kullanılamıyor, dünyada görülmemiş efsane kavşaklarda hergün çok sayıda kazalar yaşanıyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
03

SakaryalıÇarkkadir klc - Sayın vekillerin görevi ye iç yat sadece iyi parti millet vekili hariç bence diğerleri nasıl hesap verecek ölünce biraz düşünsünler çünkü ben ve benim gibi bir çok insan Hakkımızı helal etmiyoruz Haram olsun .saygılar

Çark

23.07.2019 16:29

Yeni sistemde yürütme tamamı ile cumhurbaşkanlığına verildi. Ama yasama c başkanlığı ile meclise paylaşıldı. Ve geri dönüp baktığımızda 1 yılda meclisin çıkardığın kat kat fazlası yasayı khk ile c. başkanlığı çıkardı. Böyle dengesiz bir sitem olamaz. Meclis çok az çalıştı. Muhalefet en azından acil yasaları çıkaralım sonra tatile girelim dese de iktidar partisi meclisin çalışmasını pek istemiyor.

kadir klc

09.07.2019 01:07

Ozaman ....... olup akpye oy vermiceniz! saygılar

 

Yeni sistemde yürütme tamamı ile cumhurbaşkanlığına verildi. Ama yasama c başkanlığı ile meclise paylaşıldı. Ve geri dönüp baktığımızda 1 yılda meclisin çıkardığın kat kat fazlası yasayı khk ile c. başkanlığı çıkardı. Böyle dengesiz bir sitem olamaz. Meclis çok az çalıştı. Muhalefet en azından acil yasaları çıkaralım sonra tatile girelim dese de iktidar partisi meclisin çalışmasını pek istemiyor.

Ozaman ....... olup akpye oy vermiceniz! saygılar

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
02

Çark - Yeni sistemde yürütme tamamı ile cumhurbaşkanlığına verildi. Ama yasama c başkanlığı ile meclise paylaşıldı. Ve geri dönüp baktığımızda 1 yılda meclisin çıkardığın kat kat fazlası yasayı khk ile c. başkanlığı çıkardı. Böyle dengesiz bir sitem olamaz. Meclis çok az çalıştı. Muhalefet en azından acil yasaları çıkaralım sonra tatile girelim dese de iktidar partisi meclisin çalışmasını pek istemiyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36
01

kadir klc - Ozaman ....... olup akpye oy vermiceniz! saygılar

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Temmuz 13:36