Kamuda çalışan kadının karnındaki çocuk çocukda özelde çalışanın ki ney?

Yahu bazen yazma Hakan diyor içimden bir ses ama duramıyorum...

Yapılanları, alınan kararları, adam kayırmaları gördükçe inanın dayanamıyorum. 

Yine ve yeniden yazmak durumunda kalıyorum. 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kabine toplantısının ardından önlemleri açıklarken kamu çalışanları için "Hamileler ve kronik hastalığı olanlar ile 10 yaş altı çocuğu bulunan kadın personel idari izinli sayılacak" dedi.

Ardından İçişleri Bakanlığı bir genelge yayımladı.

Bu genelgede de "İdari izin kapsamındaki personele (hamile çalışanlar, süt izni kullananlar, 10 yaş ve altında çocuğu olan kadın çalışanlar, engelli çalışanlar, 60 yaş üzerindeki personel, kronik rahatsızlığı bulunanlar) kolaylık gösterilecek ve kamuda mesai saatlerinin başlangıç ve bitiş saatlerinin 10.00-16.00 olarak uygulanması sağlanacak" ifadeleri yer aldı.

Sağlıkçılar ve bazı hassas çalışanlar kamu personeli olsada bu karara eklenmedi...

Yahu böyle bir ayrımcılık nasıl olur...

Devlet vatandaşı arasında her seferinde nasıl böyle bir ayrımcılık yapabilir anlamış değilim. 

Özelde çalışan kadın devlete vergisini ödemiyor ?

Hem de çatır çatır...

Sigortası için maaşından para kesiliyor mu?

Hem de daha eline geçmeden...

İşsizlik sigortası adı altında prim ödüyor mu bu çalışan?

İsterse ödemesin...

Yahu kamuda çalışanla özelde çalışanın devlet nazarında farkı nedir o zaman?

Kamuda çalışan kadının karnındaki çocuk çocukda özelde çalışan karnında başka bir şey mi taşıyor?

Kamuda çalışanın göğsündeki süt çocuğuna helal de özel de çalışanın ki haram mı be kardeşim?

Bu ülkede vergi kaçırmayan, kaçıramayan tek insan tipi değil mi çalışan?

Bunu mu? hak ediyor ülkesine katma değer katıp, üretim yapan...

Vallahi de billahi de anlamak çok zor bu sistemi.

Bir devlet 2 anneye nasıl ayrı gözle bakabiliyor?

Aynı vergileri ödeyen kimi zaman aynı işi yapan iki insanı nasıl ayrı görebiliyor?

İşsizlik sigortasını boşuna mı topladınız bu milletten? Devlet kendi işçisine bakarken İşsizlik Sigortası Fonu'da özel sektördekilere baksa olmaz mı?

İşsizlik fonundaki parayı sadece işsiz kaldığımız zaman mı kullanabileceğiz?

Para mı önemli yoksa sağlık mı? 

Vatandaşlarının arasında hiç bir konuda ayrım olmayan bir Türkiye dileğiyle...

Hoşça kalın..

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Hakan Turhan - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

67

Mg 07 - Yorumları inceledim ve kamudakilerin yakarışları var idari izinli olmamıza rağmen amirimiz şefimiz üştünüz izin vermiyor vs.yazmissiniz bu tamamen izin vermeyenlere sizin aranızdaki sorun burada sıkıntınmız şu bizde vergi ödüyor sgk primi işsizlik sigortası vs ödüyoruz 2 yaşında çocuğum var ve ülkemizde asgari ücretle yaşamak imkansız olduğu için (bunu kamuda çalışan personel bilmez) mecburen eşimde çalışıyor çalışmak zorundayız ikimizde ben her sabah çocuğumu kaynanama bırakıp akşam alıyorum ve tam kapanma süresince eşim gıda bende saglik sektorunde çalıştığım için ise gidicez bu arada allahtan bu sektörlerde çalışıyoruz ki işimiz var yoksa şu an olduğu gibi bazı grupların yandaşı olmadığımız için bize yardım da gelmezdi patates veya soğanda gelmezdi açlıktan ölür giderdik muhtemelen.Neyse konuyu uzatmıyim keşke bizi yönetenler kamu personeline sağladıkları imkanları özel sektör de çalışan bayanlarda sağlasaydı da özel sektördeki şefler amirler izin vermeseydi en azından bizi yöneten kişiler evlat veya bayan ayrımı yapmamış olurlardı ama işte yapacak birşey yok her alanda olduğu gibi çocuk ve kadın ayrimindanda geri kalmadilar maşallah durmak yok yola devam diye diye buralara kadar geldiler lebaleb kongreler yaprak insanların sağlıklarını hiçe saydılar bir canımız var onuda almazsalar iyi diyorum

Herkese hayırlı aksamlar

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 29 Nisan 22:36
66

Çağatay - Devlet çalışanları insan Özel sektör çalışanları insan değil . İdari izinler kapanmalar kısıtlamalar devlet çalışanlarına çarkı çevirmek Özel sektör çalışanlarının sırtında.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 28 Nisan 05:50
64

Sakarya Lı - Teşekkürler elinize sağlık çok güzel bir konuda yazmışsınız

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 24 Nisan 11:43
63

Yusuf - Saglik bAkanliginda calisiyor olupta yayinlanan genelgede engelli calisana kronik hastalara hamilelere kucuk cocugu olanlara genelgeye ragmen izin verilmedi verilmemesinide personel yetersizligine sebep gosterildi

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Nisan 16:18
62

Yenicami - Kurum amirleri kamudada uygulamıyor. Uygulatanda çok nadir. Ama haklısınız. Alınan her karar bu milletin her ferdi için geçerli olmalı.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 23 Nisan 00:17
60

.................... - Değerli okurlar 2021/8 sayılı genelgede ''salgının etkilerinin azaltılmasına yönelik faaliyetleri zaafiyete uğratmama ve kamu hizmetlerini aksatmama şartıyla'' denilmektedir, doğru olan kamu ve özel sektördeki yöneticiler bulaş seviyesini en aza indirmek, çalışan ve toplum sağlığını korumak için gerçekçi, doğru ve adil kararlar almalı. Kamu kurumlarında da kurum amirlerinin insiyatifine bırakıldığı için mağduriyetler yaşanmaktadır. Bazı yorumlarda bahsedildiği gibi evet bir yıldır risk grubunda olan kronik hastalar işe gitmiyorlar, bazı kurumlarda kronik hasta, engelli, hamile vb olmadıkları halde haftanın 2 veya 3 günü işe giderek dönüşümlü çalışıyorlar, bazı kurumlarda ise amirler hangi grupta olursanız olun maalesef idari izin ve dönüşümlü çalışmaya izin vermiyor. Kamu, özel veya A kurumu B kurumu ayrımı yapmadan çalışanları mağdur etmeden, hizmetleri aksatmadan, kadın erkek ayrımı yapmadan adil düzenlemeler yapılarak sürecin daha sağlıklı atlatılacağını düşünüyorum. Hem özel sektör hem de kamu deneyimim olduğu için her iki kesimi de anlıyorum. Herkesin sağlığı çok önemli, her insanın hayatı çok değerlidir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 22:31
58

Sakaryali - Agzina ve yuregine saglik...Gercekten de konusulmasi gereken bi durum bu... Bole bi ayrcilik nasil yapilir...ozel sektorde calisan bir saglikci ile devlet sekterunde calisan bir saglikcinin birbirinden farki nedir acaba...gerci arada evet cok farklar var ama bunu burda konusmanin bi anlami yok... İnsanlari aptal yerine koymaktan vazgecin lutfen artik.. o insanlarin emeklerine yazik gunah degilmi

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 20:47
56

Zahir54 - 10 yas alti cocugu olan meb personeline idari izin verildi, ancak gorev yapan ogretmeni kapsamadi, cıkarilan tedbirler de hep bir esitsizlik iceriyor ve anlasilamayan mantik,10 yas alti demek evde annesiyle kalmali ama 3-6 yas arasi 3 saat egitim veren okul oncesı kurumlari acık?‍♀️

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 18:41
61

Sakaryalı - @Zahir54 56 nolu yoruma cevabı: ben özel okulda çalışıyorum hem %40 engelli hem de astım kronik hastasıyım biz ölelimm kamudakiler daha değerli bence

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 23:36
55

Mehmet Aydin - Ağzına sağlık,amma bu koyunlar hak ediyor

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 18:27
54

Izzet - Özel sektörde çalışmayan hiçbir kamu görevlisi sayın yazarın anlatmaya çalıştığı hiçbirşeyi anlamaz anlayamaz.. Devlet'e sırtını dayamış ay elim ağrıyo ay belim kasıldı dur bi 10 gün rapor patlatayım diyen onlarca insan var bildiğim, hala nankör gibi aldığı parayı sabote eden, eylem yapan memurları devletin belirlli bir yetkilisi olsam sabahı beklemeden koyarım kapının önüne. Ancak kpss puanı iyi olmayıp dayısını araya sokan kalleşler özellikle yapıyor bu eylemleri. Binlerce işsizin yada pandemiden dolayı işini kaybetmiş olan herkez adına söylüyorum bunları nankör alçak olmayın adam olun.Devlet ise memurunu koruduğu gibi işçisinide korumak zorunda ancak bu ülkede bir çok şey zaten rayında gitmiyor...

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 17:41
51

Sirac Maruf - İyi be çocukların normal bakımını devlet üstlensin.. Sen yap bırak.. İş aş var araba var yazıklar olsun. Baba kullanıyormuş sanada alır merak etme... Sen ye iç süslen. Şükür yok.. ŞÜKÜRSÜZ ÜN ihtiyacı bitmez. Ne versen doymaz. 30 yaşlarına gelmiş iş yok yuva özlemi var. İmkan yok.. Ne yapsın.

Yanıtla . 2Beğen . 7Beğenme 22 Nisan 14:43
49

Leylanın Annesi - Kamuda çalışan bayanım. 10 yaş altı çocuğum var. Başımızdaki idareci keyfi biçimde Cumhurbaşkanlığı kararnamesini uygulamıyor. Haftanın beş günü işe gidiyorum. Ayrıca özel sektörde izin verilmiyor, kamuda da izin verilmesin denen zihniyeti anlamıyorum. Gerçek emekçiler kamuda var özel sektörde de olmalı diye isyan etmeli. Fakat yorumlardan okuduğum kadarıyla özel sektörde çalışan emekçiler, kamu da çalışanların kuyusunu kazmakla meşgul ayıptır günahtır. Ben bir kamu çalışanı olarak idari izin genelgesini hem kamuda hem özel sektörde uygulanmasını istiyorum. eğer burada kamuda çalışanlar için olumsuz yorum yazanlarda kadınlarsa onlara da yuh diyorum. Küçük çocuğu olan kadın çalışanın halinden bir başka sektörde çalışan kadın anlamıyorsa yazıklar olsun diyorum. Bu nasıl mantık anlamıyorum. Kadnların kadınlara yaptığı bu düşmanlık pes dedirtiyor.

Yanıtla . 17Beğen . 5Beğenme 22 Nisan 14:22
46

Serdivan’lı - Bir de şunu yazmadan geçemiycem, İnşaat Mühendisleri Odası Sakarya Şube Başkanı Hüsnü Gürpınar, Orhan Cami imam ve müezzinleri hakkında 15 ay boyunca aldıkları maaş helal mi diye bir haber vardı. Nerede bu adam şimdi evde yatarken maaş alan memurlar için de aynı yazıyı bekliyorum . . . .

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 13:22
57

Xxxx - @Serdivan’lı 46 nolu yoruma cevabı: Hangi memur evde yatıyor acaba?

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 19:46
44

Serdivan’lı - Bu yazıyı yazan, planlayan ve bu yazıda emeği geçen herkesten Allah Razı Olsun

Tüm çalışma saatleri, çalışma planları, kısmi çalışma, sırayla çalışma başta olmak üzere ülkemizde yapılan planlamaların tamamı memura göre, bir de pandeminin ilk başlarında memurlara izin verildi çoğu Anadolu’ya gitti virüs daha hızlı yayıldı. Kronik rahatsızlığım var deyip 1 yıldır sadece maaş alanları saymıyorum bile . . . .

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 13:18
43

Ak - Haberi yapan haber ci ayrımcı. Sensin devlet kanun koyar ama özel sektör patronları uygulanmaz cunki aç kalır o patronlar

Yanıtla . 3Beğen . 8Beğenme 22 Nisan 13:13
47

Serdivan’lı - @Ak 43 nolu yoruma cevabı: Özel sektördeki işçilerin maaşını da devlet ödesin onlar da izin verir

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 13:23
42

Dogru Konusalim - Yanlış haber yapiyorsunuz kizim kamuda calisiyor.2 yasinda cocugu var bahsettiginiz izin hakkindan yararlanamadi.çunku insiyatif idari amirlere bırakılmış onlarda iş yoğunluğumuz var diyerek kullandirmadive birçok kamu dairesinde durum bu sekilde.

Yanıtla . 11Beğen . 6Beğenme 22 Nisan 13:12
41

Adapazarı54 - Haber başlığınız çok cahilce ve provoke edici. Yorumlara bakıldığında nihayet başarmışsınız da. Halkın arasında ayrımcılığı körükleyecek haberler yapılmamalı.

Yanıtla . 5Beğen . 20Beğenme 22 Nisan 12:34
45

Gerçekçi 54 - @Adapazarı54 41 nolu yoruma cevabı: Adamın yazdığının nesi yanlış ayrımcılık yok mu lebaleb kongreler yapılırken kalabalik cenaze törenlerine katılıp millete 10 kişiden fazla cenazenize katılamaz çekmediler mi ozaman provoke olmadı bu kadar insan şimdi bu yazıdan mi provoke olacak.

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 13:20
40

Sakarya - Çocukta derken " çocuk da" şeklinde olmalı; bağlaç olan bu ek ayrı yazılacak... Gazete başlığında da böyle yanlışları görmek yazıyı ciddiyetle okumamı engelliyor.

Yanıtla . 6Beğen . 7Beğenme 22 Nisan 12:30
38

Özel Işçi - Hastalık ve olağanüstü hal durumlarında hep özelde çalışanlar arka planda tutuluyor hatta yok sayılıyor. Ayrımcılığın en acı olanı ise anneler arasında yapılan...Devlete sırtını dayadıysan annesin ama özelde çalışıyorsa vasfın yok. Yazık çok yazık.

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 12:04
37

Kamil Uyanık - Devletin verdiği bir çok haklar var adil olmayan.

Kreş parası,

Zengin çocukları olan aile yaşlısına verilen yaşlılık maaşı.

Çalışırken ki maaşı ve hizmet yeri vb. Bakımından emeklide verilen ayrı vatandaş AYRIMCILIK ları.

Emeklide vatandaş eşit olmalı... Ayrıcalık ve çok rahat yaşamı birikimi ile kendi sağlasın. Birey çalışırken çok kazansın.

Toplumun ailenin değerlerine ters sapık ilişkilerde bulunanlara verilen özgürlükler..

En büyük haksızlık her türlü işi yüklenmiş, "ev hanımlığı" nın meslek sayılmaması..

NİKAHı, en az 25 yıl kesintisiz sürdüren, aileyi koruyan kadının emekli sayılması bile düşünülmüyor.

Ama nikahsız yaşayan, nikahlı iken başkası ile hatta nikahlı ile yaşayanlar utanmasızca özgür.

Aile yaşayan bina dairelerinde kişi dostu ile yaşıyor. Misafirleri ile toplu ilişkiler partisi yapabiliyor.

Asayiş yasasız kalıyor.

Yazıklar olsun bu dünyaya korona az bile.

Utanmayı al insandan insan mı kalır.

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 22 Nisan 11:49
39

Sirac Maruf - @Kamil Uyanık 37 nolu yoruma cevabı: Güzel tespitler. Bir haksızlık da ben yazayım.

Ana baba çocuk yapar bakmaz..Devlet onlara bir ceza bile vermez hapis evlilikten men..aile de büyümesini teşvik için bakan yakına iş aş desteği düşünülemez.

Devlet elinde de bir sürü çaresizliğin getirdiği çileler...

Ama "kamuda işe alımda kolaylık" var. İş sorunu yoktur.

Ama "Dar geliri" ile Aile içinde binbir yoksulluk ve çile ile vatana insanlığa faydalı evlat yetiştiren fedakar ana babaların çocuklarının birine bile kamuda iş verilmez..

Yahu fakiri artan bir toplumda huzur bulamaz.

Dar gelirli tabiki liyakatli aile çocuklarına bu hak tanınmalı...

Varlıklı ya da iş yeri kurmada istihdamı artırdıkça artan teşvik ve destekler verilmeli.

Kamuda torpille işe alınıpta, arabası ile kamu işine gelerek mesai kaçamakları ile dışarıdaki işini takip etmesine imkan verilmemeli.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 12:17
36

Köroğlu - Adalet askıda olunca işler böyle çorba olur, siz önce adaletin tesis edilmesini sağlayın gerisi düzelir

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 11:28
35

İsyankar Bagyan - Aynen oyle. Ornegın ben. Devlette 24 haftada verilen ızın Yanı 6. Ayda dogum izni. Ozelde 32 hafta Yanı Yanı 8. Ay falan. 32 haftadan sonra doguma ortalama 1 1 bucuk ay falan kalıyor. Bütün pandemi sürecinde essek gıbı calıstım hamıle oldugum halde yapılmayacak isler yaptırdılar. Agır kalabalık nefessiz ama mecbur Yanı evde Bı cocugumuz daha var. Sımdı bazılar calıs evde bekle kocadan falan diyecek te o isler oyle plmuyo bende bayılmıyorum cocugumu bırakıp calısmaya. Aldıgımız dogum parası da cabası. Asla hamileyken calısmaya degmez özel sektörde. Cunku Bı kerr hamıle oldugun ıcın seni gidecek donmeyecek gozuyle bakıp 2 kat ıs yaptırıyorlar. Çişe gidiyosun diye laf ediyorlar mola saat hesaplıyor. Ama devlet dairesinde hamıle Bı bayandan bıse ıstedıgın zaman 2 saat bekletiyorlar. Onlar sakın sakın devlet dairesinde cocuk tasırken bız ırgat gibi calısıp kosturmaca ıcınde elimizi bir kere gobegımıze koyup cocugumuzu hiseeddemeden dogum yaptık.ama mecbur olunca calısıyorsunuz maalesef.

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 10:37
33

Çok Bilmiş. - Arkadaşım ne kamusu sağlık çalışanları mesai bile esnetilmedi, güvenlik güçleri mesai bile esnetilmedi neden bahsediyoruz. Özel yok tüzel yok yoğunluk var

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 10:26
32

Özel Sektör Çalışanı - Evden çalışma istediğimizde işten çıkışlarımız veriliyor üstelik yasağa rağmen işveren cezayı ödeyip gönderiyor. Şimdi istersen uzaktan çalış. Ahımız yeter....

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 10:20
31

Özelsektör Mağduru - maaşımdan kesilen vergiler haram zıkkım olsun asla helal etmiyorum !

biz karnımızda ne taşıyoruz acaba? memurla farkımız ne ? memurda hep tanıdıklarınızı yapıyorsunuz zaten !

Yanıtla . 21Beğen . 3Beğenme 22 Nisan 09:46
30

Hukuksuzluk. - aynen öyleeeeeeeeeeeeeee AYNENNNNNNNN VE AYNEN KAMU ÇALIŞANI ÇALIŞANDA ,,,, KAMUDA ÇALIŞMAYAN ÇALIŞMAYANMIIIIIIIIII ???? EYYYYYY TASERON KÖLE DÜZENİİİİİİİİİİİİİİ

Yanıtla . 10Beğen . 3Beğenme 22 Nisan 09:43
29

Saglikci - Egitim Arastirma Hastanesinde10 yaş altı cocuğu olan saglikcilara, engelli olan calisana,kronik hastaligi olanlara veya esnek calisma gibi izin sağlikta calisan hic kimseye cikmadi sadece hamile olanlar idari izinli sayildi.

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 09:34
28

Gürkan - Ülkemizde maalesef ki her şey memura yönelik. Özel sektörde çalışanların ben dahil hiç bir hükmü yok. İzin mi yapılacak memura yönelik, zammı yapılacak memura yönelik vs. vs. vs.

Ne yazıktır ki devletin kaymağını yiyenler en çok faydalananlar düşmandır kendilerine. Adam üniversitede akademisyen hiç bir iş yapmıyor bildim bileli okula gittiği yok devlet şöyle devlet böyle. Yattığı yerden 10 Bine yakın maaş alıyor. Haram zıkkım olsun benim 1 tl hakkım var ise. Bilmiyormusunuz bizim asgari ücret almadığımız halde sgk ödememiz asgari ücretten yattığını. Yani nereden tutarsan tut elinde kalıyor. ADALET...

Yanıtla . 11Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 09:09
27

Mekeceli - hükümet kamu da yada özel sektörde10 yaşından küçük çocukları olan anneler idari izinli olucak olunucak dendi yalan çıktı herkes çalışıyor

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 09:06
26

Büşra - Yalap şap bir düzen olduğu kesin.

Özel sektörde çalışan bir kadın olarak yazınızı haklı buluyorum.

Sağlıklı günler dilerim..

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 09:04
24

Yeter_artık - Deveye sormuşlar : "boynun neden eğri ?" deve de "nerem doğru ki ?" demiş.

Dün annem eski doğum çocuk hastanesinde aşı olmaya gitti meğer aşı ile corona testi aynı hastanede yapılıyormuş.

Bir tarafta yaşlı insanlarımız ve kronik hastalar, diğer tarafta corona testi için gelen ve bir ihtimal bir kısmı corona olan hastalar.

Hastanede aşı olan ile test yapanlar köşe kapmaca oynuyor.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 09:02
23

Beyaz - Birde BES için kesilen paralar var bir süre uygulandı şimdi iptal ne oldu bizim maaşlarımızdan kesilen BES paraları ne zaman yatırılacak hesaplarımıza SSK lı demek bu ülkede kaderine terkedilmek demek bakın yarın 23 Nisan Resmi tatil değilmi SGK müfettişleri çıksın bir denetlesin işyerlerini bütün işyerleri çalışıyor ve bunun karışılığında resmi tatilde çalıştırıldığı halde hiç bir ilave ücret almıyor çalışan o koskoca SGK binası ne işe yarıyor hiçbir yerde denetim yapılmıyor işçi işten atılma korkusu nedeniyle mecbur şikayet edemiyor peki denetim makamında oturanlar neden denetlemez bu işverenleri

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 08:49
50

Mekeceli - @Beyaz 23 nolu yoruma cevabı: 10 iş günü için de yatar bes en güvenli yatırım aracıdır

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 14:29
21

Ad Veya Rumuz - Devlette biliyor şu an mevcut kamu çalışanını 5 te 1 eindirsen işler gene yürür.

Ne zaman bi kamu binasına gitsem odada 1 kişi çalışıyor gerisi youtube da internette arkadaşım kendi itiraf etti şuan bu ofisteki 1 kişinin yapacağı iş için 10 kişi var yazık günah zoruma gidiyor dedi. Burdan o koca yürekli memuru alkışlıyorum.

Yanıtla . 9Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 08:45
20

Selim - Dünya kadar iş verenin battığı bu süreçte iş verene diyonki kamudaki hamilelere idari izin verilmekte ama özeldekine verilmemekte gönlümüz tabiki verilmesinden yanada bunu kim verecek hükümetmi ? Verecekse ne sıfatla verecek ? Söylermisin...? Bu izni pandemiden öncede yapan iş verenler vardı.Bu tür olayları hükümete bağlamak yanlış daha doğrusu herseyin hükümete bağlandığı bu surecte bilincli olmak en dogrusu o yüzden kiskirtici iceriklerin paylasimina luzum yok.Ayrıca birçok kamuda idari izinler amirler tarafından verilmemekte.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 08:40
19

Abhaz - Devlet maaşını ödediği hakkında takdirini kullanıyor. Özelde çalışanın iş vereni devlet değildir.

Yanıtla . 4Beğen . 5Beğenme 22 Nisan 08:40
18

Haylaz - ÇOK HAKLISIN BIRAK KAMU ÖZELİ KAMU İÇİNDEDE AYRIMCILIK VAR BİZ SAĞLIKÇILAR DEDİKLERİ GİBİ ÇALIŞAMIYORUZ HADİ ÇALIŞMAYALIM BARİ HAKKIMIZI VERSİN O DA YOK MİLLET COVİDLİ HASTALARDAN UZAKLAŞIR BİZ COVİDLİ HASTALARLA YAŞIYORUZ MALESEF KAMU İÇİNDE BUNLAR VARKEN KAMU ÖZEL ARTIK NORMAL GELİYOR BANA

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 08:23
17

Gerçekçi Olun ? - Kadın hakları derler dururlar halbuki ama kadın ne onu bilmezler kadınlar her yerde ANNE dir gelecektir calışmaya mahkum eden sistem parti utansın

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 22 Nisan 08:18
16

Hemşehri - Bir kere kamu ile özel sektör her noktada farklı. Tek noktadan karşılaştırmaya çalışmak anlamsız olur. Bu ülke memurlar cenneti bir kere onu kabul edelim. İkincisi özel sektör zaten can çekişiyor. Bazı sektörler hareketli ancak hiçbir işverenin iş yapmasını beklediği bir personele devlet kendi personeline böyle gereksiz bir ayrıcalık tanıyor diye sana maaşını vereyim de evinde kal demez durup dururken. Rekabetin böyle dünya çapında ve yoğun olduğu bir ortamda ayakta kalmak öyle kolay değil. İşverenlere de gökten para yağmıyor. Devlet o çalışanın maaşını ödese bile mevzu o değil yapılacak işin kimin tarafından yapılacağı. İnsanlar çalıştırılmak üzere istihdam ediliyor. Çalışanların çalışmadığı bir işletme nasıl işini yapıp para kazansın? Devlet böyle kolaylıklar sağlıyor da devletin işleyişinden herkes memnun mu, tamam mı, oluyor mu yani böyle de?

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 08:09
15

Samet54 - Kamu çalışanları yaşasın özel sektör çalışanları ölsün diyorlar bu ülkede işçi olmazsa özel sektörde olmaz özel sektör olmazsa bu ülkede olmaz bu ülke işçinin sırtındaki vergi ile döndügü için siz evde yatın diyemiyor hükümet

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 07:54
14

Ozel Sektor... - Eger ozel sektorde calisiyorsan senin ne oldugunun onemi yok patron ne derse onu yapmak zorundasin sadece karin tokluguna calisiyoruz para kazanmiyoruz sadece karnimizi doyurmaya calisiyoruz ve suan bekarim esim yada cocugum flanda yok bu halde bile yetmiyor kazandigimiz para Allah buyuk...

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 06:42
13

Kerimcan - Rezil ettiler canım cumhuriyeti....yazık oldu türk halkına

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 05:31
12

Duyarlı - Hakan bey,

"İşsizlik sigortasını boşuna mı topladınız bu milletten? Devlet kendi işçisine bakarken İşsizlik Sigortası Fonu'da özel sektördekilere baksa olmaz mı?

İşsizlik fonundaki parayı sadece işsiz kaldığımız zaman mı kullanabileceğiz?" diye yazmışsınız...

Pandemi süreci başladı süre itibariyle devlet gerek kısa çalışma gerekse nakdi ücret desteği olarak işsiz kalmadan hatta işsiz kalmasın diye ödeme yapıyor zaten. Lütfen, bunu da görmemezlikten gelmeyin.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 05:10
11

Sosyal Mesafe - "NEY" DEĞİL "NE"" YAHU ARKADAŞ KATLETTİNİZ DİL BİLGİSİ KAVRAMINI :)

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 04:42
10

Isyan - Pekçok kamu yöneticisi keyfi biçimde 10 yas altı çocuğu olanlara idari izin kullandırmiyor. Kullandiranlarda haftada en az üç gün ise çağırıyor. Sonuçta kamu yöneticileri cumhurbaşkanlığı kararnamesini kamuda uygulamıyor.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 04:30
09

Sakarya - Kamuda esnek mesai ve idari izinler çalışma alanında seyrelmeyi sağladığı kadar toplu taşımada da fayda sağlamakta. Siz sadece konunun kamu özel sektör ayrımı yönünden değerlendirmesini yapıyorsunuz. Birçok kamu kurumu bile bu uygulamayı yapamadı. Özel sektör nasıl yapacak. Ayrıca kadın erkek eşit değil mi ? Konuyu Erkek çalışanlar üzerinden de değerlendirelim.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 04:22
07

Ben - Peki ben daha ilgincini diyeyim; ana sınıfları uzaktan eğitimde, ana sınıfı öğretmenleri uzaktan (evlerinden) canlı ders yapıyor; anaokulu öğretmenleri ise halen yüz yüze :) Öğretmen aynı, öğrenci aynı... Biri anaokulu, diğeri ana sınıfı... Gereksiz bir bilgi daha, "anaokulu" bitişik yazılırken, "ana sınıfı" ayrı yazılıyor. Yani nereden tutarsanız elinizde kalıyor...

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 03:21
06

Onuncu Köy Sakini - Öğretmenler için de kamu çalışanı olmalarına rağmen bu karar geçerli değil. Aslında idari izni, okulumuzdaki bütün bayan öğretmenleri kapsamasina rağmen hiçbirimiz talep dahi etmedik. Kimsenin bir şey söylemesine gerek yoktu, söz konusu bile etmedik. Çünkü eğitimde biz olmazsak çocuklar da olmayacak. Amaç maaş almak değil de çalışıp kendine, milletine, vatanına faydalı olmaksa, hele ki işin içinde bir de çocuklar varsa kendi çocuğunuz bir süreliğine geri planda kalabiliyor. Onlar da yanımızda yamacimizda bizimle beraber hizmet veriyorlar. İşe toplu taşıma ile gidemiyoruz çocuklara yasak olduğu için, 10 yaş altı oldukları için yalnız da bırakamıyoruz, araç da bir tane o da babada olunca bize taksi kalıyor ? Okul yolu düz gider, ümitsizliğe yer yok. Eğer çalışip ise yaramayi ve anne olmayı istiyorsak bu yollar inişli çıkışlı oluyor ve çiçek bahçesi değil ne yazık ki. Pandemi döneminde kadınların çalışmaması için ellerinden geleni yaptılar, yapıyorlar, bütün yollar kapatılıyor. Biz çalışan anneler bunun farkındayız ve her engele rağmen çalışacağız, bu da böyle bilinsin ?

Yanıtla . 11Beğen . 4Beğenme 22 Nisan 03:10
59

Onuncu Köy Sakini - @Onuncu Köy Sakini 06 nolu yoruma cevabı: İftardan sonra bir hafiflik gelince ben de neden acaba diye garipsemistim, meğer siz günahlardan hafifletmişsiniz :) Her ek dersin sadakasini bile veriyorum çok şükür, unutmadan çalışmak da zorunluluktan değil gönüllülükten, çocukluk hayalimi gerceklestiriyorum. Eşimin aldığı maaş bırakın bizi, üç aileyi geçindirir. Ne zorluklarla okuduk, şimdi ne heveslerle yapıyoruz işimizi. Böyle helalinden olunca rabbim veriyor çok şükür. Niye öğretmenleri garip gureba zannediyorsunuz onu da anlamadım. Bizim en büyük zenginliğimiz gönlümüzde, çünkü binlerce çocuğun sevgisiyle ve duasıyla dolu :)

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 21:19
53

Cılkı Çıktı Artık - @Onuncu Köy Sakini 06 nolu yoruma cevabı: bir saat ek ders kesilse. aynı yorumu yapmayacağınıza eminim...

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 22 Nisan 15:57
05

Özel Sektör Mağduru - Özel sektör işçinin zindanıdır. İşçi sayesinde parasına para katan zafer sarhoşu tüm patronları ALLAH'a havale ediyoruz zor zamanlarımızda bizleri işten atmakla tehtid eden cahil yöneticileti ALLAH'a havale ediyoruz. Bunun için tüm yetki ellerinde olmasına rağmen hiç bir şey yapmayan devlet büyüklerini ALLAH'a havale ediyoruz. Bizler insanız bu dünyada bugün varız yarın yokuz ahirette iki elim bu zalimlerin yakasında olacak.

Yanıtla . 23Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 01:55
04

Reyna Yalniz - Yenikent hastanesi hemşireleri aylardır ek ödeme alamıyor.yaziklar olsun.

Yanıtla . 11Beğen . 3Beğenme 22 Nisan 01:42
52

Cılkı Çıktı Artık - @Reyna Yalniz 04 nolu yoruma cevabı: ek ödenek nedir. normal ödemeni aldıysan öpte başına koy. bir sürü insan evine ekmek götüremiyor. ha çok zor şartlar altındayız diyorsan istifa et?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 15:55
25

AYHAN - @Reyna Yalniz 04 nolu yoruma cevabı: MERKA ETME KARDEŞ ÇOĞU HASTANE AYNI

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 22 Nisan 09:03
03

Ssk Lı - devlet değil hükümet bu genelgeyi yayınlıyor hükümete göre sadece memur olanlar bu ülkenin vatandaşı gibi eskiden memura kız vermezlerdi damat adayı SSK lı olsun diyorlardı çünkü daha fazla maaşı vardı ama şuan tam tersi memur refah içinde bi denge yok ortada

Yanıtla . 14Beğen . 5Beğenme 22 Nisan 01:36
34

Bi Saniye - @Ssk Lı 03 nolu yoruma cevabı: Burda suç devlette değil işverende. Çoğu yer imkanı olmasına rağmen asgari ücret veriyor. Hatta bazıları daha ileri gidip asgari ücret altında bile veriyor. Şimdi bu suç devletin mi bizlerin mi? Ahlaksız Adam diyor dışarda bir sürü işsiz var işine gelirse çalışmazsın. Bizde mecbur kalırsak kabul ediyoruz. Ee ozaman sıç kimde?

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 22 Nisan 10:31
02

5454 - Kamu da bayan sağlık çalışanları da mağdur sayın Hakan bey, bizimkiler de çocuk sayılmıyor

Yanıtla . 19Beğen . 7Beğenme 21 Nisan 18:58
01

Marco Polo - kamuda çalışan ve 10 yaş altı çocuğu olan bayan arkadaşlar hafta içi taraklıdan foto paylaşıyor tedbir görev yerine gitmemek ve gezmek mi anlamadım. Sağlık çalışanı bayanların çocuğu çocuk değil mi bir de böyle soralım sayın editör...

Yanıtla . 32Beğen . 4Beğenme 21 Nisan 16:15


Anket Covid-19 vakalarının arttığı Sakarya'da sizce ne yapılmalı!