Rus medyasından skandal Hatay paylaşımı

Rusya devlet destekli Sputnik haber portalı, tepki çekecek bir habere imza attı.

Sputnik tarafından yayınlanan haberde, Hatay'dan "Çalınmış Vilayet" olarak söz edildi.

Söz konusu haberin Türkiye ile Rusya arasında Suriye üzerinde yaşanan gerilimin arttığı bir döneme denk gelmesi dikkat çekti.

Sputnik, Hatay'ın Suriye'ye ait bir toprak parçası olduğunu ancak 1939 yılında Fransa'nın da dahliyle "aniden" Türkiye'ye verildiğini iddia etti.

Haber içerisinde Esed rejimine yakınlığıyla bilinen sosyal medya hesaplarının paylaşımlarına yer verildi.

Esed rejimi destekçilerinin Hatay ili üzerinde hak iddia ettiği ve Hatay'ın Suriye toprağı olduğunu savunduğu biliniyor.

Birinci Dünya Savaşı sırasında Osmanlı'ya ait olan Suriye toprakları İngilizler tarafından işgal edilmişti.

Daha sonra Hatay da dahil olmak üzere Fransa'ya bırakılan Suriye topraklarında bir Suriye devleti kurulmuştu.

Hatay üzerine tartışmalar bunun ardından da devam etmiş, 1938 yılında bağımsız bir Hatay Devleti ilan edilirken bu devlet 1939 yılında Türkiye'ye bağlanma kararı almıştı.

- Medyabar, Türkiye bölümünde yayınlandı
https://medyabar.com/haber/3681603/rus-medyasindan-skandal-hatay-paylasimi