Kimse kusura bakmasın ama herkes o aşıyı olacak?

Dün Covid-19’un yeni varyantı ‘Delta Varyantı’nın ilimizde de ortaya çıktığını dün itibariyle de vaka sayısının yüzü geçtiğini yazdık..

Bu haberde kaynağımız sağlam!

Bunu yazarken de Covid-19’a karşı uzmanların tek çözümün aşı olunması gerektiği uyarısında bulunduğunu da haberde özellikle belirttik.

Bunu yazan siz misiniz ?

Haber sonrasında gelmeyen hakaret küfür kalmadı!

Sanki biz, bize bunları yazanlara hakaret etmişiz ki o derece tepki gösteriyorlar

Yazdığımız sadece toplum sağlığı için aşı olunmasının şart olduğu mutlaka da olunması gerektiği..

Bunu biz demiyoruz..

 Aşıyı bulanlar, işin uzmanları televizyonlarda çıkıp söylüyorlar.

‘’Salgına karşı tek çözümün aşı’ diye...

Uzmanlar Covid-19’a karşı tek çözümün aşı olduğunu söylerken ne yazık ki Sakarya aşılamada alt sıralarda yer alıyor..

Sakarya’da aşıya karşı bilinmeyen bir önyargı var

Bunun adına bağnazlık mı, cahillik mi, korku mu? ne derseniz deyin ama aşılamada Sakarya’nın alt sıralarda yer alması bunun göstergesi…

Sağlık müdürlüğü  herkes aşı olsun hastalık yayılmasın diye millete aşı yapmak için kapı kapı dolaşırken bazılarının inatla aşı olmaması toplum sağlığını da tehlikeye düşürmeye devam ediyor.

Onlar aşı olmam dedikçe virüs yayılıyor!

Eğer böyle giderse de  virüsün yayıldığı ilk günlere dönmemiz kaçınılmaz gibi görünüyor..

Eğer bu aşılama oranında istenilen seviyeye ulaşamazsak gerek ülke gerekse il olarak 3'ncü kez gelecek kısıtlamaları ekonomik olarak kaldırmamız çok zor görünüyor.

İşte bu nedenle aşı şart!

Dedim ya işin uzmanları ‘Tek çözüm aşı’ diye bas bas bağırıyorlar..

Hala aşı olmamak için ısrar edenlere ise hastalıktan yakınlarını kaybedenleri ,hastanede günlerce haftalarca solunum cihazına bağlı olarak yaşayanları dinlesinler.
Dinlesinler ki ders alsınlar.

Olabilecekleri olanları duysunlar…

Çünkü insan olarak başımıza gelmeyince ders almadığımız için bugün tanık olduğumuz bu aşı karşıtlığı ortaya çıkıyor.

Şimdi aşı olmayacağız diye aşıya karşı çıkanlar, eğer aşı olmazlarsa yarın bir gün ‘Aşısızlara özel yaptırımlarla’ karşı karşıya kalacaklar.

Zaten bunun da hazırlığı yapılıyor…

Ha son olarak ajanslara  bugün düşen aşının ne kadar önemli olduğunu söyleyen bu uzman uyarısına dikkat çekerek noktayı koyayım.

'' Aşıdan hiçbir şekilde endişe etmemek, bu duyulan yanlış bilgilere riayet etmemek gerekiyor. Bunların hepsi bilim adamları tarafından değerlendirilip çıktı; bu sonuçlara, bakanlığın ve bilim insanlarının söylemlerine güvenmek gerekiyor" 

 "Rakam biraz daha düşük, onu artırmak için ben oradaki vatandaşlarımıza bir kez daha söylemek istiyorum; lütfen aşılansınlar. Sonra maske ve mesafeye dikkat etmemiz gerekiyor. Bayram tatilinde biraz daha hareketli olacak herkes, bu ispatlanmış bir şey, hareketlilikte daha fazla insanlar ile karşılaşınca vaka sayıları da bütün ülkelerde artmaya başladı, Türkiye'de de ufak artışları görüyoruz. Lütfen bu kıpırdanmalar çevremizi, kendimizi hastaneye düşürmesin diye aşıya önem vermemiz gerekiyor. Aşılanmayı artırdıkça bu artışı durdurup geriye inişe geçebiliriz" 

Şu anda Türkiye'de görülen delta varyantının oldukça yüksek bulaşıcılığı var. Aşılanırsak aşılanmaya devam dersek bu 7 bini durdurup hatta düşürürüz; ama bunu önemsemezsek maske ve mesafeyi de önemsemezsek artabilir. Eğer vaka sayılarımız artar, bulaş çok artarsa yine hareketliliğimizi kısıtlayacağız mecburen. Bunları yaşadık hep. Hareketliliğimiz kısıtsız, çok güzel bir döneme girdik. Maske, mesafe ve aşı ile böyle güzel yaşayabiliriz; ama bunları yapmazsak tabi ki kısıtlamalar karşımıza çıkabilir. Bayramda hareketlilik var" 

Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Birimi öğretim üyesi ve Koronavirüs Bilim Kurulu üyesi Prof. Dr. Seçil Özkan,

NOT: Editör, Pfizer ile BioNTech'İN  2020 yılının Ekim ayında aralarında Sakarya'nın da bulunduğu 8 ilde yapılan aşı çalışması sırasında  Sakarya'daki 33 gönüllü arasında çalışma grubunda yer almış,  Ekim ve Kasım aylarında 2 doz aşı uygulanmıştır.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Editör'ün Yorumu - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Medyabar Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Medyabar hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Medyabar editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Medyabar değil haberi geçen ajanstır.

83

. - Çok doğru AŞIYI HERKES OLACAK. ÖNCE BİR FAZ 3 GEÇİP ONAY ASLIN . ADINI HAKETSİN

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 21 Temmuz 23:04
77

Hugs - Gel abey gel gel biontech düm tek tek sinovac psikovac beleş gel abey gel denek lazım gel yok mu denek abey gel bit pazarında sosyete pazarında gel abeyy gel son kullanma tarihi geçiyor gel

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 17:57
74

Asi54 - Tam bir COMMENT ŞELALESİ haberi okumuyorum başlığa bakınca yorumlar editörden iyi :)

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 14:55
70

Beni Ikna Et!!! - Benim tek bir soruma cevap ver editor, sana başka sorum yok! Madem bu aşılar çok güvenli ve endişe edecek bir durum yok yazdıklarına! göre. O zaman neden ilaç firmaları ya da sağlık bakanlığı aşı sonrası oluşabilecek bir yan etki için sorumluluk kabul etmiyor ve bunu teyit ettiren evrak imzalatılıyor??? Soru bu kadar!

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 14:07
81

Hasan Terbasan - @Beni Ikna Et!!! 70 nolu yoruma cevabı: Aşı karşıtları anne veya babalarına sitem etmelidir.beni çoçukluk çağlarımdü neden aşı olmama karşı çıkmayıp sizi kobay olarak kullandırdılar

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 19 Temmuz 21:12
80

Hasan Terbasan - @Beni Ikna Et!!! 70 nolu yoruma cevabı: İmza alınmadığında aşıdan kolunuz bi gün bile şiştiğinde tazminat davası açabiliyorsun.bu amaçla alınır.kafa basmakla ilgibi yok

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 19 Temmuz 21:08
79

Hasan Terbasan - @Beni Ikna Et!!! 70 nolu yoruma cevabı: Bu rutin yapılan bir iş.en ufak müdahale için bile hastahaneye yatarken bu onay alınır.tüm dünyada böyle

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 19 Temmuz 21:05
76

Banu - @Beni Ikna Et!!! 70 nolu yoruma cevabı: Ameliyatı hastasın başka bir seçenek yok oluyorsun, aşıyı sağlıklı iken bir ihtimale karşı oluyorsun bukadar mı kafa basmıyor millette.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 15:47
75

Beni Ikna Et!!! - @Beni Ikna Et!!! 70 nolu yoruma cevabı: birader sen deney faresi olmak istiyorsan tutan yok, sağlık ocağının yerini biliyorsundur herhalde :)))

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 15:20
73

Sakarya - @Beni Ikna Et!!! 70 nolu yoruma cevabı: sen bugüne kadar kaç sefer aşı oldun yada iğne vuruldun hangisinin içeriğini biliyodun takmışın imzalanan karta ameliyata girerkende imzalıyon hastane mesuliyet kabul etmiyor ameliyat olmayacanmı şimdi sen

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 19 Temmuz 14:43
69

Sakarya - Hollanda 12 yaş üstünü komple aşıladı çin 1 milyar 447 milyon kişi aşıladı amerika 100/70 aşıladı tek akıllı olan bizim aşı karşıtları yani aşının mualefeti olmaz arkadaşlar aslında aşı karşıtlarını covit yoğun bakımlarında gezdirmek lazım insanlar nasıl can çekişiyor görmeleri lazım oksijen bağlıyken nasıl boğlarak can veriyolar görmeleri lazım ne yazsak onlar değişmeyecek ve normalede dönemeyecez çok yazık

Yanıtla . 2Beğen . 4Beğenme 19 Temmuz 14:04
68

Solmaz - Aşı olun korunun hafif geçirin diyorlar.. Aşı oldugu halde ölenler olunca biz covid den korur dedik bu hasta delta dan öldü diyorlar bukadar kör olmayın dernekler herşeyi hakediyor

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 19 Temmuz 13:45
82

Hasan Terbasan - @Solmaz 68 nolu yoruma cevabı: Aşı elbette yüzde yüz korumaz.yüz milyonlarca insan aşı oluyor.elbette yan etkisi azda olsa görülür.aşı olan katiyen ölmez diye kiral yok.fayda zarar oranı önemli

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 19 Temmuz 21:17
67

Sahtekar Editör - sahtekarlar aşı koruyor diyorsun yüzde 60 aşılandı diyorsun ama artış devam ediyor nasıl bir iş bu aşı varkende artıyor yokkende yalandan milleti aşı olmaya zorlamayın sahtekarlar

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 19 Temmuz 13:19
65

Necati̇ - DAHA FAZLA REKLAM ALIP PARA KAZANABİLMEK İÇİN, TARTIŞMALI Bİ KONUYA TAHRİK EDİCİ BAŞLIK ATARAK İNSANLARIN YORUM VE TIKLAMALARINI ARTTIRMA TAKTİĞİDİR BU..

YOKSA KONU ŞEY GİBİ.. ''YUMURTAMI TAVUKTAN, TAVUKMU YUMURTADAN'' :)

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 12:58
63

Eda - Sen kim oluyorsun da herkes o aşıyı olacak diyorsun medyabar ın sahibi editörün yazdıklarını görmüyor musun bu yazı nasıl hala durur gerekeni yapsana okuyucuları galyana getirmek nedemek gereken cezalar edilsin bu cahile

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 19 Temmuz 12:19
62

Ben Bi̇lmem Veki̇l Bi̇li̇r - AŞIYMIŞ ARABİSTAN GEÇEN SENE VE BU SENE HAC YAPTIRMADI AMA TÜRKİYE NE TURİSTİ VE SURİYELİSİ NE AFGANI NE AFRİKALISI KALDI HERKES ELİNİ SALLAYARAK GİRİYOR HAL BÖYLE OLUNCA HERKESİ AŞI YAPMAYI BIRAKIN HERGÜN AŞIYLA YIKANSAK TÜRKİYEDE HASTALIK BİTMEZ (OSMAN DURMUŞ SAĞLIK BAKANIYKEN AŞIYLA İLGİLİ KONUŞMASI VAR DİNLEMENİZİ TAVSİYE EDERİM.

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 10:45
59

Vatandaş - Aşı ol veya olma zerre kimsenin umrunda değil .. ama maske ve mesafe konusunda başkalarına saygılı olmalıyız dikkat etmeliyiz. Aya 4 şeritli yol yapabileceğimiz bu zamanlarda bunların konuşulması hatta dile getirilmesi bile absürt değil mi ?..

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 19 Temmuz 10:15
57

Sahipsiz Millet - ister inanin ister inanmayin son yillarda hukumetin uyguladığı yanlış ve yanli politikalarin bu asilamada cok buyuk etkisi var halkin büyük cogunlugunun guvenini kaybeden bir hukumet var suan ulkede guvensizlik bu noktaya getiriyor insanlari

Yanıtla . 5Beğen . 4Beğenme 19 Temmuz 09:33
56

Chatan - 1sn ya kimse kusura bakmasın diye başlık atılmış ancak 2 doz alman aşısı olan en az 2-3 yakınımızın tekrardan testi pozitif çıktı ve karantinadalar aşıyı oluyorsak ve ardından delta sonra beta alfa bu böyle gidecek ve aşı bir işe yaramayacaksa neden kusura bakmayın herkes olacak bu aşıyı diye algı yaratıyorsunuz? Yalnızca sizde değil tüm medyada böyle bir çaba var aşıyı olduk olalımda fakat neden yeniden başka isimle tekrardan covid oluyor bu insanlar sayın editör onu kaleme alın lütfen..

Yanıtla . 11Beğen . 2Beğenme 19 Temmuz 08:42
66

Secati - @Chatan 56 nolu yoruma cevabı: Beyefendi aşı olmak sizi hastalığın ağır etkilerine karşı korur. Bunu gözlemleyebilirsiniz. Korona geçirmiş aşılı ve aşısız insanların tecrübelerini dinlemeniz kafi..

Yanıtla . 3Beğen . 4Beğenme 19 Temmuz 12:58
55

Hasan Terbasan - Aşı olmak istemeyin olmasın.aşı taraftarı olana geri zekalı diyen temiz uslup sahipleri aşı olmasaydı çoğunuz dünyada olmayacaktınız.tifo tifus kuşpalazı verem kızıl kızamık çiçek hastalığından yok olacak veya çoçuk felcinden yalnız kafadan değil bedenende sakat dolaşacaksınız

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 19 Temmuz 08:16
78

Hasan Terbasan - @Hasan Terbasan 55 nolu yoruma cevabı: Kanıt için ne gibi kriterler arıyorsun reis bile ameliyat oldi

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 19 Temmuz 21:02
71

Beni Ikna Et!!! - @Hasan Terbasan 55 nolu yoruma cevabı: Aşıya karşı değiliz, etkinliği kanıtlanmamış aşıya karşıyız. Ha yok sen 3. faz deneği olmak istiyorum diyorsan sağlık ocakları orada, tutan yok :))

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 14:11
54

Fatih G - Editör istediğin firmanın aşısına gönüllü denek olabilirsin.. ingiliz varyantı, hint varyantı, delta plus falan hepsinin denemelerine katıl, bilime katki yap.

İstersen 3 degil 13 doz aşı ol sonra da disari çıkınca 2 kat maskeni takmaya devam et ve hic sorgulama.

İnan hic umurumuzda degil..

Sadece saygı gösteririz..

Ama sen benim vücuduma hangi aşıyı vurduracaģıma yada vurdurmak istemedigime karışamazsın.

Haddini bil !!!

Yanıtla . 12Beğen . 3Beğenme 19 Temmuz 03:11
53

Buralı - Olmuyorum kardeşim özgürlük denilen bişey var

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 19 Temmuz 03:06
52

Adalı54 - Yazı yazıp yorum yapabilirsin ama önce yazıdaki üslubunu bir gözden geçir istersen. Aşılamada geri olduğumuz gibi gazetecilikte de geriyiz...

Yanıtla . 12Beğen . 1Beğenme 19 Temmuz 02:35
50

Marko Paşa - Editör'ün attığı bu başlığı doğru bulmuyorum. Basın tarafsız olmalıdır, özgür iradeye karışmamalıdır. Yargıç gibi karar vermemeli, kimseyi bir tarafa yönlendirmemelidir. Varyantların amacı, toplumda korku kültürü yaratarak, aşı olmayanları bir an önce aşı olmaya sevk etmektir. Ertan Özyiğit, Abdullah Çiftçi, Hamza Yardımcıoğlu sohbet videolarını youtubeden izleyiniz.

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 19 Temmuz 01:41
49

Zogo - Zorla emir vaki yada tehdit vari açıklamalarla bu milletimize bişey yaptıramazsın ters teper güzel bir güvenceli açıklamalarla örneklerle olabilir gerçi şuan bende olmayanlardan biriyim sebebini inan bende bilmiyorum ne, zaman olurum onuda bilmiyorum hayırlısı olsun Lütfen insanlara saygı vurulanlar.... Diyozmu vurulmayanlara lakap takanlar söÜm size

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 01:35
48

Kartal - Sanane lan benim aşım dan olmuyorum.Milleti geri zekalı yerine koyuyonuz.

Yanıtla . 25Beğen . 8Beğenme 19 Temmuz 00:07
46

Çilli - Testlerin çeyregi pozitif cikiyormus. Cift asi olup vefat edenler de çokmuş.

Bana şu rakamlari versinler

Cift doz aşı olup ölenler

Çift doz aşı olup pozitif olanlar

Çift doz aşı olup ağir hasta olanlar

Yanıtla . 28Beğen . 6Beğenme 18 Temmuz 23:52
45

Yks - Editör editör yine saçmalamış sın uzmanlar diyor diye bastıra bastıra söylüyorsun ya bende sana şöyle diyim 100 uzman ol diyorsa 100 uzman da olma diyor ben diğer tarafı dinliyorum sanane kime ne ? Bide yaptırim olacakmış buna kimse cesaret edemez boş yapma

Yanıtla . 23Beğen . 5Beğenme 18 Temmuz 23:37
42

Mk5454 - Aşı olma meselesini öyle bir hale getirdinizki artık zorunlu olsa bile olmayacağım! Bu zorbalık nedir! Aşını oldunmu sen? O zaman bak kendi işine....

Yanıtla . 36Beğen . 5Beğenme 18 Temmuz 22:50
41

Hüseyin Gür - Bu ülkede GAY olabiliyorsunuz

Bu ülkede çıplak gezebiliyorsunuz

Bu ülkede kürtaj yapabiliyorsunuz

Çünkü benim vücudum benim tercihim diyebiliyorsunuz

Fakat vücut benim ben aşı olmak istemiyorum diyemiyorsunuz

HADİ ORADAN TERBİYESİZ

Aşı olan ile olmayan arasında ne fark var önce onu bil

Aşı olan covid olabiliyor, taşıyıcı olabiliyor

O zaman olmayanın kendisinden başka kime zararı olabilir. Çünkü aşıyı olanda olmayanda covid olabiliyor, taşıyıcı olabiliyor.

Bilime tapmayın. Bilim hastalığın başından beri on kere fikir değiştirdi.

Son sözüm: Ben ana neden aşı oldun demiyorum sende bana neden aşı olmuyorsun diyemezsin

Yanıtla . 36Beğen . 3Beğenme 18 Temmuz 22:46
51

Cahilsavar - @Hüseyin Gür 41 nolu yoruma cevabı: Gay olursun, kürtaj olursun, çıplak gezersin ama bunları yaptıgında baska kimsenin özgürlüğünü ve yaşam hakkını engellemiş olmazsın sayın bağnaz, bu yazdıklarınızla aşı olmamayı vucut benim demeyi nasıl bağdaştırabildiniz aklım almıyor. Toplumsal bağışıklığın kazanılması icin herkes aşı olacak ki virüsün etkisi azalacak ve neredeyse bitecek bunun başka yolu yok hayat böyle geçemez sonsuza kadar. Bu sadece senin vucudunla alakalı bir durum değil Tüm insanlığı etkiler BİRİNİN GAY OLMASI SENİ ÖLDÜRMEZ ANLIYOR MUSUN? Ha hala benim vucudum kimseyi ilgilendirmez dersen bundan sonra evden dışarı cıkmamalısın dağda yaşamalısın cünkü corona olma ve bulaştırma riskin aşılılara göre kat kat yüksek. Anladıgını Sanmam bu cahiliyetle zor ama biz üstümüze düşeni yapalım.

Yanıtla . 2Beğen . 11Beğenme 19 Temmuz 02:15
40

De Mi? - benim anlamadığım hep aşı olun deyip duran iktidarı destekleyip sonra da aşı olmam diye neden bağırıyorlar. aşılarda bi katakülli olabilir mi? evet olabilir. o zaman o oy verdiğniz siyasilere neden çemkirmiyor da doktora çemkiriyorsunuz?

ayrıca aşı olmak zorunlu olmamaz evet doğru. lakin bedava aşıyı olmayanlar eğer hastanelik olursa tedavi için para alınsın.

Yanıtla . 6Beğen . 7Beğenme 18 Temmuz 22:45
37

Bayram - Ben olmayacağım... Gelsin bakalım kim zorla aşı yaptırıyor?

Yanıtla . 32Beğen . 4Beğenme 18 Temmuz 21:47
36

Kamil - Aşı karşıtlığını körükleyen FETÖ değilse ne olayım.

Zira amaçları şu Korona yine patlasın, kepenkler kapansın, esnaf kan ağlasın ve hükümete yüklensin. Amaç sadece bu.

Yanıtla . 5Beğen . 27Beğenme 18 Temmuz 21:36
43

Fatih & Fatma - @Kamil 36 nolu yoruma cevabı: @Kamil sen kapan ulan kapan senin gibi soyucu esnaf kapansın internet sitelerinde daha ucuza satıyorlar aynı ürünleri artistlik etme fetocu sensin asıl milleti soymaya doyamadınız esnaf olcan bide

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 18 Temmuz 23:01
35

Falan - Zaman gelecek bu aşıyı övenler önerenler hatta vuranlar hapis boyayacak editör sende bu övücü öneri ilerden birisin. Herkes suç duyurusunda bulunsun bu editör hakkında.Bu yazı kaldırılmalı medyabar kendine gel

Yanıtla . 31Beğen . 8Beğenme 18 Temmuz 21:24
72

Beni Ikna Et!!! - @Falan 35 nolu yoruma cevabı: sendika aidatını yatırdın mı sen abisi :)))

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 14:18
60

Yeniçer - @Falan 35 nolu yoruma cevabı: bende çok güldüm kardeş :)) eline sağlık... adamlarda doğuştan aptallık ÇİPİ var :) bunlara hiç birşey anlatamazsın...

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 19 Temmuz 10:28
47

Send Işçi - @Falan 35 nolu yoruma cevabı: şu akıla bakar mısınız ? buna çip taksan çip bozulur yeminle .d ahahahahsh gece gece iyi güldüm saolasın d

Yanıtla . 2Beğen . 5Beğenme 19 Temmuz 00:00
39

Editör Dediğin Nedir. - @Falan 35 nolu yoruma cevabı: Sevgili kardeşim bunlar cahil cüheyla tayfası çarklar tersine dönünce biz demiştik diye başlayacaklar sözlerine. Bunların haberlerinde bile yüzlerce anlatım bozukluğu ve imla hatası var. Sağlık bakanlığı bir genelge yayımladı mayıs ayında. Hastaneler kalp krizi vakalarında yaşanabilecek artışlara ilişkin tedbir almaya ona göre techizat planlaması yapmaya çağrıldı. Peşine hastaneleri olan sağlık bakanı koca adam bir açıklama yaptı önümüzdeki 3 4 yılda koronanın etkilerine bağlı ölümler bekliyoruz diye bunu idrak edemeyen bir toplum var önüne gelirse sorgulamadan kabullenen bir toplum. Normal ama küçük yaşlardan beri ezberci bir eğitim sistemiyle eğitildik. Ve son olarak Koca adamın dün attığı twit aşı olanların sorumluluğu kendilerini bağlar diye buyurun cenaze namazına. Yani biz size vurulun dedik ama nabalım kardeşim ben en başta mRna aşılarının uzun vadedeki sınuçlarını bilmiyoruz demiştim diyecek

Yanıtla . 18Beğen . 2Beğenme 18 Temmuz 22:45
34

Zehra - Aşıyı üreten firma ve sağlık bakanlığı hiç bir sorumluluk almazken bütün sorumluluğu kişiye yüklerken aşı olun koşun diyen editör firma bile sorumluluk almazken millete bilim adamlarını sağlıkçılar hangi akılla örnek gösteriyorsun. Aşı olan kişiler öldüğünde sorumluluk kabul ediyor musun. Vakaların ölümlerin artmasının tek sebebi aşı dır. Aksini kimse idda edemez.

Yanıtla . 39Beğen . 5Beğenme 18 Temmuz 21:19
61

Yeniçer - @Zehra 34 nolu yoruma cevabı: "Vakaların ölümlerin artmasının tek sebebi aşı dır. Aksini kimse idda edemez."

size gülüyorum.... allah bilir ilkokul mezunu bile değilsinizdir....

bu kadar haysiyetsiz olmayı bırakın....

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 19 Temmuz 10:34
33

Çaylı - Sokakta çıplak gezince virüs bulamıyor denilse ülke de çıplak gezecek beyinsizler var biraz sorgulayın araştırın o kişi Aşı önermiş bu kişi bunu önermiş bırakın onu bunu kendiniz araştırın

Yanıtla . 17Beğen . 3Beğenme 18 Temmuz 21:15
32

Ömer - Medyabar in haber yapma kapasitesi ve haber anlayışı editörün kaleme almış olduğu şu satırlardan anlaşılmıştır. Haber yayınlarındaki yapılan ısrarlı hataların da nedeni ortaya çıkmıştır. -medya dediğin yapılanların meşrulaştırma aracı olmuş-

Yanıtla . 14Beğen . 3Beğenme 18 Temmuz 21:13
31

Sedai - Bu yazıyı yazan editör efendi bu yazıyı yazacak kadar kafan çalışıyor demek. Bir Araştırma yap ölüm sayıları neden 2 kat arttı. Alı yaptırmayanlar yüzünden mi yoksa aşı yaptırdıktan sonra aşı nın yan etkisinden ölen yaşlılar yüzünden mi.. Herkesin beyni var git araştır. Ölümler aşılar dan sonra arttı ama bunu sorgulayacak kadar kafalar basmıyor

Yanıtla . 23Beğen . 2Beğenme 18 Temmuz 21:13
30

Sakarya - Aşı olanlarıda gördük nezle gripten yıkılıyor.

:) Aşı sevdalıları sağlıklı hissediyorsanız kendinize yaptırmayın derim

Yanıtla . 13Beğen . 3Beğenme 18 Temmuz 21:00
29

Nurullah - Editörler aşı olunca böyle yan etkileri oluyor. Saçmalama ne konuştuğunu bilmeme, idrak ve bilinç kaybı, uzman olmadıkları her b… halkında ahkam kesip akıl verme. Sen sakın 3. Dozu olma mazallah 4. Murat kesilirsin başımıza.

Yanıtla . 19Beğen . 2Beğenme 18 Temmuz 20:58
28

Sosyal Muhalif - Cild ve vücut kaynaklı olarak güneş, böcek ve polen alerjim bulunmakta. Alerjik rahatsızlığı olan biri olarak söylüyorum. Doktoruma Frizer mi Sinovac aşısını mı olayım dediğimde bana ben bir şey diyemem hangisi yan etki yapar bilemem diyor. Doktorlar bile yan etki yapar mı diye cevap veremiyor faz 3 çalışmaları daha bitmemiş ve ruhsatlandırma almamış aşıların firmalar sorumluluk almaz biz napacaz. Kimse dayatma yapamaz arkadaş. İster olurum ister olmam.

Yanıtla . 19Beğen . 3Beğenme 18 Temmuz 20:29
58

Bekir - @Sosyal Muhalif 28 nolu yoruma cevabı: Prizer o kara cahil adam yanlış yazmış olmaz mı?

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 19 Temmuz 09:48
38

Öztürk - @Sosyal Muhalif 28 nolu yoruma cevabı: What is "Frizer"?

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 18 Temmuz 22:29
27

Canan - Aşıyı bulanlar, işin uzmanları televizyonlarda çıkıp söylüyorlar.

‘’Salgına karşı tek çözümün aşı’ diye...

Aşıyı Bulanlar Kim..?

İşin uzmanları neye göre kime göre uzman...??

Kimse kusura bakmasın o aşıyı olmayacağım.

Not: Kusura bakanlara kusur aşısı çıkacakmış ileride onu öneriyorum. Hatta denek bile olabilirler....

Yanıtla . 21Beğen . 2Beğenme 18 Temmuz 20:26
26

Mudafi - Hukuktan bihaber olan sayın editör..

Sorum şu :

Aşı olanlar, aşı olmayanlar yüzünden ölüyorsa, aşı olmayanlara neden bir şey olmuyor?

Sen istediğin sayıda aşı yaptırdıysan, benim aşı olup olmamam, maske takıp takmamam seni neden korkutuyor?

Aşı ve maske işe yarıyorsa, aşını da vurul, maskeni de tak ama insanlara neler yapacaklarını söyleyip tacizde bulunma.

Sana göre güvenliyse de vurul ve sus!

Yanıtla . 23Beğen . 2Beğenme 18 Temmuz 20:21
25

Gökhan - Editor sen kusura bakma ama bak işine kardeşim

Yanıtla . 21Beğen . 1Beğenme 18 Temmuz 20:09
23

Metin Ali - Editör aşıyı yapan firmanın bile Sağlık bakanlığına oda zorla aşıdan kaynaklanacak olumsuzluklarda işi başı aşı bedeli dışında hiç bir sorumluluk ve tazminat davası açılamayacağı sözleşmeye eklenmişken (aşı bedeli en fazla 20 bilemedin 50 dolar) sen neyine güvenip böyle bir konuda ahkam kesiyorsun.Gelecekte bu aşıdan kaynaklı birşey olsa sen bu vicdan yükünün altında nasıl kalacan.Ya merak ediyorum siz editör medya yazar hepinizi bir yere toplayıp aşıyı pompalayın size bu kadar prim vereceğiz mi dediler hayırdır. Ka fana göre birde akıl veriyorsun yok aşı olmayana bu yapılacak şu olacak ya biraz akıl olsa daha dün sağlık bakanlığı açıklama yaptı böyle bir kısıtlama zorunluluk söz konusu değil diye siz hala birilerini bireylere yönlendirme zorlama peşindesiniz. Bakın işinize gidin habercilik nasıl yapılır onu öğrenin sonra aşı konusunda uzmanlaşırsınız.

Yanıtla . 27Beğen . 3Beğenme 18 Temmuz 19:39
22

Fmt - Yazı yazmana bak sen. Aşımı oluruz hap mı yutarız ne seni bağlar nede başkasını

Yanıtla . 22Beğen . 4Beğenme 18 Temmuz 19:28
21

Muraterdoğan - Editör peki aşı olunmaması gerektiğini,aşıların daha faz çalışmalarının tamamlanmadığını söyleyen ve firmalarında bunu doğruladığı hekimlerin söylediklerini neden yayınlamıyorsun.Neden kendi işine geleni yayınlıyorsun ozaman.Madem objektif ve tarafsızsın ozaman iki görüşünde yayınla

Yanıtla . 25Beğen . 5Beğenme 18 Temmuz 19:24
20

Vatandaş - Editör, senin fikrin düşüncen lazım değil. Haber yap yorum yapma tamam mi milleti de up uzun yazilarla salak yerine koymayın.

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 18 Temmuz 19:20
18

Yunus Demir - Haddini bil editör sen kimsin yürek mi yedin bu yazıları yazarken yoldan gecen herkesi.burda işe mi aldı medyabar ?

Yanıtla . 23Beğen . 4Beğenme 18 Temmuz 19:16
16

Akkuşcuyuz Ezelden - ‘Aşısızlara özel yaptırımlar' gerekiyormuş sayın editöre göre

Neden hep yasak peşindesiniz? Neden bir kere olsun teşvik edici öneri sunmuyorsunuz? Mesela aşı olan ailelerin bu aylık elektrik faturasını almıyoruz desen ne olur? Sadece örnek verdim başka bir şey de olur. Bir kere de yasaklardan kapanmalardan sınırlamalardan değil de halkın yararına olacak bir şeyden bahsetseniz.

Yanıtla . 18Beğen . 7Beğenme 18 Temmuz 18:44
15

İsmail - Sen işine bak sayın editör. Bu memlekette 2 doz aşı olan bir sürü insan öldü. Onları da öğrenip haber yapsana

Yanıtla . 25Beğen . 5Beğenme 18 Temmuz 18:39
13

Karabeys - 2.doz aşısını nisan ayında olmuş biri olarak şunu söyliyim.

Ne olursa olsun

1-Hukuk devletinde kimse aşıya zorlanamaz.Bu ülke monarşi ile yönetilmiyor.

2-Aşı normalde tüm deneme sürecinden sonra piyasaya çıksa hadi insanlık için bir nebze dediğiniz anlaşılabilir.

Fakat problem şu

Aşının güvenirliği henüz kanıtlanmadan millete vuruldu. Bugün ya da yarın bizde ne gibi komplikasyon oluşacağı belli değil.

Yakın akrabamda kalp problemi yokken kalp damarlarında problem oldu. 6 ay sonra farkedildi ve şimdi doktor doktor geziyoruz.

Bu aşu mevzusunda önyargılı olanlara artık veriyorum.

Yanıtla . 33Beğen . 5Beğenme 18 Temmuz 18:27
11

Send Işçi - yaa bakmayın siz medyaya köşe yazarlarına yok virüsmüş varyantmış. siz delikanlısınız adamsınız covid olsanız bile atlatırsınız ne aşısı ya. sonrada kahvehaneye gidip havalı havalı anlatırsınız bende oldum ama atlattım dersiniz. kim bilir olayım diye nasıl gayret gösteriyorlar. .d .d neyse beyler uyandırmayın şunları. fırsat bu fırsat kurtuluruz işte .d .d .d

Yanıtla . 5Beğen . 6Beğenme 18 Temmuz 17:59
10

Adalı - Aşıların ne olduğu,bilimsel araştırmaları tam bittimi.

Bizde istiyoruz her şeyin düzelmesini.

Bu kadar aşı olundu neden varyantlar artıyor.

İnsanoğlunu kobay yaptılar.

Bu işi iyi değerlendirip, öyle ciddi kararlar almak gerekir.

Keyfi aç - kapalarla bu işler düzelmeyecek.

Bu kış zor geçeçek ?

Yanıtla . 19Beğen . 2Beğenme 18 Temmuz 17:42
09

Mete - Ailemden iki kişi asi oldu ikinci dozda annemi nerdeyse zor yetiştirdik hastaneye yan etkileri bilinmeyen tam anlamıyla evet bu aşı etkilidir sorumluluk bize aittir diyene kadar kimseyi olmuyor diye itham edemezsiniz saygınizı ve hadinizi bilin..

Yanıtla . 29Beğen . 2Beğenme 18 Temmuz 17:30
08

Gercekci - GRIP ASIYLA GECMEZ DIYEN BIR SURU DOKTOR VAR YAPMAYIN ALLAH ASKINA SALGIN TOPLUM BAGISIKLIGI ILE BITER DIYEN BAGISIKLIGIMIZI GUCLENDIREREK BITICEK DIYEN BIR SURU DOKTOR VAR GAZETECISINIZ LUTFEN ARASTIRIN BIRAZ LUTFEN...

Yanıtla . 20Beğen . 2Beğenme 18 Temmuz 17:23
07

Serdivan - Bir kere dünyanın en önde gelen profesörleri bile tam olarak yan etkilerini bilmiyor, ikincisi aşı olunca aşı olan kişi virüsü kapmaz diye bir garanti yok ama olanlar fıldır fıldır maskesiz geziyorlar bunlar taşıyıcılık yapabiliyorlar. üçüncüsü insanları bir şeye zorlamak her türlü yasaya aykırıdır.

Yanıtla . 22Beğen . 4Beğenme 18 Temmuz 17:15
06

Emrah Yildirim - Siz simdiden teslim olmusunuz bunlarin hepsinin oyun oldugunu zamani geldiğinde sizde göreceksiniz

Yanıtla . 17Beğen . 4Beğenme 18 Temmuz 17:02
05

Vatandaş - şu şehrin önde gelenlerinin aşı karnelerini il ve ilçe ilçe çıkartın yayınlayın bende ozaman olurum.

Yanıtla . 10Beğen . 3Beğenme 18 Temmuz 16:56
04

Gerçekçi Olun ? - Editor miting ler yapılırken kafanı kum a göm acılışta boy boy maskesiz mesafesiz partililerin fotograflarını paylaş sonra halka ahkam kes aşı olucanız diye yok ya OLMUYORUM hangi parti olur sa olsun yaptınız dogru degil halkı toplamayın bi araya diye ama olurmu reklam parası tatlı gelir her cig süt emmişe

Yanıtla . 27Beğen . 3Beğenme 18 Temmuz 16:42
03

Tabiki - zamanı gelince oluruz. daha önce hiç covid geçirmemiş covidli.ortsmda çekinmeden nefes almış biri olarak elbette aşı olacağım lakin yan etkileri nedeniyle bana o kağıdı imzalatmassaniz olacağım. yada sayın editör tüm sorumluğu size ait olmak üzere o kağıdı imzalarssniz seve seve olurum

Yanıtla . 21Beğen . 4Beğenme 18 Temmuz 16:34
02

Pro Dr - hala maske mesafe diyom 35 derecede maskenın ne faydası var bu havada vürüsmü olur bu sıcakta bütün bakteriler doğal yolla saten ölüyo az bilimsel gelin hak verelim

Yanıtla . 23Beğen . 5Beğenme 18 Temmuz 16:25
01

Pro Dr - editör sen işine bak boş yapma dünyanın her ülkesinde aşi karşiti gösteriler var yakında türkiyed ede başlar aşi yapan firma sorumluluk almıyo sor bakalım doktoruna sorumluluk alacak mı küreselcilerle savaşacaz başka yolu yok

Yanıtla . 28Beğen . 5Beğenme 18 Temmuz 16:24
24

Muraterdoğan - @Pro Dr 01 nolu yoruma cevabı: Send işçi gerçek adını yaz delikanlı gibi sana ne takıyorlar bizde öğrenmiş oluruz.Çipmi yoksa başka bişeymı

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 18 Temmuz 20:06
14

Send Işçi - @Pro Dr 01 nolu yoruma cevabı: aynen aynen devam. küreselcilere boyun eğmeyin sakın. çip mip var diyorlar hatta. sakın haaa .d

Yanıtla . 0Beğen . 8Beğenme 18 Temmuz 18:29


Anket Aşı karşıtlarına soruyoruz? Neden aşı olmak istemiyorsunuz?