Sakaryalı neden Sakarya'dan alışveriş yapmıyor?

Esnaf Odaları Birliği Başkanı Hasan Alişan ile geçtiğimiz gün Tv264'te her hafta yaptığımız Gazeteciler Soruyor programının özel bölümünde buluştuk. 

Hasan Alişan anlattı da anlattı. 

Yılların kurdu ya biz ne dersek diyelim, ne sorarsak soralım o kendi bildiğini söyledi. Bilmediğini de bir şekilde kılıfına uydurdu, alladı pulladı konuyu geçiştirdi. 

Onunla konuşurken bir sözü kafama takılmıştı.

Sakarya esnafı ne kadar güvenilir? Millet neden İzmit'e veya büyük alışveriş merkezlerine kaçıyor da Sakarya'dan Çark Caddesi'nden alışveriş yapmıyor.

Sorduk ama yine kendince bir cevapla işi geçiştirdi. 

Yahu dürüst esnaf artık elle sayılıyor bu şehirde.

Bunun yanında birde burnundan kıl aldırmaz, karşındakini adam yerine koymazsan kim gelir alışveriş yapar senden...

Bende Sakarya'dan alışveriş yapmaktan özelliklede Sakarya'daki ustalardan olabildiğince kaçınanlardanım.

Alışveriş yapıyor muyum? Evet. Ama ince eleyip sık dokuyorum artık... 

Okuduktan sonra istediğiniz kötü sözü de söyleyebilirsiniz bana... Umurumda değil doğrusu. 

Yaz, yaz esnaf kardeşim, alta yorum yaz... Paralı gazeteci de bana, bu yazı için kimden ne kadar aldığımı sor, hatta utanmıyorsan küfret.

Dedim ya umurumda değil...

Peşin parayı verdiğin an işin bitmiş. Paranla rezil olursun. Yurt dışından gelmiştim ya 2 sene önce, saf çocuğu masum Anadolu'nun misali paramla sürüm sürüm süründüm bu şehirde.

Kombimi yapalım derken kullanılamaz hale getirenimi,  MDF malzeme kullanırım deyip suntayı bana kakalamaya çalışanımı, "2 günde biter" deyip parayı aldıktan sonra 2 ay bekletenimi...

Daha sayayım mı ? 

Çok güzel bir özdeyiş vardır: ’İnsanların güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim’…Sözün sahibi Alman sanayici Robert Bosch…

Bir de yerli versiyonu var bu sözün TOBB başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu’nun konuşmalarında sık sık vurguladığı gibi: “Dürüstlük en büyük hiledir.” eğer hedefin para kazanmaksa, dürüst ol ve hep kazan.

Bizimkiler maşallah çok dürüstler... Ta ki malı satana, paranı alana kadar... Sonrası mı ? Aman Allah'ım burnundan getirilir o aldığın mal yada hizmet...

Ha birde Tiyatro oyuncusu esnaflarımız var... Harika ROL yaparlar...

Sorsan hiç biri cumayı kaçırmaz, gören; dürüst esnaf, kuruşu kuruşuna vergisini ödüyor zanneder.

Yapabilen basit usul yapıyor kendisini, senede 100 TL vergi ödüyor, bir diğeri sağdan soldan fatura alıyor, fiş peşinde ise koşan koşana.

Neden mi? Alın teri ile kazandığını iddia ettiği paranın üç kağıtla vergisini ödememek için...

Ödemesi gereken 100 lira iken 10 lira ödemek için tüm çaba.  

Haa birde sorarsan hepsi Vatan Millet Sakarya modunda. Ülkesini çok seviyor bu arkadaşlar.

Kısa çalışma ödeneğinden yararlanıp çalışanının hafta sonu iznine bile göz dikenimi ararsın, yoksa işten çıkıp işsizlik maaşından para alan elemanına çanak tutanımı.

Doğru, dürüst işini yapanı, vergisini hakkıyla ödeyeni tabi ki bu sözlerden alınmayacak. Zaten benim lafım onlara değil. 

Onlar hakkını sonuna kadar arayacak elbette. 

Gelelim yine konunun başına,

Esnafa yeterince yardım yapıldı mı? HAYIR

Bazı meslek gurupları üvey evlat muamelesi gördü mü ? EVET.  Hele kahveciler, lokantalar resmen sen yaşama dendi onlara...

Şu bilinmeli ki olmayan şeyi kimse kimseye veremez. 

Para toplayamıyor ki devlet...  Toplananda devletin kasasına değil birilerinin cebine gidiyor... 

Şimdi çıkıp devlet bize yeterli desteği vermedi diye haykırıyor ya hepsi. Bu sadece devletin suçumu sizce. Vergisini alamayan devlet ne kadar güçlü olabilir? 

Kurunun yanında yaşta yanıyor tabi ki. Adam gibi vergi verende kaynıyor arada. 

Ama şunu bilin isterim.

Herkes kendinin polisi, kendinin zabıtası olmadığı müddetçe, vicdanı katran kaplamış, yüzü ayakkabı köselesine dönmüş, kul hakkı nedir, Allah korkusu nedir bilmediği sürece daha başımıza çok şey gelecek. 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Hakan Turhan - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

136

.... - Ben boncuk türü şeyleri çok alan biriyim. Bulamadığım malzeme olunca da tek yere bağlı kalmam her yere sorarım. Geçen hafta gittiğim alışveriş yaptığım Çark Caddesi başlarındaki ünlü bir pasajdaki sıra sıra erkek tezgahtarların olduğu bir dükkana (boncuk ve tuhafiye ve süs püskül tarzı şeyler satan) bugün yine girdim ve bir tane utanmaz beni görünce şiştt bak gene geldi gibilerinden yanındakilere kafasını dönüp pis bir bakış attı göz kırptı. Sen müşterine ne gözle bakıyorsun acaba terbiye yoksunu. O pis ve edepsiz nefsini terbiye et. Ahlak fakiri. Nefsine hakim olamıyorsan git tedavi ol. Yazıklar olsun sana.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Eylül 19:19
135

Merhaba - Bir yazı yazdınız bin ah işittiniz. Gar maydanina ,kent meydanına ve Atatürk parkına koyulan o şeyler hakkından hakkında birşeyler yazdınız. Sayın Alişan onlar hakkında birşey demiyecekmi. Dernekler bir kermes yapınca ortalığı ayağa kaldırdı.acaba hiç biri kelime söyledimi ne dersiniz

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Nisan 01:25
134

Abdulbaki yilmaz - Hayatinda birtek limon satmamis olanlarin esnaflik hakkinda fikir yurutmeleri cok ilginc her meslekte oldugu gibi esnafinda iyisi kotusu vardir ama genelleme yapmak yanlis maalesef kamuoyunda esnaf tukaka algisi var ve maasli calisan cok kisi esnafin buyuk para kazandigini saniyor haa boyle bir zihniyette olabilir o zaman buyrun sizlerde esnaflik yapin ticaret kimsenin tapulu mali degil sn yazar

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 27 Aralık 10:16
133

Sakaryalı5454 - Hayatımda hiç İzmit’ten alışveriş yapmadım açıkçası dediğiniz kadar da yapıldığını düşünmüyorum eskiden doğrudur ama şu an sanmıyorum Sakarya’da var zaten her şey ama bir outlet avmsi rekabet ve indirim getirebilir diye düşünüyorum

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Aralık 15:14
132

Köyden Zekkeriya Abin - Hakan bey, girip bakıyorum yeni yazı vamı diye yok Para için yazanlardan degilsizin bekliyoz yaziii

Köylünen derdini bi dinlede bizide bi yaz... Ebubekir tek kişi biz binlerceyiz deediimizi anlatcak senin gibi adama ihtiyaç va.. Köylüyü dinle bir ara...

Yazasan gabak geticem bak

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 26 Aralık 12:19
129

Ademoğlu - Hiç uğraşmayın senede iki defa izmit outlet center indirimlerini takip edin en kaliteli markaları 3te 1 fiyatına alın hem aldığınız üründen kâr edin hemde paranızdan.

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 20:04
128

Bravo - Tek kelimeyle BRAVO sana helal olsun.Senin yazdığın herşey benim de başıma geldi ve ne zaman bir iş yaptırmaya kalksam aynılarını yaşıyorum.Katlı pazardan abi şunları verme dediğin zaman dövmeye kalkan esnaf mı dersin,işi neden bitirmiyorsun usta dediğinde kırk kılıf uydurma mı dersin.Sayın yazar Sakarya esnaf ve sanatkarlar odaları birliği başkanı 30 senedir sektörün başında ve artık eskiyen yüzüyle iş yapmamakta direniyor.Oda aidatları bence verilmemesi gerekilen paralar.Sakarya Esnaf odaları ama “Genel Sekreteri” bile dışarıdan getirilen Başkanın arkadaşı emekli bir asker.Yönetilmeyen bir şehir Sakarya.Esnaf odaları başkanı basit usule verginizi verin devletimizi kalkındıralım diyeceğine devlet ne verdiki derdinde.Esnaf dürüst olmalı biz Ahi evranın nesliyiz demeyi bile unutmuş herkesi açıkça hileye yönlendirmiş.Yazından dolayı tebrik ediyorum

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 23 Aralık 19:33
127

Arıcı - Esnf da haklı

Arıcılıkla uğraşıyorum. Kestane balina herkes ulaşsın diye uygun fiyata veriyorum. Müşteri bu bal değildir diyor. Gidip benim sattığım kişilerden 100 yüz pahalı alıyor. Pahalı satmakta keramet varmış. O yüzden esnafa hak veriyorum. Pahalı satmaya devam edin.

Yanıtla . 1Beğen . 8Beğenme 23 Aralık 19:17
126

Cyhn - Katlı pazardan balık aldım bir hafta önce büyük olsa olurmu dedim kendi paramla rezil oldum burda ölsem gitmem yazıklar olsun esnaf olacaklar

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 18:56
124

Kılıçali - Çarkın sonunda herkesin bildiği bir kıyafet mağazasına kapanmaya yakın girdim. Son anda belli olmuş bir iş görüşmesinde giymek için bir kumaş pantolon almam gerekiyordu. Girerken dükkan sahibine sordum "Pantolon deneyeceğim ama kapatacaksanız hiç girmeyeyim." "Aman efendim ne demek" falan diyerek içeri aldılar. Bir kaç tane denedim ve durumumu söyledim denerken sohbet olsun diye. Zorda kaldığımı öğrenince iki kat fiyat çekti. Biz parayı ağaçtan toplamıyoruz. Ağır işte çalışarak kazandığım parayı bunlara kaptırmak istemedim. Pantolonun en fazla dediğinin yarısı kadar ettiğini söyledim. Daha fazla veremeyeceğimi ifade ettim. Numara yapıyorum sandı ve nuh dedi peygamber demedi. Ben de almıyorum deyince o kibar esnaf gitti ahlaksızın, ağzı bozuğun biri geldi. Ağzına geleni söyleyip almaya mecburmuşum gibi beni dükkandan kovdu. 30 yıldır Sakarya'da yaşarım. Bu olay diğerlerinin bir özeti gibi olduğu için anlattım. Aralarındaki bir avuç dürüst ve düzgün esnaf dışında gerisi beş para etmez. Bu olaydan sonra o mağazaya ne gittim ne kimseyi gönderdim ve aradan seneler geçmesine rağmen herkese de anlattım. Hatta mağazadan çıktıktan sonra internette haklarındaki şikayetlere baktım ve almak istediğim pantolonun aynısının bir hafta içinde ağ kısmından eridiğini ve iade etmek isteyen müşteriyi de azarladığını içeren bir düzine şikayet okudum. Demek ki sorun bende değilmiş diyerek içim rahatladı. Allah bizi bunlar gibi sırtlan ruhlu esnaftan korusun.

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 18:25
123

Hakan54 - Sonuna kadar haklısınız milleti enayi yerine koyup 100 liralık ürüne 300 lira isterler. Ahlaklı iyi esnafımızı tenzih ederim ama böyle giderse hiç biri ticaretini sürdüremez. Ben almıyorum alanın da memnun olduğunu sanmam

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 16:49
120

Murat Keskin - Vallahi çok çok haklısınız birde çalıştırdıkları insan maaşlarını zamanında vermiyorlar sonrada millet iş beğenmiyor oluyor vergi vermez isen devletten de bişe beklemicen bin lira verir onbinlira ister

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 13:58
119

44malatyalı - Çok haklı bir yazı olmuş tam isabet ???

Hendek Sakarya dan da beter İstanbulla yarışıyor fiyatlar ayrıca çok kibirli esnaf selam bile almıyor bu yüzden alışverişi zincir market ve mağazalarda yapmak daha mantıklı

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 13:41
118

Burhan - 2007 den beri Sakarya'da yaşıyorum. Ticari yaşamla ilgili olarak söyleyebileceğim şey yorumcuların geneliyle aynı. Çok azı hariç müşteriyi sadece para olarak gören bir zihniyet. Ürünler ahlâkî kâr markalarından çok çok yükseklerde. Ön ödeme yaparsanız pişmanlık garantili. Hatalı ürün satmayan esnaf. (sen yanlış kullanmışsın.) Bir şey söylemek, kavga için yeterli. Peki ne mi yapıyorum? Beyaz eşya dahil alışverişlerin çok büyük bir kısmını, internet, AVM ve zincir marketlerden alıyorum. Arada İzmit'ten alışveriş yapıyorum.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 13:22
117

Simar - Emin olun istanbuldan daha pahalı Sakarya.30 yıllık tecrübe ile söylüyorum.

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 13:18
116

KEPÇE54 - Bu haberi yapanı gerçekten kutluyorum gerçek bir gazetecilik anlayışı

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 13:16
115

Sakaryali Tüketi̇ci̇ - Bravo Hakan Bey egosu tavan yapmış çoğu atalarından gayrimenkul zengini( iyi ve güzel esnaf kardeşlerimizi ayrı tutarım) bu esnaflara karşı çoğunluğun sesi olmanız dolayısıyla sizi tebrik eder çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 23 Aralık 13:07
114

Ali - Netten yada İzmit'ten alışveriş yapıyorum çok memnunum 20 senedir caddeden veya çevresinden çöp almışlığım yok çünkü esnaf düzgün davranmıyor birşey sorsan neredeyse dövecek gibi oluyorlar hele ki aldın memnun kalmadın kesinlikle arkasında durmuyorlar o yüzden en güzeli bilindik kurumsal markalardan alışveriş yapmak

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 13:00
112

rivaldo54 - Sakarya insani gezmeyi seviyor başkayerde 20 lira verip corba içer sesi cikmaz ama burda 6 liraya corba icer bune ya cok pahali der

Yanıtla . 2Beğen . 18Beğenme 23 Aralık 12:50
111

Esrarengiz Firari - Cok pahalıya satıyorlar ayni ürünü baska illerde yari fiyatına alıyorsun ve sattıkları ürünün arkasında durmuyorlar satana kadar elinden gelen herseyi yapiyorlar

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 23 Aralık 12:38
109

Has adalı - Sakaryanın zenginleri fırsatçı benim dükkanım vardı güzel iş yapıyordum.dükkan saybinin gözüne battı 100/200zam yaptı kiraya ben bu kirayı çıkara bilmek için mecbur fiyatları artırmam lazım yada kilidi vurup kapatmam lazım ticaret bu gün koy yarın kazan olmuyor sabır meşakkat li bir süreçten sonra para kazanılıyor .gözü doymaz şerefsizler yüzünden esnaflıkta yapiĺmiyor. İzmitte inanın burdan çok uçuz kiralar inanmayan sorsun sakaryadan dükkanını izmite taşıyan çok esnaf var.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 12:23
107

Helal Olsun - 4 sene Sakarya'da kaldım. Bu dediklerinizin hepsine rastladım. Doğduğundan beri orda yaşayan büyüyen insanlar neler yaşamıştır düşünemiyorum.

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 12:08
105

Material - Sakarya'nın toprağı bereketli, Türkiye'nin en önemli yolları Sakarya'dan geçiyor ve Sakarya İstanbul zenginin nefes alma yeri. Bu nedenlerden dolayı Sakarya'lı hiç çalışmasa bile atadan kalma toprağı para ediyor. Dolayısıyla Sakaryalı, tok satıcıdır. Bu nedenle esnaflığı bilmez, kendisini geliştirmez ve esnaf ahlakını edinip Bosch gibi zengin olmayı düşünmez. Zaten zengindir. Sakarya'dan mecbur kalmadıkça hiçbir şey almam, almak istediklerimin de yarısını zaten bulamam. Esnaf çok kaba davranıyor, dükkanıma neden geliyorsun, der gibi tavrı var. Kendisinde olmayan bir şeyin nerede bulunacağını sorunca "bilemem, bakman lazım" diyor. Bir esnaf iki sokak ötesinde aynı ürünlerden satan esnafı bilmez mi? "Bende yok kardeşim, arka sokakta falan dükkana bir bak" demesi gerekmez mi? Türkiye'nin 53-55 şehrini gidip görmüş, 8-10 tanesinde yaşamış biriyim. Sakarya kadar -nüfus ve imkanlara oranlara- geri kalmış şehir görmedim. Ne güzellik varsa burada Allah'tan var, insan eliyle yapılan bir şey yok. Not: O zaman defol git diyebilirsiniz, zorunlu görevim nedeniyle buradayım. Bayıldığımdan değil.

Yanıtla . 13Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 12:03
130

Ali - @Material 105 nolu yoruma cevabı: Yüzde yüz haklısın yorumu beğenmeyen esnaftır. Net

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 21:40
104

Sakaryalı - 25tl aldıkları ayakkabıyı 80tl ye itelersen 8.5 TL aldığın penyeyi 25/30 TL ye itelersen ne olur benim gibi gider izmitten İstanbul'dan internet üzerinden alis veriş yaparsın araştırarak neresi uygunsa kendi düşen ağlamaz önce eksikliği kendinde arayacaksın

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 23 Aralık 11:43
125

KılıçAli - @Sakaryalı 104 nolu yoruma cevabı: Önemli olan müşterinin verdiği para değil iş sahibinin vizyonudur. Lüks penye sektörüne göz dikmediyse bir kişi neden fiyatları uçurdukça uçursun da müşteriyi azaltsın? Aklı olan esnaf yayılmaya ve işini büyütmeye bakar, aynı malı fahiş fiyatlarla kakalamaya değil. Yahudi imkanlarına sahip olmadan yahudi mantığıyla fiyatlandırma yapan esnaf batmaya mahkumdur.

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 23 Aralık 18:31
106

Bir Okur - @Sakaryalı 104 nolu yoruma cevabı: Satın alan olduktan sonra istediğin fiyata satarsın. 100 TL'ye alan varsa kimse 80 TL'ye satmaz. Kaç TL'ye aldığın önemli değil, müşterinin kaç TL ödediği önemli. Adapazarı rahat para kazanan ve/veya paranın nasıl kazanıldığını bilmeden sorumsuzca harcayan insanlarla dolu. Böyle olunca da kaç TL yazarsan yaz satılıyor. O zaman satıcı neden düşük fiyat yazsın. Sonuçta günümüzde her şey ama her şey para.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 12:07
102

Papillon - Müthiş bir yazı. Tebrik ediyorum. Esnaf bir acayip olmuş, herkesi saf sanıyor. Para kolay kazanılmıyor. Acayip tiyatrocu olmuşlar. Satış sonrası hizmet sıfır. Bu tipler her şeyi hak ediyor, batmayı bile...

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 11:21
101

Mağdure Bacı - Mutfak dolabına tabak sığmıyor daha ne olsun her isler hile haramzadeler

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 10:55
100

Sakin - malasef öyle katlı pazar esnafı zaten allahlık olmuş kazık atmayanı yok hatta şöyle söyliyim sonradan gelen suriyeliler daha bir esnaf ben katlı pazardan kazık yemediğim zaman yok nerdeyse hal böyle olunca ki zaten ucuzda değiller essene kaydı bizim alışverişler işin güzel yanı iyi para kazanıyor şuan essenler hal böyle olunca da onlarda durumun farkında siparişlerde iyi geliyo çürük çarık nerdeyse olmuyo olmadıkça da sipariş geliyo bn uşakta okudum orda mesela lokantada adam siparişin yanında ikram verirdi çok hoş bişiydi ya burda öle birsey yok sakarya da ucuz bişi yok sağlık sektörüde böyle misal antepde narzozlu endoskobi 180 tl idi iki sene önce sakarya ****** 550 tl idi narkozsuz

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 10:27
98

Gerçekler - Maalesef bu ülkenin genel sorunu ancak bizim şehrimiz bu konuda diğer illerden daha önde. Ne esnafta ne ustalarda iş ahlakı, iş disiplini diye bir şey yok. İşimizi nasıl daha iyi yaparız diye bakmak yerine İnsanları nasıl kazıklarız diye bakıp baştan savma iş yapıyorlar. İyi esnaf ve ustaları tenzih ederim. Çok nadir de olsa hala işini iyi yapan insanlar var. Yapacak bir şey yok herkes kendi ektiğini biçer. Sonra vay efendim biz neden batıyoruz demesinler.

Yanıtla . 16Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 10:22
97

Sever Ser - ***************** STÜDYO FOTOĞRAFI ÇEKTİRDİM ABARTMIYORUM TAM 3 AY SONRA ALABİLDİM EN AZ 10 KERE GİTTİM SONUNDA EBATLARI YANLIŞ ÇIKARMIŞTI PARAYI PEŞİN VERMİŞTİM 50 LİRA KALMIŞTI BOYUTLARI KÜÇÜK ÇIKARMIŞ ÖYLE KABUL ETTİM 3 AY DAHA BEKLEMİYİM DİYE UNUTMUŞ GÜYA AMA ALAN 50 TL Yİ UNUTMAMIŞ BİDE ONU İSTİYOR

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 10:19
96

hasan - Kardeşim balık baştan kokar,toplanan vergiler ortada yok.denetleme sistemin yok.istediğin yandaşa vergi affı çıkarırsan, küçük esnaf ta mecburen üçkağıt peşine düşüyor..100 kalem vergimi olur

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 10:15
95

Vatandaş Kız - İlla açtıracaksınız kutuyu.

mobilya yaptırırsın 7 vidadan 3 tanesini takar,rica edersin 10 gün sonra gelir yapar tekrar geldiği için servis parası da ister.

Pimapen yaptırırsın köşelerden su girer söylenirsin,gelir zorla iş yapar tekrar servis parası alır.

Mağazaya girersin bişey sorarsın, alacaksanız çıkartayım der.

Satış elemanlarının elinde telefon suratları sirke satar bi dövmedikleri kalır.

POS makinesi arızalı Nakit alıyoruz derler. der oğlu derler..

Sonra internetten birçok şeyi DAHA UYGUNA almayı keşfettik,kaliteli ürünlere Erişimin kolaylığını keşfettik.Tamamen müşteri memnuniyeti odaklı çalışıyorlar ve çoğu alışverişte de kargo ücreti yok.

Kuşlara bulgur aldığım esnaf 3.bulgur alışverişinde poşetin içinden koca koca taşlar koyuyorsa ağır bassın diye o esnaf lütfen kapatsın gitsin dükkanını çünkü böyle kazanç olmaz.

Sen personeline az ücret verip çok çalıştırıyorsan o elemanın da müşteriyi tabikide dövmekten beter eder o da kara kaşın gözün için çalışmıyor orada, ihtiyacı olduğu için para kazanmaya çalışıyor.

Sen kazandığını otta-eğlenceye-gezmeye harcarsan tabi çıkmaz dükkan kirası personel maaşı. sonra tabii Pos cihazı arızalı sadece nakit kabul ediyoruz dersin.

Mal alıcam diye yüklendiniz kredilere kartlara günü de yaklaşınca vay efendim ben neyapıcam diye düşünürken evden çoluk çocuğu koyarsın dükkana, çalışan personeli çıkartırsın işten oda gider sana dava açar işten çıkarttığın için, e personelin sigortasını da yapmamışsın, herşey kaçak göçek dükkan idaresini de bilmiyorsun hiç birşey rayına girmeden gitmişsin bir de sıfır araba almışsın gaza gelip,personel için mahkeme seni tazminat ödemeye mahkum edecek. Ne oldu bu sırada müşteri girdi içeriye birşey sordu, senin yüzün sirke satıyor mu? satıyor, müşteri ne düşünecek senin derdini mi?Uçsuz bucaksız bir kısır döngü oluştu olaylar birçok örnekle uzayıp gidebiliyor..

Markasız çenç eşortman altlarını bile 100TL ye satmaya kalkıyorsunuz bize Markalısı Mağazada 30TL iken. yapmayın olmuyor işte...

Yanıtla . 21Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 10:05
113

Özkan - @Vatandaş Kız 95 nolu yoruma cevabı: Vatandaş kız tebrik ederim doğru söylüyosun başndan sonuna kadar okudum yazınızı aynen sakaryada esnaf kalmamış yazık hepsi düşmüş aldatmaya bi şekilde bunn parasını almanın hesaplarını yapmaktan ilgi alaka sıfır

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 13:00
93

G.Ç - Adapazarı esnafı dersek daha doğru olur düşüncesindeyim. Maalesef haklısınız . şehrin kronik bir sorunu. Zamanla akılları başlarına gelecek hiç endişelenmeyin.

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 09:55
91

Birisi - KATLI ESNAFI VE UZUN ÇARŞI ESNAFLARI GERÇEKTEN REZALET YÜZÜNE BAKMIYORLAR SURATSIZLIK AKIYOR BEN 1 TANE YÜZÜ GÜLEN ESNAF GÖRDÜM ODA TAHTAKALE SAHİBİ TATLI DİLİYLE İŞİNİ YAPIYOR ADAMCAĞIZ . HE BİRDE FİYAT OLARAK MAŞALLAH LCW MADAM COCO ENGLİSH HOME GİBİ KURUMSAL YERLERLE FİYATLARI AŞIK ATIYOR 2. SINIF MALZEMELERİNİ TEZGAHLARA KOYUYOR BİR KAÇI YAZIYOR 55 -60 TL YA MİLLETİ KAZIKLAMAYA YER ARIYORSUNUZ AFEDERSİNİZ SONRA SABAHTAN AKŞAMA BOŞ BEKLERSİNİZ . BENDE BİR SAKARYALI OLARAK İNTERNET SİTESİ VE AVMLERİ SEVİYORUM EN AZINDAN İLGİ VAR KURUMSALLIK KOKUYOR SAYGI VAR 2-3 TL AZ VERİP KALİTESİZ BİŞEY NE KULLANMAK İSTERİM NEDE SURATSIZ HİZMET ALMAK İSTERİM !

Yanıtla . 14Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 09:36
90

Gürkan - SÖYLENENLERİN ÇOĞUNA KATILIYORUM.

BİRDE OLAYA BİR BAŞKA AÇIDAN BAKMAK LAZIM.

İŞ YERİ SAHİBİ BİR HEVESLE DÜKKAN AÇIYOR.

NE İÇİN AÇIYOR PARA KAZANMAK İÇİN. SADECE KİRA VE GİDERLERE ÇALIŞILIYOR. KİRA BEDELLERİ SAKARYA DA HADDİNDEN FAZLA. SONUÇ OLARAK FİYATLARA YANSIYOR. EN ÖNEMLİ HUSUSTA ÇARŞI ESNAFI BURAYI İYİ OKUSUN. YANINDA ÇALIŞAN PERSONELİN SİGORTASINI BAŞLATMAYIP KARISINI ÇOLUK ÇOCUĞUNU SİGORTALI YAPANLAR VAY SİZİN HALİNİZE ÖBÜR ALEMDE. KOŞTURA KOŞTURA CAMİYE GİDEN PATRONLAR DEVLETTEN YARDIM ALIP DÖVİZE YATIRANLAR VE ASGARİ ÜCRETİN ÜSTÜNDE MAAŞ VERİP SİGORTALARI ASGARİ ÜCRETTEN YATIRANLAR ACABA NE KADAR HELAL LOKMA BOĞAZINIZDAN GEÇİYOR...

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 09:31
89

Kuntis Esnaflar - Katlı pazar da iri hamsi diye sardalya sattılar :)))

Yanıtla . 19Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 09:26
88

Herkes Esnaf Olamaz. - Bazen kitaplarda kampanyalar olur Kur'an-ı Kerimlerde de fiyatlar herkes alsın diye düşer. O sıralar(birkaç sene önce) nerdeyse şehirdeki her kitapçıda Kur'an-ı Kerimler 10 tl ye satılıyordu . Başkalarına dağıtma amaçlı alacaktım.Yolum çok ünlü bir pasaja düştü ,10 Tl 'ye satılan Kur'an -ı Kerimlerden istediğimi hediye edeceğimi söyledim.Dükkanın içine adamın arkadaşları gelmiş çay içiyorlardı kalabalıktı.Ayıp be 10 tl ' ye Kur'an - ı Kerim mi hediye edeceksin diye bana bağırdı alemin içinde.Beyefendi sen o meşhur pasajda tuz lambaları ve dini kitapları satmaya devam et.Kalbimi çok kırdın arkadaşların senin yerine utandı nereye bakacaklarını bilemediler.Esnaflığı herkes yapamaz.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 09:26
99

Herkes Esnaf Olamaz. - @Herkes Esnaf Olamaz. 88 nolu yoruma cevabı: Bu arada not düşeyim bu bahsettiğim meşhur pasaj Pasaj 2000 değil. Orda çok kitapçı var onları zan altında bırakmak istemem. Ama oraya yakın meşhur bir paşada başıma geldi bu tatsızlık.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 10:25
87

Misafir - Hakan Bey, Dünkü yazınızı beğenmemiştim ve eleştiri yapmıştım. Ancak, bu günkü yazınız çok yerinde ve çarpıcı tespitlerle vatandaşı uyaran bir yazı olmuş. Sizi kutlarım, güzel bir gazetecilik!. Ancak, yorumları da okuyunca ; sanki Sakarya'da sadece esnafın hatalı ve suçlu olmadığını, esnafı bu yöne teşvik eden bazı sorumsuz müşteriler ve yeterli denetim yapmayan yetkililerde de suç olduğunu anlıyoruz.

Doğru söyleyeni bazen 9 köyden kovarlar!.. Dikkat edin!..

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 09:25
86

Isimsiz - Saçma sapan bir yazı. Devlet vergi alamıyormuş da bilmem ne. Bu saçmalıkları yazmak için gram iktisat bilmemek gerek. Esnaf ne kazanıyor ki o vergileri verecek? Devlet her sene 1 trilyon vergi topluyor. Hele sizin kendi evininizi yaparken çalıştığınız 2-3 ustayla çark caddesi esnafının ne bağlantısı var hiç anlamadım. Şundan 200 sene önce bu vergiler alınsa halk dağa çıkardı. Neyi nasıl savunacağınızı şaşırmışsınız siz.

Yanıtla . 1Beğen . 14Beğenme 23 Aralık 09:23
85

Deli Panther - Son model araçlarıyla gezen sözde esnaflar benden az vergi veriyor yetim hakkı yiyorsa yansın o köy yansın o kasaba yansın o şehir....

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 09:21
84

Slifer - Hakan Bey,

Yazınızı büyük bir merakla okudum. Elinize sağlık ama kutuplaştırmayalım insanlarımızı biraz daha dikkat edelim.

Sakarya ilimiz işini onuru ve şerefiyle yapan güzel esnaf kardeşlerimiz de var.

Yanıtla . 1Beğen . 6Beğenme 23 Aralık 09:15
83

Koşmarkelle - Mutfak dolabı marangoz işi olanlar Y.B' den uzak dursunlar.

işi eline yüzüne bulaştırdı yapamadı yarım bırakıp kaçtı.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 09:07
80

Ömers - Ne esnafı hele o uzun çarşı esnafı aman aman yıllarca milletti kazıklayıp mal mülk dükkan sahibi olmuş çoğu nasıl olsa sırtları saglam para geliyo bi kalkık tavırlar sen kimsin açsın esnaf olmazsan adam olmazsan ustalara hiç girmiyorum önceden iki ustaya para verdik ikiside çaldı bi taneside arkadas o da kaptırdı kuruş vermeyın iş yapmadan usta dıye gezenlere

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 08:19
78

Bürekcı Raamiiz - Hakan Turhan da olmasa Medyabar da bir heyecan olmayacak. Her makalesi yorum rekoru kırıyor. Ama patronlar bunlara pek itibar etmez. Sonuçta çalışanlar doğal köledir. Helal olsun Hakan. Sende olmasan takip edilecek bir şey kalmıyor.

Yanıtla . 12Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 07:49
77

Emrah Aydın - Zıkkım yesinler.bunlar esnaf değil zaten.suratlari sirke satıyor meymenetsizlerin .insanlik sıfır iş ahlakı sıfır., kalite sıfır. Sonrada eee tabiiki vatandaştan babayı alirsiniz

Yanıtla . 15Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 07:35
76

Hhhhhhh - Çağ internet çağı avmde bitti internetten domatesi bile seçiyorsun eşyaları kaç yıldır zaten alıyoruz internetten

Ne yapalım saçma sapan mağazadan apaçi tipli insanlardan mı alışveriş yapayım

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 06:25
75

İlhami - Acı ama gerçek.gazetrci arkadaşımız taksicileri unutmuş yeni

Terminalden taksiye bin birde seni yabancı zannettiler mı yandın

Dürüst esnaf yok mu var ama azınlık da.

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 05:01
92

Yazık - @İlhami 75 nolu yoruma cevabı: Bir de yanlarından geçerken mahallenin kızlarının dedikodusunu yapan taksiciler de var.Yapmayanlar üstüne alınmasın lütfen.Bıt bıt dedikodu,iftira gırla gidiyor bazıları hiç utanmıyorlar .Kadınlara dedikoducu derler ama bazı erkekler onları geçmiş vaziyette.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 09:55
74

Sakaryalı - Sakarya dediğiniz şehirde 72.5 milletin hepsinden mevcut. Demekki sakarya ya özel bir konu değil bu.. on esnafa sor nerelisin diye farklı iller söyleyecek. Demekki burada hata biz Sakaryalı da mı sizde mi

Yanıtla . 3Beğen . 5Beğenme 23 Aralık 04:46
108

Yabancımisafir - @Sakaryalı 74 nolu yoruma cevabı: Evet tabiki suç varsa sizde.sizler onları kendinize uyduramamış,kolayınıza geldiği için siz onlara ayak uydurmuşsunu.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 12:16
81

Ömers - @Sakaryalı 74 nolu yoruma cevabı: Ne alakası var ben 40 yasındayım 40 yıldır sakaryadayım bizim esnafımız özellikle dışardan gelen degıl sakaryalı çakallar bizde esnaflık yaptık yıllarca ve yanlarında çalıştım bilirim en iyi yakınından para kazanılacağını ne kadar sana güvendiğini hissederse esnaf o kadar ....

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 08:26
73

Adadan54 - konu sakaryalı esnaf sanıyordum ama okuyunca birkaç cümleden öteye gidememiş.geri kalan yazı sağa sola zıplamış...Sanırım canı çok sıkkınken yazmış

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 23 Aralık 03:39
72

İstanbullu - İyide kardeşim ben esnaf değilim ama Sakaryalı esnaflarda çok kar etme peşinde pazarlık yaparsan kazıklanmassın iş bitmeden bir kuruş para vermem malı teslim almadan parayı vermem zaten peşin para ile hayatta alış veriş yapmam fakat çark caddesinde kiralar avmlerle yarışıyor bu yüzden bazı esnaflar yeni açılan avmlerle kaçıyor yakında çark caddesinde bütün dükkânlar bosalırsa şaşmayın aç gözlü dükkan sahipleri de turşusunu kurşun dükkanın

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 23 Aralık 03:04
71

SEDAT DAGKESEN - SEKER FABRIKASI KAPATILMAMASI ICIN BIZ TANK PALET ISCISI OLARAK SEKER FABRIKASINDA DESTEK YURUYUSU YAPTIK SAKARYAMIN ESNAFI "" SUNLARA BAK RAHAT BATIYOR "" DEMISLERDI.

AMA SEKER FABRIKASININ KAPANMASI ILE SAKARYA ESNAFININ ISLERINDE DUSUS BASLADI BUNU HICBIR ESNAF INKAR EDEMEZ NITEKIM TANK PALET OZELLESIRKEN BEN ARKAMIZDA DURAN SAYILI ESNAF GORDUM...

DUSUNUN TANK PALET FABRIKASINDAKI SUBAY ASTSUBAY MEMUR ISCININ SAKARYA EKONOMISINE KATKISI ABARTISIZ ENAZ 10 MILYON LIRAYDI !!!! BEN SAHSEN YEMIN ETTIM VE KOCAELIDEN ALISVERIS YAPTIM...SIMDIDE KINA YAKSINLAR,TEK TEK KAPATIYORLAR UZULDUGUM TEK SEY KURUNUN YANINDA YAS TA YANIYOR...DURUST OLANA SOZUM YOK AMA KALITESIZ ISCILIK YAPARAK URETTIGININ ARKASINDA DURMAYAN YUZLERCE ESNAF VAR.! 1 KERE KAZIKLIYOR ISININ ARKASINDA DURMUYOR...

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 02:33
103

Sedat Dagkesen - @SEDAT DAGKESEN 71 nolu yoruma cevabı: DELI MURTAZA YANLIS DUSUNUYORSUN BIRADER...!

BEN 1998 YILINDA FABRIKAYA GIRERKEN FABRIKANIN YERINI BILMIYORDUM.ISKUR UN ONUNDEN BIRKAC KEZ GECTIM FABRIKAYA BASVURAN YOKTU ! ARKADASIM KAHVEDE OKEY OYNUYORDU GEL SENDE BASVUR DEDIGIMDE " BEN EMIR ALTINDA CALISMAM DEMISTI^^ FAKAT 5 YIL SONRADA DEVLETE KAPAGI ATTINIZ DIYENLERI COK GORDUM.ADAMLARI KAHVEHANELERDEN OKEY MASASINDAN KALDIRAMADIK VE BUGUNDE O ZIHNIYETTE OLANLAR EYYY DELI MURTAZA AYNI SENIN GIBI DUSUNUYOR...KESKE BU FABRIKANIN DEGERINI BILSEYDINIZ..

.^^ TANK PALET ISCISI 281 ADET FIRTINA OBUS URETTI,ASKERI BIRLIKLERE KOSTURDU NERESI OLURSA OLSUN KIBRISA KADAR ARIZALARA GITTIK.SONRA FIRTINA 2 PROJESI ICIN 2 ADET FIRTINA 2 PROTETIP URETTIK AMA BMC YAKINDA TURKIYEYE BU YALANI SOYLEYECEK 2 TANE URETTIK YAKINDA SERI URETIME GECERIZ DIYECEK VE BU VATANDASTA BUNU BAL GIBI YIYECEK.SONUCTA ISCI DUSMANI BIR HALKIMIZ VAR ^^

DELI MURTAZA INAN UMURUMDA DEGIL BEN ARTIK ALMANYADA YASIYORUM,GENCLER ICIN COCUKLARIMIZ ICIN UZULUYORUM :( AL SANA SEKERPINARINDA HONDA FABRIKASIDA KAPANIYOR ORADA COK SAKARYALI CALISIYOR VE TOYOTA FABRIKASI BU ELEMANLARI HAVADA KAPACAKTIR.ISSIZ GENCLERDE TOYATA FABRIKASINA ISE GIRME HAYALI KURMAYA DEVAM EDER...BUNLARIN TEK NEDENI KOYUN ZIHNIYETLI INSANLARDIR !!!!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 11:42
94

Deli̇ Murtaza :) - @SEDAT DAGKESEN 71 nolu yoruma cevabı: EVET AMA GERÇEKTEN DE SİZE RAHAT BATIYOR.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 23 Aralık 09:59
70

Memur - Tahin durumumdan dolayı 4.yılım Sakarya’dan uzaktayım.

Aslen Edirneliyim.Üniversitemi SAÜ de okudum ilk zamanlar alışamadım ama sonradan çok sevdim.

1 yıl sonra yine geleceğim nasipse.

Benim konu ile ilgili şöyle bir tecrübem oldu;

Çark Caddesinden bir yerden (ismini vermek istemiyorum) Valiz aldım.

Aldıktan 3 hafta sonra Edirne’ye gittim ailemin yanına daha giderken tekeri çıktı.

Olabilir normaldir kul yapısı neyse aldığım yere fişi ile gittim durumu anlattım nerydese dövecekler idi.Üzgün sinirli ve şikayet edeceğim nasılsa vs derken Dar Sokak’da bir çantacı’ya uğradım.

Sordum nerde tamir yaptırabilirim diye ; kendileri valiz satmamasına rağmen bana yardımcı oldular ücret ısrarla vermek isteme rağmen , orda ki az durumu anlattığımdan , Amca Sakaryamızı kötü sanmayın aslı iyidir ama her insan aynı olmuyor ben 40 yıldır burda esnafım dedi gerçekten de çok ama çok makbule geçti yardımı üniversite boyunca hep alışverişlerimi yaptım halen daha da aynılar , Baycan Çanta çok teşekkürler.

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 02:10
69

Sakaryalı - AVM internet ve essen den alış veriş yapıyorum uzun çarşı katlı pazar çark caddesi en son ne zaman alış veriş yaptığımı hatırlamıyorum Sakarya esnafı benim için bitti en sonki dolmuş zammından sonra her yere ya bisikletle yada yürüyerek gidiyorum aç gözlü adamları doyuramadık

Yanıtla . 23Beğen . 2Beğenme 23 Aralık 01:48
68

Adapazarı - Küçüklüğümden babam götütürürdü ayakkabıçılar çarşısından ayakkabı alırdık, yakın zamanda çocuğumun ihtiyacı oldu aklıma geldi yokum düştü gittim ayakkabı sordum ve bin pişman oldum beş karış surat ile cevap veriyorlar. Önce esnaf olacaksın, yok efendim avm lerde pazarlık yapıyormuşuz mu, o mu, bu mu yargılayıcı sözler, sonrasında esnafımız ağlamasın en azından avm lerde insan muamelesi var parası önemli değil.

Yanıtla . 22Beğen . 2Beğenme 23 Aralık 01:27
67

Srdvnli - Asemden masa sandalyeciden masa sandalye aldım. Aldığıma alacağıma pişman oldum. Haram zıkkım olsun. Sandalyenin kalitesinde falan değilim. Böyle esnaf mi olur. Yazıklar olsun...

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 01:25
66

Yazlıkcı - Kesinlikle doğru tespit bizde karasu da yaşıyoruz aynen sorunlar . Parmakla göstericek kadar az dürüst esnaf, istanbulda götürüyoruz coğu malzemeyi üzücü durum. Mutfak dolabıma ek yaptırdım ücretinde peşin verdik işi yarım ve berbat birşekilde bıraktı

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 00:53
65

Abdullah - Önceden insanlar bukadar zenginlik için de deyildi zenginleştikçe aç gözlü ve doyumsuz oldu esnafta işçide tamam yazılanların çoğu doğru bu çoğu yerde var Bu sakaryada birazdaha fazla olabilir Allah helalimize haram karıştırmayan kullarından eylesin

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 00:42
64

Yasin - Kesinlikle %100 doğru bir tahlil helal olsun Hakan bey ????

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 23 Aralık 00:18
63

Karasulu Tufan - Aynen abime tümyazdıklarına katılıyorumsakaryadaesnafmalesf durustdeğil adeta dukkanına. Gırdınmi seni yolunacak kaz zannedıyo

Yanıtla . 12Beğen . 3Beğenme 23 Aralık 00:10
62

Sakaryalı - Doru tespit teşekkürle.Birkaç yıl önce köyüme birkaç kapı sipariş ettim gördüğüm rezaletin haddi hesabı yok.Kapılar hala düzgün çalışmıyor ki aradığımda adamların beni dövmediği kaldı.Haram zıkkım olsun.Serdivandan mobilya aldım birkaç sorun çıktı ama kimse ilgilenmedi.oda haram olsun.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 00:02
61

Gülümser - Bende yapmıyorum çok fazla işini iyi yapanları seçerim marka olur param rezil olur ben değil yada hiç almam namaz 5 vakit ahlak 24 saat Farz heryerde iyi kötü var ama beni benim alışveriş yaptığım ilgilendirir doğru neyse şöyle helal lokma azdır belki ama bereketlidir kul hakkını para ile odeyemezsin

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 23:47
60

Sakaryalı - Şunu söylemek lazım ki senelerdir yakındığımız bir yarayı konu edinmişiniz Sakarya esnafının bu hallerine 10 yıldır burda yaşayan biri olarak sayısız örnek geliyor aklıma ev alırsın mütahiti yalancı mobilya alırsın mobilyacısı kazıkçı usta çagırırsın yalanla dolanla oyalar 2 katı paraya temiz iş yaptıramazsın katlıya haftada 2 kez uğrarım balık alayım desen sabah 25 olan balık akşam geçerken 15 olmuş 2 dakka işin olsa bir dükkanın önüne araba bıraksan kavga etmek için dükkan sahibi kapıda belirir hemen buraya dışardan gelen insanlar okadar bu durumlardan şikayetçi ki cidden ben mümkün olduğu kadar alışveriş yapmamaya çalışıyorum bu esnaf böyle oldukça hep kazanıyormuş gibi görünüp kaybedecek..

Yanıtla . 20Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 23:33
58

Firedinin Kabusu - üzüm alacaktık etikette 6lira hanım seçebilirmiyiz diye sordu tezgahta alt sıradaki üzümler daha güzeldi esnaf kardeş o kısım 10 lira dedi ben dedim etiket 6lira esnaf kardeşin cevapı çok güzeldi işine gelirse al zorla satmıyoruz . az daha kapışıyorduk bir dahada katlı pazardan alış verişi kestim gidiyorum markete gidiyorum kendim şeçiyorum işime geldiği gibi

Yanıtla . 25Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 23:21
56

Kesici - Bende sıhhi tesisat malzemeleri Istanbul dan aldım neden ! burdan daha ucuza. işi yapacak olan usta ile gittim usta bile azı açık kaldi belki 7000 TL tutacak malzemeyi 2750 kapattım hem garantili hem buradaki aynı marka.birşeyler doğru gitmiyor semt pazarlarında kimsenin etiketi yok arıyorsun zabitayi orası diyor bize ait değil kimsede maske yok nerdeyse tüm Sakarya zaten kimsesiz gibi sahibi yok herkes bir yol tutturmuş gidiyor

Yanıtla . 28Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 23:01
57

Atta Pazarı - @Kesici 56 nolu yoruma cevabı: Nerden aldın hocam benm de ihtiyacım var

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 23:17
55

Karasu - Helal olsun. Müthiş tespitler ve cesurca doğruları anlatmak işte budur.

Yanıtla . 22Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 22:56
54

Kirpi54 - Bence çok dogru bazı arkadaslar yazmıs baska illerde ne ucuz diye cok uzaga bakmayin. Essen market izmitli Adapazarinda en ucu market olarak biliniyor. Bir sürü büyük toptancı firma var ama Zırhlioglu Istanbuldan gelip burada iş yapiyor. Sıfır araba fiyatlarina bakin izmitte çok daha ucuz. Sanayi esnafi servislerle yarisiyor. Daha ne diyeyim her sey ortada. Az kazan öz kazan helal kazan....

Yanıtla . 18Beğen . 2Beğenme 22 Aralık 22:53
53

Sakaryalı - Esnafın çoğu yalancı insanları kazıklamak için dükkan açıyorlar hele katlı pazar yeri esnafı tam katil semt pazarları katlıdan iyi bence katlı pazaryeri kaldırılsın fiyatlar tehgahta dümenli yazılıyor zabıtalar denetlemiyor herelde

Yanıtla . 21Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 22:51
52

Dar 954 - Divan mobilyadan 5 yıl once koltuk takımı aldim bu yıl süngerlerini ve yüzünü degistirdim koltuk iskeletleri 2 ci el çıktı haram zıkkım olsun aldığı para

Yanıtla . 17Beğen . 2Beğenme 22 Aralık 22:49
51

Sakaryali - Yllar önce İstanbul'dan gelmiştim. Bekarım pırıl pırıl gömleklerim pantolonlarım var. Ara ara İstanbul'daki kurutemizlememe götürürdum. Tüm gömlek ve pantolonlar hepsi ayrı askıya koyulurdu.2000li yıllarda Adapazarinda pantolonları poşete koyup gönderiyorlardi. Aşkı istedimmi bozuluyorlardi. Fiyatı yaklasik iki katıydı. Bunları niye ayrı koymiyorsunuz demsitim. İstanbul'da yarı fiyatına hepsi ayriaskıda veriliyor demiştim. Birde fiş istemiştim nasil çıktığını bilemiyorum. Yine o yıllarda standart fiyatta olması gereken Pierre Cardin gibi gömlekler uzun çarşıda iki katıydı. Yıl 2001 2002 gibi 70 80 TL'ye pantolon almıştım. Kuru temizlemede bozulmuştu. Farkli kuru temizlemeydi. Kimse sorumluluk kabul etmemişti. Belki yerel esnafa zararı oluyor ama Kiğılı gibi mağazalar gelmeye başlayınca yerel esnaf makul fiyatlara dönmeye başladılar. Ayrıca burnundan kıl aldırmayan saat onda kepenkleri açan vs vs. Yıllardır buradan alışveriş yapmıyorum

Yanıtla . 16Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 22:35
50

Osman - Katlı pazardan balıkçıların yanında ki tezgahtan kilosunu 5.00 TL olarak okuduğum pırasa ve ıspanak alayım dedim yarım kilo da havuç aldım 20 TL verdim 6tl geri para üstü verilince acaba havuç mu pahalı diye sorunca ıspanak va pırasanın 6 TL olduğu söylendi kurnazlar 5 TL.nin yanındaki yine aynı 5,TL boyutundaki 0 Lara virgül kuyruğunu yapıştırıp kendilerince 9 yapmışlar hiç yakıştıramadım diye soylendim aslında ürünü geri iade etmeliydim zabitamiza aslında çok iş düşüyor

Yanıtla . 23Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 22:35
49

Asgari Ücretli - 10 numara özetlemişsin ....parasıyla adam bulamıyoruz iş yaptırmaya....bencede balık baştan kokar, başa getirilen şahıs vatandaşa örnek olmadıktan sonra bu halk düzelmez kesinlikle.....birde halk ekmek çoğaltılmasını istiyoruz acilll..... ucuz ekmek yemek istiyoruz....

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 22:33
48

Dar 954 - Dört yol sanayii 20 sene öncesine kadar Turkiyenin en iyi ustalarını barındırıyordu şimdiki ustaların hiç biri ustalikdan anlamıyor anliyanlarda düşmüş paranın peşine

Yanıtla . 23Beğen . 1Beğenme 22 Aralık 22:33
47

Yabancı - Sakarya lı değilim burada memurum buradaki en büyük sıkıntı esnaf yabancı olduğunuzu anladığı an 50 ise hemen 80 oluyor buda gercekten insanın güvenini kaybetmesine sebep oluyor

Yanıtla . 24Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 22:13
46

Esnaf Kendi Kaşındı - Sakarya esnafına ödeme yapacaksın ürününü almadan. Bak nasıl hoşuna gider. Ben internet üzerinden alıyorum. olmadı mı beğenmedim mi siparişi iptal ediyorum ya da değiştiriyorum. Özgürlük varmış. Esnaf sıcak kanlı olsa güler yüzlü olsa can feda ama yokk. hele hele oto sanayi esnafı. Ustaları bir görseniz var ya sanki mercedesin mühendisi. Bilgi olarak bir b.k yok fikir olarak onu değiştir bunu değiştir. Ulan bu değişecekse zaten değişir sana tamir et diye geliyoruz.

Yanıtla . 24Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 22:01
45

Nagihan - Sakarya giyimde uygun ve aradıgını bulabiliyosun ben izmiti gezer gezer gelirim gene sakaryadan alırım mobilya belki dogrudur uygun olabilir iş yapatıracaksanda heryerde gecerli işi yaptır parayı ver önceden para verilmez

Yanıtla . 6Beğen . 14Beğenme 22 Aralık 21:59
44

Saf Koylu - kurumsal olmayan hic bir yerden alisveris yapmam basimida agritmam bana hangi yerel esnaf iade ve urun garantisi ve guleryuz gosterebiliyor gercek anlamda

Yanıtla . 24Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 21:56
43

Utanıyorum - Utanıyorum evet 45 yaşındayım ve çarşınin tam merkezinde esnaflık yapan babamın dükkanında aynı sektörde devam ediyorum kimler geldi kimler geçti ama bu 10. 15 yıldır belki de deprem sonrası yan komşudan alışveriş yapmaya bile korkuyorum bı ürün ilk sordugunda 100 liraysa nasıl 30 liraya kadar inip satabiliyor. Dedimya uzun yıllardır aynı mekanda yım ürünün geliş rakamını biliyorum nasıl vicdani el verip yüzde yüz kâr la satar hiç anlam veremiyorum bu yüzden çarşıdan alışveriş enerjisi tükendi tükeniyor. Kapalı çarşı uzun çarşı eskiden nasıldı çevre ilçelerden köylerden herturlu alışveriş için insanlar gelirdi simdi :( utanıyorum ve Allah inşallah musibet vermeden ıslah etsin ...

Yanıtla . 27Beğen . 1Beğenme 22 Aralık 21:54
40

Gerçek Sakaryali - Ben doğma büyüme Sakaryalıyım. 1999 depremine kadar Sakarya da herşey çok güzel güllük gülistanlık tı. Depremden sonra eski yerli dediğimiz insanlar ya köylerine yada başka vilayetlere gitmek zorunda kaldılar. Korku ve panik vardı. Boş kalan dükkanlar ucuz ucuz para için satıldı. Evler de oturulmayınca dışarıdan tanımadığımız insanlar geldi. Bu da yetmiyor gibi SAKARYA 'ya kampüs diye okul yaptınız halkımızı kötü örneklerle doldurdunuz. Bu birinci neden, ikincisi eskiden büyüye saygı küçüğe sevgi vardı. Okul olsun, cami olsun işyeri olsun hep birlik ve beraberlik vardı. Yanlış yapan olursa buna güzellik ile cevap verilirdi ve karşı taraftaki kim ise yanlışını kabul eder özür dilerdi. Bu zamanda ise ne bir babaya anneye ablaya abiye kardeşe eşe çocuğa, ne bir öğretmene, ne bir cami hocasına, ne bir akrabaya, ne bir komşuya, ne bir çalışana ,ne bir askerimize ve polisimize, ne bir devlet büyüklerimize kısacası kendimize saygımız kalmadı. Hep bir nefret, çekememezlik ve bencillik baş gösterdi. Kimse kimsenin ne bir ihtiyacını, ne bir üzüntü ve sıkıntısını paylaşmıyor. Herkes bir tarafa çekilmiş sanki bir düşmancasına olan biteni seyrediyor. Bunun için de ne dostluk, arkadaşlık yardımlaşma kaldı. Esnaflar da müşterilerden bıkmış çalışmak ,kira ödemek işçinin hakkını vermek zor geliyor. Rabbi. sonumuzu hayır eylesin İNŞALLAH İyi geceler SAKARYAM

Yanıtla . 25Beğen . 6Beğenme 22 Aralık 20:59
39

hüseyin sezer - SAKARYA ESNAFI KAZIK ATMAKTAN ZEKVK ALIYOR SANAYİDE ARABAMI YAPTIRIYOM BAŞTAN 300 DİYORSA BİTİNÇ 450 DİYORLAR İKİ DEFA BAŞIMA GELDİ ESKİDEN BOLU DÜZCE ZONGULDAKBURSA BURDA TAMİR ETTİRİRDİ ŞİMDİ ARABAM SAKARYADA ARIZA YAPINCA KENDİ ŞEHRİNE ÇEKTİRİYOR COK ESKİ ESNAF OLARAK ESKİDEN İZMİT .BOLU .DÜZCEDEN COK GÜZEL MÜŞTERİLERİM VARDI KİMSE APTAL DEGİL KENDİ DÜŞEN AGLAMAZ

Yanıtla . 20Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 20:42
37

şahsumanabi - Çocukluğumuzda anne babamizla katlı pazara ve uzun çarşıya ayakkabı ve giyim alışverişine giderdik. O günlerden aklımda kalan suratını ekşiterek ürünleri denettiren, biz biraz daha dolaşalım deyince lafla tacize başlayarak " Siz ne kadarlık bir ürün bakmistiniz? Dükkanındaki ürünler size uymaz vb." aşağılayıcı ifadeler kullanan, dükkandan çıkıp giderken dahi arkamızdan laf atmaya devam eden, esnafligi tam olarak anlayamamış kişilerdi. Nasıl bir tramvaysa buyudugumde hiçbir zaman katlipazardan ya da ayakkabıcılar çarşısında alışveriş yapmadım.

Yanıtla . 42Beğen . 2Beğenme 22 Aralık 20:07
36

HAKLI - Bir şehrin şehir olabilmesi için enaz 250-300 yıl gerekir.Sakarya daha 100 yılını bile doldurmadı,burda yaşayanların büyük oranı başka şehir veya ülkelerden göç edenler onun için biraz beklemek lazım.Şehrin yerlileri etliye sütlüye karışmayan tipler olursa bu iş yürümez.

Yanıtla . 24Beğen . 5Beğenme 22 Aralık 20:02
35

Özcan Çamdağ - Yazar çok güzel bir konuyu ele almış.

Hasan Ali ŞAN geçiştirdi bazı yerleri değinmedi.

Diyorsunuz.

Zaten 29 yıla yakındır görevi o topu korner çizgisine taşımak.

Kaleyi görsede şut atmaz .

Bir çok oda STK SAPSARI Çürüdü nerdeyse.

Gelelim esnaf ne kadar dürüst ve samimi.

Buda çok önemli müşteri eşikten girince

Dükkana bir çoğu cepteki parayı nasıl

Kasaya indiriminin peşinde.

Iyisi yokmu var elbette ama azaldı çok azaldı.

Dindarları tenzih ederim.

Bu ŞEHzINal HACI ABİSİ AĞIR ABISİ

Amiyane tabir rüzgar yapanı bitmez.

Parayı kasaya koyar bereket versin der yazar

Kasaya dokunacak TİTREME MODUNA GEÇER.

MÜLK SAHİPLERİ ne gelince kiralar çok yüksek.

Daha çok şey söylenebilir ama.

Bir mecazla noktalayalım.

SAKARYA DEPREM BÖLGESİ TOPRAK OYNUYOR

ALLAH tan.

Toprağın üstündekiler neden niçin oynar

Fırıldak çevirir o meçhul.

Bir grup insanlarda bu şehirde mutsuzlukla

Besleniyor.

Bile bile Radon gazı salgılıyor bu zehirli sarmaşıklar.

SAKARYA nın üstünde BİR İPOTEK VAR

ÖLÜ TOPRAĞA GİBİ BİLİNMESİNE RAĞMEN

Değişen bir şey yok.

Bu konuyu PLATFORMA taşıyınız.

Kangren bir konu bu.nokta.

EN ACISI ARKADAŞLAR ŞEHİRLER ARASI

YOLLARDA ADAM 54 Plaka gördü mü

Malesef AMBULANS dercesine yol veriyor.

Yazıya yorumları okudum katılmamak mümkün değil.

Yanıtla . 24Beğen . 3Beğenme 22 Aralık 20:01
122

Kara-su Miko - @Özcan Çamdağ 35 nolu yoruma cevabı: Tek top dondurmayı karasuda 35 tl 'ye kitlediler 2 top 70 tl ağzımız açık kaldı dondurmayı yemedik yatırım yapıcaz buz dolabında allah tan korkun kuldan utanmıyorsanız

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Aralık 16:20
34

Yesman - 10yildir sakaryada yasiyorum. Büyük zincir magazalar haric dukkanlara 9 yildir adim atmiyorum. Paramla kötü muamele gormek istemiyorum çünkü. Hicbir arkadasima da tavsiye etmiyorum

Yanıtla . 41Beğen . 1Beğenme 22 Aralık 19:44
42

Yalçın - @Yesman 34 nolu yoruma cevabı: bencede esnaf müşterilerine iyi davranmıyor

Yanıtla . 14Beğen . 1Beğenme 22 Aralık 21:36
32

Adamın Biri - Mobilyacılar çarşısına girdim göze çarpan bir mağazaya girdim. Üstelik tanıdıktı. O zaman vur tut 5400 tl ye aldım. bi iki ay sonra gebzede gezerken benim mobilyanın aynısını gördüm 3900 olur dedi. Üstelik gebzeden getirecek üstelik pazarlıkta yapmadım. ortalama 2000 tl pahalıya aldım.Bazı çok bilindik spor mağazaları da izmitte daha ucuz. 2-3 kez karşılaştırdım fiyatları. Sonuçta kendileri kaybedecek bunun farkında değiller

Yanıtla . 37Beğen . 2Beğenme 22 Aralık 19:33
31

Zekkeriya - Valla helal billaa helal... AK Parti İl Başkanı bu çocuğu mahkemeye vereceğine ondan istifade et... Köyün delisi Hakan Turhan :))

Yanıtla . 13Beğen . 13Beğenme 22 Aralık 19:22
29

Metin - Herşey komşu illerden pahalı ondan olabilir mi? Kısayoldan zengin olmayı düşleyen bir esnafımız var maalesef.

Yanıtla . 28Beğen . 2Beğenme 22 Aralık 19:03
38

Yüzde 30 - @Metin 29 nolu yoruma cevabı: Bende sakaryada yaşıyorum esnafta değilim diğer illerde sakaryadan ucuz olan ne varsa söyleyin bizde alalım bende izmite ve İstanbula gidiyorum öyle aşırı derecede ucuz bir mal görmedim. Geçen gün İstanbula arabamı sattım arabamı satın alan kişi inanırmısınız katlı paxaryerindeki fiyatları ucuz buldu adam bagajı bizim katlı pazardan doldurdu gitti

Yanıtla . 4Beğen . 20Beğenme 22 Aralık 20:22
28

Urfalı Totem - Bu güzel yazılarına patronun nasıl müsade ediyor. Hayret

Yanıtla . 13Beğen . 6Beğenme 22 Aralık 18:56
26

Hakns - Neden yapmıyorum sebep çok git başka yere hem fiyatlar çok hesaplı hem ürünler çok kaliteli ve çeşit çok sakaryada her mağazada aynı ürün birinde 50 birinde 55 büyük mağazalar bile şaşırmış sakaryada bu gider diye saçma sapan şeyleri getirip satıyorlar git başka yere o ürünü bile mağazaya sokmuyor adamlar

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 18:30
25

Haluk Çağlayangi̇l - Merhaba;

Yaklaşık 15 yıldır Kocaeli’nde ikamet eden bir SAKARYA’lıyım, halen mümkün olduğunca alış verişlerimin büyük bölümünü Sakarya’dan yapmaya çalışıyorum.Market alış verişini ESSEN, kasabı Yeni Camii Çakırlar Kasabı, berberim bakkallar Nurullah abi... aracıma akaryakıtı yine mümkün oldukça yine devlet hastanesi (eski deryaoğlu) Shell veya Serdivan Shell Öz-Özgün’den yapamaya çalışıyorum.Kendime almış olduğum sıfır aracımı da Sakarya Otokur Otomotiv’den aldım.

Muhasebecim Adapazarı’nda .....

Kısacası elimden geldiği gücümün yettiğince Adapazarı’ndan alış veriş yapmaya gayret ediyorum, bu arada aracımın plakası da ADA ....

Yanıtla . 7Beğen . 33Beğenme 22 Aralık 18:29
41

Sakar - @Haluk Çağlayangi̇l 25 nolu yoruma cevabı: Çakırlarmı.! Sakaryanın iyi kaliteli et diye piyasadan 15-20 lira pahalı satan aslen parasına göre satan. Hatta et balıkta 38 lira olan kıymayı yerli diye 55-60 satan çakırlarmı. Köfteyi kıymadan pahalı satan. Ya bırakın kardeşim sakarya esnafının yarısı kazıkçı ve tok.. davranış şekli almazdan s.. git.. adamın dükkanının önüne araba çekip yan dükkana gir kavga edersin park etmeee.. lan sahtekar dün senden alışveriş yapan bendim ben...

Yanıtla . 13Beğen . 1Beğenme 22 Aralık 21:26
30

Gökhan - @Haluk Çağlayangi̇l 25 nolu yoruma cevabı: Helal usta. Sonra millet ağlıyor Sakarya da su yok bu yok diye. Önce insan kendi memleketinden alışveriş yapmalı. Bir Sakarya li olarak teşekkür ederim

Yanıtla . 3Beğen . 20Beğenme 22 Aralık 19:19
24

Esnaf-vatandaş - bende çark caddesi başında esnafım,mallarımın hepsi etiketli,etiket fiyatı neyse o,pazarlık falan da yapmak,adamına göre,de fiyat vermem,fiyat etiketi olan esnaftan alış veriş yapın...

Yanıtla . 29Beğen . 2Beğenme 22 Aralık 18:13
23

.. - Koca devlet esnafın kaçırdığı 500 600 TL'den dolayı mı bakmıyor esnafa? Asgari ücretliler maaşını eline almadan vergisini ödüyor. Bu konuyu da ele alın beyefendi

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 22 Aralık 18:12
22

Adalı - KİMSE KUSURA BAKMASIN ŞAHSIMA MÜNASIR MİLLİYETÇİ BİRİYİM LAKİN BİRTANE ARAÇ KAMYON BASKI PLAKASI LAZIMDI SAKARYA ESNAFLARINDAN 4 AYRI YERDEN FİYAT ALDIM SANKİ AĞIZ BİRLİĞİ YAPMIŞCASINA TAMAMI 4200.00 TL FİYAT VERDİLER AYNI MARKA AYNI MODEL BASKI PLAKAYI BURSA NİLÜFER SANAYİDEN 1700.00 TL ALIP GETİRTTİM DİYECEKLERİM BU KADAR ESNAFIN TAMAMI DEĞİL AMA KISMEN BÜYÜK BÖLÜMÜNÜN GÜVENİRLİĞİ BUNDAN İBARET DAHA BİR ÇOK ÖRNEK VAR FAKAT ŞİMDİLİK BU YAZIYA BU YORUM YETER

Yanıtla . 33Beğen . 1Beğenme 22 Aralık 17:59
21

Yenikentli - Akılları sadece şeytanlığa çalışıyor da ondan.

Yanıtla . 24Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 17:55
19

Esnaf - Siz gazeteci olarak neye vurgu yapmak istediniz ve bu kanıya nereden vardınız.Aynı aksi istikamette Sakaryanın ve bölgenin simge çarşılarından olan çark caddesi ve tarihi olan uzun çarşısı bölgeden çok sayıda müşteri çekmektedir,bilginiz varmı?

Yanıtla . 5Beğen . 35Beğenme 22 Aralık 17:31
18

adapazarmerkez - Ev su akıtıyor diye 2 haftadır tesisatçı peşinde koşuyoruz. Abi sabah gelirim. Öğleden sonra kesin oradayım. Geç saat olsa yine de geleceğim. 1 hafta bu yalanla geçti. Diğer hafta telefona bile bakmadı. O süreçte başka usta bulduk. Sanki aynı kişi ses değiştirip konuşuyor. Hep aynı yalanlar.

Pazarcısı malını seçtirmez. O da yetmez üç parmak ile aldığı sebze meyveden 2 sağlam atıp 3.sünü çürük kaptırır. Poşeti eline alıp içini kontrol ettiğinde de sanki hayrına vermiş gibi bir dövmediği kalır.

Kıyafet alayım dersin dandik mala 200 lira fiyat çeker. Pazarlıkla fiyatı 75 liraya kadar düşer.

At eti, eşek eti ne varsa kaptırır.

Başka şehirlerde de vardır muhakkak. Sadece Sakarya'ya özgü değildir diye düşünüyorum. Ama aklımda kalan Nevşehir'e gittiğimde adres sorduk esnafın birine. Nereden geliyorsunuz diye sordu (ki bu durum Sakarya'da olsa ve yabancı olduğunuzu öğrenseler hemen kemer çözerler) Sakarya dedik. Misafirsiniz kahve ısmarlayayım içerken tarif ederim dedi. Teşekkür ederim bir şey almayacağız adresi tarif edin kafi dedim. Lafı uzatmamayım adam misafirsiniz bir şey alırsınız diye ikram etmiyorum dedi. Adresi tarif etti. Nereden ucuza ne alınır başka nereleri gezilir güzelce anlattı ve yolcu etti bizi. Kısacası şehir var, şehir var, esnaf var, esnaf var.

Yanıtla . 45Beğen . 3Beğenme 22 Aralık 17:29
17

Safiye - Ne diyelim Hakan bey haklı. Bu memlekette her sektörde bu problem var. Anadolu'nun ortasında susuz çorak topraklarda hani eksen kirazı taşıma su ile sulasan en erken ağustosta yyiyeceğin yerde kirazın kilosu 5 tl . Geyvesi, Pamukovası kiraz ambarı olan sakaryada aynı kiraz 10 tl. Tarladan şehire en uzağı 70 km olan yerde bu nasıl bir fiyat. Başka söze gerek yok. Ev alırken tadlat yaptırırken yaşadığım sıkıntıları anlatsam soman olur.

Yanıtla . 26Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 17:23
16

adalı - mobilya alacağım zaman 4-5 büyük mobilyacıya gittim.44 .000 liradan başlayıp 22.000 liraya inen adamdan malmı alınır,aynısını izmitte aynı marka 15.000 e buldum.

neticede evimin tüm mobilyasını izmitten aldım..

Yanıtla . 36Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 17:18
15

Saka54 - Biz alışkınız garip gelmiyor ama dışarıdan gelen arkadaşlardan epey duydum “Sakarya’da esnaf burnundan kıl aldırmıyor, sanki bedava veriyor” cümlelerini.

Yanıtla . 29Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 17:16
14

Ameleeeee - bunca anlatımlar yazılardan sonra kim neyi anlar esnaf odası başkanı neyi anlar veya esnaflar yine aynı terana yine aynı hamam aynı tas bu sakarya değişmez insanların düşüncesini değiştirmekdikçe toplumlar batmaya mahkumdur sakarya bir defa sanayisini kaybetmiş durum da ekonomisini söylemiyorum söylenecek ekonomisi yok sakaryanıın bir toyota fabrikası şenpiliç başka adını bilmiyorum varsa sahil kısmını kullanamayan yanı başımızda bulunan sapanca gölüne sahip çıkamayan işsizliğin türkiye en çok artan bir ili yiz bakın umutsuz yazmak istemiyorum ancak sakarya düzelmez dahada kötüye gidecek bu arada esnaf müşteri ayıramaz müşterinin iyisi kötü olmaz müşteri her zaman haklıdır esnaf iyi malı ucuza satar müşteri kazanır esnaf malı pahalı satar müşteri kaybeder sakaryada esnaflık bitmiştir ben mutfak dolabı şiparişi verdim parayıda peşin verdim 3 ayda adamın evine gittim geldim zor bitti bu sakarya eskiden çok güzeldi ustalar vardı hizmet veren parayı değil kaliteli hizmet veren şimdi o ustalar kalmadı esnaflar vardı sakarya ya hizmet eden hizmet ettikçe kazanan esnaflar şimdi o esnaflardan eser kalmadı esnaf kalmadı bitti derken ekonomik şartlar a dayanmadı şimdi bir Türk insanı biryer açmaya kalksın daha niyetindeyken elinden 5 milyar gider işin içine girince yandı defter tastik muhasebe vergi levhası sigorta bildirimi işçi masrafı derken 10 milyar gitti şimdi bir Suriyeli bir yer açsa vergi yok levha yok sigorta yok denetleme yok hep cebe bu işlemeyen adalet o katlı pazar yerinin altında bulunan Suriyeliler in açtığı türün dükkanlarında vergi levhası varmı yok bunu denetleyen Maliye varmı yok zabıta varmı yok Peki sakarya esnafından bir Suriyeli alış veriş yapıyormu hayır yapmıyor fırınları var berberleri var sigara satış yerleri var lokantaları var adamlar banka bile kurmuşlar konu Suriyeli meselesi değil konu adalet Maliye Belediye Düzgün işlemiyor bu sakarya düzelmez

Yanıtla . 21Beğen . 2Beğenme 22 Aralık 17:08
13

Fındıkçı Ama Fındıkçı - Selamlar neden olucak aynı marka nın aynı modeli sakarya'da 340 TL izmite 290 TL arada 50 TL fark var bu sadece bir parça eşyada gerisini siz düşünün ayıp denen bir şey var neymiş bilmem ne kadar kira variyormuş vermesin benmi ödeyeceğim almamda ödememde

Yanıtla . 16Beğen . 3Beğenme 22 Aralık 17:06
12

Gökhan - Sakarya da bir mağaza dan baktığım ürünün aynısını İzmit'te daha pahalıya gördüğümden beri İzmit'en alışveriş yapmıyorum bu olayı avm de kurumsal bir mağazada gördüm hemde. Sakarya nin avm ler iznitten daha ucuz.

Yanıtla . 7Beğen . 27Beğenme 22 Aralık 17:01
10

Lehmacunn - Sadece giysi için değil sebze meyve icinde gecerli bu. Katli pazardan alip çurük carik tasiyacagima 1-2 lira fazla verip essenden geltatdan alirim en azindan ne aldigimi bilirim, zaten curukleri cikarinca ayni fiyata denk geliyor, en azından enayi yerine koyulmuyorum.

Yanıtla . 40Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 16:53
09

Muhammed Tank - Güzel yazmışsınız da AKP Genel Başkanı Erdoğanın 5'li çetesi olan Kuruluşları neden vergi vermez, vermesi gereken verdilere neden AF getirilir bunu neden sormuyorsunuz, S en anladın o Firmaları haydi yarın bunu da yaz....

Burada Sakaryalı Neden Sakarya dan alışveriş yapmaz demişsiniz ya reçete güzel. Sakaryalı esnaf Sakaryalıları kandırıyor, buda halkın alışveriş yaparken başka esnafları muhatap almasına sebep oluyor.

Yanıtla . 23Beğen . 4Beğenme 22 Aralık 16:51
08

Ender Han - Sene 2011 yılı, bir Golf arabam var heves ettim o zaman ekranlı teypler yeni çıkmış yıllardır tanıdığım ve bu tarz tüm işler için gittiğim ve samimiyetim olan bir esnaf arkadaşım var ona gittim bak dedim bu modeli teyp istiyorum bana ne kadara getirirsin eline hesap makinesi aldı hesap kitap dedi 950 TL bana gelişi sana o fiyattan veririm.. ayını cihazı İstanbul'dan sıfır kapalı kutusunda 550 TL ye aldım. O gün bugündür sıvıyağ bile alırken telefonu çıkarıp bakıyorum Ne olur ne olmaz !!

Yanıtla . 29Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 16:33
11

Ali al - @Ender Han 08 nolu yoruma cevabı:

Arkadasini secmekte hata yapan sensin

Yanıtla . 7Beğen . 12Beğenme 22 Aralık 17:01
33

Fatih - @Ali al 07 nolu yoruma cevabı: Ne olmuş Sakaryalıysan.Ne yapalım yani!

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 22 Aralık 19:34
06

Fidan - Sakarya esnafı sürünmeyi hakediyor. Bu pandemi büyük ders olsun onlara. Kiralarını ödeyemesinler kar etmesinler. İsterlerse al 5 ay sonra ver desinler muhtaç olayım yinede tek alışveriş yapmam katlı pazar çark caddesi dar sokak. Yüzde 90 I kazıkçı milleti enayi yerine koyan suratsızlık yapan. Yazdığınız her satıra katılıyorum helal olsun.

Yanıtla . 36Beğen . 4Beğenme 22 Aralık 16:29
05

Caner Kirtetepeli - hele o erkek giyim dükkanlarındaki tipler yok mu. dükkan önüne tabure koyup semt çocuğu oturuşuyla bekleyenler. İşte onlar yüzünden vitrinde beğendiğimiz ürünleri bile sormaktan çekiniyoruz. Ters ters bakışlar. Almıcaksan niye soruyon tavırları. Herkes esnaflık yapamaz.

Yanıtla . 38Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 16:28
04

Kamil - Çark caddesinden 10 yıl önce aldığımız fiyata şimdi 10 taksitle alıyoruz başka yerlerden yeterlimi

Yanıtla . 19Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 16:27
03

Denizci - Firsatcilik yapanlar iki yakasi bir araya gelmesin insaallah

Yanıtla . 33Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 16:15
02

Sıradan - esnaf mı - müşteri mi ? hadi olaya tezgahın diğer tarafından bakalım.müşterinin ahlaklısı ne kadar az ise,esnafında ahlaklısı o kadar.eski aidiyet duygusu olan müşteri mi kaldı,ödemesini geciktirince mahcup olan mı kaldı.bir malı ucuza almak için yalan yeminler eden alıcı ile,malı kötü olsa da nasıl pahalı satarım diye yalan yemin eden satıcıdan mı?aslında olay esnaf-müşteri değil,insanlıkta.mesela bizde çatır çatır yöneticlerden hesap soran,yalanları-yolsuzlukları ortaya çıkaran,şehirin ve hemşerisinin sorunlarını yazan gazeteci göremez olduk.bu yüzden bizde eldekilerle idare ediyoruz

Yanıtla . 16Beğen . 8Beğenme 22 Aralık 15:47
01

Ada1453 - HAKAN TURHAN BEY KALEMİNE AĞZINA SAĞLIK YAZILARINI BEĞENİYORUM.

Yanıtla . 26Beğen . 1Beğenme 22 Aralık 15:41
59

Isci - @Ada1453 01 nolu yoruma cevabı: Calistigim atolye kisa calisma odeneginden yararlaniyor.ayda 6 gun sigortali gorunuyoz.halbuki full calisiyoz yetmiyo mesai yapiyoz.devlet uyuyomu kardesim devletten alinan bu paralar haram be ya.resmen haram yiyoz.kisa calisma odenegi kaldirilsin .devlette uyumasin artik paralari kaptirmasin bize haram yedirmesin.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 23:29


Anket Aşı karşıtlarına soruyoruz? Neden aşı olmak istemiyorsunuz?