Kimsenin haddi değil!

Varsın hepimiz covit-19 olalım, konu vatansa, gerisi teferruat, vatana canımız feda. Ancak ortada ne giden bir vatan, ne işgal edilen bir camimiz var çok şükür. Sanki Ayasofya Camiimiz düşman işgalindeydi, işgalden kurtardık, onun zaferini kutladık.


Yapmayın Allah aşkına, Ayasofya Camii Kurtuluş Savaşı’nda Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları tarafından düşman işgalinden kurtarılmıştı zaten. Müzeye çevrilirken kilise yapılmadı. Bugün sanki Ayasofya Camii kiliseydi de, cami olarak ibadete açılmış gibi bir hava estirildi.
Bu hava esintisine kapılan Diyanet Başkanı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin atanmış memuru, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ni kuran adama lanet yağdırdı. Atatürk olmasaydı, bağımsızlığını kaybeden bir ülkede namaz kılacak bir camii bulabilecek miydik? Konuşurken lafın nereye gittiğini, tartarak konuşmak gerek. Bu ülkenin kurtarıcısına laf söylemek kimsenin haddi değil.


Burada Ayasofya’nın tarihini anlatmayacağım. Bu süreçte bilmeyen, aklı ve fikri olan herkes tarih sayfalarını karıştırarak öğrendi zaten. Fikri olmayanlar ise başkalarının fikirleri ile ahkam kesti.


Ortodoksların en büyük kiliselerinden birini İstanbul ile birlikte fethetmişiz, cami yapmışız. Ardından Kurtuluş Savaşı’nda düşman işgalinden kurtarmışız. Bugün camii olarak yeniden ibadete açmak tabii ki bir Müslüman olarak beni de heyecanlandırdı ve mutlu etti.
Ancak beni burada rahatsız eden şey açılması için seçilen zaman ve bizim olanı sanki yeni kazanmış gibi sahnelemek. Dünyayı covit-19 denilen bir virüs kasıp kavururken, üstelik ülkemizde bu virüs her yerde kol gezerken, sosyal mesafe diye dilimizde tüy bitip, kendimizi evlerimize kapattığımız şu günlerde, sosyal mesafeyi hiçe sayacak bir programla yüzbinlerce insanı bir alana toplamak akıl karı değil.


Türkiye’nin dört bir yerinden, hatta yurt dışından 500 bini aşkın kişi Ayasofya Meydanı’nı hınca hınç doldurdu. İğne atsan yere düşmeyecek bir görüntüye sahne olan Ayasofya Camii’nin açılışına katılan 500 bin insan arasında covit-19 virüsü taşıyan yok muydu? Bir hafta 10 gün sonra vaka sayısında yaşanacak olan patlamanın sorumluluğunu ve vebalini kim üstlenecek?


Tabi gerçek vaka sayısı kamuoyuna yansıtılırsa..


Gerçek vaka sayısı diyorum, çünkü yansıtılan rakamların gerçekliğine her nedense inanamıyorum.
Neden inanamıyorum derseniz?


Sağlık Bakanı Sayın Fahrettin Koca, ülkemizdeki illere göre ilk kez vefat eden vatandaşlarımızın sayısını açıklarken, Sakarya’da Cavit-19 dan hayatını kaybeden kişi sayısını 10 olarak kamuoyuna duyurmuştu. Sayın Bakan bu açıklamayı yapmadan 2 gün önce de İl Sağlık Müdürümüz Sayın Aziz Öğütlü bir internet sitesinin canlı yayınına konuk olmuş ve orada ilimizde vefat edenlerin sayısının 100’ü bulduğunu söylemişti. Şimdi İl Sağlık Müdürü Sayın Öğütlü’mü bizi yanılttı, yoksa Sağlık Bakanı Sayın Koca’mı yanıltıldı?


Ben bu açıklamadan sonra kamuoyuna yansıyan rakamlara karşı inancımı kaybettim. O nedenle bu saatten sonraki vaka sayılarının da gerçeği yansıtacağına inanmıyorum.


Kısaca Ayasofya bizimdi, bir yerlere gitmiyordu. Dolayısı ile ibadete açmak için korona belasının ülkemizden temizlenmesini bekleseydik daha doğru olmaz mıydı? Yada ibadete açarken, 500 bin insanı oraya toplamasaydık. Sosyal mesafeyi koruyarak sembolik 500 kişiyle bu açılışı gerçekleştirseydik. Kendi sağlığımızın yanında ülkemizin sağlığını tehlikeye atmasaydık. Vatandaşlarımızın canını riske etmeseydik.


Açılışa katılan vatandaşlarımızın aile ve sevdiklerini düşünerek 14 gün kendilerini izole etmeleri temennisi ile Ayasofya Camiimiz hayırlı olsun.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Günay Yazıcıoğlu - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

29

Adapazarli - Yazılanlarınizi okumaya başlamadan bitiyor. Çok akıcı ve içten... beğenerek okuyorum inşallah yazılarınızı daha büyük kitlelere ulaştırmak nasip eder. Ben adını aciklamayacagim bir yazar için sırf yazılarını okumak için hürriyet gazetesi ne abone olmuştum. Bu bir, siz ikisiniz. tekrar tebrik ediyorum.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 02 Ağustos 22:16
27

Dursun Bostanci - Yazar kendi fikirlerini yazmış. AÇIK İSİMLERİNİ yazarak kendi fikirlerini beyan edenleri tebrik ediyorum. Ancak rumuz yazarak onun arkasına saklanıp yorum yapanları da DELİKANLICA aleni yorum yapmaya davet ediyorum. Medyabar da artık yorumlardaki (ad veya rumuz) kısmı kaldırıp yalnızca isim soyad olarak düzeltmeli.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 29 Temmuz 13:12
24

ali - Ayasofyanın camiye çevirilmesini yunan papazı kadar anlayamayan bazı insanlarımız var malesef, köşe yazarımızda tam anlayamamış, bizim kuşak Ayasofya özlemiyle yetişmiş bir kuşak olması nedeniyle bizler çok sevindik camiye (567 yıllık aslına) çevirilmesinde emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Allah razı olsun. 86 yıl müze olarak kalan bu cami o günkü konjektürde belki öyle gerekiyordu olabilir ama artık güçlü ve bağımsızlığımızın sembolü olan bu mekanın cami olarak faaliyette olması çok önemlidir. Bu konuda sadece Yunanistana bakmak yeterlidir. Oysa yunanistanda ki yüzlerce caminin tamamı ya müze , ya kilise olmuş yada yıkılmıştır , eğlence merkezine çevirilmiştir.

Yanıtla . 2Beğen . 4Beğenme 28 Temmuz 13:00
22

Eski Toprak - Eyyyy! yazının tamamını okumadan yorum yapan cahiller. Ayasofya cami: Türkiye ülkesi, İstanbul ili sınırları içinde yer alan bir kısmı ibadet yeri olarak kullanılıp müze hizmeti vermekte olan, 5 vakit ezanın olunduğu tarihi bir yerdir. Fatih Sultan Mehmet Han'ın fethettiği topraklarını içinde bulunmaktadır. İngiliz işgaliyle birlikte Yunana bırakılmak istenmesine rağmen Gazi Mustafa Kemal'le birlikte vatanseverlerin mücadele ile kanla yine bu ülkenin bir parçası olarak kalmıştır. Fesli ve onu ziyaret eden diyanet işleri başkanı da bu vatanseverlere lanet okumuştur. Asıl lanet sizin zihniyetinize olsun. Bir avuç insan sosyal mesafe kuralı ile basın açıklaması yapmak isterken koronavirüs var, 500 bin kişi iç içe ama virüs falan yok öyle mi? İşte yazının bütün özeti bu. Kul hakkı mı? İbadet hakkı mı? Tercih sizin.

Yanıtla . 18Beğen . 4Beğenme 28 Temmuz 09:41
19

Murat Ş. - Yunanistanın bugüne kadar yas tutmadığı ayasofyada bugün namaz kılınınca yas tutup çan çalmaya başladılar. Demekki bugüne kadar kilise imiş. Kurtuluş savaşında değil bugün kurtulmuş oldu ayasofya.

Yanıtla . 8Beğen . 11Beğenme 28 Temmuz 09:00
28

Sedat Dagkesen - @Murat Ş. 19 nolu yoruma cevabı: SENIN GIBILER ATATURK DUSMANI ZIHNIYETSINIZ YAZIKLAROLSUN SIZE !!!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 01 Ağustos 01:56
20

Meditasyonnn - @Murat Ş. 19 nolu yoruma cevabı: hem nankör hem beyin yoksunu. kurtuluş savaşı gibi bir destana ettiğin saygısızlığı geçtim , savaşta şehit olan binlerce askeri bile düşünmeden yapılan cehalet kokan bir yorum. düşünmeden diyorum da belki bu yetiye sahip değilsin bunu atlamıyım. yat kalk o savaş için canlarını hiçe sayan insanlara dua et. bırak ayasofyayı abdest alacak şadırvan bulamazdın ülkede.

Yanıtla . 13Beğen . 3Beğenme 28 Temmuz 09:30
16

Lack - ayasofya ile ilgili okuduğum mantık dolu içeriklerden birtanesi. sakarya’da böyle düsünceli insanların olması beni her zaman motive etmiştir.

altta yorum yapan insanlara bakıyorumda gerçekten bilgileri olmadığı konularda, sanki uzmanmış gibi konuşmalar yapıyorlar. bu insanlar ya çocuk, yada zihinsel gelişimlerine ket vurmuş insanlar.

ayasofya camiinde zaten namaz kılınıyordu arkadaşlar ama bir bölümünde, diğer bölümü yani burası zaten kilise olarak yapıldı ona görede içerikler mevcut, burada namaz kılınmıyordu. evet ezanda okunuyordu arkadaşlar ayasofya camiinde. ben kendimi bildim bileli duyuyorum ezan sesini.

‪hala daha bir şeyleri savunurken fanatizm boyutunda, hırçınca, düşünmeden, idrak edemeden, empati kuramadan, anlamadan, dinlemeden, gözü kapalı savunuyoruz. ‬

‪nefret diline o kadar çok alışmışız ki, yada alıştırılmışız yaptığımız onlarca güzel şeyde bu doğrultuda sekteye uğruyor. bizler hala zübük filmindeki karakterlerin bizlere olan hükümdarlığına maruz kalıyoruz ne yazık ki! filmden bir hatırlatma yapıyım. zübük(kemal sunal) siyasi partiden aday, cami vaadinde bulunuyor.‬

‪diğer aday ise okul açalım diyor zaten köyümüzde 3 tane camii var, okul yok camiiye gerek yok diyor. bunu söyleyen adam vatan haini, dinsiz ilan ediliyor nihayetinde :) ‬

‪allah herkese akıl vermiş, fikir vermiş. kim daha iyi müslüman ahirette gözükür, kimse el ele sırat köprüsünden’de geçmeyecek artık bu işler bırakın! din ayrı, siyaset ayrıdır. cnc torna tezgahında, sure okuyarak demire şekil veremezsiniz. siyasette budur, selahiyet esastır.‬

Yanıtla . 13Beğen . 6Beğenme 28 Temmuz 03:21
14

Tanridagli Türk - 1954 yılında Adnan Menderes istanbul'da vatan caddesinde millet caddesinde Osmanlı'dan kalma kactane cami medrese yatır yıktigini bilen varmı yoksa o yerler Ayasofya kadar kutsal degilmiydi gogol amcaya Menderes'in yıktığı camiler deyin çıkar Anadolu'da selcukluya ait kactane cami medrese han çeşme yok oldugunu bilen varmı çevremize bir bakalım oturdugumuz şehirlerde kactane Osmanlı Selçuklu mezarı var ve akıbetleri ne durumda bilenimiz varmı ke.ndimizi birilerin siyasi ikballeri için kalp kirmayalim hepimiz bu ülkenin var olması için canımızı veririz birbirimizi başkalarının siyasi ikballeri için otekilestirmeyelim bu ülke hepimizin birlikte yasamak mecburiyetindeyiz feto iblisin tuzağına dusmeyelim 1948 yılından beri ülkemizi sağ ve muhafazakar iktidarlar yönetmiştir şehirlerimizde kactane Selçuklu ve Osmanlı eserleri mevcut Avrupa'yı izleyin şehirleri tarih kokar binallar dimdik ayaktadır bizde ise o güzel tarih kokan binalar yıkılmış yerlerine hilkat garibesi binalar kondurmusuz mezarlarimizi yerlerinden söküp yok etmişiz ornekmi istiyorsunuz erenlerde belediyenin yani park ve düğün solonu yapmışız Adapazarı'nda Orhan cami ve Ağa cami önü mezarları söküp park ve tuvalet yapmışız ondan sonra ecdat deyip ağlarız yeter artık kendimizi kandırmayalım Türkoğlu titre ve kendine gel

Yanıtla . 9Beğen . 4Beğenme 28 Temmuz 02:00
13

Sedat Dagkesen - BIR TANIDIGIMA SORDUM...

DOSTUM MEDYABARDA OYLE BIR YORUM YAZMISSIN DAHA DUN HUKUMETE BAHCELIYE BIRTON SOYLENIYORDUN YANI OYLE BOYLE SOYLENMELER DEGIL :))) AMA BIRDE BAKTIM MEDYABARDA BALLANDIRA BALLANDIRA TAM BIR TER DONUSLU BIR YORUM YAZMIS :))))

VERDIGI CEVAP ::: YA DOSTUM CAN SIKINTISI ISTE EKSIN OLSUN LAF OLSUN TORBA DOLSUN YAZDIK KAFAMIZA GORE ...dedi :)))))) EMINIM KI BUGUN HUKUMET YANLISI YAZIP DIGER BASKA ISIMLERLEDE VERYANSIN EDEN COOOK KISI VAR...O YUZDEN MEDYABAR A TC KIMLIK NUMARASI ILE UYELIK SAAAAAARRRRRRRRTTTTTTT...UYE OLMAYAN YORUM YAPAMASIN HATTA UCRETLI UYELIK OLSUN....

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 28 Temmuz 01:41
12

Sedat Dagkesen - ARKADASLAR...

YORUMUMU ISTER BEGENIN ISTER BEGENMEYIN UMURUMDA DEGIL...TAMAMEN GUNDEM DEGISTIRME TAKTIGIDIR !!!!! NEOLDU MANTAR FABRIKASINDA ZARAR GORENLERE NE YAPTINIZ ? NEOLDU 15 TEMMUZ GAZILERINI NEDEN SUSTURDULAR ? GAZILIK ALAMAYAN TEROR MADURLARI NEOLDU ? HAKLARINI ALABILDILERMI ?

BANA NE AYASOFYA ACILDIYSA BANA NE MUSLUMANLAR ORADA IBADET EDECEKSE BEN ARTIK BAKIYORUM MUSLUMAN MUSLUMANI KAZIKLIYOR MUSLUMAN MUSLUMANI VURUYOR DOLANDIRIYOR HAKKINI YIYOR...BU NE DEMEKTIR HERRRRR KOYUN KENDI BACAGINDAN ASILACAAAKKK

ALMANYADA INANIN ALMANLAR BIRBIRLERINE VEYA BIZ TURKLERE YANLIS YAPMIYOR HAKKIMIZI YEMIYORLAR ADAMLAR DURUST KARDESIM EVLERININ ONU TERTEMIZ SORSAN MUSLUMAN BIZIZ :))

HERKESIN IBADETI NAMAZI HACCI ORUCU ZEKATI KENDINEEEEE !!!!!

AYASOFYA ibadete acildi,eyvallah ama neden bu zamanda acildi ? Baska bir zamanda neden acmadilar ? BENCE TAMAMEN SIYASET VE GOZDAGI KOKUYOR...EGOLAR TATMIN EDILIYOR MALESEF...

AVRUPADA YASAYAN BIRTON KOYUN VAR AKP YE OY VEREN VE BERABER CALISTIGIM ARKADASLAR VAR SIZE NAMUSUM ADINA YEMIN EDIYORUM ADAM AYNEN SUNU DIYOR

(( ISTER YOLSUZLUK YAPSIN BELEDIYELER ADAM KAYIRSIN HERYERDE VAR RUSVET O DA ONEMLI DEGIL,BENIM BASKANIM KURAN OKUYOR NAMAZ KILIYOR BEN O YUZDEN OY VERDIM VE TUM MALIM FEDA OLSUN )))) diyor...

DIGERIDE ((( TAYYIP OLMASAYDI BENIM PARAM BUKADAR DEGERLI OLURMUYDU DEYIP EURO 10 LIRAYA YUKSELSEDE IZINE GITSEM )))))) DIYOR !!!!! BOYLE ZIHNIYETLER TURKIYEDEDE VAR VALLAHI BILLAHI OY VEREN KESIMIN % 45 i TAMAMEN CAHIL YADFA DURUMU IYI OLMAYAN KESIMDIR...OLSUN YAAA ADAM NAMAZINDA NIYAZINDA DEYIP BASTILAR AMPULE :) SUAN ISIMLERINI VERMIYORUM AKRABALARIMIN ICINDEDE HACI HOCA NAMAZ NIYAZ TAKILIP HER HAKKA TENEZZUL EDIP BU HAKLARLA HACCA UMREYE GITMIS COK KISI VAR ALLAH BUNLAR VE BUNLAR GIBILERI KAHRETSIN !!!

ALLAH ASKINA HUKUMET AVRUPADA YASAYAN TURKLERI VE TURKIYEDEKI IHRACAT ITHALAT FIRMALARINI DUSUNSE BOYLE HAREKETLER YAPMAZLAR !!!

Yanıtla . 9Beğen . 3Beğenme 28 Temmuz 01:37
26

Mert Korkmaz - @Sedat Dagkesen 12 nolu yoruma cevabı: Kardeş senin yazılarını bazen okuyorum da gercekten senin hayatın yalan iftiralar uzerine kurulu yahu hepsini geçtimde bu Ayasofya neden bu kadar sen ve senin gibilerin zoruna gitti anlamak mümkün değil.Ama uzülme bak sümela manastırının restorasyon isleri bitti orasını siz değerli Ortodokslar icin 15 agustos ta açılacak hatta o gün meryem ana ayini yapılacak hep beraber katılın.Uzuldügüm bir baska konu yunan bi papaz itiraf etti Türkler olmasaydı Ayasofya ayakta kalmazdı diye oraya onceden ayakkabıyla giriliyor simdi girilemeyecek neden saygıdan dolayı dedi bu papaz abi ulan alayınıza yazıklar olsun bu papaz kadar olamayıpgercekleri göremeyecek kadar kalpleriniz kararmış.Bu arada her ne kadar beni bilen bilir bu iktidarın beğenmediğim yönleri olsada güzel yapılan işlerin hakkını teslim etmek gerekir.Senin de kararan kalbini kırdıysam af ola bir an önce etrafımızda olan olayları görüp kendini toparlaman dileklerimle kardeşim.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Temmuz 19:54
11

Sakaryali - Nekadar zorunuza gitti yaa gerçi bütün yunan ve Ermeni Rum gibi soylarin zorunada gittide bu haykırış bundan dolayı işte..

Yanıtla . 6Beğen . 18Beğenme 28 Temmuz 00:31
18

Hadi̇ - @Sakaryali 11 nolu yoruma cevabı: MİLLETİ BÖLMEYİN YAPILAN İYİ İİŞLERİDE MUNDAR ETMEYİN YAĞCILIK VE YALAKALIK EN GEÇERLİ AKÇE OLMUŞ BU DEVİRDE DİYANET BAŞKANIDA YAĞI FAZLA KAÇIRMIŞ

Yanıtla . 13Beğen . 4Beğenme 28 Temmuz 08:33
10

Ertuğrul - Anladık İslami olanın yazarda karşılığı yok. Fetih deyince Fatih deyince ilayı kelimetullah deyince akıllarına da kalplerine de bir şey gelmiyor. Cehalet Ayasofya'nın simgesel değerini hem İslam hem de Hristiyan dünyası için bilmeyenlerin sıfatıdır. Ve cahil yazarımız da simgelerin anlamını bilmiyor. Ancak artık biz biliyoruz daha doğrusu hatırlıyoruz, İngiltere, Yunanistan, İtalya ve dahi tüm dünya devletleri zaten bilir.

Yanıtla . 12Beğen . 10Beğenme 27 Temmuz 23:52
06

Send Işçi - ayasofyanın zaten küçük bi bölümünde de olsa namaz kılınıyordu. samimi olan gider orada da kılardı. duvarında isa figürleri olan bi yapıda namaz kılmaya ne kadar meraklıymışız. Allah kabul etsin.

Yanıtla . 14Beğen . 17Beğenme 27 Temmuz 22:15
17

Ayağa kalk Sakarya - @Send Işçi 06 nolu yoruma cevabı: Yorum yapmayı meslek hakine getirmişsin ama toplumun değer yargılarından ve yaşadığın dinim şuurundan uzak yorum yapıyorsun, Bu topraklarda asırlardan beri güvem içinde yaşayan atalarına ve senin bu günlere güven içinde gelenlerin emeklerine sadakatsızlıktır.

Yanıtla . 6Beğen . 8Beğenme 28 Temmuz 08:13
08

Ertuğrul - @Send Işçi 06 nolu yoruma cevabı: Cahilsin ya da yalancı. Hiç bir yerinde kılınmıyordu.

Yanıtla . 9Beğen . 16Beğenme 27 Temmuz 23:44
05

Alp Aslan - Ne zorunuza gitti Ayasofya' nın Cami olması be.

Ayasofya' nın anlamı sizin anlayamayacağınız kadar büyüktür.

Ayasofya bir bağımsızlık sembolüdür.

Bugüne kadar "yapamazsın" diyenlere; "işime karışamazsın" cevabının dikili sembolüdür.

Türkiye tam bağımsız olmak istiyorsa dışarıdan hiç bir müdahalaye izin vermemelidir, düne kadar bizi kimin yöneteceğine dışarıdan karar veriliyordu, ama siz bunu göremezsiniz ki.

Varsa yoksa devlet düşmanlığı yaparsınız.

Yanıtla . 25Beğen . 22Beğenme 27 Temmuz 21:42
09

Ertuğrul - @Alp Aslan 05 nolu yoruma cevabı: Her satırına katılıyorum. Dünyaya Müslüman Türk gözüyle bakmayan anlayamaz. O kadar basite başta Yunanistan olmak üzere tüm düşmanlardan gelen bu bağırtı niye. Ey yazar senin karın ağrın neye?

Yanıtla . 15Beğen . 13Beğenme 27 Temmuz 23:46
07

Turan - @Alp Aslan 05 nolu yoruma cevabı: Devlet değil hükümet...ikile.

Yanıtla . 6Beğen . 11Beğenme 27 Temmuz 22:46
04

Real - Keşke tüm cahiller okusa. Ama mucize olur okumaları. Canlı izlediklerini bile anlamıyorlar.

Yanıtla . 14Beğen . 9Beğenme 27 Temmuz 21:11
03

Geyveli - Diyecek tek kelimem yok altına imzamı atarım?????

Yanıtla . 19Beğen . 19Beğenme 27 Temmuz 20:48
02

Meraklı - Tarih tekerrürden ibarettir. Siyasal islamcılarin derdi hiçbir zaman İslam olmadı, tek dertleri gücün ellerinde olmasıdır, eğer tersi olmuş olsaydı bugün yaşadıklarımızı (yolsuzluk, adam kayırma vb.) yasamazdik. İktidarin ellerinden gitmesi için bütün kutsalları kendilerine araç yapmaktan çekinmezler.

Maalesef yaptıklarını da din adına yaptıklarını söylüyorlar.

Yanıtla . 21Beğen . 16Beğenme 27 Temmuz 20:34


Anket Sakarya'da en çok hangi basın organına güveniyorsunuz?